NORME din 26 iunie 2007 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 743 05/03/2020
ActulMODIFICAT DEORDIN 545 20/02/2019
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 270 12/04/2016
ART. 15COMPLETAT DEORDIN 270 12/04/2016
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 270 12/04/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1502 29/10/2014
ActulARE LEGATURA CUORDIN 884 03/11/2011 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 884 03/11/2011 ANEXA 1
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 26/06/2007
ART. 4REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006 ART. 9
ART. 5REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006 ART. 9
ART. 5REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006 ANEXA 2
ART. 5REFERIRE LAORDIN 290 13/04/2000
ART. 5REFERIRE LANORMA 28/06/1999
ART. 14REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006
ART. 15REFERIRE LAORDIN 2229 23/11/2006
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 2179 29/11/2012 ART. 1
ART. 22REFERIRE LAORDIN 2229 23/11/2006
ART. 23REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 743 05/03/2020
ActulREFERIT DEORDIN 743 05/03/2020
ActulMODIFICAT DEORDIN 545 20/02/2019
ActulREFERIT DEHOTARARE 361 24/05/2018
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 270 12/04/2016
ART. 15COMPLETAT DEORDIN 270 12/04/2016
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 270 12/04/2016

pentru acordarea certificatelor de siguranţă(actualizate până la data de 4 decembrie 2014*)



–––- + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Certificarea în materie de siguranţă a operatorilor de transport feroviar se finalizează prin acordarea unui document specific denumit certificat de siguranţă, care este compus din:a) un certificat de siguranţă partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranţei operatorului de transport feroviar;b) unul sau mai multe certificate de siguranţă partea B, care confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de operatorul de transport feroviar pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru funcţionarea sigură a reţelei feroviare pe care îşi desfăşoară activitatea: anumite secţii de circulaţie ale căilor ferate din România sau totalitatea căilor ferate din România, staţii de cale ferată, zone de manevră feroviară, linii ferate industriale.(2) Certificatul de siguranţă este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.(3) Serviciile de transport feroviar definite conform art. 2, alin. (2) şi (3) din ordin nu pot fi efectuate decât după obţinerea certificatului de siguranţă.
 + 
Articolul 2(1) Sistemul de management al siguranţei este acea parte a sistemului de management al organizaţiei orientată către obţinerea rezultatelor în raport cu politica şi cu obiectivele de siguranţă, prin care se orientează şi se controlează o organizaţie în ceea ce priveşte siguranţa feroviară.(2) Sistemul de management al siguranţei este un sistem de sine stătător a cărui acceptare se face de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) în baza dosarului de acordare/reînnoire a certificatului de siguranţă partea A sau ori de câte ori este cazul.
 + 
Articolul 3(1) Certificatul de siguranţă partea B acordat conform art. 1 alin. (1) lit. b) va conţine date despre tipul serviciului de transport feroviar care se va efectua – transport marfă, transport călători, numai operaţiuni de manevră feroviară – secţia/secţiile de circulaţie, staţiile de cale ferată şi liniile ferate industriale racordate la acestea sau zonele de manevră pe care urmează să se efectueze tipul de serviciu, date de identificare a punctelor de lucru, numărul de identificare al certificatului de siguranţă partea A, vehiculele utilizate şi, dacă este cazul, statul membru al Uniunii Europene emitent al certificatului de siguranţă partea A.(2) Prin punct de lucru se înţelege punctul de secţionare în care operatorul de transport feroviar răspunde de efectuarea a cel puţin uneia dintre următoarele activităţi:a) compunerea, modificarea compunerii sau descompunerea trenurilor;b) revizia tehnică la trenuri (compunere, sosire sau tranzit);c) efectuarea manevrei pe bază de program sau plan de manevră.
 + 
Articolul 4Certificatul de siguranţă permite operatorului de transport feroviar accesul la infrastructura feroviară pe secţia/secţiile de circulaţie, staţiile de cale ferată şi liniile ferate industriale racordate la acestea sau zonele de manevră înscrise în anexa nr. I la certificatul de siguranţă partea B, în condiţiile prevăzute în contractul de acces pe infrastructura feroviară încheiat cu administratorul/gestionarii infrastructurii feroviare.
 + 
Articolul 5(1) Certificatul de siguranţă poate fi obţinut după evaluarea de către ASFR a dosarului certificatului de siguranţă.(2) Dosarul certificatului de siguranţă poate fi, în funcţie de solicitarea făcută, pentru:1. acordarea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B;2. reînnoirea certificatului de siguranţă partea A sau partea B;3. actualizarea/modificarea certificatului de siguranţă partea A sau partea B, după caz, prin:a) modificarea datelor de identificare iniţiale ale solicitantului;b) introducerea unui nou tip de serviciu/scoaterea unui tip de serviciu de transport feroviar;c) introducerea/scoaterea transportului de mărfuri periculoase;d) trecerea la o categorie de volum de transport superioară celei menţionate în cererea de acordare sau reînnoire a certificatului de siguranţă pe care îl deţine la momentul respectiv;e) introducerea/scoaterea de secţie/secţii de circulaţie, staţie/staţii de cale ferată, zonă/zone de manevră sau linii ferate industriale în/din anexa nr. I a certificatului de siguranţă partea B;f) introducerea/scoaterea de vehicule în/din anexa nr. II a certificatului de siguranţă partea B.
 + 
Articolul 6Tipul serviciului de transport înscris în certificatul de siguranţă trebuie să fie identic cu tipul serviciului de transport menţionat în licenţa de transport feroviar.
 + 
Capitolul IIAuditul de siguranţă feroviară + 
Articolul 7(1) Înainte de acordarea unui certificat de siguranţă reînnoit, după prima jumătate a perioadei de valabilitate a certificatului de siguranţă partea A şi ori de câte ori se consideră necesar ca urmare a depistării, prin acţiuni de supraveghere, a unor abateri repetate de la prevederile normelor naţionale de siguranţă feroviară în vigoare, ASFR efectuează acţiuni de auditare a sistemului de management al siguranţei operatorului de transport feroviar în ansamblul său sau elemente constitutive ale acestuia, procesele/viitoarele procese, precum şi rezultatele proceselor (existente sau potenţiale).(2) Prezentele norme constituie cadrul legal pentru organizarea activităţii de audit de siguranţă feroviară şi reglementarea exercitării activităţii de auditor de siguranţă feroviară de către personalul nominalizat de conducerea ASFR.(3) Auditul de siguranţă feroviară se efectuează în scopul obţinerii de dovezi obiective care să ateste îndeplinirea cerinţelor stabilite în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010 al Comisiei din 9 decembrie 2010 privind o metodă de siguranţă comună pentru evaluarea conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă feroviară şi în prezentul ordin, care se constituie în documente de referinţă.(4) Acţiunile de auditare definite conform alin. (1) se desfăşoară în baza convenţiei de supraveghere încheiate între operatorii de transport feroviar şi Autoritatea Feroviară Română (AFER) în conformitate cu art. 18 din ordin. Conţinutul convenţiei, termenii utilizaţi în aceasta şi condiţiile de desfăşurare a auditului de siguranţă feroviară se stabilesc de către AFER, conform procedurilor proprii.(5) Auditul de siguranţă feroviară poate fi:a) audit de evaluare iniţială, care este efectuat înainte de reînnoirea certificatului de siguranţă;b) audit de supraveghere, care este efectuat în timpul perioadei de valabilitate a certificatului de siguranţă.(6) Auditarea sistemului de management al siguranţei al unui operator de transport feroviar se desfăşoară în următoarele situaţii:a) la solicitarea de reînnoire a certificatului de siguranţă partea A – audit de evaluare iniţială;b) la cel puţin 6 luni de la data intrării în vigoare a certificatului de siguranţă partea A nou – audit de supraveghere;c) la cel puţin 12 luni de la data intrării în vigoare a certificatului de siguranţă partea A reînnoit – audit de supraveghere;d) ori de câte ori ASFR consideră necesar ca urmare a depistării, prin acţiuni de supraveghere, a unor abateri repetate de la prevederile normelor naţionale de siguranţă – audit de supraveghere;e) în urma recomandărilor emise de OIFR în rapoartele de investigare, dacă este cazul – audit de supraveghere.(7) Cu ocazia acţiunilor de audit organizate în conformitate cu prevederile prezentului ordin operatorii de transport feroviar vor pune la dispoziţia personalului ASFR care efectuează auditul documentaţia şi logistica necesare pentru desfăşurarea acestei activităţi.(8) Auditarea unui sistem de management al siguranţei aparţinând unui operator de transport feroviar se face în conformitate cu procedurile interne ale ASFR.(9) Auditarea sistemului de management al siguranţei se face de către personalul ASFR care are calitatea de "auditor de siguranţă feroviară".(10) Poate fi auditor de siguranţă feroviară personalul ASFR care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are capacitate deplină de exerciţiu;b) are studii superioare tehnice de lungă durată, dovedite cu diplomă recunoscută în condiţiile legii;c) are o experienţă profesională în domeniul feroviar de cel puţin 8 ani;d) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea acestei activităţi;e) deţine un certificat care atestă calitatea de auditor extern, definit în conformitate cu SR EN ISO 19011.
