NORMA nr. 8 din 30 iunie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 2COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 3MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 6MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 7MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 8MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 9MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 10MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 11MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 12MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 13MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 14MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 15MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 16MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 17MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 18MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 19MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 20MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 21MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 22MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 23MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 24MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 25MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 26MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 27MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 28MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 29MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 30MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 31MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 32MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 38MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 41MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 43MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 44MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 1MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 3COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 5COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 8 30/06/2010
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 1MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 2COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 3MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 6MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 7MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 8MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 9MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 10MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 11MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 12MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 13MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 14MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 15MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 16MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 17MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 18MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 19MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 20MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 21MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 22MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 23MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 24MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 25MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 26MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 27MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 28MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 29MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 30MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 31MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 32MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 38MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 41MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 43MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
ART. 44MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 1MODIFICAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 3COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024
CAP. 5COMPLETAT DENORMA 5 20/02/2024





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 15 din 30 iunie 2010, publicată în Monitorul Oficial nr. 471 din 8 iulie 2010.
În temeiul dispozițiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) și ale art. 24 lit. a) și o) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005,având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)-(4), art. 78 alin. (1) și ale art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 alin. (1), art. 14 și art. 15 alin. (2)-(4), ale art. 30 alin. (2) și ale art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezenta normă reglementează procedura de autorizare a administratorilor de fonduri de pensii private, procedura de obținere a autorizației de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, etapele și documentele aferente operațiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, precum și organizarea și evidența separată a activelor și pasivelor la nivelul societăților de administrare a fondurilor de pensii private. + 
Articolul 2Un administrator de fonduri de pensii private poate prelua administrarea unuia sau mai multor fonduri de pensii facultative, cu respectarea prevederilor prezentei norme. + 
Articolul 3(1)Termenii și expresiile utilizate în prezenta normă au semnificațiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare.(2)De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificații:a)administrator de fonduri de pensii private – societate de pensii autorizată de Comisie atât ca administrator al unui fond de pensii administrat privat, cât și ca administrator de fonduri de pensii facultative;b)administrator ofertant – administratorul de fonduri de pensii private și/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care elaborează oferta de preluare a administrării unui fond de pensii facultative;c)administrator acceptant – administratorul de fonduri de pensii private și/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care acceptă oferta de preluare a administrării fondului/fondurilor de pensii facultative din partea administratorului ofertant;d)notificare publică – document elaborat de administratorii de fonduri de pensii private implicați în preluare prin care se aduc la cunoștința participanților fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată informațiile cu privire la condițiile de derulare a procesului de preluare a administrării, la modalitățile și termenele de obținere a acordului participanților asupra ofertei de preluare sau de solicitare a transferului la un alt fond de pensii facultative, după caz;e)ofertă de preluare – oferta elaborată și transmisă de către administratorul ofertant unui administrator de fonduri de pensii facultative pentru preluarea administrării unui fond/unor fonduri de pensii facultative, după caz;f)preluarea administrării unui fond de pensii facultative – transferul activității de administrare a unui fond de pensii facultative de la un administrator la altul, având ca efect schimbarea administratorului.
 + 
Capitolul IIAutorizarea unei societăți de pensii ca societate de administrare a fondurilor de pensii private + 
Articolul 4O societate de pensii poate administra atât un fond de pensii administrat privat, cât și unul sau mai multe fonduri de pensii facultative. + 
Articolul 5Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât și fonduri de pensii facultative, o societate de pensii trebuie să obțină decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 6Pentru a obține decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, o societate de pensii trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)să fie constituită în conformitate cu prevederile art. 55 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)să respecte cumulativ atât prevederile Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și ale Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile normelor emise de Comisie în aplicarea acestora;c)să depună la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevăzute atât în Legea nr. 204/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și de Legea nr. 411/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;d)să dețină un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei cumulat al capitalului social prevăzut la art. 60 din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 20 alin. (2) din Legea nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare;(la 29-07-2019,
Litera d) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1, Articolul II din NORMA nr. 19 din 18 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 29 iulie 2019
)
e)să depună la Comisie dovada plății taxei de autorizare de administrare a unui fond de pensii facultative;f)să depună la Comisie orice alte documente solicitate.
