NORME din 26 iunie 2007 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 545 20/02/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1502 29/10/2014
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2179 29/11/2012
ActulREFERIRE LAORDIN 535 26/06/2007
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 26/06/2007
ActulREFERIRE LALEGE 55 16/03/2006
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 884 03/11/2011 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUORDIN 884 03/11/2011 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 545 20/02/2019
ActulREFERIT DEHOTARARE 361 24/05/2018

pentru acordarea licenţei de transport feroviar(actualizate până la data de 4 decembrie 2014*)



–––- + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Licenţa de transport feroviar, denumită în continuare licenţă, este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.
 + 
Articolul 2(1) Licenţa dă dreptul operatorului economic ca, în calitate de operator de transport feroviar, să efectueze unul sau mai multe tipuri de servicii de transport feroviar, respectiv:a) de tip A – transport feroviar de călători desfăşurat în interes public şi/sau în interes propriu, care include următoarele:– tracţiunea trenurilor de călători;– manevra feroviară pentru compunerea/descompunerea trenurilor de călători (introducerea/scoaterea vagoanelor în şi din compunerea trenurilor, ducerea/aducerea vagoanelor între grupa liniilor de primire-expediere şi grupa tehnică, care include şi liniile de reparaţii cu detaşare, introducerea/scoaterea locomotivei în şi din compunerea trenurilor), circulaţia la unitatea de tracţiune în vederea remizării, alimentării, echipării, pregătirii etc.;– manevra de scoatere din tren a vehiculelor feroviare defectate accidental;– circulaţia locomotivei izolate sau a locomotivei de ajutor;b) de tip B – transport feroviar de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes propriu, care include următoarele:– tracţiunea trenurilor de marfă;– manevra feroviară pentru compunerea/descompunerea trenurilor de marfă (introducerea/scoaterea vagoanelor în şi din compunerea trenurilor, ducerea/aducerea vagoanelor între grupa liniilor de primire-expediere şi grupa de manevră/grupa tehnică, care include şi liniile de reparaţii cu detaşare, introducerea/ scoaterea locomotivei în/din trenuri), circulaţia la unitatea de tracţiune în vederea remizării, alimentării, echipării, pregătirii etc.;– manevra în staţiile de cale ferată amplasate pe secţia de circulaţie şi pe liniile ferate industriale racordate din acestea pe care se solicită să efectueze operaţiuni de manevră;– trierea în staţii de cale ferată sau de triaj;– manevra de scoatere din tren a vehiculelor feroviare defectate accidental;– circulaţia locomotivei izolate sau a locomotivei de ajutor;c) de tip C – numai manevră feroviară desfăşurată în interes public şi/sau propriu, care include următoarele:– manevra de compunere/descompunere a garniturilor de tren;– manevra de introducere/scoatere a vagoanelor în şi din compunerea trenurilor;– manevra de regarare a trenurilor, convoaielor de manevră sau a vagoanelor;– manevra de introducere/scoatere a vagoanelor la şi de la fronturile de încărcare/descărcare;– manevra de ducere/aducere a vagoanelor între grupa liniilor de primire-expediere şi grupa de manevră/grupa tehnică, care include şi liniile de reparaţii cu detaşare şi liniile staţiilor de spălare a vagoanelor;– manevra de deplasare a vehiculelor feroviare motoare la unitatea de tracţiune în vederea remizării, alimentării, echipării, pregătirii şi altele asemenea;– manevra de deplasare a vagoanelor în vederea transpunerii, transbordării/transvazării, cântăririi;– circulaţia convoaielor de la linia ferată industrială proprie în linie curentă pe infrastructura feroviară publică şi privată deschisă circulaţiei publice, între diferite puncte de lucru adiacente staţiei de cale ferată de racord a liniei ferate industriale proprii;– alte operaţiuni de manevră.(2) Operatorii de transport feroviar pot efectua serviciile prevăzute la alin. (1), după cum urmează:a) cu asigurarea tracţiunii şi utilizarea de vehicule feroviare tractate proprii/închiriate şi ale altor operatori economici;b) cu asigurarea exclusivă a tracţiunii, fără a utiliza vehicule feroviare tractate proprii sau închiriate.(3) În licenţa acordată se specifică tipurile de servicii de transport feroviar care se pot efectua şi, dacă este cazul, transportul mărfurilor periculoase.
 + 
Capitolul IICerinţe pentru obţinerea licenţei + 
Articolul 3(1) Licenţa se poate obţine de către operatori economici care pot dovedi că sunt capabili să îndeplinească, cumulativ, cerinţele în materie de:a) onorabilitate;b) capacitate financiară;c) competenţă profesională;d) asigurarea responsabilităţilor civile.(2) Operatorul economic care solicită obţinerea unei licenţe trebuie să furnizeze OLFR toate informaţiile şi documentele pentru dovedirea îndeplinirii cerinţelor de la alin. (1).(3) Operatorul economic care solicită obţinerea unei licenţe de transport feroviar trebuie să se conformeze reglementărilor generale naţionale compatibile cu legislaţia comunitară care se aplică în mod nediscriminatoriu, în special pentru:a) reglementările tehnice şi de operare pentru transportul feroviar;b) condiţiile de siguranţă aplicabile personalului, materialului rulant şi organizării interne a societăţii;c) dispoziţiile privind sănătatea, siguranţa, condiţiile sociale şi drepturile angajaţilor ori ale clienţilor;d) cerinţele aplicabile tuturor operatorilor din sectorul feroviar menite să ofere beneficii sau protecţie consumatorilor.(4) Un operator de transport feroviar poate oricând supune Comisiei Europene problema compatibilităţii cerinţelor de drept intern cu legislaţia comunitară, precum şi problema dacă aceste cerinţe se aplică în mod nediscriminatoriu.(5) Operatorii de transport feroviar trebuie să respecte acordurile aplicabile transportului feroviar internaţional în vigoare în statele membre în care operează. De asemenea, aceştia trebuie să respecte prevederile vamale şi fiscale relevante.