 + 
Capitolul IIIEvaluarea capacităţii unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă + 
Articolul 8(1) Evaluarea capacităţii unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerinţele pentru obţinerea certificatului de siguranţă este realizată la nivelul sistemului de management al siguranţei şi este orientată către procese.(2) Evaluarea în vederea acordării unui certificat de siguranţă are ca scop stabilirea capacităţii unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerinţele prevăzute în specificaţiile tehnice de interoperabilitate şi în normele naţionale de siguranţă în scopul de a controla riscurile şi de a opera în condiţii de siguranţă pe reţea.(3) Evaluarea se efectuează pentru acordarea unui certificat de siguranţă nou sau pentru reînnoirea, respectiv actualizarea/modificarea acestuia.
 + 
Articolul 9(1) Evaluarea capacităţii unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerinţele pentru obţinerea certificatului de siguranţă se face în baza unei documentaţii depuse în acest scop de către solicitant, documentaţie care face obiectul dosarului certificatului de siguranţă.(2) Operatorul de transport feroviar care solicită certificat de siguranţă trebuie să facă dovada faptului că are numit, prin decizie a conducerii organizaţiei, un responsabil cu sistemul de management al siguranţei feroviare (RSMS) care trebuie să fie un membru al managementului organizaţiei cu responsabilitate şi autoritate pentru stabilirea, implementarea şi menţinerea proceselor necesare sistemului şi care raportează managementului de la cel mai înalt nivel despre funcţionarea sistemului.(3) ASFR informează operatorul de transport feroviar cu privire la neconformităţile în raport cu criteriile de evaluare a cerinţelor pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B prevăzute în anexa II, respectiv în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, existente în dosarul pentru obţinerea certificatului de siguranţă, în termen de 30 de zile de la data depunerii documentaţiei, în timpul etapei de evaluare.(4) Acordarea unui certificat de siguranţă nou, reînnoit sau actualizat/modificat se face de către ASFR nu mai târziu de 4 luni de la prezentarea tuturor informaţiilor necesare şi a oricăror informaţii suplimentare pe care le-a solicitat. Dacă solicitantului i se cere să prezinte informaţii suplimentare, aceste informaţii trebuie prezentate la termenul solicitat de către ASFR.(5) Dacă operatorul de transport feroviar solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 60 de zile de la data depunerii solicitării ASFR notifică operatorului de transport feroviar decizia de neacordare a certificatului de siguranţă, care va fi motivată, în scris.
 + 
Articolul 10Evaluarea capacităţii unui operator de transport feroviar de a îndeplini cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă este corespunzătoare riscurilor la care sunt expuse operaţiunile operatorului de transport feroviar, caracterului şi amplorii acestora şi este bazată pe determinarea capacităţii globale a acestuia de a funcţiona în siguranţă, conform descrierii din sistemul său de management al siguranţei.
 + 
Articolul 11(1) Criteriile de evaluare a conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea A sunt cele prevăzute în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2) Criteriile de evaluare a conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea B sunt cele prevăzute în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.
 + 
Articolul 12ASFR evaluează dacă sistemul de management al siguranţei al operatorului de transport feroviar permite o estimare iniţială a calităţii şi a gradului de adecvare a sistemului respectiv şi decide dacă sunt necesare informaţii suplimentare.
 + 
Articolul 13Evaluarea de către ASFR a solicitării unui certificat de siguranţă partea B se aplică numai capacităţii operatorului de transport feroviar de a respecta cerinţele necesare pentru exploatarea reţelei specifice pentru care solicită certificatul, utilizând procedurile stabilite pentru obţinerea unui certificat de siguranţă partea A.
 + 
Articolul 14Pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea A şi partea B, un operator de transport feroviar trebuie să deţină licenţă valabilă, emisă pentru tipul de serviciu de transport feroviar pentru care solicită acordarea certificatului de siguranţă, şi să îndeplinească următoarele cerinţe:a) Cerinţe pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea A privind acceptarea sistemului de management al siguranţei aplicat de operatorul de transport feroviar (aşa cum este descris în art. 9 şi în anexa nr. 3 la Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară, cu modificările şi completările ulterioare), conform anexei II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010 1. În cadrul procesului de acceptare a sistemului de management al siguranţei solicitantul/operatorul de transport feroviar trebuie să demonstreze că are elaborat un sistem propriu de management al siguranţei, care cuprinde:1.1. politica de siguranţă feroviară aprobată de directorul general/managerul operatorului de transport feroviar, care va fi comunicată întregului personal;1.2. obiectivele calitative şi cantitative ale operatorului de transport feroviar pentru menţinerea şi îmbunătăţirea siguranţei feroviare, precum şi planurile şi procedurile pentru atingerea acestor obiective;1.3. un set de proceduri documentate care să respecte cerinţele formulate în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.2. Solicitantul/operatorul de transport feroviar trebuie să facă dovada numirii de către conducerea executivă a societăţii a unui responsabil cu managementul siguranţei feroviare (RSMS), atestat de ASFR conform procedurilor proprii.b) Cerinţe pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea B (necesare pentru operarea sigură pe secţiile de circulaţie, staţiile de cale ferată, zonele de manevră sau liniile ferate industriale racordate la acestea), conform anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.1. În cadrul procesului de evaluare a documentaţiei necesare eliberării certificatului de siguranţă partea B vor fi respectate criteriile de evaluare a conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă formulate în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.2. Serviciul pentru care se solicită un certificat de siguranţă partea B este prezentat de către solicitant/operatorul de transport feroviar şi cuprinde o descriere a modului în care procedurile generale ale operatorului de transport feroviar prevăzute în sprijinul certificatului de siguranţă partea A sunt aplicate pentru a sprijini funcţionarea tuturor mecanismelor (inclusiv alocarea resurselor) instituite pentru prestarea serviciului, respectiv:2.1. respectarea normelor specifice reţelei;2.2. respectarea cerinţelor specifice reţelei privind competenţa personalului, respectiv:2.2.1. personalul utilizat pentru conducerea vehiculului este autorizat, evaluat pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale şi apt din punct de vedere medical şi psihologic;2.2.2. personalul de conducere a vehiculului este autorizat pentru tipul de serviciu – transport feroviar de marfă şi/sau călători sau numai operaţiuni de manevră feroviară – pe care urmează să îl efectueze şi cunoaşte secţiile de circulaţie şi/sau zonele de manevră pe care va fi utilizat;2.2.3. este asigurată instruirea profesională a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei utilizat în activitatea de transport feroviar;2.2.4. sunt asigurate însoţirea trenurilor, revizia tehnică a trenurilor şi/sau efectuarea operaţiunilor de manevră cu personal autorizat, evaluat pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale şi apt din punct de vedere medical şi psihologic;2.2.5. personalul desemnat cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport feroviar şi de siguranţă a circulaţiei are experienţă în domeniul feroviar şi este atestat de către ASFR;2.2.6. dispune de consilier de siguranţă atestat de către ASFR, pentru transportul de mărfuri periculoase, atunci când este cazul;2.3. respectarea cerinţelor specifice reţelei privind gestionarea vehiculului, respectiv:2.3.1. deţine în proprietate, cu chirie sau în leasing şi utilizează vehicule înmatriculate, care corespund tipului de serviciu prestat şi