 + 
Articolul 7Societățile de pensii care dețin autorizație de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care solicită obținerea autorizării administrării de fonduri de pensii facultative în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, nu mai depun la Comisie documentele care sunt identice, nu au suferit modificări sau nu au expirat în raport cu documentele depuse pentru obținerea deciziei de autorizare de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 8În situațiile prevăzute la art. 7, solicitantul depune la Comisie o declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal, care să confirme faptul că informațiile conținute în documentele depuse pentru obținerea deciziei de autorizare de administrare a unui fond de pensii administrat privat nu au suferit modificări și sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii facultative. + 
Articolul 9(1)Societățile de pensii care la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii private au un capital social care depășește nivelul minim prevăzut la art. 6 lit. d) pentru desfășurarea celor două activități nu sunt obligate să procedeze la o majorare a capitalului social, cu condiția alocării capitalul social pentru fiecare activitate în parte.(2)În situația prevăzută la alin. (1), societățile de pensii anexează suplimentar o analiză financiară, semnată de reprezentantul legal al societății, care să demonstreze că alocarea de capital pentru desfășurarea activității pentru care solicită autorizarea nu afectează capacitatea companiei de a desfășura activitatea de administrare pentru care a fost autorizată inițial.
 + 
Capitolul IIIPreluarea administrării unui fond de pensii facultative de către o societate de administrare a fondurilor de pensii private + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 10Pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorul de fonduri de pensii private trebuie să respecte prevederile prezentei norme, ale Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, după caz, precum și ale normelor emise în aplicarea acestora. + 
Articolul 11(1)Procesul de autorizare de către Comisie a operațiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative cuprinde două etape:a)obținerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii și a documentelor depuse de administratorii implicați în preluare;b)obținerea deciziei de autorizare definitivă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii și a documentelor depuse de administratorii implicați în preluare după finalizarea tuturor operațiunilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative.(2)Obținerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării nu garantează și obținerea deciziei de autorizare definitivă a acesteia.(3)În cazul în care nu se obține decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, autorizarea prealabilă de preluare își pierde valabilitatea.
 + 
Secţiunea a 2-aAutorizarea prealabilă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative + 
Articolul 12În cazul în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor, un administrator de fonduri de pensii private decide preluarea administrării unui fond de pensii facultative, acesta formulează o ofertă de preluare pe care o supune atenției administratorului fondului de pensii facultative. + 
Articolul 13(1)Ca urmare a hotărârii adunării generale extraordinare a acționarilor, administratorul fondului de pensii facultative poate accepta oferta de preluare a administrării din partea administratorului ofertant.(2)În cazul în care administratorul fondului de pensii facultative acceptă oferta de preluare a administrării, administratorul ofertant depune la Comisie, pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, o cerere de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, cu respectarea prevederilor Normei nr. 28/2007 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 60/2007.(3)Prospectul schemei de pensii facultative autorizat de Comisie intră în vigoare și produce efecte după obținerea deciziei definitive de autorizare a preluării. + 
Articolul 14(1)Odată cu cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, administratorii implicați în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, semnată de către aceștia și însoțită de următoarele documente:a)hotărârile adunărilor generale extraordinare ale acționarilor fiecărui administrator în parte, prin care se aprobă/se acceptă oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative;b)oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative;c)actul adițional la contractul de societate civilă care cuprinde schimbarea administratorului, denumirea și datele de identificare ale noului administrator, după caz, precum și mențiunea că acesta intră în vigoare după obținerea deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative;d)notificarea publică a participanților la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării, întocmită în conformitate cu prevederile art. 25;e)dovada plății taxei pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative.(2)În situația în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor, administratorul ofertant decide preluarea administrării mai multor fonduri de pensii facultative, documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) sunt depuse pentru fiecare fond de pensii pentru care se face oferta de preluare a administrării.(3)Taxa pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative este suportată de către administratorul ofertant și este plătită pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată.
