NORMA nr. 6.707 din 29 decembrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CORPULUI EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 23 ianuarie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGA PENORMA 2120 24/06/1997
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulABROGA PENORMA 2120 24/06/1997
ActulREFERIRE LALEGE 42 24/05/1995
ActulREFERIRE LAOG 65 19/08/1994 ART. 32
ActulREFERIRE LAOG 65 19/08/1994 ART. 35
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 186 02/12/1999
ANEXA 1REFERIRE LAOG 89 25/08/1998
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 42 24/05/1995
ANEXA 1REFERIRE LAOG 65 19/08/1994
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 39 21/11/2000

privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei



I. Atribuţiile şi răspunderile filialelor Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din RomâniaÎn vederea organizării evidentei experţilor contabili, a contabililor autorizaţi şi a societăţilor comerciale de profil, precum şi pentru asigurarea condiţiilor bunei desfăşurări a activităţii acestora, filialele Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, denumit în continuare Corpul, au următoarele atribuţii:A. Cu privire la experţii contabili şi contabilii autorizaţiPentru acordarea vizei anuale experţilor contabili şi contabililor autorizaţi consiliile filialelor, preşedinţii şi secretarii acestora au următoarele obligaţii şi sarcini:1. difuzarea sub semnatura către toţi experţii contabili şi contabilii autorizaţi aflaţi în evidenta a formularului "Fişa pentru persoane fizice", potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele norme, până la data de 15 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa;2. în scopul evidentei şi urmăririi depunerii formularului "Fişa pentru persoane fizice" filiala va întocmi tabele nominale, separat pentru experţii contabili şi pentru contabilii autorizaţi, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele norme;3. termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fişa pentru persoane fizice" de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi este 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa;4. în cazuri justificate, atunci când experţii contabili şi contabilii autorizaţi anunta în termenul prevăzut la pct. 3 că nu pot depune formularul "Fişa pentru persoane fizice", filiala este în drept sa acorde un alt termen de încă 5 zile. Dacă nici în acest termen nu a fost depusa fişa, preşedintele consiliului filialei nu va acorda viza anuală pentru exercitarea profesiei;5. viza anuală pentru exercitarea profesiei de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi se acordă dacă au fost îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a) achitarea în întregime a obligaţiilor faţă de Corp pe anul curent;b) plata la bugetul de stat, în cuantumul şi la termenul prevăzute de lege, a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor încasate de la beneficiari;c) dovada asigurării pentru riscul profesional;d) dovada că nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare a societăţilor comerciale (prezentarea certificatului de cazier judiciar sau declaraţie pe propria răspundere);e) nu au săvârşit fapte care să încalce obligaţiile prevăzute de lege, precum şi regulile privind conduita şi etica profesională, pentru care să fi fost sancţionaţi de Comisia de disciplina, potrivit pct. 124 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului;f) depunerea fisei individuale prezentate în anexa nr. 1 la prezentele norme;g) pregătire profesională;6. în baza datelor declarate pe propria răspundere de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi secretarul filialei va verifica exactitatea datelor şi a informaţiilor prezentate, va lua măsuri pentru încasarea taxelor şi a cotizaţiilor datorate şi va propune preşedintelui consiliului filialei acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizează prin semnatura şi prin ştampila filialei pusă în casuta special rezervată în carnetul de membru al Corpului, precum şi prin eliberarea autorizaţiei de exercitare a profesiei pe anul respectiv (conform modelului prezentat în anexa nr. 1A);7. acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfăşoară până la data de 15 ianuarie, data după care filialele au obligaţia:a) sa afiseze la sediul filialei, la instanţele de judecată, la Camera de comerţ şi industrie etc. lista cuprinzând experţii contabili şi contabilii autorizaţi care au obţinut viza anuală şi care au dreptul sa exercite profesia;b) sa înainteze până la data de 1 februarie Secretariatului general al Corpului o informare care să cuprindă următoarele date:– numărul total al experţilor contabili aflaţi în evidenta Corpului, din care numărul celor cărora li s-a acordat viza anuală;– numărul total al contabililor autorizaţi aflaţi în evidenta Corpului, din care numărul celor cărora li s-a acordat viza anuală;– principalele aspecte, greutăţi şi propuneri în legătură cu activitatea desfăşurată în acest domeniu.B. Cu privire la societăţile comerciale autorizate1. Pentru societăţile comerciale de profil filialele transmit, sub semnatura reprezentantului legal al societăţii comerciale, fişa acesteia, întocmită după modelul prezentat în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentele norme, până la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa.2. În scopul evidentei şi urmăririi depunerii fisei societăţii comerciale filiala Corpului va întocmi un tabel, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentele norme.3. Prevederile lit. A pct. 3, 4 şi 5 se aplică în mod corespunzător şi societăţilor comerciale de profil care sunt în evidenta filialelor Corpului, cu excepţia dispoziţiilor pct. 5 lit. c), conform cărora societatea comercială, membra a Corpului, trebuie să prezinte poliţa de asigurare a riscului profesional.În mod asemănător, societatea comercială trebuie să facă dovada depunerii fisei prezentate în anexa nr. 3 la prezentele norme.4. În baza datelor declarate de societatea comercială pe propria răspundere secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate în fişa şi va face propuneri preşedintelui consiliului filialei privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunică de către filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentele norme.5. Acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfăşoară până la data de 15 ianuarie, data după care filialele au obligaţia sa afiseze la sediul lor, la camera de comerţ şi industrie, la instanţele de judecată etc. lista cuprinzând societăţile comerciale care au obţinut viza anuală şi care au dreptul sa exercite profesia.II. Dispoziţii finale1. Secretariatul general al Corpului împreună cu secţiunile şi departamentele Corpului vor iniţia măsuri pentru îndrumarea, sprijinul şi controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei.2. Pe baza informărilor primite de la filiale Secretariatul general al Corpului împreună cu secţiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzând rezultatele şi măsurile luate, precum şi direcţiile de acţiune în legătură cu acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.3. Pentru perioada în care nu s-a acordat viza, ca urmare a nesolicitarii sau neîndeplinirii condiţiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plată obligaţiilor faţă de acesta.4. Contestaţiile la măsura luată de filiala Corpului de neacordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se soluţionează în baza prevederilor art. 32 şi 35 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, şi ale pct. 43-50 şi 124-130 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului.Prezentele norme intră în vigoare începând cu data de 3 ianuarie 2001. Pe aceeaşi dată îşi încetează valabilitatea Normele nr. 2.120/1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 bis din 21 noiembrie 1997. + 
Anexa 1    ––-    la norme    –––CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILI AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ………………………FIŞA PENTRU PERSOANE FIZICE1. Date de identificare

