NORMĂ nr. 4.626 din 15 iulie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUINr. 4.626/15.07.1997MINISTERUL FINANTELORNr. 23.685/25.08.1997MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALENr. 6.291/18.08.1997MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUINr. 1.840/25.08.1997
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 8 decembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1009 12/05/2022
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 4626 15/07/1997
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În baza prevederilor art. 13 din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervatia Biosferei „Delta Dunării”, aprobată și modificată prin Legea nr. 96/1997 și republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 13 august 1997,se emit următoarele norme metodologice: + 
Capitolul 1Cu privire la publicitate și la evidenta persoanelor și a familiilor care au dreptul de a beneficia de facilitățile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 27/1996, republicată1.Ordonanța Guvernului nr. 27/1996, republicată, denumita în continuare ordonanța, și Legea nr. 96/1997 de aprobare a ordonanței, denumita în continuare lege, precum și prezentele norme metodologice vor fi aduse la cunoștința cetățenilor din localitățile cuprinse în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 și nr. 395/1996, prin grija consiliilor locale, prin afișaj la primărie și, după posibilități, și prin alte forme de informare.2.Cetățenii care beneficiază de facilitățile prevăzute la art. 1 și 5-9 din ordonanța, în nume propriu sau, după caz, al familiei pe care o reprezintă, vor depune o cerere la primărie, prin care solicită acordarea facilităților ce li se cuvin. Cererea va fi însoțită de actele doveditoare necesare, prevăzute în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice, precum și de o declarație pe propria răspundere, sanctionabila potrivit legii (pentru declarații false), că nu a încălcat reglementările stipulate la art. 11 din ordonanța. Cererile se depun în termen de 20 de zile de la afișarea ordonanței și a normelor metodologice de aplicare a acesteia sau după dobândirea dreptului de a beneficia de facilitățile respective și se aproba de către fiecare consiliu local.3.Pe baza cererilor aprobate, consiliile locale vor definitivă listele cuprinzând persoanele care urmează sa beneficieze de facilitățile prevăzute de ordonanța, cu precizarea categoriilor de facilități. Listele astfel întocmite vor fi afișate la sediul primăriei. Cetățenii care au fost omiși sau ale căror cereri nu au fost aprobate pot depune contestații, la sediul primăriei, în termen de 10 zile de la afișare. Primarul are obligația să le soluționeze în termen de 10 zile și sa comunice petitionarilor modul de rezolvare.Cetățenii nemulțumiți de hotărârea primarului se pot adresa, în termen de 5 zile de la înștiințare, prefectului județului, care are obligația să le examineze și sa formuleze un răspuns în termen de 10 zile.4.După parcurgerea acestor etape, listele devin definitive și, prin grija primarilor, vor fi transmise instituțiilor abilitate prin ordonanța să asigure respectivele facilități.Listele se actualizează trimestrial, luându-se în considerare schimbările survenite în evidenta populației, angajările noi, desfacerile de contracte individuale de muncă, precum și sancțiunile pentru încălcarea prevederilor legale cuprinse în art. 11 din ordonanța.5.Serviciile descentralizate ale statului (pentru instituțiile publice), precum și unitățile de cult vor colabora cu consiliile locale pentru organizarea evidentei personalului încadrat pe funcții, care beneficiază de facilitățile prevăzute de ordonanța.Autoritățile din teritoriu, abilitate cu constatarea și sancționarea persoanelor fizice și juridice vinovate de încălcarea prevederilor legale menționate la art. 11 din ordonanța, au obligația de a înștiința operativ consiliile locale pe raza cărora locuiesc persoanele sancționate.Primării vor lua cunoștința de sancțiunile și de durata acestora, vor face corecțiile necesare în evidenta și le vor aduce la cunoștința instituțiilor care acorda facilitățile respective, în vederea luării măsurilor prevăzute de ordonanța.