apte din punct de vedere tehnic, evaluate de către Organismul Notificat Feroviar Român, denumit în continuare ONFR, care emite un raport de evaluare în acest sens;2.3.2. asigură efectuarea reviziei tehnice a trenurilor în puncte de lucru definite conform art. 3 alin. (2), la compunere, în tranzit şi la sosire, cu operatori economici autorizaţi ca furnizori feroviari de către ONFR pentru acest tip de serviciu sau cu personal propriu, în cazul în care operatorul de transport feroviar este autorizat de către ONFR pentru acest tip de serviciu şi deţine un agrement tehnic feroviar eliberat de către ONFR, în anexa căruia se specifică staţiile de cale ferată în care se efectuează revizia;2.3.3. asigură întreţinerea şi repararea vehiculului de către unităţi autorizate ca furnizori feroviari şi care deţin agremente tehnice feroviare sau certificate de omologare tehnică pentru aceste servicii;2.4. prezintă dovada că deţinătorul liniei ferate industriale pe care se efectuează operaţiuni de manevră feroviară deţine autorizaţie de exploatare conform reglementărilor specifice;2.5. se angajează să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;2.6. se angajează ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranţă să anunţe ASFR cu privire la orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării certificatului de siguranţă;2.7. se angajează ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranţă să accepte acţiuni de supraveghere a capacităţii de a îndeplini şi de a menţine cerinţele pentru acordarea, reînnoirea şi actualizarea/modificarea certificatului de siguranţă, efectuate în baza convenţiei încheiate în conformitate cu art. 18 din ordin.
 + 
Capitolul IVAcordarea şi valabilitatea unui certificat de siguranţă nou (partea A şi partea B) + 
Articolul 15(1) Pentru obţinerea unui certificat de siguranţă nou este necesară depunerea la ASFR a unei cereri de acordare întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentul (UE) nr. 445/2011al Comisiei din 10 mai 2011 privind un sistem de certificare a entităţilor responsabile cu întreţinerea vagoanelor de marfă şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 653/2007, însoţită de dosarul pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea A şi/sau de dosarul pentru obţinerea certificatului de siguranţă partea B, după caz.(2) Dosarul de obţinere a certificatului de siguranţă partea A trebuie să conţină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerinţelor de obţinere a acestuia prevăzute la art. 14 lit. a) din prezenta normă şi la anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, precum şi copia licenţei, în termen de valabilitate.(3) Dosarul de obţinere a certificatului de siguranţă partea A trebuie să conţină şi prezentarea modului de organizare de către solicitant a inspecţiilor şi a monitorizării desfăşurate înainte de plecarea trenului sau pe traseu, în conformitate cu pct. (5) din Regulamentul (UE) nr. 445/2011.(4) Dosarul de obţinere a certificatului de siguranţă partea B pentru servicii de transport feroviar definite conform art. 2 alin. (3) din ordin trebuie să conţină, după caz, în funcţie de tipul de serviciu de transport feroviar solicitat, documentele justificative ale îndeplinirii cerinţelor de obţinere a acestuia prevăzute la art. 14 lit. b) din prezenta normă şi la anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, după cum urmează:1. lista cuprinzând datele de identificare a fiecărei secţii de circulaţie pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranţă, în care se vor preciza:a) staţiile de cale ferată cap de secţie şi intermediare;b) lungimea în km a secţiei de circulaţie;c) staţiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit şi la sosire), care trebuie prevăzute în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2. lista cuprinzând datele de identificare ale zonei/zonelor de manevră pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranţă, în care vor fi precizate:a) zona de manevră: liniile ferate industriale şi staţia de cale ferată la care acestea sunt racordate;b) denumirea proprietarului liniei ferate industriale;c) denumirea liniei ferate industriale de tranzit, dacă linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră nu se racordează direct la staţia adiacentă;3. copia autorizaţiei de exploatare aferente liniei ferate industriale solicitate ca zonă de manevră şi copia autorizaţiei de exploatare aferente liniei ferate industriale de tranzit, dacă este cazul;4. schiţa staţiei de cale ferată la care se racordează linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră, atunci când este cazul;5. lista nominală cu personalul pentru conducerea vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data permisului/permiselor de conducere, autorizaţiei în funcţie (pentru mecanicul ajutor) şi a autorizaţiei/autorizaţiilor pentru efectuarea unor activităţi specifice în activitatea de manevră şi/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secţii de circulaţie caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declaraţia conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;e) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;6. declaraţia pe propria răspundere a personalului de conducere a vehiculului că acesta cunoaşte secţiile de remorcare, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către mecanicul instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;7. lista personalului utilizat pentru manevră şi însoţire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data autorizării în funcţie;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data autorizaţiei pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;f) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;8. declaraţia pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră şi însoţire a trenurilor – impiegat de mişcare, şef tren, şef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaşte secţiile de circulaţie, zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi ale complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;9. dovada că instruirea profesională (teoretică şi practică) a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei se face conform reglementărilor specifice în vigoare, respectiv:a) se va prezenta în copie contractul/convenţia de instruire profesională a personalului cu atribuţii în siguranţa circulaţiei, încheiat/încheiată cu unităţi autorizate;b) în cazul în care operatorul de transport feroviar dispune de personal atestat, se vor prezenta în copie:(i) atestatul eliberat de către AFER;(ii) decizia de numire ca responsabil cu activitatea de instruire profesională a persoanei/persoanelor atestate de AFER;(iii) copia documentului legal din care să reiasă relaţia dintre operatorul de transport feroviar şi persoana/persoanele atestată/atestate;10. copia certificatului de consilier de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase, pentru personalul cu atribuţii în acest sens, dacă operatorul de transport feroviar efectuează transport de mărfuri periculoase. Se vor prezenta, de asemenea, în copie, următoarele documente:a) decizia de numire a consilierului de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase;b) documentul din care să reiasă relaţia dintre operatorul de transport feroviar şi persoana atestată (contract/convenţie);În cazul în care nu se efectuează operaţiuni de transport cu mărfuri periculoase, se va prezenta în acest sens declaraţia pe propria răspundere a conducerii operatorului de transport feroviar;11. copia atestatului eliberat de către ASFR personalului cu atribuţii în organizarea şi conducerea operaţiunilor de transport feroviar şi siguranţă a circulaţiei sau, după caz, copia atestatului eliberat de către ASFR personalului cu atribuţii în organizarea şi conducerea operaţiunilor de manevră feroviară şi siguranţă a circulaţiei;12. lista cuprinzând datele de identificare a vehiculelor utilizate pentru efectuarea activităţilor de transport feroviar de tip A şi/sau B, după caz, pe secţiile de circulaţie, zonele de manevră/staţiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare şi cea a cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător sau utilizator sau dovada înscrierii vehiculului în Registrul naţional al vehiculelor (RNV). Se vor prezenta, de asemenea, rapoartele de evaluare tehnică a vehiculelor, eliberate de către ONFR, în care se va menţiona că vehiculul este apt din punct de vedere tehnic pentru acest tip de serviciu;13. lista cuprinzând datele de identificare a vehiculelor utilizate numai pentru efectuarea operaţiunilor de manevră feroviară, atunci când este cazul, pe zonele de manevră/staţiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului. Se vor prezenta următoarele documente: copia autorizaţiei din punct de vedere tehnic a vehiculului, eliberată de ONFR, în termen de valabilitate, copia certificatului de înmatriculare şi copia cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător;14. în cazul vehiculului care desfăşoară pentru prima dată activitate în România, se va prezenta un document emis de către ONFR din care să reiasă că acesta poate fi utilizat pe căile ferate din România şi este compatibil cu reţeaua feroviară pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea;15. dovada asigurării întreţinerii vehiculului.