Notă …
Aprobate prin Ordinul nr. 105 din 11 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 801 din 19 septembrie 2018. +
Capitolul I Dispoziții generale +
Articolul 1 +
ObiectPrezentele norme reglementează înregistrarea auditorilor financiari și a firmelor de audit în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, denumit în continuare Registrul public electronic, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1), art. 14-19, art. 50, art. 51, art. 66-68, art. 73 alin. (2), art. 75 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative și cu prevederile Ordinului președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 87/2018 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea auditorilor financiari și a firmelor de audit în România, recunoașterea firmelor de audit din alte state membre, retragerea și redobândirea autorizării. +
Articolul 2 +
CompetențăAutoritatea competentă responsabilă cu reglementarea activității de înregistrare și cu întocmirea, actualizarea și publicarea Registrului public electronic este Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, denumită în continuare ASPAAS. +
Capitolul IIÎnregistrarea auditorilor financiari și a firmelor de audit în Registrul public electronic și actualizarea acestuia +
Articolul 3 +
Registrul public electronic(1)În Registrul public electronic se înregistrează:a)auditorii financiari care au fost autorizați în România de către ASPAAS în condițiile art. 3,13 și 66 din Legea nr. 162/2017 și s-au înscris ca membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare CAFR; … b)firmele de audit care au fost autorizate în România de către ASPAAS în condițiile art. 3 din Legea nr. 162/2017 și s-au înscris ca membri ai CAFR; … c)firmele de audit care sunt autorizate în alt stat membru de origine și sunt înregistrate la autoritatea competentă din statul membru de origine și cărora le-a fost recunoscută autorizarea conform art. 4 din Legea nr. 162/2017; … d)auditorii și entitățile de audit din țări terțe în conformitate cu art. 67 din Legea nr. 162/2017. … (2)Auditorii financiari prevăzuți la alin. (1) lit. a) se înregistrează pe două categorii, activi și nonactivi, în baza declarației pe propria răspundere.(3)Sunt auditori financiari nonactivi persoanele care, potrivit legii, sunt incompatibile cu exercitarea activității de audit financiar.(4)Auditorii financiari persoane fizice, care își desfășoară activitatea în România în calitate de liber-profesionist, depun la ASPAAS certificatul de înregistrare fiscală, în copie certificată pentru conformitate cu originalul.(5)Fiecare auditor financiar și firmă de audit se identifică în Registrul public electronic printr-un număr individual atribuit de ASPAAS.(6)Registrul public electronic este accesibil publicului pe pagina de internet a ASPAAS și conține informațiile referitoare la auditorii financiari și firmele de audit în conformitate cu art. 4 și 5, precum și adresa și datele de contact ale ASPAAS.(7)În cazuri temeinic justificate, la solicitarea persoanelor interesate, anumite informații din Registrul public electronic nu sunt făcute publice. Prin cazuri temeinic justificate se înțeleg situațiile în care nepublicarea informațiilor în Registrul public electronic reduce o amenințare iminentă și semnificativă la adresa securității unei persoane.(8)Registrul public electronic se actualizează lunar.(9)Exercitarea activității de audit financiar de către persoane care au promovat examenul de competență profesională și care nu sunt înregistrate în Registrul public electronic constituie contravenție conform art. 44 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 162/2017.(10)În exercitarea atribuțiilor conferite de lege, ASPAAS poate solicita, ori de câte ori este necesar, auditorilor financiari și alte informații. +
Articolul 4 +
Informații privind înregistrarea auditorilor financiari(1)În Registrul public electronic se menționează următoarele informații privind auditorii financiari: a)numele, adresa poștală și cea de poștă electronică, numărul individual de înregistrare atribuit de ASPAAS, precum și data obținerii ultimei vize anuale de la ASPAAS pentru exercitarea activității de audit financiar; … b)numele, adresa poștală și cea de poștă electronică, adresa paginii de internet, dacă este cazul, și numărul de înregistrare a firmelor de audit la care este angajat auditorul financiar sau cu care este asociat ca partener sau în vreun alt mod, dacă este cazul; … c)informații cu privire la toate celelalte înregistrări ca auditor financiar (autorizat și înscris într-un registru public) la autoritățile competente ale altor state membre și/sau ale altor țări terțe, inclusiv numele autorităților de înregistrare și, dacă este cazul, numerele de înregistrare în evidențele acestora. … (2)Auditorii din țări terțe, autorizați în conformitate cu art. 66 din Legea nr. 162/2017, sunt înregistrați în baza unui act care atestă că solicitanții sunt înregistrați la autoritatea competentă din țara de origine. Aceștia sunt evidențiați în Registrul public electronic, într-o secțiune distinctă, ca auditori din țări terțe. Informațiile publicate sunt cele prevăzute la alin. (1), în măsura în care acestea sunt aplicabile. +