 + 
Articolul 4Cerinţele în materie de onorabilitate se consideră a fi îndeplinite dacă:a) operatorul economic nu face obiectul unei proceduri de faliment sau lichidare;b) persoana care asigură conducerea executivă a societăţii:– nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, inclusiv infracţiuni comise în domeniul comercial;– nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave sau repetate în ceea ce priveşte obligaţiile ce decurg din dreptul social sau dreptul de muncă, inclusiv obligaţii cu titlul legislativ în materie de protecţia muncii sau obligaţii ce decurg din reglementările vamale, în cazul unei societăţi care doreşte să execute activităţi de transport transfrontalier de marfă supuse procedurilor vamale;– nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar.
 + 
Articolul 5(1) Cerinţele în materie de capacitate financiară se consideră a fi îndeplinite dacă se dovedeşte că operatorul economic poate face faţă obligaţiilor sale reale şi potenţiale pe o perioadă de minimum 12 luni.(2) În scopul verificării îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1), operatorul economic trebuie să furnizeze informaţii şi date cu privire la:a) resurse financiare disponibile cuprinzând depozite bancare, avansuri subscrise în cont curent şi împrumuturi;b) fonduri şi active imobilizate cu titlu de garanţie;c) capital de exploatare;d) cheltuieli importante cuprinzând plăţi în avans pentru achiziţia de vehicule, terenuri, clădiri, instalaţii şi material rulant;e) datorii asupra patrimoniului operatorului economic.(3) Informaţiile şi datele prevăzute la alin. (2) pot fi prezentate sub forma unui raport de audit financiar.(4) Se consideră că solicitantul nu are capacitate financiară şi în cazul în care pentru activitatea desfăşurată se datorează restanţe considerabile din impozite sau contribuţii sociale.
 + 
Articolul 6Cerinţele în materie de competenţă profesională se consideră a fi îndeplinite pentru tipul de serviciu de transport feroviar solicitat, dacă:A. operatorul economic dispune de structuri organizatorice adecvate pentru exercitarea unui control operaţional şi a unei supravegheri sigure şi eficace a tipului de operaţii specificate în licenţă;B. personalul său responsabil cu asigurarea securităţii, în special mecanicii de locomotivă, sunt pe deplin calificaţi pentru domeniul lor de activitate;C. personalul său, materialul rulant şi organizaţia pot asigura un grad ridicat de securitate a serviciilor care urmează a fi prestate, prin implementarea şi menţinerea unui sistem de management al calităţii certificat de un organism notificat şi implementarea unui sistem de management al siguranţei.
 + 
Articolul 7Cerinţele în materie de asigurare a responsabilităţilor civile se consideră a fi îndeplinite dacă operatorul economic are încheiate contracte de asigurare cu firme de asigurări acreditate sau a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente feroviare ori incidente tehnice în cadrul serviciilor de transport feroviar solicitate.
 + 
Capitolul IIIAcordarea şi valabilitatea licenţei + 
Articolul 8Pentru obţinerea licenţei de transport feroviar în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar, în interes public şi/sau în interes propriu, tracţiunea fiind asigurată în mod obligatoriu de persoana juridică solicitantă, este necesară depunerea la OLFR a unei cereri, conform modelului din anexa B la prezentele norme, însoţită de un dosar constituit din următoarele documente, prezentate în copie sau original, după caz:1. înregistrarea ca persoană juridică şi înmatricularea la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;2. actul constitutiv din care să reiasă că activitatea principală, conform Clasificării activităţilor din economia naţională din România rev. 2, este: "transporturi interurbane de călători pe calea ferată" – cod 4910 sau "transporturi de marfă pe calea ferată" – cod 4920, iar ca obiect de activitate secundar "activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre" – cod 5221. În cazul în care se solicită licenţă pentru servicii de transport feroviar atât de tip A, cât şi de tip B, în actul constitutiv se vor regăsi ambele tipuri de activităţi, respectiv cod 4910 şi cod 4920, urmând ca activitatea ce se preconizează a avea ponderea cea mai mare să fie înscrisă ca activitate principală;–––-Pct. 2 al art. 8 din norme a fost modificat de lit. a) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.3. declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic din care să reiasă că nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, inclusiv infracţiuni comise în domeniul comercial, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave sau repetate în ceea ce priveşte obligaţiile ce decurg din dreptul social ori dreptul de muncă, inclusiv obligaţiile cu titlul legislativ în materie de protecţia muncii, sau obligaţiile ce decurg din reglementările vamale, în cazul unui