În cazul în care operatorul de transport feroviar deţine o autorizaţie de furnizor feroviar şi un agrement tehnic feroviar eliberate de către ONFR pentru acest tip de activitate, se vor prezenta aceste documente.În cazul în care asigurarea întreţinerii vehiculului se face prin unităţi de întreţinere cu care sunt încheiate contracte, se vor prezenta, în copie, contractele încheiate cu acestea, precum şi autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar eliberate de către ONFR acestor unităţi.În cazul în care operatorul de transport feroviar asigură întreţinerea vehiculului cu unităţi din alte state membre ale Uniunii Europene se vor prezenta următoarele documente:(i) copia documentelor emise de autoritatea desemnată din statul membru unităţii respective pentru întreţinerea vehiculelor, precum şi traducerea legalizată în limba română a acestor documente;(ii) copia contractului dintre operatorul de transport feroviar şi unitatea care are ca sarcină întreţinerea vehiculelor, precum şi traducerea legalizată în limba română a acestui document;16. dovada asigurării reviziilor tehnice la trenuri în staţiile de cale ferată la compunere, în tranzit şi la sosire. Se vor prezenta în copie:a) autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista staţiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport desfăşoară această activitate cu personal propriu;b) autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista staţiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, precum şi contractele încheiate cu unităţi autorizate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport nu desfăşoară această activitate cu personal propriu;c) un document eliberat de administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare din care să rezulte că furnizorul serviciului de revizie tehnică la trenuri are, în punctele de secţionare nominalizate pentru efectuarea acestui serviciu, personalul şi dotările necesare;17. copia reglementărilor specifice întocmite de solicitant pentru asigurarea verificărilor tehnice la vehiculul de tip automotor, ramă electrică şi similare acestora, întocmite în conformitate cu Instrucţiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.229/2006, atunci când este cazul;18. declaraţia-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi cerinţele aplicabile tuturor operatorilor de transport feroviar destinate să ofere avantaje sau protecţie consumatorilor;19. declaraţia-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă ca pe perioada de valabilitate a certificatului de siguranţă să anunţe ASFR despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării certificatului de siguranţă;20. declaraţia-angajament a conducerii operatorului de transport feroviar prin care se obligă să accepte acţiuni de audit efectuate de către ASFR;21. copia convenţiei de supraveghere încheiate cu AFER conform art. 18 din ordin;22. copiile certificatelor de entitate responsabilă cu întreţinerea, denumite în continuare certificate ERI, în termen de valabilitate. Dacă solicitantul nu a fost certificat ca entitate responsabilă cu întreţinerea este necesară şi depunerea cererii/cererilor de certificat ERI şi a documentaţiei aferente, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 445/2011;23. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă.(5) Dosarul de obţinere a certificatului de siguranţă partea B pentru servicii de transport feroviar de tip C (numai manevră feroviară) nu va conţine documentele solicitate la alin. (3) pct. 1, 12, 16 şi 17.(6) La solicitarea ASFR, pentru obţinerea părţii B a certificatului de siguranţă pentru servicii de transport feroviar definite conform art. 2 alin. (3) din ordin, solicitantul va prezenta şi alte documente care să justifice îndeplinirea tuturor cerinţelor prevăzute la art. 14 lit. b) din prezenta normă şi în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.
 + 
Articolul 16(1) Pentru a fi utilizat în exploatare un vehicul feroviar motor se poate înscrie în unul sau mai multe certificate de siguranţă partea B, deţinute de operatori de transport feroviar.(2) Înscrierea aceluiaşi vehicul într-un certificat de siguranţă partea B al unui alt operator de transport feroviar se efectuează în cazul în care există încheiat un contract de închiriere a vehiculului, leasing sau alte documente similare acestora, între cei 2 operatori de transport feroviar. Contractul de închiriere trebuie să conţină responsabilităţi privind întreţinerea şi repararea vehiculului închiriat, precum şi responsabilităţi în cazul producerii unor accidente sau incidente în care este implicat acesta.Se admite utilizarea, cu caracter operativ, a unui vehicul de acelaşi tip de către un alt operator de transport feroviar, fără înscrierea acestuia în certificatul de siguranţă partea B, numai dacă nu se depăşeşte o durată de utilizare de maximum 5 zile/lună, cu avizarea prealabilă a ASFR şi a Companiei Naţionale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., în următoarele condiţii confirmate în scris de către solicitant:a) vehiculul este apt din punct de vedere tehnic pentru efectuarea aceluiaşi tip de serviciu de transport feroviar în condiţii de siguranţă – declaraţie pe propria răspundere;b) sunt îndeplinite cerinţele pentru remorcarea trenurilor, prevăzute în livretele de mers ale trenurilor şi modificarea programului de circulaţie.(3) Pentru înscrierea vehiculului şi în certificatul de siguranţă partea B al celui de-al doilea operator de transport feroviar în vederea efectuării aceluiaşi tip de serviciu de transport feroviar pe care îl efectuează primul operator, solicitantul trebuie să depună la ASFR următoarele documente:a) o cerere scrisă din care să reiasă:– denumirea deţinătorului vehiculului închiriat şi numărul certificatului de siguranţă partea B în care a fost înscris iniţial vehiculul;– datele de identificare ale vehiculului închiriat, respectiv: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului;b) dovada deţinerii vehiculului pe perioada utilizării acestuia – contract de închiriere, leasing sau alte documente similare acestora.(4) Pentru înscrierea vehiculului şi în certificatul de siguranţă partea B al celui de-al doilea operator de transport feroviar în vederea efectuării altui tip de serviciu de transport feroviar decât cel efectuat de către primul operator, solicitantul trebuie să depună la ASFR documentele prevăzute la alin. (3), precum şi documentul privind evaluarea tehnică a vehiculului efectuată de către ONFR pentru prestarea noului tip de serviciu.(5) Pe perioada valabilităţii contractului de închiriere, leasing sau alte documente similare acestora, se poate utiliza vehiculul de către ambii operatori de transport feroviar numai dacă există prevăzută o asemenea clauză în contract, care să acopere şi responsabilităţile prevăzute la alin. (2) ale operatorului de transport feroviar care utilizează la un moment dat vehiculul respectiv.(6) Personalul de conducere al vehiculelor, de însoţire a trenurilor şi de manevră feroviară trebuie să fie personal al operatorului de transport feroviar care utilizează vehiculul, angajat pe bază de contract, pe durată determinată sau nedeterminată.–––Art. 16 din norme a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 2.179 din 29 noiembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 835 din 12 decembrie 2012.
