NORME din 26 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 501 din 26 iulie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 743 05/03/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 26/06/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 743 05/03/2020
ActulREFERIT DEORDIN 743 05/03/2020





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 535 din 26 iunie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 501 din 26 iulie 2007.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Certificarea în materie de siguranță a operatorilor de transport feroviar se finalizează prin acordarea unui document specific denumit certificat de siguranță, care este compus din:a)un certificat de siguranță partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranței operatorului de transport feroviar;b)unul sau mai multe certificate de siguranță partea B, care confirmă acceptarea dispozițiilor adoptate de operatorul de transport feroviar pentru îndeplinirea cerințelor specifice necesare pentru funcționarea sigură a rețelei feroviare pe care își desfășoară activitatea: anumite secții de circulație ale căilor ferate din România sau totalitatea căilor ferate din România, stații de cale ferată, zone de manevră feroviară, linii ferate industriale.(2)Certificatul de siguranță este un document cu regim special, nominal și netransmisibil.(3)Serviciile de transport feroviar definite conform art. 2, alin. (2) și (3) din ordin nu pot fi efectuate decât după obținerea certificatului de siguranță. + 
Articolul 2(1)Sistemul de management al siguranței este acea parte a sistemului de management al organizației orientată către obținerea rezultatelor în raport cu politica și cu obiectivele de siguranță, prin care se orientează și se controlează o organizație în ceea ce privește siguranța feroviară.(2)Sistemul de management al siguranței este un sistem de sine stătător a cărui acceptare se face de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) în baza dosarului de acordare/reînnoire a certificatului de siguranță partea A sau ori de câte ori este cazul.
 + 
Articolul 3(1)Certificatul de siguranță partea B acordat conform art. 1 alin. (1) lit. b) va conține date despre tipul serviciului de transport feroviar care se va efectua – transport marfă, transport călători, numai operațiuni de manevră feroviară – secția/secțiile de circulație, stațiile de cale ferată și liniile ferate industriale racordate la acestea sau zonele de manevră pe care urmează să se efectueze tipul de serviciu, date de identificare a punctelor de lucru, numărul de identificare al certificatului de siguranță partea A, vehiculele utilizate și, dacă este cazul, statul membru al Uniunii Europene emitent al certificatului de siguranță partea A.(2)Prin punct de lucru se înțelege punctul de secționare în care operatorul de transport feroviar răspunde de efectuarea a cel puțin uneia dintre următoarele activități:a)compunerea, modificarea compunerii sau descompunerea trenurilor;b)revizia tehnică la trenuri (compunere, sosire sau tranzit);c)efectuarea manevrei pe bază de program sau plan de manevră. + 
Articolul 4Certificatul de siguranță permite operatorului de transport feroviar accesul la infrastructura feroviară pe secția/secțiile de circulație, stațiile de cale ferată și liniile ferate industriale racordate la acestea sau zonele de manevră înscrise în anexa nr. I la certificatul de siguranță partea B, în condițiile prevăzute în contractul de acces pe infrastructura feroviară încheiat cu administratorul/gestionarii infrastructurii feroviare. + 
Articolul 5(1)Certificatul de siguranță poate fi obținut după evaluarea de către ASFR a dosarului certificatului de siguranță.(2)Dosarul certificatului de siguranță poate fi, în funcție de solicitarea făcută, pentru:1.acordarea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B;2.reînnoirea certificatului de siguranță partea A sau partea B;3.actualizarea/modificarea certificatului de siguranță partea A sau partea B, după caz, prin:a)modificarea datelor de identificare inițiale ale solicitantului;b)introducerea unui nou tip de serviciu/scoaterea unui tip de serviciu de transport feroviar;c)introducerea/scoaterea transportului de mărfuri periculoase;d)trecerea la o categorie de volum de transport superioară celei menționate în cererea de acordare sau reînnoire a certificatului de siguranță pe care îl deține la momentul respectiv;e)introducerea/scoaterea de secție/secții de circulație, stație/stații de cale ferată, zonă/zone de manevră sau linii ferate industriale în/din anexa nr. I a certificatului de siguranță partea B;f)introducerea/scoaterea de vehicule în/din anexa nr. II a certificatului de siguranță partea B. + 
Articolul 6Tipul serviciului de transport înscris în certificatul de siguranță trebuie să fie identic cu tipul serviciului de transport menționat în licența de transport feroviar.
 + 
Capitolul IIAuditul de siguranță feroviară + 
Articolul 7(1)Înainte de acordarea unui certificat de siguranță reînnoit, după prima jumătate a perioadei de valabilitate a certificatului de siguranță partea A și ori de câte ori se consideră necesar ca urmare a depistării, prin acțiuni de supraveghere, a unor abateri repetate de la prevederile normelor naționale de siguranță feroviară în vigoare, ASFR efectuează acțiuni de auditare a sistemului de management al siguranței operatorului de transport feroviar în ansamblul său sau elemente constitutive ale acestuia, procesele/viitoarele procese, precum și rezultatele proceselor (existente sau potențiale).(2)Prezentele norme constituie cadrul legal pentru organizarea activității de audit de siguranță feroviară și reglementarea exercitării activității de auditor de siguranță feroviară de către personalul nominalizat de conducerea ASFR.(3)Auditul de siguranță feroviară se efectuează în scopul obținerii de dovezi obiective care să ateste îndeplinirea cerințelor stabilite în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010 al Comisiei din 9 decembrie 2010 privind o metodă de siguranță comună pentru evaluarea conformității cu cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță feroviară și în prezentul ordin, care se constituie în documente de referință.(4)Acțiunile de auditare definite conform alin. (1) se desfășoară în baza convenției de supraveghere încheiate între operatorii de transport feroviar și Autoritatea Feroviară Română (AFER) în conformitate cu art. 18 din ordin. Conținutul convenției, termenii utilizați în aceasta și condițiile de desfășurare a auditului de siguranță feroviară se stabilesc de către AFER, conform procedurilor proprii.(5)Auditul de siguranță feroviară poate fi:a)audit de evaluare inițială, care este efectuat înainte de reînnoirea certificatului de siguranță;b)audit de supraveghere, care este efectuat în timpul perioadei de valabilitate a certificatului de siguranță.(6)Auditarea sistemului de management al siguranței al unui operator de transport feroviar se desfășoară în următoarele situații:a)la solicitarea de reînnoire a certificatului de siguranță partea A – audit de evaluare inițială;b)la cel puțin 6 luni de la data intrării în vigoare a certificatului de siguranță partea A nou – audit de supraveghere;c)la cel puțin 12 luni de la data intrării în vigoare a certificatului de siguranță partea A reînnoit – audit de supraveghere;d)ori de câte ori ASFR consideră necesar ca urmare a depistării, prin acțiuni de supraveghere, a unor abateri repetate de la prevederile normelor naționale de siguranță – audit de supraveghere;e)în urma recomandărilor emise de OIFR în rapoartele de investigare, dacă este cazul – audit de supraveghere.(7)Cu ocazia acțiunilor de audit organizate în conformitate cu prevederile prezentului ordin operatorii de transport feroviar vor pune la dispoziția personalului ASFR care efectuează auditul documentația și logistica necesare pentru desfășurarea acestei activități.(8)Auditarea unui sistem de management al siguranței aparținând unui operator de transport feroviar se face în conformitate cu procedurile interne ale ASFR.(9)Auditarea sistemului de management al siguranței se face de către personalul ASFR care are calitatea de "auditor de siguranță feroviară".(10)Poate fi auditor de siguranță feroviară personalul ASFR care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:a)are capacitate deplină de exercițiu;b)are studii superioare tehnice de lungă durată, dovedite cu diplomă recunoscută în condițiile legii;c)are o experiență profesională în domeniul feroviar de cel puțin 8 ani;d)este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea acestei activități;e)deține un certificat care atestă calitatea de auditor extern, definit în conformitate cu SR EN ISO 19011.
