NORMATIV DE CONȚINUT din 6 februarie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 7 martie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 891 23/07/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 828 04/07/2019
ActulACTUALIZEAZA PENORMATIV 06/02/2012
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEGHID 20/02/2020
ActulABROGAT DEORDIN 891 23/07/2019





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 799 din 6 februarie 2012, publicat în Monitorul Oficial nr. 151 din 7 martie 2012.
 + 
Capitolul IAbrogat.(la 25-07-2019,
Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 1Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 1 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 2Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 2 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 3Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 3 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 4Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 4 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 5Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 5 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 6Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 6 din Capitolul I a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Capitolul IIAbrogat.(la 25-07-2019,
Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 7Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 7 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 8Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 8 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 9Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 9 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 10Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 10 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 11Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 11 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 12Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 12 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 13Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 13 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 14Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 14 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 15Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 15 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 16Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 16 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 17Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 17 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 18Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 18 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 19Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 19 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 20Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 20 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 21Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 21 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 22Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 22 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 23Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 23 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 24Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 24 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 25Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 25 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 26Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 26 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 27Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 27 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 28Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 28 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 29Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 29 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 30Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 30 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 31Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 31 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 32Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 32 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 33Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 33 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 34Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 34 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 35Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 35 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 36Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 36 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 37Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 37 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 38Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 38 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 39Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 39 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 40Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 40 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Articolul 41Abrogat.(la 25-07-2019,
Articolul 41 din Capitolul II a fost abrogat de Litera b), Articolul 5 din ORDINUL nr. 828 din 4 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 25 iulie 2019
)
 + 
Capitolul IIIConținutul documentației tehnice necesare pentru obținerea autorizației de gospodărire a apelor + 
Articolul 42(1)Cererea de solicitare a autorizației va fi însoțită de documentația tehnică de fundamentare care va fi elaborată de o instituție publică sau privată specializată în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor, certificată de autoritatea publică centrală în domeniul apelor.