NORMĂ nr. 46 din 18 decembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1304 din 29 decembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEANEXA 18/12/2020
ActulREFERIRE LANORMĂ 21 31/03/2016
ActulREFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 34
ActulREFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 179
ActulREFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 2
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 10
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 7
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 6
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 9
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 12
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 8
ART. 1REFERIRE LAANEXA 18/12/2020 ANEXA 11
ART. 1REFERIRE LANORMA 13 09/05/2019
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 1 18/01/2019 ART. 2
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 21 31/03/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 34
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 37
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 179
ART. 1REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 29
ART. 1REFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ART. 1REFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 2
ART. 2REFERIRE LAANEXA 18/12/2020
ART. 3REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015
ART. 3REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 29
ART. 4REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015
ART. 4REFERIRE LALEGE 237 19/10/2015 ART. 28
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 1148 17/09/2021
ActulREFERIT DEANEXA 18/12/2020
ANEXA 0REFERIT DEDECIZIE 262 17/03/2023





În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) și alin. (5), art. 3 alin. (1) lit. b) și alin. (2) lit. a), art. 6 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 28 alin. (2) lit. d), art. 29 alin. (5), art. 34 alin. (2) lit. a), c), d) și k) și art. 37 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 304, 312, 372 și 373 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 al Comisiei din 10 octombrie 2014 de completare a Directivei 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II), cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 1.094/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană de asigurări și pensii ocupaționale), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/79/CE a Comisiei, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 179 alin. (4) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din cadrul ședinței din data de 9 decembrie 2020, Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.  + 
Articolul INorma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 21/2016 privind raportările referitoare la activitatea de asigurare și/sau de reasigurare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 8 aprilie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Preambulul se modifică și va avea următorul cuprins:În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) și alin. (5), art. 3 alin. (1) lit. b) și alin. (2) lit. a), art. 6 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 28 alin. (2) lit. d), art. 29 alin. (5), art. 34 alin. (2) lit. a), c), d) și k) și art. 37 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 304, 312, 372 și 373 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 al Comisiei din 10 octombrie 2014 de completare a Directivei 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II), cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 1.094/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană de asigurări și pensii ocupaționale), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/79/CE a Comisiei, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 179 alin. (4) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare,2.La articolul 1 alineatul (2), litera b) se abrogă.3.La articolul 1 alineatul (3), partea introductivă și litera a) se modifică și vor avea următorul cuprins:(3)Termenii și expresiile utilizate în prezenta normă au semnificațiile prevăzute în Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 237/2015, prevederile legale definite la art. 1 alin. (2) pct. 37 din aceeași lege, precum și următoarele semnificații:a)conducere executivă – conducerea definită potrivit art. 2 alin. (2) lit. g) din Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 1/2019 privind evaluarea și aprobarea membrilor structurii de conducere și a persoanelor care dețin funcții-cheie în cadrul entităților reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările ulterioare;4.La articolul 1 alineatul (3), litera b) se abrogă.5.La articolul 1 alineatul (3), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)raportări periodice de supraveghere – informații prezentate de entitățile prevăzute la alin. (2) lit. a) și c) în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (5), art. 37 din Legea nr. 237/2015 și ale art. 304 alin. (1)-(3), art. 312 și 372 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 al Comisiei din 10 octombrie 2014 de completare a Directivei 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II), cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul delegat (UE) 2015/35;6.La articolul 1 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins:c^1)raportare suplimentară de lichiditate – informații întocmite pe baza evidențelor contabile, tehnico-operative și evaluării activelor la valoarea de piață, prezentate de societățile prevăzute la alin. (2) lit. a) în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (1) lit. a) pct. (i), (ii) și (iv), lit. b) și alin. (6) din Legea nr. 237/2015, precum și ale art. 304 alin. (4) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35, în vederea evaluării îndeplinirii cerinței prevăzute la art. 28 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 237/2015 și exercitării de către A.S.F. a competențelor prevăzute la art. 34 alin. (2) lit. a), c), d) și k) și alin. (3) din aceeași lege;7.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3Termenele de transmitere a raportărilor periodice de supraveghere(1)Entitățile menționate la art. 1 alin. (2) lit. a) transmit la A.S.F. raportările periodice de supraveghere prevăzute la art. 304 alin. (1)-(3) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 coroborat cu art. 29 alin. (5) din Legea nr. 237/2015, astfel: a)raportul privind solvabilitatea și situația financiară – anual, la data publicării acestuia, dată care nu poate depăși 14 săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 300 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;b)versiunile actualizate ale raportului prevăzut la lit. a), dacă este cazul – la data publicării versiunii actualizate, conform prevederilor art. 302 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35; c)raportul periodic de supraveghere – o dată la 3 ani, în termen de maximum 14 săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 312 alin. (1) lit. a) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;d)raportul de supraveghere privind ORSA – anual și ori de câte ori profilul de risc este modificat semnificativ, în termen de maximum două săptămâni de la încheierea evaluării, conform prevederilor art. 312 alin. (1) lit. b) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;e)machetele cantitative anuale – anual, în termen de maximum 14 săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 312 alin. (1) lit. c) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;f)machetele cantitative trimestriale – trimestrial, în termen de maximum 5 săptămâni de la încheierea fiecărui trimestru, conform prevederilor art. 312 alin. (1) lit. d) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35.(2)Pentru exercițiile financiare pentru care societatea nu transmite raportul periodic de supraveghere se aplică prevederile art. 312 alin. (3) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35; termenul de transmitere a raportului prevăzut la art. 312 alin. (3) din regulamentul anterior menționat este cel prevăzut la alin. (1) lit. c).(3)Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. c), A.S.F., în cadrul desfășurării procesului de supraveghere, poate solicita în mod expres unei societăți transmiterea raportului periodic de supraveghere pentru un anumit exercițiu financiar, în conformitate cu prevederile art. 312 alin. (2) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35; termenul de transmitere este cel prevăzut la alin. (1) lit. c).(4)Entitățile menționate la art. 1 alin. (2) lit. c) respectă următoarele termene maxime de transmitere la A.S.F. a raportărilor periodice de supraveghere la nivel de grup prevăzute la art. 372 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35: a)raportul privind solvabilitatea și situația financiară la nivel de grup – anual, la data publicării acestuia, dată care nu poate depăși 20 de săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 362 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;b)raportul unic privind solvabilitatea și situația financiară, dacă este cazul – anual, la data publicării acestuia, dată care nu poate depăși 14 săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 368 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;c)versiunile actualizate ale raportului prevăzut la lit. a) sau b), dacă este cazul – la data publicării; d)raportul periodic de supraveghere ORSA – anual, în termen de maximum 20 de săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 373 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;e)machetele cantitative anuale – anual, în termen de maximum 20 de săptămâni de la încheierea exercițiului financiar, conform prevederilor art. 373 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35;f)machetele cantitative trimestriale – trimestrial, în termen de maximum 11 săptămâni de la încheierea fiecărui trimestru, conform prevederilor art. 373 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35.