 + 
Articolul 15(1)Comisia analizează simultan cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative depusă de administratorul ofertant și cererea pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, însoțite de toate documentele, și emite concomitent, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor solicitanților, decizii cu privire la:a)autorizarea prospectului schemei de pensii facultative;b)autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant.(2)Comisia comunică deciziile prevăzute la alin. (1) ambilor administratori implicați în preluare, în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acestora.
 + 
Articolul 16Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative în cazul în care constată că solicitarea nu este în interesul participanților, precum și în următoarele cazuri:a)documentele depuse nu îndeplinesc condițiile de formă sau de fond prevăzute la art. 14 alin. (1);b)nu sunt respectate prevederile contractului de societate civilă, completate cu prevederile Codului civil, acolo unde contractul de societate civilă nu dispune;c)Comisia a respins, prin decizie, cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative.
 + 
Articolul 17(1)De la data comunicării deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorului acceptant îi este permisă încheierea de noi acte de aderare la fondul a cărui administrare urmează a fi preluată numai sub condiția ca participantului să i se aducă în prealabil la cunoștință faptul că este în derulare procesul de preluare a administrării fondului de pensii facultative și să primească, pe lângă toate documentele prevăzute de reglementările legale în vigoare, și notificarea publică a participanților.(2)Administratorul acceptant poate încheia noi acte de aderare pentru fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, până la data depunerii la Comisie a raportului privind îndeplinirea obligațiilor de informare a participanților, prevăzut la art. 20 alin. (1).
 + 
Articolul 18În termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea de către Comisie a deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant procedează la notificarea participanților fondului de pensii facultative, în conformitate cu prevederile art. 25. + 
Articolul 19(1)Transferul participanților care nu sunt de acord cu oferta de preluare a administrării și care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative se realizează cu îndeplinirea procedurilor prevăzute de Norma nr. 14/2006 privind transferul participanților între fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006.(2)Prin excepție de la prevederile art. 7 alin. (1) din Norma nr. 14/2006, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006, cererile de transfer sunt procesate în termen de 5 zile lucrătoare de la întocmirea raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) și constatarea obținerii acordului majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative.
 + 
Articolul 20(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 25 alin. (3), administratorul acceptant întocmește un raport privind îndeplinirea obligațiilor de informare a participanților, raport în care se menționează și numărul participanților care și-au exprimat dezacordul cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative și al celor care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative.(2)În ziua următoare întocmirii, administratorul acceptant transmite Comisiei și administratorului ofertant, spre informare, raportul prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 21(1)Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că nu s-a obținut acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, administratorii implicați în preluare transmit Comisiei anunțul ce urmează a fi publicat pe paginile proprii de internet ale acestora prin care se aduce la cunoștința participanților faptul că preluarea administrării fondului de pensii facultative nu mai are loc, iar cererile de transfer nu mai sunt procesate.(2)Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că s-a obținut acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, în ziua lucrătoare următoare transmiterii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) către Comisie, administratorii implicați în preluare demarează operațiunile de transfer al tuturor datelor și documentelor deținute de administratorul acceptant către administratorul ofertant, în vederea preluării administrării fondului de pensii facultative.
 + 
Articolul 22(1)Documentele cu privire la fondul de pensii se predau în original către administratorul ofertant, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă, iar administratorul acceptant este obligat să păstreze copii de pe toate documentele cu privire la fondul de pensii care s-au predat.(2)Documentele cu privire la administrator, dar care au relevanță asupra administrării fondului de pensii, se predau în copii certificate "conform cu originalul" pe fiecare pagină, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă.(3)Operațiunea de transfer se desfășoară pe o perioadă de maximum 30 de zile calendaristice.(4)Administratorii implicați în preluare pot solicita Comisiei prelungirea perioadei de transfer cu încă 60 de zile calendaristice față de perioada prevăzută la alin. (3), motivând această solicitare.
