NORME din 24 iunie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 502 din 5 iulie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 629 08/05/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMĂ 24/06/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 629 08/05/2023
ActulREFERIT DEORDIN 629 08/05/2023





Notă
Aprobate de ORDINUL nr. 1890 din 24 iunie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 502 din 5 iulie 2016.
 + 
Articolul 1Prezentele norme stabilesc, în aplicarea dispozițiilor art. 73 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii (denumit în continuare Cod) și ale art. 71 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește normele detaliate ale anumitor dispoziții ale Codului vamal al Uniunii, modul de autorizare pentru simplificarea determinării sumelor care fac parte din valoarea în vamă a mărfurilor. + 
Articolul 2(1)Autorizațiile pentru simplificarea determinării sumelor care fac parte din valoarea în vamă a mărfurilor se emit de Direcția Generală a Vămilor la solicitarea persoanelor interesate, numai pentru plasarea mărfurilor, în mod repetat și în baza acelorași condiții contractuale, sub regim vamal de punere în liberă circulație.(2)Transmiterea și prelucrarea cererilor, precum și emiterea și gestionarea ulterioară a autorizațiilor, respectiv modificarea, revocarea, anularea și suspendarea acestora, se efectuează prin utilizarea Sistemului de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene și pus la dispoziția operatorilor economici și a autorităților vamale din statele membre de Comisia Europeană în conformitate cu art. 10 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii și cu cap. III din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/414 al Comisiei din 8 martie 2021 privind modalitățile tehnice pentru dezvoltarea, întreținerea și utilizarea sistemelor electronice destinate schimbului și stocării de informații în temeiul Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului.(la 28-10-2021,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
 + 
Articolul 3(1)Cererea de autorizare se depune de solicitant în Portalul comercianților din UE.(la 28-10-2021,
Alineatul (1) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
(2)La cerere se anexează, în format electronic, următoarele documente:a)înscrisul care atestă împuternicirea pentru statutul de reprezentant vamal, dacă este cazul, în conformitate cu art. 19 alin. (2) din Regulamentul (UE) 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, denumit în continuare cod;b)cazierul judiciar al solicitantului;c)cazierul judiciar al angajatului (angajaților) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;d)cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercită controlul asupra gestiunii acestuia;(la 28-10-2021,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
(3)Pentru emiterea autorizației pentru simplificarea determinării sumelor care fac parte din valoarea în vamă a mărfurilor, Direcția Generală a Vămilor verifică dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:a)cele prevăzute la art. 71 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446.Structurile cu atribuții de verificare în domeniul operatorilor economici autorizați din cadrul autorității vamale verifică îndeplinirea condițiilor de autorizare prevăzute la art. 71 alin. (2) din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 în conformitate cu prevederile aplicabile în cazul cererilor privind acordarea statutului de operator economic autorizat;b)solicitantul/titularul autorizației nu înregistrează debite față de autoritatea vamală.c)solicitantul/titularul autorizației nu înregistrează obligații fiscale restante administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte creanțe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării. Pentru verificarea îndeplinirii condiției, Direcția Generală a Vămilor solicită certificat de atestare fiscală în format electronic prin intermediul aplicației informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;(la 28-10-2021,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
d)solicitantul/titularul autorizației nu are înscrise în cazierul fiscal informații, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările și completările ulterioare. Pentru verificarea îndeplinirii condiției, Direcția Generală a Vămilor solicită certificat de cazier fiscal în format electronic prin intermediul aplicației informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;(la 28-10-2021,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
e)solicitantul/titularul autorizației nu este în stare de insolvență, în procedură de reorganizare sau lichidare judiciară. Verificarea acestor informații se face prin consultarea informațiilor din baza de date RECOM a Oficiului Național al Registrului Comerțului;(la 28-10-2021,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
f)în cazierele judiciare prevăzute la alin. (2) lit. b)-d) nu sunt înscrise fapte din care să rezulte că, în cursul ultimilor 3 ani, au fost comise încălcări grave sau repetate ale legislației vamale sau ale dispozițiilor fiscale în legătură cu activitatea economică, inclusiv cu activitatea economică a solicitantului.(la 28-10-2021,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
 + 
Articolul 4În vederea determinării sumelor menționate la art. 73 din Cod, Direcția Generală a Vămilor poate solicita documente și informații, în plus față de cele menționate la art. 3 alin. (2), după cum urmează:a)pentru sumele care trebuie incluse în valoarea în vamă în conformitate cu art. 70 alin. (2) din Cod:– contractul sau orice document relevant care stă la baza stabilirii obligației de plată a anumitor sume drept condiție a vânzării mărfurilor importate;– modul de determinare a sumelor;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;b)pentru elementele prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. (a) paragraful (i) și art. 72 lit. (e) din Cod, respectiv comisioane și cheltuieli de brokeraj, precum și comisioane de cumpărare:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informații care au stat la baza încheierii tranzacției;– modul de determinare a comisionului sau a cheltuielilor de brokeraj;– angajamente de cheltuieli privind comisioane și cheltuieli de brokeraj referitoare la tranzacția în