8.La articolul 3^1, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Activitatea de audit financiar prevăzută la alin. (1) se efectuează de către firme de audit avizate de A.S.F., în conformitate cu prevederile Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 13/2019 privind cadrul unitar de desfășurare a auditului statutar la entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare.(3)Firma de audit întocmește un raport de audit datat și semnat de către partenerul-cheie de audit, prin care acesta își exprimă opinia asupra machetelor prevăzute la alin. (1), cu privire la faptul că acestea oferă o imagine fidelă, în toate aspectele semnificative, în conformitate cu cadrul de raportare financiară aplicabil.9.La articolul 3^1 alineatul (4), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)transmit A.S.F. raportul de audit prevăzut la alin. (3), însoțit de machetele care au făcut obiectul auditării, atât în format electronic conform art. 4, cât și pe suport hârtie, în termen de 14 săptămâni de la încheierea exercițiului financiar.10.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Mijloacele de comunicare a raportărilor periodice de supraveghere(1)Entitățile menționate la art. 1 alin. (2) transmit raportările menționate la art. 3 în format electronic, în aplicația ASF E-HUB.(2)În vederea transmiterii machetelor cantitative anuale și trimestriale care fac parte din raportările periodice de supraveghere prevăzute la art. 3, entitățile raportoare utilizează standardul XBRL, forma și regulile de validare (taxonomia) publicate de EIOPA pentru fiecare tip și perioadă de raportare.
11.După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 4^1Raportarea suplimentară de lichiditate(1)În aplicarea prevederilor art. 28 alin. (2) lit. d), art. 34 alin. (2) lit. a), c), d) și k) din Legea nr. 237/2015 și ale art. 304 alin. (4) din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 și în vederea asigurării unui sistem funcțional și eficient al managementului riscului de lichiditate, societățile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) dețin active lichide peste nivelul rezervei brute de daune, în cazul activității de asigurări generale, respectiv al rezervei brute de daune și al altor sume cuvenite contractanților și beneficiarilor, în cazul activității de asigurări de viață.(2)În vederea monitorizării riscului de lichiditate, societățile calculează și raportează lunar indicatorul de lichiditate pe baza evidențelor contabile, tehnico-operative și evaluării la valoarea de piață a activelor, separat pentru activitatea de asigurări generale, respectiv de asigurări de viață.(3)Modul de calcul și formatul raportării suplimentare de lichiditate privind indicatorul de lichiditate pe care societățile le transmit A.S.F. sunt prevăzute în anexele nr. 2^1 și 2^2 la prezenta normă.(4)În situația nerespectării prevederilor alin. (1), societățile restabilesc nivelul indicatorului de lichiditate până cel târziu la data maximă de transmitere a raportării suplimentare de lichiditate imediat următoare celei pe baza căreia a fost constatat indicatorul neconform, considerată ca dată de referință.(5)Data de referință pentru care se întocmește și se transmite prima raportare suplimentară de lichiditate este 31.03.2021.(6)În situația în care raportarea prevăzută la alin. (5) arată un indicator de lichiditate neconform, odată cu această raportare societatea transmite un plan, aprobat de conducere, cu măsuri și termene concrete pe care urmează să le întreprindă în scopul restabilirii nivelului indicatorului până cel târziu la data de 30.06.2021, considerată ca dată de referință; în perioada de aplicare a planului, societatea raportează lunar A.S.F., odată cu transmiterea raportării suplimentare de lichiditate, stadiul de implementare a măsurilor, respectiv măsurile efectiv realizate și rezultatele acestora în îmbunătățirea indicatorului de lichiditate.
12.Titlul articolului 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5Alte raportări suplimentare
13.La articolul 5 alineatul (1), partea introductivă și litera a) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 5(1)Entitățile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) transmit A.S.F., de asemenea, următoarele raportări suplimentare, completate în baza evidențelor contabile și tehnico-operative:a)raportări anuale:(i)situațiile financiare anuale în forma prevăzută de reglementările A.S.F. în vigoare;(ii)chestionar privind indemnizațiile brute plătite pe categorii de servicii medicale și furnizori de servicii medicale, în forma prevăzută în anexa nr. 2^3;(iii)raportarea privind angajații și persoanele cu contract de mandat, în forma prevăzută în anexa nr. 2^4;
14.La articolul 5 alineatul (1) litera b), punctul (i) se modifică și va avea următorul cuprins:(i)raportările contabile pentru semestrul I al exercițiului financiar, în forma prevăzută de reglementările A.S.F. în vigoare;15.La articolul 5 alineatul (1) litera b), după punctul (iii) se introduce un nou punct, punctul (iv), cu următorul cuprins:(iv)raportarea privind tranzacțiile intragrup, în forma prevăzută în anexa nr. 4^1;16.La articolul 5 alineatul (1) litera c), după punctul (ii) se introduce un nou punct, punctul (ii^1), cu următorul cuprins:(ii^1)tranzacțiile privind activitatea de asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză), în forma prevăzută în anexa nr. 6^1;17.La articolul 5 alineatul (1) litera c), după punctul (iv) se introduce un nou punct, punctul (iv^1), cu următorul cuprins:(iv^1)obligațiile asumate pentru activitatea de asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză), în forma prevăzută în anexa nr. 8^1;“18.La articolul 5 alineatul (1) litera c), punctul (vii) se abrogă.19.La articolul 5 alineatul (1) litera c), după punctul (xiv) se introduc două noi puncte, punctele (xv) și (xvi), cu următorul cuprins:(xv)raportarea aferentă cedărilor în reasigurare pentru activitatea de asigurări generale și de viață, în forma prevăzută în anexa nr. 17^1;(xvi)raportarea aferentă primirilor în reasigurare pentru activitatea de asigurări generale și de viață, în forma prevăzută în anexa nr. 17^2;20.La articolul 5 alineatul (1) litera d), punctele (i) și (ii) se abrogă.21.La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:(1)Raportările anuale prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) se transmit în termen de 120 de zile de la data de referință pentru care au fost întocmite, cu excepția celor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) pct. (i).22.La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)Raportările semestriale prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) și alin. (2) lit. b) se transmit în termen de 45 de zile de la data de referință pentru care au fost întocmite, cu excepția celor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) pct. (i).23.La articolul 6, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Raportările lunare prevăzute la art. 4^1 și art. 5 alin. (1) lit. d) se transmit până în ultima zi calendaristică a lunii următoare celei pentru care se face raportarea.24.La articolul 6, alineatul (4) se abrogă.25.Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7Mijloacele de comunicare a raportărilor suplimentare(1)Raportarea suplimentară prevăzută la art. 4^1 se transmite A.S.F. în format electronic în aplicația ASF-EWS, precum și pe suport hârtie.(2)Raportările suplimentare prevăzute la art. 5 se transmit A.S.F. în format electronic în aplicația ASF-EWS.
26.La articolul 9 alineatul (2), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)un tabel care să cuprindă valoarea precedentă raportată, valoarea rectificată, impactul modificărilor și motivele raportării incomplete sau incorecte;27.La articolul 9, alineatul (4) se abrogă.28.După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 2^1-2^4, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezenta normă.29.Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 5 la prezenta normă.30.După anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6 la prezenta normă.31.Anexele nr. 5 și 6 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 7 și 8 la prezenta normă.32.După anexa nr. 6 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 9 la prezenta normă.33.La anexa nr. 7, indicatorul de la numărul curent 31 „Rezerva de beneficii și risturne“ se modifică și va avea următorul cuprins:Rezerva de participare la beneficii și risturnuri34.La anexa nr. 8, indicatorul de la numărul curent 7 „Rezerva pentru beneficii și risturne“ se modifică și va avea următorul cuprins:Rezerva de participare la beneficii și risturnuri35.După anexa nr. 8 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 10 la prezenta normă.36.Anexa nr. 11 se abrogă.37.După anexa nr. 17 se introduc două noi anexe, anexele nr. 17^1 și 17^2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 11 și 12 la prezenta normă.38.Anexele nr. 18 și 19 se abrogă.
 + 
Articolul II(1)Prevederile prezentei norme se aplică pentru raportările întocmite pentru perioadele de referință ulterioare datei de 1 ianuarie 2021.(2)Anexele nr. 1-12*) fac parte integrantă din prezenta normă.*) Anexele nr. 1-12 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1304 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, București, șos. Panduri nr. 1.(3)Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Nicu Marcu
București, 18 decembrie 2020.Nr. 46. + 
Anexele nr. 1-12ANEXEpentru modificarea și completarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 21/2016privind raportările referitoare la activitatea de asigurare și/sau de reasigurare + 
Anexa nr. 1la normăANEXA 2^1 la Norma nr. 21/2016
Raportare suplimentară de lichiditate.
Determinarea indicatorului de lichiditate pentru
activitatea de asigurări generale
– Raportare lunară -
la data de: I………….I
A.Total titluri de stat (în lei și valută), inclusiv certificate de trezorerie

