NORME DE APLICARE din 16 martie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 28 martie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1237 14/12/2011
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 16/03/2011
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 245 din 16 martie 2011, publicată în Monitorul Oficial nr. 213 din 28 martie 2011.
 + 
Articolul 1(1)Beneficiarii Programului Național Apicol pentru perioada 2011-2013 (Program), astfel cum sunt definiți în anexa nr. 1 la hotărâre, solicită anual sprijinul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituită conform legislației în vigoare, și depun la sediul acesteia următoarele documente justificative:a)cerere pe baza căreia solicită accesarea o singură dată a măsurilor prevăzute în Program în care menționează și acordul de derulare a sprijinului prin intermediul aceleași formei asociative;(la 28-12-2011,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.237 din 14 decembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 928 din 28 decembrie 2011
)
b)declarație pe propria răspundere din care să reiasă că aceștia nu au mai solicitat sprijin financiar prin intermediul altei forme asociative;c)declarație pe propria răspundere că achiziționează familiile de albine și/sau mătcile și/sau roiurile la pachet și/sau roiurile pe faguri din rase omologate în România și/sau stupii, numai prin măsurile prevăzute în Program și nu solicită finanțare și din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR);d)copia actului de identificare – B.I./C.I., în cazul persoanelor fizice;e)copia certificatului de înregistrare de la oficiul registrului comerțului/a certificatului de înregistrare fiscală, după caz;f)copia adeverinței care să ateste proprietatea și numărul familiilor de albine înscrise în Registrul agricol, la data solicitării acesteia, eliberată de consiliul local;(la 28-12-2011,
Litera f) din Alineatul (1) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.237 din 14 decembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 928 din 28 decembrie 2011
)
g)copia adeverinței/atestatului/certificatului/diplomei care să confirme pregătirea apicultorului în domeniul apicol, conform legislației în vigoare, eliberată până la termenul-limită de depunere a cererii și a documentelor, după caz;(la 28-12-2011,
Litera g) din Alineatul (1) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.237 din 14 decembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 928 din 28 decembrie 2011
)
h)copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat înainte de depunerea cererii de solicitare la sediul formei asociative de către direcția județeană sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, respectiv a municipiului București, pe raza căreia își desfășoară permanent activitatea exploatația/unitatea;(la 28-12-2011,
Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 1 a fost modificată de Punctul 16, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.237 din 14 decembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 928 din 28 decembrie 2011
)
i)copia ordinului de deplasare eliberat de forma asociativă din care face parte, din care să rezulte că apicultorul a efectuat deplasarea în pastoral, avizat de către consiliul local;j)copia buletinului de analize fizico-chimice ale mierii;k)copia facturii fiscale de efectuare a plății analizelor fizico-chimice ale mierii.
(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. i), pentru anul 2011, apicultorii care solicită sprijin financiar pentru achiziționarea de stupi în vederea reformării stupilor uzați în urma deplasării acestora în pastoral și nu au ordin de deplasare în pastoral pe anul 2010 trebuie să depună copia paginii vizate de forma asociativă din care face parte, la rubrica „deplasări în pastoral”, din carnetul de stupină.(3)Beneficiarii Programului care sunt crescători de albine ecologice solicită anual sprijinul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituită conform legislației în vigoare, și depun la sediul acesteia, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), următoarele:a)copia fișei de înregistrare a producătorului în agricultura ecologică, aprobată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale;b)copia contractului producătorului ecologic încheiat cu un organism de inspecție și certificare aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale;c)copia certificatului de confirmare/conformitate elaborat de organismul de inspecție și certificare, pentru familiile de albine aflate în perioada de conversie sau certificate.
 + 
Articolul 2(1)Forma asociativă legal constituită are obligația de a păstra la sediul acesteia următoarele:a)documentele prevăzute la art. 1;b)procesul-verbal din care să reiasă că membrii formei asociative au primit de la aceasta medicamentele, produsele biologice, suplimentele nutritive, biostimulatorii și fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa în vederea combaterii varoozei, mătcile, roiurile la pachet, roiurile pe faguri sau familiile de albine solicitate, precum și stupii;c)calendarul tratamentelor, întocmit și urmărit de aceasta;d)registrul membrilor care au solicitat sprijin financiar.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se arhivează conform legislației în vigoare și sunt puse la dispoziția reprezentanților compartimentului de inspecție din cadrul centrelor județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, precum și reprezentanților altor instituții de control abilitate.