operator economic care doreşte să execute activităţi de transport transfrontalier de marfă supuse procedurilor vamale, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar;4. bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs/situaţia veniturilor şi cheltuielilor previzionate pentru următoarele 12 luni, situaţiile financiare anuale (bilanţ contabil, dovada constituirii capitalului social, extras de cont bancar, după caz) sau un raport de audit financiar din care să reiasă că deţine capacitate financiară disponibilă pentru desfăşurarea activităţii şi poate face faţă obligaţiilor financiare pentru o perioadă de cel puţin 12 luni;–––-Pct. 4 al art. 8 din norme a fost modificat de lit. b) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.5. declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic precum că societatea nu este în procedură de faliment sau lichidare şi nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, conform modelului din anexa C la prezentele norme;6. organigrama societăţii din care să reiasă că dispune de o structură organizatorică funcţională necesară pentru efectuarea tipului de serviciu de transport feroviar solicitat;7. documentul privind stadiul implementării sistemului de management al calităţii, eliberat de către un organism notificat;8. lista cuprinzând numele responsabililor atestaţi, desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport, respectiv managementul siguranţei, în care se vor menţiona, pentru fiecare persoană: pregătirea profesională, experienţa în domeniul feroviar, documentul în baza căruia se face dovada că este angajat al societăţii;9. copia atestatelor eliberate de ASFR responsabililor desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport, respectiv cu siguranţa circulaţiei;10. declaraţie din care să reiasă că dispune de consilier de siguranţă pentru transport de mărfuri periculoase, dacă este cazul;11. copia certificatului de consilier de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase, dacă este cazul;12. declaraţie din care să reiasă că dispune de categorii de material rulant motor pentru tracţiunea trenurilor sau trenurilor automotoare, cu caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile de siguranţa circulaţiei feroviare, de securitatea transporturilor şi de calitatea serviciilor de transport feroviar – în proprietate, cu chirie, leasing etc.;13. declaraţie-angajament din care să reiasă că dispune/va dispune de categorii de material rulant tractat pentru efectuarea tipului de serviciu de transport feroviar solicitat de marfă şi/sau de călători, cu caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile de siguranţa circulaţiei feroviare, de securitatea transporturilor şi de calitatea serviciilor de transport feroviar – în proprietate, cu chirie, leasing etc., dacă este cazul;14. declaraţie prin care se angajează:(i) să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi cerinţele aplicabile tuturor operatorilor de transport feroviar, destinate să ofere avantaje sau protecţie consumatorilor;(ii) să utilizeze servicii şi produse feroviare critice agrementate/certificate conform reglementărilor specifice în vigoare;(iii) să deţină contracte încheiate cu terţe persoane juridice care să ateste îndeplinirea unor cerinţe impuse (de exemplu, asigurarea pentru răspundere civilă sau luarea măsurilor necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/incidente feroviare în timpul furnizării serviciului de transport feroviar, închiriere vehicule feroviare, asigurare revizie tehnică a trenurilor, întreţinere şi reparare material rulant etc.);–––-Subpct. (iii) al pct. 14 al art. 8 din norme a fost modificat de lit. c) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.(iv) să asigure instruirea şi perfecţionarea personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei în conformitate cu prevederile legale în vigoare;15. contractul de asigurare încheiat cu o firmă de asigurări acreditată sau dovada că a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/incidente feroviare în timpul furnizării serviciilor de transport feroviar pe care le efectuează;–––-Pct. 15 al art. 8 din norme a fost modificat de lit. d) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.16. declaraţia-angajament prin care se obligă ca pe perioada de valabilitate a licenţei de transport feroviar să anunţe OLFR despre orice modificare a datelor din documentele care au stat la baza acordării/revizuirii/modificării licenţei, precum şi data întreruperii/reînceperii activităţii.–––-Pct. 16 al art. 8 din norme a fost introdus de lit. e) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
 + 
Articolul 9Operatorii economici care solicită eliberarea licenţei de transport feroviar în vederea efectuării de servicii de transport feroviar în interes public şi care asigură numai tracţiunea vor depune la OLFR toate documentele prevăzute la art. 8, cu excepţia celor de la pct. 13.
