NORME din 22 decembrie 2009 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 89 18/08/2014 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 102 23/08/2010 ANEXA 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 52 10/05/2010 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 22/12/2009
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018

privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcţiei de comandant în unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale(actualizate până la data de 22 august 2014*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 22 august 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010; ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010; ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.89 din 18 august 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 22 august 2014, în tot cuprinsul ordinului sintagma „ambulatoriu de specialitate” se înlocuieşte cu sintagma „ambulatoriu de specialitate/integrat”.I. Organizarea concursului/examenului1. Ofiţerii care îşi exprimă opţiunea pentru încadrarea funcţiei de comandant în unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale întocmesc rapoarte care se înaintează comisiei de selecţie competente, potrivit reglementărilor specifice din domeniul managementului resurselor umane.2. Comisia de selecţie analizează solicitările candidaţilor şi avizează participarea la concurs/examen a celor care îndeplinesc criteriile minimale şi condiţiile prevăzute de lege. Hotărârea comisiei de selecţie se comunică unităţii sanitare cu paturi respective.3. Candidatul/candidaţii avizat/avizaţi de către comisia de selecţie depune/depun la structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi respective dosarul de concurs/examen cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.4. Concursul/examenul se desfăşoară la sediul unităţii sanitare cu paturi, în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecţie, fiind organizat de către consiliul de administraţie.5. Dosarul de concurs/examen trebuie să conţină următoarele documente:a) cererea de înscriere;b) fişa cu principalele date;c) copia actului de identitate;d) copia diplomei de licenţă;e) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar, pentru funcţiile prevăzute cu gradul de colonel, respectiv copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Naţional de Apărare sau documentul care atestă deţinerea titlului ştiinţific de doctor, după caz, pentru funcţiile prevăzute cu gradul de general;f) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecţionare în management sau management sanitar, agreat de Ministerul Sănătăţii şi stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii, respectiv copii ale documentelor care atestă absolvirea unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii, după caz;g) fişa medicală din care să rezulte că este apt medical;h) dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost sancţionat de către Colegiul Medicilor din România;i) curriculum vitae;j) proiectul de management realizat de candidat.6. Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică "în conformitate cu originalul" de către structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi.7. Bibliografia de concurs/examen se elaborează de către consiliul de administraţie al unităţii sanitare cu paturi şi se aprobă de către preşedintele de şedinţă. Bibliografia, precum şi alte detalii organizatorice se comunică candidaţilor prin grija structurii de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi, cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea concursului/examenului.8. Concursul/examenul constă în:a) testul-grilă de verificare a cunoştinţelor – eliminatoriu;b) susţinerea proiectului de management;c) interviul de selecţie.9. Pentru promovarea concursului/examenului, candidaţii trebuie să obţină media finală de cel puţin 8,00, iar la fiecare probă minimum nota 7,00.10. Comisia de concurs/examen este numită de ministrul apărării naţionale, la propunerea consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru susţinerea concursului/ examenului.11. Preşedintele comisiei de concurs/examen este unul dintre reprezentanţii Ministerului Apărării Naţionale în consiliul de administraţie al unităţii sanitare cu paturi respective.12. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informaţii certe că au rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.13. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1 – 2 persoane din cadrul unităţii sanitare cu paturi.14. După constituire, comisia de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi special destinate, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor.15. Preşedintele comisiei de concurs/examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului/examenului, asigurarea legalităţii evaluării candidaţilor şi a egalităţii de şanse pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de concurs şi a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului sau a ierarhizării candidaţilor.16. Comisia de concurs/examen asigură:a) luarea în evidenţă a candidaţilor avizaţi de către comisia de selecţie;b) studierea dosarelor depuse şi stabilirea pentru fiecare a rezultatului prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins", cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data începerii concursului/examenului;c) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării concursului/examenului;d) organizarea şi desfăşurarea probelor de concurs/examen;e) elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru testul de verificare a cunoştinţelor;f) elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativă a probelor şi pentru finalizarea concursului/ examenului;g) primirea şi înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul comisiei de concurs/examen la comisia de soluţionare a contestaţiilor.17. Comisia de soluţionare a contestaţiilor se numeşte de către ministrul apărării naţionale, la propunerea consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi, simultan cu numirea comisiei de concurs/examen, şi este formată din preşedinte şi 2 membri, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de concurs/examen.18. Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură:a) pregătirea comisiei;b) înregistrarea contestaţiilor;c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;d) comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.19. Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.II. Desfăşurarea concursului/examenului20. Preşedintele comisiei de concurs/examen are următoarele atribuţii:a) verifică sala de concurs/examen, îndepărtând toate materialele care pot influenţa candidaţii în rezolvarea testului;b) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor/candidatului şi o consemnează în documentele de evidenţă;c) distribuie candidaţilor testul-grilă, la ora stabilită pentru începerea probei;d) precizează şi verifică modul de identificare a fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând ştampila pe fiecare test-grilă, până la finalizarea probei;e) verifică existenţa unor semne distinctive pe testele-grilă, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare "ANULAT" cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. Se procedează în mod similar în cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei.21. Candidaţii au acces în sala de susţinere a testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu testele-grilă, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelului cu candidaţii aflat la secretariatul comisiei.22. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de a participa la concurs/examen.23. În sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile, aparatură de înregistrare audio/video.24. Testul-grilă se desfăşoară pe durata a două ore.25. Testul-grilă conţine un număr de 50 de întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii unităţii sanitare şi 60% din domeniul managementului sanitar.26. Întrebările prevăzute la pct. 25 sunt de două tipuri, astfel:a) 40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur răspuns corect din 4, care se notează cu 0,2 puncte;b) 60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 răspunsuri corecte din 4, care se notează cu 0,1 puncte fiecare.27. Pentru elaborarea testului-grilă membrii comisiei de concurs/examen se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care să asigure confidenţialitatea activităţii, în condiţii optime de lucru.28. La elaborarea întrebărilor se au în vedere următoarele:a) conţinutul să fie clar exprimat, fără ambiguităţi;b) formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;c) să aibă o cuprindere echilibrată a bibliografiei stabilite pentru concurs şi să poată fi rezolvate în timpul stabilit.29. Testul-grilă se elaborează în două variante, se redactează într-un singur exemplar şi se introduce fiecare într-un plic care se sigilează.30. Testul-grilă este ales prin tragere la sorţi, din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de către un candidat desemnat pentru această activitate. Testul-grilă ales se multiplică, în prezenţa preşedintelui comisiei de concurs/ examen, într-un număr de exemplare egal cu numărul candidaţilor prezenţi în sală.31. Din momentul deschiderii plicului cu testul-grilă, candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai după predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai însoţiţi de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.32. Pe timpul desfăşurării probei, membrii comisiei nu dau indicaţii privind rezolvarea itemilor şi nu permit intrarea în sală a altor persoane.33. După expirarea timpului, lucrările candidaţilor se preiau de către secretarul comisiei şi se evaluează de fiecare membru al comisiei.34. Rezultatul testului-grilă se comunică prin afişare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul unităţii sanitare cu paturi.35. Candidatul care a obţinut un număr de puncte mai mic de 7,00 este declarat "Respins" şi este eliminat din concurs/ examen.36. Susţinerea proiectului de management urmăreşte modul în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei alese, utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.37. Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează spitalul militar pentru care candidează. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale.38. La cererea candidaţilor, unitatea sanitară cu paturi la sediul căreia se organizează concursul/examenul pune la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structurii organizatorice aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale şi structurii de personal la data solicitării, aferente spitalului.39. Temele-cadru şi bibliografia pentru proiectul de management, alese dintre cele propuse de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi publicate pe site-urile oficiale ale acesteia, sunt stabilite de către consiliul de administraţie al unităţii sanitare cu paturi şi aprobate de către preşedintele de şedinţă.40. Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de management, pe care îl depun la sediul unităţii sanitare cu paturi odată cu dosarul de concurs/examen.41. Proiectul de management trebuie să fie realizat individual de către candidat şi să rezolve problemele solicitate într-un volum de 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.42. Proiectele de management sunt evaluate de către membrii comisiei de concurs, până la data susţinerii orale a acestora de către candidaţi.43. Fiecare proiect este notat independent de către membrii comisiei de concurs, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi publicate pe site-urile oficiale ale acesteia. Nota finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.44. Grila de punctare a proiectelor de management va fi afişată la sediul unităţii sanitare cu paturi, după încheierea perioadei de depunere a dosarelor de concurs/examen ale candidaţilor.45. Susţinerea proiectului se face în faţa comisiei de concurs/examen pe durata a maximum 15 minute, la care se adaugă 5 minute acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de concurs/examen.46. Nota acordată iniţial de fiecare membru al comisiei de concurs/examen poate fi mărită sau micşorată în funcţie de modul de susţinere a proiectului de management şi de răspunsurile date de candidaţi.47. Comunicarea notelor definitive, cu două zecimale, obţinute la proiectul de management, calculate ca medii aritmetice ale notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen, se face prin afişare, la sfârşitul zilei de concurs, la sediul unităţii sanitare cu paturi.48. Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilă susţinut anterior, dacă respectivul candidat poate îndeplini atribuţiile în noua funcţie.49. Interviul de selecţie se desfăşoară pe durata a maximum 15 minute, în faţa comisiei de concurs/examen.50. În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidaţilor următoarele categorii de întrebări:a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: "Ce puteţi să spuneţi despre …..?");b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: "Aţi condus un colectiv de muncă/o echipă vreodată?");c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: "În cazul în care sunteţi numit, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?");d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: "Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că …?").51. Nu se adresează candidaţilor întrebări referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.52. Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, după finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.53. Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la testul-grilă, proiectul de management şi interviul de selecţie, care se consemnează apoi în "Fişa cu rezultatele concursului", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.54. În termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului, la sediul unităţii sanitare cu paturi se afişează rezultatele obţinute de candidaţi în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute sau, după caz, rezultatele obţinute de candidat.55. La medii egale, departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, după nota obţinută la interviul de selecţie.56. Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul obţinut după fiecare probă, în termen de 24 de ore de la momentul afişării acestuia.57. În cazul candidaţilor care au obţinut la una dintre probe o notă mai mare de 7,00, dar depun contestaţie, aceştia continuă să susţină celelalte probe, urmând ca nota acordată în urma analizării contestaţiei să fie luată în calcul la stabilirea notei finale.58. Candidaţii care au obţinut la una dintre probe o notă mai mică de 7,00 şi depun contestaţie continuă să susţină celelalte probe numai dacă, în urma analizării contestaţiei, obţin o notă cel puţin egală cu 7,00.59. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii.60. În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului şi rezolvarea eventualelor contestaţii depuse, preşedintele comisiei de concurs/examen prezintă şefului Direcţiei medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului şi candidatul desemnat câştigător.61. Pe baza documentelor primite, şeful Direcţiei medicale propune ministrului apărării naţionale numirea în funcţie a candidatului clasat pe primul loc.62. Documentele rezultate în urma organizării şi desfăşurării concursului/examenului se păstrează în arhiva unităţii sanitare cu paturi respective.–––––Normele din anexa 1 au fost înlocuite cu Normele din anexa 1 la ORDINUL nr. M.102 din 23 august 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 27 august 2010, conform pct. 17 al art. I din acelaşi act normativ.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x