NORME din 19 iunie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 478 din 4 iulie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1395 09/10/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ART. 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 22
ART. 2REFERIRE LAHG 831 02/12/1997
ART. 6REFERIRE INDIRECTA LAHG 1219 29/11/2000 ART. 14
ART. 6REFERIRE LAOUG (R) 28 25/03/1999
ART. 6REFERIRE LAHG (R) 394 08/06/1995
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 22
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1395 09/10/2003
ActulREFERIT DEORDIN 1395 09/10/2003
ActulAPROBAT DEORDIN 816 19/06/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 816 19/06/2002

privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora



 + 
Articolul 1(1) Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere livrările de bunuri şi prestările de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, pe bază de reciprocitate. De asemenea, sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere livrările de bunuri şi prestările de servicii în favoarea directa a reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români.(2) Bunurile livrate şi serviciile prestate în favoarea directa a misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, care se scutesc de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere, precum şi limita plafonului de livrare sau de prestare de la care se aplică aceasta scutire se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe, pe bază de reciprocitate acordată misiunilor diplomatice române şi personalului acestora. Răspunderea pentru verificarea respectării condiţiilor de reciprocitate revine Direcţiei protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.(3) Sunt asimilate taxei pe valoarea adăugată şi intra sub incidenţa reciprocităţii impozitele pe consum generale, aplicate misiunilor diplomatice române şi personalului acestora de către statele partenere.
 + 
Articolul 2Pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii în favoarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1), furnizorii şi/sau prestatorii au obligaţia sa emita facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului finanţelor publice emise în baza Hotărârii Guvernului nr. 831/1997, care să cuprindă, în mod obligatoriu, denumirea misiunii diplomatice, a oficiului consular sau a reprezentantei internaţionale interguvernamentale acreditate în România, respectiv numele persoanei, în cazul personalului acestora, cu excepţiile prevăzute la art. 6 alin. (3) şi (4).
 + 
Articolul 3Scutirea de taxa pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 1 alin. (1), se realizează prin următoarele modalităţi:a) prin facturare fără taxa pe valoarea adăugată de către furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, în favoarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1), pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea adăugată eliberat de Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi a legitimatiei speciale eliberate în acest scop de Ministerul Afacerilor Externe;b) prin facturarea chiriei fără taxa pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile care închiriază spaţii cu destinaţia de sediu al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare şi al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, resedinte ale sefilor acestora, precum şi locuinţe pentru personalul misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare sau al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, cu excepţia cetăţenilor români, pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea adăugată eliberat în acest scop de Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;c) prin restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor cumpărate de persoanele menţionate la art. 1 alin. (1), de către Ministerul Finanţelor Publice prin Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, la solicitarea acestora.
 + 
Articolul 4(1) Conform prevederilor art. 3 lit. a), certificatul de scutire de taxa pe valoarea adăugată se eliberează numai în cazul în care încasarea contravalorii bunurilor livrate şi a serviciilor prestate nu se efectuează în numerar sau cu instrumente de plată nenominale. Certificatul se eliberează la cererea persoanei impozabile care livreaza bunuri sau prestează servicii, întocmită potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, pe baza următoarelor documente:a) copie de pe actul constitutiv;b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;c) copie de pe documentul care atesta calitatea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;d) dovada dotării cu aparatura necesară pentru utilizarea cărţilor de credit;e) declaraţia pe propria răspundere din care să rezulte că nu se va incasa contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate în numerar ori cu instrumente nenominale.(2) Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti va comunică Ministerului Afacerilor Externe lista cuprinzând persoanele impozabile cărora li s-au eliberat certificate de scutire de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere.(3) Ministerul Afacerilor Externe eliberează legitimatii speciale numai în cazurile de reciprocitate efectivă deplina, fără existenta unor restrictii sortimentale şi plafonari valorice sau cantitative, acordate de statul partener misiunilor diplomatice române şi personalului acestora.
 + 
Articolul 5(1) Certificatul de scutire de taxa pe valoarea adăugată, conform prevederilor art. 3 lit. b), se eliberează de către Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti la cererea persoanelor impozabile care închiriază spaţii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, potrivit modelului de cerere prezentat în anexa nr. 4, pe baza următoarelor documente:a) copie de pe actul constitutiv;b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;c) copie de pe documentul care atesta calitatea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată;d) copie autentificată de pe contractul de închiriere încheiat cu misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentantele internaţionale interguvernamentale sau cu personalul acestora;e) avizul Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea condiţiilor de reciprocitate pentru închirierea de spaţii, în cazul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi al personalului acestora.(2) Cererile de eliberare a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adăugată se soluţionează în termen de 15 zile de la data depunerii cererii şi documentelor solicitate. Certificatele sunt valabile de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a depus cererea, pe durata de valabilitate a contractelor de închiriere care au stat la baza eliberării lor.