 + 
Articolul 17Certificatul de siguranţă partea A acordat pentru prima dată unui operator de transport feroviar este valabil pentru o perioadă de maximum 1 an de la data acordării, cu posibilitatea retragerii acestuia dacă în timpul acţiunilor de audit şi/sau de supraveghere se constată neconformităţi majore care pot afecta siguranţa operaţiunilor.
 + 
Articolul 18Pe durata valabilităţii certificatelor de siguranţă noi este necesară respectarea cerinţelor care au stat la baza acordării acestora şi a menţinerii valabilităţii licenţei.
 + 
Capitolul VReînnoirea certificatelor de siguranţă + 
Articolul 19(1) Pentru obţinerea unui certificat de siguranţă reînnoit este necesară depunerea la ASFR a unei cereri de acordare întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007, cu modificările ulterioare, însoţită de dosarul de reînnoire a certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B.(2) Dosarul de reînnoire a certificatului de siguranţă partea A trebuie să conţină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerinţelor de obţinere a acestuia prevăzute la art. 15 alin. (2) şi (3) din prezenta normă şi în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010, precum şi copia licenţei în termen de valabilitate.(3) Dosarul de reînnoire a certificatului de siguranţă partea B trebuie să conţină toate documentele justificative ale îndeplinirii cerinţelor de obţinere a acestuia prevăzute la art. 15 alin. (4) din prezenta normă şi în anexa III la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.
 + 
Articolul 20Pe durata valabilităţii certificatelor de siguranţă reînnoite este necesară respectarea cerinţelor care au stat la baza reînnoirii acestora şi a menţinerii valabilităţii licenţei.
 + 
Articolul 21(1) Certificatul de siguranţă partea A reînnoit este valabil pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data acordării.(2) Certificatul de siguranţă partea B reînnoit acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip A şi/sau de tip B este valabil pe perioada valabilităţii certificatului de siguranţă partea A.(3) Certificatul de siguranţă partea B reînnoit acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează numai servicii de transport feroviar de tip C este valabil pentru o perioadă de maximum un an de la data acordării, cu condiţia ca în interiorul acestui termen să nu fie depăşită valabilitatea certificatului de siguranţă partea A.
 + 
Capitolul VIActualizarea/modificarea certificatelor de siguranţă + 
Articolul 22(1) La solicitarea unui operator de transport feroviar, ASFR poate actualiza/modifica certificatul de siguranţă partea A şi/sau partea B, inclusiv anexele certificatului de siguranţă partea B, conform procedurilor proprii.(2) Pentru obţinerea unui certificat de siguranţă actualizat/modificat este necesară depunerea la ASFR a unei cereri întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007, cu modificările ulterioare, însoţită de dosarul de actualizare/modificare a părţii A şi/sau a părţii B a certificatului de siguranţă.(3) Dosarul de actualizare/modificare a certificatului de siguranţă partea A, pentru cazurile de la art. 5 alin. (2) pct. 3 lit. a)-d) trebuie să conţină următoarele documente justificative:a) modificarea datelor de identificare iniţiale ale solicitantului:1. copia licenţei din care să reiasă noile date de identificare ale operatorului de transport feroviar, în termen de valabilitate;2. copia convenţiei de supraveghere încheiate cu AFER, modificată cu noile date de identificare ale solicitantului;3. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;4. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;b) pentru introducerea unui nou tip de serviciu de transport feroviar:1. copia licenţei de transport feroviar, în termen de valabilitate, în care să fie menţionat serviciul de transport feroviar nou-introdus;2. lista activităţilor existente care au suferit modificări în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;3. lista activităţilor apărute în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;4. procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operaţional şi organizaţional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009 al Comisiei din 24 aprilie 2009 privind adoptarea unei metode de siguranţă comune pentru evaluarea riscului prevăzută la articolul 6 alineatul (3) litera (a) din Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului;5. procedurile aferente activităţilor existente care au suferit modificări în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;6. procedurile aferente activităţilor apărute în urma introducerii noului tip de serviciu de transport feroviar;7. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;8. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;c) introducerea transportului de mărfuri periculoase:1. copia licenţei de transport feroviar, în termen de valabilitate, pe care să fie menţionat transportul de mărfuri periculoase;2. lista activităţilor existente care au suferit modificări în urma introducerii activităţii de transport de mărfuri periculoase;3. lista activităţilor apărute în urma introducerii activităţii de transport de mărfuri periculoase;4. procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operaţional şi organizaţional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009;5. procedurile aferente activităţilor existente care au suferit modificări în urma introducerii activităţii de transport de mărfuri periculoase;6. procedurile aferente activităţilor apărute în urma introducerii activităţii de transport de mărfuri periculoase;7. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;8. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;d) trecerea la o categorie de volum de transport superioară celei menţionate în cererea de acordare sau reînnoire a certificatului de siguranţă pe care îl deţine la momentul respectiv:1. lista activităţilor existente care au suferit modificări în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;2. lista activităţilor apărute în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;3. procedura de evaluare a riscurilor introduse de modificări de ordin tehnic, operaţional şi organizaţional, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 352/2009;4. procedurile aferente activităţilor existente care au suferit modificări în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;5. procedurile aferente activităţilor apărute în urma trecerii la o categorie de volum de transport superioară;6. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;7. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare.(4) Dosarul de actualizare/modificare a certificatului de siguranţă partea B, pentru cazurile de la art. 5 alin. (2) pct. 3 lit. a), b), c), e) şi f), pentru toate tipurile de servicii de transport feroviar, trebuie să conţină următoarele documente justificative:a) modificarea datelor de identificare iniţiale ale solicitantului:Certificatul de siguranţă partea B se modifică în conformitate cu certificatul de siguranţă partea A.Operatorul de transport feroviar trebuie să prezinte şi dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă.b) introducerea unui nou tip de serviciu de transport feroviar:1. lista cuprinzând datele de identificare ale secţiilor de circulaţie pe care se va efectua serviciul de transport feroviar nou-introdus, în care se vor preciza:a) staţiile de cale ferată cap de secţie şi intermediare;b) lungimea în km a secţiei de circulaţie;c) staţiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit şi la sosire), care trebuie menţionate în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2. lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate pentru efectuarea tipului de serviciu de transport feroviar nou-introdus, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare şi cea a cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător sau utilizator. Se vor prezenta, de asemenea, rapoartele de evaluare tehnică a vehiculelor, eliberate de către ONFR, din care să reiasă că este apt din punct de vedere tehnic pentru acest tip de serviciu;3. lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate numai pentru efectuarea operaţiunilor de manevră feroviară, atunci când este cazul, pe zonele de manevră/staţiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului. Se vor prezenta următoarele documente: copia autorizaţiei din punct de vedere tehnic a vehiculului eliberate de ONFR, în termen de valabilitate, copia certificatului de înmatriculare şi copia cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător sau utilizator;4. lista nominală cu personalul pentru conducerea vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data permisului/permiselor de conducere, autorizaţiei în funcţie (pentru mecanicul ajutor) şi a autorizaţiei/autorizaţiilor pentru efectuarea unor activităţi specifice în activitatea de manevră şi/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secţii de circulaţie caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declaraţia conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;e) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;5. lista personalului utilizat pentru manevră şi însoţire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data autorizării în funcţie;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data autorizaţiei pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;f) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;6. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;7. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;c) introducerea transportului de mărfuri periculoase:1. copia certificatului de consilier de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase, pentru personalul cu atribuţii în acest sens. Se vor prezenta, de asemenea, în copie:a) decizia de numire a consilierului de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase;b) documentul din care să reiasă relaţia dintre operatorul de transport feroviar şi persoana atestată (contract/convenţie);2. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;3. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;d) solicitarea introducerii de secţie/secţii de circulaţie în anexa nr. I la certificatul de siguranţă partea B:1. lista cuprinzând datele de identificare ale fiecărei secţii de circulaţie pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranţă, în care se vor preciza:a) staţiile de cale ferată cap de secţie şi intermediare;b) lungimea în km a secţiei de circulaţie;c) staţiile de cale ferată în care se efectuează reviziile tehnice la trenuri (la compunere, în tranzit şi la sosire), care trebuie prevăzute în anexa la agrementul tehnic eliberat de către ONFR;2. lista nominală cu personalul de conducere a vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data permisului/permiselor de conducere, autorizaţiei în funcţie (pentru mecanicul ajutor) şi a autorizaţiei/autorizaţiilor pentru efectuarea unor activităţi specifice în activitatea de manevră şi/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secţii de circulaţie caracterizate prin pante mari etc.).Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declaraţia conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;e) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;3. declaraţia pe propria răspundere a personalului de conducere a vehiculului că acesta cunoaşte secţiile de remorcare, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către mecanicul instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;4. lista personalului utilizat pentru manevră şi însoţire a trenurilor, atunci când este cazul, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data autorizării în funcţie;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data autorizaţiei pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;f) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;5. declaraţia pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră şi însoţire a trenurilor – impiegat de mişcare, şef tren, şef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaşte secţiile de circulaţie, zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi ale complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;6. dovada asigurării reviziilor tehnice la trenuri în staţiile de cale ferată la compunere, în tranzit şi la sosire. Se vor prezenta în copie:a) autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista staţiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport desfăşoară această activitate cu personal propriu;b) autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar care va avea în anexă lista staţiilor în care se efectuează revizia tehnică la trenuri, eliberate de către ONFR, precum şi contractele încheiate cu unităţi autorizate de către ONFR, în cazul în care operatorul de transport nu desfăşoară această activitate cu personal propriu;c) un document eliberat de administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare din care să rezulte că furnizorul serviciului de revizie tehnică la trenuri are în punctele de secţionare nominalizate pentru efectuarea acestui serviciu personalul şi dotările necesare;7. copia reglementărilor specifice întocmite de solicitant pentru asigurarea verificărilor tehnice la vehiculul de tip automotor, ramă electrică şi similare acestuia, în conformitate cu Instrucţiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.229/2006, atunci când este cazul;8. copia convenţiei, reactualizată, încheiată cu AFER pentru efectuarea de acţiuni de supraveghere privind modul de respectare a reglementarilor specifice în vigoare şi verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau modificării certificatului de siguranţă, pe perioada de valabilitate a acestuia, conform art. 18 din ordin;9. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;10. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;e) solicitarea introducerii de zonă/zone de manevră în anexa nr. I la certificatul de siguranţă partea B:1. lista cuprinzând datele de identificare ale zonei/zonelor de manevră pentru care se solicită acordarea certificatului de siguranţă, în care vor fi precizate:a) zona de manevră: liniile ferate industriale şi staţia de cale ferată la care acestea sunt racordate;b) denumirea proprietarului liniei ferate industriale;c) denumirea liniei ferate industriale de tranzit, dacă linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră nu se racordează direct la staţia adiacentă;2. copia autorizaţiei de exploatare aferente liniei ferate industriale solicitate ca zonă de manevră şi copia autorizaţiei de exploatare aferente liniei ferate industriale de tranzit, dacă este cazul;3. schiţa staţiei de cale ferată la care se racordează linia ferată industrială solicitată ca zonă de manevră;4. lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor utilizate pentru efectuarea operaţiunilor de manevră pe zonele de manevră/staţiile de cale ferată/liniile ferate industriale nominalizate, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea deţinătorului. Se vor prezenta:a) copia autorizaţiei din punct de vedere tehnic a vehiculului eliberată de ONFR, în termen de valabilitate;b) copia certificatului de înmatriculare;c) copia cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător sau utilizator;5. lista nominală cu personalul de conducere a vehiculelor utilizate, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data permisului/permiselor de conducere, autorizaţiei în funcţie (pentru mecanicul ajutor) şi a autorizaţiei/autorizaţiilor pentru efectuarea unor activităţi specifice în activitatea de manevră şi/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secţii de circulaţie caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declaraţia conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;e) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;6. declaraţia pe propria răspundere a personalului vehiculului că acesta cunoaşte zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi ale complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către mecanicul instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;7. lista personalului utilizat pentru manevră, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data autorizării în funcţie;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data autorizaţiei pentru activitatea de manevră în sistem simplificat, atunci când este cazul;e) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;f) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;8. declaraţia pe propria răspundere a personalului utilizat pentru manevră – impiegat de mişcare, şef tren, şef manevră, conducător manevră, manevrant vagoane – că acesta cunoaşte zonele de manevră, prevederile din planurile tehnice de exploatare ale staţiilor şi ale complexelor de cale ferată, precum şi prevederile din RTE-urile liniilor ferate industriale pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea. Declaraţia va fi datată şi asumată de către instructor şi de către o persoană din conducerea executivă a operatorului de transport feroviar;9. copia convenţiei, reactualizată, încheiată cu AFER pentru efectuarea de acţiuni de supraveghere privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau modificării certificatului de siguranţă, pe perioada de valabilitate a acestuia, conform art. 18 din ordin;10. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;11. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare;f) solicitarea introducerii de vehicule feroviare motoare în anexa nr. II la certificatul de siguranţă partea B:1. lista cuprinzând datele de identificare ale vehiculelor pentru care s-a solicitat introducerea în certificatul de siguranţă, cu următoarele precizări pentru fiecare vehicul: tipul acestuia, numărul de identificare, seria şasiului, puterea nominală şi denumirea proprietarului. Se vor prezenta copia certificatului de înmatriculare şi cea a cărţii de identitate, pe care solicitantul trebuie să fie menţionat ca deţinător sau utilizator ori dovada înscrierii vehiculului în Registrul naţional al vehiculelor. Se vor prezenta, de asemenea, după caz:a) raportul de evaluare tehnică a vehiculului, eliberat de către ONFR, din care să reiasă că este apt din punct de vedere tehnic pentru activităţile de transport de tip A şi/sau B;saub) copia autorizaţiei din punct de vedere tehnic a vehiculului utilizat pentru activităţile de transport de tip C, eliberată de către ONFR, în termen de valabilitate;2. în cazul vehiculului care desfăşoară pentru prima dată activitate în România, se va prezenta un document emis de către ONFR din care să reiasă că acesta poate fi utilizat pe căile ferate din România şi este compatibil cu reţeaua feroviară pe care urmează să îşi desfăşoare activitatea;3. lista nominală cu personalul vehiculului utilizat, cu următoarele precizări pentru fiecare persoană:a) numele, prenumele, vârsta şi funcţia;b) numărul şi data permisului/permiselor de conducere, autorizaţiei în funcţie (pentru mecanicul ajutor) şi a autorizaţiei/autorizaţiilor pentru efectuarea unor activităţi specifice în activitatea de manevră şi/sau de conducere a trenurilor (conducere în sistem simplificat, conducere pe secţii de circulaţie caracterizate prin pante mari etc.). Pentru personalul vehiculului care nu execută serviciul în sistem simplificat se va depune declaraţia conducerii operatorului de transport feroviar în acest sens;c) numărul şi data documentului prin care se atestă că este apt medical şi psihologic;d) numărul şi data documentului prin care se atestă calitatea de angajat al organizaţiei;e) dovada pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale;4. dovada asigurării întreţinerii vehiculelor.În cazul în care operatorul de transport feroviar deţine o autorizaţie de furnizor feroviar şi un agrement tehnic feroviar eliberate de către ONFR pentru acest tip de activitate, se vor prezenta aceste documente.În cazul în care asigurarea întreţinerii vehiculelor se face prin unităţi de întreţinere cu care sunt încheiate contracte, se vor prezenta în copie contractele încheiate cu acestea, precum şi autorizaţia de furnizor feroviar şi agrementul tehnic feroviar eliberate de către ONFR acestor unităţi.În cazul în care operatorul de transport feroviar asigură întreţinerea vehiculelor cu unităţi din alte state membre ale Uniunii Europene, se vor prezenta următoarele documente:a) copia documentelor emise de autoritatea desemnată din statul membru unităţii respective pentru întreţinerea vehiculului, precum şi traducerea legalizată a acestor documente în limba română;b) copia contractului dintre operator şi unitatea care asigură întreţinerea vehiculului, precum şi traducerea legalizată a acestui document în limba română;5. dovada achitării tarifului aferent pentru activitatea de acordare a certificatului de siguranţă;6. alte documente solicitate de către ASFR pentru evaluare.(5) Pe durata valabilităţii certificatelor de siguranţă actualizate/modificate este necesară respectarea cerinţelor care au stat la baza actualizării/modificării acestora şi a menţinerii valabilităţii licenţei.(6) Scoaterea unui tip de serviciu, transport de mărfuri periculoase, secţie/secţii de circulaţie, zonă/zone de manevră, linii ferate industriale sau vehicule se face de către ASFR în baza unei solicitări efectuate de către operatorul de transport feroviar.
