NORMĂ nr. 7 din 22 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 2 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUNORMA 22 15/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 7 22/03/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 26 din 22 martie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 2 aprilie 2007.
Având în vedere prevederile art. 11, 12, 13, 15 și ale art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul dispozițiilor art. 16, 21 și ale art. 23 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezenta normă reglementează procesul de autorizare și conținutul prospectului schemei de pensii private, precum și procedura de avizare a modificării acestuia.(la 29-10-2010,
Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Articolul 2Prospectul schemei de pensii private este elaborat de către administrator și se adresează participanților la un fond de pensii administrat privat, denumit în continuare fond de pensii.(la 29-10-2010,
Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Articolul 3(1)Termenii și expresiile utilizate în prezenta normă au semnificațiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege.(2)De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificații:a)prospectul schemei de pensii private – documentul elaborat de administrator, care cuprinde principiile schemei de pensii private, regulile de investire a activelor fondului de pensii, drepturile și obligațiile părților, termenii esențiali ai contractului de administrare, ai schemei de pensii private, precum și orice alte elemente stabilite de lege și de prezenta normă;b)documentul privind informații-cheie destinate participanților (DICP) – documentul elaborat de administrator, pe baza prevederilor cuprinse în prospectul schemei de pensii private autorizat sau avizat ca urmare a modificărilor acestuia, de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., prin care se aduce la cunoștința participanților fondului de pensii un set minim de informații cu privire la respectivul fond de pensii.(la 01-01-2025,
Alineatul (2) , Articolul 3 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 3^1(1)Administratorul unui fond de pensii elaborează și supune autorizării A.S.F. prospectul schemei de pensii private.(2)Orice modificare a prospectului schemei de pensii private se realizează numai cu avizul A.S.F.(3)DICP conține informații și date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, ale depozitarului și ale auditorului financiar, principalele informații de interes pentru participanți în vederea aderării la un fond de pensii și este elaborat pe baza conținutului prospectului schemei de pensii private, astfel cum a fost autorizat de către A.S.F.(4)DICP este oferit în mod gratuit potențialilor participanți la semnarea actului individual de aderare. Prospectul schemei de pensii private este pus la dispoziția participanților sau a potențialilor participanți, la cerere, în mod gratuit.(la 01-01-2025,
Articolul 3^1 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Capitolul IIConținutul prospectului + 
Articolul 4Prospectul schemei de pensii private conține cel puțin următoarele informații:1.Prima parte a prospectului schemei de pensii private prezintă informații privind fondul de pensii, administratorul, depozitarul și auditorul acestuia:a)informații despre fondul de pensii:(i)denumirea fondului de pensii;(ii)gradul de risc al fondului de pensii;(iii)numărul și data deciziei de autorizare a fondului de pensii;(iv)codul de înscriere în Registrul A.S.F.;(v)data publicării și republicării prospectului, informație care se completează după obținerea autorizației, respectiv după obținerea avizului de modificare a prospectului;(vi)numărul și data ultimului aviz de modificare a prospectului;b)informații despre administrator:(i)denumirea și sediul administratorului;(ii)codul unic de înregistrare;(iii)numărul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului;(iv)numărul și data deciziei de autorizare a administratorului;(v)codul de înscriere în Registrul A.S.F.;c)informații despre depozitar:(i)denumirea depozitarului;(ii)codul unic de înregistrare;(iii)numărul și data avizului A.S.F.;(iv)codul de înscriere în Registrul A.S.F.;d)informații despre auditorul financiar:(i)denumirea auditorului financiar;(ii)codul unic de înregistrare;(iii)numărul și data avizului A.S.F.;(iv)codul de înscriere în Registrul A.S.F.;e)fraza: «Autoritatea competentă în domeniul reglementării și supravegherii sistemului de pensii private din România este Autoritatea de Supraveghere Financiară.»2.A doua parte a prospectului schemei de pensii private cuprinde principiile schemei de pensii private și ale politicii de investiții, modul de administrare a fondului de pensii, precum și drepturile și obligațiile părților prevăzute în contractul de administrare:a)definițiile termenilor utilizați, în mod special ale termenilor care definesc politica de investiții, instrumentele financiare și riscurile investițiilor etc., conform prevederilor legale în vigoare;b)obiectivele fondului de pensii;c)condițiile de eligibilitate, modalitatea de aderare și de dobândire a calității de participant la un fond de pensii, potrivit prevederilor legale în vigoare;d)frazele:(i)«Aderarea la un fond de pensii este o opțiune individuală, oferirea oricărui fel de beneficii colaterale fiind