-lei-
Denumirea instituției de credit custode Denumirea emitentului Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3
Total titluri de stat

*) Pentru evaluare se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă. În cazul în care pentru o zi nu sunt disponibile cotații, acestea sunt evaluate utilizând valoarea contabilă, mai puțin ajustările pentru depreciere.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.A.1.Titluri de stat în lei

– lei
Denumirea instituției de credit custode Denumireaemitentului Dataachiziției Datascadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total titluri de stat X X X

A.2.Titluri de stat în valută

-lei
Denumirea instituției de credit custode Denumireaemitentului Dataachiziției Datascadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total titluri de stat X X X

B.Obligațiuni emise de administrația publică locală

-lei
Denumirea instituției de credit custode Denumireaadministrației publice Dataachiziției Datascadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total obligațiuni X X X

*) Pentru evaluare se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.C.Total depozite bancare

-lei
Denumirea instituției de credit Valoarea totală a depozitelor*)
1 2
Total depozite

*) Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.C.1.Depozite în lei la instituții de credit

-lei-
Denumirea instituției de credit Dataconstituirii Datascadenței Valoarea depozitului la data de referință pentru care se face raportarea
1 2 3 4
Total depozite X X

C.2.Depozite în valută la instituții de credit

Denumirea instituției de credit Dataconstituirii Datascadenței Valoarea depozitului la data de referință pentru care se face raportarea
În valută Tip (EUR, USD etc.) Echivalent în lei
1 2 3 4 5 6
Total depozite X X X X

D.Disponibilități în conturi curente și în casierie

Denumirea instituției de credit Disponibil în conturi curente Disponibil în casierie Total disponibil în lei (6 = 2+3+4+5)
în valută*) în lei în valută*) în lei
1 2 3 4 5 6
Total

*) Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.

E.Obligațiuni tranzacționate pe piețe reglementate

-lei
Denumirea societății emitente Număr de obligațiuni emise de respectivul emitent Număr de obligațiuni achiziționate Valoarea de piață*) a unei obligațiuni Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea Valoarea maximă admisă a obligațiunilor Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 5 = 3×4 6 = 5% (2×4) 7 = 0,75 x min (5 și 6)
X X X X

*) Obligațiunile tranzacționate pe piețe reglementate (corporative) se evaluează la prețul de închidere din ultima zi de tranzacționare aferentă perioadei de raportare.Atunci când sfârșitul perioadei de raportare nu este o zi de negociere la bursă sau atunci când la sfârșitul perioadei de raportare nu s-au încheiat tranzacții cu respectivele titluri se va lua în considerare valoarea stabilită în ultima zi în care s-au derulat tranzacții cu respectivele titluri și care precedă această dată.În cazul în care obligațiunile nu sunt admise la cota unei burse oficiale de valori mobiliare, se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă. În cazul în care pentru o zi nu sunt disponibile prețurile de închidere sau cotații, acestea sunt evaluate utilizând valoarea contabilă, mai puțin ajustările pentru depreciere.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.F.Acțiuni tranzacționate pe piețe reglementate

-lei
Denumirea societății emitente Număr de acțiuni emise de respectivul emitent Număr de acțiuni achiziționate Valoarea de piață a unei acțiuni Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea Valoarea maximă admisă a acțiunilor Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 5 = 3×4 6 = 5% (2×4) 7 = 0,50 x min (5 și 6)
Total X X X

*) Acțiunile tranzacționate pe piețe reglementate se evaluează la prețul de închidere din ultima zi de tranzacționare aferentă perioadei de raportare.Atunci când sfârșitul perioadei de raportare nu este o zi de negociere la bursă sau atunci când la sfârșitul perioadei de raportare nu s-au încheiat tranzacții cu respectivele titluri se va lua în considerare valoarea stabilită în ultima zi în care s-au derulat tranzacții cu respectivele titluri și care precedă această dată.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.G.Titluri de participare la unități în organisme de plasament colectiv în valori mobiliare și alte fonduri de investiții (OPCVM)

-lei-
Denumirea fondului Numărul titlurilor de participare deținute Valoarea de piață a unui titlu la data raportării *) Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea 20% din valoarea activului net al fondului la data raportării Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 = 2×3 5 6 = 0,90 x min (4 și 5)
Total X X

*) Se va utiliza VUAN – valoarea unui titlu (unitate de fond) din ultima zi lucrătoare a perioadei de raportare.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.H.Total active lichide

-lei-
Nr. crt. Tipuri de active Valoare MESAJ Valoarea maximă admisă
1. Total titluri de stat, inclusiv certificate de trezorerie (A) X
2. Obligațiuni emise de administrația publică locală (B) X
3. Total depozite bancare (C) X
4. Disponibilități conturi curente și în casierie (D) X
5. Valoarea obligațiunlor tranzacționate pe piețe reglementate (E)
6. Valoarea acțiunilor tranzacționate pe piețe reglementate (F)
7. Titluri de participare la OPCVM (G)
8. Total active lichide (H) X

NOTĂ:[Valori mobiliare și titluri de participare la OPCVM (E + F + G) / [Total active lichide (H)] ≤ 0,50I.

Rezerva brută de dauneRezerva brută de daune se determină conform prevederilor Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 41/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate ale entităților care desfășoară activitate de asigurare și/sau reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Normei Activității de Supraveghere Financiară nr. 38/2015 privind rezervele tehnice constituite pentru activitatea de asigurare, modul de calcul al acestora în scopul întocmirii situațiilor financiare anuale și registrul special de evidență a activelor care le acoperă.J.Indicatorul de lichiditate pentru activitatea de asigurări generale = Total active lichide (H)/ Rezerva brută de daune (I)

 + 
Anexa nr. 2la normăANEXA 2^2 la Norma nr. 21/2016
Raportare suplimentară de lichiditate.
Determinarea indicatorului de lichiditate pentru
activitatea de asigurări de viață
– Raportare lunară -
la data de: I………….I
A.Total titluri de stat (în lei și în valută), inclusiv certificate de trezorerie

Denumirea instituției de credit custode Denumirea emitentului Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3
Total titluri de stat

*) Pentru evaluare se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă. În cazul în care pentru o zi nu sunt disponibile prețurile de închidere sau cotații, acestea sunt evaluate utilizând valoarea contabilă, mai puțin ajustările pentru depreciere.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.A1.Titluri de stat în lei

-lei-
Denumirea instituției de credit custode Denumirea emitentului Data achiziției Data scadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total titluri de stat X X X

A2.Titluri de stat în valută

-lei-
Denumirea instituției de credit custode Denumirea emitentului Data achiziției Data scadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total titluri de stat X X X

B.Obligațiuni emise de administrația publică locală

-lei-
Denumirea instituției de credit custode Denumirea administrației publice Data achiziției Data scadenței Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea *)
1 2 3 4 5
Total obligațiuni X X X

*) Pentru evaluare se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.C.Total depozite bancare

-lei-
Denumirea instituției de credit Valoarea totală a depozitelor*)
1 2
Total depozite

*) Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.C.1.Depozite la instituții de credit în lei

-lei
Denumirea instituției de credit Dat constituirii Data scadenței Valoarea depozitului la data de referință pentru care se face raportarea
1 2 3 4
Total depozite X X

C.2.Depozite la instituții de credit în valută

Denumirea instituției de credit Data constituirii Data scadenței Valoarea depozitului la data de referință pentru care se face raportarea
În valută Tip (EUR, USD etc.) Echivalent în lei
1 2 3 4 5 6
Total depozite X X X X

D.Disponibilități în conturi curente și în casierie

Denumirea instituției de credit Disponibil în conturi curente Disponibil în casierie Total disponibil în lei (6 = 2 + 3 + 4 +5)
în valută*) în lei în valută*) în lei
1 2 3 4 5 6
Total

*) Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.E.Obligațiuni tranzacționate pe piețe reglementate