(2)Documentația tehnică de fundamentare pentru obținerea autorizației de gospodărire a apelor va conține:a)date generale și localizarea obiectivului:a.1)localizarea obiectivului: bazinul hidrografic, cursul de apă, denumirea și codul cadastral, județul, localitatea sau localitățile din zonă;a.2)titularul și beneficiarul investiției, proiectantul general și proiectanții de specialitate, precizându-se: numele, adresa, telefonul, fax, e-mail;a.3)denumirea completă a societății beneficiare, forma de proprietate: capital de stat, privat, mixt, persoană fizică, profilul de activitate, codul CAEN, CUI, atributul fiscal, numărul de înregistrare în registrul comerțului, adresa sediului principal, adresa punctului de lucru pentru care se solicită avizul, cod poștal, telefon fix și mobil, fax, codul IBAN și banca, reprezentanți: director general, director economic, administrator etc.; (copie de pe certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului);a.4)scrisoare de confirmare a faptului că solicitantul nu înregistrează debite restante față de emitentul actului de reglementare;a.5)copie de pe factura care să ateste că s-a plătit 50% din contravaloarea serviciului de emitere a actului de reglementare;b)avizul de gospodărire a apelor emis la documentația tehnică ce a stat la baza executării lucrărilor de investiții pentru care se cere autorizarea, în două exemplare. În cazul reactualizării sau modificării autorizației se va prezenta și autorizația de gospodărire a apelor în baza căreia a funcționat până la data solicitării;c)valoarea debitelor care fundamentează categoria de importanță a folosinței;d)programul de etapizare, elaborat pentru conformarea cu prevederile legale, în cazul autorizațiilor emise pe perioadă limitată;d.1)modul de realizare a prevederilor programului de etapizare în cazul reactualizării autorizației de gospodărire a apelor;e)schema generală a lucrărilor, construcțiilor, instalațiilor sau a folosinței de apă pentru care se solicită autorizația (cu prezentarea principalilor parametri constructivi și funcționali), în două exemplare, inclusiv încadrarea în ansamblul folosinței de apă;e.1)memoriu tehnic, cu următorul conținut:– date generale: denumirea investiției, a lucrărilor sau a folosinței de apă, bazinul hidrografic, cursul de apă, județul, localitatea sau, după caz, localitățile limitrofe;– coordonatorul hidroedilitar de zonă sau al localităților, proiectantul general;– numărul avizului de gospodărire a apelor, perioada de execuție, numărul și data actului de recepție;– beneficiarul care va exploata lucrarea sau folosința de apă; racordări la lucrări hidrotehnice sau hidroedilitare existente; profilul de activitate al beneficiarului folosinței de apă și al lucrărilor;– capacități care generează mărimea parametrilor constructivi și funcționali (obiective sau suprafețe de teren apărate, oraș cu număr de locuitori, unitatea de producție cu capacități pentru principalele produse, suprafețe irigate sau desecate etc.);– încadrarea lucrărilor în clasa de importanță privind asigurarea surselor de apă și apărarea împotriva inundațiilor; lucrări de combatere a eroziunii solului în zonă, executate sau necesare pentru controlul regimului de curgere pe văi și torenți;– piesele desenate ce se vor anexa memoriului tehnic vor trebui să prezinte concludent situația reală executată a ansamblului lucrărilor;e.2)datele caracteristice reale (conform actelor de recepție) și funcționale prevăzute în avizul de gospodărire a apelor emis pentru lucrarea respectivă.Justificarea amănunțită a eventualelor modificări ale parametrilor constructivi și funcționali realizați, după executarea lucrărilor și instalațiilor, față de prevederile avizului de gospodărire a apelor;e.3)tipul și cantitățile de substanțe periculoase/prioritar periculoase evacuate, conform Hotărârii Guvernului nr. 351/2005, cu modificările și completările ulterioare;e.4)unitățile economice care desfășoară activități de depozitare, manevrare și/sau transport prin conducte al substanțelor periculoase sau alte activități pe sol sau în subsol care pot conduce la evacuarea indirectă de substanțe periculoase în apele subterane se vor supune procedurii de autorizare conform Hotărârii Guvernului nr. 351/2005, cu modificările și completările ulterioare;e.5)planurile topo se vor realiza pentru sursa de alimentare cu apă, evacuare ape uzate etc.;e.6)se va anexa, după caz, bilanțul de mediu sau studiul de evaluare a riscului;f)regulamentul de funcționare-exploatare și întreținere întocmit conform cap. V, în două exemplare;g)anexe (după caz):1.planul de prevenire și combatere a poluărilor accidentale;2.planul de apărarea împotriva inundațiilor;3.planul de prevenire și combatere a efectelor fenomenelor meteorologice periculoase și a accidentelor la construcțiile hidrotehnice.Planurile vor fi elaborate de către utilizatorul de apă și vor cuprinde modalități de intervenție, cu forțe proprii sau pe bază de contract cu "terți" specializați;4.fișa de inventariere a forajelor hidrogeologice executate în cadrul folosinței de apă sau în alte scopuri, întocmită conform anexei.Pentru forajele cu caracter de explorare/exploatare se vor întocmi și instrucțiuni specifice de exploatare;h)Se va descrie tehnologia aleasă conform celor mai bune tehnici disponibile înregistrate în dezvoltarea activității pentru care se solicită autorizarea în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 152/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 43(1)Pentru lucrări și instalații de exploatare a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apă, cuvetele lacurilor și bălților și din terasă, conținutul documentațiilor pentru obținerea autorizației de gospodărire a apelor se va completa cu următoarele:a)lucrările hidrotehnice sau alte obiective social-economice care ar putea fi afectate ca urmare a exploatării de agregate minerale, precum și măsurile sau lucrările necesare menținerii regimului inițial de curgere;b)planuri de situație, cu indicarea perimetrului avizat prin actele de reglementare în domeniul apelor și cu amplasarea în teren a bornelor de delimitare a perimetrului de exploatare (scara 1:10.000-1:2.000); pe aceste planuri se vor marca zonele de exploatare, pe trimestre;c)profiluri transversale și longitudinale în secțiuni caracteristice ale albiei râului, amplasate în amonte de exploatare, în perimetrul exploatării și în aval de exploatare, în situația existentă la data solicitării autorizației. Zonele amonte și aval se vor extinde cel puțin pe o lungime egală cu lungimea sectorului de albie în exploatare;d)fișa perimetrului temporar de exploatare întocmită conform Legii nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, cu prezentarea morfologiei albiei minore și majore, a dinamicii și evoluției albiei, cu precizarea limitelor de inundare și a măsurilor și lucrărilor pentru stabilizarea albiei;e)autorizația de construire eliberată de autoritățile competente;f)permisul de exploatare;g)alte acte solicitate de emitentul autorizației de gospodărire a apelor, considerate necesare pentru reglementarea folosințelor;h)prezentarea căilor de acces la exploatările de balast, stații de sortare și, după caz, acceptul administratorului/proprietarului acestora în vederea utilizării lor;i)grafic de eșalonare a lucrărilor de decolmatare și regularizare a cursurilor de apă cu exploatare de agregate minerale.(2)Toate planurile vor fi prezentate în coordonate STEREO 70.(3)Profilele postexecuție, profilele transversale, planurile de situație vor fi întocmite și vizate de topometri autorizați.
