NORME din 13 mai 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 17 mai 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2025 13/05/2024
ActulPENTRU APLICAREAOG 15 24/07/2013
ActulREFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 1REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 3REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 6
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 5REFERIRE LALEGE 142 18/07/2012
ART. 5REFERIRE LAHG 875 31/08/2011
ART. 5REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011
ART. 5REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011 ART. 42
ART. 5REFERIRE LANORMA 31/08/2011
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 7REFERIRE LALEGE 186 18/07/2018
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 7REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 7REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 7REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 7REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 8
ART. 7REFERIRE LAORDIN 51 13/03/2009
ART. 9REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 9REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 14REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2025 13/05/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 2025 13/05/2024
ActulREFERIT DEORDIN 2025 13/05/2024





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 2.025 din 13 mai 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 17 mai 2024.
 + 
Capitolul ITransmiterea către Autoritatea de management al Programului operațional sectorial Mediu, către Autoritatea de management al Programului operațional Infrastructură mare, respectiv către Autoritatea de management pentru Programul Dezvoltare durabilă a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare pentru proiectele:– aprobate în cadrul Programului operațional sectorial Mediu 2007-2013 (în cele ce urmează „POSM“)– aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020 (în cele ce urmează „POIM“)– aprobate în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027 (în cele ce urmează „PDD“)– preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020– preluate integral sau parțial din Programul operațional Infrastructură mare în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027 + 
Articolul 1Beneficiarii prevăzuți la art. 1 (denumiți în continuare beneficiarii) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și pentru Programul Dezvoltare durabilă 2021-2027, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările, transmit către Autoritatea de management al fiecărui program incident (POSM, POIM sau PDD, după caz), pe baza analizei, cu privire la încadrarea în prevederile art. 24 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare, aplicate de către Autoritatea de management al POSM, POIM sau PDD, după caz, pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, proiectelor implementate prin POSM, POIM sau PDD, precum și proiectelor preluate integral sau parțial din cadrul acestor programe în cadrul POIM sau PDD, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme. + 
Articolul 2(1)Beneficiarii depun o singură solicitare, pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziție publică din cadrul unui proiect, și aceasta are ca obiect exclusiv reducerile procentuale și corecțiile financiare și accesoriile acestora, aplicate pe valoarea contractelor finanțate prin intermediul POSM, POIM sau PDD.(2)Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal.(3)Documentele atașate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea mențiunea „Conform cu originalul“ și semnătura managerului de proiect. + 
Articolul 3(1)Solicitările pentru încadrarea în prevederile art. 2-4 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, a reducerilor procentuale și corecțiilor financiare și accesoriilor acestora se fac atât pentru sumele care au beneficiat de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru POSM, cât și pentru cele care nu au beneficiat de prevederile actului normativ menționat, în cadrul POSM.(2)Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal.(3)Documentele atașate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea mențiunea „Conform cu originalul“ și semnătura managerului de proiect.
 + 
Capitolul IIVerificarea și certificarea de către Autoritatea de management al POSM, POIM sau PDD a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare pentru proiectele aprobate în cadrul POSM, pentru proiectele aprobate în cadrul POIM, pentru proiectele aprobate în cadrul PDD, pentru proiectele preluate integral sau parțial din POSM în cadrul POIM, pentru proiectele preluate integral sau parțial din POIM în cadrul PDD + 
Articolul 4(1)Solicitările se depun de către beneficiari, fizic sau electronic, prin e-mail, prin intermediul SMIS sau la registratura Autorității de management al fiecărui program incident, după caz, și vor fi înaintate spre analiză Direcției management financiar, Direcției generale program dezvoltare durabilă din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.(2)În scopul verificării și certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)solicită Direcției generale juridice și relația cu Parlamentul confirmarea faptului că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanța Guvernului. nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)solicită structurii de specialitate responsabile confirmarea faptului că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) și b) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;c)stabilește valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari și valoarea debitelor recuperate.