 + 
Articolul 6(1) Restituirea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 3 lit. c), se efectuează de către Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti la cererea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1).(2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, prevăzute în anexele nr. 5 şi 6, însoţite de documentele în care se consemnează vânzările de bunuri şi prestările de servicii conform art. 2, de documentele care atesta achitarea contravalorii acestora şi de borderourile întocmite în doua exemplare, se transmit trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii trimestrului pentru care se solicita restituirea, Ministerului Afacerilor Externe de către misiunile diplomatice, oficiile consulare şi de reprezentantele internaţionale interguvernamentale acreditate în România.(3) Pentru livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii efectuate în mod global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, în care persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) ocupa o parte, cu titlu de proprietar sau de chiriaş, documentele pe baza cărora se face restituirea sunt următoarele:a) decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe valoarea adăugată, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-părţi pe care colocatarul este obligat sa o plătească, potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;b) chitanţa emisă de administraţia imobilului, prin care se certifica plata cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adăugată, rezultată din decont.(4) Pentru efectuarea restituirii taxei pe valoarea adăugată aferente carburantilor auto se admit bonurile fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale, aprobate conform Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, dacă sunt stampilate şi au înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare al autovehiculului.(5) Documentele care însoţesc cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se depun în copie pentru uzul oficial al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare şi al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi în original de către personalul acestora. Pot fi prezentate în copie documentele pentru bunurile de folosinţă îndelungată, prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/1995 privind obligaţiile ce revin agenţilor economici – persoane fizice sau juridice – în comercializarea produselor de folosinţă îndelungată, destinate consumatorilor, republicată, cu modificările ulterioare.(6) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată, însoţită de documentele care atesta efectuarea plăţii contravalorii bunurilor şi a serviciilor până la data depunerii cererilor, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevăd termene mai mari de 3 luni.(7) Nedepunerea în termen a documentelor justificative atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevăd termene mai mari de 3 luni. Cererile de restituire şi documentele justificative nedepuse în termen vor fi returnate de Ministerul Afacerilor Externe celor care le-au transmis.(8) Borderourile trebuie să cuprindă:a) numărul curent;b) denumirea, numărul şi data documentului;c) valoarea înscrisă în document;d) valoarea taxei pe valoarea adăugată aferente;e) totalul valorii înscrise în documente;f) totalul taxei pe valoarea adăugată.(9) Sumele trecute în borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se verifica de Direcţia protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe cu documentele primite. În urma verificării, pe borderou se va face menţiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele de vânzare".(10) După verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite documentaţia avizată favorabil misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentantelor internaţionale interguvernamentale, care o vor depune la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor care îndeplinesc condiţiile legale de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 1 alin. (1).(11) Ministerul Afacerilor Externe va comunică Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor norme, lista cuprinzând statele pentru care condiţiile de reciprocitate prevăd termene de restituire mai mari de 3 luni. Informaţiile respective vor fi actualizate ori de câte ori intervin modificări în relaţiile reciproce dintre state.(12) Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti analizează cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată şi documentele insotitoare. Verificarea şi analiza efectuate urmăresc:a) ca documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi de servicii sa corespundă formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzute de reglementările în vigoare, să se refere la trimestrul pentru care se solicita restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevăd termene mai mari de 3 luni, şi să permită identificarea furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;b) specificarea în documentele respective, într-o coloana distinctă, a sumei reprezentând taxa pe valoarea adăugată aferentă valorii bunurilor şi serviciilor achiziţionate, precum şi existenta dovezii achitării acestora;c) existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;d) corectitudinea calculelor.(13) În urma verificării şi analizei se întocmeşte o nota în care se consemnează numărul şi data cererii, rezultatul verificării şi propuneri cu privire la aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată.(14) Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba de către directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. Pe baza aprobării se întocmesc comunicarea către trezorerie, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 7, precum şi comunicarea către misiunea diplomatică, oficiul consular sau reprezentanta internationala interguvernamentală acreditata în România privind modul de soluţionare a cererii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.
