NORME din 16 septembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU DIGITALIZAREA ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 18 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 501 16/09/2020
ART. 7REFERIRE LALEGE 128 14/07/2020
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 65 07/05/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEDECIZIE 501 16/09/2020
ActulCONTINUT DEDECIZIE 501 16/09/2020
ActulREFERIT DEDECIZIE 501 16/09/2020





Notă
Aprobate prin DECIZIA nr. 501 din 16 septembrie 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 857 din 18 septembrie 2020.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentele norme stabilesc cadrul tehnic privind asigurarea accesului în SEAP pentru autoritățile de management, organismele intermediare, precum și organismele cu rol de audit, verificare și control. + 
Articolul 2În sensul prezentelor norme, abrevierile utilizate au următoarele semnificații:a)AM – autoritate de management;b)OI – organism intermediar;c)SEAP – Sistemul electronic de achiziții publice este sistemul informatic de utilitate publică, accesibil prin internet la adresa www.e-licitație.ro, utilizat în scopul efectuării de achiziții publice prin mijloace electronice;d)operator SEAP – Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.);e)administrator cont – utilizator cu roluri depline acordate în mod automat de către sistem, care poate gestiona alți utilizatori (din aceeași organizație) ai aplicației informatice prin crearea acestora și alocarea rolurilor aferente;f)Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE – utilizator abstract, generic, care poate fi unul dintre: Autoritate de management fonduri UE, Organism intermediar fonduri UE, Autoritate de control fonduri UE.
 + 
Capitolul IIÎnregistrarea în SEAP și emiterea certificatului de acces + 
Articolul 3Înregistrarea în SEAP a AM, OI, precum și a organismelor cu rol de audit se va realiza accesând www.e-licitatie.ro – Înregistrare – Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE. + 
Articolul 4În cadrul formularului online ce se deschide în aplicație, după completarea informațiilor solicitate, se va atașa în secțiunea specială ordinul de numire al reprezentantului legal al organizației semnat electronic cu un certificat electronic calificat emis de un furnizor autorizat de semnătura electronică. + 
Articolul 5Ca urmare a salvării în SEAP a cererii de înregistrare online, dacă datele sunt valide, sistemul afișează pagina informativă privind finalizarea procesului de înregistrare și se va genera e-mailul informativ privind înregistrarea cererii în SEAP. E-mailul către care se trimite mesajul: emailul furnizat pentru noul utilizatorTitlu e-mail: Înregistrare în sistemul SEAPMesajul trimis pe e-mail:Vă informăm că certificatul digital solicitat pentru înregistrare de către «prenume, nume al utilizatorului care a solicitat» pentru entitatea «Nume entitate» a fost emis! Pentru descărcarea noului certificat aveți nevoie de numele de utilizator și parola contului pe care le-ați ales în procesul de înregistrare.Pentru accesarea paginii de descărcare urmați link-ul: https://cds.e-licitatie.ro/pub/login sau accesați meniul «Descărcă certificat digital» din pagina publică a SEAP.Pentru instalarea noului certificat aveți nevoie de fișierul descărcat mai sus și de parola de instalare care este afișată de sistem în pagina de descărcare certificat digital.Acest e-mail a fost generat automat, vă rugăm nu dați reply!Echipa SEAP + 
Articolul 6Autentificarea în sistem se va putea realiza numai după descărcarea și instalarea certificatului digital. Certificatul digital va avea valabilitate 2 ani de la data emiterii sale. Utilizatorul poate descărca și instala de mai multe ori certificatul digital pe calculatoare diferite.  + 
Articolul 7Administratorul aplicației (AM/OI/Organism cu rol de audit, verificare și control) va transmite în mod securizat și controlat certificatul digital și credențialele de acces persoanei/persoanelor din organizație care deține/dețin atribuții în realizarea activităților specifice de monitorizare/control a/al procedurilor de atribuire ce fac obiectul aplicării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 128/2020. După autentificarea în sistem, din panoul de lucru, administratorul aplicației va accesa secțiunea de profil și va proceda la crearea de utilizatori – persoana/persoanele menționată(e) anterior care a/au primit certificatul digital.  + 
Articolul 8Fiecare utilizator înregistrat în sistem, după autentificare, va accesa panoul de lucru propriu. Acesta va conține informații generale, informații de interes pentru activitatea desfășurată în sistem și informații utile (manuale, linkuri etc). Din panoul de lucru se pot transmite solicitări către operatorul SEAP. Solicitările către operatorul SEAP vor putea fi transmise și în afara sistemului, folosind adresa de e-mail de contact fonduri@e-licitație.ro
 + 
Capitolul IIICerințe tehnice minimale + 
Articolul 9Pentru accesarea în bune condiții a site-ului www.e-licitatie.ro este necesar să se dispună de un sistem cu următoarele configurații minime:– cerințe software: browsere: Chrome 49.0.2623, Firefox 45.0, IE 10 sau versiuni ulterioare ale acestora;– alte produse software instalate;– Java Runtime Environment (JRE) – versiune minimă 1.7;– utilitar de vizualizare fișiere PDF;– utilitar de vizualizare fișiere semnate;– aplicație locală pentru semnarea fișierelor;– rezoluția grafică minimă: 1280 x 720.
