NORME din 22 decembrie 2009 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 52 10/05/2010 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 22/12/2009
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 157 05/12/2017
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 1 06/01/2015
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 133 30/08/2022
ART. 63MODIFICAT DEORDIN 126 06/08/2018

privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcţiei de comandant pentru unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale(actualizate până la data de 11 mai 2010*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 5 ianuarie 2010. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 11 mai 2010, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010.I. Organizarea concursului/examenului1. Comandantul unităţii sanitare cu paturi se încadrează prin numire numai după promovarea unui concurs/examen.2. Ofiţerii care îndeplinesc cerinţele de personal înaintează ierarhic, în termen de 30 de zile de la publicarea postului în Buletinul Informativ al Armatei, rapoarte Direcţiei medicale, prin care solicită să fie evaluaţi în comisia de selecţie pentru promovarea în funcţie şi care se trimit apoi comisiei competente.3. Comisia de selecţie evaluează candidaţii pentru funcţia respectivă şi comunică Direcţiei medicale hotărârea privind îndeplinirea de către aceştia a criteriilor de promovare în funcţie stabilite prin Ghidul carierei militare.4. În cazul în care în urma evaluării de către comisia de selecţie se selectează un singur candidat, şeful Direcţiei medicale propune ministrului apărării naţionale numirea acestuia în funcţia de comandant al unităţii sanitare cu paturi, numai după promovarea unui examen organizat în acest scop.5. În situaţia avizării de către comisia de selecţie a mai multor candidaţi, aceştia vor depune la Direcţia medicală dosarul de concurs cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.6. Concursul/Examenul se desfăşoară la sediul Direcţiei medicale în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecţie.7. Dosarul de concurs/examen trebuie să conţină următoarele documente:a) cererea de înscriere;b) fişa cu principalele date;c) copia actului de identitate;d) copia diplomei de licenţă;e) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar sau, după caz, copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Naţional de Apărare;f) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecţionare în management sau management sanitar;g) copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestă efectuarea unor specializări, titluri universitare, competenţe/atestate, cursuri etc.;h) fişa medicală din care să rezulte că este apt medical;i) curriculum vitae.8. Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică de către structura de resurse umane a Direcţiei medicale.9. Bibliografia de concurs/examen, aprobată de şeful Direcţiei medicale, se comunică candidaţilor cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea concursului/examenului.10. Concursul/Examenul constă în:a) testul-grilă de verificare a cunoştinţelor – eliminatoriu;b) interviul de selecţie;c) planul de management;d) analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.11. Ierarhizarea candidaţilor se efectuează în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute pentru fiecare funcţie scoasă la concurs şi cu nominalizarea candidatului declarat reuşit sau, după caz, doar cu nominalizarea candidatului, în condiţiile obţinerii punctajului de promovare.12. Pentru promovarea concursului/examenului candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin nota 8,00, iar la fiecare probă minimum nota 7,00.13. Concursul/examenul pentru încadrarea funcţiei de comandant se organizează de către o comisie de concurs/examen numită de ministrul apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei medicale, cu avizul şefului Direcţiei management resurse umane.––––Subpct. 13 al pct. I a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.14. Comisia de concurs/examen pentru ocuparea funcţiilor de comandant prevăzute cu grad de general este formată din: reprezentanţi propuşi de şeful Direcţiei medicale, şeful Direcţiei financiar-contabile, şeful Direcţiei management resurse umane, şeful Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică, precum şi 2 medici specialişti din afara structurilor Direcţiei medicale, desemnaţi la solicitarea acestei direcţii.––––Subpct. 14 al pct. I a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.15. Comisia de concurs/examen pentru ocuparea funcţiilor de comandant prevăzute cu grad de cel mult colonel, inclusiv, este formată din membri desemnaţi din structurile subordonate Direcţiei medicale.––––Subpct. 15 al pct. I a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.16. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informaţii certe că au rude în rândul candidaţilor.17. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1-2 persoane din cadrul Direcţiei medicale.18. După constituire, comisia de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor.19. Persoanele care încalcă deontologia profesională cu privire la securitatea informaţiilor privind conţinutul probelor de concurs şi înregistrare a datelor sunt sancţionate potrivit reglementărilor în vigoare.20. Preşedintele comisiei de concurs/examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului/examenului, asigurarea legalităţii evaluării candidaţilor şi asigurarea de şanse egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de concurs şi a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului şi/sau a ierarhizării candidaţilor.21. Comisia de concurs asigură:a) luarea în evidenţă a candidaţilor ale căror dosare au fost declarate "ADMIS" de către comisia de selecţie;b) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării concursului/examenului;c) organizarea şi desfăşurarea probelor de concurs/examen;d) elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru testul de verificare a cunoştinţelor;e) elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativă a probelor şi pentru finalizarea concursului/examenului.22. Comisia de soluţionare a contestaţiilor se numeşte de către ministrul apărării naţionale la propunerea şefului Direcţiei medicale, cu avizul şefului Direcţiei management resurse umane, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului/examenului, simultan cu numirea comisiei de concurs/examen şi este formată din preşedinte şi 2 membri, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de concurs/examen.––––Subpct. 