(3)În situația în care Direcția management financiar constată faptul că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, solicită Serviciului verificare achiziții publice/Serviciului constatare nereguli și antifraudă analiza solicitării beneficiarului și a documentelor care o însoțesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(4)În cazul în care din analiza solicitării și a documentelor care o însoțesc se constată faptul că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare conform Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru proiectele aprobate în cadrul POSM, POIM sau PDD, notă pe care o motivează și o supune aprobării conducerii Autorității de management al fiecărui program incident, după caz.(5)În cazul în care din analiza documentelor se constată faptul că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul POSM, POIM sau PDD, notă pe care o motivează și o supune aprobării conducerii Autorității de management al fiecărui program incident, după caz.(6)În baza notei prevăzute de alin. (4), aprobată de șeful Autorității de management incidente, Direcția management financiar întocmește nota către ordonatorul principal de credite, care dispune măsurile ce se impun, în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(7)După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului în termen de 30 de zile de la aprobare. O copie a comunicării transmise beneficiarului se atașează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora.(8)Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (5), comunicată potrivit alin. (7), în termen de 30 de zile de la comunicare. Contestația se depune în scris la registratura Autorității de management al fiecărui program incident și, după caz, va fi însoțită de documente justificative și va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a conducerii Autorității de management al fiecărui program incident.(9)Contestația prevăzută la alin. (8) trebuie să conțină următoarele elemente:a)datele de identificare ale contestatarului/beneficiarului;b)obiectul contestației;c)motivele de fapt și de drept pe care se bazează contestația;d)dovezile pe care se întemeiază contestația;e)semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia (caz în care se depune dovada împuternicirii).(10)Contestația prevăzută la alin. (8) se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrarea sa la Autoritatea de management, prin decizie aprobată de către conducerea Autorității de management, și se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare.(11)Modelele notelor prevăzute la alin. (4) și (5) se aprobă prin decizie a conducerii Autorității de management al fiecărui program incident.
 + 
Capitolul IIIPunerea în aplicare a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite referitoare la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru POSM, POIM sau PDD și a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate + 
Articolul 5(1)După aprobarea notelor prevăzute la art. 4 alin. (4), Direcția management financiar efectuează plata către beneficiari a sumelor reprezentând reduceri procentuale și/sau corecții financiare aplicate și a debitelor reținute sau transferate prin plată voluntară.(2)Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanță întocmite și comunicate beneficiarilor până la data informării prevăzute la art. 4 alin. (7), beneficiarii nu vor mai fi considerați debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent fiecărui program în parte, urmând a se efectua transferul pe surse de finanțare în conturile programului respectiv;b)completează sumele recuperate în Registrul debitorilor.(3)Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligațiilor prevăzute la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanță, nu vor mai fi stabilite drept creanțe, cu excepția dobânzii aferente Fondului European de Dezvoltare Regională/Fondului de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC.(4)Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, luând în considerare faptul că intervalul de timp operează din prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, și până la data comunicării către beneficiari a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(5)Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare.(6)După aprobarea de către conducerea Autorității de management a procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent fiecărui program, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;b)comunică Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate informațiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.(7)Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice și a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcției management financiar. + 
Articolul 6Pentru reducerile procentuale și/sau corecțiile financiare aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziție publică, prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari, ulterior depunerii și aprobării de către Autoritatea de management incidentă fiecărui program a solicitării prevăzute la art. 4 alin. (1), Direcția management financiar, în baza notei întocmite conform art. 4 alin. (4), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IVSuportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, a căror investigare se derulează la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celor constatate după intrarea în vigoare a acesteia + 
Articolul 7(1)În vederea identificării debitorului pentru neregulile aferente situațiilor prevăzute la art. 8 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului realizează următoarele activități:a)solicită beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, copii de pe documentele deținute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)verifică, potrivit evidențelor proprii, dacă beneficiarul se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(2)Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, de către compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului sunt:a)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achizițiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP, copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea și verificarea achizițiilor publice/ Compartimentul de verificare a achizițiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP;b)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie – 1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copia de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observații“;c)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP;d)pentru situațiile în care procedura de achiziție publică a respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție și anunțul/invitația de participare din SEAP;e)în cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1, conform art. 2 alin. (4) lit. e) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul POIM și PDD a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite reduceri procentuale sau corecții financiare, documentul de control al ANAP și anunțul/invitația de participare din SEAP;f)în cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, produse sau servicii încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020 și Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027, pentru care au fost stabilite corecții financiare și/sau reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive, care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice, cerințe de performanță sau cerințe funcționale, producător, origine, un anumit procedeu, mărci, brevete, tipuri, producție specifică sau alte cerințe fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 1 iulie 2020, data emiterii de către Autoritatea de management al POIM a Instrucțiunii nr. 31/2020, ca urmare a transmiterii de către Comisia Europeană a Raportului final ARES (2020) 1625280, anunțul/invitația de participare din SEAP.
 + 
Articolul 8În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, rubrica „Debitor“ din Nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare nu se completează, făcându-se mențiunea că sumele rezultate din aplicarea corecțiilor, reprezentând creanțe bugetare, se recuperează de autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor europene în conturile programelor europene respective și/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora. + 
Articolul 9Nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare, aprobată în prealabil în cadrul Autorității de management incidente fiecărui program, se transmite, după caz, Direcției autorizare și verificare achiziții publice și Direcției management financiar, care realizează următoarele activități:a)transferă sumele reprezentând creanță datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent fiecărui program, după caz, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;b)înregistrează sumele recuperate în Registrul debitorilor. + 
Articolul 10Dosarele aferente notelor de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare prin care se stabilește suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice se arhivează separat, la nivelul compartimentului de specialitate responsabil cu efectuarea controlului. + 
Articolul 11Pentru proiectele preluate integral sau parțial din POSM în cadrul POIM, titlurile de creanță aplicate pentru partea finanțată din POIM, încadrate de către echipele de control în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea reducerii procentuale și/sau corecției aferente părții din contractul economic finanțat prin POSM. + 
Articolul 12Pentru proiectele preluate integral sau parțial din POIM, în cadrul PDD, titlurile de creanță aplicate pentru partea finanțată din PDD, încadrate de către echipele de control în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea reducerii procentuale/corecției aferente părții din contractul economic finanțat prin POIM.
 + 
Capitolul VSuportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, constatate în cadrul procedurilor de atribuire inițiate anterior datei de 1 octombrie 2011, precum și al celor inițiate după data de 1 octombrie 2011 și finanțate din POIM și PDD + 
Articolul 13(1)În vederea analizei încadrării reducerii procentuale, structurile cu atribuții de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul Autorității de management al fiecărui program incident solicită beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, copii ale documentelor deținute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare. (2)Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, de către structurile cu atribuții de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul Autorității de management al fiecărui program incident sunt:a)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP înainte de 10 iunie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copie de pe raportul de activitate întocmit de UCVAP/CVAP;b)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copie de pe raportul procedurii cu opinia/rezoluția UCVAP/CVAP „fără observații“;c)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP;d)pentru situațiile în care procedura de achiziție publică a respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție, anunțul/invitația de participare din SEAP;e)în cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul POIM și PDD a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/ acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite reduceri procentuale, documentul de control al ANAP și anunțul/invitația de participare din SEAP;f)în cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, produse sau servicii încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecții financiare, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive, care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice, cerințe de performanță sau cerințe funcționale, producător, origine, un anumit procedeu, mărci, brevete, tipuri, producție specifică sau alte cerințe fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 1 iulie 2020, data emiterii de către Autoritatea de management al POIM a Instrucțiunii nr. 31/2020, ca urmare a transmiterii de către Comisia Europeană a Raportului final ARES (2020) 1625280, anunțul/invitația de participare din SEAP.
 + 