 + 
Articolul 23(1)Transferul menționat la art. 21 alin. (2) se finalizează prin întocmirea unui proces-verbal de predareprimire ce cuprinde următoarele:a)evidența privind documentele ce au stat la baza autorizării inițiale a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, precum și modificări ale acestora;b)evidența privind numărul de participanți la fondul de pensii facultative, cu specificarea datelor de identificare și a datelor de contact ale acestora;c)evidența privind numărul de unități de fond alocate fiecărui participant de la momentul inițial până la data respectivă;d)evidența privind existența tuturor documentelor ce constituie arhiva fondului de pensii facultative, inclusiv a actelor individuale de aderare ale participanților, însoțite de toate documentele aferente;e)evidența privind transferurile participanților până la momentul începerii procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative;f)evidența privind contribuțiile încasate;g)evidența privind plata activului net în cazurile speciale, prevăzute în normele și deciziile emise de Comisie în acest sens;h)evidența privind comisioanele de administrare încasate de administratorul acceptant;i)evidența privind calculul valorii activului net și al valorii activului unitar net pe toată perioada desfășurării activității fondului de pensii facultative;j)evidența privind activele și datoriile fondului de pensii facultative;k)evidențe referitoare la situațiile financiare ale fondului de pensii facultative;l)evidențe privind calculul ratei de rentabilitate;m)evidența privind calculul provizionului tehnic pentru fondul de pensii facultative;n)evidențe privind întocmirea și transmiterea raportărilor, conform prevederilor legale, către Comisie;o)informațiile existente în baza de date, în format electronic;p)evidențe privind transferul oricăror documente ce au stat la baza funcționării fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(2)Evidențele menționate la alin. (1) lit. a)-p) cuprind:a)tipul/denumirea documentului transferat;b)starea documentului – integritate, integralitate;c)numărul de pagini al fiecărui document sau tip de document transferat.(3)În cazul în care se identifică lipsa unor documente, acest aspect se menționează în procesul-verbal, cu specificarea documentului care lipsește.(4)Administratorul acceptant este obligat ca în 30 de zile de la constatarea lipsei unui document să îl reconstituie și să îl transmită în 5 zile de la reconstituire, cu confirmare de primire, administratorului ofertant. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu și vizibil mențiunea "Reconstituit".(5)În cazurile excepționale în care reconstituirea unui document nu este posibilă, administratorul dă o declarație pe propria răspundere cu privire la conținutul documentului și motivele întemeiate pentru care nu a putut fi reconstituit.
 + 
Secţiunea a 3-aProcedura de notificare publică + 
Articolul 24(1)În vederea informării participanților la fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorii de fonduri de pensii private implicați în preluare elaborează și semnează notificarea publică, în conformitate cu prevederile art. 25.(2)Notificarea publică este transmisă participanților de către administratorul acceptant numai după obținerea deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative.
