NORME din 16 iunie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 1 iulie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 37 17/02/2021
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 105 25/06/2018
ART. 13COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 15ABROGAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 16COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 19ABROGAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 22SUSPENDAT PARTIAL DEORDIN 37 17/02/2021
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 6 20/01/2020
ART. 22SUSPENDAT DEORDIN 6 20/01/2020
ART. 22SUSPENDAT PARTIAL DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 41MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 43MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMĂ 16/06/2015
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 37 17/02/2021
ActulREFERIT DEORDIN 37 17/02/2021
ActulREFERIT DEORDIN 6 20/01/2020
ActulREFERIT DEORDIN 145 24/07/2020
ActulREFERIT DEORDIN 105 21/05/2019
ActulREFERIT DEORDIN 105 25/06/2018
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 105 25/06/2018
ART. 5REFERIT DEORDIN 105 25/06/2018
ART. 13COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 15ABROGAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 16COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 19ABROGAT DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 22REFERIT DEORDIN 37 17/02/2021
ART. 22SUSPENDAT PARTIAL DEORDIN 37 17/02/2021
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 6 20/01/2020
ART. 22SUSPENDAT DEORDIN 6 20/01/2020
ART. 22SUSPENDAT PARTIAL DEORDIN 145 24/07/2020
ART. 22REFERIT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 41MODIFICAT DEORDIN 105 21/05/2019
ART. 43MODIFICAT DEORDIN 145 24/07/2020
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 105 21/05/2019





Notă
*) Aprobate de ORDINUL nr. M.59 din 16 iunie 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 480 din 1 iulie 2015.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)În scopul îndeplinirii angajamentelor internaționale asumate de România, Ministerul Apărării Naționale selecționează și trimite personal militar și civil, din structurile proprii, în misiune permanentă în străinătate, pentru a ocupa posturi în cadrul delegațiilor și misiunilor României pe lângă organizațiile internaționale, al reprezentanțelor militare naționale, al structurilor ONU, NATO, UE, OSCE, precum și în cadrul altor structuri internaționale la care România este parte, denumite în continuare posturi permanente.(2)În sensul prezentelor norme, posturile permanente sunt posturi din structurile prevăzute la alin. (1), care se încadrează pe durată determinată, mai mare de un an, prin eliberarea personalului militar și suspendarea personalului civil din funcțiile deținute în țară și numirea în funcțiile respective, în condițiile legii.(3)Potrivit modului de alocare a posturilor permanente, acestea pot fi de tip QUOTA, NON-QUOTA, de contribuție națională voluntară – VNC, de reprezentare națională și de vizibilitate.(4)Tipurile de posturi permanente sunt definite în glosar, prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2(1)Gestionarea posturilor permanente prevăzute la art. 1 și a personalului Ministerului Apărării Naționale care le încadrează se realizează de către Departamentul pentru politica de apărare și planificare, Statul Major General și Direcția generală de informații a apărării, prin structurile de resurse umane.(2)Departamentul pentru politica de apărare și planificare gestionează următoarele posturi permanente:a)din cadrul Misiunii permanente a României la ONU;b)din cadrul Delegației României la NATO;c)din cadrul Reprezentanței Militare Permanente la OSCE;d)de ofițer de legătură la Comandamentul SUA din Europa – USEUCOM.(3)Statul Major General gestionează următoarele posturi permanente:a)din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE, al Reprezentanței Statului Major General la Comandamentul Suprem al Forțelor Aliate din Europa – SHAPE și al Reprezentanței Naționale de Legătură la Comandamentul Aliat pentru Transformare – ACT;b)de ofițeri de legătură pe lângă comandamentele și agențiile NATO;c)de administratori la elementele de sprijin național de pe lângă comandamentele NATO;d)alocate României în structurile NATO și UE, în regim QUOTA, prin rotație cu alte națiuni membre sau de contribuție națională voluntară;e)ocupate de personalul din structurile Ministerului Apărării Naționale în regim NON-QUOTA;f)repartizate Ministerului Apărării Naționale în cadrul inițiativelor regionale la care România este parte.(4)Direcția generală de informații a apărării gestionează posturile alocate spre încadrare României, din cadrul Centrului de excelență NATO HUMINT.
 + 
Articolul 3(1)Posturile permanente se ocupă prin concurs/examen în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(la 09-01-2017,
Alineatul (1) din Articolul 3 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
(2)Concursul/examenul pentru ocuparea posturilor permanente se desfășoară, de regulă, o singură dată într-un an calendaristic pentru întregul portofoliu de posturi permanente din evidența Ministerului Apărării Naționale, cu excepțiile prevăzute la art. 13 alin. (4) și cuprinde următoarele etape:a)inițierea concursului/examenului;b)selecția inițială;c)testul de verificare a cunoștințelor de specialitate;d)interviul;e)evaluarea psihologică;f)examinarea medicală.
 + 
Articolul 3^1(1)Prin excepție de la prevederile art. 3, pentru ocuparea posturilor permanente prevăzute cu grade de generali/similari se desfășoară următoarele activități, în ordinea menționată:a)inițierea concursului/examenului;b)selecția inițială;c)evaluarea psihologică;d)examinarea medicală;e)ierarhizarea și selecția.(2)Etapele prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) se desfășoară de către structurile și la termenele prevăzute de prezentele norme. În etapa selecției inițiale se verifică inclusiv îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 5.(3)Ierarhizarea și selecția candidaților pentru ocuparea posturilor permanente prevăzute cu grade de generali/similari se realizează de către Comisia de selecție nr. 1, iar punctajul candidaților se determină potrivit criteriilor prevăzute la lit. B a anexei nr. 11 la Normele privind organizarea și funcționarea sistemului de ierarhizare și selecție în vederea evoluției în carieră a cadrelor militare, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.69/2015, cu modificările și completările ulterioare. (4)Comisia de selecție prevăzută la alin. (3) se întrunește la ordinul președintelui acesteia.(la 09-01-2017,
Capitolul I a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
 + 
Articolul 4(1)În vederea organizării și desfășurării concursului/examenului, structurile care gestionează posturile permanente au următoarele atribuții:a)realizează inițierea concursului/examenului;b)centralizează solicitările privind participarea la concurs/examen;c)analizează îndeplinirea specificațiilor de personal prevăzute în fișele posturilor;d)transmit rezultatele selecției inițiale structurilor de unde provin candidații;e)publică tematica și bibliografia de specialitate;f)asigură secretariatul comisiilor de concurs/examen;g)solicită structurilor competente evaluarea psihologică și examinarea medicală a candidaților.(2)Pentru desfășurarea concursului/examenului, structurile de specialitate corespunzătoare domeniilor de activitate ale posturilor au următoarele atribuții:a)elaborează tematica și bibliografia de specialitate și le transmit structurilor prevăzute la art. 2 alin. (1);b)nominalizează personalul propriu care să facă parte din comisia de concurs/examen și din comisia de contestații;c)elaborează seturile de întrebări și răspunsuri pentru testul de verificare a cunoștințelor de specialitate.(3)Comandanții/șefii unităților militare și structurile de resurse umane de la toate eșaloanele au următoarele atribuții:a)informează întregul personal asupra ofertei de posturi;b)înaintează, pe cale ierarhică, rapoartele întocmite de personalul care solicită participarea la concurs/examen, structurilor prevăzute la art. 2 alin. (1);c)aduce la cunoștința candidaților din subordine rezultatul selecției inițiale și a detaliilor privind publicarea tematicii și bibliografiei de specialitate;d)asigură prezența candidaților la probele de concurs/examen. + 
Articolul 5(1)Poate participa la concurs/examen pentru ocuparea posturilor permanente personalul militar și civil din structurile Ministerului Apărării Naționale care îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții:a)îndeplinește specificațiile de personal prevăzute de fișele posturilor permanente;b)a obținut cel puțin calificativul "bun" la evaluarea profesională în ultimii 3 ani de activitate;c)nu se află în curs de cercetare/urmărire penală;d)nu este suspendat din funcție sau pus la dispoziție, cu excepția personalului militar aflat la dispoziție în vederea încadrării;e)nu are o sancțiune disciplinară neradiată, în condițiile legii;f)a îndeplinit funcții în țară pe o durată cel puțin egală cu durata executării unei misiuni permanente în străinătate anterioare, după caz; în această situație, durata îndeplinirii funcției se calculează de la data numirii în funcție până la data de întâi a lunii următoare celei în care se estimează încadrarea postului permanent;g)împlinește vârsta standard de pensionare prevăzută de lege după cel puțin un an de la data estimată a încheierii misiunii;h)îndeplinește condițiile minime de vechime în muncă sau în specialitatea studiilor, după caz, necesare pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării posturilor de execuție și de conducere vacante, prevăzute de reglementările specifice în vigoare, aplicabile personalului civil din structurile Ministerului Apărării Naționale;i)a obținut avizul "apt psihologic" la ultima evaluare psihologică periodică.(2)Pentru ocuparea posturilor permanente din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE, Reprezentanței Statului Major General la SHAPE și Reprezentanței Naționale de Legătură la ACT poate participa la concurs/examen numai personal din structurile centrale ale Ministerului Apărării Naționale și cele subordonate nemijlocit acestora, din structurile subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale, din statele majore ale categoriilor de forțe ale armatei și din comandamentele de sprijin, potrivit domeniilor de activitate ale posturilor permanente respective, precum și personal care a îndeplinit funcții în cadrul acestor structuri timp de cel puțin un an în ultimii 2 ani de activitate.(3)Personalul aflat la post permanent nu poate participa la concursurile/examenele organizate pentru ocuparea altor posturi permanente.