 + 
Capitolul IVConținutul documentației tehnice necesare pentru obținerea autorizației de gospodărire a apelor la folosințele de apă ce intră sub incidența Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 152/2005 + 
Articolul 44Cererea de solicitare a autorizației va fi însoțită de documentația tehnică de fundamentare ce va fi elaborată de un proiectant abilitat de autoritatea publică centrală în domeniul apelor. Această documentația tehnică va cuprinde:1.DESCRIERE GENERALĂ – descrierea succintă a activităților, scopul lor, produsele, diagrama proceselor instalației implicate, cu marcarea punctelor de emisii, niveluri de emisii din fiecare punct1.1.Prezentarea condițiilor specifice prezente ale amplasamentului, inclusiv poluarea istorică1.2.Schema generală a lucrărilor, construcțiilor, instalațiilor sau a folosinței de apă pentru care se solicită autorizația (cu prezentarea principalilor parametri constructivi și funcționali), în două exemplare, inclusiv încadrarea în ansamblul folosinței de apă2.INTRĂRI DE MATERII PRIME2.1.Selectarea materiilor prime/utilizări:– principalele materii prime/utilizări;– natura chimică/compoziție;– inventarul complet al materialelor (calitativ și cantitativ);– ponderea (%) în: produs, apă de suprafață, în canalizare, în deșeuri;– impactul asupra apelor;– stocare;– protecție împotriva inundațiilor sau de pătrundere în sol a apei de la stingerea incendiilor.2.2.Cerințele privind cele mai bune tehnici disponibile pentru reducerea poluării:– cerința caracteristică a celor mai bune tehnici disponibile;– studii pe termen lung care sunt necesar a fi realizate pentru a stabili emisiile în mediu și impactul materiilor prime și materialelor utilizate;– proceduri pentru revizuirea sistematică în concordanță cu noile progrese referitoare la materiile prime și utilizarea unora mai adecvate, cu impact mai redus asupra apelor;– proceduri de asigurare a calității pentru controlul materiilor prime.2.3.Utilizarea apei2.3.1.Alimentarea, canalizarea, epurarea apei:– sursa de alimentare cu apă;– volumul de apă captat (mc/an);– înmagazinarea apei, stoc de incendiu;– utilizarea apei pe faze ale procesului de producție;– gradul de recirculare al apei pe faze ale procesului de producție;– cantitatea de apă/unitatea de produs, comparație cu cele mai bune tehnici disponibile;– diagrama circuitelor apei și a debitelor caracteristice;– schema de bilanț a apei în cadrul instalației (de la prelevare până la evacuarea în receptorul natural).2.3.2.Cerințele privind cele mai bune tehnici disponibile pentru utilizarea apei:– cerința caracteristică a celor mai bune tehnici disponibile;– studii privind utilizarea eficientă a apei;– utilizarea de tehnici de reducere a consumului de apă;– identificarea principalelor oportunități de îmbunătățire a utilizării eficiente a apei și data până la care acestea vor fi realizate.2.3.3.Sistemele de canalizare2.3.4.Recircularea apei2.3.5.Alte tehnici de minimizare a consumului de apă2.3.6.Apa utilizată la curățenie/spălare3.PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI3.1.Inventarul proceselor, descriere, capacitate maximă3.2.Descrierea proceselor tehnologice, diagrama/diagramele fluxurilor procesului tehnologic al activităților pentru a indica principalele faze ale procesului și pentru a identifica mijloacele prin care materialele sunt transferate de la o activitate la alta, materii prime utilizate, produs, deșeuri rezultate3.3.Inventarul ieșirilor (produselor)3.4.Inventarul ieșirilor (deșeurilor), cantitatea, impactul asupra apelor3.5.Diagramele elementelor principale ale instalației3.6.Sistemul de exploatare, informații privind monitorizarea apelor3.7.Condiții anormale de funcționare, cum ar fi: pornirile, opririle și întreruperile momentane3.8.Cerințe caracteristice specifice procesului de producție privind cele mai bune tehnici disponibile sau utilizării măsurilor alternative; asigurarea funcționării corespunzătoare prin:3.8.1.implementarea unui sistem eficient de management al mediului;3.8.2.minimizarea impactului produs de accidente și de avarii printr-un plan de prevenire și management al situațiilor de urgență.