NORME din 11 decembrie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 20 decembrie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 279 13/04/2016
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 11/12/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.050 din 11 decembrie 2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 811 din 20 decembrie 2013.
 + 
Articolul 1(1)Beneficiarii Programului național apicol pentru perioada 2014-2016, denumit în continuare Program, astfel cum sunt definiți la cap. III din anexa nr. 1, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. b)-e) din anexa nr. 1, achiziționează direct toate produsele sau achiziționează prin intermediul formei asociative toate produsele, solicită anual ajutorul financiar prin intermediul formei asociative legal constituite din care fac parte, conform legislației în vigoare, și depun la sediul acesteia următoarele documente:a)cerere unică de solicitare care se depune o singură dată înainte de efectuarea oricărei achiziții, în care menționează acordul pentru achiziția produselor și/sau pentru derularea sprijinului financiar aferente măsurilor prevăzute în Program, prin intermediul aceleiași forme asociative;b)declarație pe propria răspundere din care să reiasă că apicultorii:(i)achiziționează mătcile, roiurile pe faguri și/sau familiile de albine prin Program, în afara perioadei cuprinse între data depunerii oricărei cereri de finanțare pentru acordare de ajutor financiar nerambursabil din măsurile agricole de investiții finanțate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) și data acordării ultimei plăți pentru finalizarea investiției;(ii)indiferent de forma juridică de organizare, nu au mai solicitat sprijin financiar prin intermediul altei forme asociative;(iii)în cazul în care au loc modificări asupra statutului lor juridic, informează forma asociativă din care fac parte, în termen de 5 zile lucrătoare de la survenirea acestor modificări;c)copia actului de identitate – B.I./C.I., în cazul persoanelor fizice;d)copia certificatului de înregistrare de la oficiul registrului comerțului/a certificatului de înregistrare fiscală, după caz, iar toate documentele vor fi eliberate pe forma de organizare;e)copia adeverinței care să ateste proprietatea și numărul familiilor de albine înscrise în registrul agricol, la data solicitării acesteia, eliberată de consiliul local;f)copia adeverinței/atestatului/certificatului/diplomei care să confirme pregătirea apicultorului în domeniul apicol, conform legislației în vigoare, eliberată/eliberat până la termenul-limită de depunere a cererii și a documentelor, după caz;g)copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat înainte de depunerea cererii de solicitare la sediul formei asociative de către direcția județeană sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, respectiv a municipiului București, pe raza căreia își desfășoară permanent activitatea exploatația/unitatea;h)copia ordinului de deplasare eliberat de forma asociativă din care face parte apicultorul, din care să rezulte că acesta a efectuat deplasarea în pastoral până la data depunerii cererii unice prevăzute la lit. a), avizat și datat de către consiliul local;i)copia fișei «Mișcarea efectivului familiilor de albine» din carnetul de stupină, pentru acțiunea refacerea efectivului de familii de albine.(2)Beneficiarii Programului, astfel cum sunt definiți la cap. III din anexa nr. 1, pentru acțiunile prevăzute în cap. II lit. b)-e) din anexa nr. 1, după ce achiziționează direct toate produsele, depun la sediul formei asociative legal constituite din care fac parte, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), următoarele:a)copia certificatului de origine, care atestă proveniența mătcilor din stupine de elită autorizate de către Agenția Națională pentru Zootehnie «Prof. Dr. G. K. Constantinescu» și autorizate sanitar-veterinar;b)copia declarației de conformitate, care atestă proveniența mătcilor din stupine de multiplicare autorizate de către Agenția Națională pentru Zootehnie «Prof. Dr. G. K. Constantinescu» și autorizate sanitar-veterinar;c)copia buletinului de efectuare a analizelor fizico-chimice ale mierii și copia documentelor de efectuare a plății analizelor fizico-chimice ale mierii, emis după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la alin. (1) lit. a);d)copia documentului care atestă autorizarea pentru comercializare a furnizorului de medicamente;e)copia facturii de achiziție a medicamentelor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine și a stupilor, emisă după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la alin. (1) lit. a);f)copia facturii de efectuare a analizelor fizico-chimice ale mierii, precum și copia documentelor de efectuare a plății acestora, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la alin. (1) lit. a);g)copia documentelor de efectuare a plății medicamentelor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine și a stupilor, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la alin. (1) lit. a).(3)Beneficiarii Programului, astfel cum sunt definiți la cap. III din anexa nr. 1, care sunt crescători de albine în sistem ecologic, depun la sediul formei asociative legal constituite din care fac parte, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) și (2), după caz, următoarele:a)copia fișei de înregistrare a producătorului în agricultura ecologică, avizată și aprobată de către direcția pentru agricultură județeană, respectiv a municipiului București;b)copia contractului producătorului ecologic, încheiat cu un organism de inspecție și certificare aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(4)Cererea unică de solicitare depusă la sediul formei asociative împreună cu documentele justificative se înregistrează într-un registru.