         
  1.1. Numele şi prenumele  
   
  1.2. Numărul carnetului emis de Corp  
   
  1.3. Numărul autorizaţiei C.E.C.C.A.R.  
   
  1.4. Data naşterii  
   
  1.5. Locul naşterii  
   
  1.6. Domiciliul  
   
  1.7. Telefon  

2. Calitatea

               
  2.1. Expert contabil   2.2. Contabil autorizat    

3. Modul de desfăşurare a activităţii de expert contabil sau contabil autorizat

                                               
  3.1. Prin cabinete proprii cu angajare de colaboratori    
   
  3.2. Salariaţi în societăţi comerciale de expertiză contabilă    
   
  3.2.1. Denumirea cabinetului sau al societăţii comerciale  
   
  3.2.2. Codul fiscal  
   
  3.2.3. Sediul cabinetului sau al societăţii comerciale  
   
  3.2.4. Telefon   3.2.5. Fax    
   
  3.3. Cu titlu individual    
   
  3.4. Cenzor    
  3.4.1. Denumirea societăţii comerciale 1/ 2/ 3/
   
  3.4.2. Sediul societăţii comerciale 1/ 2/ 3/
   
  3.4.3. Telefon 1/ 2/ 3/ 3.4.4. Fax 1/ 2/ 3/  
   
  3.5. Cenzor independent    
   
  3.5.1. Denumirea societăţii comerciale 1/ 2/ 3/
   
  3.5.2. Sediul societăţii comerciale 1/ 2/ 3/
   
  3.5.3. Telefon 1/ 2/ 3/ 3.5.4. Fax 1/ 2/ 3/  
   
  3.6. Numărul de cont de audit: Total, din care:  
     
    – în industrie, comerţ şi prestări de servicii  
     
     
    – în bănci şi societăţi de asigurări  
     
       
  3.7. Numărul de clienţi pentru lucrări contabile  
   
  3.8. Numărul lucrărilor de expertiză contabilă: Total, din care:  
   
  – judiciare  
   
    – nejudiciare  
   
  3.9. Numărul de evaluări la care s-a participat  
   
  3.10. Alte lucrări – numărul de clienţi  

4. Pregătire profesională realizată în anul anterior

           
  Cursuri sau seminarii*) Profilul Denumirea Organizatorul Durata (ore)
           
           
           
           
           
           
           
   
  *) În coloana respectivă veţi marca "C" pentru cursuri sau "S" pentru seminarii.