– Planul de prevenire și management al situațiilor de urgență conține 3 părți:– Planul de prevenire și combatere a poluărilor accidentale;– Planul de prevenire și stingere a incendiilor;– Planul de prevenire și combatere a efectelor fenomenelor meteorologice periculoase și a accidentelor la construcțiile hidrotehnice.4.EMISII ȘI REDUCEREA POLUĂRII4.1.Reducerea emisiilor din surse punctiforme în apă de suprafață și canalizare4.2.Surse de emisie, sisteme de epurare pentru fiecare sursă de apă uzată, metode de minimizare a cantității de apă consumate, metode de epurare, punctul de evacuare4.3.Minimizarea consumului de apă, studii4.4.Ape meteorice, zone în care există un risc de contaminare a apelor de suprafață4.5.Compoziția efluentului epurat, punctul de evacuare, masa/unitate de timp, concentrație, studii privind impactul evacuărilor4.6.Toxicitatea efluentului epurat4.7.Descrierea stației de epurare, trepte de epurare, parametrii, eficiența stației de epurare, gospodăria de nămol etc.4.8.By-pass-area și protecția stației de epurare a apelor uzate, valoarea debitului de asigurare la care stația de epurare va fi by-pass-ată, rezervoare-tampon etc.4.9.Pierderi și scurgeri în apă de suprafață, canalizare și apă subterană4.10.Referințele corespunzătoare privind impermeabilizarea structurilor instalației (drenuri, conducte, canale, rezervoare, cuve de retenție, batale)4.11.Alte riscuri asupra solului, elemente care ar putea conduce la emisii necontrolate în apă4.12.Emisii în ape subterane4.12.1.Obligativitatea efectuării unui studiu hidrogeologic care să conțină monitorizarea calității apei subterane și asigurarea luării măsurilor de precauție necesare prevenirii poluării apei subterane4.12.2.Tipul monitorizării și frecvența, substanțele monitorizate, amplasamentul punctelor de monitorizare și caracteristicile tehnice ale lucrărilor de monitorizare4.12.3.Măsuri de precauție luate pentru prevenirea poluării apei subterane4.12.4.Măsuri de control intern și de service al conductelor de alimentare cu apă și de canalizare, precum și al conductelor, recipienților și rezervoarelor prin care tranzitează, respectiv sunt depozitate substanțele periculoase4.13.Receptori (inclusiv informații referitoare la impactul asupra mediului și la reglementările existente pentru monitorizarea impactului asupra mediului). Influența asupra receptorilor sensibili, limitele sau condițiile care au fost stabilite, în funcție de perimetrul utilizat4.14.Delimitarea suprafeței pe care se desfășoară procesul sau perimetrul amplasamentului utilizat pentru instalații noi și pentru instalațiile existente5.MINIMIZAREA ȘI RECUPERAREA DEȘEURILOR5.1.Surse de deșeuri. Identificarea surselor (punctele din cadrul procesului) și fluxurilor de deșeuri și modalitățile de manipulare a acestora5.2.Evidența deșeurilor și zonele de depozitare5.3.Cerințe speciale de depozitare pentru deșeuri inflamabile, deșeuri sensibile la căldură sau la lumină, separarea deșeurilor incompatibile, deșeuri care se pot dizolva sau pot reacționa cu apa (care trebuie depozitate în spații acoperite)5.4.Recipiente de depozitare (acolo unde sunt folosite) pentru cerințele caracteristice privind cele mai bune tehnici disponibile5.5.Recuperarea sau eliminarea deșeurilor, identificarea celor mai bune opțiuni practice pentru recuperarea, reciclarea, eliminarea deșeurilor din punctul de vedere al protecției mediului6.ACCIDENTELE ȘI CONSECINȚELE LORPlanul de management al accidentelor și implementarea unui sistem eficient de management de mediu utilizând recomandările prevăzute de cele mai bune tehnici disponibile pentru orice eveniment care poate avea consecințe semnificative asupra factorului de mediu-apă sau planurile de urgență (internă și externă) existente care să prezinte metodele prin care impactul accidentelor și avariilor să fie minimizat.7.MONITORIZARE7.1.Monitorizarea emisiilor în apăMăsurile propuse pentru monitorizarea emisiilor incluzând orice monitorizare a mediului și frecvența, metodologia de măsurare și procedura de evaluare propusă. Descrieți orice măsuri speciale pentru perioadele de pornire și oprire.