 + 
Articolul 3(1)Pentru acțiunile prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre, cap. II lit. b)-e), forma asociativă legal constituită, pe baza cererilor și a documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul județean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, pe raza căruia își are sediul înregistrat în actele de constituire, următoarele documente:a)cererea de solicitare a sprijinului financiar pentru fiecare acțiune în parte;b)copia documentului din care să rezulte că forma asociativă are membrii cu stupi identificați de către aceasta, prin Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu", conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor și stupilor;c)centralizatorul membrilor formei asociative legal constituite, care solicită sprijin financiar pentru fiecare acțiune în parte;d)copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;e)documentul de identitate bancară al formei asociative legal constituite;f)copia facturii fiscale de achiziție a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei;g)copia facturii fiscale de achiziție a mătcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în România;h)copia facturii fiscale de achiziție a stupilor;i)copia documentelor fiscale de efectuare a plății medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei;j)copia documentelor fiscale de efectuare a plății mătcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în România;k)copia documentului fiscal de efectuare a plății stupilor;l)copia documentului fiscal al apicultorului de efectuare a plății analizelor fizico-chimice ale mierii;m)copia certificatului de origine, care atestă proveniența mătcilor din ferme de elită autorizate de către Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" și autorizate sanitar veterinar;n)copia declarației de conformitate, care atestă proveniența mătcilor din ferme de multiplicare autorizate de către Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" și autorizate sanitar veterinar.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie în limba română sau însoțite de traduceri legalizate ale acestora, după caz.(3)Pentru acțiunea prevăzută la anexa nr. 1 la hotărâre, cap. II lit. a), forma asociativă legal constituită care elaborează, tipărește și multiplică Ghidul de bune practici pentru apicultură, precum și materialele informative, respectiv flayere, afișe, broșuri, depune cererea la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, însoțită de următoarele documente:a)copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;b)documentul de identitate bancară al formei asociative legal constituite;c)copia Ghidului de bune practici pentru apicultură avizat, precum și copii ale materialelor informative, respectiv flayere, afișe, broșuri;d)copia facturii fiscale de efectuare a plății pentru tipărirea și multiplicarea Ghidului de bune practici pentru apicultură și a materialelor informative, respectiv flayere, afișe, broșuri;e)copia centralizatorului celor cărora li s-a distribuit gratuit Ghidul de bune practici pentru apicultură și materialele informative, respectiv flayere, afișe, broșuri, care să cuprindă numele instituției/organizatorului de târguri și expoziții apicole, numărul de exemplare, data distribuirii, datele de identificare și semnătura beneficiarilor.
 + 
Articolul 4Fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa și stupii achiziționați prin prezentul program trebuie să respecte cerințele tehnice prevăzute în Ghidul de bune practici pentru apicultură. + 
Articolul 5Pentru acțiunile prevăzute în Program, termenul-limită de depunere a cererii și a documentelor care o însoțesc este 1 august a fiecărui an. + 
Articolul 6(1)După finalizarea procesului de înregistrare și verificare a cererilor depuse de formele asociative legal constituite, centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, întocmesc și transmit Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură centralizatorul cu solicitările sprijinului financiar pentru fiecare acțiune în parte, în vederea stabilirii nivelului sprijinului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură transmite centrelor sale județene, respectiv al municipiului București, nivelul sprijinului financiar în cadrul fiecărei acțiuni prevăzute în Program.
 + 
Articolul 7(1)Centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, după centralizarea și antecalculația sumelor aferente cererilor, întocmesc și transmit Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură o situație centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, după aprobarea sumelor solicitate, întocmește și transmite Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale o situație centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
 + 
Articolul 8În baza situațiilor centralizatoare ale sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar, transmise de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanțelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoțită de situația centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar. + 
Articolul 9După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanților sprijinului financiar, conform legislației în vigoare. + 
Articolul 10(1)În baza prevederilor prezentei hotărâri, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează formularistica necesară implementării prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de verificare a cererilor și a condițiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre acțiunile din Program, precum și procedura de control, care se aprobă prin decizie a directorului general al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.(2)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul apicol, care se avizează de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și este adus la cunoștința beneficiarilor prin afișare pe site-ul oficial al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.(3)Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin centrele județene, respectiv al municipiului București, pune la dispoziția solicitanților formularistica și documentația necesare realizării acțiunilor cuprinse în Program.(4)Forma asociativă legal constituită, pe parcursul unui an, prezintă o singură dată, la prima solicitare, actele de identificare, în copie, precum și originalele pentru autentificare.(5)Forma asociativă legal constituită va anunța orice modificare privind identificarea ei la centrul județean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București, în termen de 5 de zile lucrătoare de la respectiva modificare. + 
Articolul 11(1)În cazul în care suma solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite și aprobată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură se încadrează în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, nivelul sprijinului financiar se stabilește la valoarea de achiziție, fără TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și la valoarea, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii.(2)În cazul în care suma solicitată de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite și aprobată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește nivelul sprijinului financiar la valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și la valoarea cea mai mică, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toți beneficiarii.(2^1)În cazul în care după aplicarea prevederilor alin. (2) nu se depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește procentual nivelul sprijinului financiar pentru beneficiarii care au valoarea de achiziție, fără TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine, a stupilor sau a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, mai mare decât valoarea minimă de achiziție, fără TVA, fără a se depăși valoarea de achiziție, fără TVA, din factură, până la limita sumei aprobate.(la 28-12-2011,
Articolul 11 a fost completat de Punctul 17, Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.237 din 14 decembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 928 din 28 decembrie 2011
)
(3)În cazul în care și după aplicarea prevederilor alin. (2) se depășește suma aprobată prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură stabilește nivelul sprijinului financiar ca procent din valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor și fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convențională/ecologică, a mătcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine și a stupilor, precum și din valoarea cea mai mică, fără TVA, a setului de bază de analize fizico-chimice care să ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toți beneficiarii, până la limita sumei aprobate.
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x