 + 
Capitolul VIISupravegherea ulterioară acordării certificatelor de siguranţă + 
Articolul 23(1) Principiile de supraveghere a respectării cerinţelor Legii nr. 55/2006, cu modificările şi completările ulterioare, după acordarea unui certificat de siguranţă de către ASFR sunt cele prevăzute în anexa nr. IV la Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2) Supravegherea respectării cerinţelor Legii nr. 55/2006, cu modificările şi completările ulterioare, după acordarea unui certificat de siguranţă se face prin acţiuni de audit, control şi inspecţie de stat, efectuate conform reglementărilor legale în vigoare.(3) În cazul în care în cadrul acţiunilor de supraveghere prin audit, control şi inspecţie de stat se constată neconformităţi care se încadrează în condiţiile de suspendare sau retragere a certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B formulate la cap. VIII şi cap. IX, acestea vor fi comunicate în scris conducerii ASFR, care va decide suspendarea sau retragerea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B.(4) În cazul în care în cadrul acţiunilor de supraveghere prin audit se constată neconformităţi, acestea vor fi comunicate în scris conducerii ASFR, care va dispune, după caz, măsurile în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Capitolul VIIISuspendarea certificatelor de siguranţă + 
Articolul 24(1) Suspendarea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR, în conformitate cu procedurile proprii, în cazul în care constată că nu sunt îndeplinite, parţial sau în totalitate, criteriile de evaluare a conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă nominalizate în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2) Decizia motivată de suspendare a unui certificat de siguranţă se aduce la cunoştinţa operatorului de transport feroviar şi a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(3) După primirea comunicării scrise privind suspendarea unei licenţe, ASFR va notifica operatorului de transport feroviar în cauză suspendarea certificatului de siguranţă deţinut de acesta până la încetarea suspendării licenţei.(4) Suspendarea certificatului de siguranţă partea A atrage şi suspendarea certificatului de siguranţă partea B.(5) Pe durata suspendării certificatului de siguranţă partea A operatorului de transport feroviar i se interzice efectuarea de servicii de transport feroviar.(6) Pe durata suspendării certificatului de siguranţă partea B operatorului de transport feroviar i se interzice efectuarea de servicii de transport feroviar pentru certificatul care a fost suspendat.(7) Ridicarea suspendării certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR după efectuarea unor acţiuni de inspecţie şi/sau audit de siguranţă feroviară care să confirme eliminarea neconformităţilor care au condus la suspendare.(8) Ridicarea suspendării certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se aduce la cunoştinţa operatorului de transport feroviar şi a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(9) În cazul suspendării certificatului de siguranţă partea B certificatul de siguranţă partea A îşi încetează valabilitatea la 6 luni după suspendarea certificatului de siguranţă partea B, dacă operatorului de transport feroviar nu i s-a ridicat suspendarea în acest interval de timp.(10) Certificatul de siguranţă partea B care a fost acordat atât pentru servicii de transport feroviar de tip A, cât şi pentru servicii de transport feroviar de tip B se suspendă de către ASFR dacă operatorul de transport feroviar nu a desfăşurat unul dintre serviciile de transport feroviar înscrise în acesta în termen de un an de la data acordării acestuia.(11) În cazul în care rapoartele de investigare elaborate de OIFR conţin recomandarea de suspendare a unui certificat de siguranţă, ASFR verifică, prin acţiuni de control şi inspecţie de stat şi/sau prin acţiuni de audit, activitatea operatorului de transport feroviar şi decide oportunitatea suspendării certificatului.
 + 
Articolul 25Suspendarea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR atunci când constată:1. neactualizarea procedurilor care compun sistemul de management al siguranţei în conformitate cu modificările de orice tip apărute în cadrul organizaţiei, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea A şi partea B;2. efectuarea de servicii de transport feroviar de mărfuri periculoase fără consilier de siguranţă, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea A şi partea B;3. efectuarea de servicii de transport feroviar de tip A şi/sau B fără responsabil cu organizarea şi conducerea operaţiunilor de transport feroviar şi siguranţa circulaţiei, deţinător de atestat emis de ASFR, în termen de valabilitate, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea A şi partea B;4. nerespectarea modului de lucru prevăzut de procedurile care compun sistemul de management al siguranţei, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea B corespunzător;5. utilizarea de servicii de mentenanţă a vehiculelor înscrise în certificatul de siguranţă partea B furnizate de operatori economici care nu deţin autorizaţii, agremente tehnice feroviare şi/sau certificate de omologare în termen de valabilitate, eliberate de AFER, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea B corespunzător;6. efectuarea de servicii de transport feroviar de tip B cu trenuri directe de marfă cu "deservirea simplificată a locomotivelor (fără mecanic ajutor) pentru trenurile directe de marfă", fără a deţine aprobare sau cu personal neautorizat în acest sens, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea B;7. efectuarea de servicii de transport feroviar de tip C cu "deservirea simplificată a locomotivelor (fără mecanic ajutor)", fără a deţine personal autorizat în acest sens, caz în care se suspendă certificatul de siguranţă partea B.