Articolul 5 +
Informații privind înregistrarea firmelor de audit(1)Pentru fiecare firmă de audit, Registrul public electronic conține următoarele informații: a)denumirea, adresa poștală și cea de poștă electronică, numărul individual de înregistrare atribuit de ASPAAS, precum și data obținerii ultimei vize anuale de la ASPAAS necesare exercitării activității de audit; … b)forma juridică; … c)informații de contact, respectiv adresa poștală și de poștă electronică a persoanei principale de contact și, acolo unde este cazul, adresa paginii de internet; … d)adresa poștală și cea de poștă electronică a fiecărui birou deschis în România; … e)numele și numărul de înregistrare ale tuturor auditorilor financiari angajați, asociați ca parteneri sau în alt mod cu firma de audit; … f)numele și adresele poștale și de poștă electronică profesionale ale tuturor acționarilor sau asociaților; … g)numele și adresele poștale și de poștă electronică profesionale ale tuturor membrilor organului administrativ sau de conducere; … h)dacă este cazul, apartenența la o rețea și o listă cu denumirea și adresele firmelor membre și afiliate sau o indicare a locului unde aceste informații sunt disponibile public; … i)informații cu privire la toate celelalte înregistrări ca firmă de audit la autoritățile competente ale altor state membre și ca entitate de audit pe lângă țări terțe, inclusiv denumirea și adresa autorității de înregistrare și, după caz, numerele de înregistrare; … j)dacă firma de audit este înregistrată în temeiul art. 4 alin. (3) din Legea nr. 162/2017, după caz. … (2)Entitățile de audit din țări terțe sunt înregistrate în Registrul public electronic potrivit prevederilor art. 67 din Legea nr. 162/2017, în baza unui act care atestă că solicitanții sunt înregistrați la autoritatea competentă din țara de origine. Acestea sunt evidențiate în Registrul public electronic într-o secțiune distinctă. Informațiile publicate sunt cele prevăzute la alin. (1), în măsura în care acestea sunt aplicabile. +
Articolul 6 +
Înregistrarea în Registrul public electronic a auditorilor financiari și a firmelor de audit(1)Înregistrarea în Registrul public electronic a auditorilor financiari se face în baza ordinului de autorizare emis de către președintele ASPAAS, potrivit prevederilor Legii nr. 162/2017 și ale hotărârii Consiliului CAFR de înscriere ca membru. (2)Înregistrarea în Registrul public electronic a firmelor de audit se face în baza ordinului de autorizare emis de către președintele ASPAAS, potrivit prevederilor Legii nr. 162/2017 și ale hotărârii Consiliului CAFR de înscriere ca membru.(3)Hotărârea Consiliului CAFR se transmite ASPAAS în termen de 30 de zile de la data comunicării ordinului de autorizare emis de către președintele ASPAAS.(4)După primirea hotărârii Consiliului CAFR de înscriere ca membru, care completează dosarul de autorizare, personalul ASPAAS din cadrul Biroului de reglementare, autorizare, înscriere și formare continuă (denumit în continuare BRAIFC) efectuează verificarea acestuia și elaborează un raport care este înaintat președintelui ASPAAS cu propunerea de aprobare sau respingere a înregistrării, după caz.(5)În cazul aprobării înregistrării, se emite ordinul președintelui ASPAAS privind înregistrarea în Registrul public electronic, în două exemplare originale, din care un exemplar se arhivează la nivelul instituției conform reglementărilor legale, iar cel de-al doilea exemplar se comunică auditorului sau firmei de audit, după caz.(6)Ordinul președintelui ASPAAS privind înregistrarea în Registrul public electronic se emite în termen de 30 de zile de la data comunicării de către CAFR a hotărârii Consiliului privind înscrierea ca membru.(7)Prevederile acestui articol se aplică corespunzător și în situația redobândirii autorizării ca auditor financiar. +
Articolul 7 +