interzisă.»;(ii)«Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»;(iii)«Toți participanții la un fond de pensii au aceleași drepturi și obligații și li se aplică un tratament nediscriminatoriu.»;e)drepturile participantului:(i)dreptul la o pensie privată sau la plata activului personal net de la data îndeplinirii condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public;(ii)dreptul de proprietate asupra activului personal;(iii)dreptul de a fi informat în conformitate cu prevederile legale;(iv)dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat;(v)orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de A.S.F. și ale prospectului;f)obligațiile participantului:(i)să comunice administratorului și angajatorului orice modificare a datelor sale personale și să transmită documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora;(ii)să depună în format fizic sau electronic la administrator documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privată;(iii)orice alte obligații rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de A.S.F. și ale prospectului;g)informații privind politica de investiții:(i)strategia de investire a activelor, în raport cu natura și durata obligațiilor;(ii)structura portofoliului aferentă gradului de risc al fondului, cu precizarea limitelor investiționale;(iii)piețele financiare pe care investește administratorul;(iv)riscurile asociate structurii de portofoliu propuse;(v)metodele de evaluare a riscurilor investiționale;(vi)metoda de revizuire a principiilor de investiții;h)menționarea în mod obligatoriu a frazelor:(i)«Performanțele anterioare nu reprezintă o garanție a realizărilor viitoare.»;(ii)«Activele și pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidențiate și administrate distinct, separat de celelalte fonduri de pensii facultative pe care le gestionează același administrator și de contabilitatea proprie a administratorului, fără posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri și administrator.»;(iii)«Suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuțiilor plătite diminuate cu penalitățile de transfer și comisioanele legale.»;(iv)«Autorizarea de către A.S.F. a prospectului schemei de pensii private nu reprezintă o garanție pentru realizarea obiectivelor investiționale ale fondului de pensii.»;(v)«Autorizarea de către A.S.F. a prospectului schemei de pensii private nu implică în niciun fel aprobarea, evaluarea sau garantarea de către A.S.F. a calității plasamentului în instrumente financiare.»;i)alte elemente pe care administratorul le consideră necesare;j)regimul fiscal al operațiunilor fondului de pensii;k)procedura de calcul al valorii activului net și al valorii unitare a activului net, cu mențiunea că aceste proceduri sunt în conformitate cu normele A.S.F., precum și modalitatea și frecvența publicării acestor valori;l)procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii, cu mențiunea că această procedură este în conformitate cu normele A.S.F., precum și modalitatea și termenele publicării acestei valori;m)caracteristici ale contului individual al participanților, cu menționarea în mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul său. Activul personal nu poate face obiectul unei executări silite sau al unei tranzacții, sub sancțiunea nulității actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancțiunea nulității.»;n)procedura de convertire a contribuțiilor în unități de fond;o)nivelul comisionului de administrare suportat din activul total, precum și cuantumul taxei de audit;p)resursele financiare ale fondului de pensii;q)procedura de transfer la un alt fond de pensii și valoarea penalităților, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind transferul la un alt fond de pensii;r)administratorul are obligația:(i)să constituie provizioanele tehnice potrivit Legii;(ii)să asigure separarea activelor fondului de pensii de activele sale și de activele altor fonduri aflate în administrare;s)obligațiile de informare ale administratorului față de participant:(i)tipurile de informări;(ii)periodicitatea și modalitatea de informare;(iii)informațiile gratuite și contra cost pe care le poate obține participantul;ș)procedura de modificare a prospectului;t)modalitatea de plată a activului personal al participanților în caz de invaliditate și în caz de deces, precum și condițiile cumulative pe care trebuie să le îndeplinească participantul, potrivit legii, pentru a obține o pensie privată. Se menționează prevederea din Lege potrivit căreia se va adopta o lege specială privind organizarea și funcționarea sistemului de plată a pensiilor reglementate și supravegheate de A.S.F.;ț)informații referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal.3.A treia parte a prospectului schemei de pensii private cuprinde mențiunea că pe pagina proprie de internet a administratorului pot fi consultate contractul de administrare, contractul de societate, precum și următoarele informații pe care administratorul este obligat să le publice pe pagina proprie de internet:a)datele de contact ale administratorului: adresă, telefon, fax, pagină de internet;b)capitalul social subscris și vărsat;c)structura acționariatului: numele/denumirea acționarului, procentul deținerilor în capitalul social al administratorului;d)informații despre structura organelor statutare de conducere ale administratorului, respectiv consiliu de administrație, directori sau consiliu de supraveghere, directorat/conducători, după caz.(la 01-01-2025,
Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 4^1DICP conține următoarele:1.Prima parte a DICP prezintă informații și date de identificare ale fondului de pensii, administratorului, depozitarului și ale auditorului acestuia:a)informații despre fondul de pensii:(i)denumirea fondului de pensii;(ii)gradul de risc al fondului de pensii;b)informații despre administrator:(i)denumirea administratorului;(ii)datele de contact: adresă, telefon, fax, pagină de internet;(iii)capitalul social subscris și vărsat;(iv)structura acționariatului: numele/denumirea acționarului, procentul deținerilor în capitalul social al administratorului;(v)informații despre structura organelor statutare de conducere ale administratorului, respectiv consiliu de administrație, directori sau consiliu de supraveghere, directorat/conducători, după caz;c)informații despre depozitar:(i)denumirea depozitarului;(ii)pagina de internet;d)informații despre auditorul financiar:(i)denumirea auditorului financiar;(ii)pagina de internet;e)fraza: «Autoritatea competentă în domeniul reglementării și supravegherii sistemului de pensii private din România este Autoritatea de Supraveghere Financiară.»2.A doua parte a DICP cuprinde informații privind principiile schemei de pensii private și ale politicii de investiții:a)condițiile de eligibilitate, modalitatea de aderare și de dobândire a calității de participant la un fond de pensii, conform prevederilor legale în vigoare;b)drepturile participantului rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de A.S.F. și ale prospectului schemei de pensii private, precum și alte informații pe care administratorul le consideră de interes în vederea comunicării către participanți prin DICP;c)obligațiile participantului rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de A.S.F. și ale prospectului schemei de pensii private, precum și alte informații pe care administratorul le consideră de interes în vederea comunicării către participanți prin DICP;d)informații privind politica de investiții:(i)strategia de investire a activelor, în raport cu natura și durata obligațiilor;(ii)structura portofoliului aferentă gradului de risc al fondului de pensii, cu precizarea categoriilor de active;e)nivelul comisionului de administrare suportat din activul total, precum și cuantumul taxei de audit;f)obligațiile de informare ale administratorului față de participant:(i)tipurile de informări;(ii)periodicitatea și modalitatea de informare;(iii)informațiile gratuite și contra cost pe care le poate obține participantul;g)procedura de modificare a prospectului schemei de pensii private și de informare a participanților;h)sintagma: «Prospectul schemei de pensii private se pune la dispoziția participantului în mod gratuit la sediul administratorului sau se consultă accesând pagina proprie de internet a administratorului.(la 01-01-2025,
Articolul 4^1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Capitolul IIIAutorizarea prospectului + 
Secţiunea 1Condiții generale + 
Articolul 5Pentru a administra un fond de pensii, administratorul elaborează și supune spre autorizare A.S.F. prospectul schemei de pensii private.(la 29-10-2010,
Art. 5 a fost modificat de pct. 7 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 6Administratorul trebuie să obțină autorizarea prospectului pentru fondul de pensii administrat privat pe care intenționează să îl administreze. + 
Articolul 7(1)Decizia de autorizare a prospectului se eliberează în baza unei cereri al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.(2)Cererea, însoțită de documentația completă, se depune în format fizic sau electronic la A.S.F., odată cu cererea de autorizare ca administrator de fonduri de pensii administrate privat, de către reprezentantul legal al societății de pensii.(la 01-01-2025,
Alineatul (2) , Articolul 7 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 8Cererea pentru autorizarea prospectului schemei de pensii private este însoțită de următoarele documente:a)schema de pensii private, în baza căreia se elaborează prospectul, întocmită în conformitate cu prevederile legii;b)prospectul schemei de pensii private, întocmit conform prevederilor art. 4;(la 01-01-2025,
Litera b) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
b^1)DICP întocmit conform prevederilor art. 4^1;(la 01-01-2025,
Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de Punctul 7. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
c)proiectul contractului de administrare, întocmit în conformitate cu modelul contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 1;d)proiectul contractului de depozitare;e)proiectul contractului de societate civilă;f)împuternicire semnată și ștampilată de către reprezentantul legal al societății de pensii, prin care acesta deleagă una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea în relația cu A.S.F.;(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
g)dovada plății taxei de autorizare a prospectului schemei de pensii private.(la 29-10-2010,
Art. 8 a fost modificat de pct. 8 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Secţiunea a 2-aProcedura de autorizare a prospectului + 