 + 
Capitolul IIIEvaluarea capacității unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță + 
Articolul 8(1)Evaluarea capacității unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerințele pentru obținerea certificatului de siguranță este realizată la nivelul sistemului de management al siguranței și este orientată către procese.(2)Evaluarea în vederea acordării unui certificat de siguranță are ca scop stabilirea capacității unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerințele prevăzute în specificațiile tehnice de interoperabilitate și în normele naționale de siguranță în scopul de a controla riscurile și de a opera în condiții de siguranță pe rețea.(3)Evaluarea se efectuează pentru acordarea unui certificat de siguranță nou sau pentru reînnoirea, respectiv actualizarea/modificarea acestuia. + 
Articolul 9(1)Evaluarea capacității unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerințele pentru obținerea certificatului de siguranță se face în baza unei documentații depuse în acest scop de către solicitant, documentație care face obiectul dosarului certificatului de siguranță.(2)Operatorul de transport feroviar care solicită certificat de siguranță trebuie să facă dovada faptului că are numit, prin decizie a conducerii organizației, un responsabil cu sistemul de management al siguranței feroviare (RSMS) care trebuie să fie un membru al managementului organizației cu responsabilitate și autoritate pentru stabilirea, implementarea și menținerea proceselor necesare sistemului și care raportează managementului de la cel mai înalt nivel despre funcționarea sistemului.(3)ASFR informează operatorul de transport feroviar cu privire la neconformitățile în raport cu criteriile de evaluare a cerințelor pentru obținerea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B prevăzute în anexa II, respectiv în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, existente în dosarul pentru obținerea certificatului de siguranță, în termen de 30 de zile de la data depunerii documentației, în timpul etapei de evaluare.(4)Acordarea unui certificat de siguranță nou, reînnoit sau actualizat/modificat se face de către ASFR nu mai târziu de 4 luni de la prezentarea tuturor informațiilor necesare și a oricăror informații suplimentare pe care le-a solicitat. Dacă solicitantului i se cere să prezinte informații suplimentare, aceste informații trebuie prezentate la termenul solicitat de către ASFR.(5)Dacă operatorul de transport feroviar solicitant nu depune documentația completă în termen de 60 de zile de la data depunerii solicitării ASFR notifică operatorului de transport feroviar decizia de neacordare a certificatului de siguranță, care va fi motivată, în scris. + 
Articolul 10Evaluarea capacității unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță este corespunzătoare riscurilor la care sunt expuse operațiunile operatorului de transport feroviar, caracterului și amplorii acestora și este bazată pe determinarea capacității globale a acestuia de a funcționa în siguranță, conform descrierii din sistemul său de management al siguranței. + 
Articolul 11(1)Criteriile de evaluare a conformității cu cerințele pentru obținerea certificatului de siguranță partea A sunt cele prevăzute în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2)Criteriile de evaluare a conformității cu cerințele pentru obținerea certificatului de siguranță partea B sunt cele prevăzute în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.
 + 
Articolul 12ASFR evaluează dacă sistemul de management al siguranței al operatorului de transport feroviar permite o estimare inițială a calității și a gradului de adecvare a sistemului respectiv și decide dacă sunt necesare informații suplimentare. + 
Articolul 13Evaluarea de către ASFR a solicitării unui certificat de siguranță partea B se aplică numai capacității operatorului de transport feroviar de a respecta cerințele necesare pentru exploatarea rețelei specifice pentru care solicită certificatul, utilizând procedurile stabilite pentru obținerea unui certificat de siguranță partea A. + 
Articolul 14Pentru obținerea certificatului de siguranță partea A și partea B, un operator de transport feroviar trebuie să dețină licență valabilă, emisă pentru tipul de serviciu de transport feroviar pentru care solicită acordarea certificatului de siguranță, și să îndeplinească următoarele cerințe:a)Cerințe pentru obținerea certificatului de siguranță partea A privind acceptarea sistemului de management al siguranței aplicat de operatorul de transport feroviar (așa cum este descris în art. 9 și în anexa nr. 3 la Legea nr. 55/2006 privind siguranța feroviară, cu modificările și completările ulterioare), conform anexei II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/20101.În cadrul procesului de acceptare a sistemului de management al siguranței solicitantul/operatorul de transport feroviar trebuie să demonstreze că are elaborat un sistem propriu de management al siguranței, care cuprinde:1.1.politica de siguranță feroviară aprobată de directorul general/managerul operatorului de transport feroviar, care va fi comunicată întregului personal;1.2.obiectivele calitative și cantitative ale operatorului de transport feroviar pentru menținerea și îmbunătățirea siguranței feroviare, precum și planurile și procedurile pentru atingerea acestor obiective;1.3.un set de proceduri documentate care să respecte cerințele formulate în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.2.Solicitantul/operatorul de transport feroviar trebuie să facă dovada numirii de către conducerea executivă a societății a unui responsabil cu managementul siguranței feroviare (RSMS), atestat de ASFR conform procedurilor proprii.b)Cerințe pentru obținerea certificatului de siguranță partea B (necesare pentru operarea sigură pe secțiile de circulație, stațiile de cale ferată, zonele de manevră sau liniile ferate industriale racordate la acestea), conform anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.1.În cadrul procesului de evaluare a documentației necesare eliberării certificatului de siguranță partea B vor fi respectate criteriile de evaluare a conformității cu cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță formulate în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.2.Serviciul pentru care se solicită un certificat de siguranță partea B este prezentat de către solicitant/operatorul de transport feroviar și cuprinde o descriere a modului în care procedurile generale ale operatorului de transport feroviar prevăzute în sprijinul certificatului de siguranță partea A sunt aplicate pentru a sprijini funcționarea tuturor mecanismelor (inclusiv alocarea resurselor) instituite pentru prestarea serviciului, respectiv:2.1.respectarea normelor specifice rețelei;2.2.respectarea cerințelor specifice rețelei privind competența personalului, respectiv:2.2.1.personalul utilizat pentru conducerea vehiculului este autorizat, evaluat pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale și apt din punct de vedere medical și psihologic;2.2.2.personalul de conducere a vehiculului este autorizat pentru tipul de serviciu – transport feroviar de marfă și/sau călători sau numai operațiuni de manevră feroviară – pe care urmează să îl efectueze și cunoaște secțiile de circulație și/sau zonele de manevră pe care va fi utilizat;2.2.3.este asigurată instruirea profesională a personalului cu responsabilități în siguranța circulației utilizat în activitatea de transport feroviar;2.2.4.sunt asigurate însoțirea trenurilor, revizia tehnică a trenurilor și/sau efectuarea operațiunilor de manevră cu personal autorizat, evaluat pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale și apt din punct de vedere medical și psihologic;2.2.5.personalul desemnat cu atribuții în organizarea și conducerea activității de