 + 
Articolul 10Pentru obţinerea licenţei de transport feroviar în vederea efectuării numai a operaţiunilor de manevră feroviară, în interes public sau în interes public şi în interes propriu, persoana juridică solicitantă trebuie să depună la OLFR o cerere, conform modelului prevăzut în anexa A la prezentele norme, însoţită de un dosar constituit din următoarele documente, prezentate în copie sau original, după caz:1. înregistrarea ca persoană juridică şi înmatricularea la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;2. actul constitutiv din care să reiasă că are înscris, conform CAEN rev. 2, codul 5221 – "activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre;–––-Pct. 2 al art. 10 din norme a fost modificat de lit. f) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.3. declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a societăţii din care să reiasă că nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, inclusiv infracţiuni comise în domeniul comercial, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave sau repetate în ceea ce priveşte obligaţiile ce decurg din dreptul social sau dreptul de muncă, inclusiv obligaţiile cu titlul legislativ în materie de protecţia muncii, sau obligaţiile ce decurg din reglementările vamale, în cazul unui operator economic care doreşte să execute activităţi de transport transfrontalier de marfă supuse procedurilor vamale, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar, nu se face vinovată de producerea unui accident feroviar în ultimele 12 luni;4. bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs/situaţia veniturilor şi cheltuielilor previzionate pentru următoarele 12 luni, situaţiile financiare anuale (bilanţ contabil, dovada constituirii capitalului social, extras de cont bancar, după caz) sau un raport de audit financiar din care să reiasă că deţine capacitate financiară disponibilă pentru desfăşurarea activităţii şi poate face faţă obligaţiilor financiare pentru o perioadă de cel puţin 12 luni;–––-Pct. 4 al art. 10 din norme a fost modificat de lit. g) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.5. declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic din care să reiasă că societatea nu este în procedură de faliment sau lichidare şi nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, conform modelului din anexa C la prezentele norme;6. organigrama societăţii din care să reiasă că dispune de o structură organizatorică funcţională necesară pentru efectuarea manevrei feroviare;7. documentul privind stadiul implementării sistemului de management al calităţii, eliberat de către un organism notificat;8. lista cuprinzând numele responsabililor atestaţi, desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea operaţiunilor de manevră, respectiv managementul siguranţei, în care se vor menţiona, pentru fiecare persoană: pregătirea profesională, experienţa în domeniul feroviar, documentul în baza căruia se face dovada că desfăşoară activităţi pentru societate;9. copia atestatelor eliberate de către ASFR responsabililor desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea operaţiunilor de manevră feroviară, respectiv cu siguranţa circulaţiei;10. declaraţie din care să reiasă că dispune de consilier de siguranţă pentru transport de mărfuri periculoase, dacă este cazul;11. copia certificatului de consilier de siguranţă la transportul mărfurilor periculoase, dacă este cazul;12. declaraţie din care să reiasă că dispune de categorii de material rulant motor pentru efectuarea operaţiunilor de manevră feroviară, cu caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile de siguranţa circulaţiei feroviare, de securitatea transporturilor şi de calitatea serviciilor de manevră feroviară – în proprietate, cu chirie, leasing etc.;13. declaraţie prin care se angajează:(i) să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi manevra pe infrastructura feroviară în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi cerinţele aplicabile tuturor operatorilor de transport feroviar, destinate să ofere avantaje sau protecţie consumatorilor;(ii) să utilizeze servicii feroviare critice agrementate/ omologate tehnic numai în unităţi autorizate;(iii) să deţină contracte încheiate cu terţe persoane juridice care să ateste îndeplinirea unor cerinţe impuse (de exemplu, asigurarea pentru răspundere civilă sau luarea măsurilor necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de evenimente feroviare în cadrul serviciilor de transport feroviar pe care le efectuează, închiriere material rulant, asigurare revizie tehnică a vagoanelor, întreţinere şi reparare material rulant etc.);(iv) să asigure instruirea şi perfecţionarea personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei în conformitate cu prevederile legale în vigoare;13^1. declaraţia-angajament prin care se obligă ca pe perioada de valabilitate a licenţei de transport feroviar să anunţe OLFR despre orice modificare a datelor din documentele care au stat la baza acordării/revizuirii/modificării licenţei, precum şi data întreruperii/reînceperii activităţii.–––-Pct. 13^1 al art. 10 din norme a fost introdus de lit. h) a pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.14. contractul de asigurare încheiat cu o firmă de asigurări acreditată sau dovada că a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de evenimente feroviare în cadrul serviciilor de transport feroviar pe care le efectuează.
 + 
Articolul 11Documentaţia depusă pentru obţinerea licenţei va fi însoţită de documente din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente acordării acesteia.
 + 
Articolul 12(1) Acordarea licenţei se face de către OLFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 60 de zile de la data depunerii cererii de obţinere a licenţei.(2) Decizia de acordare a licenţei va fi transmisă în scris solicitantului.(3) Dacă documentaţia depusă nu este completă, în termen de 10 zile lucrătoare de la primire, OLFR va solicita completarea dosarului.(4) Dacă operatorul economic solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de solicitare, OLFR va notifica operatorului economic decizia de neacordare a licenţei.(5) Decizia de neacordare a licenţei va fi motivată în scris de către OLFR.
 + 
Articolul 13(1) Dacă dosarul este complet, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor, OLFR va efectua, după caz, o vizită de evaluare la sediul solicitantului.(2) În cazul în care pe parcursul vizitei de evaluare s-a constatat existenţa unor neconformităţi, OLFR va acorda un termen de maximum 15 zile lucrătoare pentru eliminarea acestora.(3) În cazul în care solicitantul nu a eliminat neconformităţile sau nu a transmis dovada rezolvării acestora în termenul stabilit, OLFR va lua decizia de neacordare a licenţei.(4) După eliminarea neconformităţilor în termenul stabilit, OLFR va elibera licenţa de transport feroviar.
 + 
Articolul 14Licenţa este valabilă pe o perioadă nedeterminată dacă operatorul de transport feroviar îndeplineşte cerinţele care au stat la baza acordării, modificării sau extinderii serviciilor de transport feroviar prevăzute în licenţă, OLFR urmând să examineze la interval de 2 ani îndeplinirea acestor cerinţe în vederea acordării vizei periodice.