-lei-
Denumirea societății emitente Număr de obligațiuni emise de respectivul emitent Număr de obligațiuni achiziționate Valoarea de piață*) a unei obligațiuni Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea Valoarea maximă admisă a obligațiunilor Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 5 = 3×4 6 = 5% (2×4) 7 = 0,75 x min (5 și 6)
X X X X

*) Obligațiunile tranzacționate pe piețe reglementate (corporative) se evaluează la prețul de închidere din ultima zi de tranzacționare aferentă perioadei de raportare.Atunci când sfârșitul perioadei de raportare nu este o zi de negociere la bursă sau atunci când la sfârșitul perioadei de raportare nu s-au încheiat tranzacții cu respectivele titluri se va lua în considerare valoarea stabilită în ultima zi în care s-au derulat tranzacții cu respectivele titluri și care precedă această dată.În cazul în care obligațiunile nu sunt admise la cota unei burse oficiale de valori mobiliare, se va utiliza cotația bid afișată de furnizorii de cotații, cum ar fi Bloomberg Finance L.P. sau Thomson Reuters – S.A. pentru ziua respectivă. În cazul în care pentru o zi nu sunt disponibile prețurile de închidere sau cotații, acestea sunt evaluate utilizând valoarea contabilă, mai puțin ajustările pentru depreciere.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.F.Acțiuni tranzacționate pe piețe reglementate

-lei
Denumirea societății emitente Număr de acțiuni emise de respectivul emitent Număr de acțiuni achiziționate Valoarea de piață a unei acțiuni Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea Valoarea maximă admisă a acțiunilor Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 5 = 3×4 6 = 5% (2×4) 7 = 0,50 x min (5 și 6)
Total X X X

*) Acțiunile tranzacționate pe piețe reglementate se evaluează la prețul de închidere din ultima zi de tranzacționare aferentă perioadei de raportare.Atunci când sfârșitul perioadei de raportare nu este o zi de negociere la bursă sau atunci când la sfârșitul perioadei de raportare nu s-au încheiat tranzacții cu respectivele titluri se va lua în considerare valoarea stabilită în ultima zi în care s-au derulat tranzacții cu respectivele titluri și care precedă această dată.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.

G.Titluri de participare la OPCVM

-lei
Denumirea fondului Numărul titlurilor de participare deținute Valoarea de piață a unui titlu la data raportării *) Valoarea de piață la data de referință pentru care se face raportarea 20% din valoarea activului net al fondului la data raportării Valoarea ponderată cu coeficientul de risc
1 2 3 4 = 2×3 5 6 = 0,90 x min (4 și 5)
Total X X

*) Se va utiliza VUAN – valoarea unui titlu (unitate de fond) din ultima zi lucrătoare a perioadei de raportare.Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei, se va utiliza cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data pentru care se face raportarea.H.Total active lichide

-lei
Nr. crt. Tipuri de active Valoare MESAJ Valoarea maximă admisă
1. Total titluri de stat, inclusiv certificate de trezorerie (A) X
2. Obligațiuni emise de administrația publică locală (B) X
3. Total depozite bancare (C) X
4. Disponibilități în conturi curente și în casierie (D) X
5. Valoarea obligațiunilor tranzacționate pe piețe reglementate (E)
6. Valoarea acțiunilor tranzacționatc pe piețe reglementate (F)
7. Titluri de participare la OPCVM (G)
8. Total active lichide (H) X

NOTĂ:[Valori mobiliare și titluri de participare la OPCVM (E + F + G)] / [Total active lichide (H)] ≤ 0,50I.

Rezerva brută de daune și alte sume cuvenite contractanților și beneficiarilor:

1.1. 0,5% din sumele asigurate în cazul asigurărilor de deces
1.2. Maximum dintre 0,5% din sumele asigurate și 10% din valorile de răscumpărare în cazul asigurărilor care acoperă riscul de deces și la care este garantată o valoare de răscumpărare
1.3. 10% din valorile de răscumpărare în cazul asigurărilor care nu acoperă riscul de deces și la care este garantată o valoare de răscumpărare
1.4. rezerva brută de daune *)

*) Se includ sumele datorate pentru maturități și răscumpărări în măsura în care acestea nu se regăsesc în rezerva de daune. Rezerva brută de daune se determină conform prevederilor Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 41/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate ale entităților care desfășoară activitate de asigurare și/sau reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 38/2015 privind rezervele tehnice constituite pentru activitatea de asigurare, modul de calcul al acestora în scopul întocmirii situațiilor financiare anuale și registrul special de evidență a activelor care le acoperă.J.Indicatorul de lichiditate pentru activitatea de asigurări de viață = Total active lichide (H) / Suma de la I.1 la I.4 + 
Anexa nr. 3la normăANEXA 2^3 la Norma nr. 21/2016
Chestionar privind indemnizațiile brute plătite pe categorii
de servicii medicale și furnizori de servicii medicale
– Raportare anuală
la data de: I………I

Chestionar pentru fiecare clasă de asigurări care acoperă servicii medicale, accidente și boli profesionale
CLASA DE ASIGURARE
– lei -
Categorii de servicii Total sume decontate, direct pacientului sau unității sanitare Categorii de furnizori
Spitale Unități rezidențiale cu internare cazare pe termcn lung Furnizori de servicii medicale ambulatorii Furnizori de servicii medicale auxiliare Furnizori de bunuri medicale Alte tipuri de furnizori**)
A 1 2 3 4 5 6 7
1 Total sume decontate pentru servicii medicale, direct pacientului sau unității sanitare 0 0 0 0 0 0 0
la din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0 0 0 0 0 0 0
lb asiguraților în afara țării 0 0 0 0 0 0 0
lc asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0 0 0 0 0 0 0
2 Servicii spitalicești pentru afecțiuni acute 0 0 0 0 0 0 0
2a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
2b asiguraților în afara țării 0
2c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
3 Servicii spitalicești pentru afecțiuni cronice (recuperare, reabilitare, balneologie) 0 0 0 0 0 0 0
3a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
3b asiguraților în afara țării 0
3c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
4 Servicii medicale acordate în spital, internare de zi 0 0 0 0 0 0 0
4a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
4b asiguraților în afara țării 0
4c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
5 Servicii de asistență primară 0 0 0 0 0 0 0
5a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
5b asiguraților în afara țării 0
5c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
6 Servicii medicale ambulatorii de specialitate clinice 0 0 0 0 0 0 0
6a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
6b asiguraților în afara țării 0
6c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
7 Servicii de medicină dentară 0 0 0 0 0 0 0
7a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
7b asiguraților în afara țării 0
7c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
8 Servicii medicale la domiciliu 0 0 0 0 0 0 0
8a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
8b asiguraților în afara țării 0
8c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
9 Servicii medicale ambulatorii paraclinice 0 0 0 0 0 0 0
9a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
9b asiguraților în afara țării 0
9c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
10 Servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și transport sanitar 0 0 0 0 0 0 0
10a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
10b asiguraților în afara țării 0
10c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
11 Medicamente 0 0 0 0 0 0 0
11a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
11b asiguraților în afara țării 0
11c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
12 Dispozitive medicale 0 0 0 0 0 0 0
12a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
12b asiguraților în afara țării 0
12c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
13 Servicii de prevenție 0 0 0 0 0 0 0
13a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
13b asiguraților în afara țării 0
13c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
14 Alte servicii medicale sau conexe 0 0 0 0 0 0 0
14a din care, pentru servicii medicale furnizate asiguraților în România 0
14b asiguraților în afara țării 0
14c asiguraților cu reședința în străinătate în unități medicale din România 0
15 Cheltuieli administrative pentru asigurările medicale