cauză;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;c)pentru elementele prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. (b) din Cod, respectiv mărfuri și servicii furnizate direct sau indirect de către cumpărător gratuit sau la un cost redus pentru utilizare în legătură cu fabricarea sau vânzarea la export a mărfurilor importate:– contractul de producție sau de prestare de servicii încheiat cu partenerul extern sau orice document sau informație care a stat la baza încheierii tranzacției;– documente și/sau informații relevante pentru materiale și servicii referitoare la valoarea acestora, costul sau prețul de achiziție a serviciilor;– date privind furnizorul materialelor sau al serviciilor;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;d)pentru elementele prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. (c) din Cod, respectiv redevențe și drepturi de licență:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informație care a stat la baza încheierii tranzacției;– contracte, documente sau informații referitoare la obligația de plată a redevențelor sau drepturilor de licență;– elemente de identificare a vânzătorului mărfurilor, a persoanei afiliate cu acesta, respectiv a licențiatorului;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției.e)Pentru elementele prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. (d) din Cod, respectiv valoarea oricărei părți din profitul oricărei revânzări, dispuneri sau utilizări ulterioare a mărfurilor importate care îi revine vânzătorului, direct sau indirect:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informație care a stat la baza încheierii tranzacției;– contractul prin care sunt stabilite obligațiile de plată;– modul de stabilire a plăților respective;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;f)pentru elementele prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. (e) din Cod, respectiv cheltuielile de transport și costul asigurării mărfurilor importate, precum și costurile de încărcare și manipulare legate de transportul mărfurilor importate până la locul în care mărfurile sunt introduse pe teritoriul vamal al Uniunii:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informație care a stat la baza încheierii tranzacției;– contractul de transport pe parcurs extern sau orice document sau informație relevantă care a stat la baza angajării transportului;– contractul și polița de asigurare a mărfurilor transportate pe parcurs extern;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;g)pentru elementele prevăzute la art. 72 lit. (a), (b) și (f) din Cod, respectiv costul pentru transportul mărfurilor după intrarea lor pe teritoriul vamal al Uniunii, cheltuielile pentru construcție, montare, asamblare, întreținere sau asistență tehnică, întreprinse după intrarea pe teritoriul vamal al Uniunii, cum ar fi instalații, utilaje sau echipamente industriale, precum și taxe la import sau alte taxe de plătit în Uniune pentru importul sau vânzarea mărfurilor:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document sau informație care a stat la baza încheierii tranzacției;– contractul de transport sau orice document sau informație care a stat la baza angajării transportului;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;h)pentru elementele prevăzute la art. 72 lit. (c) din Cod, respectiv dobânzile stabilite în temeiul unui acord de finanțare încheiat de cumpărător și referitor la achiziționarea mărfurilor importate:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document care a stat la baza încheierii tranzacției;– contractul sau acordul de finanțare, încheiat în scris, din care să rezulte că mărfurile sunt vândute la prețul declarat ca preț efectiv plătit sau de plătit și că rata dobânzii pretinsă nu depășește nivelul predominant pentru astfel de tranzacții în țara și la momentul în care s-a acordat finanțarea;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției;i)pentru elementele prevăzute la art. 72 lit. (d) din Cod, respectiv cheltuielile pentru dreptul de reproducere a mărfurilor importate în Uniune:– contractul comercial încheiat cu vânzătorul mărfurilor sau orice document care a stat la baza încheierii tranzacției;– descrierea operațiunii și locul de realizare a acesteia;– documente sau informații relevante privind modalitatea de determinare a plăților respective și cuantumul acestora;– orice alte documente sau informații relevante, în funcție de circumstanțele tranzacției.
 + 
Articolul 5(1)Acceptarea cererii și comunicarea deciziei luate în urma depunerii cererii se efectuează în conformitate cu prevederile art. 22 din Cod.(2)Înainte de luarea unei decizii nefavorabile privind cererea de autorizare, Direcția Generală a Vămilor comunică solicitantului motivele care au stat la baza acesteia conform prevederilor art. 22 alin. (6) din Cod și ale art. 8 și 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii.(3)Solicitantului i se acordă posibilitatea să își exprime punctul de vedere înaintea luării unei decizii care i-ar fi nefavorabilă în termenul prevăzut la art. 8 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. + 
Articolul 6Autorizația se emite prin Sistemul de gestionare a deciziilor vamale de către Direcția Generală a Vămilor.(la 28-10-2021,
Articolul 6 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
 + 
Articolul 7Anularea, revocarea, modificarea sau suspendarea autorizației se realizează în conformitate cu prevederile art. 27 și 28 din Cod, respectiv ale art. 16 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. + 
Articolul 8În aplicarea prevederilor art. 23 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, titularul autorizației este obligat să informeze Direcția Generală a Vămilor în legătură cu toate modificările intervenite asupra elementelor care sunt de natură să afecteze menținerea și conținutul autorizației, prin intermediul Portalului comercianților din U.E.(la 28-10-2021,
Articolul 8 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
 + 
Articolul 9Abrogat.(la 28-10-2021,
Articolul 9 a fost abrogat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)
 + 
AnexăAbrogată.(la 28-10-2021,
Anexa a fost abrogată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 1.518 din 30 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1028 din 28 octombrie 2021
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x