Articolul 9(1)Autorizarea prospectului se realizează în cadrul procesului de autorizare a societății de pensii ca administrator.(2)A.S.F. hotărăște cu privire la autorizarea prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.(la 29-10-2010,
Alin. (2) al art. 9 a fost modificat de pct. 9 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(3)Decizia de autorizare a prospectului se comunică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(4)Orice solicitare a A.S.F. privind informații suplimentare sau modificarea documentelor prezentate inițial întrerupe termenul prevăzut la alin. (2), un nou termen începând să curgă de la data depunerii în format fizic sau electronic a respectivelor informații sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării A.S.F., sub sancțiunea respingerii cererii.(la 01-01-2025,
Alineatul (4) , Articolul 9 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
(5)În situația în care documentele depuse în format fizic sau electronic sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum și lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz.(la 01-01-2025,
Alineatul (5) , Articolul 9 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 10(1)Neîndeplinirea uneia dintre condițiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea prospectului.(2)Decizia de respingere, scrisă și motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(3)Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislația în vigoare privind contenciosul administrativ.
 + 
Capitolul IVProcedura de modificare a prospectului + 
Articolul 11Modificarea prospectului schemei de pensii private se face cu aplicarea procedurii prevăzute în prezenta normă.(la 29-10-2010,
Art. 11 a fost modificat de pct. 10 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Articolul 12Administratorul trebuie să obțină avizul A.S.F. pentru propunerile de modificare a prospectului, în conformitate cu procedura prevăzută în prezenta normă.(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 13(1)Avizul de modificare a prospectului schemei de pensii private se emite în baza unei cereri pentru avizarea modificării prospectului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3.(la 29-10-2010,
Alin. (1) al art. 13 a fost modificat de pct. 11 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(2)Cererea, însoțită de documentația completă, se depune în format fizic sau electronic la A.S.F. de către administratorul care intenționează să modifice prospectul.(la 01-01-2025,
Alineatul (2) , Articolul 13 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 9. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 14Cererea pentru avizarea modificării prospectului este însoțită de următoarele documente:a)nota de fundamentare a administratorului și modificările propuse, evidențiate comparativ, semnate și ștampilate de reprezentantul legal al administratorului;b)forma finală a prospectului schemei de pensii private, ce urmează a fi publicată în cazul obținerii avizului A.S.F. pentru modificarea prospectului;(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
b^1)DICP actualizat, numai în situația în care modificările aduse prospectului schemei de pensii private privesc informații care se regăsesc și în acesta, conform prevederilor art. 4^1;(la 01-01-2025,
Articolul 14 , Capitolul IV a fost completat de Punctul 10. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
c)dovada plății taxei pentru avizarea modificării prospectului schemei de pensii private.(la 29-10-2010,
Art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Articolul 15(1)A.S.F. hotărăște cu privire la emiterea avizului de modificare a prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.(la 29-10-2010,
Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de pct. 13 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(2)Orice solicitare a A.S.F. privind informații suplimentare sau modificarea documentelor prezentate inițial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii în format fizic sau electronic a respectivelor informații sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării A.S.F., sub sancțiunea respingerii cererii.(la 01-01-2025,
Alineatul (2) , Articolul 15 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 11. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
(3)În situația în care documentele depuse în format fizic sau electronic sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum și lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea acestora, după caz.(la 01-01-2025,
Alineatul (3) , Articolul 15 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 11. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 16(1)Neîndeplinirea uneia dintre condițiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de eliberare a avizului pentru modificarea prospectului.(2)Decizia de respingere, scrisă și motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(3)Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislația în vigoare privind contenciosul administrativ. + 
Articolul 17O nouă cerere de eliberare a avizului pentru modificarea prospectului poate fi adresată A.S.F. numai după ce au fost remediate deficiențele care au constituit motivele de respingere a cererii inițiale.(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 17^1(1)Contractul de administrare poate fi modificat numai cu avizul A.S.F..(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(2)Dacă în urma modificărilor aduse contractului de administrare se modifică și prevederi ale prospectului schemei de pensii private, cererea de avizare a modificării contractului de administrare se depune în format fizic sau electronic la A.S.F. concomitent cu cererea de avizare a modificării prospectului.(la 01-01-2025,