5. Necesităţi de pregătire profesională 

                                       
    Audit Contabilitate Fiscalitate Gestiune Evaluări Pieţe de capital
    Nivelul
     
  1 2 1 2 1 2 1 2 1 2 1 2
     
     
                         
  Profilul  
  Iniţiere                        
  Perfecţionare                        
  Reciclare                        

*) În căsuţele corespunzătoare profilului şi nivelului pentru care optaţi, completaţi:

     
  – în coloana 1: "N" – dacă doriţi ca aceste acţiuni să se desfăşoare la nivel naţional, sau
    "F" – dacă doriţi ca ele să se desfăşoare la nivelul filialei;
  – în coloana 2: completaţi numărul de zile pe care sunteţi dispus să le efectuaţi pentru domeniul respectiv.

6. Achitarea obligaţiilor faţă de Corp

         
  6.1. Suma achitată în contul cotizaţiilor  
   
  6.2. Venitul anual realizat (fără T.V.A.)  
   
  6.3. Are poliţă de asigurare DA NU
  – denumirea societăţii de asigurare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

7. Alte informaţii

                   
  7.1. Limbi străine necunoscute:
    Satisfăcător Bine Foarte bine
  Limba engleză – scris      
    – citit      
  Limba franceză – scris      
    – citit      
  Limba spaniolă – scris      
    – citit      
  Limba italiană – scris      
    – citit      
  Limba arabă – scris      
    – citit      
  Limba rusă – scris      
    – citit      
  Alte limbi – scris      
    – citit      
   
  7.2. Abonamente la revista Corpului pe anul în curs DA NU  
  7.3. Dacă este membru şi al altor organisme profesionale (denumirea) . . . . . . . .
  7.4. Dacă face parte din organele de conducere ale altor organisme profesionale
    DA NU  
       
    Semnătura  
    . . . . . . . . . . . .  
    (Parafa  

 + 
Anexa 1A    –––    la norme    –––         CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI      ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala …………………………..MATCA AUTORIZAŢIEIde exercitare a profesiei de expert contabil/contabilautorizat în cursul anului …………….În baza Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994, aprobată prin Legea nr. 42/1995, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 89/1998, aprobată prin Legea nr. 186/1999, şi a Normelor nr. 5.952/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate prin Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 39/2000,Domnul/Doamna ……………………………………………….., expert contabil/contabil autorizat cu studii superioare/medii, posesor/posesoare al/a carnetului nr. ……., poate exercita atribuţiile conferite de calitatea de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului …………………. .Prezenta autorizaţie este valabilă numai însoţită de carnetul de expert contabil/contabil autorizat vizat pe anul ……………….. .Data eliberării ……………………Seria …………… nr. ……………..Preşedinte, Secretar,Semnatura titularului,CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala …………………………AUTORIZAŢIEde exercitare a profesiei de expert contabil/contabilautorizat în cursul anului …………….În baza Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994, aprobată prin Legea nr. 42/1995, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 89/1998, aprobată prin Legea nr. 186/1999, şi a Normelor nr. 5.952/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate prin Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 39/2000,Domnul/Doamna ……………………………………………………….., expert contabil/contabil autorizat cu studii superioare/medii, posesor/posesoare al/a carnetului nr. …………………….., poate exercita atribuţiile conferite de calitatea de expert contabil/contabil autorizat în cursul anului ………………… .Prezenta autorizaţie este valabilă numai însoţită de carnetul de expert contabil/contabil autorizat vizat pe anul ………… .Data eliberării ……………………Seria …………… nr. ……………..Preşedinte, Secretar,
 + 
Anexa 2––-la norme–––CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ……………………….TABELcuprinzând experţii contabili/contabilii autorizaţi aflaţiîn evidenta Corpului, care au primit şi au depus fişa personalăprivind activitatea desfăşurată în anul ……………

               
  Nr. crt. Numele şi prenumele Data primirii fişei personale Semnătura Data depunerii la filiala Corpului Semnătura Data acordării vizei
  0 1 2 3 4 5 6
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               

Preşedinte, Secretar, + 
Anexa 3    ––-    la norme    –––CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ……………………….FIŞA PENTRU SOCIETĂŢI COMERCIALE1. Date de identificare

