NORMA SANITARĂ VETERINARA din 24 ianuarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 95 din 7 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 64 08/03/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAORDIN 276 29/11/2006
ART. 3REFERIRE LANORMA 29/11/2006
ART. 14REFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
ART. 14REFERIRE LAOG 42 29/01/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 64 08/03/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 11 24/01/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 11 24/01/2007

privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul sanitar-veterinar în unităţile care produc alimente de origine animala



 + 
Articolul 1Prezenta norma sanitară veterinara stabileşte cadrul organizatoric în care îşi desfăşoară activitatea personalul sanitar-veterinar care efectuează controalele oficiale în unităţile care produc alimente de origine animala şi procedura de tarifare a controalelor oficiale în unităţile care produc alimente de origine animala, în conformitate cu prevederile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE .
 + 
Articolul 2(1) În aplicarea prezentei norme sanitare veterinare se aplică definiţiile prevăzute la art. 2 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE .(2) În sensul prezentei norme sanitare veterinare, următorii termeni se definesc astfel:a) control oficial sanitar-veterinar – orice formă de control pe care îl efectuează personalul sanitar-veterinar pentru verificarea conformitatii cu legislaţia în domeniul alimentelor şi cu regulile de sănătate şi bunastare a animalelor;b) personal sanitar-veterinar – personalul care efectuează controlul oficial sanitar-veterinar în unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1;c) document justificativ – actul oficial întocmit de medicul veterinar şef de circumscripţie în baza căruia direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de plată pe care le transmite la unitate.
 + 
Articolul 3Unităţile în care personalul sanitar-veterinar îşi desfăşoară activitatea de control oficial sanitar-veterinar sunt prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 şi sunt definite la pct. I din anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinara privind procedura de autorizare sanitară veterinara a unităţilor care produc alimente de origine animala, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 276/2006.
 + 
Articolul 4Tarifele pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar al activităţilor din unităţile care produc alimente de origine animala sunt prevăzute la pct. II din anexa nr. 1.
 + 
Articolul 5Unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 pot funcţiona numai dacă sunt supuse controalelor oficiale sanitar-veterinare şi achită tarifele prevăzute la pct. II din anexa nr. 1.
 + 
Articolul 6În vederea asigurării controlului oficial sanitar-veterinar, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 încheie contracte conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 7(1) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, stabilesc numărul de personal sanitar-veterinar necesar fiecărei unităţi menţionate la pct. I din anexa nr. 1, în funcţie de specificul activităţii acesteia, capacitatea de producţie, fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.(2) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnează circumscripţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor în a carei subordine se desfăşoară activitatea de control oficial sanitar-veterinar a personalului sanitar-veterinar şi numesc medicul veterinar şef de circumscripţie.(3) Medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor întocmeşte prezenta pentru personalul sanitar-veterinar oficial din subordine, vizează documentul justificativ întocmit de medicul veterinar din unitate şi îl depune la direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 8(1) Sumele virate de către unităţi în contul direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ca urmare a efectuării controalelor veterinare oficiale sunt gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri extrabugetare, care se utilizează conform legii.(2) În limita sumelor încasate potrivit prevederilor prezentului ordin, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajează personalul sanitar-veterinar necesar pentru efectuarea controlului sanitar-veterinar oficial, precum şi pentru activităţile conexe, în unităţile menţionate la pct. I din anexa nr. 1, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncă pe perioada determinata, cu norma întreaga sau parţială, după caz.(3) În cazul imposibilităţii asigurării controlului sanitar-veterinar oficial de către medicii veterinari încadraţi pe perioada determinata în conformitate cu prevederile alin. (2), direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja şi personal sanitar-veterinar pensionat.
 + 
Articolul 9Direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente, înaintează unităţilor documentele de plată pentru activitatea de control oficial efectuat în luna precedenta, care conţin sumele stabilite pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de medicul veterinar de stat din unitate şi de reprezentantul legal al unităţii şi vizat de medicul veterinar şef al circumscripţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui subordine îşi desfăşoară activitatea.