transport feroviar și de siguranță a circulației are experiență în domeniul feroviar și este atestat de către ASFR;2.2.6.dispune de consilier de siguranță atestat de către ASFR, pentru transportul de mărfuri periculoase, atunci când este cazul;2.3.respectarea cerințelor specifice rețelei privind gestionarea vehiculului, respectiv:2.3.1.deține în proprietate, cu chirie sau în leasing și utilizează vehicule înmatriculate, care corespund tipului de serviciu prestat și apte din punct de vedere tehnic, evaluate de către Organismul Notificat Feroviar Român, denumit în continuare ONFR, care emite un raport de evaluare în acest sens;2.3.2.asigură efectuarea reviziei tehnice a trenurilor în puncte de lucru definite conform art. 3 alin. (2), la compunere, în tranzit și la sosire, cu operatori economici autorizați ca furnizori feroviari de către ONFR pentru acest tip de serviciu sau cu personal propriu, în cazul în care operatorul de transport feroviar este autorizat de către ONFR pentru acest tip de serviciu și deține un agrement tehnic feroviar eliberat de către ONFR, în anexa căruia se specifică stațiile de cale ferată în care se efectuează revizia;2.3.3.asigură întreținerea, reviziile tehnice și repararea vehiculelor pentru tipurile de vehicule utilizate pentru care este certificat ca entitate responsabilă cu întreținerea sau deține contracte cu entități responsabile cu întreținerea certificate pentru tipurile de vehicule utilizate, cu excepția cazului în care deține o autorizație de furnizor feroviar și un agrement tehnic feroviar sau certificate de omologare tehnică pentru aceste servicii, documente a căror valabilitate se încadrează în termenele stabilite conform prevederilor legale în vigoare.Subpunctul 2.3.3. pct. 2 al lit. b) a art. 14 din norme a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.2.4.prezintă dovada că deținătorul liniei ferate industriale pe care se efectuează operațiuni de manevră feroviară deține autorizație de exploatare conform reglementărilor specifice;2.5.se angajează să respecte prescripțiile tehnice, tehnologice, de organizare și de desfășurare a circulației și a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul și circulația pe infrastructura feroviară în condiții de siguranță a circulației și de securitate a transporturilor;2.6.se angajează ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranță să anunțe ASFR cu privire la orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării certificatului de siguranță;2.7.se angajează ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranță să accepte acțiuni de supraveghere a capacității de a îndeplini și de a menține cerințele pentru acordarea, reînnoirea și actualizarea/modificarea certificatului de siguranță, efectuate în baza convenției încheiate în conformitate cu art. 18 din ordin.
 + 
Capitolul IVAcordarea și valabilitatea unui certificat de siguranță nou (partea A și partea B) + 
Articolul 15(1)Pentru obținerea unui certificat de siguranță nou este necesară depunerea la ASFR a unei cereri de acordare întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007 al Comisiei din 13 iunie 2007 privind utilizarea unui format european comun pentru certificatele de siguranță și documentele de cerere în conformitate cu articolul 10 din Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European și a Consiliului și valabilitatea certificatelor de siguranță prevăzute de Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European și a Consiliului, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 445/2011 al Comisiei din 10 mai 2011 privind un sistem de certificare a entităților responsabile cu întreținerea vagoanelor de marfă și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 653/2007, însoțită de dosarul pentru obținerea certificatului de siguranță partea A și/sau de dosarul pentru obținerea certificatului de siguranță partea B, după caz.(2)Dosarul de obținere a certificatului de siguranță partea A trebuie să conțină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerințelor de obținere a acestuia prevăzute la art. 14 lit. a) din prezenta normă și la anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, precum și copia licenței, în termen de valabilitate.(3)Dosarul de obținere a certificatului de siguranță partea A trebuie să conțină și prezentarea modului de organizare de către solicitant a inspecțiilor și a monitorizării desfășurate înainte de plecarea trenului sau pe traseu, în conformitate cu pct. (5) din Regulamentul (UE) nr. 445/2011.(4)Dosarul de obținere a certificatului de siguranță partea B pentru servicii de transport feroviar definite conform art. 2 alin. (3) din ordin trebuie să conțină, după caz, în funcție de tipul de serviciu de transport feroviar solicitat, documentele justificative ale îndeplinirii cerințelor de obținere a acestuia prevăzute la art. 14 lit. b) din prezenta normă și la anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, după cum urmează:1.lista cuprinzând datele de identificare a fiecărei secții de circulație pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranță, în care se vor preciza:a)stațiile de cale ferată cap de secție și intermediare;b)lungimea în km a secției de circulație;c)stațiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit și la sosire), care trebuie prevăzute în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2.lista cuprinzând datele de identificare ale zonei/zonelor de manevră pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranță, în care vor fi precizate:a)zona de manevră: liniile ferate industriale și stația de cale ferată la care acestea sunt racordate;b)denumirea proprietarului liniei ferate industriale;c)denumirea liniei ferate industriale de tranzit, dacă linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră nu se racordează direct la stația adiacentă;3.copia autorizației de exploatare aferente liniei ferate industriale solicitate ca zonă de manevră și copia autorizației de exploatare aferente liniei ferate industriale de tranzit, dacă este cazul;4.schița stației de cale ferată la care se racordează linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră, atunci când este cazul;5.lista nominală cu personalul pentru conducerea vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data permisului/permiselor de conducere, autorizației în funcție (pentru mecanicul ajutor) și a autorizației/autorizațiilor pentru efectuarea unor activități specifice în activitatea de manevră și/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secții de circulație caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declarația conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;e)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;6.declarația pe propria răspundere a personalului de conducere a vehiculului că acesta cunoaște secțiile de remorcare, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către mecanicul instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;7.lista personalului utilizat pentru manevră și însoțire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data autorizării în funcție;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data autorizației pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;f)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;8.declarația pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră și însoțire a trenurilor – impiegat de mișcare, șef tren, șef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaște secțiile de circulație, zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și ale complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;9.dovada că instruirea profesională (teoretică și practică) a personalului cu responsabilități în siguranța circulației se face conform reglementărilor specifice în vigoare, respectiv:a)se va prezenta în copie