 + 
Articolul 25(1)Notificarea publică conține oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative, modalitatea și perioada de desfășurare a procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative, precum și noul prospect al schemei de pensii propus de administratorul ofertant.(2)În notificarea publică a participanților la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării se menționează datele de identificare ale reprezentanților legali ai fondului de pensii, conform contractului de societate civilă, care semnează actele adiționale la contractul de administrare și la contractul de societate civilă, după caz, în vederea schimbării administratorului.(3)În notificarea publică se precizează faptul că, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării notificării publice conform alin. (7), participanții care nu sunt de acord cu oferta de preluare aduc la cunoștința administratorului, în scris, acest fapt și pot solicita transferul la un alt fond de pensii facultative, fără penalități de transfer, toate cheltuielile aferente transferului fiind în sarcina administratorului acceptant.(4)În notificarea publică se precizează faptul că neexprimarea obiecțiilor din partea participantului este considerată ca acord tacit asupra schimbării administratorului, modificării contractului de administrare, prospectului schemei de pensii și contractului de societate civilă, după caz.(5)Prin notificarea publică, participanților le este adus la cunoștință faptul că, în cazul în care nu se obține acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, solicitările de transfer depuse ca exprimare a dezacordului cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative nu își produc efecte, iar preluarea administrării fondului de pensii nu are loc.(6)Notificarea publică se transmite participanților fondului de pensii facultative, prin servicii poștale, la ultima adresă de corespondență cunoscută a acestora, se publică în cel puțin două cotidiene de circulație națională, pe o perioadă de cel puțin 3 zile consecutive, și pe pagina proprie de internet a ambilor administratori.(7)Prima publicare a notificării publice în cele două cotidiene de circulație națională, publicarea pe pagina proprie de internet a ambilor administratori și transmiterea scrisorilor către participanți se efectuează în aceeași zi.
 + 
Secţiunea a 4-aAutorizarea definitivă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative + 
Articolul 26În termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului prevăzut la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz, administratorii de fonduri de pensii implicați în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, semnată de către cei 2 administratori și însoțită de următoarele documente:a)procesul-verbal prevăzut la art. 23 alin. (1);b)contractul de administrare încheiat între administratorul ofertant și reprezentanții legali ai fondului de pensii facultative, cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative;c)contractul de depozitare, încheiat între administratorul ofertant și depozitarul fondului de pensii facultative, după caz, cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative;d)act adițional la contractul de audit pentru modificarea administratorului în calitate de reprezentant al fondului de pensii, cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative;e)prospectul schemei de pensii facultative propus de administratorul ofertant și autorizat de Comisie;f)confirmarea depozitarului activelor fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, cu privire la existența dematerializată și evidența activelor fondului de pensii facultative păstrate în custodie, nu mai veche de 5 zile față de data depunerii cererii de autorizare definitivă a preluării;g)situațiile financiare ale fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, auditate începând cu data de 1 ianuarie a anului în care se derulează operațiunea de preluare până la finalul lunii anterioare datei de finalizare a transferului prevăzute la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz;h)orice alte documente solicitate de către Comisie. + 
Articolul 27Odată cu depunerea cererii de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant depune la Comisie următoarele:a)cerere de retragere a autorizației prospectului schemei de pensii a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată;b)cerere de retragere a autorizației de administrare a fondurilor de pensii facultative și radiere din Registrul Comisiei, după caz;c)cerere de retragere a avizului agenților de marketing persoane fizice care desfășoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii a cărui administrare urmează a fi preluată și de radiere a acestora din Registrul Comisiei, după caz.