                                           
  1.1. Denumirea societăţii comerciale  
   
  1.2. Numărul autorizaţiei C.E.C.C.A.R.  
   
  1.3. Sediul (strada, numărul, localitatea)  
   
  1.4. Telefon   Fax   E-mail  
   
  1.5. Numărul de înmatriculare în registrul comerţului   Codul fiscal  
       
   
  1.6. Birouri, filiale, sucursale, agenţii, puncte de lucru:
   
  Nr. crt. Denumirea Adresa Telefon/Fax
         
         
         
         
         
         
   
  1.7. Statutul societăţii comerciale în exerciţiu     suspendată     radiată  

2. Repartiţia capitalului social

                   
  2.1. Total capital social (mii lei):  
   
  2.2. Numărul total de acţionari sau de asociaţi, din care:  
   
  experţi contabili şi/sau contabili autorizaţi, membri ai Corpului  
  2.3. Datele de identificare a acţionarilor/asociaţilor (anexa nr. 3A)
  2.4. Acţiunile sunt nominale?            

3. Obiectul activităţii*)

     
  Prevăzut în statut Executat în ultimul an calendaristic
     
     
     
     
     
     
   
  *) Pentru completarea tabelului de mai sus folosiţi numai codurile din anexa nr. 3B, fără a mai înscrie conţinutul activităţii.

4. Consiliul de administraţie

                 
  4.1. Numărul total de membri în consiliul de administraţie,  
   
  din care:
  acţionari/asociaţi experţi contabili şi/sau contabili autorizaţi, membri ai Corpului  
   
   
  4.2. Datele de identificare a membrilor consiliului de administraţie:
   
  Nr. crt. Numele şi prenumele Naţionalitatea Adresa Calitatea*) Funcţia în cadrul consiliului de administraţie
             
             
             
             
             
             
             
             
  *) Pentru calitatea de expert contabil se va completa "EC", iar pentru cea de contabil autorizat "CA"

5. Modificări statutare şi evoluţia societăţilor comerciale

                               
  5.1. Modificarea sediului societăţii comerciale Data efectuării modificării
  (se va menţiona noul sediu)
         
  5.2. Modificarea repartiţiei capitalului social prin:
  5.2.1. cesionare de părţi sociale sau vânzare de acţiuni la alţi asociaţi/acţionari din aceeaşi societate comercială
   
  Nr. crt. Numele şi prenumele Numărul de părţi sociale/acţiuni Valoarea totală Data vânzării
           
           
           
           
           
           
   
  5.3. Modificarea componenţei consiliului de administraţie:
   
  5.3.1. persoane înlocuite
   
  Nr. crt. Numele şi prenumele Funcţia în consiliul de administraţie Data înlocuirii
         
         
         
         
         
         
   
  5.3.2. membri noi
   
  Nr. crt. Numele şi prenumele Funcţia în consiliul de administraţie Data validării
         
         
         
         
         
         
   
  5.4. Modificarea formei juridice prin Data efectuării modificării
  transformare în*):  
     
  – S.R.L.          
     
  – S.A.          
     
  – S.N.C.          
     
  – alte forme          
  ___________
  *) Se va completa prin înscrierea semnului "X" pe rândul respectiv

6. Efectivul personalului angajat*)

       
  Nr. crt. Numele şi prenumele Partea în care este înscris în Tabloul Corpului
       
       
       
       
       
       
       
   
  *) Nu se înscriu persoanele din aparatul administrativ.

7. Asigurarea societăţii comerciale

             
  7.1. Societatea de asigurare la care s-a făcut asigurarea
     
   
  7.1.2. Adresa societăţii de asigurare  
   
  7.2. Numărul poliţei de asigurare   Suma achitată  

8. Achitarea obligaţiilor faţă de Corp

           
  8.1. Suma achitată  
   
  8.2. Numărul de salariaţi (cu excepţia stagiarilor şi a personalului administrativ)  
   
  8.3. Venitul anual realizat (fără T.V.A.)  
   
  9. Dacă societatea comercială mai este înscrisă şi în alte organisme profesionale de profil se vor indica aceste organisme
     
    Semnătura,
    L.S.  

    ANEXA 3A    –––la norme–––    CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA  Filiala ………………                                   SITUAŢIA     privind actionarii (asociaţii) la Societatea Comercială ………..

   
  Nr. crt. Numele şi prenumele Naţionalitatea Adresa (str. nr, localitatea) Telefon Calitatea (cenzor sau membru în consiliul de administraţie) Data la care a devenit asociat sau acţionar Numărul de acţiuni/ părţi sociale Valoarea totală a acţiunilor Ponderea acţiunilor în valoarea totală de %
   
   
   
   
    Semnătura,
    L.S.

