NORME din 12 decembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICEMINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 896 bis din 30 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 56 28/01/2011
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2021 12/12/2008
ActulARE LEGATURA CUORDIN 691 17/12/2008
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 12/12/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





––––Notă
*) Aprobate prin Ordinul nr. 2.021/691/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008.
 + 
Articolul 1Organizarea sistemului de intervenție în caz de accidente colective și dezastre în faza prespitalicească se face la nivel județean regional și național. + 
Articolul 2În cazul producerii unor accidente colective sau calamități, cu manifestări deosebit de rapide și efecte limitate în timp, la nivel regional, județean/al municipiului București, având ca rezultat victime multiple, se activeaza Planul Roșu de Intervenție. + 
Articolul 3(1)Planul roșu se declanșează, la solicitarea Inspectorului Șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență, de Prefectul județului în care are loc incidentul sau, după caz, de Prefectul municipiului București.(2)Planul roșu se declanșează în baza informațiilor obținute:a)de dispeceratele de urgență prin numărul unic de apel 112,b)de la primele echipaje de intervenție sosite la locul intervențieic)de la sistemele de monitorizare conectate la dispeceratele medicale, dispeceratele Inspectoratelor pentru Situații de Urgență, dispeceratele poliției și ale jandarmeriei sau la alte dispecerate cu rol în acest domeniu.(3)În lipsa prefectului sau în cazul imposibilității contactării lui în cel mult 5 minute de la constatarea necesității declanșării planului roșu, acesta se declanșează la ordinul Inspectorului Șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență din județul respectiv sau din municipiul București.(4)Din momentul declanșării planului roșu, serviciile publice de ambulanță intră sub coordonarea Inspectoratelor pentru Situații de Urgență.(5)Inspectorul șef al inspectoratului pentru situații de urgență poate solicita pe durată limitată și echipajele serviciilor private de ambulanță dacă situația o impune.(6)Planul Roșu este unic la nivel zonei administrativ-teritoriale pentru care a fost întocmit.(7)Structura-cadru a Planului Roșu se aprobă prin ordin comun al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și secretarului de stat sau subsecretarului de stat din cadrul Ministerului Sănătății Publice, care coordonează activitatea în domeniul medicinei de urgență.(8)Planul Roșu se elaborează de inspectorul șef al inspectoratului pentru situații de urgență județean/al municipiului București și se semnează de reprezentanții tuturor instituțiilor implicate.(9)Planul Roșu se avizează de prefect și se aprobă de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.(10)În scopul verificării, validării și actualizării prevederilor Planului Roșu, instituțiile implicate desfășoară activități de pregătire comune periodice, cel puțin o dată la 6 luni. Persoanele cu atribuții în cadrul planului sunt obligate să cunoască conținutul acestuia în părțile ce-i privesc conform competențelor avute.(11)În cazul unui incident a cărui soluționare determină necesitatea mobilizării unor resurse care depășesc capacitatea de intervenție a autorităților locale și județene/ale municipiului București, inspectorul șef al inspectoratului pentru situații de urgență județean, cu informarea prefectului, va adresa inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență solicitarea de sprijin din partea inspectoratelor pentru situații de urgență ale județelor limitrofe sau al municipiului București. Această solicitare se materializează în declanșarea Planului Roșu la nivelul județelor respective sau al municipiului București și trimiterea de forțe și mijloace în sprijin, la locul accidentului.
 + 
Articolul 4(1)Planului roșu se declanșează cu alertarea, care cuprinde:a)obținerea informațiilorb)alertarea instituțiilor implicate în planul roșu în cel mai scurt timp posibil, înaintea declanșării planului de către prefect, în vederea pregătirii resurselor și alertării personalului aflat în afara programului de gardă.(2)După alertare, urmează declanșarea planului, care se face în conformitate cu prevederile prezentului articol și ia în considerare următorii factori:a)numărul real sau potențial al victimelor,b)caracteristicele operațiunilor de salvare necesare,c)gradul de dificultate al operațiunilor de salvare,d)potențialul evolutiv al situației,e)capacitatea de intervenție ale diferitelor instituții în cazul în care planul nu este declanșatf)capacitatea de intervenție ale diferitelor instituții în vederea asigurării misiunilor obișnuite pe durata intervenției la cazul în cauză în cazul în care nu se declanșează planul roșu.