NORME din 10 august 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 819 din 19 august 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2025 13/05/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2014 10/08/2022
ActulPENTRU APLICAREAOG 15 24/07/2013
ActulREFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 1REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 3REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 3REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 3REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 4REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 4REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 5REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 5REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 6
ART. 6REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 6REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 6
ART. 7REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 7REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 8REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 8REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 9REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 9REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 9REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 9REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 9REFERIRE LALEGE 142 18/07/2012
ART. 9REFERIRE LAHG 875 31/08/2011
ART. 9REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011
ART. 9REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011 ART. 42
ART. 9REFERIRE LANORMA 31/08/2011
ART. 10REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 10REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 11REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 11REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 11REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 11REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 4
ART. 11REFERIRE LALEGE 142 18/07/2012
ART. 11REFERIRE LAHG 875 31/08/2011
ART. 11REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011
ART. 11REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011 ART. 42
ART. 12REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 12REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 13REFERIRE LALEGE 186 18/07/2018
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 13REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 13REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 13REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 13REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 6
ART. 13REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 8
ART. 13REFERIRE LAORDIN 51 13/03/2009
ART. 14REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 14REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 15REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 15REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 2
ART. 17REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 17REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 18REFERIRE LALEGE 186 18/07/2018
ART. 18REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 18REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 18REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ART. 18REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 3
ART. 18REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 6
ART. 18REFERIRE LAORDIN 51 13/03/2009
ART. 19REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 19REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ART. 21REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ART. 21REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 186 18/07/2018
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 334 10/12/2013
ANEXA 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013
ANEXA 1REFERIRE LAOG 15 24/07/2013 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 51 13/03/2009
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2025 13/05/2024
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 24 21/03/2024
ActulAPROBAT DEORDIN 2014 10/08/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 2014 10/08/2022
ActulREFERIT DEORDIN 2014 10/08/2022