Înregistrarea firmelor de audit autorizate într-un stat membru(1)În baza ordinului președintelui ASPAAS privind recunoașterea firmei de audit autorizate într-un alt stat membru, emis în conformitate cu prevederile normelor ASPAAS privind autorizarea, se emite ordinul președintelui ASPAAS privind înregistrarea în Registrul public electronic, în două exemplare originale, din care un exemplar se arhivează la nivelul instituției conform reglementărilor legale, iar cel de-al doilea exemplar se comunică firmei de audit.(2)ASPAAS informează autoritatea competentă din statul membru de origine cu privire la înregistrarea firmei de audit în România. +
Articolul 8 +
Înregistrarea auditorilor și a entităților de audit din țări terțe(1)Auditorii și entitățile de audit dintr-o țară terță care intră sub incidența art. 67 din Legea nr. 162/2017 depun la ASPAAS o cerere semnată în original conform anexei nr. 1 – Cererea de înregistrare a auditorilor din țări terțe sau anexei nr. 2 – Cererea de înregistrare a entităților de audit din țări terțe, după caz, însoțită de un dosar care conține următoarele documente:A.pentru auditori persoane fizice:a)dovada autorizării auditorului dintr-o țară terță care efectuează auditul în numele entității de audit dintr-o țară terță; … b)documente prin care auditorul dintr-o țară terță, care efectuează auditul în numele entității de audit dintr-o țară terță, face dovada îndeplinirii cerințelor echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017; … c)documente doveditoare sau declarație pe propria răspundere că auditul situațiilor financiare anuale sau consolidate menționate la art. 67 alin. (1) din Legea nr. 162/2017 se efectuează în conformitate cu standardele internaționale de audit, astfel cum prevede art. 32 din Legea nr. 162/2017, precum și cu cerințele menționate la art. 21-23, 25 și 30 din Legea nr. 162/2017 sau cu standarde și cerințe echivalente; … d)raportul anual de transparență publicat pe pagina sa de internet care cuprinde informațiile menționate la art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 sau respectă cerințe echivalente privind furnizarea de informații; … e)declarația pe propria răspundere semnată de auditorul dintr-o țară terță privind respectarea criteriilor pentru bună reputație, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputație; … f)orice alt document solicitat de ASPAAS în procesul de analiză, după caz; … … B.pentru entitățile de audit: a)certificatul care atestă înregistrarea firmei de audit în țara de origine, emis de autoritatea competentă din statul respectiv, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al entității de audit, tradus și legalizat; … b)documente pentru majoritatea membrilor organului administrativ sau de conducere al entității de audit dintr-o țară terță care atestă faptul că aceștia sunt autorizați și îndeplinesc cerințe echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017; … c)dovada autorizării pentru auditorul dintr-o țară terță care efectuează auditul în numele unei entități de audit dintr-o țară terță; … d)documente prin care auditorul dintr-o țară terță care efectuează auditul în numele entității de audit dintr-o țară terță demonstrează că îndeplinește cerințe echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017; … e)documente doveditoare sau declarație pe propria răspundere că auditul situațiilor financiare anuale sau consolidate menționate la art. 67 alin. (1) din Legea nr. 162/2017 se efectuează în conformitate cu standardele internaționale de audit, astfel cum se prevede la art. 32 din Legea nr. 162/2017, precum și cu cerințele menționate la art. 21-23, 25 și 30 din Legea nr. 162/2017 sau cu standarde și cerințe echivalente; … f)raportul anual de transparență publicat pe pagina sa de internet care cuprinde informațiile stabilite prin art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 sau respectă cerințe echivalente privind furnizarea de informații; … g)declarația pe proprie răspundere semnată de reprezentantul legal al entității de audit dintr-o țară terță privind respectarea criteriilor pentru bună reputație, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputație; … h)orice alt document solicitat de ASPAAS în procesul de analiză, după caz. … … (2)Cererea și dosarul prevăzute la alin. (1) sunt analizate de către personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS. După verificarea documentelor se elaborează un raport care se înaintează președintelui ASPAAS cu propunerea de aprobare sau respingere a cererii de înregistrare, după caz. (3)Buna reputație trebuie să aibă în vedere un comportament adecvat, cu respectarea cerințelor Codului etic emis de Federația Internațională a Contabililor (IFAC) și adoptat de ASPAAS.