 + 
Capitolul 2Cu privire la articolele din ordonanța1.Beneficiază de prevederile art. 1 din ordonanța personalul instituțiilor publice și al unităților de cult, încadrat pe funcții care necesita studii superioare și medii de specialitate, cu locul de muncă în localitățile rurale din Munții Apuseni, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996, care își stabilește domiciliul în aceste localități și care nu are în proprietate păduri din care se poate recolta material lemnos pentru construcții.2.Acordarea materialului lemnos pe picior, prevăzut la art. 1 din ordonanța, se face pe bază de cerere, cu precizarea cantităților efectiv necesare, depusa la primarul localității în care domiciliază solicitantul.Cererea va fi însoțită de următoarele acte:– actele doveditoare cuprinse în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice;– autorizația de construire, eliberata potrivit legii;– fundamentarea necesarului de material lemnos, conform prevederilor proiectului de construire sau unui memoriu de necesitate, întocmit pe propria răspundere de către solicitant, în cazul lucrărilor de reparații.Primarul verifica îndeplinirea condițiilor prevăzute de ordonanța, după care aproba sau respinge cererea.Persoanele nemultumite de rezolvarea cererii se pot adresa prefectului județului, în scris, în termen de 30 de zile de la comunicare, care o va soluționa în termen de 15 zile de la înregistrare.Cererile aprobate se înaintează, de către primării localităților, direcțiilor silvice ale Regiei Naționale a Pădurilor, care, prin ocoalele silvice din zona, au obligația să le onoreze.Volumul de material lemnos, care se acordă în condițiile art. 1 și 2 din ordonanța, se stabilește în cadrul volumului anual de masa lemnoasă aprobat, potrivit reglementărilor legale, pentru tăieri anuale din pădurile României.3.Regia Naționala a Pădurilor va centraliza, în cadrul fiecărei direcții silvice, cantitățile de material lemnos programate a se acordă potrivit art. 1 din ordonanța și va înainta Ministerului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului, în termenul legal prevăzut, propuneri de includere în bugetul de stat a fondurilor necesare acoperirii diferenței de preț de 50% fata de costul integral al materialului lemnos.Justificarea folosirii fondurilor bugetare aflate la dispoziția Regiei Naționale a Pădurilor, cu destinația de acoperire a diferențelor de preț fata de costul integral al materialului lemnos, se face de către ocoalele silvice prin situații lunare de acordare a materialului lemnos.Situațiile lunare se verifica și se centralizează de către direcțiile silvice, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, și se avizează de către direcția generală a finanțelor publice și controlului financiar de stat județeana. Centralizatoarele situațiilor de plată se vor prezenta, de către Regia Naționala a Pădurilor, Ministerului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată.4.Ministerul Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului va prezenta Ministerului Finanțelor centralizatorul situațiilor de plată, însoțit de memoriul justificativ, înainte de Regia Naționala a Pădurilor până la data de 10 a lunii curente pentru luna expirată, împreună cu borderoul acestora și cu cererea de deschidere de credite bugetare.5.Primării vor urmări ca materialul lemnos astfel obținut să fie folosit exclusiv pentru destinația acordată și numai pentru localitățile rurale în care persoanele beneficiare își stabilesc domiciliul.6.Primirea de sume necuvenite de la bugetul de stat, prin înscrierea de date sau de situații nereale pe cererile înaintate spre aprobare, atrage obligația beneficiarului de restituire a sumelor primite de la bugetul de stat și aplicarea sancțiunilor prevăzute de lege.7.Beneficiază de prevederile art. 5 din ordonanța personalul instituțiilor publice și al unităților de cult, încadrat pe funcții care necesita studii superioare și medii de specialitate, cu locul de muncă în localitățile din Rezervatia Biosferei "Delta Dunării", prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996, precum și persoanele care ocupa funcții eligibile.8.Diferențierea sporului de izolare, prevăzut de ordonanța pe localități, se va face prin hotărâre a Consiliului Județean Tulcea, cu avizul prefecturii, în funcție de distanțele și de posibilitățile de acces la și dintre localitățile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996, ținând seama și de nivelul sporului de izolare acordat în baza altor acte normative în vigoare la data aplicării ordonanței.9.Pentru personalul încadrat în unitățile de cult, sporul de izolare se calculează la nivelul salariului minim brut pe țara și se suporta din bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte.10.La data acordării sporului de izolare, potrivit prezentelor norme metodologice, personalului prevăzut la pct. 7 nu îi mai sunt aplicabile prevederile altor acte normative privind sporul de izolare.11.Beneficiază de prevederile art. 7 din ordonanța persoanele fizice care au domiciliul stabil și locuiesc efectiv în localitățile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 și în localitățile din Munții Apuseni prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996.Impozitele și taxele locale supuse reducerii cu 50%, în condițiile prevederilor ordonanței, sunt cele stabilite prin Legea nr. 27/1994, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 24/1995, și anume:– impozitele pe clădiri;– impozitele pe terenurile ocupate de clădiri și de alte construcții;– taxa asupra mijloacelor de transport;– taxele pentru folosirea locurilor publice;– taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor în domeniul construcțiilor;– taxele pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afișaj și reclama;– taxele pentru șederea în stațiunile balneoclimaterice;– taxele pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice de arhitectura și arheologie;– alte taxe locale (taxe pentru cazanul de fabricat rachiu, taxe pentru fabrica de ulei, mori de cereale, ferastraie mecanice, taxe pentru câini etc.).Aplicarea reducerilor se face de către organele fiscale locale. Consiliile locale vor prezenta acestor organe un tabel cu persoanele fizice care au domiciliul stabil și care locuiesc efectiv în localitățile cuprinse în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 și în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996.12.Impozitele și taxele locale, plătite pentru anul 1996, se vor regulariza în condițiile prevederilor ordonanței, conform anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice, sumele calculate în plus urmând să fie considerate în contul obligațiilor fiscale restante ori următoare sau să fie restituite celor îndreptățiți, conform reglementărilor legale în vigoare.13.Alte facilități prevăzute de dispozițiile legale, în legătura cu impozitele și taxele locale, se aplică după operarea reducerilor prevăzute de ordonanța.14.Majorările de întârziere pentru neplata la termen a impozitelor și a taxelor locale se calculează și se încasează la debitele reduse cu 50% . Consiliile locale pot acorda scutiri sau reduceri de majorări de întârziere, amânări sau eșalonări de plată, conform prevederilor art. 65 din Legea nr. 27/1994, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 24/1995, aferente acestor debite.De prevederile art. 7 din ordonanța nu beneficiază persoanele fizice vinovate de încălcarea dispozițiilor legale menționate la art. 11 din aceasta.15.(1)Acordarea sumelor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la energie electrică, gaze naturale și energie termică se face pentru familiile cu domiciliul situat, după caz:a)în una dintre localitățile situate pe teritoriul Rezervației Biosferei «Delta Dunării», prevăzute la pct. 19 din capitolul II «Programul de măsuri și acțiuni care se vor aplica în conformitate cu actele normative ce se vor aproba pentru sprijinirea dezvoltării economico-sociale în teritoriul Rezervației Biosferei „Delta Dunării“» din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 pentru aprobarea Programului special privind unele măsuri și acțiuni pentru sprijinirea dezvoltării economico-sociale a județului Tulcea și a Rezervației Biosferei «Delta Dunării», cu modificările ulterioare;b)în una dintre localitățile din Munții Apuseni prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996 privind aprobarea Programului special pentru sprijinirea dezvoltării economico-sociale a unor localități din Munții Apuseni, cu modificările și completările ulterioare.(2)Domiciliul este situat la adresa din actul de identitate sau, după caz, unde persoanele singure sau familiile declară că au locuința principală.(la 14-06-2022,
Punctul 15. din Capitolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
16.Acordarea sumelor prevăzute de art. 8 alin. (4) din ordonanță este condiționată de plata la termen de către clienții casnici a facturilor scadente.(la 14-06-2022,
Punctul 16. din Capitolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