contractul/convenția de instruire profesională a personalului cu atribuții în siguranța circulației, încheiat/încheiată cu unități autorizate;b)în cazul în care operatorul de transport feroviar dispune de personal atestat, se vor prezenta în copie:(i)atestatul eliberat de către AFER;(ii)decizia de numire ca responsabil cu activitatea de instruire profesională a persoanei/persoanelor atestate de AFER;(iii)copia documentului legal din care să reiasă relația dintre operatorul de transport feroviar și persoana/persoanele atestată/atestate;10.copia certificatului de consilier de siguranță la transportul mărfurilor periculoase, pentru personalul cu atribuții în acest sens, dacă operatorul de transport feroviar efectuează transport de mărfuri periculoase. Se vor prezenta, de asemenea, în copie, următoarele documente:a)decizia de numire a consilierului de siguranță la transportul mărfurilor periculoase;b)documentul din care să reiasă relația dintre operatorul de transport feroviar și persoana atestată (contract/convenție);În cazul în care nu se efectuează operațiuni de transport cu mărfuri periculoase, se va prezenta în acest sens declarația pe propria răspundere a conducerii operatorului de transport feroviar;11.copia atestatului eliberat de către ASFR personalului cu atribuții în organizarea și conducerea operațiunilor de transport feroviar și siguranță a circulației sau, după caz, copia atestatului eliberat de către ASFR personalului cu atribuții în organizarea și conducerea operațiunilor de manevră feroviară și siguranță a circulației;12.lista cuprinzând datele de identificare a vehiculelor utilizate pentru efectuarea activităților de transport feroviar de tip A și/sau B, după caz, pe secțiile de circulație, zonele de manevră/stațiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare și cea a cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător sau utilizator sau dovada înscrierii vehiculului în Registrul național al vehiculelor (RNV). Se vor prezenta, de asemenea, rapoartele de evaluare tehnică a vehiculelor, eliberate de către ONFR, în care se va menționa că vehiculul este apt din punct de vedere tehnic pentru acest tip de serviciu;13.lista cuprinzând datele de identificare a vehiculelor utilizate numai pentru efectuarea operațiunilor de manevră feroviară, atunci când este cazul, pe zonele de manevră/stațiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului. Se vor prezenta următoarele documente: copia autorizației din punct de vedere tehnic a vehiculului, eliberată de ONFR, în termen de valabilitate, copia certificatului de înmatriculare și copia cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător;14.în cazul vehiculului care desfășoară pentru prima dată activitate în România, se va prezenta un document emis de către ONFR din care să reiasă că acesta poate fi utilizat pe căile ferate din România și este compatibil cu rețeaua feroviară pe care urmează să își desfășoare activitatea;15.În cazul în care operatorul de transport feroviar este certificat ca entitate responsabilă cu întreținerea se va prezenta lista cu tipurile de vehicule feroviare pe care le utilizează și le întreține, cu excepția cazului în care deține o autorizație de furnizor feroviar și un agrement tehnic feroviar sau certificat de omologare tehnică, documente a căror valabilitate se încadrează în termenele stabilite conform prevederilor legale în vigoare.În cazul în care asigurarea întreținerii vehiculelor se face pe baze contractuale cu ateliere de întreținere care sunt certificate pentru funcția de întreținere, este necesară prezentarea copiei certificatului.În cazul în care operatorul de transport feroviar asigură întreținerea vehiculului cu unități din alte state membre ale Uniunii Europene se vor prezenta următoarele documente:(i)copia documentelor emise de autoritatea desemnată din statul membru unității respective pentru întreținerea vehiculelor, precum și traducerea legalizată în limba română a acestor documente;(ii)copia contractului dintre operatorul de transport feroviar și unitatea care are ca sarcină întreținerea vehiculelor, precum și traducerea legalizată în limba română a acestui document.(la 21-04-2016,
Pct. 15 al alin. (4) al art. 15 din norme a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.
)
16.dovada asigurării reviziilor tehnice la trenuri în stațiile de cale ferată la compunere, în tranzit și la sosire. Se vor prezenta în copie:a)autorizația de furnizor feroviar și agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista stațiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport desfășoară această activitate cu personal propriu;b)autorizația de furnizor feroviar și agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista stațiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, precum și contractele încheiate cu unități autorizate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport nu desfășoară această activitate cu personal propriu;c)un document eliberat de administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare din care să rezulte că furnizorul serviciului de revizie tehnică la trenuri are, în punctele de secționare nominalizate pentru efectuarea acestui serviciu, personalul și dotările necesare;17.copia reglementărilor specifice întocmite de solicitant pentru asigurarea verificărilor tehnice la vehiculul de tip automotor, ramă electrică și similare acestora, întocmite în conformitate cu Instrucțiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.229/2006, atunci când este cazul;18.declarația-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă să respecte prescripțiile tehnice, tehnologice, de organizare și de desfășurare a circulației și a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul și circulația pe infrastructura feroviară în condiții de siguranță a circulației și de securitate a transporturilor, precum și cerințele aplicabile tuturor operatorilor de transport feroviar destinate să ofere avantaje sau protecție consumatorilor;19.declarația-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranță să anunțe ASFR despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării certificatului de siguranță;20.declarația-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă să accepte acțiuni de audit efectuate de către ASFR;21.copia convenției de supraveghere încheiate cu AFER conform art. 18 din ordin;22.copiile certificatelor de entitate responsabilă cu întreținerea, denumite în continuare certificate ERI, în termen de valabilitate. Dacă solicitantul nu a fost certificat ca entitate responsabilă cu întreținerea este necesară și depunerea cererii/cererilor de certificat ERI și a documentației aferente, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 445/2011;23.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță.
(5)Dosarul de obținere a certificatului de siguranță partea B pentru servicii de transport feroviar de tip C (numai manevră feroviară) nu va conține documentele solicitate la alin. (3) pct. 1, 12, 16 și 17.(6)La solicitarea ASFR, pentru obținerea părții B a certificatului de siguranță pentru servicii de transport feroviar definite conform art. 2 alin. (3) din ordin, solicitantul va prezenta și alte documente care să justifice îndeplinirea tuturor cerințelor prevăzute la art. 14 lit. b) din prezenta normă și în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(7)La solicitarea ASFR, pentru obținerea părții B a certificatului de siguranță se va prezenta copia după contractul încheiat cu Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER, privind activitatea de investigare a accidentelor și incidentelor prevăzute la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 55/2006, cu modificările și completările ulterioare.(la 21-04-2016,
Alin. (7) al art. 15 din norme a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.