– Frecvența de monitorizare va varia în funcție de sensibilitatea receptorilor și trebuie să fie proporțională cu dimensiunea operațiilor.– Operatorul/Titularul de activitate trebuie să aibă realizată o analiză completă care să acopere un spectru larg de substanțe pentru a putea stabili că toate substanțele relevante au fost luate în considerare la stabilirea valorilor-limită de emisie. Această analiză trebuie să cuprindă lista substanțelor indicate de legislația în vigoare. Acest lucru trebuie actualizat în mod normal cel puțin o dată pe an.– Toate substanțele despre care se consideră că pot crea probleme sau toate substanțele individuale la care mediul local poate fi sensibil și asupra cărora activitatea poate avea impact trebuie de asemenea monitorizate sistematic. Aceasta trebuie să se aplice în special pesticidelor obișnuite și metalelor grele. Folosirea probelor medii alcătuite din probe momentane este o tehnică care se folosește mai ales în cazurile în care concentrațiile nu variază în mod excesiv.– În unele sectoare pot exista evacuări de substanțe care sunt mai dificil de măsurat/determinat și a căror capacitate de a produce efecte negative este incertă, în special când sunt în combinație cu alte substanțe. Tehnicile de monitorizare a "toxicității totale a efluentului" pot fi așadar adecvate pentru a face măsurători directe ale efectelor negative, de exemplu evaluarea directă a toxicității.7.2.Monitorizarea și raportarea emisiilor în apa de suprafață, în apa subterană sau în rețeaua de canalizare, după caz:– parametru;– punct de emisie;– denumirea receptorului;– frecvența de monitorizare;– metoda de monitorizare.Descrieți orice măsuri referitoare la funcționarea instalației pe perioada pornirii sau opririi.7.3.Monitorizarea și raportarea deșeurilorPentru generarea de deșeuri ce pot afecta calitatea apelor trebuie monitorizate și înregistrate următoarele:– compoziția fizică și chimică a deșeurilor;– pericolul caracteristic;– precauții de manevrare și substanțe cu care nu pot fi amestecate;– în cazul în care deșeurile sunt eliminate direct pe sol, de exemplu, împrăștierea nămolului sau un depozit de deșeuri pe amplasament, trebuie stabilit un program de monitorizare care ia în considerare materialele, agenții potențiali de contaminare și căile potențiale de transmitere din sol în apa subterană, în apa de suprafață sau în lanțul trofic.7.4.Monitorizarea apelor în situația funcționării normale:– apa subterană, caracterizare a calității și debitului, variațiile pe termen scurt, precum și variațiile pe termen lung. Monitorizarea trebuie stabilită în baza unui studiu hidrogeologic care să indice direcția de curgere a apelor subterane, amplasamentul și caracteristicile constructive necesare pentru forajele de monitorizare;– apa de suprafață, calitatea apei în amonte și în aval de punctele de evacuare a apelor uzate epurate;– apele pluviale, după ce au spălat suprafețe contaminate.7.5.Monitorizarea apelor pe perioadele de funcționare anormală:– măsuri speciale propuse pe perioada de punere în funcțiune, oprire sau alte condiții anormale. Monitorizare specială a emisiilor în apă pentru a minimiza riscul asupra mediului.8.ASPECTE LEGATE DE AMPLASAMENTUL PE CARE SE AFLA INSTALAȚIA8.1.Sinergii. Posibilitatea de apariție a sinergiilor cu alți deținători care pot avea influență asupra emisiilor produse de instalații8.2.Selectarea amplasamentului. Justificarea selectării amplasamentului propus (pentru instalații noi)9.LIMITELE DE EMISIE9.1.Emisii în rețeaua de canalizare proprie asociate cu utilizarea celor mai bune tehnici disponibile pentru tipuri specifice de activitate: substanța și punctele de emisie9.2.Emisii în rețeaua de canalizare orășenească sau cursuri de apă de suprafață (după preepurarea proprie): substanța și punctele de emisie.Indicatorii care se vor înscrie sunt cuprinși în NTPA 002 privind condițiile de evacuare a apelor uzate în rețelele de canalizare ale localităților și direct în stațiile de epurare și NTPA 001 privind stabilirea limitelor de încărcare cu poluanți a apelor uzate industriale și orășenești la evacuarea în receptori naturali, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condițiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificările și completările ulterioare.