 + 
Capitolul IIOrganizarea și funcționarea comisiilor de concurs/examen + 
Articolul 6În vederea desfășurării concursului/examenului pentru ocuparea posturilor permanente se constituie următoarele comisii de concurs/examen:a)comisia nr. 1/PS, pentru desfășurarea concursului/ examenului în vederea ocupării posturilor permanente de conducere, precum și a posturilor de vizibilitate;b)comisia nr. 2/PS, pentru desfășurarea concursului/ examenului în vederea ocupării celorlalte posturi permanente din portofoliul Ministerului Apărării Naționale. + 
Articolul 7(1)Comisia nr. 1/PS se compune din:a)președinte: locțiitorul șefului Departamentului pentru politica de apărare și planificare sau un director/șef de direcție din acest departament;b)vicepreședinte: un șef de direcție din Statul Major General;c)membri: câte un reprezentant al Departamentului pentru politica de apărare și planificare și al structurilor de specialitate din statele majore ale categoriilor de forțe ale armatei, corespunzător domeniului de activitate al postului permanent de încadrat, precum și câte un reprezentant al Departamentului pentru relația cu Parlamentul și informare publică, Departamentului pentru armamente, Direcției generale de informații a apărării, Direcției management resurse umane, Direcției financiar-contabile și al structurii de specialitate din Statul Major General, pentru posturile permanente corespunzătoare domeniilor de competență ale acestor structuri.(2)Comisia nr. 2/PS se compune din:a)președinte: un șef de direcție din Statul Major General;b)vicepreședinte: un director/șef de direcție sau un locțiitor șef direcție/director adjunct din cadrul Departamentului pentru politica de apărare și planificare;c)membri: câte un reprezentant al structurilor prevăzute la alin. (1) lit. c), pentru posturile permanente corespunzătoare domeniilor de competență ale acestor structuri.(3)Activitatea fiecărei comisii de concurs/examen este sprijinită din punct de vedere administrativ de câte un secretariat format din 2-3 membri din cadrul structurilor care organizează concursul/examenul. + 
Articolul 8(1)Reprezentarea în cadrul comisiilor se asigură prin nominalizarea membrilor care au pregătire de specialitate în domeniile de activitate ale posturilor permanente pentru ocuparea cărora se organizează concursul/examenul, la nivel de:a)ofițer cu grad de colonel sau personal civil, cu funcție de comandă/conducere, pentru comisia nr. 1/PS;b)ofițer cu grad cel puțin egal cu cel al candidaților sau personal civil încadrat în funcții prevăzute cu studii superioare, pentru comisia nr. 2/PS.(2)Gradele membrilor comisiilor nu pot fi mai mari decât cele ale președinților acestora.(3)Membrii comisiei de concurs/examen se nominalizează din rândul personalului care are abilități temeinice de comunicare în limba engleză. + 
Articolul 9(1)Solicitarea nominalizării membrilor comisiilor de concurs/examen se realizează cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data desfășurării testului de verificare a cunoștințelor de specialitate, prin grija secretariatelor acestora, care informează structurile în cauză cu privire la:a)posturile permanente pentru ocuparea cărora se organizează concursul/examenul;b)modul de acces electronic la fișele posturilor și la tematica și bibliografia specifice;c)gradele președintelui comisiei și ale candidaților;d)detaliile organizatorice: data/perioada, locul și alte detalii considerate necesare.(2)Nominalizarea membrilor comisiilor de concurs/examen se realizează cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data desfășurării testului de verificare a cunoștințelor de specialitate.(3)Comisiile de concurs/examen își desfășoară activitatea cu participarea a cel puțin 2/3 din totalul componenților acestora și obligatoriu a președintelui ori a vicepreședintelui și a reprezentantului structurii de specialitate, corespunzător domeniului de activitate al postului. + 
Articolul 10(1)Nu pot face parte din comisiile de concurs/examen:a)soțul/soția, rudele sau afinii candidaților până la gradul al patrulea inclusiv;b)persoanele care se află în raporturi ierarhice de subordonare față de candidați;c)persoanele care au relații cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați.(2)Situațiile prevăzute la alin. (1) pot fi sesizate de către persoana în cauză, de oricare dintre candidați sau de orice altă persoană interesată, până la stabilirea rezultatului final al concursului, inclusiv soluționarea contestațiilor, după caz.(3)Membrii comisiei de concurs/examen au obligația să raporteze, în scris, dacă se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1), caz în care nu participă la evaluarea candidaților la concursul/examenul pentru ocuparea postului respectiv, iar comandanții/șefii acestora au obligația de a dispune de îndată înlocuirea lor.(4)În cazul în care oricare dintre situațiile prevăzute la alin. (1) se constată ulterior desfășurării uneia dintre probele concursului, dar nu mai târziu de termenul prevăzut la alin. (2), rezultatul probei ori al probelor desfășurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului comisiei aflat în situație de conflict de interese, pentru toți candidații la concurs pentru ocuparea postului respectiv, cu respectarea condițiilor prevăzute la art. 9 alin. (3). + 
Articolul 11(1)Repartizarea posturilor permanente pe cele două comisii de concurs/examen se realizează în prima decadă a lunii septembrie a anului precedent celui în care urmează a fi încadrate posturile permanente, în cadrul unei ședințe de analiză și planificare, prin grija structurilor care asigură secretariatele comisiilor de concurs/examen și se aprobă de către locțiitorii șefilor Departamentului pentru politica de apărare și planificare și Statului Major General.(2)În cadrul ședinței prevăzute la alin. (1) se nominalizează structurile de specialitate, corespunzător domeniilor de activitate ale posturilor permanente, care stabilesc tematica și bibliografia pentru concurs/examen și formulează seturile de întrebări pentru testul de verificare a cunoștințelor de specialitate.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea și desfășurarea concursului/examenului + 