)
 + 
Articolul 16(1)Pentru a fi utilizat în exploatare un vehicul feroviar motor se poate înscrie în unul sau mai multe certificate de siguranță partea B, deținute de operatori de transport feroviar.(2)Înscrierea aceluiași vehicul într-un certificat de siguranță partea B al unui alt operator de transport feroviar se efectuează în cazul în care există încheiat un contract de închiriere a vehiculului, leasing sau alte documente similare acestora, între cei 2 operatori de transport feroviar. Contractul de închiriere trebuie să conțină responsabilități privind întreținerea și repararea vehiculului închiriat, precum și responsabilități în cazul producerii unor accidente sau incidente în care este implicat acesta.Se admite utilizarea, cu caracter operativ, a unui vehicul de același tip de către un alt operator de transport feroviar, fără înscrierea acestuia în certificatul de siguranță partea B, numai dacă nu se depășește o durată de utilizare de maximum 5 zile/lună, cu avizarea prealabilă a ASFR și a Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., în următoarele condiții confirmate în scris de către solicitant:a)vehiculul este apt din punct de vedere tehnic pentru efectuarea aceluiași tip de serviciu de transport feroviar în condiții de siguranță – declarație pe propria răspundere;b)sunt îndeplinite cerințele pentru remorcarea trenurilor, prevăzute în livretele de mers ale trenurilor și modificarea programului de circulație.(3)Pentru înscrierea vehiculului și în certificatul de siguranță partea B al celui de-al doilea operator de transport feroviar în vederea efectuării aceluiași tip de serviciu de transport feroviar pe care îl efectuează primul operator, solicitantul trebuie să depună la ASFR următoarele documente:a)o cerere scrisă din care să reiasă:– denumirea deținătorului vehiculului închiriat și numărul certificatului de siguranță partea B în care a fost înscris inițial vehiculul;– datele de identificare ale vehiculului închiriat, respectiv: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului;b)dovada deținerii vehiculului pe perioada utilizării acestuia – contract de închiriere, leasing sau alte documente similare acestora.(4)Pentru înscrierea vehiculului și în certificatul de siguranță partea B al celui de-al doilea operator de transport feroviar în vederea efectuării altui tip de serviciu de transport feroviar decât cel efectuat de către primul operator, solicitantul trebuie să depună la ASFR documentele prevăzute la alin. (3), precum și documentul privind evaluarea tehnică a vehiculului efectuată de către ONFR pentru prestarea noului tip de serviciu.(5)Pe perioada valabilității contractului de închiriere, leasing sau alte documente similare acestora, se poate utiliza vehiculul de către ambii operatori de transport feroviar numai dacă există prevăzută o asemenea clauză în contract, care să acopere și responsabilitățile prevăzute la alin. (2) ale operatorului de transport feroviar care utilizează la un moment dat vehiculul respectiv.(6)Personalul de conducere al vehiculelor, de însoțire a trenurilor și de manevră feroviară trebuie să fie personal al operatorului de transport feroviar care utilizează vehiculul, angajat pe bază de contract, pe durată determinată sau nedeterminată.Art. 16 din norme a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 2.179 din 29 noiembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 835 din 12 decembrie 2012. + 
Articolul 17Certificatul de siguranță partea A acordat pentru prima dată unui operator de transport feroviar este valabil pentru o perioadă de maximum 1 an de la data acordării, cu posibilitatea retragerii acestuia dacă în timpul acțiunilor de audit și/sau de supraveghere se constată neconformități majore care pot afecta siguranța operațiunilor. + 
Articolul 18Pe durata valabilității certificatelor de siguranță noi este necesară respectarea cerințelor care au stat la baza acordării acestora și a menținerii valabilității licenței.
 + 
Capitolul VReînnoirea certificatelor de siguranță + 
Articolul 19(1)Pentru obținerea unui certificat de siguranță reînnoit este necesară depunerea la ASFR a unei cereri de acordare întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007, cu modificările ulterioare, însoțită de dosarul de reînnoire a certificatului de siguranță partea A și/sau partea B.(2)Dosarul de reînnoire a certificatului de siguranță partea A trebuie să conțină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerințelor de obținere a acestuia prevăzute la art. 15 alin. (2) și (3) din prezenta normă și în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, precum și copia licenței în termen de valabilitate.(3)Dosarul de reînnoire a certificatului de siguranță partea B trebuie să conțină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerințelor de obținere a acestuia prevăzute la art. 15 alin. (4) din prezenta normă și în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010. + 
Articolul 20Pe durata valabilității certificatelor de siguranță reînnoite este necesară respectarea cerințelor care au stat la baza reînnoirii acestora și a menținerii valabilității licenței. + 
Articolul 21(1)Certificatul de siguranță partea A reînnoit este valabil pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data acordării.(2)Certificatul de siguranță partea B reînnoit acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip A și/sau de tip B este valabil pe perioada valabilității certificatului de siguranță partea A.(3)Certificatul de siguranță partea B reînnoit acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează numai servicii de transport feroviar de tip C este valabil pentru o perioadă de maximum un an de la data acordării, cu condiția ca în interiorul acestui termen să nu fie depășită valabilitatea certificatului de siguranță partea A.
 + 
Capitolul VIActualizarea/modificarea certificatelor de siguranță + 
Articolul 22(1)La solicitarea unui operator de transport feroviar, ASFR poate actualiza/modifica certificatul de siguranță partea A și/sau partea B, inclusiv anexele certificatului de siguranță partea B, conform procedurilor proprii.(2)Pentru obținerea unui certificat de siguranță actualizat/modificat este necesară depunerea la ASFR a unei cereri întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007, cu modificările ulterioare, însoțită de dosarul de actualizare/modificare a părții A și/sau a părții B a certificatului de siguranță.(3)Dosarul de actualizare/modificare a certificatului de siguranță partea A, pentru cazurile de la art. 5 alin. (2) pct. 3 lit. a)-d) trebuie să conțină următoarele documente justificative:a)modificarea datelor de identificare inițiale ale solicitantului:1.copia licenței din care să reiasă noile date de identificare ale operatorului de transport feroviar, în termen de valabilitate;2.copia convenției de supraveghere încheiate cu AFER, modificată cu noile date de identificare ale solicitantului;3.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;4.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;b)pentru introducerea unui nou tip de serviciu de transport feroviar:1.copia licenței de transport feroviar, în termen de valabilitate, în care să fie menționat serviciul de transport feroviar nou-introdus;2.lista activităților existente care au suferit modificări în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;3.lista activităților apărute în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;4.procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operațional și organizațional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009 al Comisiei din 24 aprilie 2009 privind adoptarea unei metode de siguranță comune pentru evaluarea riscului prevăzută la articolul 6 alineatul (3) litera (a) din Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European și a Consiliului;5.procedurile aferente activităților existente care au suferit modificări în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;6.procedurile aferente activităților apărute în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;7.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;8.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;c)introducerea transportului de mărfuri periculoase:1.copia licenței de transport feroviar, în termen de valabilitate, pe care să fie menționat transportul de mărfuri periculoase;2.lista activităților existente care au suferit modificări în urma introducerii activității de transport de mărfuri periculoase;3.lista activităților apărute în urma introducerii activității de transport de mărfuri periculoase;4.procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operațional și organizațional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009;5.procedurile aferente activităților existente care au suferit modificări în urma introducerii activității de transport de mărfuri periculoase;6.procedurile aferente activităților apărute în urma introducerii activității de transport de mărfuri periculoase;7.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;8.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;d)trecerea la o categorie de volum de transport superioară celei menționate în cererea de acordare sau reînnoire a certificatului de siguranță pe care îl deține la momentul respectiv:1.lista activităților existente care au suferit modificări în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;2.lista activităților apărute în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;3.procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operațional și organizațional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009;4.procedurile aferente activităților existente care au suferit modificări în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;5.procedurile aferente activităților apărute în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;6.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;7.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare.(4)Dosarul de actualizare/modificare a certificatului de siguranță partea B, pentru cazurile de la art. 5 alin. (2) pct. 3 lit. a), b), c), e) și f), pentru toate tipurile de servicii de transport feroviar, trebuie să conțină următoarele documente justificative:a)modificarea datelor de identificare inițiale ale solicitantului:Certificatul de siguranță partea B se modifică în conformitate cu certificatul de siguranță partea A.Operatorul de transport feroviar trebuie să prezinte și dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță.b)introducerea unui nou tip de serviciu de transport feroviar:1.lista cuprinzând datele de identificare ale secțiilor de circulație pe care se va efectua serviciul de transport feroviar nou-introdus, în care se vor preciza:a)stațiile de cale ferată cap de secție și intermediare;b)lungimea în km a secției de circulație;c)stațiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit și la sosire), care trebuie menționate în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2.lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate pentru efectuarea tipului de serviciu de transport feroviar nou-introdus, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare și cea a cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător sau utilizator. Se vor prezenta, de asemenea, rapoartele de evaluare tehnică a vehiculelor, eliberate de către ONFR, din care să reiasă că este apt din punct de vedere tehnic pentru acest tip de serviciu;3.lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate numai pentru efectuarea operațiunilor de manevră feroviară, atunci când este cazul, pe zonele de manevră/stațiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului. Se vor prezenta următoarele documente: copia autorizației din punct de vedere tehnic a vehiculului eliberate de ONFR, în termen de valabilitate, copia certificatului de înmatriculare și copia cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător sau utilizator;4.lista nominală cu personalul pentru conducerea vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data permisului/permiselor de conducere, autorizației în funcție (pentru mecanicul ajutor) și a autorizației/autorizațiilor pentru efectuarea unor activități specifice în activitatea de manevră și/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secții de circulație caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declarația conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;e)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;5.lista personalului utilizat pentru manevră și însoțire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data autorizării în funcție;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data autorizației pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;f)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;6.