 + 
Articolul 10În vederea asigurării personalului sanitar-veterinar de specialitate pentru desfăşurarea corespunzătoare a controlului sanitar-veterinar în unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1, unităţile comunică săptămânal direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, programul de activitate.
 + 
Articolul 11Pentru buna desfăşurare a controlului oficial sanitar-veterinar, în conformitate cu prevederile legale, unităţile asigura permanent condiţii optime pe întregul flux tehnologic, inclusiv vestiare, birouri, facilităţi pentru păstrarea sigiliilor şi documentelor sanitare veterinare în condiţii de securitate, echipament de lucru şi de protecţie, materiale de igienizare, ustensile de lucru, personal ajutator şi pun la dispoziţie medicilor veterinari toate documentele şi înregistrările solicitate.
 + 
Articolul 12În ultima zi a lunii, medicul veterinar din unitate întocmeşte şi înaintează medicului veterinar şef de circumscripţie, spre avizare, documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal pentru activitatea de control sanitar-veterinar desfăşurată de personalul sanitar-veterinar în unitate, pentru luna precedenta, şi care constituie actul oficial în baza căruia direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de plată pe care le transmite la unitate.
 + 
Articolul 13Unităţile virează în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate pentru activitatea de control sanitar-veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar-veterinar în luna precedenta, în termen de 5 zile de la data primirii documentelor de plată.
 + 
Articolul 14Personalul sanitar-veterinar care realizează controlul în unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor, şi are, în principal, următoarele obligaţii:a) desfăşurarea activităţii conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi conform altor prevederi legale în vigoare;b) desfăşurarea activităţii cu respectarea prevederilor contractului semnat de unitate cu direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti;c) întocmeşte şi înaintează la direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, situaţiile şi documentele solicitate, precum şi pe cele prevăzute de reglementările în vigoare;d) păstrează confidenţialitatea activităţii desfăşurate în unitate, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 15În exercitarea atribuţiilor de serviciu, medicii veterinari angajaţi pe perioada determinata efectuează certificarea sanitar-veterinara la produsele de origine animala la care se impune eliberarea certificatului sanitar-veterinar şi aplica mărcile de sănătate pe documentele comerciale care însoţesc produsele pe timpul transportului, întocmesc documente de prelevare a probelor în cadrul programului strategic, sechestru şi confiscare.
 + 
Articolul 16Personalul sanitar-veterinar încadrat pe perioada determinata poarta întreaga răspundere pentru activitatea prestată, deciziile stabilite, documentele şi situaţiile întocmite.
 + 
Articolul 17Refuzul unităţii de a semna cu direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul pentru asigurarea şi finanţarea controlului sanitar-veterinar sau neplata la timp a sumelor stabilite conform prevederilor legale, precum şi neasigurarea condiţiilor necesare desfăşurării optime a activităţii sanitar-veterinare oficiale conduc la retragerea personalului sanitar-veterinar din unitate şi pierderea dreptului de funcţionare a acesteia până la intrarea în legalitate.
 + 
Articolul 18Nu este permisă rambursarea directa sau indirecta către medicii veterinari a sumelor ce reprezintă cuantumul tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar.
 + 
Articolul 19(1) În cazul în care unitatea nu virează, în termen de doua luni, direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele ce reprezintă cuantumul tarifelor pentru asigurarea controlului sanitar-veterinar, direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor acţionează unitatea în instanţa pentru obligarea acesteia la plata sumelor datorate.(2) Până la soluţionarea litigiului de către instanţa unitatea nu mai beneficiază de personal sanitar-veterinar pentru controlul oficial sanitar-veterinar şi îşi pierde dreptul de funcţionare.
 + 
Articolul 20Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta norma sanitară veterinara.