(5)Furnizorii de medicamente, funduri de stupi pentru control, funduri de stupi antivarooa, mătci, roiuri pe faguri, familii de albine sau de stupi nu pot fi și beneficiari ai măsurii pentru care sunt furnizori în Programul național apicol pentru perioada 2014-2016.(6)Beneficiarii achiziționează familii de albine identificate conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor și stupilor, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 119/2011, cu modificările și completările ulterioare.(7)Familiile de albine achiziționate prin Program nu se unifică cu familiile de albine deținute de apicultor.(8)Roiurile pe faguri achiziționate prin Program se înscriu obligatoriu în Carnetul de stupină.(la 18-04-2016,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 15, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
 + 
Articolul 2(1)Forma asociativă legal constituită are obligația de a păstra la sediul acesteia următoarele:a)documentele prevăzute la art. 1 și toate documentele prevăzute de legislația națională de constituire și funcționare a formelor asociative;(la 18-04-2016,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
b)procesul-verbal sau factura de achiziție din care să reiasă că membrii formei asociative au primit de la aceasta medicamentele, fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa în vederea combaterii varoozei, mătcile, roiurile pe faguri, familiile de albine solicitate, precum și stupii, în cazul achiziționării acestora prin intermediul formei asociative;(la 18-04-2016,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
c)Abrogată.(la 18-04-2016,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost abrogată de Punctul 17, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
d)lista cu furnizorii de familii de albine și roiuri pe faguri, care fac dovada că au stupinele înregistrate/autorizate la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București și în registrul agricol;e)copia documentului din care să reiasă capacitatea furnizorului de a produce material biologic, semnat de acesta și avizat de reprezentantul Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu";f)registrul membrilor care au solicitat sprijin financiar.
(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se arhivează conform legislației în vigoare și sunt puse la dispoziția reprezentanților compartimentului de inspecție din cadrul centrelor județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, precum și a reprezentanților altor instituții de control abilitate.
 + 
Articolul 2^1În cazul în care survine decesul membrului apicultor, beneficiar al sprijinului financiar, după data depunerii cererii unice de solicitare a sprijinului financiar la forma asociativă, se procedează astfel:a)moștenitorul depune la forma asociativă o «cerere de solicitare a sprijinului pentru moștenitor» însoțită de următoarele documente:(i)copie a certificatului de deces al apicultorului;(ii)copie a certificatului de calitate de moștenitor/certificat de moștenitor eliberat de notarul public;(iii)copie a declarației notariale de împuternicire a moștenitorului desemnat să primească suma cuvenită, în cazul în care există mai mulți moștenitori;(iv)copie act de identitate;b)forma asociativă depune la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – centrul județean, centrul municipiului București o «cerere de modificare date» însoțită de următoarele documente:(i)copie a certificatului de deces al apicultorului, semnată și ștampilată de forma asociativă;(ii)copie a certificatului de calitate de moștenitor/certificat de moștenitor eliberat de notarul public, semnată și ștampilată de forma asociativă;(iii)copie a declarației notariale de împuternicire a moștenitorului desemnat să primească suma cuvenită, în cazul în care există mai mulți moștenitori, semnată și ștampilată de forma asociativă;(iv)copie act de identitate moștenitor, semnată și ștampilată de forma asociativă.(la 18-04-2016,
Actul a fost completat de Punctul 18, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
 + 
Articolul 2^2(1)Formele asociative au obligația, în cel mult 45 de zile lucrătoare de la data încasării ajutorului financiar de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, atât de a plăti membrilor apicultori sumele autorizate la plată, cât și de a transmite la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură documente privind efectuarea plăților către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit.(2)Documentele privind efectuarea plăților către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit, pot fi depuse și după termenul prevăzut la alin. (1), în termen de 25 de zile lucrătoare aplicându-se formelor asociative o reducere de 0,5% pentru fiecare zi lucrătoare a sumelor aprobate la plată și nedistribuite, însoțite de documente justificative prin care se motivează întârzierea.(3)Fac excepție de la termenul prevăzut la alin. (1) formele asociative care se află în una din situațiile:a)decesul apicultorului beneficiar al sprijinului, al reprezentantului legal al formei asociative, caz în care forma asociativă depune la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură copia certificatului de deces;b)emiterea unui act administrativ pe numele formei asociative prin care s-a dispus blocarea contului în care au fost virate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură sumele autorizate la plată pentru apicultorii beneficiari ai sprijinului, caz în care forma asociativă depune la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură copia actului administrativ din care reiese blocarea contului;c)incapacitate profesională de lungă durată a reprezentantului legal sau a apicultorului membru al acesteia, în care forma asociativă depune la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură copii ale documentelor justificative, conform legislației specifice în vigoare.