 + 
Articolul 7(1) În baza comunicărilor primite trezoreria va întocmi ordine de plată tip trezorerie pentru fiecare misiune diplomatică, oficiu consular sau reprezentanta internationala interguvernamentală acreditata în România, în care se va înscrie suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plată se vor menţiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi suma restituită personalului acestora, în cazul în care nu sunt deschise conturi personale în care să se facă vărsămintele.(2) Operaţiunile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se evidenţiază în contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adăugată restituită", deschis la trezoreria statului.
 + 
Articolul 8(1) Soluţionarea de către Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adăugată, conform procedurii prevăzute la art. 6 şi 7, se face în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul Afacerilor Externe.(2) Prin derogare de la termenele de restituire a taxei pe valoarea adăugată prevăzute la art. 6, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale statelor în care exerciţiul bugetar se încheie la data de 30 septembrie pot solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată pentru trimestrul III în doua transe, prin depunerea cererii de restituire şi a documentelor insotitoare separat pentru lunile iulie şi august până la finele lunii septembrie şi separat pentru luna septembrie până cel târziu la finele lunii octombrie. Termenul de soluţionare a cererii pentru lunile iulie şi august de către Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti este de 15 zile de la data depunerii cererii şi a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul Afacerilor Externe.
 + 
Articolul 9Intra sub incidenţa prezentelor norme numai bunurile şi serviciile a căror contravaloare a fost achitată în lei pe teritoriul României.
 + 
Articolul 10Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul II al anului 2002, se soluţionează conform prezentelor norme.
 + 
Articolul 11Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa 1––-la norme–––MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDirecţia generală a finanţelor publicea municipiului BucureştiCERTIFICATde scutire de taxa pe valoarea adăugatăNr. ………… din………….În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, se aplică scutirea de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere persoanei impozabile …………………… pentru livrarea de bunuri şi prestarea de servicii în cadrul obiectului de activitate, în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români.Persoana impozabilă ……………………. va efectua livrări de bunuri şi prestări de servicii în favoarea directa a ambasadelor, consulatelor generale, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrărilor, pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe, cu condiţia sa nu se încaseze în numerar sau cu instrumente de plată nenominale contravaloarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate.Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de ……….. .Director general,………………………………..
 + 
Anexa 2––-la norme–––CEREREDenumirea persoanei impozabile solicitante ……………………Codul fiscal ………………………………………………Sediul ……………………………………………………În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru livrarea de bunuri şi prestarea de servicii în cadrul obiectului de activitate, în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi a personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, fără taxa pe valoarea adăugată şi cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrărilor destinate realizării acestor operaţiuni.Anexăm, conform Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, următoarele documente:– copie de pe actul constitutiv;– copie de pe certificatul de înregistrare fiscală;– copie de pe documentele care atesta calitatea de plătitor de taxa pe valoarea adăugată a persoanei impozabile;– dovada dotării cu aparatura necesară pentru utilizarea cărţilor de credit;– declaraţia pe propria răspundere din care rezultă că nu se va incasa în numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.Ne obligam sa respectam condiţiile stabilite prin normele menţionate mai sus, referitoare la neincasarea în numerar sau cu instrumente de plată nenominale şi la identificarea beneficiarului bunurilor şi serviciilor pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.Semnatura şi ştampila Data……………………… …………………
 + 
Anexa 3––-la norme–––MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDirecţia generală a finanţelor publicea municipiului BucureştiCERTIFICATde scutire de taxa pe valoarea adăugatăNr. …………. din ………….În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, se aplică scutirea de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere persoanei impozabile ……………………. pentru închirierea de spaţii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, în baza contractelor:– nr. ……../………., încheiat cu …………………….;– nr. ……./……….., încheiat cu ……………………..Persoana impozabilă …………………………. va aplica scutirea de taxa pe valoarea adăugată la facturarea serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor de bunuri şi servicii destinate realizării contractelor prevăzute mai sus.Prezentul certificat este valabil începând cu data de ………… .Director general,……………………..
 + 
Anexa 4––-la norme–––CEREREDenumirea persoanei impozabile solicitante ……………………Codul fiscal ………………………………………………Sediul ……………………………………………………În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru facturarea fără taxa pe valoarea adăugată a chiriei aferente spaţiilor închiriate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetăţenilor români, în baza contractelor:– nr. ……./….., încheiat cu …………………………….;– nr. ……./….., încheiat cu …………………………… .Semnatura şi ştampila Data………………………. ………………..
 + 
Anexa 5––-la norme–––