 + 
Anexa 1––-la norma sanitară veterinara–––––––––-I. Categoriile de unităţi care produc alimente de origine animala pentru care se percep tarife pentru acţiunile de control oficial sanitar-veterinarA. Carne de ungulate domestice (cabaline, bovine, suine, ovine şi caprine):1. abator;2. unitate de transare.B. Carne de pasare şi de lagomorfe:1. abator;2. unitate de transare.C. Carne de vanat de crescatorie:1. abator;2. unitate de transare.D. Carne de vanat salbatic:1. unitate care manipuleaza carne de vanat salbatic;2. unitate de transare.E. Carne tocata, preparata şi carne separată mecanic:1. unitate pentru carne tocata;2. unitate pentru carne preparata;3. unitate pentru carne separată mecanic.F. Produse din carne:1. unitate de procesare;2. carmangerie;3. macelarie.G. Peste şi produse din pescuit:1. unitate pentru produse proaspete din pescuit (cherhana);2. unitate de procesare a produselor din pescuit;3. piaţa de desfacere;4. centru de colectare a peştelui;5. punct de debarcare.H. Lapte crud şi produse din lapte:1. unitate de procesare a laptelui materie prima;2. unitate de procesare a produselor din lapte.I. Unităţi cu activităţi generale:1. depozit frigorific (independent)/depozite pentru produse de origine animala.2. piaţa angro;3. unitate de reambalare.II. Tarife percepute pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar al activităţilor din unităţile care produc alimente de origine animala

       
  Activitatea Specificaţia Tariful
  1. Abatorizare a) carne de vită de la:  
  – bovine adulte – 5 euro/animal
  – tineret bovin – 2 euro/animal
  b) solipede şi ecvidee – 3 euro/animal
  c) carne de porc, animale cu greutatea carcasei:  
  – mai mică de 25 kg – 0,5 euro/animal
  – egală sau mai mare de 25 kg – 1 euro/animal
  d) carne de oaie şi carne de capră, animale cu greutatea carcasei:  
  – mai mică de 12 kg – 0,15 euro/animal
  – egală sau mai mare de 12 kg – 0,25 euro/animal
  e) carne de pasăre:  
  – pui broiler – 0,01 euro/animal
  – găini şi bibilici – 0,005 euro/animal
  – raţe şi gâşte – 0,01 euro/animal
  – curci – 0,025 euro/animal  
  – carne de iepure de fermă – 0,005 euro/animal
  2. Tranşare a) carne de vită, carne de viţel, carne de porc, carne de solipede/ecvidee, carne de oaie şi carne de capră – 2 euro/tonă
  b) carne de pasăre şi carne de iepure de fermă – 1,5 euro/tonă
  c) carne de vânat de fermă şi carne de vânat sălbatic:  
  – păsări vânat mic şi vânat terestru – 1,5 euro/tonă
  – carne de ratite (struţ, emu, nandu) – 3 euro/tonă
  – carne de mistreţ şi de rumegătoare – 2 euro/tonă
  3. Procesarea cărnii – produse din carne, carne tocată şi carne preparată – 1 euro/tonă materie primă recepţionată
  4. Procesarea cărnii de vânat a) păsări vânat mic – 0,005 euro/animal
  b) vânat mic terestru – 0,01 euro/animal
  c) ratite (struţ) – 0,5 euro/animal
  d) mamifere terestre:  
  – mistreţ – 1,5 euro/animal
  – rumegătoare – 0,5 euro/animal
  5. Procesarea laptelui – lapte materie primă intrat la procesare – 1 euro/tonă până la 30 de tone
  – 0,5 euro/tonă peste limita de 30 de tone
  6. Producţia de peşte a) prima punere pe piaţă de produse de pescuit şi de acvacultură (punct de debarcare) – 1 euro/tonă pentru primele 50 de tone valorificate lunar
  – 0,5 euro/tonă peste limita de 50 de tone
  b) prima vânzare pe piaţă de peşte (centru de colectare, piaţă de desfacere a peştelui) – 0,5 euro/tonă pentru primele 50 de tone recepţionate lunar
  – 0,25 euro/tonă peste limita de 50 de tone
  c) prima vânzare în cazul lipsei gradării sau al gradării insuficiente pentru prospeţime şi/sau dimensiune, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 103/76 şi ale Regulamentului nr. 104/76 (centru de colectare, piaţă de desfacere a peştelui) – 1 euro/tonă pentru primele 50 de tone valorificate lunar
  – 0,5 euro/tonă peste limita de 50 de tone
  d) procesarea peştelui (unitate de procesare a produselor din pescuit, unitate de procesare a produselor din pescuit proaspete – cherhana) – 0,5 euro/tonă de peşte intrat la procesare
  7. Activităţi generale – produse de origine animală recepţionate – 1 euro/tonă de produse de origine animală recepţionate

NOTĂ:– în cazul unităţilor de procesare a carnii cu sala de transare, pentru carnea intrata la transare se aplică doar tariful prevăzut la pct. 2;– pentru unităţile de procesare a carnii independente fără abatorizare şi transare, carmangerii şi macelarii, se aplică doar tariful de la pct. 3;– în cazul în care în aceeaşi unitate se desfăşoară activităţi de abatorizare, transare şi procesare a carnii, se aplică doar tarifele prevăzute la pct. 1 şi 2;– tariful pentru unităţile de procesare a carnii nu poate fi mai mic de 100 euro/luna. + 