Secţiunea 1Inițierea concursului/examenului + 
Articolul 12Inițierea concursului/examenului constă în stabilirea posturilor permanente care urmează a fi încadrate, realizarea publicității concursului/examenului și înscrierea candidaților. + 
Articolul 13(1)Publicitatea concursului/examenului se realizează prin lansarea ofertei de posturi permanente de către structurile care le gestionează, în luna august a anului precedent celui în care urmează a fi încadrate, prin:a)publicarea în Buletinul Informativ al Armatei, în strictă concordanță cu prevederile fișelor posturilor permanente respective și ale statelor de organizare în care sunt prevăzute;b)publicarea în rețeaua dedicată de date a Ministerului Apărării Naționale INTRAMAN, denumită în continuare rețeaua INTRAMAN, împreună cu fișele posturilor;c)comunicarea publicării și indicarea modului de accesare în rețeaua INTRAMAN de către structurile care gestionează posturile permanente structurilor centrale și celor subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale, iar prin grija acestora, până la unitățile, structurile și formațiunile militare subordonate/aflate în coordonare.(2)Oferta de posturi cuprinde: denumirea structurii, denumirea postului permanent, gradul funcției, categoria de forțe ale armatei/domeniul de specialitate, codul/ID-ul funcției și data estimată de încadrare.(3)În situații deosebite, lansarea ofertei se realizează astfel încât să se asigure parcurgerea etapelor prevăzute la art. 3 alin. (2), precum și desfășurarea celorlalte activități necesare încadrării posturilor permanente.(4)Situațiile deosebite în care se aplică prevederile alin. (3) sunt:a)înapoierea personalului de la post, înainte de încheierea misiunii permanente;b)lansarea cu întârziere a ofertei de posturi de către structurile/organizațiile internaționale;c)constituirea unor noi structuri de reprezentare națională sau a unor noi structuri în cadrul organizațiilor internaționale ori suplimentarea posturilor permanente din cadrul celor existente, care necesită să fie încadrate în timp scurt;d)asumarea, de către România, a încadrării unor noi posturi permanente din structurile/organizațiile internaționale la care este parte, în regim QUOTA, NON-QUOTA sau VNC, ulterior finalizării demersurilor pentru ocuparea posturilor permanente prevăzute a fi încadrate în anul respectiv;e)imposibilitatea participării la misiune, din motive obiective, a personalului nominalizat pentru încadrarea posturilor permanente;f)repetarea concursului/examenului, în situația lipsei de candidați eligibili;g)alte situații, al căror caracter deosebit se stabilește în baza aprobării ministrului apărării naționale.(5)În situațiile prevăzute la alin. (4), lansarea ofertei de posturi permanente se realizează numai prin publicarea acestora conform prevederilor alin. (1) lit. b) și prin comunicarea publicării, conform prevederilor alin. (1) lit. c).(6)Responsabilitatea informării întregului personal asupra ofertei de posturi permanente și a fișelor acestora, precum și cu privire la tematica și bibliografia pentru concurs/examen revine comandanților/șefilor și structurilor de resurse umane de la toate eșaloanele, în special acelora care au în subordine unități, structuri și formațiuni militare ce nu pot accesa direct rețeaua INTRAMAN.
 + 
Articolul 14(1)Înscrierea candidaților la concurs/examen se realizează până cel mai târziu în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei în care au fost publicate posturile permanente, prin raport personal adresat în scris comandantului/șefului unității militare în care aceștia sunt încadrați.(2)În situațiile deosebite prevăzute la art. 13 alin. (4), înscrierea candidaților se realizează în termenul precizat de către structurile care lansează oferta posturilor permanente.(3)Respectarea termenelor prevăzute la alin. (1) și (2) este obligatorie, sub sancțiunea interdicției participării la concurs/examen. + 
Articolul 15Candidații pot opta să participe la concurs/examen pentru ocuparea a cel mult două posturi permanente în cadrul aceleiași sesiuni. + 
Articolul 16(1)Centralizarea solicitărilor privind participarea la concurs/examen în vederea ocupării posturilor permanente se realizează prin grija structurilor de resurse umane de la toate eșaloanele, care înaintează rapoartele întocmite în acest sens, pe cale ierarhică, până cel mai târziu la data de 31 octombrie a anului precedent celui în care urmează a fi încadrate posturile permanente, structurilor care gestionează posturile permanente, potrivit prezentelor norme.(2)În situațiile deosebite prevăzute la art. 13 alin. (4), centralizarea și transmiterea solicitărilor privind participarea la concurs se realizează în termenul precizat de către structurile care lansează oferta posturilor permanente. Depășirea acestui termen atrage imposibilitatea participării la concurs/examen.(3)La rapoartele prin care se solicită participarea la concurs/examen se anexează copii ale documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor și cerințelor de participare la concurs/examen, care nu rezultă din fișa de evidență generată în sistemul de evidență informatizată a personalului.
 + 
Secţiunea a 2-aSelecția inițială + 
Articolul 17(1)Selecția inițială constă în analiza îndeplinirii de către candidați a specificațiilor de personal prevăzute în fișele posturilor și evaluarea pentru stabilirea profilului lingvistic standardizat, după caz.(2)Se verifică îndeplinirea următoarelor specificații de personal:a)gradul militar, după caz;b)categoria de forțe ale armatei;c)arma și, după caz, specialitatea militară – numai dacă sunt prevăzute în mod expres;d)nivelul și domeniul studiilor prevăzute în mod expres ca obligatorii;e)cursurile sau specializările prevăzute în mod expres ca obligatorii;f)experiența profesională în domeniul postului prevăzută în mod expres ca obligatorie;g)corespondența între cerințele lingvistice ale postului și profilul lingvistic standardizat deținut, precum și valabilitatea acestuia pe întreaga durată a misiunii;(la 23-01-2018,
Litera g) din Alineatul (2) , Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
h)permisul de conducere, după caz;i)alte condiții obligatorii prevăzute în fișa postului.