22 al pct. I a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.52 din 10 mai 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010.23. Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură:a) pregătirea comisiei;b) înregistrarea contestaţiilor;c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;d) comunicarea hotărârii de soluţionare a contestaţiilor.24. Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivă.II. Desfăşurarea concursului/examenului25. Preşedintele comisiei de concurs/examen are următoarele atribuţii:a) verifică sala de concurs/examen, îndepărtând toate materialele care pot influenţa candidaţii în rezolvarea testului;b) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor/candidatului şi o consemnează în documentele de evidenţă;c) distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru începerea probei, testul-grilă;d) precizează şi verifică modul de identificare a fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, până la finalizarea probei, ştampila;e) verifică existenţa unor semne distinctive pe teste, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare "ANULAT" cu semnătura proprie, şi asigură un nou test candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. Se procedează în mod similar în cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei.26. Candidaţii au acces în sala de susţinere a probei scrise cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, pe baza tabelului aflat la secretarul comisiei.27. Candidaţii care nu se află în sala de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă, pierd dreptul de a participa la concurs/examen.28. În sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile.29. Proba scrisă constă într-un test-grilă de verificare a cunoştinţelor elaborat de comisia de concurs/examen.30. Proba prevăzută la pct. 29 are caracter eliminatoriu şi se desfăşoară pe durata a două ore.31. Testul-grilă conţine un număr de 50 de întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii unităţii sanitare şi 60% din domeniul managementului sanitar.32. Cele 50 de întrebări prevăzute la pct. 30 sunt de două tipuri, astfel:a) 40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur răspuns corect din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,2 puncte;b) 60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 răspunsuri corecte din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,1 puncte.33. Pentru elaborarea testului-grilă membrii comisiei se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care să asigure confidenţialitatea activităţii, în condiţii optime de lucru.34. La elaborarea întrebărilor se au în vedere următoarele:a) conţinutul să fie clar exprimat, fără ambiguităţi;b) formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;c) să aibă o cuprindere echilibrată a bibliografiei stabilite pentru concurs şi să poată fi rezolvate în timpul stabilit.35. Testul-grilă se elaborează în două variante, se multiplică într-un singur exemplar şi se introduce fiecare într-un plic care se sigilează.36. Testul-grilă este desemnat prin tragere la sorţi, din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de către un candidat desemnat pentru această activitate.37. Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai după predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai însoţiţi de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.38. Pe timpul desfăşurării probei, membrii comisiei nu dau indicaţii privind rezolvarea itemilor şi nu permit intrarea în sală a altor persoane.39. După expirarea timpului, lucrările candidaţilor se preiau de către secretarul comisiei şi se evaluează de fiecare membru al comisiei.40. Rezultatul testului-grilă se comunică prin afişare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul Direcţiei medicale.41. Candidatul care a obţinut notă mai mică de 7,00 sau un număr de puncte echivalent cu aceasta este declarat "RESPINS" şi eliminat din concurs/examen.42. Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilă susţinut anterior, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini atribuţiile în noua funcţie.43. Interviul de selecţie se desfăşoară pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs/examen.44. În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidaţilor următoarele categorii de întrebări:a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: "Ce puteţi să spuneţi despre…..?");b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: "Aţi condus un colectiv de muncă/echipă vreodată?");c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: "În cazul în care sunteţi numit, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?");d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: "Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că…?")45. Nu se adresează candidaţilor întrebări referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.46. Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, după finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.47. Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.48. Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă (testul-grilă), interviul de selecţie, planul de management şi punctajul obţinut din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, care se consemnează apoi în "Fişa cu rezultatele concursului", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.49. În baza mediilor finale ale candidaţilor, se întocmesc pentru fiecare funcţie scoasă la concurs, în ordine descrescătoare, listele finale ale concursului/examenului.50. La medii egale, departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, după nota obţinută din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice.51. Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului.52. Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la funcţia pentru care aceştia au candidat.53. Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul obţinut după fiecare probă, în termen de 24 de ore din momentul comunicării/afişării acesteia.54. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii.55. În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei prezintă şefului Direcţiei medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului şi nominalizările pentru fiecare post de comandant scos la concurs, în vederea validării acestuia.56. Şeful Direcţiei medicale, după verificarea documentelor primite de la comisia de concurs/examen, propune ministrului apărării naţionale numirea în funcţie a candidatului declarat reuşit.57. Lucrările candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului se păstrează în arhiva instituţiei organizatoare.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x