Alineatul (2) , Articolul 17^1 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 12. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
(3)Cererea de avizare a modificării contractului de administrare se depune în format fizic sau electronic însoțită de:(la 01-01-2025,
Partea introductivă a Alineatului (3) , Articolul 17^1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 12. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
a)nota de fundamentare a administratorului și modificările propuse, evidențiate comparativ, semnate și ștampilate de reprezentantul legal al administratorului;b)contractul de administrare în forma modificată și actul adițional la contractul de administrare, după caz.(4)A.S.F. avizează modificarea contractului de administrare, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.(la 29-10-2010,
Art. 17^1 a fost introdus de pct. 14 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 18(1)Prospectul schemei de pensii private este pus în mod obligatoriu la dispoziția participanților, gratuit, la sediul social și la sediile secundare autorizate ale administratorului.(2)Prospectul schemei de pensii private se publică în mod obligatoriu pe pagina de internet a administratorului.(la 29-10-2010,
Art. 18 a fost modificat de pct. 15 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
 + 
Articolul 19(1)Prospectul modificat se publică cu respectarea normei privind informațiile conținute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat și administratorii acestora.(2)Prospectul se republică integral, pe pagina de internet a administratorului, după fiecare modificare avizată de A.S.F., în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea avizului de către A.S.F..(la 29-10-2010,
Alin. (2) al art. 19 a fost modificat de pct. 16 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisie a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(3)Republicarea prospectului se anunță cel puțin într-un cotidian național, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea avizului de către A.S.F..(la 29-10-2010,
Alin. (3) al art. 19 a fost modificat de pct. 16 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisie a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(4)Administratorul are obligația să actualizeze DICP, conform prevederilor din ultima formă a prospectului schemei de pensii private rezultată ca urmare a obținerii avizului A.S.F. asupra modificărilor aduse prospectului schemei de pensii private, în termen de 10 zile de la data primirii avizului.(la 01-01-2025,
Articolul 19 , Capitolul V a fost completat de Punctul 13. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
(5)Administratorul are obligația să actualizeze de îndată DICP și în situația modificării altor informații decât cele prevăzute la alin. (4).(la 01-01-2025,
Articolul 19 , Capitolul V a fost completat de Punctul 13. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
(6)Versiunea actualizată a DICP se notifică A.S.F. și se publică pe pagina de internet a administratorului în termenele prevăzute la alin. (4) sau (5), după caz.(la 01-01-2025,
Articolul 19 , Capitolul V a fost completat de Punctul 13. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 19^1În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a unor acte normative care duc la modificarea unor prevederi ale prospectului schemei de pensii private, administratorii au obligația de a solicita A.S.F. avizarea modificării prospectului schemei de pensii private, în conformitate cu prevederile legale.(la 29-10-2010,
Art. 19^1 a fost introdus de pct. 17 al art. unic din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 19^2(1)Administratorii de fonduri de pensii administrate privat au obligația ca în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme să solicite A.S.F. avizarea modificărilor prospectelor în conformitate cu prevederile prezentei norme.(la 28-02-2023,
sintagma: Comisiei a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(2)Dacă în decursul perioadei prevăzute la alin. (1), administratorii de fonduri de pensii administrate privat supun avizării A.S.F. alte modificări ale prospectului schemei de pensii private, aceștia au obligația de a modifica prospectul schemei de pensii în conformitate cu prevederile prezentei norme.(3)De la data depunerii în format fizic sau electronic a DICP la A.S.F. conform art. 19 alin. (6), în activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat se utilizează DICP în forma actualizată.(la 01-01-2025,
Alineatul (3) , Articolul 19^2 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 14. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 20Nerespectarea prevederilor prezentei norme se sancționează în conformitate cu prevederile capitolului XIX din Lege.(la 01-01-2025,
Articolul 20 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 15. , Articolul I din NORMA nr. 22 din 15 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1178 din 26 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 21Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta normă.