(3)La concursul/examenul pentru ocuparea posturilor permanente poate participa și personalul militar care deține grade inferioare sau superioare cu o treaptă ierarhică față de gradul prevăzut în fișa postului, cu excepția posturilor permanente de conducere și a celor prevăzute cu gradul de colonel, la care poate participa numai personalul care deține același grad cu cel prevăzut în fișa postului, precum și a celor de reprezentare națională, în cazul cărora se aplică prevederile legislației naționale în vigoare.(4)Prevederile alin. (3) sunt aplicabile numai cu respectarea regulii potrivit căreia militarii nu pot fi subordonați altora cu grade inferioare. Această regulă se respectă și la înaintarea în grad a cadrelor militare care încadrează posturile permanente.(5)La concursul/examenul pentru ocuparea posturilor permanente poate participa și personalul militar care nu este confirmat în arma/specialitatea militară prevăzută de fișa postului, dar care îndeplinește condițiile referitoare la studii și experiență, prevăzute de lege, pentru trecerea ori confirmarea în arma/specialitatea militară respectivă.(6)Candidații care nu dețin un profil lingvistic standardizat corespunzător cerințelor postului și valabil pe întreaga durată a misiunii participă la sesiunea extraordinară de evaluare lingvistică, în condițiile prevăzute de reglementările specifice în vigoare.(la 23-01-2018,
Alineatul (6) din Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
(7)Prevederile alin. (5) nu se aplică în situațiile prevăzute la art. 13 alin. (4).(la 23-01-2018,
Alineatul (7) din Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
(8)Candidații care îndeplinesc în totalitate cerințele prevăzute la alin. (2) și obțin profilul lingvistic standardizat necesar încadrării postului respectiv sunt declarați «admis» și pot participa la următoarele probe din concurs/examen.(la 23-01-2018,
Alineatul (8) din Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
 + 
Articolul 18(1)Analiza îndeplinirii specificațiilor de personal prevăzute în fișele posturilor se efectuează de către structurile care gestionează posturile permanente, indiferent de proveniența candidaților.(2)Sesiunea extraordinară de evaluare lingvistică se organizează și se desfășoară la solicitarea structurilor care gestionează posturile permanente, prin grija Centrului național militar de testare limbi străine din subordinea Direcției generale management resurse umane. Rezultatele evaluării se transmit structurilor care gestionează posturile permanente.(la 23-01-2018,
Alineatul (2) din Articolul 18 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
(2^1)Sesiunea extraordinară de evaluare lingvistică se organizează, de regulă, în perioada cuprinsă între 15 noiembrie a anului precedent și 20 ianuarie a anului în care urmează a fi încadrate posturile permanente.(la 23-01-2018,
Articolul 18 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
(2^2)Pentru situațiile prevăzute la art. 13 alin. (4), sesiunea extraordinară de evaluare lingvistică se organizează în perioadele stabilite de comun acord de către structurile organizatoare și Centrul național militar de testare limbi străine.(la 23-01-2018,
Articolul 18 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
(3)Pentru verificarea îndeplinirii condițiilor și cerințelor de participare la concurs/examen, la solicitarea directă sau ierarhică a structurilor care gestionează posturile permanente, comandanții unităților militare din care provin candidații dispun structurilor de resurse umane transmiterea tuturor documentelor/informațiilor, în termenele precizate.
 + 
Articolul 19(1)Rezultatele selecției inițiale se consemnează în tabele cu candidații declarați "admis", respectiv "respins".(2)Structurile care gestionează posturile permanente trimit extrase din tabelele cu candidații declarați "respins", cu precizarea condițiilor și cerințelor care nu au fost îndeplinite, structurilor centrale și celor subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale din care provin aceștia, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea selecției inițiale în condițiile prevăzute la art. 18 alin. (2).(3)Structurile centrale ale Ministerului Apărării Naționale și cele subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale din care provin candidații trimit extrase din tabelele cu candidații declarați "respins" unităților militare în care aceștia sunt încadrați, cu precizarea condițiilor și cerințelor care nu au fost îndeplinite, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora conform prevederilor alin. (2).(4)Candidaților declarați "respins" li se aduce la cunoștință rezultatul selecției inițiale, pe bază de semnătură, prin grija structurilor de resurse umane, cu consemnarea datei și orei aducerii la cunoștință.(5)Structurile care gestionează posturile permanente prevăzute cu grade de generali/similari transmit tabelele cu candidații declarați «admis» la selecția inițială președintelui comisiei de selecție prevăzute la art. 3^1 alin. (3) și solicită ierarhizarea și selecționarea acestora.(la 09-01-2017,
Articolul 19 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
(6)Structurile prevăzute la alin. (5) trimit documentele necesare ierarhizării și selecției secretariatului tehnic al comisiei de selecție prevăzute la art. 3^1 alin. (3).(la 09-01-2017,
Articolul 19 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
(7)Forma și conținutul documentelor care se întocmesc în vederea ierarhizării și selecției de către secretariatul tehnic menționat la alin. (6) se stabilesc, în conformitate cu normele prevăzute la art. 3^1 alin. (3), prin dispoziție a șefului Direcției management resurse umane.(la 09-01-2017,
Articolul 19 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
 + 
Articolul 20(1)În cazul în care, după finalizarea selecției inițiale, nu sunt candidați eligibili pentru participarea la celelalte probe din concurs/examen, se inițiază din nou concursul/examenul, numai pentru ocuparea posturilor permanente respective, conform prevederilor art. 13 alin. (5).(2)În situația prevăzută la alin. (1), poate participa la concurs/examen și personal militar care nu îndeplinește condiția privind experiența, prevăzută la art. 17 alin. (2) lit. f).(3)În situația prevăzută la alin. (1), doar pentru încadrarea posturilor permanente prevăzute cu grade de generali/similari, pot participa la selecție candidați care nu îndeplinesc una sau mai multe dintre condițiile prevăzute la:a)art. 5 alin. (1) lit. f) și alin. (2);b)art. 17 alin. (2) lit. f);c)art. 17 alin. (3), caz în care pot participa la selecție și candidați care dețin un grad inferior cu o treaptă față de gradul prevăzut în statul de organizare pentru postul permanent respectiv, dacă îndeplinesc în totalitate condițiile prevăzute de lege pentru înaintarea în gradul următor sau, după caz, pentru acordarea gradului de general de brigadă cu o stea/similar și dacă se respectă condiția prevăzută la art. 17 alin. (4).(la 09-01-2017,
Articolul 20 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. M.151 din 27 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 09 ianuarie 2017
)
 + 
Articolul 21(1)În situația în care, în urma selecției inițiale, sunt declarați "admis" cel puțin doi candidați pentru ocuparea aceluiași post permanent, se organizează concurs.(2)În situația în care, în urma selecției inițiale, este declarat "admis" un singur candidat pentru ocuparea unui post permanent, se organizează examen.
 + 
Articolul 22(1)În vederea extinderii bazei de selecție și asigurării personalului pentru încadrarea posturilor permanente sunt declarați "admis" la selecția inițială și pot participa la următoarele probe din concurs/examen:a)pentru ocuparea posturilor permanente din structurile de reprezentare națională, candidații cu nivel de competență lingvistică la cele 4 deprinderi inferior cu o treaptă față de nivelul specificat în fișa postului permanent ce urmează a fi ocupat, dar nu mai mic de nivelul 2;b)pentru ocuparea posturilor permanente din structurile internaționale la care România este parte, prevăzute cu nivelul 4 de competență lingvistică, candidații cu nivel de competență lingvistică la cele 4 deprinderi inferior cu o treaptă;c)pentru ocuparea posturilor permanente din structurile internaționale la care România este parte, prevăzute cu nivelul 3 de competență lingvistică, candidații cu nivel de competență lingvistică inferior cu o treaptă, respectiv nivelul 2, la oricare două deprinderi;d)pentru ocuparea posturilor permanente din structurile internaționale la care România este parte, prevăzute cu nivelul 4 de competență lingvistică la 1-3 deprinderi și cu nivelul 3 la cealaltă/celelalte deprindere/deprinderi, candidații cu nivel 3 de competență lingvistică la toate cele 4 deprinderi.(2)Prevederile alin. (1) nu se aplică pentru ocuparea posturilor permanente din comandamentele structurilor de operații speciale.