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;7.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;c)introducerea transportului de mărfuri periculoase:1.copia certificatului de consilier de siguranță la transportul mărfurilor periculoase, pentru personalul cu atribuții în acest sens. Se vor prezenta, de asemenea, în copie:a)decizia de numire a consilierului de siguranță la transportul mărfurilor periculoase;b)documentul din care să reiasă relația dintre operatorul de transport feroviar și persoana atestată (contract/convenție);2.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;3.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;d)solicitarea introducerii de secție/secții de circulație în anexa nr. I la certificatul de siguranță partea B:1.lista cuprinzând datele de identificare ale fiecărei secții de circulație pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranță, în care se vor preciza:a)stațiile de cale ferată cap de secție și intermediare;b)lungimea în km a secției de circulație;c)stațiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit și la sosire), care trebuie prevăzute în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2.lista nominală cu personalul de conducere a vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data permisului/permiselor de conducere, autorizației în funcție (pentru mecanicul ajutor) și a autorizației/autorizațiilor pentru efectuarea unor activități specifice în activitatea de manevră și/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secții de circulație caracterizate prin pante mari etc.).Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declarația conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;e)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;3.declarația pe propria răspundere a personalului de conducere a vehiculului că acesta cunoaște secțiile de remorcare, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către mecanicul instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;4.lista personalului utilizat pentru manevră și însoțire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data autorizării în funcție;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data autorizației pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;f)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;5.declarația pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră și însoțire a trenurilor – impiegat de mișcare, șef tren, șef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaște secțiile de circulație, zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și ale complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;6.dovada asigurării reviziilor tehnice la trenuri în stațiile de cale ferată la compunere, în tranzit și la sosire. Se vor prezenta în copie:a)autorizația de furnizor feroviar și agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista stațiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport desfășoară această activitate cu personal propriu;b)autorizația de furnizor feroviar și agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista stațiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, precum și contractele încheiate cu unități autorizate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport nu desfășoară această activitate cu personal propriu;c)un document eliberat de administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare din care să rezulte că furnizorul serviciului de revizie tehnică la trenuri are în punctele de secționare nominalizate pentru efectuarea acestui serviciu personalul și dotările necesare;7.copia reglementărilor specifice întocmite de solicitant pentru asigurarea verificărilor tehnice la vehiculul de tip automotor, ramă electrică și similare acestuia, în conformitate cu Instrucțiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.229/2006, atunci când este cazul;8.copia convenției, reactualizată, încheiată cu AFER pentru efectuarea de acțiuni de supraveghere privind modul de respectare a reglementarilor specifice în vigoare și verificarea îndeplinirii cerințelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau modificării certificatului de siguranță, pe perioada de valabilitate a acestuia, conform art. 18 din ordin;9.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;10.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;e)solicitarea introducerii de zonă/zone de manevră în anexa nr. I la certificatul de siguranță partea B:1.lista cuprinzând datele de identificare ale zonei/zonelor de manevră pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranță, în care vor fi precizate:a)zona de manevră: liniile ferate industriale și stația de cale ferată la care acestea sunt racordate;b)denumirea proprietarului liniei ferate industriale;c)denumirea liniei ferate industriale de tranzit, dacă linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră nu se racordează direct la stația adiacentă;2.copia autorizației de exploatare aferente liniei ferate industriale solicitate ca zonă de manevră și copia autorizației de exploatare aferente liniei ferate industriale de tranzit, dacă este cazul;3.schița stației de cale ferată la care se racordează linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră;4.lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate pentru efectuarea operațiunilor de manevră pe zonele de manevră/stațiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea deținătorului. Se vor prezenta:a)copia autorizației din punct de vedere tehnic a vehiculului eliberată de ONFR, în termen de valabilitate;b)copia certificatului de înmatriculare;c)copia cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător sau utilizator;5.lista nominală cu personalul de conducere a vehiculelor utilizate, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data permisului/permiselor de conducere, autorizației în funcție (pentru mecanicul ajutor) și a autorizației/autorizațiilor pentru efectuarea unor activități specifice în activitatea de manevră și/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secții de circulație caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declarația conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;e)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;6.declarația pe propria răspundere a personalului vehiculului că acesta cunoaște zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și ale complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către mecanicul instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;7.lista personalului utilizat pentru manevră, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data autorizării în funcție;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data autorizației pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;f)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;8.declarația pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră – impiegat de mișcare, șef tren, șef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaște zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale stațiilor și ale complexelor de cale ferată, precum și prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să își desfășoare activitatea. Declarația va fi datată și asumată de către instructor și de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;9.copia convenției, reactualizată, încheiată cu AFER pentru efectuarea de acțiuni de supraveghere privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare și verificarea îndeplinirii cerințelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau modificării certificatului de siguranță, pe perioada de valabilitate a acestuia, conform art. 18 din ordin;10.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;11.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;f)solicitarea introducerii de vehicule feroviare motoare în anexa nr. II la certificatul de siguranță partea B:1.lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor pentru care s-a solicitat introducerea în certificatul de siguranță, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria șasiului, puterea nominală și denumirea proprietarului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare și cea a cărții de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menționat ca deținător sau utilizator ori dovada înscrierii vehiculului în Registrul național al vehiculelor. Se vor prezenta, de asemenea, după caz:a)raportul de evaluare tehnică a vehiculului, eliberat de către ONFR, din care să reiasă că este apt din punct de vedere tehnic pentru activitățile de transport de tip A și/sau B;saub)copia autorizației din punct de vedere tehnic a vehiculului utilizat pentru activitățile de transport de tip C, eliberată de către ONFR, în termen de valabilitate;2.în cazul vehiculului care desfășoară pentru prima dată activitate în România, se va prezenta un document emis de către ONFR din care să reiasă că acesta poate fi utilizat pe căile ferate din România și este compatibil cu rețeaua feroviară pe care urmează să își desfășoare activitatea;3.lista nominală cu personalul vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a)numele, prenumele, vârsta și funcția;b)numărul și data permisului/permiselor de conducere, autorizației în funcție (pentru mecanicul ajutor) și a autorizației/autorizațiilor pentru efectuarea unor activități specifice în activitatea de manevră și/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secții de circulație caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declarația conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c)numărul și data documentului prin care se atestă că este apt medical și psihologic;d)numărul și data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizației;e)dovada pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale;4.dovada asigurării întreținerii vehiculelor.În cazul în care operatorul de transport feroviar deține o autorizație de furnizor feroviar și un agrement tehnic feroviar eliberate de către ONFR pentru acest tip de activitate, se vor prezenta aceste documente.În cazul în care asigurarea întreținerii vehiculelor se face prin unități de întreținere cu care sunt încheiate contracte, se vor prezenta în copie contractele încheiate cu acestea, precum și autorizația de furnizor feroviar și agrementul tehnic feroviar eliberate de către ONFR acestor unități.În cazul în care operatorul de transport feroviar asigură întreținerea vehiculelor cu unități din alte state membre ale Uniunii Europene, se vor prezenta următoarele documente:a)copia documentelor emise de autoritatea desemnată din statul membru unității respective pentru întreținerea vehiculului, precum și traducerea legalizată a acestor documente în limba română;b)copia contractului dintre operator și unitatea care asigură întreținerea vehiculului, precum și traducerea legalizată a acestui document în limba română;5.dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranță;6.alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare.(5)Pe durata valabilității certificatelor de siguranță actualizate/modificate este necesară respectarea cerințelor care au stat la baza actualizării/modificării acestora și a menținerii valabilității licenței.(6)Scoaterea unui tip de serviciu, transport de mărfuri periculoase, secție/secții de circulație, zonă/zone de manevră, linii ferate industriale sau vehicule se face de către ASFR în baza unei solicitări efectuate de către operatorul de transport feroviar.