Anexa 2––-la norma sanitară veterinara–––––––––-CONTRACTnr. ……, încheiat la data de ………,pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinarI. Baza legalăPrezentul contract se încheie în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 11/2007.II. Părţile contractanteÎntre Direcţia Sanitară Veterinara şi pentru Siguranţa Alimentelor ………, cu sediul în ……………., cod fiscal nr. ………, având contul nr. …………. deschis la ……….., reprezentată prin director executiv ……….., denumit în continuare prestator, şi Societatea Comercială ……….. – S.R.L., cu sediul în …….., înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr. ……., C.U.I. …….., cont IBAN nr. ……… deschis la ………., reprezentată de …………., în calitate de ……….., cu obiect de activitate ………, cod CAEN ………., denumita în continuare beneficiar, se încheie prezentul contract pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar pentru activitatea de producţie desfăşurată de beneficiar, cu respectarea următoarelor clauze:III. Obiectul contractuluiArt. 1. – Obiectul contractului consta în asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar de către prestator pentru activitatea de producţie pe care o desfăşoară beneficiarul în unitatea de procesare, conform prevederilor legale menţionate.IV. Durata contractuluiArt. 2. – Prezentul contract se încheie pentru o perioadă determinata de …….., de la ………… până la ………, şi se prelungeşte de plin drept pentru o perioadă …………………., dacă părţile nu solicita încetarea, în termen de 30 de zile, înaintea expirării termenului contractual.V. Preţul contractuluiArt. 3. – (1) Tariful este cel prevăzut la pct. II din anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinara privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul sanitar-veterinar în unităţile care produc alimente de origine animala, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 11/2007. Plata acestui tarif se va face în lei, la cursul oficial al Băncii Naţionale a României din ziua plăţii.(2) Tariful se va plati prin ordin de plată, în termen de 5 zile de la data primirii documentelor de plată, pentru asigurarea controlului sanitar-veterinar pentru marfa controlată în luna precedenta de personalul sanitar-veterinar oficial angajat de prestator pentru activitatea de control sanitar-veterinar oficial, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.(3) Nu este permisă rambursarea directa sau indirecta de către beneficiar a tarifelor pentru asigurarea controlului sanitar-veterinar oficial în alt mod decât cel stabilit prin prezentul contract.(4) Sumele aferente activităţii productive din luna precedenta se stabilesc pe baza documentului justificativ (decont) întocmit şi semnat de medicul veterinar oficial şi de reprezentantul legal al unităţii (beneficiarul) şi vizat de medicul veterinar şef al circumscripţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui subordine directa îşi desfăşoară activitatea.(5) Nerespectarea termenelor de plată stabilite da dreptul prestatorului de a calcula şi solicita penalităţi de întârziere, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.(6) Nu se vor percepe tarife pentru perioada în care beneficiarul, din motive obiective, nu desfăşoară activitate.VI. Drepturile şi obligaţiile părţilorArt. 4. – Prestatorul are următoarele drepturi şi obligaţii:a) sa stabilească şi să asigure numărul de personal sanitar-veterinar oficial necesar beneficiarului în funcţie de specificul activităţii acestuia, de capacitatea de producţie, fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare;b) sa desemneze circumscripţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor în a carei subordine directa se desfăşoară activitatea de control sanitar-veterinar de stat a personalului sanitar-veterinar;c) sa numească medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor;d) sa încaseze lunar sumele reprezentând contravaloarea activităţii productive desfăşurate, calculată conform tarifelor prevăzute la pct. II din anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinara privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul sanitar-veterinar în unităţile care produc alimente de origine animala, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 11/2007, virate de către beneficiar, ce trebuie gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri extrabugetare, care se utilizează conform legii;e) sa angajeze personal sanitar-veterinar de stat în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncă pe o perioadă determinata;f) în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente, înaintează beneficiarului