 + 
Secţiunea a 3-aTestul de verificare a cunoștințelor de specialitate și interviul + 
Articolul 23(1)Testul de verificare a cunoștințelor de specialitate și interviul se desfășoară pentru fiecare post permanent în parte, de regulă în lunile februarie-martie ale anului în care se încadrează posturile permanente, potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 2.(2)Testul de verificare a cunoștințelor de specialitate se desfășoară centralizat, cu toți candidații planificați în ziua respectivă.(3)Interviul se desfășoară individual, în ordine alfabetică, în limba engleză. + 
Articolul 24(1)Prin testul de verificare a cunoștințelor de specialitate se evaluează cunoștințele teoretice de specialitate necesare ocupării postului permanent pentru care se organizează concursul/examenul. Evaluarea se realizează prin rezolvarea unui test de tip grilă, care se administrează computerizat.(2)Testul de tip grilă constă într-un set de întrebări cu posibilități multiple de alegere a răspunsurilor, dintre care un singur răspuns este corect.(3)Seturile de întrebări ce alcătuiesc testul de tip grilă și răspunsurile aferente acestora se întocmesc de către structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naționale nominalizate în anexa nr. 3, corespunzător domeniilor de activitate ale posturilor permanente, numai pe baza tematicii și din bibliografia de specialitate pentru concurs/examen, în concordanță cu nivelul și specificul postului permanent pentru ocuparea căruia se organizează concursul/examenul.(4)Candidaților care participă la concurs/examen pentru ocuparea aceluiași post permanent li se administrează același test de tip grilă.
 + 
Articolul 25(1)Prin interviu se evaluează cunoștințele generale ale candidaților și capacitatea de comunicare orală a acestora, în raport cu specificul postului permanent.(2)Interviul constă în întrebări ce necesită răspunsuri concrete, întrebări analitice și întrebări bazate pe scenarii/studii de caz.(3)Participă la interviu numai candidații care au obținut cel puțin nota 6,00 la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate. + 
Articolul 26(1)Membrii comisiei de concurs/examen pregătesc individual, în scris, întrebările pentru interviu și răspunsurile corecte aferente acestora, numai pe baza tematicii și din bibliografia generală pentru concurs/examen, și le predau secretariatului comisiei anterior începerii interviului.(2)Secretariatul centralizează și multiplică întrebările și răspunsurile prevăzute la alin. (1) pentru fiecare membru al comisiei.(3)Comisia stabilește, anterior începerii interviului, setul de întrebări ce se adresează candidaților, dintre cele prevăzute la alin. (1).(4)Candidaților care participă la concurs/examen pentru ocuparea aceluiași post permanent li se adresează aceleași întrebări.
 + 
Articolul 27(1)Tematica și bibliografia generală pentru concurs/examen se stabilesc, anual, de către Departamentul pentru politica de apărare și planificare și se publică odată cu posturile permanente, conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a).(2)Tematica și bibliografia de specialitate, corespunzătoare domeniilor de activitate ale posturilor pentru ocuparea cărora se organizează concursul/examenul, se stabilesc de către structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naționale, prevăzute în anexa nr. 3, și se comunică structurilor care gestionează posturile permanente, la solicitarea acestora, până cel mai târziu la data de 20 septembrie a anului precedent celui în care urmează a fi încadrate posturile permanente sau la termenele precizate, în situațiile prevăzute la art. 13 alin. (4).(3)Structurile care gestionează posturile permanente publică tematica și bibliografia de specialitate în rețeaua INTRAMAN în aceeași lună în care are loc înscrierea candidaților la concurs/examen și comunică despre aceasta structurilor centrale și celor subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale din care provin candidații, cu indicarea modului de accesare în rețeaua INTRAMAN.(4)Structurile centrale și cele subordonate nemijlocit ministrului apărării naționale transmit informațiile prevăzute la alin. (3), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea acestora, până la unitățile, structurile și formațiunile militare subordonate/aflate în coordonare din care provin candidații.(5)Detaliile privind publicarea tematicii și bibliografiei de specialitate se aduc la cunoștința candidaților prin grija comandanților/șefilor unităților militare și a structurilor de resurse umane.(6)Tematica și bibliografia generală trebuie să fie particularizate pentru fiecare dintre organizațiile și structurile în cadrul cărora se regăsesc posturile permanente și se întocmesc distinct pentru ofițeri, maiștri militari, subofițeri și personal civil.(7)Tematica și bibliografia de specialitate trebuie să fie actualizate, concrete și în concordanță cu nivelul și specificul posturilor permanente pentru ocuparea cărora se organizează concursul/examenul, iar sursele bibliografice indicate să nu depășească nivelul de clasificare "SECRET DE SERVICIU"/"NATO RESTRICTED"/"UE RESTREINT". + 
Articolul 28(1)Rezultatul final al concursului/examenului se stabilește pe baza rezultatelor obținute de către fiecare candidat la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate și la interviu și se calculează după formula Rf = Nt x 0,60 + Ni x 0,40, unde:a)Rf reprezintă rezultatul final;b)Nt reprezintă nota la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate;c)Ni reprezintă nota la interviu.(2)Rezultatul final se consemnează într-un tabel centralizator care se semnează de către toți membrii comisiei și de către secretar și se comunică participanților la terminarea interviului pentru fiecare post în parte, pe bază de semnătură de luare la cunoștință.(3)Tabelul centralizator se trimite de către secretariatul comisiei respective structurilor care gestionează posturile.
 + 
Articolul 29(1)Stabilirea ierarhiei candidaților la concurs se face în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor finale, cu luarea în considerare inclusiv a rezultatelor obținute în urma soluționării eventualelor contestații.(2)În cazul în care 2 sau mai mulți candidați la concursul desfășurat pentru ocuparea aceluiași post permanent au rezultate finale egale, aceștia se departajează pe baza notelor obținute la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate.(3)În situația în care egalitatea persistă, departajarea se realizează pe baza notelor obținute la interviu, în următoarea ordine:a)nota obținută pentru cunoștințele din tematica generală;b)nota obținută pentru capacitatea de comunicare.(4)Pentru a putea fi nominalizați în vederea ocupării posturilor permanente, candidații la concurs/examen trebuie să obțină cel puțin nota 6,00 la fiecare dintre probele prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. c) și d).
 + 
Articolul 30(1)În cazul în care, în urma desfășurării interviului, comisia de concurs/examen consideră că este necesară parcurgerea unui program de pregătire suplimentară anterior numirii la post, de către candidatul clasat pe primul loc la concurs, respectiv care a promovat examenul, aceasta se consemnează în tabelul centralizator cu rezultatele concursului/examenului.(2)În situația prevăzută la alin. (1), structura care gestionează postul permanent desfășoară următoarele activități:a)solicită comandantului/șefului structurii de specialitate, corespunzător domeniului postului, organizarea unui program de pregătire de cel mult 30 de zile;b)solicită comandantului/șefului unității militare în care este încadrat candidatul stabilirea, prin ordinul de zi pe unitate, a măsurilor necesare participării acestuia la programul de pregătire, în cadrul structurii de specialitate;c)monitorizează efectuarea pregătirii.
 + 
Secţiunea a 4-aEvaluarea psihologică și examinarea medicală + 
Articolul 31(1)Candidații clasați pe primul loc la concurs, respectiv cei care au promovat examenul participă la evaluarea psihologică.(2)Candidații declarați "apt psihologic" participă la examinarea medicală.