 + 
Anexa nr. 1la normă)CONTRACTUL-CADRU DE ADMINISTRARE– model Prezentul contract se încheie între:Societatea de Administrare a Fondului de Pensii …………………., cu(denumirea)sediul în ……………………….., persoana juridică română,înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului subnr. ………………….., cod unic de înregistrare ……………,…,cod IBAN ………………………., deschis la ……………………..,nr. și data deciziei de autorizare ca administrator emise de Autoritateade Supraveghere Financiară, denumită în continuareA.S.F., ……………………….., cod de înscriere în RegistrulA.S.F. ……………………….., reprezentată legalprin ………………………………………………….., în calitate(numele, prenumele, C.I./B.I. seria …… nr. ……)de ………………….., denumită în continuare ………….., șiparticipanții (numele ………………, prenumele ………………,cetățean ……………………, cu domiciliul în ……………….,C.I./B.I. seria ……. nr. ………………., CNP …………………).(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
Obiectul contractului + 
Articolul 1(1)Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii ……………………………………………..(2)Prin administrare, în sensul prezentului contract, părțile înțeleg:………………………………………………………………….(3)Participantul la fondul de pensii împuternicește administratorul în vederea realizării obiectului prezentului contract.(4)Principiile schemei de pensii private sunt:………………………………………………………………….(5)Administratorul fondului de pensii este obligat să respecte eventualele limitări ce ar decurge din prevederile prezentului contract.
Durata contractului + 
Articolul 2Durata prezentului contract este de …………………………………
Prețul contractului + 
Articolul 3Prețul contractului; modalități de plată ……………………………. + 
Articolul 4Pentru administrarea fondului de pensii, administratorul va reține un comision de administrare care se constituie prin deducerea unui procent din activul total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună, astfel: 0,02% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este sub nivelul ratei inflației; 0,03% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la un punct procentual peste rata inflației; 0,04% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la două puncte procentuale peste rata inflației; 0,05% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 3 puncte procentuale peste rata inflației, 0,06% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 4 puncte procentuale peste rata inflației; 0,07% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este peste 4 puncte procentuale peste rata inflației.(la 28-02-2023,
Articolul 4 din Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 5Metoda de calcul și de percepere a comisionului este ……………. .(la 28-02-2023,
Articolul 5 din Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
Obligațiile administratorului fondului de pensii + 
Articolul 6Obligațiile administratorului fondului de pensii sunt …………………. + 
Articolul 7În vederea ducerii la îndeplinire a obligațiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii va acționa numai în interesul participanților la fondul de pensii și va lua toate măsurile necesare pentru prevenirea, înlăturarea, limitarea pierderilor, precum și pentru exercitarea și încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat. + 
Articolul 8Evidențele administratorului fondului de pensii referitoare la participanți, contribuții, investiții și pensii administrate privat ……………………………………………………………. + 
Articolul 9Procedurile privind soluționarea sesizărilor și reclamațiilor, precum și modalitățile de remediere a deficiențelor …………. + 
Articolul 10Administratorul fondului de pensii va comunică participanților la fondul de pensii orice informație cerută de aceștia și având legătură cu obiectul prezentului contract, conform Legii nr. 411/2004privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Drepturile participanților + 
Articolul 11Drepturile participanților la fondul de pensii sunt:…………………………………………………………………………………………….
Obligațiile participanților + 
Articolul 12Obligațiile participanților la fondul de pensii sunt:…………………………………………………………………………………………….
Răspunderea părților + 
Articolul 13Administratorul fondului de pensii răspunde pentru orice prejudiciu produs participanților prin:a)încălcarea actelor normative și/sau a reglementărilor legale în vigoare;b)dol;c)neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligațiilor asumate prin prezentul contract.