 + 
Articolul 15OLFR notifică ASFR acordarea unei licenţe.
 + 
Capitolul IVModificarea şi completarea licenţei – extinderea serviciilor de transport feroviar prevăzute în licenţă + 
Articolul 16(1) Operatorul de transport feroviar poate solicita modificarea licenţei sau extinderea serviciilor de transport feroviar prevăzute în aceasta.(2) Documentaţia depusă pentru modificarea licenţei sau extinderea serviciilor de transport feroviar prevăzute în licenţă va fi însoţită şi de documente din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente.
 + 
Articolul 17(1) Dacă operatorul de transport feroviar îşi modifică situaţia juridică, OLFR va acorda o nouă licenţă, cu respectarea prevederilor prezentelor norme.(2) Acordarea unei noi licenţe pentru cazul prevăzut la alin. (1) se face după verificarea îndeplinirii cerinţelor pentru acordare, pe baza unei solicitări scrise a operatorului de transport feroviar şi depunerii unei documentaţii privind completarea dosarului de acordare a licenţei.
 + 
Articolul 18(1) Dacă operatorul de transport feroviar îşi modifică situaţia juridică prin fuziune, preluare etc., va anunţa imediat OLFR, care va decide dacă este oportun ca acesta să solicite o nouă licenţă.(2) OLFR va decide dacă operatorul de transport feroviar poate să-şi continue activitatea o perioadă de timp, până la examinarea în vederea acordării vizei periodice, fără a solicita obţinerea unei noi licenţe, chiar dacă şi-a modificat situaţia juridică conform alin. (1), dar nu este afectată siguranţa circulaţiei. În acest caz decizia trebuie motivată.
 + 
Capitolul VExaminarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, în vederea acordării vizei periodice + 
Articolul 19(1) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 2 ani de la acordarea licenţei sau de la examinarea anterioară, operatorul de transport feroviar va solicita în scris la OLFR examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, în vederea acordării vizei periodice.(2) Pentru examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, operatorul de transport feroviar este obligat să depună la OLFR următoarele:a) documente noi şi/sau documentele care au suferit modificări sau a căror valabilitate a expirat;b) dovada plăţii tarifului aferent pentru reexaminarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei.
 + 
Articolul 20(1) După examinare, dacă nu există neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor impuse, OLFR va notifica operatorului de transport feroviar îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei şi va înscrie pe licenţă data acordării vizei.(2) Dacă se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, OLFR va notifica în acest sens operatorul de transport feroviar.(3) Dacă solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor şi după verificarea eliminării acestora, OLFR va notifica operatorului de transport feroviar îndeplinirea condiţiilor şi va înscrie pe licenţă data acordării vizei.(4) Dacă neconformităţile nu au fost eliminate în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data notificării sau operatorul de transport feroviar nu a transmis la termen modul de eliminare a acestora, OLFR va suspenda licenţa şi va notifica operatorului de transport feroviar decizia luată.(5) Pentru cazul prevăzut la alin. (4), suspendarea licenţei se va face până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data examinării.(6) Dacă operatorul de transport feroviar va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării licenţei, OLFR va dispune încetarea suspendării licenţei numai după verificarea eliminării acestora.(7) Dacă operatorul de transport feroviar nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării, OLFR va retrage licenţa.
 + 
Capitolul VISuspendarea şi retragerea licenţei + 
Articolul 21(1) În cazul în care există o incertitudine în privinţa respectării cerinţelor prezentului ordin, în special a celor care au stat la baza eliberării licenţei de transport feroviar, OLFR poate să verifice în orice moment dacă acel operator de transport feroviar căruia deja i s-a acordat licenţa îndeplineşte în fapt acele cerinţe(2) Dacă se constată nerespectarea cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării licenţei de transport feroviar operatorilor de transport feroviar din România, OLFR va dispune măsura suspendării sau retragerii acesteia.(3) Licenţa poate fi suspendată până la eliminarea neconformităţilor, fără a se depăşi data examinării pentru acordarea vizei periodice.(4) În cazul în care operatorul de transport feroviar face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea licenţei, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, OLFR va dispune încetarea suspendării licenţei.(5) În cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea licenţei nu au fost eliminate în termenul stabilit, OLFR va retrage licenţa.(6) Dacă OLFR constată că există dubii serioase în ceea ce priveşte respectarea cerinţelor prevăzute în Directiva 95/18/CE a Consiliului European privind acordarea de licenţe întreprinderilor feroviare, modificată prin Directiva 2001/13/CE, din partea unui operator de transport feroviar căruia i s-a eliberat o licenţă de către autoritatea competentă dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, OLFR informează fără întârziere autoritatea din urmă.
 + 
Articolul 22(1) Atunci când se constată faptul că operatorul de transport feroviar nu mai îndeplineşte cerinţele în materie de capacitate financiară, OLFR va suspenda sau retrage licenţa şi poate acorda o licenţă temporară pentru perioada restructurării financiare a operatorului de transport feroviar, numai dacă siguranţa circulaţiei nu este afectată.(2) Licenţa temporară este valabilă pentru o perioadă de maximum 6 luni.