documentele de plată, vizate de cei în drept, pentru cantităţile de produse controlate de personalul sanitar-veterinar în luna precedenta şi confirmate de beneficiar; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de medicul veterinar oficial din unitate şi de reprezentantul legal al unităţii şi vizat de medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui subordine directa îşi desfăşoară activitatea;g) în cazul în care unitatea nu virează direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele ca urmare a efectuării controlului sanitar-veterinar, direcţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, acţionează unitatea în instanţa pentru obligarea la plata sumelor datorate;h) până la soluţionarea litigiului în instanţa unitatea nu mai beneficiază de control sanitar-veterinar şi îşi pierde dreptul de funcţionare;i) în situaţia în care beneficiarul nu este de acord cu suma pretinsa de prestator, acesta înştiinţează prestatorul în termen de 5 zile de la data primirii facturii;j) personalul sanitar-veterinar trebuie să păstreze confidenţialitatea activităţii desfăşurate în unitate în raport cu persoanele terţe fizice şi juridice, în caz contrar obligandu-se la repararea integrală a prejudiciului cauzat societăţii beneficiare prin nerespectarea acestei obligaţii.Art. 5. – Beneficiarul are următoarele drepturi şi obligaţii:a) anunta prestatorul, printr-o adresa scrisă, cu privire la perioada în care unitatea nu desfăşoară activitatea;b) asigura permanent condiţii optime pe întregul flux tehnologic, necesare desfăşurării activităţii sanitare veterinare, conform prevederilor legale în vigoare;c) virează în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate de aceasta pentru activitatea de control sanitar-veterinar oficial desfăşurată de personalul sanitar-veterinar în luna precedenta, în termen de 5 zile de la data primirii documentelor de plată, dacă situaţia justificativă pe baza căreia au fost întocmite este semnată şi de beneficiar.VII. Încetarea contractuluiArt. 6. – (1) Prezentul contract îşi încetează efectele de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti competente, în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:a) beneficiarul este declarat în stare de incapacitate de plată sau a fost declansata procedura de lichidare (faliment), iar procesul de producţie încetează;b) acordul de voinţa al părţilor semnatare;c) retragerea autorizaţiei de funcţionare.(2) Partea care invoca o cauza de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele.(3) Încetarea prezentului contract nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţile contractante.VIII. Forta majorăArt. 7. – (1) Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total ori parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forta majoră, asa cum este definită de lege.(2) Partea care invoca forta majoră este obligată sa notifice celeilalte părţi, în termen de 72 de ore, producerea evenimentului şi sa ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor acestuia.(3) Dacă în termen de 30 de zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice în scris încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele sa pretindă daune-interese.IX. NotificăriArt.8. – În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.X. LitigiiArt. 9. – (1) Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind valabilitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentanţii lor, în termen de 10 zile de la apariţia lor.(2) În cazul în care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente. Până la soluţionarea litigiului unitatea nu mai beneficiază de control sanitar-veterinar de stat, motiv pentru care îşi pierde dreptul de funcţionare.XI. Clauze finaleArt. 10. – (1) Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.(2) Neplata la timp a sumelor stabilite conform documentelor justificative, depuse de prestator, precum şi neasigurarea de către beneficiar a condiţiilor necesare desfăşurării optime a activităţii sanitare veterinare oficiale conduc la retragerea personalului sanitar-veterinar de stat repartizat acestuia şi la pierderea dreptului de funcţionare a beneficiarului până la intrarea în legalitate.Prezentul contract a fost încheiat în doua exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.               Prestator Beneficiar               ––– –––-     Direcţia Sanitară Veterinara Societatea Comercială     şi pentru Siguranţa Alimentelor     …………………………. ………………….          Director executiv, Reprezentant,         ………………. …………………..         Consilier juridic,         ………………––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x