NORME din 22 decembrie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 5 ianuarie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 22/12/2009
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. M.129 din 22 decembrie 2009, publicat în Monitorul Oficial nr. 4 din 5 ianuarie 2010.
 + 
I.Organizarea concursului/examenului1.Ofițerii care își exprimă opțiunea pentru încadrarea funcției de comandant în unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale întocmesc rapoarte care se înaintează comisiei de selecție competente, potrivit reglementărilor specifice din domeniul managementului resurselor umane.2.Comisia de selecție analizează solicitările candidaților și avizează participarea la concurs/examen a celor care îndeplinesc criteriile minimale și condițiile prevăzute de lege. Hotărârea comisiei de selecție se comunică unității sanitare cu paturi respective.3.Candidatul/candidații avizat/avizați de către comisia de selecție depune/depun la structura de resurse umane a unității sanitare cu paturi respective dosarul de concurs/examen cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării acestuia.4.Concursul/examenul se desfășoară la sediul unității sanitare cu paturi, în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecție, fiind organizat de către consiliul de administrație.5.Dosarul de concurs/examen trebuie să conțină următoarele documente:a)cererea de înscriere;b)fișa cu principalele date;c)copia actului de identitate;d)copia diplomei de licență;e)copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere, pentru funcțiile prevăzute cu gradul de colonel, respectiv copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Național de Apărare sau documentul care atestă deținerea titlului științific de doctor, după caz, pentru funcțiile prevăzute cu gradul de general;(la 12-01-2015,
Litera e) din Subpunctul 5., Punctul I. a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. M.1 din 6 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 21 din 12 ianuarie 2015
)
f)copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecționare în management sau management sanitar, agreat de Ministerul Sănătății și stabilit prin ordin al ministrului sănătății, respectiv copii ale documentelor care atestă absolvirea unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii, după caz;g)fișa medicală din care să rezulte că este apt medical;h)dovada/adeverința din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost sancționat de către Colegiul Medicilor din România;i)curriculum vitae;j)proiectul de management realizat de candidat.
6.Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică "în conformitate cu originalul" de către structura de resurse umane a unității sanitare cu paturi.7.Bibliografia de concurs/examen se elaborează de către consiliul de administrație al unității sanitare cu paturi și se aprobă de către președintele de ședință. Bibliografia, precum și alte detalii organizatorice se comunică candidaților prin grija structurii de resurse umane a unității sanitare cu paturi, cu cel puțin 15 zile înainte de susținerea concursului/examenului.8.Concursul/examenul constă în:a)testul-grilă de verificare a cunoștințelor – eliminatoriu;b)susținerea proiectului de management;c)interviul de selecție.9.Pentru promovarea concursului/examenului, candidații trebuie să obțină media finală de cel puțin 8,00, iar la fiecare probă minimum nota 7,00.10.Comisia de concurs/examen este numită de ministrul apărării naționale, la propunerea consiliului de administrație al unității sanitare cu paturi, cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru susținerea concursului/ examenului.11.Președintele comisiei de concurs/examen este unul dintre reprezentanții Ministerului Apărării Naționale în consiliul de administrație al unității sanitare cu paturi respective.12.Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informații certe că au rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaților.13.Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1 – 2 persoane din cadrul unității sanitare cu paturi.14.După constituire, comisia de concurs își desfășoară activitatea în încăperi special destinate, dotate cu mijloace birotice și de securitate a informațiilor.15.Președintele comisiei de concurs/examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare și desfășurare a concursului/examenului, asigurarea legalității evaluării candidaților și a egalității de șanse pentru aceștia, securitatea conținutului probelor de concurs și a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului sau a ierarhizării candidaților.16.Comisia de concurs/examen asigură:a)luarea în evidență a candidaților avizați de către comisia de selecție;b)studierea dosarelor depuse și stabilirea pentru fiecare a rezultatului prin înscrierea mențiunii "Admis" sau "Respins", cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data începerii concursului/examenului;c)instruirea candidaților înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfășurării concursului/examenului;d)organizarea și desfășurarea probelor de concurs/examen;e)elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru testul de verificare a cunoștințelor;f)elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativă a probelor și pentru finalizarea concursului/ examenului;g)primirea și înaintarea contestațiilor depuse la secretariatul comisiei de concurs/examen la comisia de soluționare a contestațiilor.17.Comisia de soluționare a contestațiilor se numește de către ministrul apărării naționale, la propunerea consiliului de administrație al unității sanitare cu paturi, simultan cu numirea comisiei de concurs/examen, și este formată din președinte și 2 membri, alții decât cei care au făcut parte din comisia de concurs/examen.18.Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor asigură:a)pregătirea comisiei;b)înregistrarea contestațiilor;c)repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;d)comunicarea deciziei de soluționare a contestațiilor.19.Comisia soluționează contestațiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă și la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor sunt definitive.