 + 
Articolul 32(1)Evaluarea psihologică pentru ocuparea posturilor permanente este de tip screening.(2)Evaluarea psihologică de tip screening se efectuează în cadrul Centrului de investigații sociocomportamentale din subordinea Direcției management resurse umane, conform metodologiilor și procedurilor de lucru proprii, în baza avizului "apt psihologic" valabil, obținut în urma evaluării psihologice periodice desfășurate în cadrul unității militare de proveniență a candidatului.(3)Pentru desfășurarea evaluării psihologice de tip screening, structura care gestionează postul permanent solicită structurii militare în care este încadrat candidatul respectiv trimiterea raportului de evaluare psihologică periodică a acestuia la Centrul de investigații sociocomportamentale. + 
Articolul 33Examinarea medicală se efectuează în cadrul unităților sanitare din rețeaua Ministerului Apărării Naționale, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) lit. a) din Metodologia privind evaluarea stării de sănătate și stabilirea aptitudinii medico-militare a personalului participant la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.8/2013. + 
Articolul 34(1)Se nominalizează pentru ocuparea posturilor permanente candidații care s-au clasat pe primul loc la concurs, respectiv au promovat examenul și au fost declarați "apt" psihologic și medical.(2)Se nominalizează pentru ocuparea postului permanent candidatul clasat pe locul al doilea, în ordinea descrescătoare a rezultatelor finale, numai după ce a fost declarat "apt" la evaluarea psihologică și examinarea medicală, în cazul în care candidatul clasat pe primul loc la concurs se află, ulterior desfășurării concursului/examenului, în una dintre următoarele situații:a)este declarat "inapt" psihologic sau medical;b)i s-a aplicat o sancțiune disciplinară, alta decât avertismentul;c)a săvârșit o abatere disciplinară gravă sau o infracțiune;d)optează să nu mai participe la misiune din motive personale.(3)În cazul în care s-a organizat examen și a intervenit una dintre situațiile prevăzute la alin. (2), se repetă concursul/examenul, în condițiile prevăzute la art. 13 alin. (5).
 + 
Capitolul IVContestarea rezultatelor concursului/examenului și soluționarea contestațiilor + 
Articolul 35(1)Candidații pot contesta, în scris, rezultatele etapelor de concurs prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b)-d), astfel:a)deciziile adoptate în urma analizei îndeplinirii specificațiilor de personal, prin raport adresat șefului structurii care gestionează postul permanent, în termen de cel mult 48 de ore de la luarea la cunoștință despre acestea;b)rezultatele proprii obținute la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate și la interviu, prin raport adresat președintelui comisiei de concurs/examen, în termen de cel mult 24 de ore de la luarea la cunoștință despre acestea.(2)Contestațiile deciziilor adoptate în urma analizei îndeplinirii specificațiilor de personal ale posturilor se depun la compartimentul documente clasificate al structurii care gestionează postul permanent, personal sau prin fax, cu respectarea strictă a termenului prevăzut la alin. (1) lit. a).(3)Contestațiile rezultatelor testului de verificare a cunoștințelor de specialitate și ale interviului se depun la secretariatul comisiei de concurs/examen, cu respectarea strictă a termenului prevăzut la alin. (1) lit. b); secretariatul înștiințează președintele comisiei de concurs/examen despre contestație și trimite raportul contestatarului la Departamentul pentru relația cu Parlamentul și informare publică. + 
Articolul 36(1)Contestațiile rezultatelor analizei îndeplinirii specificațiilor de personal ale posturilor se soluționează în cel mult 3 zile lucrătoare de la data înregistrării lor, de către o comisie care se numește prin ordinul de zi al structurii care gestionează posturile permanente, din care nu fac parte persoanele care au efectuat analiza îndeplinirii specificațiilor de personal.(2)Modul de soluționare se comunică în scris contestatarilor, în același termen, pe bază de semnătură, prin grija structurilor de resurse umane, cu consemnarea datei și orei aducerii la cunoștință. În cazul admiterii contestației, modul de soluționare a acesteia se comunică și președintelui comisiei de concurs/examen, care dispune organizarea și desfășurarea testului de verificare a cunoștințelor de specialitate și a interviului cu candidatul în cauză.
 + 
Articolul 37(1)Contestațiile rezultatelor testului de verificare a cunoștințelor de specialitate și ale interviului se soluționează în cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării lor, iar modul de soluționare se comunică în scris contestatarilor, în același termen, pe bază de semnătură, prin grija structurilor de resurse umane, cu consemnarea datei și orei aducerii la cunoștință, precum și președintelui comisiei de concurs/examen.(2)Pentru soluționarea contestațiilor prevăzute la alin. (1) se constituie o comisie compusă din:a)președinte: locțiitorul șefului Departamentului pentru relația cu Parlamentul și informare publică;b)membri: câte un reprezentant al Departamentului pentru politica de apărare și planificare, al Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică, al Direcției management resurse umane, al Direcției personal și mobilizare din Statul Major General și al Direcției generale de informații a apărării sau al structurii de specialitate din Statul Major General, corespunzător domeniului de activitate al postului pentru ocuparea căruia se desfășoară concursul/examenul;c)secretar: un ofițer desemnat de către președintele comisiei, din cadrul structurii proprii sau al structurilor subordonate acesteia, cu rol strict administrativ.(3)Comisia de soluționare a contestațiilor prevăzută la alin. (2) are în componența sa ofițeri cu grad cel puțin egal cu al persoanei care a depus contestația sau personal civil, cu respectarea prevederilor art. 8.(4)Nu pot face parte din comisia de soluționare a contestațiilor persoanele care au făcut parte din comisia de concurs/examen sau care se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la art. 10 alin. (1). + 
Articolul 38(1)Contestațiile rezultatelor analizei îndeplinirii specificațiilor de personal ale posturilor se admit dacă, în urma reanalizării documentelor de evidență, candidatul îndeplinește condițiile și cerințele de participare la concurs/examen.(2)Contestațiile rezultatelor testului de verificare a cunoștințelor de specialitate se admit de către comisia de soluționare a contestațiilor, care modifică numai rezultatele obținute de către candidatul contestatar la proba respectivă, în situația în care constată că:a)notarea la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate nu este în concordanță cu răspunsurile corecte la întrebările formulate;b)întrebările nu au fost formulate din tematica și bibliografia pentru concurs/examen;c)în urma reanalizării răspunsurilor la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate, candidatul declarat inițial "respins" obține cel puțin punctajul minim pentru promovarea concursului/examenului.(3)Contestațiile rezultatelor interviului se admit de către comisia de soluționare a contestațiilor, în situația în care cel puțin una dintre întrebări nu a fost formulată din tematica și bibliografia pentru concurs/examen. În această situație se repetă interviul.(4)În situația prevăzută la alin. (2) lit. b) se anulează notele acordate pentru răspunsurile tuturor candidaților. + 
Articolul 39Deciziile privind soluționarea contestațiilor sunt definitive. + 
Articolul 40Componența nominală a comisiilor de concurs/examen și de soluționare a contestațiilor, precum și a secretariatelor acestora se consemnează în ordinul de zi al structurii care asigură secretariatul comisiei respective.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 41(1)Pentru ocuparea posturilor permanente planificate a fi încadrate în anul 2015, ulterior intrării în vigoare a prezentelor norme, se aplică prevederile Normelor pentru ocuparea de către personalul Ministerului Apărării Naționale a posturilor permanente din structurile de reprezentare națională în străinătate, precum și a celor din structurile internaționale la care România este parte, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.88/2009, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 31 decembrie 2015.(2)În anul 2015, prevederile prezentelor norme se aplică numai pentru desfășurarea concursului/examenului pentru ocuparea posturilor permanente planificate a fi încadrate începând cu 1 ianuarie 2016.