 + 
Capitolul IXRetragerea certificatelor de siguranţă + 
Articolul 26(1) Retragerea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR, în conformitate cu procedurile proprii, în cazul în care constată că nu sunt îndeplinite, parţial sau în totalitate, criteriile de evaluare a conformităţii cu cerinţele pentru obţinerea certificatelor de siguranţă nominalizate în Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010.(2) Decizia motivată de retragere a unui certificat de siguranţă se aduce la cunoştinţa operatorului de transport feroviar şi a administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară.(3) După primirea comunicării scrise privind retragerea unei licenţe, ASFR va notifica operatorului de transport feroviar în cauză retragerea certificatului de siguranţă deţinut de acesta.(4) În cazul retragerii certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B, după caz, acordarea unui nou certificat de siguranţă partea A şi/sau partea B se va face în baza unei noi cereri însoţite de documentaţia aferentă solicitării şi întocmite în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(5) Certificatul de siguranţă partea B se retrage de către ASFR dacă operatorul de transport feroviar nu a desfăşurat niciun serviciu de transport feroviar înscris în acesta în termen de un an de la data acordării acestuia.(6) Retragerea certificatului de siguranţă partea A atrage şi retragerea certificatului de siguranţă partea B.(7) În cazul retragerii certificatului de siguranţă partea B certificatul de siguranţă partea A îşi încetează valabilitatea la 6 luni după retragerea certificatului de siguranţă partea B, dacă operatorului de transport feroviar nu i s-a eliberat un alt certificat de siguranţă partea B în acest interval de timp.(8) În cazul în care rapoartele de investigare elaborate de OIFR conţin recomandarea de retragere a unui certificat de siguranţă, ASFR verifică prin acţiuni de control şi inspecţie de stat şi/sau prin acţiuni de audit activitatea operatorului de transport feroviar şi decide oportunitatea retragerii certificatului.
 + 
Articolul 27Retragerea certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR după cum urmează:1. la primirea comunicării făcute de OLFR de retragere a licenţei de transport feroviar a unui operator de transport feroviar ASFR retrage certificatul de siguranţă partea A şi partea B;2. dacă cu ocazia acţiunilor de supraveghere prin control şi inspecţie de stat se constată încălcarea repetată a cerinţelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau actualizării/modificării certificatului de siguranţă partea A şi/sau partea B pentru un operator de transport feroviar din România, respectiv a certificatului de siguranţă partea B acordat unui operator de transport feroviar licenţiat de o autoritate responsabilă cu acordarea licenţelor operatorilor de transport feroviar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, ASFR retrage certificatul de siguranţă, partea A şi partea B;3. dacă cu ocazia acţiunilor de audit de siguranţă feroviară se constată neconformităţi majore, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea A şi partea B;4. dacă cu ocazia acţiunilor de supraveghere prin control şi inspecţie de stat se constată abateri repetate de la legislaţia feroviară în vigoare apărute în activitatea de transport feroviar a unui operator de transport feroviar, care au condus la producerea unui accident grav, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea A şi partea B;5. dacă cu ocazia acţiunilor de supraveghere prin control şi inspecţie de stat se constată efectuarea de servicii de transport feroviar de alt tip decât cel nominalizat în certificatul de siguranţă, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea A şi partea B;6. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar fără deţinerea de certificat de siguranţă partea B, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea A;7. la primirea comunicării făcute de către organismul de licenţiere dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene de retragere a licenţei de transport feroviar a unui operator de transport feroviar, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;8. pentru nerespectarea prevederilor convenţiei de supraveghere a modului de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi de verificare a îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării certificatului de siguranţă, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;9. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar de tip A şi/sau B fără efectuarea reviziilor tehnice la trenuri şi a probei frânei, în condiţiile stabilite în reglementările specifice în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;10. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative şi/sau prevederilor din instrucţiunile de specialitate în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;11. pentru utilizarea de servicii de mentenanţă a vehiculelor înscrise în certificatul de siguranţă partea B furnizate de operatori economici care nu deţin autorizaţii, agremente tehnice feroviare şi/sau certificate de omologare valabile eliberate de ONFR, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;12. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de vehicule care nu sunt înscrise în anexa nr. II la certificatul de siguranţă partea B, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;13. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar pe secţii de circulaţie şi/sau zone de manevră care nu sunt înscrise în anexa nr. I la certificatul de siguranţă partea B, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;14. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin nerespectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la durata serviciului continuu maxim admis pe locomotivă, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;15. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal de conducere a vehiculelor, de manevră şi de însoţire a trenurilor care nu este angajat permanent sau pe bază de contract al operatorului de transport, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;16. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar pe secţii de circulaţie şi/sau zone de manevră prin utilizarea de personal neautorizat/neinstruit pentru circulaţia pe aceste secţii şi/sau zone de manevră, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;17. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal inapt din punct de vedere al examinărilor medicale şi/sau psihologice periodice, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător;18. pentru efectuarea de servicii de transport feroviar prin utilizarea de personal care nu a fost verificat medical şi/sau psihologic în termenul legal prevăzut în legislaţia de specialitate în vigoare, ASFR retrage certificatul de siguranţă partea B corespunzător.
 + 
Capitolul X
Dispoziţii finale + 
Articolul 28Formatele standard ale părţilor A şi B ale certificatului de siguranţă şi documentele de cerere sunt în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 653/2007.
 + 
Articolul 29(1) Toţi operatorii de transport feroviar deţinători de certificate de siguranţă au obligaţia de a comunica lunar AFER, în scris, până la data de 15 a lunii, volumul tipului de serviciu realizat în luna anterioară.(2) Administratorul/Gestionarii de infrastructură feroviară are obligaţia de a comunica lunar AFER, în scris, până la data de 15 a lunii în curs, volumul tipului de serviciu realizat în luna anterioară de către fiecare dintre operatorii de transport feroviar cu care a încheiat contracte de acces pe infrastructura feroviară. Datele transmise vor fi exprimate în:a) tren-km – pentru operatorii de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip A şi/sau tip B;b) ore manevră – pentru operatorii de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip C, inclusiv pentru operatorii de transport feroviar care în cadrul serviciilor de transport feroviar de tip A şi/sau tip B efectuează şi servicii de transport feroviar de tip C.
 + 
Articolul 30(1) Pierderea sau deteriorarea certificatului de siguranţă se comunică de către operatorul de transport feroviar ASFR, în maximum 10 zile de la data constatării.(2) Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea operatorului de transport feroviar şi după achitarea tarifului aferent, ASFR va elibera un duplicat al certificatului de siguranţă.
 + 
Articolul 31Operatorii de transport feroviar deţinători de certificate de siguranţă sunt înregistraţi de ASFR în Registrul operatorilor de transport feroviar deţinători de certificate de siguranţă.
 + 
Articolul 32Anexele nr. I şi II la certificatul de siguranţă partea B fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa Ila certificatul de siguranţă partea BSecţii de circulaţie, staţii de cale ferată,zone de manevră feroviară şi linii ferate industrialepe care operatorul de transport feroviar este autorizatsă efectueze servicii de transport feroviar1. Secţii de circulaţie: ……………………………………………………………………………………………….2. Staţii de cale ferată: …………………………………..………………………………………………………….3. Zone de manevră: ………………………………………..………………………………………………………….4. Linii ferate industriale: ………………………………..………………………………………………………….5. Puncte de lucru: ………………………………………..Data acordării ……………………………………………..(numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)
 + 
Anexa IIla certificatul de siguranţă partea BVehicule feroviare cu care operatorul de transport feroviareste autorizat să efectueze servicii de transport feroviarpe secţiile de circulaţie, liniile de cale ferată,zonele de manevră feroviară şi liniile ferate industrialeînscrise în certificatul de siguranţă partea BData acordării ………..┌────┬────────────────────────────┬──────────────────────────────┐│Nr. │ Tipul vehiculului feroviar │ Numărul vehiculului feroviar ││crt.│ │ │├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├────┼────────────────────────────┼──────────────────────────────┤└────┴────────────────────────────┴──────────────────────────────┘………………………(numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)–––-Normele au fost înlocuite cu normele prevăzute în anexa din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011, potrivit pct. 21 al art. I din acelaşi act normativ.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x