(4)Buna reputație se analizează prin raportare la îndeplinirea criteriilor stabilite prin reglementările ASPAAS având acest obiect și se verifică în vederea autorizării. În acest sens, membrii organului administrativ sau de conducere al firmei de audit vor depune o declarație pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condiției de bună reputație. (5)În cazul în care în spațiul public sau din informațiile oficiale primite de la alte autorități/instituții/organisme, personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS identifică informații potrivit cărora este afectată buna reputație, acestea se menționează în raportul prevăzut la alin. (2).(6)ASPAAS respinge cererea privind înregistrarea în România a auditorilor și a entităților de audit dintr-o țară terță, în următoarele situații:a)dosarul prevăzut la alin. (1) nu este complet sau documentele depuse sunt neconforme, în cazul în care completarea sau conformarea documentelor nu s-a realizat în termenul de 10 zile de la solicitarea transmisă de către personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS; … b)solicitantul nu îndeplinește unul dintre criteriile de bună reputație și, astfel, buna reputație este serios compromisă, conform reglementărilor ASPAAS privind buna reputație; … c)neîndeplinirea condițiilor de înregistrare a auditorilor și a entităților de audit din țări terțe conform prevederilor art. 68 din Legea nr. 162/2017 sau altor dispoziții legale aplicabile, după caz. … (7)Documentul prin care se dispune respingerea motivată a înregistrării auditorilor și a entităților de audit din țări terțe se comunică firmei, inclusiv prin mijloace electronice. (8)În cazul aprobării cererii, se emite un ordin al președintelui ASPAAS privind înregistrarea auditorului sau entității de audit dintr-o țară terță, în două exemplare originale, din care un exemplar se arhivează la nivelul instituției, conform reglementărilor legale, iar cel de-al doilea exemplar se comunică auditorului sau entității de audit dintr-o țară terță.(9)Ordinul președintelui ASPAAS se emite în termen de 60 de zile de la data depunerii dosarului complet. +
Capitolul IIIAlte mențiuni în Registrul public electronic +
Articolul 9 +
Suspendarea și încetarea suspendării exercitării activității auditorilor financiari și a firmelor de auditÎn Registrul public electronic se efectuează mențiunile privind suspendarea exercitării activității, respectiv încetarea suspendării exercitării activității. +
Articolul 10 +
Retragerea autorizăriiÎn cazul în care autorizarea ca auditor financiar este retrasă prin ordin al președintelui ASPAAS, auditorul financiar sau firma de audit este radiat(ă) din Registrul public electronic. +
Articolul 11 +
Actualizarea informațiilor înregistrate(1)În cazul în care apar modificări ale informațiilor cuprinse în Registrul public electronic, auditorii financiari și firmele de audit au obligația notificării ASPAAS în termen de 30 de zile de la apariția acestora.(2)În aplicarea alin. (1), auditorul financiar sau firma de audit sau auditorul dintr-o țară terță sau entitatea de audit dintr-o țară terță sau firma de audit autorizată în alt stat membru, recunoscută în România, depune o notificare conform anexei nr. 3 – Notificare pentru actualizarea datelor, însoțită de documente justificative. (3)Personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS analizează cererea și documentele justificative, putând solicita lămuriri sau documente justificative suplimentare. (4)În cazul în care documentele justifică operarea modificărilor, personalul BRAIFC din cadrul ASPAAS asigură actualizarea Registrului public electronic fără nicio întârziere nejustificată, după primirea și validarea notificărilor prevăzute la alin. (2).(5)Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) atrage declanșarea procedurii administrative, conform dispozițiilor Legii nr. 162/2017. De la această prevedere fac excepție cazurile de forță majoră. +
Articolul 12 +
Responsabilitatea pentru înregistrarea informațiilor(1)Informațiile furnizate în legătură cu înregistrarea auditorilor financiari și a firmelor de audit, precum și actualizarea informațiilor în conformitate cu prevederile art. 15-17 din Legea nr. 162/2017 sunt semnate de auditorul financiar sau de reprezentantul legal al firmei de audit.(2)În cazul în care informațiile sunt furnizate în format electronic, acest lucru se realizează prin utilizarea semnăturii electronice, conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată. +
Articolul 13 +