(4)În cazurile prevăzute la alin. (3), forma asociativă are obligația de a depune la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură documentele privind efectuarea plăților către membri apicultori, beneficiari ai sprijinului cuvenit, în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care forma asociativă este în măsură să facă acest lucru, dar nu mai mult de 1 martie 2017, împreună cu documentele doveditoare ale situației invocate.(5)În cazul în care forma asociativă nu face dovada plăților către apicultorii beneficiari ai sumelor cuvenite, în termenele prevăzute la alin. (1), (2) și (4), aceasta nu mai poate solicita sprijin pentru nicio măsură din Program, în următorii doi ani, iar Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură notifică apicultorii, membri ai formei asociative respective, cu privire la acest fapt.(la 18-04-2016,
Actul a fost completat de Punctul 18, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
 + 
Articolul 3(1)Abrogat.(la 18-04-2016,
Alineatul (1) din Articolul 3 a fost abrogat de Punctul 19, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
(2)Pentru acțiunile prevăzute în cap. II lit. b)-e) din anexa nr. 1 la hotărâre, forma asociativă legal constituită, pe baza cererilor și a documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul județean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, pe raza căruia își are sediul înregistrat în actele de constituire, următoarele documente:a)cererea de solicitare a sprijinului financiar pentru fiecare acțiune în parte;b)copia documentului din care să rezulte că forma asociativă are membrii cu stupi identificați de către aceasta, prin Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu", conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor și stupilor, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 119/2011, cu modificările și completările ulterioare;c)centralizatorul membrilor formei asociative legal constituite care solicită ajutor financiar pentru fiecare acțiune în parte;d)copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;e)documentul de identitate bancară al formei asociative legal constituite;e^1)copia documentului care atestă autorizarea pentru comercializare a furnizorului de medicamente;.(la 18-04-2016,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 20, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
f)copia facturii de achiziție a medicamentelor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine și a stupilor, emisă după data depunerii cererii unice prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);(la 18-04-2016,
Litera f) din Alineatul (2) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 21, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
g)copia facturii de efectuare a analizelor fizico-chimice ale mierii, precum și copia documentelor de efectuare a plății acestora, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);(la 18-04-2016,
Litera g) din Alineatul (2) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 21, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
h)copia documentelor de efectuare a plății medicamentelor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa, a mătcilor, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine și a stupilor, emise după data depunerii cererii unice de solicitare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a);(la 18-04-2016,
Litera h) din Alineatul (2) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 21, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
i)copia certificatului de origine, care atestă proveniența mătcilor din stupine de elită autorizate de către Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" și autorizate sanitar-veterinar;j)copia declarației de conformitate, care atestă proveniența mătcilor din stupine de multiplicare autorizate de către Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" și autorizate sanitar-veterinar.k)copia carnetului de stupină pentru mișcarea efectivului din carnetul de stupină, pentru acțiunea refacerea efectivului de albine.(la 18-04-2016,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost completat de Punctul 22, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
(3)Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) trebuie să fie în limba română sau însoțit de traducerea legalizată a acestuia, după caz.(la 18-04-2016,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 23, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
 + 
Articolul 4Abrogat.(la 18-04-2016,
Articolul 4 a fost abrogat de Punctul 24, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)
 + 
Articolul 5Pentru acțiunile prevăzute în Program, termenul-limită de depunere a cererii și a documentelor care o însoțesc este data de 1 august a fiecărui an. + 
Articolul 6(1)După finalizarea procesului de înregistrare și verificare a cererilor depuse de formele asociative legal constituite, centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București întocmesc și transmit Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură centralizatorul cu solicitările sprijinului financiar pentru fiecare acțiune în parte, în vederea stabilirii nivelului ajutorului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene nr. 5.126 din 12 august 2013.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură transmite centrelor sale județene, respectiv al municipiului București nivelul sprijinului financiar în cadrul fiecărei acțiuni prevăzute în Program.