 + 
Articolul 28(1)Comisia analizează simultan cererile prevăzute la art. 26 și 27 și, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor, emite, concomitent, decizii cu privire la:a)autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant;b)retragerea autorizației prospectului schemei de pensii facultative, conform cererii depuse de administratorul acceptant;c)retragerea autorizației de administrare a fondurilor de pensii facultative a administratorului acceptant, după caz, și radierea acestuia din Registrul Comisiei, conform cererii depuse de administratorul acceptant;d)retragerea avizului agenților de marketing persoane fizice, după caz, și radierea acestora din Registrul Comisiei.(2)În termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării, deciziile prevăzute la alin. (1) se comunică administratorului ofertant și administratorului acceptant.(3)La data comunicării deciziei de autorizare definitivă a preluării din partea Comisiei, administratorii implicați în preluare au obligația de a notifica depozitarul și auditorul fondului de pensii facultative a cărui administrare se preia asupra schimbării administratorului acestuia.(4)Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, în cazul în care documentele depuse, prevăzute la art. 26 și 27, nu îndeplinesc condițiile de formă sau de fond.(5)În cazul prevăzut la alin. (4) toate documentele transferate conform prevederilor art. 22 se returnează administratorului acceptant pe bază de proces-verbal de predare-primire, în termen de 20 de zile calendaristice de la primirea deciziei de respingere a autorizării definitive a preluării administrării fondului de pensii facultative. + 
Articolul 29Contractele administratorului acceptant cu agenții de marketing încetează de drept la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. + 
Articolul 30În cazul în care administratorul ofertant solicită schimbarea depozitarului fondului de pensii facultative a cărui administrare a fost preluată, operațiunea de schimbare a depozitarului se realizează după finalizarea operațiunilor de preluare, cu respectarea prevederilor Normei nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006. + 
Articolul 31(1)La data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative din partea Comisiei, administratorii implicați în preluare publică simultan pe paginile proprii de internet și în cel puțin două cotidiene de circulație națională decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative.(2)Administratorul ofertant publică pe pagina de internet noul prospect al schemei de pensii facultative, în forma autorizată de Comisie, la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative.
 + 
Articolul 32Din ziua următoare comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul ofertant devine administratorul fondului de pensii facultative preluat, transferul activității de administrare, respectiv investirea activelor fondului, obligațiile de evidență și raportare, inclusiv raportarea valorii unitare a activului net către Comisie, precum și orice alte activități aferente administrării fondului de pensii facultative fiind realizate fără să fie necesară îndeplinirea altor formalități prealabile, administratorul ofertant având toate drepturile și obligațiile prevăzute de Legea nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IVOrganizarea și evidența separată a activelor și pasivelor la nivelul societăților de administrare a fondurilor de pensii private + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 33(1)Abrogat.(la 29-07-2019,
Alineatul (1) din Articolul 33 , Secțiunea 1 , Capitolul IV a fost abrogat de Articolul II din NORMA nr. 19 din 18 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 29 iulie 2019
)
(2)Abrogat.(la 27-06-2014,
Alin. (2) al art. 33 din anexă a fost abrogat de art. I din NORMA nr. 13 din 18 iunie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 474 din 27 iunie 2014.
)
(3)Evidențierea alocării de capital social necesar desfășurării activității de administrare a fondurilor de pensii facultative și a unui fond de pensii administrat privat, în contabilitatea administratorului, se va face după cum urmează:a)echivalentul în lei destinat exclusiv administrării de fonduri de pensii facultative se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii facultative;b)echivalentul în lei destinat exclusiv administrării unui fond de pensii administrat privat se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii administrate privat.(4)Alocarea capitalului social necesar desfășurării activității de administrare a fondurilor de pensii facultative și a unui fond de pensii administrat privat se va face după cum urmează:a)echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naționale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative;b)echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naționale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.(la 26-02-2020,
Articolul 33 din Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost completat de Articolul II din NORMA nr. 7 din 13 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 26 februarie 2020
)
 + 
Articolul 34Activele și pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidențiate și administrate distinct, separat de celelalte active și pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administrează același administrator și de contabilitatea proprie a administratorului, fără posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri și administrator. + 
Articolul 35Societăților de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile și cheltuielile privind desfășurarea activității de administrare a unui fond de pensii administrat privat și activele, pasivele, veniturile și cheltuielile aferente activității de administrare a fondurilor de pensii facultative.