Limba oficială de prezentare(1)Informațiile cuprinse în Registrul public electronic sunt prezentate în limba română.(2)Prin ordin al președintelui ASPAAS, informațiile cuprinse în Registrul public electronic se pot publica și în limba engleză pe pagina de internet a ASPAAS. +
Capitolul IVDispoziții tranzitorii și finale +
Articolul 14 +
Comunicarea actelor administrative(1)Cerința comunicării ordinelor, hotărârilor sau a oricăror altor acte administrative prevăzute de prezentele norme către auditorii financiari sau firmele de audit, după caz, este îndeplinită: a)fie prin înmânarea actului, cu semnătură de primire, auditorului financiar ori împuternicitului acestuia sau în cazul firmei de audit, reprezentantului legal ori împuternicitului persoanei juridice; … b)fie prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, la adresa auditorului financiar înregistrată în Registrul public electronic ori la adresa de corespondență comunicată de acesta sau, după caz, la adresa firmei de audit înregistrată în Registrul public electronic ori la adresa de corespondență comunicată de aceasta. Comunicarea actului administrativ se consideră îndeplinită și în situația refuzului expres al primirii corespondenței, consemnat în procesul-verbal încheiat de funcționarul poștal. … (2)În cazul în care comunicarea actului administrativ potrivit alin. (1) nu a fost posibilă, aceasta se realizează prin publicitate, respectiv prin afișarea actului administrativ, concomitent, la sediul și pe pagina de internet a emitentului actului. +
Articolul 15 +
Declarația privind nonactivitateaDeclarația pe propria răspundere prevăzută la art. 3 alin. (2) se depune la ASPAAS, conform anexei nr. 4, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, cu respectarea cerințelor prevăzute la art. 12. +
Articolul 16 +
Dispoziții tranzitorii și finale(1)În Registrul public electronic sunt înregistrați și auditorii financiari persoane fizice și juridice care până la data intrării în vigoare a Legii nr. 162/2017 au dobândit calitatea de auditor financiar, respectiv firme de audit aprobate/autorizate în condițiile legii, până la data intrării în vigoare a Legii nr. 162/2017. (2)Auditorii financiari și firmele de audit prevăzute la alin. (1) au obligația respectării prevederilor art. 15.(3)Prezentele norme se aplică începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 17 +
AnexeAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme. +
Anexa nr. 1 la norme
Cerere de înregistrare a auditorilor din țări terțeSubsemnatul/Subsemnata ……………………………, născut(ă) la data de …………… în țara……………………, localitatea ……………., cu domiciliul în țara……… ………………….., localitatea ……………..………., str. …………….. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, legitimat/ă cu cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ………, eliberat/ă de …………………. la data de ……………….., cod numeric personal (CNP) ………………………………….., în calitate de auditor financiar autorizat în ………………………., autorizație nr. ………………….., solicit înregistrarea ca auditor din țară terță în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România.Anexez la prezenta cerere următoarele documente:a)dovada autorizării ca auditor dintr-o țară terță care efectuează auditul în numele entității de audit dintr-o țară terță; … b)documentele care atestă îndeplinirea cerințelor echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative; … c)documente doveditoare/declarație pe propria răspundere că auditul situațiilor financiare anuale sau consolidate menționate la art. 67 alin. (1) din Legea nr. 162/2017 se efectuează în conformitate cu standardele internaționale de audit, astfel cum prevede art. 32 din Legea nr. 162/2017, precum și cu cerințele menționate la art. 21-23, 25 și 30 din Legea nr. 162/2017 sau cu standarde și cerințe echivalente; … d)raportul anual de transparență publicat pe pagina de internet ……………………………, care cuprinde informațiile menționate la art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 sau respectă cerințe echivalente privind furnizarea de informații; … e)declarația pe propria răspundere privind respectarea criteriilor de bună reputație, conform reglementărilor Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar privind buna reputație. … Date de contact:Adresă de e-mail ……………………………Telefon ……………………………………….Adresa de corespondență: localitatea ……..…, str. …………….. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, sector/județ …………..Subsemnatul/Subsemnata, …………………….…….., declar că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar a datelor cu caracter personal în exercitarea atribuțiilor legale.
Data
………………….