 + 
Articolul 42Rezultatele testelor de verificare a cunoștințelor de specialitate rezolvate de către candidați, documentele în care se consemnează răspunsurile acestora în cadrul interviului sau înregistrările realizate cu această ocazie, precum și celelalte documente elaborate în vederea organizării și desfășurării concursului/examenului se arhivează potrivit reglementărilor specifice în vigoare. + 
Articolul 43În situația în care, după desfășurarea concursului/examenului și nominalizarea persoanei pentru ocuparea postului permanent, acesta nu se încadrează timp de 2 ani de la data estimată inițial pentru încadrare, din motive obiective, de natură internă sau internațională, se organizează un nou concurs/examen. + 
Articolul 43^1Mandatul personalului care încadrează posturi în structuri internaționale se poate prelungi numai în condițiile deținerii de către acesta a unui certificat de competență lingvistică valabil pe întreaga perioadă pentru care se solicită prelungirea și conform cu cerințele lingvistice ale postului.(la 23-01-2018,
Capitolul V a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. M.6 din 10 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 23 ianuarie 2018
)
 + 
Articolul 44Posturile permanente gestionate de către Direcția generală de informații a apărării se încadrează conform normelor proprii, stabilite și aprobate la nivelul acestei structuri. + 
Articolul 45Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa nr. 1la normeGLOSARPosturile QUOTA sunt posturile permanente pe care o națiune membră a organizației internaționale din care fac parte posturile respective a acceptat să le încadreze pe termen nedefinit.Posturile NON-QUOTA sunt posturile permanente deschise tuturor națiunilor membre, care se încadrează cu persoana selecționată de către organizația internațională dintre candidații nominalizați de națiuni, pe durata stabilită potrivit reglementărilor specifice organizației respective.Posturile de contribuție națională voluntară – VNC sunt posturile permanente pe care o națiune membră acceptă să le încadreze pe termen limitat, de 1-3 ani, în sprijinul activității unui comandament/unei structuri, pentru un proiect delimitat în timp.Posturile de reprezentare națională sunt posturile permanente prevăzute în statele de organizare ale reprezentanțelor, misiunilor și delegațiilor naționale pe lângă/la organizațiile internaționale la care România este parte sau structurile acestora, ale elementelor de sprijin național, precum și cele de ofițeri de legătură.Posturile de vizibilitate sunt posturile permanente care, prin natura atribuțiilor, competențelor și responsabilităților, determină o poziție prioritară în relație cu celelalte posturi din cadrul organismelor internaționale, indiferent de gradul militar cu care sunt prevăzute.
 + 
Anexa nr. 2la normeMETODOLOGIAorganizării și desfășurării testului de verificare a cunoștințelorde specialitate și a interviului din cadrul concursului/examenuluipentru ocuparea posturilor permanente + 
Articolul 1(1)Administrarea testului de verificare a cunoștințelor de specialitate se realizează computerizat pe platforma ILIAS ROArmy, pusă la dispoziție de către Departamentul pentru învățământ distribuit avansat la distanță din Universitatea Națională de Apărare "Carol I".(2)Administrarea testului are loc în sălile de testare puse la dispoziție de Universitatea Națională de Apărare "Carol I", perioadele de administrare a testelor stabilindu-se astfel încât să nu fie afectate activitățile de învățământ.(3)Departamentul pentru învățământ distribuit avansat la distanță creează un domeniu special cu această destinație pe platforma ILIAS ROArmy, asigură instruirea personalului din secretariatele comisiilor de concurs/examen pentru gestionarea domeniului creat și asigură suportul tehnic necesar.(4)Secretariatele prevăzute la art. 7 alin. (3) din norme, precum și membrii comisiilor de concurs/examen care reprezintă structurile de specialitate, corespunzător domeniului fiecărui post permanent, asigură încărcarea întrebărilor și răspunsurilor în bazinele de întrebări, gestionarea bazinelor de întrebări, supravegherea candidaților pe durata testării, administrarea rezultatelor și accesul candidaților în zona de testare.
 + 
Articolul 2(1)Pentru pregătirea testului de verificare a cunoștințelor de specialitate, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înaintea datei planificate pentru desfășurarea acestuia, structura care a elaborat tematica și bibliografia de specialitate transmite secretariatului comisiei de concurs/examen prin rețeaua INTRAMAN un set de cel puțin 50 de întrebări tip grilă pentru fiecare post pentru care se organizează concurs/examen, însoțite de răspunsurile corecte aferente, stabilite conform prevederilor art. 24 alin. (3) din norme.(2)Întrebările se stabilesc cu grade diferite de complexitate și dificultate, iar în funcție de acestea, pentru fiecare întrebare se specifică un timp maxim de răspuns.(3)Întrebările și răspunsurile la întrebări se formulează în limba română pentru cele care au surse bibliografice redactate în limba română și în limba engleză pentru cele care au surse bibliografice redactate în această limbă.(4)Cu cel puțin două zile lucrătoare înainte de desfășurarea testului, secretariatul comisiei de concurs/examen, împreună cu reprezentantul structurii de specialitate, introduce setul de întrebări și răspunsuri pentru fiecare post în bazinele de întrebări create în domeniul de pe platforma ILIAS ROArmy și testează funcționarea aplicației.
 + 
Articolul 3(1)Testul constă în 25 de întrebări de tip grilă selectate aleatoriu de aplicația informatică dintre cele introduse în bazinul de întrebări corespunzător fiecărui post permanent, iar durata acestuia este egală cu suma timpilor maximi de răspuns pentru fiecare dintre întrebările selectate.(2)Înainte de administrarea testului, secretariatul comisiei de concurs/examen, împreună cu reprezentantul structurii de specialitate, verifică identitatea candidaților și îi instruiesc asupra modului de lucru cu echipamentele și aplicația informatică, precum și asupra măsurilor de siguranță și securitate informatică.(3)După începerea testului este interzis accesul în sala de testare al oricărei altei persoane în afara candidaților, membrilor secretariatului comisiei de concurs/examen, reprezentantului structurii de specialitate, precum și, la nevoie, a persoanei din cadrul Departamentului pentru învățământ distribuit avansat la distanță care asigură asistența tehnică.(4)La expirarea timpului alocat pentru susținerea testului, candidații vizualizează pe ecranul computerului rezultatele obținute și procentajul răspunsurilor corecte.(5)La finalul administrării testului, rezultatele obținute și procentajul răspunsurilor corecte, precum și baremul de corectare se imprimă și se aduc la cunoștința tuturor candidaților, pe bază de semnătură. + 
Articolul 4Rezultatele testului se exprimă în note de la 1 la 10 și se calculează după următoarea formulă:Nt = Pr x 10,unde:Nt reprezintă nota la testul de verificare a cunoștințelor de specialitate;Pr reprezintă procentajul aferent răspunsurilor corecte. + 
Articolul 5Persoanele implicate în desfășurarea activităților prevăzute la art. 1-4 răspund individual de asigurarea confidențialității informațiilor cu care au contact, conform reglementărilor în vigoare. + 
Articolul 6(1)Interviul se susține începând cu ziua următoare celei în care a avut loc testul de verificare a cunoștințelor de specialitate, de către candidații care au obținut cel puțin nota 6,00 la test sau după soluționarea eventualelor contestații.(2)Durata interviului pentru fiecare candidat este de aproximativ 30 de minute, iar rezultatele se consemnează în fișa de interviu, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.(3)Fișa de interviu se completează individual de către fiecare membru al comisiei, care acordă note întregi de la 1 la 10 pentru fiecare răspuns formulat de către candidat, în funcție de corectitudinea acestuia, și consemnează mediile aritmetice ale acestor note, cu două zecimale, în rubricile D1 și D2. + 