 + 
Secţiunea a 2-aOrganizarea și evidența separată a activelor și pasivelor în contabilitatea societăților de administrare a fondurilor de pensii private + 
Articolul 36Societatea de administrare a fondurilor de pensii private organizează și ține distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administrează, precum și față de propria contabilitate. + 
Articolul 37(1)Propria contabilitate a societății de administrare a fondurilor de pensii private evidențiază separat elementele de activ și de pasiv, de venituri și de cheltuieli, atât pentru segmentul aferent fondurilor de pensii facultative, cât și pentru segmentul aferent fondului de pensii administrat privat.(2)În cadrul segmentului aferent fondurilor de pensii facultative, cheltuielile și veniturile vor fi evidențiate distinct, la nivel de cont analitic, pentru fiecare fond de pensii facultative administrat.(3)Pentru evidențierea tranzacțiilor aferente fiecărui segment de activitate, societatea de administrare a fondurilor de pensii private își va deschide cont bancar distinct pentru fiecare dintre acestea.(4)Conturile prin care se efectuează tranzacțiile aferente activității de administrare a pensiilor administrate privat vor fi separate de conturile prin care se efectuează tranzacțiile aferente activității de administrare a pensiilor facultative, chiar dacă aceste conturi sunt deschise la aceeași instituție de credit.
 + 
Articolul 38(1)Evidențierea elementelor de activ și de pasiv, de venituri și de cheltuieli în contabilitatea societății de administrare a fondurilor de pensii private se va face direct, iar pentru elementele ce nu pot fi alocate prin această metodă se va utiliza o normă internă privind cheile de repartiție, aprobată la nivelul consiliului de administrație/directoratului.(2)Dacă o cheltuială este efectuată în mod evident în beneficiul uneia dintre activități, aceasta va fi recunoscută în evidențele contabile ale acelui segment, iar plata se efectuează din contul bancar corespunzător segmentului de activitate.(3)În cazul în care o cheltuială este efectuată în beneficiul ambelor activități, societatea identifică, prin norma internă prevăzută la alin. (1), cota de procent alocată fiecărui tip de activitate, iar plata se va executa din contul unuia dintre segmente, urmând ca suma să fie decontată ulterior din contul celuilalt segment.(4)Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi elaborată în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei norme și va fi comunicată Comisiei în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării.(5)Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi menținută cel puțin pe parcursul unui an de la data adoptării, cu excepția cazului în care apar modificări majore în structura veniturilor și cheltuielilor companiei. În acest caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării modificărilor la norma internă, administratorul comunică Comisiei noua normă internă, motivele pentru care s-a impus un nou mod de calcul, precum și cheile de repartiție rezultate ca urmare a acestuia. + 
Articolul 39(1)Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării acesteia într-un document justificativ care stă la baza înregistrărilor în contabilitate.(2)Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
 + 
Articolul 40(1)Balanța de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactității înregistrărilor contabile.(2)Închiderea conturilor de venituri și cheltuieli, pentru fiecare segment de activitate, se realizează la sfârșitul lunii calendaristice.(3)Profitul sau pierderea rezultată pentru fiecare segment de activitate se stabilește lunar.(4)Balanța de verificare a conturilor analitice se întocmește lunar și ori de câte ori se consideră necesar, atât la nivel de segment de activitate, cât și la nivel de societate.
 + 
Articolul 41Situațiile financiare anuale se întocmesc la nivel de societate de administrare a fondurilor de pensii private, cumulat pentru cele două segmente de activitate, conform reglementărilor contabile emise de Comisie.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 42Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare. + 
Articolul 43(1)Orice solicitare a Comisiei de informații suplimentare sau de modificare a documentelor depuse la Comisie întrerupe termenul legal, care reîncepe să curgă de la data depunerii respectivelor informații sau modificări.(2)În situația în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum și lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz.
 + 
Articolul 44Nerespectarea prevederilor prezentei norme constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor legale în vigoare, respectiv conform prevederilor art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) și alin. (2)-(11) și art. 142 din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 120, art. 121 alin. (1) lit. k) și alin. (2)-(11), art. 122 și 122^1 din Legea nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 45La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 24/2008 privind condițiile de autorizare și organizare a activelor și pasivelor pentru societățile de administrare a fondurilor de pensii private, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 44/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 891 din 29 decembrie 2008, precum și orice alte dispoziții contrare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x