Semnătura
…………………. +
Anexa nr. 2 la norme
Cerere de înregistrare a entităților din țări terțeSubsemnatul/Subsemnata, …………………………………., auditor financiar, autorizat sub nr. …………, în ………………….., în calitate de reprezentant legal al entității de audit …………………………………., autorizată prin………………, autorizație nr. ……., solicit înregistrarea ca entitate de audit din țară terță în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România.Anexez la prezenta cerere următoarele documente:a)certificatul care atestă înregistrarea firmei de audit în țara de origine emis de autoritatea competentă din statul respectiv, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al entității de audit, tradus și legalizat; … b)documente pentru majoritatea membrilor organului administrativ sau de conducere al entității de audit dintr-o țară terță care atestă faptul că aceștia sunt autorizați și îndeplinesc cerințe echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative; … c)dovada autorizării ca auditor dintr-o țară terță care efectuează auditul în numele unei entități de audit dintr-o țară terță; … d)documente care atestă îndeplinirea cerințelor echivalente cu cele prevăzute la art. 5-11 din Legea nr. 162/2017; … e)documente doveditoare/declarație pe propria răspundere că auditul situațiilor financiare anuale sau consolidate menționate la art. 67 alin. (1) din Legea nr. 162/2017 se efectuează în conformitate cu standardele internaționale de audit, astfel cum se prevede la art. 32 din Legea nr. 162/2017, precum și cu cerințele menționate la art. 21-23, 25 și 30 din Legea nr. 162/2017 sau cu standarde și cerințe echivalente; … f)raportul anual de transparență publicat pe pagina de internet ……………………………, care cuprinde informațiile stabilite prin art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 sau respectă cerințe echivalente privind furnizarea de informații; … g)declarația pe proprie răspundere privind respectarea criteriilor de bună reputație, conform reglementărilor Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar privind buna reputație. … Datele de contact ale entității de audit:Telefon fix/mobil: ……………………………….., fax: ………………………………….Adresă de e-mail: ……………………………….., adresa de website (dacă este cazul): ………………Adresa de corespondență (alta decât sediul social, dacă este cazul):Țara …………………………….., localitatea ………………….., str. …………………….. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., persoană de contact: …………………………Subsemnatul/Subsemnata, ………………….., declar că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar a datelor cu caracter personal în exercitarea atribuțiilor legale.
Auditor financiar/reprezentant legal
………………………………………………………..
Data
………………………… +
Anexa nr. 3 la norme
Notificare pentru actualizarea datelorSubsemnatul/Subsemnata ……………………, născut(ă) la data de ……………. în țara ……………, localitatea ……………………., cu domiciliul în țara …………………….., localitatea ………………., str. …………….. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, legitimat/ă cu cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ………, eliberat/ă de …………………. la data de ……………….., cod numeric personal (CNP) ………………………………….., în calitate de:a)auditor financiar autorizat în ……………………… (România/statul membru de origine), autorizație nr. ………….., înregistrat ca auditor financiar în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România cu nr. ….……; … b)auditor financiar autorizat în țara terță …………………………………., Autorizație nr. …………………….., înregistrat ca auditor din țară terță în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România cu nr. ….……………; … c)reprezentant legal al firmei de audit ……………….. din România, autorizată prin ………………, Autorizație nr. …………….., și înregistrată ca firmă de audit în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România cu nr. ……………..; … d)reprezentant legal al firmei de audit ……………….. din statul membru de origine ………………………, autorizată prin …………, Autorizație nr. …………….., și înregistrată ca firmă de audit în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România cu nr. …………….., … e)reprezentant legal al entității de audit ……………….. din țara terță ………………………, autorizată prin ………………, Autorizație nr. …………….., și înregistrată ca entitate de audit din țară terță în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România cu nr. …………….., … notific următoarele modificări ale informațiilor cuprinse în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Anexez următoarele documente justificative:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Subsemnatul/Subsemnata, ………………….., declar că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar a datelor cu caracter personal în exercitarea atribuțiilor legale.
Auditor financiar/reprezentant legal
………………………………………………………….
Data
………………………….. +
Anexa nr. 4la norme
DECLARAȚIE
privind încadrarea în categoria auditorilor financiari activi sau nonactiviSubsemnatul/Subsemnata, ……………………………………, născut(ă) la data de ……….. în țara ………………………………, localitatea ……………………………………….., cu domiciliul în țara …………………………….., localitatea ……………..………., în vederea înregistrării în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România în conformitate cu art. 14 alin. (3) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, declar pe propria răspundere că, potrivit prevederilor art. 14 alin. (10) din Legea nr. 162/2017 și raportat la prevederile …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..,SUNT/NU SUNT incompatibil(ă) cu exercitarea activității de audit financiar și, drept urmare, solicit să fiu înregistrat(ă) în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit din România ca auditor financiar ACTIV/NONACTIVDe asemenea, mă oblig ca, în situația schimbării condițiilor de înscriere în categoria auditor financiar activ/nonactiv, să informez Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, în scris, în termen de 30 zile de la modificarea situației existente anterior, în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 162/2017.Date de contact:Adresă de e-mail …………………………Telefon ……………………………………….Adresa de corespondență: localitatea ………………… nr. …., bl. ……., sc. ……., et. …., ap. ……., sector/județ …………..Subsemnatul/Subsemnata, ………………………….…….., declar că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar a datelor cu caracter personal în exercitarea atribuțiilor legale.
Data
……………………………
Semnătura
………………………..–-