**) Direct către asigurat servicii de spitalizare și intervenții chirurgicaleInstrucțiuni de completare:Se va completa câte un chestionar pentru fiecare clasă de asigurări care acoperă servicii medicale, accidente și boli profesionaleUn set complet de chestionare reprezintă toate chestionarele aferente unui an calendaristic și este format dintr-un număr de chestionare egal cu numărul de clase de asigurare care în anul de referință au acoperit serviciile medicale, accidentele și bolile profesionale.Se au în vedere următoarele definiții și reguli de validare:Tipul serviciului● Rândul 2 – Servicii spitalicești pentru afecțiuni acute: Include servicii generale furnizate în spital înainte de trimiterea pacientului către un consult de specialitate (examinări de rutină, prescrierea de medicamente, consilierea pacienților, injecții sau vaccinări, consultații prenatale de rutină etc.) și servicii medicale specializate (implică utilizarea aparaturii și tehnicii avansate, proceduri de diagnostic și tratament mai complexe și, de obicei sunt furnizate de unități specializate etc.).● Rândul 3 – Servicii spitalicești pentru afecțiuni cronice (recuperare, reabilitare, balneologie): Includ servicii medicale furnizate în scopul ameliorării capacității funcționale, pacienților cu limitări datorate unei boli sau răni recente sau cu caracter recurent. Include servicii care au ca scop atingerea, revenirea sau menținerea la un nivel funcțional al capacităților fizice (de ex.: recuperarea funcțiilor corporale prin intermediul unei proteze), senzoriale (de ex.: recuperarea auzului prin intermediul unei proteze), intelectuale (de ex.: recuperarea memoriei după un accident vascular cerebral), psihologice și sociale.● Rândul 4 – Servicii medicale acordate în spital, internare de zi: Serviciile medicale de spitalizare de zi includ servicii medicale furnizate de spitale pentru pacienții cărora li s-au făcut formele de internare și sunt externați pe parcursul aceleiași zile.● Rândul 5 – Servicii de asistență primară: Includ consultații (inclusiv la domiciliu), diagnosticarea și prevenția bolilor, recomandarea de examene paraclinice, încadrarea pacienților în grupe de risc, servicii medicale curative în caz de boală sau accident, servicii de mică chirurgie și tratament injectabil, prescrierea de tratament medical și igenico-dietetic, întocmirea de trimiteri pentru consult de specialitate, monitorizarea pacienților, eliberarea de acte medicale etc.● Rândul 6 – Servicii medicale ambulatorii de specialitate clinice: Includ servicii medicale specializate furnizate pacienților în cabinete medicale individuale, centre medicale, centre de sănătate etc.● Rândul 7 – Servicii de medicină dentară: Includ servicii stomatologice furnizate atât în cabinete independente cât și pacienților neinternați în cabinetele stomatologice din structura spitalelor, în ambulatorii de specialitate ale spitalelor, în cabinete organizate la locul de muncă, în școli sau penitenciare.● Rândul 8 – Servicii medicale la domiciliu: Includ serviciile de îngrijire medicală prestate de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunătățirea stării de bine a acestuia din punct de vedere fizic și psihic și se efectuează la indicația medicilor.● Rândul 9 – Servicii medicale ambulatorii paraclinice: Includ serviciile de diagnosticare furnizate pacienților prin analize de laborator, explorări funcționale, tehnici de diagnosticare radiologică, ca de exemplu: radiografie convențională a sistemului osos, radiografie convențională a țesuturilor moi; radiografie cu utilizarea unei substanțe de contrast sau foto-imagistică; scanare și imagistică prin rezonanță magnetică nucleară; imagistică în medicina nucleară; explorări cu ajutorul ultrasunetelor; alte tehnici de diagnosticare imagistică (angiocardiografie, flebografie, termografie, estimarea densității minerale osoase etc.)● Rândul 10 – Servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și transport sanitar: Includ serviciile de transport medical asistat, cu echipaje medicale de urgență, cu sau fără medic, acordate pacienților. Includ serviciile de ambulanță și serviciile mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) care au în structura lor, după caz, echipaje de intervenție specializate în acordarea primului ajutor calificat, reanimarea, descarcerarea și executarea operațiunilor de salvare, inclusiv salvarea aeriană.● Rândul 11 – Medicamente: Include produsele medicamentoase achiziționate de pacient (și decontate prin asigurare) atât în farmacii independente cât și în farmacii din cadrul unor unități sanitare cum ar fi: spitale, ambulatorii de spital sau alte canale de distribuție● Rândul 12 – Dispozitive medicale: Include bunuri medicale cum ar fi: orteze, proteze, ochelari de vedere, aparate auditive etc.● Rândul 13 – Servicii de prevenție: Includ imunizările (inclusiv costul vaccinului), servicii de screening (pentru depistarea cancerului la sân, cancerului cervical, de colon, a diabetului, testarea HIV/SIDA, malarie, tuberculoză etc.), consultații de monitorizare a stării de sănătate în anumite situații cum ar fi sarcina (consultații pre și post-natale), pentru anumite categorii de persoane (copii, bătrâni) sau control preventiv medical sau stomatologic.● Rândul 14 – Alte servicii medicale sau conexe: toate serviciile medicale care nu au fost precizate la rândurile anterioare.● Rândul 15 – Cheltuieli administrative pentru asigurările medicale: Include costurile serviciilor de soluționare a dosarului de daună, comisioane sau cheltuieli indirecte.Tipul furnizorului de servicii medicale● Coloana 3 – Unități rezidențiale cu internare / cazare pe termen lung: Includ: cămine de bătrâni cu asistență medicală, hospice, centre de îngrijire paliativă, unități medico-sociale etc.● Coloana 4 – Furnizori de servicii medicale ambulatorii: Includ furnizori de servicii medicale ambulatorii care nu furnizează și servicii medicale cu internare● Coloana 5 – Furnizori de servicii medicale auxiliare: Includ unități sanitare care furnizează servicii auxiliare (de ex.: transport medical, ambulanță, laboratoare medicale și de diagnostic) direct pacienților și nu sunt incluse în tratamentul spitalicesc sau ambulatoriu● Coloana 6 – Furnizori de bunuri medicale: Includ furnizori specializați a căror principală activitate este vânzarea cu amănuntul a produselor medicale.● Coloana 7 – Alte tipuri de furnizori: alți furnizori de servicii medicale care nu au fost precizați la coloanele anterioareReguli de validare a chestionarului● col.1 = col.2+col.3+col.4+col.5+col.6+col.7● rd. 1 = rd.1a+rd.1b+rd.1c● rd. 2 = rd.2a+rd.2b+rd.2c………………….● rd. 13 = rd.13a+rd.13b+rd.13c● rd 14 = rd.14a+rd.14b+rd.14c● col.2 rd.1 = col.2 rd.2 + col.2 rd.3 + … + col.2 rd.14● col.3 rd.1 = col.3 rd.2 + col.3 rd.3 + … + col.3 rd.14● col.4 rd.1 = col.4 rd.2 + col.4 rd.3 + … + col.4 rd.14……………………….● col.7 rd.1 = col.7 rd.2 + col.7 rd.3 + … + col.7 rd.14 + 
Anexa nr. 4la normăANEXA 2^4 la Norma nr. 21/2016
Date privind angajații și nivelul de salarizare
la data de: …………..
– Raportare anuală

Nr. crt. Specificație U/M Cu carte de muncă pe perioadă nedeterminată Cu carte de muncă pe perioadă determinată Cu contract de mandat*)
1. Număr total de persoane, din care: Nr.
– în conducerea executivă Nr.
– în conducerea operativă Nr.
2. Salariul brut mediu lunar/angajat Lei
3. Număr total de persoane care activează în cadrul departamentelor aferente funcțiilor cheie din care: Nr.
– funcția de audit intern Nr.
– funcția de conformitate Nr.
– funcția de management al riscului Nr.
– funcția actuarială Nr.

*) conform Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

 + 
Anexa nr. 5la normăANEXA 3 la Norma nr. 21/2016
Rezultatul tehnic determinat pe fiecare clasă de asigurări generale
– Raportare semestrială -
la data de: ……….