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 2.014 din 10 august 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 819 din 19 august 2022.
 + 
Capitolul ITransmiterea către Autoritatea de management al Programului operațional sectorial Mediu, respectiv către Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare, pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, precum și pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare + 
Articolul 1Beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management al Programului operațional sectorial Mediu, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate de Autoritatea de management al Programului operațional sectorial Mediu, pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, proiectelor implementate prin Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, precum și proiectelor preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme. + 
Articolul 2(1)Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziție publică din cadrul unui proiect, și aceasta are ca obiect exclusiv corecțiile financiare și accesoriile acestora aplicate pe valoarea contractelor finanțate prin intermediul Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013.(2)Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal.(3)Documentele atașate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea mențiunea „Conform cu originalul“ și semnătura managerului de proiect. + 
Articolul 3Beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, solicitarea privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate de Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, precum și pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, conform modelului prevăzut în anexă. + 
Articolul 4(1)Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziție publică din cadrul unui proiect, și aceasta are ca obiect exclusiv corecțiile financiare și accesoriile acestora aplicate la valoarea contractelor finanțate prin intermediul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020.(2)Solicitările pentru încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, a corecțiilor financiare și accesoriilor acestora se fac atât pentru sumele care au beneficiat de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, cât și pentru cele care nu au beneficiat de prevederile actului normativ menționat.(3)Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal.(4)Documentele atașate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea mențiunea „Conform cu originalul“ și semnătura managerului de proiect.
 + 
Capitolul IIVerificarea și certificarea de către Autoritatea de management al Programului operațional sectorial Mediu, respectiv de către Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare, pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, precum și pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare + 
Articolul 5(1)Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorității de management al Programului operațional sectorial Mediu, denumită în continuare AM POS Mediu, pentru creanțele stabilite și reducerile aplicate de aceasta și vor fi înaintate spre analiză Direcției management financiar.(2)În scopul verificării și certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)solicită Direcției generale juridice și relația cu Parlamentul confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)solicită structurii de specialitate responsabile confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) și b) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;c)stabilește valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari și valoarea debitelor recuperate.(3)În situația în care Direcția management financiar constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, solicită Serviciului verificare achiziții publice analiza solicitării beneficiarului și a documentelor care o însoțesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(4)În cazul în care din analiza solicitării și a documentelor care o însoțesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare conform Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și o supune aprobării conducerii AM POS Mediu.(5)În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și o supune aprobării conducerii AM POS Mediu.(6)În baza Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare conform Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată de șeful AM POS Mediu, se întocmește nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(7)După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se atașează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora.(8)După aprobarea notei prevăzute la alin. (5) de către conducerea AM POS Mediu, aceasta se comunică beneficiarului.(9)Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (5), comunicată potrivit alin. (8), în termen de 10 zile de la comunicare. Contestația se depune la registratura AM POS Mediu, însoțită de documente justificative, și va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a conducerii AM POS Mediu.(10)Contestația prevăzută la alin. (9) se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de către conducerea AM POS Mediu, care se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare.(11)Modelele notelor prevăzute la alin. (4) și (5) se aprobă prin decizie a conducerii AM POS Mediu.
 + 
Articolul 6(1)Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorității de management pentru Programul operațional Infrastructură mare, denumită în continuare AM POIM, pentru creanțele stabilite/reducerile aplicate aferente proiectelor preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, precum și pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020 și vor fi înaintate spre analiză Direcției management financiar.(2)În scopul verificării și certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)solicită Direcției generale juridice și relația cu Parlamentul confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)solicită Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) și b) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;c)stabilește valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari și valoarea debitelor recuperate.(3)În situația în care Direcția generală juridică și relația cu Parlamentul, respectiv Direcția antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare:a)solicită Serviciului verificare achiziții publice analiza solicitării beneficiarului și a documentelor care o însoțesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)solicită Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate analiza solicitării beneficiarului și a documentelor care o însoțesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în situația în care solicitarea beneficiarului vizează un titlu de creanță emis de către structura de control a AM POIM.(4)Nota privind încadrarea solicitării beneficiarului în prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, va fi comunicată Direcției management financiar de către Serviciul verificare achiziții publice.(5)În cazul în care din analiza solicitării și a documentelor care o însoțesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare conform Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și o supune aprobării conducerii AM POIM.(6)În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, Direcția management financiar întocmește Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 și o supune aprobării conducerii AM POIM.(7)În baza Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare conform Ordonanței Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată de conducerea AM POIM, Direcția management financiar întocmește nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(8)După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se atașează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora.(9)După aprobarea notei prevăzute la alin. (6) de către conducerea AM POIM, aceasta se comunică beneficiarului.(10)Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (6), comunicată potrivit alin. (9), în termen de 10 zile de la comunicare.(11)Contestația se depune la registratura AM POIM, însoțită de documente justificative, și va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a directorului general al AM POIM.(12)Contestația prevăzută la alin. (10) se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de directorul general al AM POIM, care se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare.(13)Modelele notelor prevăzute la alin. (5) și (6) se aprobă prin decizie a directorului general al AM POIM.
 + 