În funcție de indicatorii prezenți în apa uzată industrială provenită din instalație se va face corelarea cu Hotărârea Guvernului nr. 351/2005, cu modificările și completările ulterioare.10.IMPACT10.1.Evaluarea impactului emisiilor asupra apelor, prezentat în studiul de evaluare a impactului asupra mediului sau în bilanțul de mediu.10.2.Localizarea receptorilor, a surselor de emisii și a punctelor de monitorizare, în special următorii receptori importanți și sensibili trebuie luați în considerare ca parte a evaluării:– habitate care intră sub incidența Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, aflate la o distanță de până la 20 km de instalație sau până la 20 km de amplasamentul unei centrale electrice cu o putere mai mare de 50 MWth;– arii naturale protejate aflate la o distanță de până la 20 km de instalație;– arii naturale protejate care pot fi afectate de instalație;– comunități (de exemplu: școli, spitale sau proprietăți învecinate);– zone de patrimoniu cultural;– zone vulnerabile la nitrați;– cursuri de apă din zonele sensibile (inclusiv ape subterane).10.3.Operatorii/Titularii de activitate trebuie să facă dovada că a fost realizată o evaluare satisfăcătoare a efectelor potențiale ale evacuărilor din activități și că impactul este acceptabil. Acest lucru poate fi făcut prin utilizarea metodologiei de evaluare a celor mai bune tehnici disponibile și a altor informații suplimentare pentru a prezenta efectele asupra apelor, exercitate de emisiile rezultate din activități.10.4.Managementul deșeurilorReferitor la activitățile care implică eliminarea sau depozitarea deșeurilor, cu risc de poluare a apelor, se vor lua în considerare obiectivele relevante și identificarea oricăror măsuri suplimentare care trebuie luate în scopul aplicării celor mai bune tehnici disponibile.11.PROGRAMUL DE ETAPIZARE– Programul etapizat va fi elaborat pentru conformarea cu prevederile legale, în cazul autorizațiilor emise pe perioadă limitată.– Documentația tehnică de fundamentare va fi însoțită și de următoarele acte:1.avizul de gospodărire a apelor emis la documentația tehnică care a stat la baza executării lucrărilor de investiții pentru care se cere autorizarea, în două exemplare. În cazul reactualizării sau modificării autorizației, se va prezenta și autorizația de gospodărire a apelor în baza căreia a funcționat până la data solicitării;2.valoarea debitelor care fundamentează categoria de importanță a folosinței;3.regulamentul de funcționare-exploatare și întreținere întocmit conform cap. V, în două exemplare.
 + 
Capitolul VRegulament de funcționare-exploatare și întreținere + 
Articolul 45(1)Regulamentul de funcționare-exploatare și întreținere se elaborează pentru ansamblul lucrărilor ori al folosinței de apă și, când este cazul, pe subansambluri de lucrări, secții, ateliere, obiective, gospodării de apă, stații de epurare sau altele asemenea.(2)Regulamentul de funcționare-exploatare și întreținere însumează descrierea modului de asigurare a exploatării, funcționării obiectivelor de gospodărire a apelor, precum și a activităților destinate întreținerii lucrărilor, construcțiilor și instalațiilor aferente, precum și prevederi specifice privind mijloacele de supraveghere, modalitățile de control tehnic și mijloacele de intervenție în caz de incidente, avarii sau accidente la lucrările de gospodărire a apelor.