Numărul de înregistrare
……………………..
Din data de: ………….
Loc rezervat pentru
Ministerul Finanţelor
Publice
CERERE
de restituire a taxei
pe valoarea adăugată

Numărul de înregistrare
……………………
Din data de: ………..
Loc rezervat pentru
Ministerul Afacerilor
Externe
1.

Denumirea instituţiei:
a) Misiunea diplomatică ……………………………………..
b) Oficiul consular …………………………………………
c) Reprezentanta internationala interguvernamentală …………….
2.

Adresa:
Localitatea ………………., str. ………….. nr. ………..,
sectorul …………., codul poştal ……………………..

Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, în suma de ……….. lei.Se anexează documentele (se marcheaza cu x):– factura fiscală []– bon de comanda – chitanţa []– alte documente legal aprobate []– documente de plată []– borderou []RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ TRIMESTRULUI []Solicitam restituirea în contul nr. …………., deschis la ………,Sucursala ……………………………… .Conducătorul instituţiei,…………………………(semnatura şi ştampila)

CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE

Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ……. lei, fiind
îndeplinite condiţiile de reciprocitate.

Directorul Direcţiei protocol,

Semnatura ……………… Data ………….

Ştampila

CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE

Aprobam restituirea T.V.A. în suma de …………… lei.

Directorul general al Direcţiei generale
a finanţelor publice a municipiului Bucureşti,

Semnatura ………….. Data …………

Ştampila

 + 
Anexa 6––-la norme–––

Numărul de înregistrare
……………………..
Din data de: ………….
Loc rezervat pentru
Ministerul Finanţelor
Publice
CERERE
de restituire a taxei
pe valoarea adăugată

Numărul de înregistrare
……………………
Din data de: ………..
Loc rezervat pentru
Ministerul Afacerilor
Externe
Numele şi prenumele solicitantului ………………………………….
Instituţia ……………………………………………………….
Funcţia solicitantului …………………………………………….
Numărul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe …………..
Adresa:
localitatea ……………, str. ……………… nr. ……………..,
sectorul ………………….., codul poştal …………………….

Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată plătite pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii, în baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, în suma de ………………… lei.Se anexează documentele (se marcheaza cu x):– factura fiscală []– bon de comanda – chitanţa []– alte documente legal aprobate []– documente de plată []– borderou []RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ TRIMESTRULUI []Solicitam restituirea în contul nr. …………., deschis la …………,Sucursala ……………………………… .Conducătorul instituţiei,…………………………(semnatura şi ştampila)

CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE

Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ……… lei, fiind
îndeplinite condiţiile de reciprocitate.

Directorul Direcţiei protocol,

Semnatura ………………. Data ……………..

Ştampila

CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE

Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ……………………. lei.

Directorul general al Direcţiei generale
a finanţelor publice a municipiului
Bucureşti,

Semnatura ……………… Data ……………

Ştampila

 + 
Anexa 7––-la norme–––Direcţia generală a finanţelor publicea municipiului BucureştiCompartimentul …….. Nr. ………/……….CătreTrezoreria…………………………Va comunicăm, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la Directia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ………../………….., ca s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor cumpărate de:a) Misiunea diplomatică/Oficiul consular/Reprezentanta internationala interguvernamentală ……………………………………………..;b) personal al ………………………………………….,în suma de:a)………………………………. lei;b)………………………………. lei.Va rugăm ca sumele de mai sus să fie restituite prin virament în contul …(instituţiei sau al persoanei) ….. nr. ……………, deschis la Banca ……………………, Sucursala/Filiala/Agenţia …………………………. .Alăturat va remitem cererea de restituire aprobată, pe baza căreia va rugăm sa efectuati viramentul.Şef compartiment,……………………………………
 + 
Anexa 8––-la norme–––Direcţia generală a finanţelor publicea municipiului BucureştiNr. ……../………..Către ……………………………..Prin prezenta va comunicăm, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ………../…………, ca vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor cumpărate pentru:a) Misiunea diplomatică/Oficiul consular/Reprezentanta internationala interguvernamentală …………………………………………;b) personal al Misiunii diplomatice/Oficiului consular/Reprezentantei internaţionale interguvernamentale…………………………………,urmând ca plata să se efectueze prin virament în contul … (instituţiei sau al persoanei) ………. nr. ……………..,deschis la Banca ……………, Sucursala/Filiala/Agenţia ……………………. .Sumele aferente sunt:a)………………………………. lei;b)………………………………. lei.Director general,……………………………………––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x