 + 
Capitolul VIISupravegherea ulterioară acordării certificatelor de siguranță + 
Articolul 23(1)Principiile de supraveghere a respectării cerințelor Legii nr. 55/2006, cu modificările și completările ulterioare, după acordarea unui certificat de siguranță de către ASFR sunt cele prevăzute în anexa nr. IV la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2)Supravegherea respectării cerințelor Legii nr. 55/2006, cu modificările și completările ulterioare, după acordarea unui certificat de siguranță se face prin acțiuni de audit, control și inspecție de stat, efectuate conform reglementărilor legale în vigoare.(3)În cazul în care în cadrul acțiunilor de supraveghere prin audit, control și inspecție de stat se constată neconformități care se încadrează în condițiile de suspendare sau retragere a certificatului de siguranță partea A și/sau partea B formulate la cap. VIII și cap. IX, acestea vor fi comunicate în scris conducerii ASFR, care va decide suspendarea sau retragerea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B.(4)În cazul în care în cadrul acțiunilor de supraveghere prin audit se constată neconformități, acestea vor fi comunicate în scris conducerii ASFR, care va dispune, după caz, măsurile în conformitate cu legislația în vigoare.
 + 
Capitolul VIIISuspendarea certificatelor de siguranță + 
Articolul 24(1)Suspendarea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se face de către ASFR, în conformitate cu procedurile proprii, în cazul în care constată că nu sunt îndeplinite, parțial sau în totalitate, criteriile de evaluare a conformității cu cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță nominalizate în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2)Decizia motivată de suspendare a unui certificat de siguranță se aduce la cunoștința operatorului de transport feroviar și a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(3)După primirea comunicării scrise privind suspendarea unei licențe, ASFR va notifica operatorului de transport feroviar în cauză suspendarea certificatului de siguranță deținut de acesta până la încetarea suspendării licenței.(4)Suspendarea certificatului de siguranță partea A atrage și suspendarea certificatului de siguranță partea B.(5)Pe durata suspendării certificatului de siguranță partea A operatorului de transport feroviar i se interzice efectuarea de servicii de transport feroviar.(6)Pe durata suspendării certificatului de siguranță partea B operatorului de transport feroviar i se interzice efectuarea de servicii de transport feroviar pentru certificatul care a fost suspendat.(7)Ridicarea suspendării certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se face de către ASFR după efectuarea unor acțiuni de inspecție și/sau audit de siguranță feroviară care să confirme eliminarea neconformităților care au condus la suspendare.(8)Ridicarea suspendării certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se aduce la cunoștința operatorului de transport feroviar și a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(9)În cazul suspendării certificatului de siguranță partea B certificatul de siguranță partea A își încetează valabilitatea la 6 luni după suspendarea certificatului de siguranță partea B, dacă operatorului de transport feroviar nu i s-a ridicat suspendarea în acest interval de timp.(10)Certificatul de siguranță partea B care a fost acordat atât pentru servicii de transport feroviar de tip A, cât și pentru servicii de transport feroviar de tip B se suspendă de către ASFR dacă operatorul de transport feroviar nu a desfășurat unul dintre serviciile de transport feroviar înscrise în acesta în termen de un an de la data acordării acestuia.(11)În cazul în care rapoartele de investigare elaborate de OIFR conțin recomandarea de suspendare a unui certificat de siguranță, ASFR verifică, prin acțiuni de control și inspecție de stat și/sau prin acțiuni de audit, activitatea operatorului de transport feroviar și decide oportunitatea suspendării certificatului. + 
Articolul 25Suspendarea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se face de către ASFR atunci când constată:1.neactualizarea procedurilor care compun sistemul de management al siguranței în conformitate cu modificările de orice tip apărute în cadrul organizației, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea A și partea B;2.efectuarea de servicii de transport feroviar de mărfuri periculoase fără consilier de siguranță, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea A și partea B;3.efectuarea de servicii de transport feroviar de tip A și/sau B fără responsabil cu organizarea și conducerea operațiunilor de transport feroviar și siguranța circulației, deținător de atestat emis de ASFR, în termen de valabilitate, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea A și partea B;4.nerespectarea modului de lucru prevăzut de procedurile care compun sistemul de management al siguranței, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea B corespunzător;5.utilizarea de servicii de mentenanță a vehiculelor înscrise în certificatul de siguranță partea B furnizate de operatori economici care nu dețin autorizații, agremente tehnice feroviare și/sau certificate de omologare în termen de valabilitate, eliberate de AFER, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea B corespunzător;6.efectuarea de servicii de transport feroviar de tip B cu trenuri directe de marfă cu "deservirea simplificată a locomotivelor (fără mecanic ajutor) pentru trenurile directe de marfă", fără a deține aprobare sau cu personal neautorizat în acest sens, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea B;7.efectuarea de servicii de transport feroviar de tip C cu "deservirea simplificată a locomotivelor (fără mecanic ajutor)", fără a deține personal autorizat în acest sens, caz în care se suspendă certificatul de siguranță partea B.