(3)Regulamentul de funcționare-exploatare și întreținere nu se referă la baraje și lacuri de acumulare. Pentru aceste categorii de lucrări, regulamentul de exploatare se întocmește și se aprobă potrivit prevederilor legale stabilite de autoritatea publică centrală în domeniul apelor. Regulamentul de funcționare- exploatare și întreținere va cuprinde:I.Memoriu tehnic, cu următorul conținut:1.date generale: denumirea investiției, a lucrărilor sau a folosinței de apă, bazinul hidrografic, cursul de apă, județul, localitatea ori, după caz, localități limitrofe; coordonatorul hidroedilitar de zonă sau al localităților, proiectantul general, numărul avizului de gospodărire a apelor, perioada de execuție, numărul și data actului de recepție; beneficiarul care va exploata lucrarea ori folosința de apă; racordări la lucrări hidrotehnice sau hidroedilitare existente; profilul de activitate al beneficiarului folosinței de apă și al lucrărilor, capacități care generează mărimea parametrilor constructivi și funcționali (obiective ori suprafețe de teren apărate, oraș cu număr de locuitori, unitatea de producție cu capacități pentru principalele produse, suprafețe irigate sau desecate etc.); încadrarea lucrărilor în clasa de importanță privind asigurarea surselor de apă și apărarea împotriva inundațiilor; lucrări de combatere a eroziunii solului în zonă, executate ori necesare pentru controlul regimului de curgere pe văi și torenți;Piesele desenate ce se vor anexa memoriului tehnic vor trebui să prezinte concludent situația reală executată a ansamblului lucrărilor.2.datele caracteristice reale (conform actelor de recepție) și funcționale prevăzute în avizul de gospodărire a apelor emis pentru lucrarea respectivă; volumele de apă prelevate și evacuate în anul anterior și eficiența stației de epurare;3.justificarea amănunțită a eventualelor modificări ale parametrilor constructivi și funcționali realizați, după executarea lucrărilor și instalațiilor, față de prevederile avizului de gospodărire a apelor;4.piese scrise și desenate privind descrierea amănunțită a tuturor instalațiilor de măsură, control, avertizare și/sau alarmare specifice lucrărilor respective; instalațiile de măsură a debitelor și volumelor de apă preluate și, după caz, de recoltare a probelor de apă pentru analize, instalații de realizare a automonitoringului pentru supravegherea calității apelor uzate evacuate, instalații și aparatura pentru exploatare, instalații și aparatura pentru urmărirea comportării în timp a construcțiilor.II.Prevederi referitoare la exploatarea lucrărilor, după cum urmează:1.sistemul de evidență, informare și alarmare cu privire la: elementele hidrologice, hidraulice, prelevările efective de apă, calitatea apelor evacuate, comportarea în timp a construcției, în funcție de specificul lucrării;2.instalații de măsură și control al debitelor captate, consumate și evacuate, instalații de alarmare și avertizare, regimul lor de funcționare3.modul de asigurare a evidenței privind preluarea, folosirea și evacuarea apelor, precum și modul de funcționare a fiecărei instalații și a ansamblului lucrărilor ce se supun autorizării;4.exploatarea în perioadele de debite medii;5.exploatarea în perioadele de ape mari;6.exploatarea în perioadele de îngheț (zai, sloiuri, pod de gheață);7.exploatarea în perioadele de ape mici (secetă); regimul de funcționare cu diferite grade de restricții;8.măsuri de remediere a lucrărilor după viituri, scurgeri de ghețuri etc.;9.condiții speciale de exploatare în cazul în care s-ar periclita, din orice punct de vedere, integritatea și sănătatea populației;10.modul de asigurare a tuturor folosințelor de apă deservite de lucrarea pentru care se solicită autorizația, inclusiv acordul scris al beneficiarilor folosințelor respective;Pentru fiecare caz, se vor evidenția debitele, cotele de nivel, volumul de apă, concentrații-limită etc. și măsurile ce se iau în exploatarea fiecărei instalații în parte pentru realizarea parametrilor funcționali înscriși în avizul de gospodărire a apelor.11.planul de prevenire și combatere a poluărilor accidentale întocmit conform prevederilor legale.III.Prevederi referitoare