 + 
Articolul 23(1) Dacă operatorul de transport feroviar deţinător de licenţă nu şi-a început activitatea în decurs de 6 luni de la data acordării licenţei sau şi-a întrerupt activitatea pentru o perioadă de 6 luni consecutive, OLFR va dispune ca licenţa să fie suspendată sau retrasă.(2) În cazul în care operatorul de transport feroviar nu şi-a început activitatea, acesta poate solicita fixarea unui interval mai mare de 6 luni, ţinând cont de tipul serviciilor de transport înscrise în licenţă, iar OLFR, în urma unei analize, poate aproba fixarea unui interval mai mare de 6 luni până la începerea activităţii.(3) În cazul suspendării, conform alin. (1), perioada de suspendare a licenţei nu poate depăşi data examinării pentru acordarea vizei periodice. Dacă operatorul de transport feroviar nu şi-a reluat activitatea în acest termen, licenţa se retrage.
 + 
Articolul 24OLFR retrage licenţa şi atunci când împotriva unui operator de transport feroviar a fost începută o procedură de declarare a falimentului sau alte proceduri similare, dacă acesta nu prezintă dovezi obiective privind restructurarea financiară, prevăzute în procedura de faliment.
 + 
Articolul 25(1) Decizia motivată de suspendare sau retragere ori de acordare a unei licenţe temporare se aduce la cunoştinţa operatorului de transport feroviar şi a ASFR.(2) După primirea deciziei de suspendare sau retragere, operatorul de transport feroviar este obligat să depună la OLFR exemplarul original al licenţei în maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării.
 + 
Articolul 26În cazul retragerii licenţei, acordarea unei noi licenţe se va face în baza unei noi cereri.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 27(1) Modelul-cadru al licenţei este prevăzut în anexa A la prezentele norme.(2) Modelul-cadru al acoperirii financiare privind răspunderea civilă este prevăzut în anexa la modelul licenţei, care face parte integrantă din anexa A.
 + 
Articolul 28(1) Pierderea sau deteriorarea licenţei se comunică de către operatorul de transport feroviar la OLFR, în maximum 10 zile de la data constatării.(2) Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea operatorului de transport feroviar şi după achitarea tarifului aferent, OLFR va elibera un duplicat al licenţei.
 + 
Articolul 29Operatorii de transport feroviar sunt înregistraţi de OLFR în Registrul operatorilor de transport feroviar.
 + 
Articolul 30Anexele A-C fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa A––-la Normele pentru acordarea licenţei––––––––––––de transport feroviar–––––––[SIGLA UE] [STEMA RO](MODEL – CADRU)LICENŢĂ PENTRU EFECTUAREA SERVICIILOR DE TRANSPORT FEROVIARLICENCE FOR THE PERFORMANCE OF RAIL TRANSPORT SERVICESValabilă în statele membre ale Uniunii Europene şi spaţiul economic european, în concordanţă cu Directiva 95/18/CE, modificată prin Directiva 2001/13/CE, şi legislaţia naţională relevantăWithin the European Union and the European Economic Area according to Directive 95/18/EC, as amended by Directive 2001/13/EC and the relevant naţional legislation1. Statul care a eliberat licenţa de transport feroviarLicence issuing state┌──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐│Statul emitent: ROMÂNIA │ [] Licenţă nouă [] Licenţă modificată ││Issuing state │ New licence Amended licence │├──────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤│Nr. naţional al licenţei: │ Data deciziei de acordare a licenţei: ││Naţional licence No │ Decision identification │├──────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┤│Legislaţie aplicabilă: ││Aplicable legislation ││a) Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară; ││b) Ordinul ministrului transporturilor nr. 535/2007 privind aprobarea normelor││ pentru acordarea licenţei de transport feroviar şi a certificatelor de ││ siguranţă în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar pe căile ││ ferate din România │├──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤│Organismul/Autoritatea │Nr. telefon: ││responsabil(ă) pentru │Phone No ││acordarea licenţei: │ ││Licensing authority │ ││AUTORITATEA FEROVIARĂ │ ││ROMÂNĂ │ ││ORGANISMUL DE LICENŢE │ ││FEROVIARE ROMÂN │ │├──────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤│Adresa poştală: │Nr. fax: ││Poştal address │Facsimile No │├──────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤│Cod poştal şi oraş: │E-mail: ││Poştal code and city │E-mail │└──────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┘2. Titularul licenţei de transport feroviarLicence holder┌────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Operatorul de transport feroviar: │ Nr. telefon: ││Railway undertaking │ Phone No │├────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Adresa poştală: │Nr. fax: ││Poştal address │Facsimile No │├────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Cod poştal şi oraş: │E-mail: ││Poştal code and city │E-mail │├────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Nr. de înregistrare: │Nr. de TVA/CUI: ││Registration No │VAT no │└────────────────────────────────────┴───────────────────────────┘3. Tip serviciu şi valabilitatea licenţei de transport feroviarType of services and validity of licence┌────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│Valabilă de la data de: │ Licenţă temporară: [] DA [] NU ││Valid from │ Temporary licence YES NO │├────────────────────────────────────┤ ││Tip de servicii: │ ││Type of services │ ││[] Marfă [] Călători │ Dacă da, valabilă până la data de: ││ Freight Passenger │ If yes valid until │├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│Suspendată la data de: │ Retrasă la data de: ││Suspended on │ Revoked on │└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘    4. Modificări       Amendments┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Modificare la data de: ││Amended on │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Descrierea modificării: ││Description of amendment │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘5. Condiţii şi obligaţiiConditions and obligationsA. Suspendarea/retragerea licenţei se face conform prevederilor art. 21-24 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 535/2007 privind aprobarea normelor pentru acordarea licenţei de transport feroviar şi a certificatelor de siguranţă în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar pe căile ferate din România.