 + 
Capitolul IXRetragerea certificatelor de siguranță + 
Articolul 26(1)Retragerea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se face de către ASFR, în conformitate cu procedurile proprii, în cazul în care constată că nu sunt îndeplinite, parțial sau în totalitate, criteriile de evaluare a conformității cu cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță nominalizate în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2)Decizia motivată de retragere a unui certificat de siguranță se aduce la cunoștința operatorului de transport feroviar și a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(3)După primirea comunicării scrise privind retragerea unei licențe, ASFR va notifica operatorului de transport feroviar în cauză retragerea certificatului de siguranță deținut de acesta.(4)În cazul retragerii certificatului de siguranță partea A și/sau partea B, după caz, acordarea unui nou certificat de siguranță partea A și/sau partea B se va face în baza unei noi cereri însoțite de documentația aferentă solicitării și întocmite în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(5)Certificatul de siguranță partea B se retrage de către ASFR dacă operatorul de transport feroviar nu a desfășurat niciun serviciu de transport feroviar înscris în acesta în termen de un an de la data acordării acestuia.(6)Retragerea certificatului de siguranță partea A atrage și retragerea certificatului de siguranță partea B.(7)În cazul retragerii certificatului de siguranță partea B certificatul de siguranță partea A își încetează valabilitatea la 6 luni după retragerea certificatului de siguranță partea B, dacă operatorului de transport feroviar nu i s-a eliberat un alt certificat de siguranță partea B în acest interval de timp.(8)În cazul în care rapoartele de investigare elaborate de OIFR conțin recomandarea de retragere a unui certificat de siguranță, ASFR verifică prin acțiuni de control și inspecție de stat și/sau prin acțiuni de audit activitatea operatorului de transport feroviar și decide oportunitatea retragerii certificatului.
 + 
Articolul 27Retragerea certificatului de siguranță partea A și/sau partea B se face de către ASFR după cum urmează:1.la primirea comunicării făcute de OLFR de retragere a licenței de transport feroviar a unui operator de transport feroviar ASFR retrage certificatul de siguranță partea A și partea B;2.dacă cu ocazia acțiunilor de supraveghere prin control și inspecție de stat se constată încălcarea repetată a cerințelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau actualizării/modificării certificatului de siguranță partea A și/sau partea B pentru un operator de transport feroviar din România, respectiv a certificatului de siguranță partea B acordat unui operator de transport feroviar licențiat de o autoritate responsabilă cu acordarea licențelor operatorilor de transport feroviar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, ASFR retrage certificatul de siguranță, partea A și partea B;3.dacă cu ocazia acțiunilor de audit de siguranță feroviară se constată neconformități majore, ASFR retrage certificatul de siguranță partea A și partea B;4.dacă cu ocazia acțiunilor de supraveghere prin control și inspecție de stat se constată abateri repetate de la legislația feroviară în vigoare apărute în activitatea de transport feroviar a unui operator de transport feroviar, care au condus la producerea unui accident grav, ASFR retrage certificatul de siguranță partea A și partea B;5.dacă cu ocazia acțiunilor de supraveghere prin control și inspecție de stat se constată efectuarea de servicii de transport feroviar de alt tip decât cel nominalizat în certificatul de siguranță, ASFR retrage certificatul de siguranță partea A și partea B;6.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar fără deținerea de certificat de siguranță partea B, ASFR retrage certificatul de siguranță partea A;7.la primirea comunicării făcute de către organismul de licențiere dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene de retragere a licenței de transport feroviar a unui operator de transport feroviar, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;8.pentru nerespectarea prevederilor convenției de supraveghere a modului de respectare a reglementărilor specifice în vigoare și de verificare a îndeplinirii cerințelor care au stat la baza acordării certificatului de siguranță, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;9.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar de tip A și/sau B fără efectuarea reviziilor tehnice la trenuri și a probei frânei, în condițiile stabilite în reglementările specifice în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;10.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative și/sau prevederilor din instrucțiunile de specialitate în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;11.pentru utilizarea de servicii de mentenanță a vehiculelor înscrise în certificatul de siguranță partea B furnizate de operatori economici care nu dețin autorizații, agremente tehnice feroviare și/sau certificate de omologare valabile eliberate de ONFR, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;12.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu sunt înscrise în anexa nr. II la certificatul de siguranță partea B, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;13.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar pe secții de circulație și/sau zone de manevră care nu sunt înscrise în anexa nr. I la certificatul de siguranță partea B, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;14.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin nerespectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la durata serviciului continuu maxim admis pe locomotivă, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;15.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal de conducere a vehiculelor, de manevră și de însoțire a trenurilor care nu este angajat permanent sau pe bază de contract al operatorului de transport, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;16.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar pe secții de circulație și/sau zone de manevră prin utilizarea de personal neautorizat/neinstruit pentru circulația pe aceste secții și/sau zone de manevră, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;17.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal inapt din punct de vedere al examinărilor medicale și/sau psihologice periodice, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător;18.pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal care nu a fost verificat medical și/sau psihologic în termenul legal prevăzut în legislația de specialitate în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranță partea B corespunzător.
 + 
Capitolul XDispoziții finale + 
Articolul 28Formatele standard ale părților A și B ale certificatului de siguranță și documentele de cerere sunt în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007. + 
Articolul 29(1)Toți operatorii de transport feroviar deținători de certificate de siguranță au obligația de a comunica lunar AFER, în scris, până la data de 15 a lunii, volumul tipului de serviciu realizat în luna anterioară.(2)Administratorul/Gestionarii de infrastructură feroviară are obligația de a comunica lunar AFER, în scris, până la data de 15 a lunii în curs, volumul tipului de serviciu realizat în luna anterioară de către fiecare dintre operatorii de transport feroviar cu care a încheiat contracte de acces pe infrastructura feroviară. Datele transmise vor fi exprimate în:a)tren-km – pentru operatorii de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip A și/sau tip B;b)ore manevră – pentru operatorii de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip C, inclusiv pentru operatorii de transport feroviar care în cadrul serviciilor de transport feroviar de tip A și/sau tip B efectuează și servicii de transport feroviar de tip C.
 + 
Articolul 30(1)Pierderea sau deteriorarea certificatului de siguranță se comunică de către operatorul de transport feroviar ASFR, în maximum 10 zile de la data constatării.(2)Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea operatorului de transport feroviar și după achitarea tarifului aferent, ASFR va elibera un duplicat al certificatului de siguranță.
 + 
Articolul 31Operatorii de transport feroviar deținători de certificate de siguranță sunt înregistrați de ASFR în Registrul operatorilor de transport feroviar deținători de certificate de siguranță. + 
Articolul 32Anexele nr. I și II la certificatul de siguranță partea B fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa nr. Ila certificatul de siguranță partea BSecții de circulație, stații de cale ferată,zone de manevră feroviară și linii ferate industrialepe care operatorul de transport feroviar este autorizatsă efectueze servicii de transport feroviar1.Secții de circulație: ……………………………………………………………………………………………….2.Stații de cale ferată: …………………………………..………………………………………………………….3.Zone de manevră: ………………………………………..………………………………………………………….4.Linii ferate industriale: ………………………………..………………………………………………………….5.Puncte de lucru: ………………………………………..Data acordării ……………………………………………..(numele și prenumele, semnătura și ștampila)
 + 
Anexa nr. IIla certificatul de siguranță partea BVehicule feroviare cu care operatorul de transport feroviareste autorizat să efectueze servicii de transport feroviarpe secțiile de circulație, liniile de cale ferată,zonele de manevră feroviară și liniile ferate industrialeînscrise în certificatul de siguranță partea BData acordării ………..

Nr. crt. Tipul vehiculului feroviar Numărul vehiculului feroviar

………………………(numele și prenumele, semnătura și ștampila)Normele au fost înlocuite cu anexa din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011, potrivit pct. 21 al art. I din același act normativ.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x