la întreținere și reparații, după cum urmează:1.periodicitatea efectuării controlului lucrărilor și instalațiilor aferente și al modului lor de funcționare (pentru fiecare instalație, organ de manevră etc.);2.intervalul la care se fac lucrări de întreținere, reparații capitale și în ce constau lucrările respective (pentru fiecare instalație, organ de manevră, lucrare hidrotehnică, precum și pentru luciul de apă, albie sau malul folosit);3.măsuri și lucrări în cazul în care apar anumite defecțiuni în corpul lucrărilor sau la instalațiile și aparatele de manevră, de măsură și control ori în cazuri de avarii;4.măsuri și lucrări care se execută în perioada de viituri, de ape mici, de iarnă și cele care se iau după trecerea acestor perioade;5.modul de asigurare a exploatării pe durata lucrărilor de întreținere, reparații curente ori reparații capitale, eventuale modificări ale regimului nominal de exploatare care ar putea influența folosințele din amonte sau din aval.IV.Prevederi referitoare la personalul de exploatare, după cum urmează:1.compartimentul și funcția angajatului din cadrul unității, responsabil pentru buna funcționare, exploatare și întreținere a lucrărilor ori a instalațiilor;2.numărul personalului afectat lucrărilor de exploatare și întreținere, inclusiv în laboratoare de analize de apă, pentru aparatele de măsură și control, pentru prelucrarea datelor primare și pentru ținerea evidențelor.V.Prevederi referitoare la normele sanitare și de tehnica securității, după cum urmează:1.prescripții sanitare pentru toate lucrările și instalațiile de la care apa este utilizată pentru alimentarea populației, în zootehnie, industria alimentară, industria de medicamente și alte asemenea utilizări;2.prescripții de tehnica securității în exploatarea și întreținerea lucrărilor și instalațiilor care fac obiectul autorizației de gospodărire a apelor pentru condițiile menționate la cap. II și III.Regulamentul se semnează de cei ce l-au întocmit și de beneficiarul autorizației de gospodărire a apelor.
 + 
ANEXĂla normativul de conținut
Macheta fișei de inventariere a forajelor

Schiță de amplasare Scara: N ↑ STAȚIA HIDROLOGICĂ Localitatea 1 Dosar
Indicativ foraj 2
Administrația Bazinală APELE ROMÂNE 3
Stația hidrologică 4
Bazin hidrologic 5
Județul 6
Coordonate foraj Executant 14
X longitudine 7 Beneficiar 15
Y latitudine 8 Anul execuției 16
Z altitudine, cota abs. 9 Data intrării în observație (exploatare) 17
Cota buză burlan 10
Cota dală 11
Sistem de referință 12
Indic. Harta 1:100.000 13
Localizare foraj Tipul forajului
Unitate hidrogeologică 18 Freatic, ord. I ord. II lac, captare Poluare stație Experim. piezometru 22
Unitate morfologică 19 ADÂNCIME Rețea, explorare, exploatare 23
Formațiune geologică 20 Executat uscat 24
Distanța de râul(lacul) 21 în sistem hidraulic Cu circulație directă (inversă) 25
Adâncime foraj (m) 26 Diametru coloana PVC (metal) mm 28
Diametru filtru PVC (metal) mm 27 Suprafața activă (%) 29
Strat actifer acptat între adâncimile: Curba granulometrică strat actifer
D 10 D 30 D 40 D 60 D 80 D 60 / D 10
Strat I 30
Pompări experimentale la execuție Ziua 34 Luna 35 Anul 36 Adâncime N piezometru 38
Durata pompării 37 ore Cota Np 39
I Niv d(1)(m) 40 II Nd(2) 46 III Nd(3) 52 N d expl 58
Deniv S(1)(m) 41 S(2) 47 S(3) 53 S expl 59
Debit Q(1) (l/s) 42 Q(2) 48 Q(2) 54 Q expl 60
Q 1 Q/S(1)(l/s) 43 Q(2) 49 q^3 55 Q expl 61
R1 raza infl. (m) 44 R(2) 50 R(3) 56 R expl 62
Ad.(m) Gros(m) Coloanalitologică(sc…..) Np (m) Descrierea litologică Limita stratigrafică Calitatea apei
Analiza chimică nr. 72
Data recoltării 73
Reziduu fix(mg/l) 74
pH 75
Cationi (mg/l)
NH(4)^+ + 76
Na^+ 77
K^+ 78
Na^+ + K^+ 79
Mg^-+ 80
Ca^+- 81
Fe^++ 82
Mn^++ 83
84
Anioni(mg/l)
Cl^- 85
SO(1)^- 86
HCO(3) 87
CO(3)^- 88
NO(2)^- 89
NO(3)^- 90
PO(4)^- 91
92
CO(2)(g/l) 93
O(2)(mg/l) 94
SiO(mg/l) 95
H S (mg/l) 96
Substanțe organice 97
Duritatea totală °G 98
D permanenta °G 99
D permanenta °G 100
Indicatori chimici toxici

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x