-lei
Nr. crt. Indicatori Asigurări directe și acceptări în reasigurare Cedări în reasigurare și retrocedări Valori nete
X A B C=A-B
1 Prime subscrise nete de anulări
2 Rezerva de prime la începutul perioadei
3 Rezerva de prime la sfârșitul perioadei
4 Variația rezervei de prime (3)-(2)
5 Prime câștigate (1)-(4)
6 Despăgubiri și cheltuieli cu soluționarea daunelor
7 Recuperări și regrese ajustate cu deprecierile
8 Rezerva de daune avizate la începutul perioadei
9 Rezerva de daune avizate la sfârșitul perioadei
10 Variația rezervei de daune avizate (9)-(8)
11 Rezerva de daune neavizate la începutul perioadei
12 Rezerva de daune neavizate la sfârșitul perioadei
13 Variația rezervei de daune neavizate (12)-(11)
14 Daune întâmplate(6)-(7)+( 10)+( 13)
15 Cheltuieli de achiziție aferente primelor subscrise
16 Cheltuieli de achiziție amânate la începutul perioadei
17 Cheltuieli de achiziție amânate la sfârșitul perioadei
18 Variația cheltuielilor de achiziție amânate (17)-(16)
19 Cheltuieli de achiziție ale perioadei (15)- (18)
20 Cheltuieli de administrare
21 Cheltuieli de exploatare (19)+(20)
22 Variația rezervei pentru riscuri neexpirate
23 Variația rezervei de catastrofă
24 Variația altor rezerve tehnice
25 Alte venituri tehnice
26 Alte cheltuieli tehnice
27 Total venituri tehnice (5)+(25)
28 Total cheltuieli tehnice (14)+(21)+(22)+(23)+(24)+(26)
29 Rata daunei (14)/(5)%
30 Rata cheltuielilor (21)/(5)%
31 Rata combinată (29)+(30)
32 Rezultat tehnic*) (27)-(28)

*) a se corela cu Contul tehnic + 
Anexa nr. 6la normăANEXA 4^1 la Norma nr. 21/2016
Raportarea privind tranzacțiile intragrup
la data de: ………..
– Raportare semestrială

Nr. crt. Denumirea societății din cadrul grupului Țara sediului social Descrierea pe scurt a tipului de tranzacții desfășurate/servicii prestate Valoarea participației deținute Sold datorii Sold creanțe Venituri/ (cheltuieli) în anul de raportare Garanții și tranzacții extra bilanțiere
1
2
3
4

 + 
Anexa nr. 7la normăAnexa 5 la Norma nr. 21/2016
Raportarea tranzacțiilor efectuate pentru
activitatea de asigurări generale
– Raportare trimestrială
la data de: I………..I

Nr. Crt. Indicatori A1*1) A2*1) A3*1) A4*1) A5*1) A6*1) A7*1) A8*1) A9*1) A10*1) A11*1) A12*1) A13*1) A14*1) A15*1) A16*1) A17*1) A18*1) Total
Răspundere civilă auto, exclusiv răspunderea transportatorului Răspunderea transportatorului
1 Număr de contracte în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare – buc.
2 Număr de contracte noi și care nu au fost anulate, încheiate în perioada de raportare*0) -buc.
3 Număr de daune avizate și nelichidate la sfârșitul perioadei de raportare – buc.
4 Număr de daune avizate și nelichidate în perioada de raportare – buc.
5 Număr de dosare de daună lichidate sau plătite parțial în perioada de raportare*2) – buc.
6 Prime brute subscrise*3) – total, din care:
7 a) din asigurări directe
8 b) din primiri în reasigurare
9 Prime brute câștigate*4) – total, din care:
10 a) din asigurări directe
11 b) din primiri în reasigurare
12 Prime brute subscrise anulate
13 Prime brute subscrise cedate în reasigurare – total, din care:
14 a) din asigurări directe
15 b) din primiri în reasigurare
16 Prime nete de reasigurare subscrise – total, din care:
17 a) din asigurări directe
18 b) din primiri în reasigurare
19 Prime nete de reasigurare câștigate*5) – total, din care:
20 a) din asigurări directe
21 b) din primiri în reasigurare
22 Prime brute încasate – total, din care **):
23 a) din asigurări directe
24 b) din primiri în reasigurare
25 Prime brute subscrise intermediate de companii de brokeraj
26 Venituri din comisioane pentru primele cedate în reasigurare
27 Venituri din recuperări și regrese nete de reasigurare
28 Cheltuieli cu comisioanele aferente primirilor în reasigurare
29 Daune Întâmplate*6) – total, din care:
30 a) pentru asigurări directe
31 b) pentru primiri în reasigurare
32 Despăgubiri brute plătite*7) – total, din care:
33 a) pentru asigurări directe
34 b) pentru primiri în reasigurare
35 Despăgubiri brute plătite – total, din care:
36 a) aferente daunelor întâmplate în anii anteriori
37 – avizate în anii anteriori
38 – avizate în anul de raportare
39 b) aferente daunelor întâmplate în anul de raportare
40 – pentru contractele aflate în vigoare la sfârșitul exercițiului financiar precedent
41 – pentru contracte noi încheiate în anul de raportare
42 Despăgubiri nete plătite – total, din care:
43 a) aferente daunelor întâmplate în anii anteriori
44 b) aferente daunelor întâmplate în anul de raportare
45 Cheltuieli cu soluționarea daunelor*8)
46 Cheltuieli cu managementul investițiilor*9)
47 Cheltuieli administrative
48 Cheltuieli de achiziție – total, din care:
49 a) Cheltuieli privind comisioanele pentru primele intermediate de companii de brokeraj
50 b) Cheltuieli cu reclama și publicitatea
51 Sume asigurate aferente contractelor în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare
52 Sume asigurate aferente contractelor noi și care nu au fost anulate, încheiate în perioada de raportare

*0) Se raportează inclusiv contractele care se reînnoiesc în cursul perioadei de raportare, precum și contractele care se aniversează în cursul perioadei și pentru care se înregistrează subscriere de prime.*1) Clasele de asigurare sunt prevăzute în anexa nr. 1, secțiunea A din Legea nr. 237/2015.*2) Numărul de dosare de daună din perioada de raportare pentru care există cel puțin o plată.*3) Primele brute subscrise vor fi diminuate cu primele de asigurare anulate.*4) Primele brute subscrise câștigate se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu variația rezervei brute de primă.*5) Se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu primele cedate în reasigurare și cu variația rezervei nete de primă.*6) Daune întâmplate: suma dintre despăgubirile brute plătite și variația în cursul exercițiului financiar a rezervei de daune avizate și neavizate. Sunt excluse cheltuielile de soluționare a daunelor și variația rezervei pentru cheltuieli de soluționare a daunelor.*7) Despăgubirile nu vor fi diminuate cu recuperări și regrese.*8) Cheltuielile cu soluționarea daunelor = cheltuieli cu procesarea și soluționarea daunelor, inclusiv cheltuielile juridice și onorariile experților evaluatori și comisioanele bancare în cazul plăților cu despăgubirile.*9) Cheltuielile cu managementul investițiilor = cheltuieli alocate la nivelul portofoliului de contracte de asigurare care includ cheltuielile de păstrare a evidențelor pentru portofoliul de investiții, salariile personalului responsabil cu activitatea de investiții, cheltuielile cu activitatea de tranzacționare (de exemplu, cumpărare-vânzare de titluri), precum și remunerațiile serviciului de custodie.*) Conform particularităților prevăzute la art. 4 alin. (2) și (3) din Legea nr. 237/2015.**) A se corela cu raportările aferente cotei pentru exercitarea activității de supraveghere și control datorată Autorității de Supraveghere Financiară.

 + 
Anexa nr. 8la normăAnexa 6 la Norma nr. 21/2016
Raportarea tranzacțiilor efectuate pentru activitatea de asigurări de viață
– Raportare trimestrială -
la data de: [………..]