Depozitarea + 
Articolul 14Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu o societate de depozitare avizată de A.S.F., care să fie responsabilă pentru păstrarea în siguranță a tuturor activelor fondului de pensii, precum și pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligații legale în legătură cu activitatea de depozitare.(la 28-02-2023,
sintagma: Comisie a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
Auditul + 
Articolul 15Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de A.S.F., membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care să fie responsabile pentru auditarea situațiilor financiar-contabile ale fondului de pensii, precum și pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligații legale în legătură cu activitatea de audit.(la 28-02-2023,
sintagma: Comisie a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
 + 
Articolul 16Modalitățile de control exercitate de către auditori……………………………………………………………………………………………….
Forța majoră + 
Articolul 17
Forța majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de …… zile de la data apariției și demonstrată în termen de ………………….. zile de la data apariției.Modificarea contractului + 
Articolul 18Modificarea prezentului contract se va face prin act adițional, intrarea în vigoare a modificărilor contractului urmând a se realiza conform prevederilor legale în vigoare.
Rezilierea contractului + 
Articolul 19(1)Prezentul contract încetează de plin drept și fără intervenția instanței de judecată în cazurile prevăzute de lege și de reglementările legale în vigoare privind pe oricare dintre părți.(2)Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanților se va realiza conform prevederilor legale.
Litigii + 
Articolul 20(1)Modul de rezolvare a litigiilor……………………………………………………………………………….(2)Instanța competentă este …………………….. .–––-Anexa nr. 1 a fost înlocuită cu anexa nr. 1 din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010, conform pct. 19 al art. unic din același act normativ.
 + 
Anexa nr. 2la normă

DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI CERERE PENTRU AUTORIZAREA PROSPECTULUI SCHEMEI DE PENSII PRIVATE
1. Denumirea fondului de pensii administrat privat: ………………… ………………………………………………………………. 2. Denumirea solicitantului – administrator al fondului de pensii: …… ………………………………………………………………. 3. Reprezentantul legal: ………………….., ………………….. (numele, prenumele și funcția) (numărul de telefon) 4. Persoana de contact: ………………….., ………………….. (numele, prenumele și funcția) (numărul de telefon) 5. Certificatul de înregistrare al administratorului fondului de pensii la Oficiul Național al Registrului Comerțului: ………………………………………………………………. (seria, numărul și data emiterii) 6. Codul unic de înregistrare al administratorului fondului de pensii la Oficiul Național al Registrului Comerțului: ………………………………………………………………. Prezenta cerere este însoțită de opisul documentelor anexate și de un numărde …………… documente, totalizând un număr de …………. file. Semnătura reprezentantului legal …………….. Data …………. Ștampila administratorului False declarații sau omisiuni intenționate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.

 + 
Anexa nr. 3la normă)

DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI CERERE PENTRU AVIZAREA MODIFICĂRII PROSPECTULUI SCHEMEI DE PENSII PRIVATE
1. Denumirea fondului de pensii administrat privat: …………………………………………… …………………………………………………………………….
2. Denumirea solicitantului – administrator al fondului de pensii: …………………………………………………………………….
3. Reprezentantul legal: ……………………….. ………………….(numele, prenumele și funcția) (numărul de telefon)
4. Persoana de contact: ………………………… ………………….(numele, prenumele și funcția) (numărul de telefon)
5. Certificatul de înregistrare al administratorului fondului de pensii la Oficiul Național al Registrului Comerțului: ……………………………..…………………………………………………………………….
6. Codul unic de înregistrare al administratorului fondului de pensii la Oficiul Național al Registrului Comerțului: ……………………………..…………………………………………………………………….
7. Numărul deciziei de autorizare ca administrator al fondului de pensii administrat privat, emisă de A.S.F. ……………………………………(numărul și data emiterii)
8. Numărul deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private, emisă de A.S.F. ……………………………………………………..(numărul și data emiterii)
Prezenta cerere este însoțită de opisul documentelor anexate și de un număr de ………………………… documente, totalizând un număr de …………………… file.
Semnătura reprezentantului legal ………….. Ștampila administratorului Data ………………………
False declarații sau omisiuni intenționate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.

(la 28-02-2023,
sintagma: Comisia a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 7 din 17 februarie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 171 din 28 februarie 2023
)
Anexa nr. 3 a fost înlocuită cu anexa nr. 2 din NORMA nr. 14 din 14 octombrie 2010 aprobată de HOTARAREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010, conform punctului 20 al articolului unic din același act normativ.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x