17.(1) Diferențele de tarif pentru energia electrică/gazele naturale/energia termică aferente contractului de furnizare încheiat se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. (2)Decontarea diferențelor de tarif se efectuează de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, denumită în continuare Agenție.(3)Furnizorii și/sau operatorii de distribuție vor încasa de la clienții casnici sumele reprezentând contravaloarea energiei electrice/gazelor naturale/energiei termice, aplicând tarife reduse cu 50%. (4)Nu beneficiază de reducerea cu 50% acei consumatori casnici care nu achită valoarea facturilor în intervalul de timp legal stabilit de furnizor.(5)În cazul energiei termice furnizate în sistem centralizat, tariful redus se aplică pe baza consumului mediu lunar de energie termică prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare, în funcție de zona de temperatură prevăzută în anexa nr. 2 la legea menționată.(6)Decontarea diferențelor de tarif se va face lunar, pe baza cererii de decontare a sumelor aferente diferenței de tarif, transmisă în format electronic la Agenție însoțită de următoarele documente:a)declarație pe propria răspundere a furnizorului că sumele solicitate sunt corecte;b)situația centralizată de plată, pe județe și localități, a cuantumului reducerii totale de tarif aplicate;c)fișier analitic csv cu beneficiarii reducerii de tarif ce stau la baza solicitării decontării.(7)În situația în care același furnizor solicită decontarea diferenței de tarif pentru două sau toate serviciile menționate, situația centralizată de plată se întocmește separat pentru fiecare categorie de servicii. Răspunderea privind corectitudinea și modul de calcul al sumelor solicitate la decontare revine în totalitate furnizorilor.(8)Modelul documentelor menționate la alin. (6) este prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice. Modelul poate fi adaptat de Agenție și comunicat furnizorilor.(9)În situația în care familia își schimbă domiciliul într-o localitate din afara celor menționate la pct. 15, acordarea facilității încetează pentru aceasta, cu luna următoare celei în care s-a schimbat domiciliul/reședința, însă facilitatea se va acorda în continuare pentru locul de consum aflat în localitățile menționate la pct. 15.(10)Familiile prevăzute la pct. 15 pot beneficia cumulat de măsurile de protecție socială prevăzute de actele normative în vigoare, în următoarea ordine de aplicare:a)plafonarea prețului prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei «Delta Dunării», aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, sau de actele normative adoptate ulterior acesteia, pe perioada de aplicare;b)diferența de tarif prevăzută de ordonanță;c)ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie prevăzute de Legea nr. 226/2021, cu modificările ulterioare;d)schema de compensare prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare.(11)Pe baza documentelor prevăzute la alin. (6), Agenția verifică încadrarea în lista localităților prevăzute la pct. 15 alin. (1) și concordanța sumelor solicitate din documentele privind decontarea transmise de furnizor. După verificare, în termen de 20 de zile de la primirea solicitării din partea furnizorului, directorul general al Agenției emite decizia de plată. Deciziile se comunică furnizorului în termen de 3 zile de la data emiterii. Agenția întocmește decizia de acordare, respectiv de respingere a cererii furnizorului, după caz. Decizia de respingere are în vedere încadrarea în lista localităților. Plata către furnizori se efectuează în conturi escrow sau în conturile bancare indicate de către aceștia.(la 14-06-2022,
Punctul 17. din Capitolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
18.(1) Diferențele de tarif pentru apa potabilă furnizată de rețeaua publică pentru familiile prevăzute la pct. 15 alin. (1) lit. a) se acordă numai pentru consumurile casnice menajere, în limita unor consumuri normate pe familie. Consumurile normate pe familii se vor stabili de către consiliile locale, cu sprijinul unităților teritoriale din regiile autonome de profil, vor avea un caracter unitar și nediscriminatoriu și vor fi avizate de către organele de specialitate județene. Diferențele de tarif se vor suporta de la bugetul propriu al Consiliului Județean Tulcea.(2)Diferența de tarif se va deconta din fondurile special constituite din bugetul Consiliului Județean Tulcea și evidențiate într-un cont special constituit.(3)Pentru calcularea de către prestatori a subvențiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% pentru apa potabilă furnizată de la rețeaua publică se va utiliza formularul-tip prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.(la 14-06-2022,
Punctul 18. din Capitolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
19.Abrogat.(la 14-06-2022,
Punctul 19. din Capitolul 2 a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