Nr. crt. Indicatori C1*1) C2*1) C3*1) C4*1) C5*1) C6*1) C7*1) A1*2) A2*2) Total
1 Număr de contracte în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare – buc.
2 Număr de contracte noi și care nu au fost anulate, încheiate în perioada de raportare*0) – buc.
3 Număr de daune avizate și nelichidate la sfârșitul perioadei de raportare – buc.
4 Număr de daune avizate și nelichidate în perioada de raportare – buc.
5 Număr de dosare de daună lichidate sau plătite parțial în perioada de raportare*2) – buc.
6 Prime brute subscrise*3) – total, din care:
7 a) din asigurări directe
8 b) din primiri în reasigurare
9 Prime brute câștigate*4) – total, din care:
10 a) din asigurări directe
11 b) din primiri în reasigurare
12 Prime brute intermediate de companii de brokeraj
13 Prime brute subscrise anulate
14 Prime brute subscrise cedate în reasigurare – total, din care:
15 a) din asigurări directe
16 b) din primiri în reasigurare
17 Prime nete de reasigurare subscrise – total, din care:
18 a) din asigurări directe
19 b) din primiri în reasigurare
20 Prime nete de reasigurare câștigate*5) – total, din care:
21 a) din asigurări directe
22 b) din primiri în reasigurare
23 Prime brute încasate – total, din care:*)
24 a) din asigurări directe
25 b) din primiri în reasigurare
26 Venituri din comisioane pentru primele cedate în reasigurare
27 Cheltuieli cu comisioanele aferente primirilor în reasigurare
28 Daune întâmplate*6) – total, din care:
29 a) pentru asigurări directe
30 b) pentru primiri în reasigurare
31 Indemnizații brute plătite (fără maturități) – total, din care:
32 a) pentru asigurări directe
33 b) pentru primiri în reasigurare
34 Indemnizații brute plătite (fără maturități) – total, din care:
35 a) aferente evenimentelor asigurate survenite în anii anteriori
36 b) aferente evenimentelor asigurate survenite în anul de raportare
37 Indemnizații nete plătite – total, din care:
38 a) aferente evenimentelor asigurate survenite în anii anteriori
39 b) aferente evenimentelor asigurate survenite în anul de raportare
40 Sume datorate pentru răscumpărări totale
41 Sume plătite pentru răscumpărări totale
42 Sume datorate pentru răscumpărări parțiale
43 Sume plătite pentru răscumpărări parțiale
44 Sume datorate pentru maturități
45 Sume plătite pentru maturități
46 Cheltuieli cu managementul investițiilor*7)
47 Cheltuieli de soluționare a daunelor*8)
48 Cheltuieli administrative
49 Cheltuieli de achiziție, total din care:
50 a) cheltuieli privind comisioanele companiilor de brokeraj
51 b) cheltuieli privind reclama și publicitatea

*0) Se raportează inclusiv contractele care se reînnoiesc în cursul perioadei de raportare, precum și contractele care se aniversează în cursul perioadei și pentru care se înregistrează subscriere de prime*1) Clasele de asigurare sunt prevăzute în anexa nr. 1 secțiunea C din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare.*2) Numărul de dosare de daună din perioada de raportare pentru care există cel puțin o plată.*3) Primele brute subscrise vor fi diminuate cu primele de asigurare anulate.*4) Primele brute subscrise câștigate se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu variația rezervei brute de primă.*5) Se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu primele cedate în reasigurare și cu variația rezervei nete de primă.*6) Daune întâmplate: suma dintre daunele plătite și variația rezervei pentru daune avizate în cursul exercițiului financiar (Sunt excluse cheltuielile de soluționare a daunelor și variația rezervei pentru cheltuieli de soluționare a daunelor).*7) Cheltuielile cu managementul investițiilor = cheltuieli alocate la nivelul portofoliului de contracte de asigurare care includ cheltuielile de păstrare a evidențelor pentru portofoliul de investiții, salariile personalului responsabil cu activitatea de investiții, cheltuielile cu activitatea de tranzacționare (de exemplu, cumpărare-vânzare de titluri), precum și remunerațiile serviciului de custodie.*8) Cheltuielile cu soluționarea daunelor = cheltuieli cu procesarea și soluționarea daunelor, inclusiv cheltuielile juridice și onorariile experților evaluatori și comisioanele bancare în cazul plăților cu despăgubirile.*) A se corela cu raportările aferente cotei pentru exercitarea activității de supraveghere și control datorată Autorității de Supraveghere Financiară.

 + 
Anexa nr. 9la normăANEXA 6^1 la Norma nr. 21/2016
Raportarea tranzacțiilor privind activitatea de asigurări de viață cu
componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză)
la data de: …………..
– Raportare trimestrială -

Nr. crt. Indicatori Asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză) *)
1 Număr de contracte în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare*1) – buc.
2 Număr de contracte noi și care nu au fost anulate, încheiate în perioada de raportare*1) – buc.
3 Număr de daune avizate și nelichidate la sfârșitul perioadei de raportare – buc.
4 Număr de daune avizate și nelichidate în perioada de raportare – buc.
5 Număr de dosare de daună lichidate sau plătite parțial în perioada de raportare*2) – buc.
6 Prime brute subscrise*3) – total, din care:
7 a) din asigurări directe
8 b) din primiri în reasigurare
9 Prime brute câștigate*4) – total, din care:
10 a) din asigurări directe
11 b) din primiri în reasigurare
12 Prime brute intermediate de companii de brokeraj
13 Prime brute subscrise anulate
14 Prime brute subscrise cedate în reasigurare – total, din care:
15 a) din asigurări directe
16 b) din primiri în reasigurare
17 Prime nete de reasigurare subscrise – total, din care:
18 a) din asigurări directe
19 b) din primiri în reasigurare
20 Prime nete de reasigurare câștigate*5) – total, din care:
21 a) din asigurări directe
22 b) din primiri în reasigurare
23 Prime brute încasate – total, din care:**)
24 a) din asigurări directe
25 b) din primiri în reasigurare
26 Venituri din comisioane pentru primele cedate în reasigurare
27 Cheltuieli cu comisioanele aferente primirilor în reasigurare
28 Daune întâmplate*6) – total, din care:
29 a) pentru asigurări directe
30 b) pentru primiri în reasigurare
31 Indemnizații brute plătite (fără maturități) – total, din care:
32 a) pentru asigurări directe
33 b) pentru primiri în reasigurare
34 Indemnizații brute plătite (fără maturități) – total, din care:
35 a) aferente evenimentelor asigurate survenite în anii anteriori
36 b) aferente evenimentelor asigurate survenite în anul de raportare
37 Indemnizații nete plătite – total, din care:
38 a) aferente evenimentelor asigurate survenite în anii anteriori
39 b) aferente evenimentelor asigurate survenite în anul de raportare
40 Cheltuieli cu managementul investițiilor*7)
41 Cheltuieli de soluționare a daunelor*8)
42 Cheltuieli administrative
43 Cheltuieli de achiziție, total din care:
44 a) cheltuieli privind comisioanele companiilor de brokeraj
45 b) cheltuieli privind reclama și publicitatea