Articolul 14În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, la art. 2 alin. (4), rubrica „Concluziile activității de verificare“ din Raportul de neconformitate se completează cu mențiunea că sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și Programul Dezvoltare durabilă 2021-2027. + 
Articolul 15Dosarele aferente rapoartelor de neconformitate prin care se stabilește suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice se arhivează separat la nivelul structurilor emitente din cadrul Autorității de management al fiecărui program incident, după caz.  + 
Articolul 16Pentru proiectele implementate prin POSM, POIM sau PDD, precum și pentru proiectele preluate integral sau parțial din cadrul acestor programe în cadrul POIM sau PDD, reducerile procentuale și/sau corecțiile financiare aplicate pentru partea finanțată din POIM, respectiv din PDD încadrate de către Serviciul verificare achiziții publice în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea corecției aferente părții din contractul economic finanțate prin POSM, respectiv pentru valoarea corecției aferente contractelor economice finanțate prin POIM.
 + 
ANEXĂla norme Nr. de înregistrare beneficiari …………/……………
SOLICITARE
pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate
pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice
în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare
pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare
aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru
Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, Programul operațional
Infrastructură mare 2014-2020 și pentru Programul Dezvoltare durabilă 2021-2027
Denumirea beneficiarului: ……………………………………………..Codul SMIS: ………………………………………………………………..Domeniul major de intervenție: ………………………………………..Titlul proiectului: ……………………………………………………………I.Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și pentru Programul Dezvoltare durabilă 2021-2027, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare)Instituție publică locală [ ]Operator regional [ ]II.Stadiul implementării proiectuluiÎn implementare [ ]Finalizat [ ]III.1.Nr./data contractului economic afectat de neregulă*):…………………………………………………………………………………..*) În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziție publică pentru care au fost aplicate corecții financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc.Obiectul contractului: ……………………………………………………..Denumirea contractorului: ……………………………………………..Valoarea inițială a contractului economic (fără TVA): ……………… (Nu se ia în calcul valoarea actelor adiționale ulterioare.)Procentul corecției/Reducerea procentuală: …………………..III.2.Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achizițiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011: – Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea și verificarea achizițiilor publice/Compartimentul de verificare a achizițiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.3.Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observații“.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.4.Procedura a fost lansată în SEAP anterior datei de 1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească se atașează un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.5.Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.6.Corecțiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziție publică ce au respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii:– Se atașează copie de pe nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție.– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare/nota de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.7.În cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020 sau în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite corecții financiare/ reduceri procentuale:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează documentul de control al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP).– Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu sa pronunțat se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.8.În cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, produse sau servicii încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020 sau în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027, pentru care au fost stabilite corecții financiare/ reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice, a unor cerințe de performanță sau a unor cerințe funcționale – producător, origine, un anumit procedeu, mărci, brevete, tipuri, producție specifică – sau a altor cerințe fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 1 iulie 2020, data emiterii de către Autoritatea de management al Programului operațional Infrastructură mare a Instrucțiunii nr. 31/2020, ca urmare a transmiterii de către Comisia Europeană a Raportului final ARES (2020) 1625280:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanță se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu sa pronunțat se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.9.Solicit suma de: ………., reprezentând Fondul European de Dezvoltare Regională/Fondul de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC (1); suma de …….., reprezentând cofinanțare de la bugetul de stat (2); și suma de …………, reprezentând TVA (3).

Nr. crt. Cererea de rambursare/plată în care s-au aplicat corecții financiare FEDR/FC Bugetul de stat TVA
1. Cererea de rambursare nr. 1
2. ……
3. ……
TOTAL

În cazul în care debitele au fost stinse prin rețineri din cererile de rambursare se completează următorul tabel:

Nr. crt. Cererea de rambursare/plată în care s-au reținut debitele calculate în nota de constatare Suma reținută din FEDR/FC Suma reținută din bugetul de stat Suma reținută repre-zentând TVA
1. Cererea de rambursare nr. 1
2. ……
3. ……
TOTAL

În cazul în care debitele au fost achitate parțial sau în totalitate prin plată voluntară:

Nr. crt. Ordin de plată/Data Suma achitată
Total debit achitat prin plata voluntară

(Se atașează ordinele de plată și extrasele de cont.)Semnătura ………………………ȘtampilaNumele și prenumele reprezentantului legal ………….Data ……………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x