 + 
Articolul 7(1)Centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, după centralizarea și antecalculația sumelor aferente cererilor, întocmesc și transmit Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură o situație centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, după aprobarea sumelor solicitate, întocmește și transmite Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale o situație centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
 + 
Articolul 8În baza situațiilor centralizatoare ale sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar, transmise de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanțelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoțită de situația centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar. + 
Articolul 9După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanților sprijinului financiar, conform legislației în vigoare. + 
Articolul 10(1)În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.050/2013 pentru aprobarea Programului național apicol pentru perioada 2014-2016, a normelor de aplicare, precum și a valorii sprijinului financiar, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează formularistica necesară implementării prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de verificare a cererilor și a condițiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre acțiunile din Program, precum și procedura de control, care se aprobă prin decizie a directorului general al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează Ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul apicol, care se avizează de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și este adus la cunoștința beneficiarilor prin afișare pe site-ul oficial al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.(3)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin centrele județene, respectiv al municipiului București, pune la dispoziția solicitanților formularistica și documentația necesare realizării acțiunilor cuprinse în Program.(4)Forma asociativă legal constituită va anunța orice modificare privind identificarea ei la centrul județean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, în termen de 5 de zile lucrătoare de la respectiva modificare.
 + 
Articolul 11(1)În cazul în care suma solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite și aprobată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură se încadrează în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene nr. 5.126 din 12 august 2013, nivelul sprijinului financiar se stabilește la valoarea de achiziție, fără TVA, a medicamentelor și fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și la valoarea, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii.(2)În cazul în care suma solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite și aprobată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene nr. 5.126 din 12 august 2013, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește nivelul sprijinului financiar la valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, a medicamentelor și fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și la valoarea cea mai mică, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toți beneficiarii.(3)În cazul în care după aplicarea prevederilor alin. (2) nu se depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene nr. 5.126 din 12 august 2013, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește procentual nivelul sprijinului financiar pentru beneficiarii care au valoarea de achiziție, fără TVA, a medicamentelor și fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa din apicultura convențională/ ecologică, a mătcilor, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine, a stupilor sau a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii mai mare decât valoarea minimă de achiziție, fără TVA, fără a se depăși valoarea de achiziție, fără TVA, din factură, până la limita sumei aprobate.(4)În cazul în care și după aplicarea prevederilor alin. (2) se depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene nr. 5.126 din 12 august 2013, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește nivelul sprijinului financiar ca procentaj din valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, a medicamentelor și fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și din valoarea cea mai mică, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toți beneficiarii, până la limita sumei aprobate.(5)În cazul în care în urma controlului efectuat de reprezentanții Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură se identifică neconcordanțe între informațiile furnizate în cererea de plată, documentele justificative și situația de la fața locului, beneficiarilor li se aplică o reducere a ajutorului cuvenit cu 20%. + 
Articolul 12(1)Atât reprezentanții formelor asociative, cât și apicultorii selectați care au depus cerere unică de solicitare a sprijinului trebuie să fie prezenți la data comunicată pentru efectuarea controlului la fața locului sau să mandateze un reprezentant.(2)Refuzul controlului la fața locului la data comunicată atrage excluderea de la plată.(la 18-04-2016,
Actul a fost completat de Punctul 25, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 279 din 13 aprilie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 18 aprilie 2016
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x