Articolul 7(1)Nota obținută de candidat la interviu pentru fiecare criteriu este dată de media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs/examen.(2)În situația în care între notele acordate de către membrii comisiei există diferențe de cel puțin 3 puncte, notele cele mai mici și cele mai mari se anulează în număr egal, iar nota finală la fiecare criteriu al interviului se calculează pe baza mediei aritmetice a notelor rămase, dacă este îndeplinită condiția de validitate de două treimi din numărul membrilor comisiei.(3)În situația în care nu se îndeplinește condiția de validitate prevăzută la alin. (2), se reorganizează interviul cu toți candidații la concursul pentru ocuparea postului, utilizându-se alte întrebări din aceeași tematică și bibliografie. + 
Articolul 8La interviu nu se vor adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare, așa cum este definită aceasta la art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată. + 
Anexala metodologie– model -FIȘA DE INTERVIU┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│Gradul, numele și prenumele candidatului: │Data evaluării: │├───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┤│Codul postului: ………………….. │├─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┬───────┤│CARACTERISTICI EVALUATE │ SISTEM DE NOTARE │ NOTA │├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┬───────┼───────┤│ Cunoștințe din tematica │Are cunoștințe insuficiente. │ 1-4 │ ││ generală (D1) ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Are cunoștințe incomplet │ │ ││ │structurate. │ 5-6 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Cunoaște bine domeniul. │ 7-8 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Cunoaște domeniul în detaliu. │ 9 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Are o pregătire de excepție. │ 10 │ │├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ Capacitatea de comunicare │Exprimare precară, cu multe │ │ ││ (D2) │greșeli │ 1-4 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Vocabularul este sărac, nu │ │ ││ │finalizează ideile. │ 5-6 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Are unele dificultăți în │ │ ││ │exprimare. │ 7-8 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Transmite ideile clar, logic și │ │ ││ │precis. │ 9 │ ││ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │Are o exprimare fluentă și │ │ ││ │elocventă, folosește un │ │ ││ │vocabular bogat. │ 10 │ │└─────────────────────────────┴────────────────────────────────┴───────┴───────┘    Funcția/Structura: ………………………    ……..    (gradul)                 (semnătura)                 ………………….                 (numele și prenumele)    Secretarul comisiei de selecție nr. ……    ……..    (gradul)                 (semnătura)                 …………………                 (numele și prenumele)    Data: …………    Ora: …………..    NOTĂ:    Nota la interviu – Ni – se calculează după următoarea formulă:    Ni = D1 x 0,80 + D2 x 0,20
 + 
Anexa nr. 3la normeSTRUCTURILEMinisterului Apărării Naționale cu responsabilități înelaborarea tematicii și bibliografiei despecialitate, precum și a întrebărilor/răspunsurilor laîntrebări pentru testul de verificare a cunoștințelor de specialitate

Nr. crt.  Domeniul funcțional  Structura responsabilă*)  Observații
1.   Posturi din domeniul politică de apărare   Direcția politici de apărare/ Departamentul pentru politica deapărare și planificare    
2.    Posturi din domeniul planificareaapărării    Direcția planificare integrată aapărării/Departamentul pentru politica de apărare și planificare     
3.  Posturi din domeniile armamente, management programe de înzestrare  Departamentul pentru armamente   
4.   Posturi din domeniul personal și mobilizare, managementul statelorde organizare la pace și la criză Direcția personal și mobilizare din Statul Major General      
5.       Posturi din domeniile informații militare, contrainformații și securitate militară, contrainformații și operații speciale    Direcția generală de informații a apărării prin Direcția informații militare și Direcția contrainformații și securitate militară, după caz, în funcție de domeniul de apartenență al postului evaluat        
6.           Posturi din domeniile operații șiplanuri de operații și subdomeniile funcționale (operații întrunite, operații aeriene, operații navale, operații terestre, PSYOPS, INFOOPS) Posturi din domeniile CIMIC, CBRN, EOD, C-IED    Direcția operații, Comandamentulforțelor întrunite și Centrul național militar de comandă (nucleu) din Statul Major General        Delimitarea responsabilită- ților între cele 3 structuri se stabilește de către șeful Direcției operații, în funcție de specificul fiecărui post.
7.           Posturi din domeniile logistică și resurse. Posturi din domeniul administrativ-logistic*1) în structuri internaționale, reprezentanțe militare, elemente de sprijin național       Direcția logistică din Statul Major General Comandamentul logistic întrunit Direcția domenii și infrastructuri         Delimitarea responsabilită- ților între structuri se stabilește de către șeful Direcției logistice, în funcție de specificul fiecărui post.
8.       Posturi din domeniile planificarestrategică, planuri și capabilități, cooperare militară internațională Posturi de conducere din structurile de reprezentare militară Direcția planificare strategică din Statul Major General              
9.      Posturi din domeniul comunicații și informatică      Direcția comunicații și informatică din Statul Major General     Nominalizarea structurii se realizează în cadrul ședinței de analiză și planificare.
10.     Posturi din domeniile instrucție,exerciții, certificare și evaluare forțe, standardizare și interoperabilitate, învățământ, doctrine și lecții învățate Direcția doctrină și instrucție din Statul Major General          
11.   Posturi din domeniile buget, finanțe, contabilitate și audit financiar   Direcția financiar-contabilă    
12.     Posturi din domeniile secretariat, evidență documente clasificate naționale, NATO și UE, management informațional, aghiotanți Serviciul secretariat al Statului Major General          
13.    Posturi din Secțiunea de apărare a Delegației permanente a României la NATO   Departamentul pentru politica de apărare și planificare Direcția domenii și infrastructuri     
14. Posturi din domeniul protocol Comandamentul logistic întrunit  
15.   Posturi din centrele de excelențăNATO   Structurile care coordonează domeniile funcționale ale centrelor de excelență NATO    
16. Posturi din domeniul medical Direcția medicală  
17.   Posturi din domeniile asistență juridică și drept internațional umanitar Direcția pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică    
18.       Posturi din domeniul forțelor aeriene în structurile internaționale de profil operațional (piloți, controlori trafic aerian, navigatori, personal tehnico-ingineresc de aviație etc.) Statul Major al Forțelor Aeriene              
19.   Posturi din domeniul protecția forței   Serviciul securitatea informațiilor clasificate al Statului Major General    
20.      Posturi de ofițeri de legătură       Structurile care coordonează activitatea ofițerilor de legătură potrivit domeniilor de responsabilitate    Nominalizarea structurii se realizează în cadrul ședinței de analiză și planificare.
21.   Posturi din domeniul informare șirelații publice (afaceri publice)și comunicare strategică  Direcția informare și relații publice    

Notă
*1) Pentru funcția de administrator (referent de specialitate I)/funcții pentru alte structuri ale delegației României la NATO/structuri și funcții din compunerea delegației României la NATO asigurate de Ministerul Apărării Naționale, tematica și bibliografia sunt asigurate de Serviciul coordonare activități și resurse/Departamentul pentru politica de apărare și planificare și Direcția domenii și infrastructuri.
*) Pentru posturile ale căror domenii de responsabilitate cuprind două sau mai multe dintre structurile prevăzute în tabel sau ale căror domenii nu sunt cuprinse în tabel, structura responsabilă se stabilește de structurile care gestionează posturile respective.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x