Articolul 7Pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanță care beneficiază de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea corecției aferente părții din contractul economic finanțate prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020. + 
Articolul 8Pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanță care beneficiază de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, vor beneficia de aceste prevederi pentru valoarea corecției aferente contractelor economice finanțate prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020.
 + 
Capitolul IIIPunerea în aplicare a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite referitoare la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare și a accesoriilor acestora aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice și a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate + 
Articolul 9(1)După aprobarea notelor prevăzute la art. 5 alin. (4) și (5), Direcția management financiar efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecții financiare aplicate și a debitelor reținute sau transferate prin plată voluntară.(2)Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanță întocmite și comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 5 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi considerați debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operațional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul pe surse de finanțare în conturile programului;b)completează sumele recuperate în Registrul debitorilor.(3)Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligațiilor prevăzute la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanță, nu vor mai fi stabilite drept creanțe, cu excepția dobânzii aferente Fondului European de Dezvoltare Regională/Fondului de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC.(4)Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, și până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(5)Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare.(6)După aprobarea de către conducerea AM POS Mediu a procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operațional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;b)completează sumele recuperate în Registrul debitorilor.(7)Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice și a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcției management financiar. + 
Articolul 10Pentru corecțiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziție publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii și aprobării de către AM POS Mediu a solicitării prevăzute la art. 5 alin. (1), Direcția management financiar, în baza notei întocmite conform art. 5 alin. (4), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 11(1)După aprobarea notelor prevăzute la art. 6 alin. (5), Direcția management financiar efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecții financiare aplicate și a debitelor reținute sau transferate prin plată voluntară, aferente valorii contractului finanțate prin intermediul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020.(2)Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanță întocmite și comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 6 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi considerați debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul pe surse de finanțare în conturile programului;b)comunică Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate informațiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.(3)Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligațiilor prevăzute la art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanță, nu vor mai fi stabilite drept creanțe, cu excepția dobânzii aferente FEDR/FC.(4)Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare, și până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(5)Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011, cu modificările și completările ulterioare.(6)După aprobarea de către conducerea AM POIM a procesului-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcția management financiar realizează următoarele activități:a)transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;b)comunică Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate informațiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate.(7)Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice și a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcției management financiar. + 
Articolul 12Pentru corecțiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziție publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii și aprobării de către AM POIM a solicitării prevăzute la art. 6 alin. (1), Direcția management financiar, în baza notei întocmite conform art. 6 alin. (5), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IVSuportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, a căror investigare se derulează la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, precum și a celor constatate după intrarea în vigoare a acesteia + 
Articolul 13(1)În vederea identificării debitorului pentru neregulile aferente situațiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului realizează următoarele activități:a)solicită beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, copii de pe documentele deținute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)verifică, potrivit evidențelor proprii, dacă beneficiarul se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) și b) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(2)Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, de compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt:a)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achizițiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP, copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea și verificarea achizițiilor publice/Compartimentul de verificare a achizițiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP;b)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observații“;c)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP;d)pentru situațiile în care procedura de achiziție publică a respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție și anunțul/invitația de participare din SEAP;e)în cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite corecții financiare, documentul de control al ANAP și anunțul/invitația de participare din SEAP;f)în cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecții financiare, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive, care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020, anunțul/invitația de participare din SEAP.
 + 
Articolul 14În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, rubrica „Debitor“ din Nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare nu se completează, făcându-se mențiunea că sumele rezultate din aplicarea corecțiilor, reprezentând creanțe bugetare, se recuperează de autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor europene în conturile programelor europene respective și/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora. + 
Articolul 15Nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare aprobată se transmite Direcției autorizare și verificare achiziții publice și Direcției management financiar, pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, care realizează următoarele activități:a)transferă sumele reprezentând creanță datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziția bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1)/art. 2 alin. (1^1) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operațional sectorial Mediu, respectiv Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC;b)înregistrează sumele recuperate în Registrul debitorilor. + 
Articolul 16Dosarele aferente notelor de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare prin care se stabilește suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice se arhivează separat la nivelul compartimentului de specialitate responsabil cu efectuarea controlului. + 
Articolul 17Pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanță aplicate pentru partea finanțată din Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, încadrate de către echipele de control în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea corecției aferente părții din contractul economic finanțate prin Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013.
 + 