(1) Dacă se constată nerespectarea cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării licenţei de transport feroviar operatorilor de transport feroviar din România, Organismul de Licenţe Feroviare Român (OLFR) va dispune măsura suspendării sau retragerii licenţei. Licenţa poate fi suspendată până la eliminarea neconformităţilor, fără a se depăşi data examinării pentru acordarea vizei periodice. În cazul în care operatorul de transport feroviar face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea licenţei, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, OLFR va dispune încetarea suspendării licenţei. În cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea licenţei nu au fost eliminate în termenul stabilit, OLFR va retrage licenţa.(2) Atunci când se constată faptul că operatorul de transport feroviar nu mai îndeplineşte cerinţele în materie de capacitate financiară, OLFR va suspenda sau retrage licenţa şi poate acorda o licenţă temporară pentru perioada restructurării financiare a operatorului de transport feroviar numai dacă siguranţa circulaţiei nu este afectată. Licenţa temporară va fi valabilă pentru o perioadă de maximum 6 luni.(3) Dacă operatorul de transport feroviar deţinător de licenţă nu şi-a început activitatea în decurs de 6 luni de la data acordării licenţei sau şi-a întrerupt activitatea pentru o perioadă de 6 luni consecutive, OLFR poate dispune ca licenţa să fie suspendată sau retrasă. În cazul în care operatorul de transport feroviar nu şi-a început activitatea, acesta poate solicita fixarea unui interval mai mare de 6 luni, ţinând cont de tipul serviciilor de transport înscrise în licenţă; în urma unei analize, OLFR poate aproba fixarea unui interval mai mare de 6 luni până la începerea activităţii. În cazul suspendării conform alin. (1), perioada de suspendare a licenţei nu poate depăşi data examinării pentru acordarea vizei periodice. Dacă operatorul de transport feroviar nu şi-a reluat activitatea în acest termen, licenţa se retrage.(4) OLFR retrage licenţa şi atunci când împotriva unui operator de transport feroviar a fost începută o procedură de declarare a falimentului sau alte proceduri similare, dacă acesta nu prezintă dovezi obiective privind restructurarea financiară, prevăzute în procedura de faliment.B. Licenţa este revizuibilă la 2 ani.(1) După examinare, dacă nu există neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor impuse, OLFR va notifica operatorului de transport feroviar îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei şi va înscrie pe licenţă data acordării vizei.(2) Dacă se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, OLFR va notifica în acest sens operatorul de transport feroviar.(3) Dacă solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor şi după verificarea eliminării acestora, OLFR va notifica operatorului de transport feroviar îndeplinirea condiţiilor şi va înscrie pe licenţă data acordării vizei.(4) Dacă neconformităţile nu au fost eliminate în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data notificării sau operatorul de transport feroviar nu a transmis la termen modul de eliminare a acestora, OLFR va suspenda licenţa şi va notifica operatorului de transport feroviar decizia luată.(5) Pentru cazul prevăzut la alin. (4), suspendarea licenţei se va face până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data examinării.(6) Dacă operatorul de transport feroviar va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării licenţei, OLFR va dispune încetarea suspendării licenţei numai după verificarea eliminării acestora.(7) Dacă operatorul de transport feroviar nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării, OLFR va retrage licenţa.┌─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐│Revizuiri Data: │Numele şi prenumele, semnătura, ştampila: ││Renews Date │Name, signature, seal │└─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘    Data acordării:    Date                      ORGANISMUL DE LICENŢE FEROVIARE ROMÂN                                   Director,              …./(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)….                          (name, signature, seal)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. comunicării (notificării) licenţei la CE: ││EC licence-notification No │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa ––la modelul de licenţă–––––––[SIGLA UE] [STEMA RO](MODEL-CADRU)ACOPERIRE FINANCIARĂ PRIVIND RĂSPUNDEREA CIVILĂ Nr. ………Insurance Annex No ……………..Financial cover for liabilityReferitor la licenţa pentru servicii de transport feroviar în România şi în statele membre ale Uniunii Europene şi Spaţiul Economic European, conform Directivei 95/18/CE, modificată prin Directiva 2001/13/CE, şi legislaţia naţională relevantăConcerning licence to perform rail transport services within the European Union and the European Economic Area according to Directive 95/18/EC, as amended by Directive 2001/13/EC and the relevant naţional legislation1. Statul care a eliberat licenţa de transport feroviarLicence issuing state┌────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│Statul emitent: ROMÂNIA │Autoritatea responsabilă pentru ││Issuing state │acordarea licenţei: ││ │Licensing authority ││ │AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ ││ │ORGANISMUL DE LICENŢE FEROVIARE ROMÂN │├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│Nr. naţional al licenţei: │Data deciziei de acordare a licenţei: ││Naţional licence No │Decision identification │├────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤│Legislaţie aplicabilă: ││Applicable legislation ││a) Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară ││b) Ordinul ministrului transporturilor nr. 535/2007 privind aprobarea ││ normelor pentru acordarea licenţei de transport feroviar şi a ││ certificatelor de siguranţă în vederea efectuării serviciilor de transport││ feroviar pe căile ferate din România │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    2. Titularul licenţei de transport feroviar    Licence holder┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Operatorul de transport feroviar: ││Railway undertaking │├────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤│Nr. de înregistrare: │ Nr. de TVA/CUI: ││Registration No │ VAT no │└────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘3. Organismul/Autoritatea responsabil(ă) cu aprobarea asigurării financiare (dacă este diferită de autoritatea responsabilă cu licenţierea vizată la pct. 1)Licensing authority approving financial cover (if other than licensing authority in 1)┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐│Organismul/Autoritatea responsabil(ă) │ Nr. telefon: ││cu aprobarea asigurării financiare: │ Phone No ││Licensing authority │ │├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤│Adresa poştală: │ Nr. fax: ││Poştal address │ Facsimile No │├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤│Cod poştal – oraş: │ E-mail: ││Postcode and city │ E-mail │├──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤│Statul emitent: │ Legislaţie aplicabilă: ││State │ Applicable legislation │└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘    4. Acoperirea financiară pentru răspundere civilă    Financial cover for liability┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐│Suma acoperirii financiare: │Dispoziţii asemănătoare ││Financial cover, amount │(descriere succintă): ││ │Equivalent arrangements ││ │(short description) │├──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┤│Acoperire geografică: ││Geographical coverage │├──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤│Valabilă de la data de: │Valabilă până la data de: ││Valid from │Valid until │└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘    5. Condiţii şi obligaţii    Conditions and obligations┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐│Revizuibilă la 2 ani Data: │Numele şi prenumele, semnătura,││Shall be renewed every two years Date │ştampila: ││ │(Name, signature, seal) │└──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘    Data acordării:    Date                    ORGANISMUL DE LICENŢE FEROVIARE ROMÂN                                   Director,                …./(numele şi prenumele, semnătura, ştampila)……                           (name, signature, seal)┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. comunicării (notificării) licenţei la CE: ││EC licence-notification No │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA B    ––-la Normele pentru acordarea licenţei––––––––––––de transport feroviar–––––––                                 (MODEL-CADRU)                      CERERE LICENŢĂ DE TRANSPORT FEROVIAR    1. Coordonate de contact pentru autoritatea responsabilă cu acordarea       licenţelor    1.1. Organismul căruia i se adresează cererea …………………………    1.2. Adresa poştală completă (strada, codul poştal, oraşul, ţara) ……….    2. Informaţii privind solicitantul    2.1. Denumirea legală ………………………………………………    2.2. Numele întreprinderii feroviare …………………………………    2.3. Acronim ………………………………………………………    2.4. Adresa poştală completă (strada, codul poştal, oraşul, ţara) ……….    2.5. Nr. telefon …………………………    2.6. Nr. fax …………………………….    2.7. Adresa e-mail ……………………….    2.8. Site web ……………………………    2.9. Nr. naţional de înregistrare (J) ………    2.10. Nr. TVA (CUI) ………………………    2.11. Numele, prenumele şi funcţia persoanei care asigură conducerea          executivă a operatorului economic …………….    3. Informaţii privind persoana de contact    3.1. Numele şi prenumele ………………………………………….    3.2. Adresa poştală completă (strada, codul poştal, oraşul, ţara) ……..    3.3. Nr. telefon …………………………………………………    3.4. Nr. fax …………………………………………………….    3.5. Adresa e-mail ……………………………………………….    4. Obiectul cererii    Această cerere este pentru:    4.1. Licenţă nouă [] 4.2. Licenţă temporară []    4.3. Reactualizare licenţă [] 4.4. Modificare domeniu []    Tipuri de servicii solicitate (selectaţi unul sau mai multe):    4.5. Transport de călători []    4.6. Transport de marfă [] 4.6.1. inclusiv mărfuri periculoase []                                        4.6.2. exclusiv mărfuri periculoase []    4.7. Numai manevră [] 4.7.1. inclusiv mărfuri periculoase []                                        4.7.2. exclusiv mărfuri periculoase []_______________________________________________________________________________                                                              Solicitant,                                                            …………..                                                         (numele şi prenumele)    Data …………. Semnătura ………………┌─────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐│ Nr. de referinţă intern │ Data primirii cererii │ │└─────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘
 + 
Anexa C––-la Normele pentru acordarea licenţei––––––––––––de transport feroviar–––––––(MODEL-CADRU)DECLARAŢIESubsemnatul ………. (numele şi prenumele), având funcţia ………… în cadrul ………. (denumirea operatorului economic), având numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J …….., cod unic de înregistrare RO …….., în calitate de solicitant al eliberării unei licenţe de transport feroviar, conform prevederilor Ordinului ministrului transporturilor nr. 535/2007, declar pe propria răspundere că:1. societatea nu este în stare de faliment ori lichidare;2. societatea nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevăzute la pct. 1;3. mi-am îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România.Operator economic,…./(semnătura autorizată)….––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x