                                                     + 
Anexa 3B–––la norme–––CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala …………………CODIFICAREAlucrărilor ce se pot executa, fără a fi limitative, de către societăţile de expertiza1. Ţinerea sau supravegherea contabilităţii şi întocmirea bilanţului contabil:1.1. acordarea asistenţei privind organizarea şi ţinerea contabilităţii, inclusiv în cazul sistemelor informatice;1.2. elaborarea şi punerea în aplicare a: procedeelor contabile, planului de conturi adaptat unităţii, contabilităţii de gestiune, tabloului de bord, controlul de gestiune şi controlului prin buget, în baza şi cu respectarea normelor generale.2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:2.1. analiza structurilor financiare;2.2. analiza gestiunii financiare şi a rentabilitatii capitalului investit;2.3. tehnici de analiza şi de gestiune a fondului de rulment;2.4. sisteme de credit-leasing, factoring etc.;2.5. determinarea situaţiilor financiare şi de gestiune prin rapoarte procentuale;2.6. elaborarea de tablouri de finanţare şi planuri de trezorerie;2.7. elaborarea de tablouri şi resurse;2.8. asistenţa în prevenirea şi înlăturarea dificultăţilor unităţilor.3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:3.1. diagnostic financiar – creşterea, rentabilitatea, echilibrul şi riscurile financiare;3.2. audit intern – organizarea sau controlul regularitatii şi sinceritatii sistemului;3.3. studii, asistenţa pentru realizarea de investiţii financiare;3.4. audit şi certificarea bilanţului contabil.4. Efectuarea de evaluări patrimoniale:4.1. evaluări de bunuri şi de active patrimoniale;4.2. evaluări de întreprinderi şi de valori mobiliare, pentru vânzări, succesiuni, partaje, donaţii sau la cererea celor interesaţi;4.3. evaluări de elemente intangibile.5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoanele fizice ori juridice, în condiţiile prevăzute de lege, ca de exemplu:5.1. expertize amiabile;5.2. expertize contabil-judiciare;5.3. arbitraje în cauze civile;5.4. expertize de gestiune.6. Executarea de lucrări cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:6.1. întocmirea de situaţii periodice;6.2. consolidarea conturilor şi a bilanţului contabil;6.3. întocmirea de planuri de finanţare pe termen mediu şi lung.7. Executarea de lucrări cu caracter fiscal, ca de exemplu:7.1. studii şi consultaţii pe probleme de ordin fiscal;7.2. participarea la întocmirea şi depunerea declaraţiilor fiscale;7.3. asistenţa în probleme de T.V.A. şi impozite;7.4. fiscalitate imobiliară;7.5. asistenţa în aplicarea tarifului vamal;7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificărilor.8. Efectuarea de lucrări de organizare administrativă şi informatica, cum ar fi:8.1. organigrame, structuri, definiri de funcţii;8.2. legături între servicii, circulaţia documentelor şi informaţiilor;8.3. automatizarea prelucrării informaţiilor, alegerea echipamentelor;8.4. analiza şi organizarea fluxului informaţional;8.5. alegerea softurilor necesare;8.6. formarea profesională continua;8.7. contribuţii la protecţia patrimoniului unităţii.9. Îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în mandatul de cenzor la societăţile comerciale, conform prevederilor legale.
 + 
Anexa 4

la norme
    CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI
ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
    Filiala …………………
                                  TABEL
       cuprinzând societăţile comerciale de expertiza din evidenta Corpului
             are au primit şi au depus fişa privitoare la activitatea
                           desfăşurată în anul ………..
Nr.
c
r.
t.

Denumirea
societăţii
comerciale

Sediul

Data
primirii
fisei

Semnatura

Data
depunerii
la filiala
Corpului

Semnatura

Data
acordării
vizei şi
numărul
comuni-
carii
0 1 2 3 4 5 6 7
              Preşedinte, Secretar,

 + 
Anexa 5––-la norme–––CORPUL EXPERŢILOR CONTABILIŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIAFiliala ………………….. Nr. ……. din ……….AVIZSe acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul …………… Societăţii Comerciale …………., cu sediul în ……………………….., codul fiscal nr. ………., înregistrată la registrul comerţului sub nr. …………. .Acordarea vizei anuale nu exonereaza de răspundere …………………….. pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordării vizei.Preşedinte, Secretar,––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x