NORME din 17 mai 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 28 mai 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 797 19/05/2004
ActulREFERIT DESTRATEGIE 19/05/2004
ActulAPROBAT DEHG 542 17/05/2003
ActulCONTINUT DEHG 542 17/05/2003

de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice



1. Instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi alte categorii de instituţii publice (învăţământ, sănătate, cultura), denumite în continuare instituţii raportoare, sunt obligate sa răspundă chestionarelor statistice incluse în sistemul electronic prin utilizarea acestuia în scopul raportarii datelor statistice.2. În vederea utilizării sistemului electronic, instituţiile raportoare sunt obligate să se înregistreze şi să obţină identificare electronică. Identificarea electronică se atribuie instituţiei raportoare în vederea asigurării accesului la sistemul electronic şi garantează confidenţialitatea datelor raportate.3. Obţinerea identificarii electronice se face după procedura următoare:● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei atribuie identificarea electronică;● înregistrarea instituţiilor raportoare din lista aprobată în vederea obţinerii identificarii electronice se va face prin prezentarea către Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei a formularului de înregistrate "Sistem Electronic pentru Date Statistice – SEDS 1" completat:● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera înregistrarea şi va preda solicitantului identificarea electronică;● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite către Institutul Naţional de Statistica lista completa a celor înregistraţi în sistemul electronic.4. În cazul în care instituţia raportoare, menţionată în lista aprobată, nu deţine mijloace tehnice de acces la Internet, aceasta va completa formularul de înregistrare "Sistem Electronic pentru Date Statistice – SEDS 1" cu menţiunea "Lipsa conexiune Internet".5. În cazul unei reorganizari sau desfiintari de instituţii, solicitarea desfiinţării unui identificator electronic deja atribuit se va face prin formularul SEDS 2:● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera anularea identificatorului electronic;● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite către Institutul Naţional de Statistica, periodic, lista completa a celor dezalocati de la sistemul electronic.Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 1 – SEDS 1" – Atribuire identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:

Atribuire identificator
Denumirea instituţiei ………….. Codul fiscal …………….
……………………………… (CUI)
Adresa: localitatea …….., sectorul ……., judeţul ………….,
str. …… nr. …., tel. ……………
Solicitare identificator electronic (bifati) [] DA [] NU
Dacă DA – indicaţi adresa e-mail de lucru cu sistemul electronic:
……………………………………………………………
Dacă NU – indicaţi cauzele (bifati):
[] lipsa conexiune Internet [] lipsa dotare tehnica
Data estimată a conectarii la sistemul electronic …………………..
Numele şi prenumele solicitantului ………………………………..
Funcţia în cadrul unităţii ……………………………………….
Semnatura şi ştampila

Data solicitării …………….

Solicitarea atribuirii identificatorului electronic se face de către conducătorul instituţiei.Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 2 – SEDS 2" – Anulare identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:

Anulare identificator
Denumirea instituţiei ……………….. Codul fiscal …………..
…………………………………… (CUI)
Adresa: localitatea ………, sectorul …….., judeţul …………….,
str. ……….. nr. ……, tel. …………
Cauza:
[] desfiinţare unitate (fără continuator)
[] desfiinţare prin divizare
[] desfiinţare prin fuziune

Actul normativ de desfiinţare …………………………………….
Numele şi prenumele solicitantului ………………………………..
Funcţia în cadrul unităţii ……………………………………….
Semnatura şi ştampila
Data solicitării …………….

Solicitarea anulării identificatorului electronic se face de către conducătorul instituţiei.6. Categoriile de instituţii raportoare prevăzute de prezenta hotărâre vor solicita obţinerea identificatorului electronic de la Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.Identificatorul electronic o dată obţinut, rămâne valabil pe parcursul întregii perioade de funcţionare a sistemului electronic sau până la aprobarea unui act normativ care anulează valabilitatea identificatorilor electronici atribuiti pentru sistemul electronic.În cazul infiintarii unei noi instituţii publice din categoriile prevăzute de prezenta hotărâre, aceasta va solicita obţinerea identificatorului electronic în termen de 30 de zile de la data infiintarii instituţiei.În cazul desfiinţării unei instituţii raportoare care a deţinut identificator electronic, persoana care a îndeplinit funcţia de conducător al instituţiei este obligată să solicite Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei anularea identificatorului electronic prin completarea formularului SEDS 2 în termen de cel mult 5 zile de la aprobarea actului normativ de desfiinţare a instituţiei.7. Institutul Naţional de Statistica va asigura pregătirea sistemului electronic pentru lansarea cercetărilor statistice incluse în sistem prin încărcarea:● listei instituţiilor raportoare;● descrierii metodologiei cercetărilor statistice;● instrucţiunilor de completare a chestionarului;● listei persoanelor de contact din cadrul Institutului Naţional de Statistica şi adreselor electronice pentru explicaţii;● ghidului de utilizare a sistemului.8. Perioada de colectare este cuprinsă între data transmiterii notificării şi termenul precizat în notificare referitor la data expirării perioadei de colectare. Notificarea instituţiilor raportoare se va face de către sistem cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea perioadei de colectare a datelor. Notificarea va cuprinde:● denumirea, obiectivele şi perioada de referinţa a cercetărilor statistice pentru care se solicita raportarea;● termenul final de raportare a cercetării statistice şi termenele intermediare de atenţionare de către sistem;● descrierea modalitatii de conectare la sistem;● explicaţii privind accesul la Ghidul de utilizare a sistemului;● lista persoanelor de contact din Institutul Naţional de Statistica şi adresele electronice pentru explicaţii suplimentare.9. Instituţiile raportoare vor accesa sistemul electronic numai pe baza identificatorului electronic.10. În perioada de colectare a datelor, cuprinsă între momentul transmiterii notificării şi termenul final de raportare, instituţiile raportoare pot accesa sistemul pentru următoarele operaţiuni:● studierea Ghidului de utilizare a sistemului;● studierea instrucţiunilor de completare a chestionarelor şi a Metodologiei cercetărilor statistice;● completarea datelor pe chestionarul electronic chiar şi parţial, pe etape;● listarea chestionarului;● listarea erorilor de completare, dacă este cazul;● confirmarea completitudinii chestionarului şi a corectitudinii datelor completate.11. Sistemul electronic permite accesul unei instituţii raportoare doar la chestionarul personalizat dedicat acesteia.12. Pe parcursul perioadei de colectare instituţiile raportoare vor lua în considerare notificările transmise de Institutul Naţional de Statistica prin sistemul electronic în vederea îmbunătăţirii calităţii datelor raportate.13. După expirarea perioadei de completare a chestionarului unei cercetări statistice, sistemul va transmite instituţiilor raportoare care au refuzat sa răspundă notificarea privind cuantumul sancţiunii şi modalitatea de plată. Accesul la chestionarul electronic precizat în notificare va fi suspendat.14. Responsabilitatea privind corectitudinea şi completitudinea datelor individuale raportate prin chestionarele statistice incluse în sistemul electronic revine integral instituţiilor raportoare.15. Pentru instituţiile raportoare care au răspuns chestionarelor statistice incluse în sistem, sistemul va transmite automat către acestea publicaţia electronică realizată pe baza rezultatelor cercetării statistice respective, după omologarea acestor rezultate de către Institutul Naţional de Statistica.───────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x