 + 
Capitolul IVTermeni și condiții + 
Articolul 10A.D.R., în calitate de operator al sistemului electronic, este persoana juridică de drept public care, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, asigură suportul tehnic în vederea atribuirii de către autoritățile contractante a contractelor de achiziție publică prin procedură electronică, stabilind în acest sens cadrul de operare specific. Utilizarea și funcționarea SEAP se realizează în conformitate cu dispozițiile legale în domeniul achizițiilor publice. + 
Articolul 11Materialele disponibile prin intermediul SEAP sunt furnizate fără niciun fel de garanții din partea A.D.R., în condițiile în care dispozițiile legale în vigoare nu dispun altfel sau A.D.R. nu menționează în mod expres existența unor garanții. A.D.R. va depune toate diligențele pentru asigurarea acurateței materialelor puse la dispoziția utilizatorilor SEAP. + 
Articolul 12A.D.R. își declină orice răspundere cu privire la indisponibilitatea SEAP din cauze independente de voința sa și își asumă obligația de a depune toate eforturile necesare pentru remedierea unor astfel de situații în condiții de promptitudine și imparțialitate. + 
Articolul 13Sunt interzise: a)transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conținut neadecvat conform legislației în vigoare;b)transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic ce conține viruși sau orice alte secvențe de cod sau programe create pentru a întrerupe, defecta sau limita funcționalitatea oricărei componente hardware sau software sau care pot facilita obținerea de drepturi suplimentare celor acordate în mod legal de către operatorul SEAP;c)transmiterea de informații necorespunzătoare adevărului, cu prilejul înregistrării sau reînnoirii certificatului digital care atestă înregistrarea în SEAP, în scopul ascunderii unei situații care, dacă ar fi fost cunoscută, ar fi dus la refuzul înregistrării sau reînnoirii înregistrării;d)modificarea neautorizată a elementelor de identificare în vederea ascunderii originii oricărui conținut electronic transmis prin intermediul sau către SEAP;e)transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conținut pentru care utilizatorul SEAP nu deține, conform legislației în vigoare, dreptul de utilizare, precum și dreptul de a-l face public;f)transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conținut care încalcă, conform legislației în vigoare, orice drept de proprietate intelectuală sau industrială;g)transmiterea prin orice mijloc a oricărui document electronic cu conținut nesolicitat;h)interferarea neautorizată cu sau fără perturbarea funcționării SEAP sau a echipamentelor sau rețelelor conectate la SEAP;i)încălcarea obligațiilor asumate privind păstrarea confidențialității și protecția informațiilor, semnată cu ocazia înregistrării sau reînnoirii înregistrării;j)orice alte acțiuni de natură a aduce atingere bunei funcționări a SEAP. + 
Articolul 14A.D.R. își rezervă dreptul de a modifica orice material și/sau informație aferentă utilizării SEAP, cu aducerea respectivelor modificări la cunoștința utilizatorilor, în timp util, prin publicare în SEAP.  + 
Articolul 15Normele și procedurile de utilizare și securitate ale SEAP pot fi modificate prin decizia conducerii A.D.R. care va fi adusă la cunoștința utilizatorilor prin publicare în SEAP.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x