*) În categoria asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție intră produsele de asigurări de viață din categoria asigurărilor prevăzute la art. 2, alin. (6) al Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, care îndeplinesc concomitent următoarele condiții:a.nu prevăd acordarea unei sume asigurate în caz de supraviețuire a persoanei asigurateb.nu prevăd acordarea unei valori de răscumpărare.În categoria asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție sunt cuprinse:a.asigurările de deces din orice cauză, individuale sau de grup, inclusiv cele asociate creditelor sau altor produse sau servicii, pentru care asigurarea este oferită complementarb.asigurări suplimentare atașate asigurărilor de deces din orice cauză, în special asigurarea împotriva vătămărilor corporale, inclusiv a incapacității de muncă, asigurarea împotriva decesului rezultat în urma unui accident și asigurarea de invaliditate în caz de accident sau de boală.*1) La rubrica număr de contracte nu vor fi luate în considerare asigurările suplimentare atașate asigurărilor de viață cu componentă exclusivă de protecție.*2) Numărul de dosare de daună din perioada de raportare pentru care există cel puțin o plată.*3) Primele brute subscrise vor fi diminuate cu primele de asigurare anulate.*4) Primele brute subscrise câștigate se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu variația rezervei brute de primă.*5) Se determină prin diminuarea valorii primelor brute subscrise (diminuate cu primele anulate) cu primele cedate în reasigurare și cu variația rezervei nete de primă.*6) Daune întâmplate: suma dintre despăgubirile brute plătite și variația în cursul exercițiului financiar a rezervei de daune avizate și neavizate (Sunt excluse cheltuielile de soluționare a daunelor și variația rezervei pentru cheltuieli de soluționare a daunelor).*7) Cheltuielile cu managementul investițiilor = cheltuieli alocate la nivelul portofoliului de contracte de asigurare care includ cheltuielile de păstrare a evidențelor pentru portofoliul de investiții, salariile personalului responsabil cu activitatea de investiții, cheltuielile cu activitatea de tranzacționare a investițiilor (de exemplu, cumpărare-vânzare de titluri), precum și remunerațiile serviciului de custodie.*8) Cheltuielile cu soluționarea daunelor = cheltuieli cu procesarea și soluționarea daunelor, inclusiv cheltuielile juridice și onorariile experților evaluatori și comisioanele bancare în cazul plăților cu despăgubirile.**) A se corela cu raportările aferente cotei pentru exercitarea activității de supraveghere și control datorată Autorității de Supraveghere Financiară. + 
Anexa nr. 10la normăANEXA 8^1 la Norma nr. 21/2016
Raportarea obligațiilor asumate pentru activitatea de asigurări de viață
cu componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză)
la data de: ………
– Raportare trimestrială -

– lei -
Nr. crt. Indicatori Asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție (asigurări de deces din orice cauză) *)
1 Rezerve tehnice aferente asigurărilor de viață X
2 Valoare brută
3 Valoare netă
4 Rezerva matematică X
5 Valoare brută
6 Valoare netă
7 Rezerva pentru participare la beneficii și risturnuri X
8 Valoare brută
9 Valoare netă
10 Rezerva de prime X
11 Valoare brută
12 Valoare netă
13 Rezerva de daune avizate X
14 Valoare brută
15 Valoare netă
16 Rezerva de daune neavizate X
17 Valoare brută
18 Valoare netă
19 Rezerva pentru riscuri neexpirate X
20 Valoare brută
21 Valoare netă
22 Alte rezerve (cumulat) X
23 Valoare brută
24 Valoare netă
25 Sume asigurate aferente contractelor care acoperă riscul de deces și nu garantează o valoare de răscumpărare X
26 Valoare brută
27 Valoare netă

*) În categoria asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție intră produsele de asigurări de viață din categoria asigurărilor prevăzute la art. 2, alin. (6) al Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, care îndeplinesc concomitent următoarele condiții:a.nu prevăd acordarea unei sume asigurate în caz de supraviețuire a persoanei asigurate

b.nu prevăd acordarea unei valori de răscumpărare.În categoria asigurări de viață cu componentă exclusivă de protecție sunt cuprinse:a.asigurările de deces din orice cauză, individuale sau de grup, inclusiv cele asociate creditelor sau altor produse sau servicii, pentru care asigurarea este oferită complementarb.asigurări suplimentare atașate asigurărilor de deces din orice cauză, în special asigurarea împotriva vătămărilor corporale, inclusiv a incapacității de muncă, asigurarea împotriva decesului rezultat în urma unui accident și asigurarea de invaliditate în caz de accident sau de boală. + 
Anexa nr. 11la normăANEXA 17^1 la Norma nr. 21/2016
Raportarea aferentă cedărilor în reasigurare, pentru
activitatea de asigurări generale și de viață
la data de: ……….
– Raportare trimestrială -
Precizare: Prezenta raportare se întocmește separat pentru activitatea de asigurări generale, respectiv pentru activitatea de asigurări de viață. Se vor raporta toate contractele de reasigurare active, care generează la data raportării elemente de activ sau de pasiv în contabilitatea societății. + 
Macheta nr. 1

lei
Nr. crt. Număr de identificare al contractului Reasiguratorul lider de contract de reasigurare Sediul social al reasiguratorului lider (țara) Cota de participare a reasiguratorului lider Autoritatea de Supraveghere a reasiguratorului lider Ratingul stabilit de către agențiile de rating pentru reasiguratorul lider, inclusiv denumirea agenției de rating Ceilalți reasiguratori cărora le-au fost cedate riscuri *) Cota de participare a celorlalți reasiguratori Ratingul stabilit de către agențiile de rating pentru reasiguratori Denumirea agenției de rating Perioada de acoperire Tipul de acoperire (an de subscriere; an de apariție a daunei; an de avizare adaunei; etc)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1
2
3
4
Total x x X

*) se va completa un rând pentru fiecare reasigurator.**) contractele de reasigurare tip fronting/facultativ nu se raportează în prezenta machetă.***) Reasiguratorul lider este reasiguratorul responsabil cu negocierea prevederilor contractului de reasigurare. În lipsa unui reasigurător lider se completează reasiguratorul cu cea mai mare cotă. În cazul în care sunt mai mulți reasigurători cu aceeași cotă maximă, se completează reasiguratorul cu ratingul inferior.

 + 
Macheta nr. 2

Nr. crt. Număr de identificare al contractului Tip Contract Clase de asigurare care fac obiectul contractelor de reasigurare *) Moneda contractului Capacitatea contractului de reasigurare – în moneda contractului- ***) Prioritatea contractului de reasigurare – în moneda contractului- ***) Răspunderea societății care preia în reasigurare – în moneda contractului- ***) Cota de cedare în reasigurare ****)
1 2 3 4 5 6 7 8
1
2
3
4

*) se va completa câte un rând pentru fiecare clasă.**) contractele de reasigurare tip fronting/facultativ nu se raportează în prezenta machetă***) se completează pentru contractele de reasigurare neproporționale****) se completează pentru contractele de reasigurare proporționale

 + 
Macheta nr. 3

lei
Nr. crt. Număr de identificare al contractului Clasele de asigurare pentru care s-au cedat riscuri*) Primele brute subscrise în perioada de raportare aferente cedărilor în reasigurare Primele brute subscrise**) cedate în reasigurare în perioada de raportare Venituri înregistrate de la reasiguratori în perioada de raportare: Rezerva de prime cedată Rezerve de daune cedate(IBNR + RBNS ) Alte rezerve tehnice cedate Soldul decontărilor cu reasiguratorii Depozite aferente reasigurării
din comisioane de reasigurare din participare la profit din indemnizații recuperate ***) la începutul anului de raportare la sfârșitul perioadei de raportare la începutul anului de raportare la sfârșitul perioadei de raportare la începutul anului de raportare la sfârșitul perioadei de raportare Creanțe Datorii Creanțe Datorii
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
1
2
3
4
5 X X X X X X X X X X X X

*) se va completa câte un rând pentru fiecare clasă.**) Primele brute subscrise vor fi diminuate cu primele de asigurare anulate.***) Indemnizațiile vor fi diminuate cu recuperări și regrese cedate.****) Contractele de reasigurare tip fronting/facultativ se raportează în prezenta machetă la nivel de clasă și de reasigurător, iar la numărul contractului (dacă sunt mai multe contracte) se completează "Facultativ"

 + 
Anexa nr. 12la normăANEXA 17^2 la Norma nr. 21/2016
Raportarea aferentă primirilor în reasigurare, pentru
activitatea de asigurări generale și de viață
la data de: …………
– Raportare trimestrială -
Precizare: Prezenta raportare se întocmește separat pentru activitatea de asigurări generale, respectiv pentru activitatea de asigurări de viață.

lei
Nr. crt. Denumirea asiguratorului de la care au fost primite riscuri Tip contract Clasele de asigurare pentru care s-au primit riscuri Prime brute subscrise din primiri în reasigurare în perioada de raportare Cheltuieli cu comisioanele pentru primirile în reasigurare în perioada de raportare Indemnizații brute plătite pentru primirile în reasigurare în perioada de raportare
1 2 3 4 5 6
1
2
3
4
Total X X

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x