(3)Funcțiile planului roșu pentru care trebuie alocate responsabilități diferitelor instituții cuprinse în cadrul planului sunt:a)triajul, primul ajutor și brancardajul la locul intervenției, inclusiv în cazul zonelor cu acces restricționat.b)postul medical avansat, instalarea, amplasarea și modul de organizarec)triajul medical al victimelor la nivelul postului medical avansat.d)acordarea asistenței medicale avansate de urgență și pregătirea în vederea evacuării.e)organizarea triajului de evacuare și evacuarea a pacienților.f)pregătirea primirii la nivelul unităților și a compartimentelor de primiri urgențe din cadrul spitalelor de urgență și a altor spitale din zona accidentului.g)declanșarea planului alb la nivelul spitalelor implicate(4)Comanda și controlul planului roșu include:a)planul roșu stabilește structura de comandă și control la locul intervențieib)intervenția este, în general, sub comanda Inspectorului Șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență sau a reprezentantului acestuia.c)inspectorul Șef al Inspectoratului sau reprezentantul acestuia este numit în plan Comandantul Operațiunilor de Salvare (C.O.S.)d)comandantul operațiunilor de salvare are ca adjunct medicul sef SMURD sau locțiitorul acestuia, acesta fiind numit în planul roșu Directorul Operațiunilor de Salvare Medicală (D.S.M.)e)în lipsa unei structuri SMURD în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență funcția de DSM este preluată de directorul medical al serviciului județean de ambulanță sau al municipiului București sau de reprezentantul acestuia.(5)Comunicațiile în cadrul planului roșu cuprind:a)stabilirea regulilor de comunicații la locul intervenției și între locul intervenției și instituțiile județene, regionale și naționaleb)stabilirea frecvențelor de comunicațiic)stabilirea sistemelor de comunicații care urmează a fi utilizate, inclusiv telefonia mobilăși telefonia prin satelit.(6)Planul roșu se finalizează cu abordarea problemelor de identificare a pacienților și înregistrarea acestora precum și a problemei decedaților.(7)Componentele planului roșu urmează a fi detaliate în ghidul elaborat de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. + 
Articolul 5În cazul intervenției la accidentele colective și calamități, inspectoratele pentru situații de urgență județene pun la dispoziția echipajelor de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat echipamentele și materialele specifice aflate în înzestrarea acestora, necesare dotării posturilor medicale avansate, personalul medical specializat fiind asigurat din cadrul serviciilor de ambulanță precum și din cadrul spitalelor de urgență. + 
Articolul 6(1)Posturile medicale avansate sunt clasificate în post medical avansat de categoria I și post medical avansat de categoria II(2)Postul medical avansat de categoria I se organizează după cum urmează:a)este format dintr-un cort de tratament și unul de triaj adecvate pentru a trata simultan un număr maxim de 10 victime.b)este transportat într-o rulotă remorcată de o autospecială de descarcerare.c)include medicamentele și materialele sanitare necesare îngrijirii a 15-20 de pacienți dintre care cel puțin 5 aflați în stare critică.(3)Postul medical avansat de categoria II se organizează după cum urmează:a)este format din trei corturi, unul de triaj și două de tratament adecvate pentru a trata simultan cel puțin 30 de victime.b)este transportat într-un mijloc specific de transport care permite accesul la zonele greu accesibile având capabilitățile de deplasare ale unui vehicul offroad.c)include sisteme de încălzire ale cortului și sisteme de iluminat exterior și interior.d)include medicamentele, materialele sanitare și echipamentele necesare acordării asistenței medicale de urgență la un nivel avansat cel puțin unui număr de 50 de victime.e)include echipamentele proprii de ventilație și monitorizare pentru cel puțin 3 pacienți simultan. + 
Articolul 7Inspectoratele pentru situații de urgență deplasează, acolo unde se află în dotarea lor, puncte mobile de comandă ca parte componentă a răspunsului la Planul Roșu. Astfel de puncte rămân la locul intervenției până la finalizarea acesteia. + 
Articolul 8În cadrul răspunsului la Planul Roșu, inspectoratele pentru situații de urgență asigură transportul personalului de intervenție prin autospecialele de transport personal și multiple victime dacă astfel de autospeciale se află în dotarea lor. + 
Articolul 9În cadrul răspunsului la Planul Roșu, pot fi solicitate elicoptere ale Inspectoratului de Aviație din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative precum și din cadrul Ministerului Apărării Naționale în vederea transportului de materiale și personal de intervenție și/sau în vederea asigurării evacuării victimelor de la locul intervenției. + 
Articolul 10La nivelul spitalelor de urgență, al spitalelor municipale și orășenești exista un Plan Alb referitor la preluarea unui număr mare de pacienți în cazul unui accident colectiv sau al unei calamități. + 
Articolul 11Planul Alb este elaborat la nivelul spitalului și include elementele organizatorice necesare în cazul unui aflux masiv de victime. + 
Articolul 12Planul Alb include:a)alertareab)declanșareac)crearea unui punct de comandă și control la nivelul spitaluluid)organizarea primirii la nivelul UPU sau CPUe)triajulf)organizarea investigațiilorg)eliberarea locurilor de internareh)primirea activităților curente care nu au caracter de urgență și dirijarea resurselor către rezolvarea situației de urgență.i)rezolvarea situațiilor speciale cum ar fi decontaminarea victimelor în cazul contaminării acestora cu substanțe chimice, radiologice sau biologice.j)organizarea comunicațiilor interne și externe, inclusiv cu punctul mobil de comandă al inspectoratului pentru situații de urgență. + 
Articolul 13Planul Alb se elaborează de Ministerul Sănătății Publice, prin Centrul Operativ pentru Situații de Urgență, în colaborare cu specialiști ai Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x