Capitolul VSuportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, constatate în cadrul procedurilor de atribuire inițiate anterior datei de 1 octombrie 2011, precum și al celor inițiate după data de 1 octombrie 2011 și finanțate din Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 + 
Articolul 18(1)În vederea analizei încadrării reducerii procentuale, structurile cu atribuții de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM realizează următoarele activități:a)solicită beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, copii ale documentelor deținute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 și 3 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)solicită Direcției antifraudă, constatare nereguli și măsuri integritate, pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) și b) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare.(2)Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, de structurile cu atribuții de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt:a)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP înainte de 10 iunie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copie de pe raportul de activitate întocmit de UCVAP/CVAP;b)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP și copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observații“;c)pentru situațiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunțul/invitația de participare din SEAP;d)pentru situațiile în care procedura de achiziție publică a respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție, anunțul/invitația de participare din SEAP;e)în cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite reduceri procentuale, documentul de control al ANAP și anunțul/ invitația de participare din SEAP;f)În cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, încheiate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020, anunțul/invitația de participare din SEAP.
 + 
Articolul 19În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, rubrica „Concluziile activității de verificare“ din Raportul de neconformitate se completează cu mențiunea că sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale sunt suportate din conturile Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020. + 
Articolul 20Dosarele aferente rapoartelor de neconformitate prin care se stabilește suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice se arhivează separat la nivelul structurilor emitente din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020. + 
Articolul 21Pentru proiectele preluate integral sau parțial din Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, precum și pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, reducerile procentuale aplicate pentru partea finanțată din Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, încadrate de către Serviciul verificare achiziții publice în prevederile Ordonanței Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi și pentru valoarea corecției aferente părții din contractul economic finanțate prin Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013, respectiv pentru valoarea corecției aferente contractelor economice finanțate prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020.
 + 
ANEXĂla normeNr. de înregistrare beneficiar …………/……………
SOLICITARE
pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate
pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice în conformitate
cu Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea
de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate
pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru
Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru
Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020
Denumirea beneficiarului:Codul SMIS:Domeniul major de intervenție:Titlul proiectului:I.Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale și corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioareInstituție publică locală [ ]Operator regional [ ]II.Stadiul implementării proiectuluiÎn implementare [ ]Finalizat [ ]III.1.Nr./data contractului economic afectat de neregulă*):*) În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziție publică pentru care au fost aplicate corecții financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc.…………………………………………………………Obiectul contractului: ………………………………………..Denumirea contractorului: ………………………………….Valoarea inițială a contractului economic (fără TVA): ………… (Nu se ia în calcul valoarea actelor adiționale ulterioare.)Procentul corecției/Reducerea procentuală: …………………..III.2.Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achizițiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011: [ ]– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea și verificarea achizițiilor publice/Compartimentul de verificare a achizițiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.3.Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observații“.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.4.Procedura a fost lansată în SEAP anterior datei de 1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, se atașează un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie de pe acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.5.Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.6.Corecțiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziție publică ce au respectat prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitație restrânsă și negociere cu publicare prealabilă a unui anunț de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii:– Se atașează copie de pe nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziție.– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare/nota de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare.– În situația în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.7.În cazul contractelor de achiziție publică/contractelor de achiziție sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau național prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract și pentru care au fost stabilite corecții financiare/reduceri procentuale:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se atașează documentul de control al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP).– Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu sa pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.8.În cazul contractelor de achiziție publică de lucrări, încheiate de beneficiarii prevăzuți la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecții financiare/reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenței în documentația de atribuire a unor cerințe restrictive care conduc la restrângerea concurenței, prin includerea unor standarde sau specificații tehnice fără mențiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziție publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020:– Se atașează anunțul/invitația de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se depune o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancțiunea falsului în declarații, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate.– În situația în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanță, se atașează o copie a hotărârii judecătorești, iar în cazul în care instanța de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluția. Dacă instanța nu s-a pronunțat, se depune o copie după acțiunea în instanță cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanței la care a fost introdusă și a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedește existența unei acțiuni pe rolul instanței judecătorești.III.9.Solicit suma de: ………., reprezentând Fondul European de Dezvoltare Regională/Fondul de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC (1); suma de …….., reprezentând cofinanțare de la bugetul de stat (2); și suma de …………, reprezentând TVA (3).

Nr. crt. Cererea de rambursare/plată în care s-au aplicat corecții financiare FEDR/FC Bugetul de stat TVA
1. Cererea de rambursare nr. 1
2. ………..
3. ………..
TOTAL

În cazul în care debitele au fost stinse prin rețineri din cererile de rambursare, se completează următorul tabel:

Nr. crt. Cererea de rambursare/plată în care s-au reținut debitele calculate în nota de constatare Suma reținută din FEDR/FC Suma reținută din bugetul de stat Suma reținută reprezentând TVA
1. Cererea de rambursare nr. 1
2. ………..
3. ………..
TOTAL

În cazul în care debitele au fost achitate parțial sau în totalitate prin plată voluntară:

Nr. crt. Ordin de plată/data Suma achitată
Total debit achitat prin plata voluntară

(Se atașează ordinele de plată și extrasele de cont.)
Semnătura ………………………
Ștampila
Numele și prenumele reprezentantului legal ………….
Data ……………………–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x