II.Desfășurarea concursului/examenului20.Președintele comisiei de concurs/examen are următoarele atribuții:a)verifică sala de concurs/examen, îndepărtând toate materialele care pot influența candidații în rezolvarea testului;b)verifică prezența și identitatea candidaților/candidatului și o consemnează în documentele de evidență;c)distribuie candidaților testul-grilă, la ora stabilită pentru începerea probei;d)precizează și verifică modul de identificare a fiecărei lucrări și ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând ștampila pe fiecare test-grilă, până la finalizarea probei;e)verifică existența unor semne distinctive pe testele-grilă, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare "ANULAT" cu semnătura proprie, și asigură un nou test-grilă candidatului în cauză, cu respectarea transparenței acestei activități. Se procedează în mod similar în cazul în care unii candidați doresc să își transcrie testul-grilă, fără să depășească timpul afectat probei.21.Candidații au acces în sala de susținere a testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu testele-grilă, dar nu cu mai puțin de 15 minute, pe baza tabelului cu candidații aflat la secretariatul comisiei.22.Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de a participa la concurs/examen.23.În sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile, aparatură de înregistrare audio/video.24.Testul-grilă se desfășoară pe durata a două ore.25.Testul-grilă conține un număr de 50 de întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislației specifice activității unității sanitare și 60% din domeniul managementului sanitar.26.Întrebările prevăzute la pct. 25 sunt de două tipuri, astfel:a)40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur răspuns corect din 4, care se notează cu 0,2 puncte;b)60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 răspunsuri corecte din 4, care se notează cu 0,1 puncte fiecare.27.Pentru elaborarea testului-grilă membrii comisiei de concurs/examen se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susținerii probei, în spații special destinate, care să asigure confidențialitatea activității, în condiții optime de lucru.28.La elaborarea întrebărilor se au în vedere următoarele:a)conținutul să fie clar exprimat, fără ambiguități;b)formularea să fie în strictă concordanță cu bibliografia stabilită pentru concurs;c)să aibă o cuprindere echilibrată a bibliografiei stabilite pentru concurs și să poată fi rezolvate în timpul stabilit.29.Testul-grilă se elaborează în două variante, se redactează într-un singur exemplar și se introduce fiecare într-un plic care se sigilează.30.Testul-grilă este ales prin tragere la sorți, din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de către un candidat desemnat pentru această activitate. Testul-grilă ales se multiplică, în prezența președintelui comisiei de concurs/ examen, într-un număr de exemplare egal cu numărul candidaților prezenți în sală.31.Din momentul deschiderii plicului cu testul-grilă, candidații pot părăsi sala de concurs/examen numai după predarea lucrării. Pentru necesități fiziologice candidații pot părăsi sala de concurs/examen numai însoțiți de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenței din sală nu prelungește durata probei pentru candidații respectivi.32.Pe timpul desfășurării probei, membrii comisiei nu dau indicații privind rezolvarea itemilor și nu permit intrarea în sală a altor persoane.33.După expirarea timpului, lucrările candidaților se preiau de către secretarul comisiei și se evaluează de fiecare membru al comisiei.34.Rezultatul testului-grilă se comunică prin afișare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul unității sanitare cu paturi.35.Candidatul care a obținut un număr de puncte mai mic de 7,00 este declarat "Respins" și este eliminat din concurs/ examen.36.Susținerea proiectului de management urmărește modul în care candidatul analizează și propune soluții de rezolvare a temei alese, utilizând aparatul științific și conceptual specific.37.Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează spitalul militar pentru care candidează. Informațiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare și obținute în conformitate cu prevederile legale.38.La cererea candidaților, unitatea sanitară cu paturi la sediul căreia se organizează concursul/examenul pune la dispoziția acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, structurii organizatorice aprobate prin ordin al ministrului apărării naționale și structurii de personal la data solicitării, aferente spitalului.39.Temele-cadru și bibliografia pentru proiectul de management, alese dintre cele propuse de Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar și publicate pe site-urile oficiale ale acesteia, sunt stabilite de către consiliul de administrație al unității sanitare cu paturi și aprobate de către președintele de ședință.40.Candidații își aleg tema pentru proiectul de management, pe care îl depun la sediul unității sanitare cu paturi odată cu dosarul de concurs/examen.41.Proiectul de management trebuie să fie realizat individual de către candidat și să rezolve problemele solicitate într-un volum de 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.42.Proiectele de management sunt evaluate de către membrii comisiei de concurs, până la data susținerii orale a acestora de către candidați.43.Fiecare proiect este notat independent de către membrii comisiei de concurs, conform grilei de punctare stabilite de Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar și publicate pe site-urile oficiale ale acesteia. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.44.Grila de punctare a proiectelor de management va fi afișată la sediul unității sanitare cu paturi, după încheierea perioadei de depunere a dosarelor de concurs/examen ale candidaților.45.Susținerea proiectului se face în fața comisiei de concurs/examen pe durata a maximum 15 minute, la care se adaugă 5 minute acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de concurs/examen.46.Nota acordată inițial de fiecare membru al comisiei de concurs/examen poate fi mărită sau micșorată în funcție de modul de susținere a proiectului de management și de răspunsurile date de candidați.47.Comunicarea notelor definitive, cu două zecimale, obținute la proiectul de management, calculate ca medii aritmetice ale notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen, se face prin afișare, la sfârșitul zilei de concurs, la sediul unității sanitare cu paturi.48.Interviul de selecție are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând și rezultatele obținute la testul-grilă susținut anterior, dacă respectivul candidat poate îndeplini atribuțiile în noua funcție.49.Interviul de selecție se desfășoară pe durata a maximum 15 minute, în fața comisiei de concurs/examen.50.În cadrul interviului de selecție se pot adresa candidaților următoarele categorii de întrebări:a)întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informații de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: "Ce puteți să spuneți despre …..?");b)întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situații (de exemplu: "Ați condus un colectiv de muncă/o echipă vreodată?");c)întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situații sau evenimente ipotetice (de exemplu: "În cazul în care sunteți numit, cum ați proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?");d)întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: "Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneați că …?").51.Nu se adresează candidaților întrebări referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială și originea socială.52.Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, după finalizarea interviului, întocmește "Fișa interviului de selecție", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.53.Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obținute la testul-grilă, proiectul de management și interviul de selecție, care se consemnează apoi în "Fișa cu rezultatele concursului", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.54.În termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului, la sediul unității sanitare cu paturi se afișează rezultatele obținute de candidați în ordinea descrescătoare a mediilor finale obținute sau, după caz, rezultatele obținute de candidat.55.La medii egale, departajarea candidaților se face după media obținută la testul-grilă, iar la menținerea egalității, după nota obținută la interviul de selecție.56.Candidații au dreptul să conteste rezultatul obținut după fiecare probă, în termen de 24 de ore de la momentul afișării acestuia.57.În cazul candidaților care au obținut la una dintre probe o notă mai mare de 7,00, dar depun contestație, aceștia continuă să susțină celelalte probe, urmând ca nota acordată în urma analizării contestației să fie luată în calcul la stabilirea notei finale.58.Candidații care au obținut la una dintre probe o notă mai mică de 7,00 și depun contestație continuă să susțină celelalte probe numai dacă, în urma analizării contestației, obțin o notă cel puțin egală cu 7,00.59.Contestația se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii.60.În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului și rezolvarea eventualelor contestații depuse, președintele comisiei de concurs/examen prezintă șefului Direcției medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului și candidatul desemnat câștigător.61.Pe baza documentelor primite, șeful Direcției medicale propune ministrului apărării naționale numirea în funcție a candidatului clasat pe primul loc.62.Documentele rezultate în urma organizării și desfășurării concursului/examenului se păstrează în arhiva unității sanitare cu paturi respective.–––––Normele din anexa 1 au fost înlocuite cu Normele din anexa 1 la ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din același act normativ.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x