20.Se stabilește drept consum mediu zilnic de peste pentru o familie cantitatea de 3 kg.21.Persoanele juridice care investesc pentru obiectivele cuprinse în programele speciale și în localitățile prevăzute în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 și nr. 395/1996 vor înregistra distinct cheltuielile efectuate pentru obiectivele de investiții realizate în aceste localități, astfel încât să se asigure cunoașterea costurilor de producție sau de achiziție, după caz.În contabilitatea financiară, imobilizarile corporale, precum și imobilizarile corporale în curs, realizate zonele respective, se vor evidenția cu ajutorul unor conturi analitice distincte, deschise în contabilitatea unităților investitoare în cauza.22.Nu beneficiază de facilitățile prevăzute la alin. (1) al art. 10 din ordonanța persoanele juridice autorizate sa funcționeze în baza Hotărârii Guvernului nr. 486/1992 sau persoanele juridice care au ca profil de activitate: baruri, restaurante și cluburi cu program de noapte, organizarea de spectacole sau alte activități similare. Profilul de activitate este dat de veniturile realizate care au ponderea cea mai mare în volumul total al veniturilor unității respective.23.Competența de confirmare a realizării obiectivelor, precum și a altor investiții destinate dezvoltării economice și creării de noi locuri de muncă revine consiliilor locale sau consiliului județean, după caz, din zonele respective.24.Suma utilizata pentru investițiile realizate în zonele respective, confirmată de consiliul local sau de consiliul județean, după caz, se înscrie în declarația de impunere a profitului și se scade din profitul impozabil înainte de impunere. În cazul în care investiția este în curs de execuție pe termen lung, suma utilizata este deductibilă, cu condiția confirmării de către consiliul local sau de către consiliul județean, după caz, pe baza procesului-verbal de recepție parțială, însoțit de situația lucrărilor.25.Instituțiile și persoanele abilitate cu controlul respectării prevederilor legale referitoare la pescuitul, vanatul, gospodărirea și exploatarea fondului forestier, a vegetației forestiere din afară acestuia și la desfășurarea activităților economice au obligația de a transmite lunar consiliilor locale (până la data de 5 a fiecărei luni) listele cu persoanele fizice și juridice sancționate.Aceeași obligație revine și conducătorilor instituțiilor publice, referitor la prevederile art. 11 lit. c) din ordonanța.Primării localităților respective au obligația de a confrunta declarațiile persoanelor fizice cu listele persoanelor sancționate și de a proceda în consecința.Prezentele norme metodologice, ce cuprind modificările prevăzute în Legea nr. 96/1997, înlocuiesc Normele metodologice nr. 8.069/6.396/22.779/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 19 decembrie 1996.
Ministrul lucrărilor publice
și amenajării teritoriului,
Nicolae Noica
Ministru de stat,
ministrul finanțelor,
Mircea Ciumara
Ministrul muncii si
protecției sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul apelor,
pădurilor și protecției mediului,
Ion Oltean
 + 
Anexa nr. 1AACTELEcare dovedesc dreptul de a beneficia de facilitățile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 27/1996, republicată

Denumirea actului Tipul de facilitate
* Adeverința de încadrare definitiva în instituțiile publice sau în unitățile de cult * Documentul de atestare a studiilor (medii, superioare)* Documentul de atestare a domiciliului stabil (buletinul/cartea de identitate) * Declarație pe propria răspundere, sanctionabila con- form legii, pentru declarații false cu privire la respectarea prevederilor legale referitoare la pes- cuitul, vanatul și exploatarea fondului forestier, a vegetației forestiere din afară acesteia, desfășu- rarea activităților economice. art. 1 și 5 art. 1 și 5 art. 1, 6, 7, 8, și 9art. 1, 7, 8, 9 și 10

 + 
Anexa nr. 1BAbrogată(la 14-06-2022,
Anexa nr. 1B a fost abrogată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)
 + 
Anexa nr. 2CONSILIUL JUDEȚEAN ………..AGENTUL ECONOMIC ………….CALCULULsubvențiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la apa potabilă, furnizată din rețeaua publică pentru consumurile casnice menajere și livrata populației din localitățile situate în Rezervatia Biosferei "Delta Dunării", prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 395/1996

Sursa de apa potabilă Numărul și data facturii Cantitatea livrata populației (rezultată din citire)(mc) Consumul normat pe familie (mc) Tariful legal (lei/mc) Tarifulredus cu 50% (lei/mc) Subvenții*)de la bugetul propriu alconsiliuluijudețean (col. 5 x col 3.) (lei)
0 1 2 3 4 5 6

Notă
*) În cazul în care cantitatea de apa consumată, rezultată din citire, este mai mica decât cantitatea normata de apa consumată, calculul subvențiilor se face după formula: col. 5 x col. 2.

Întocmit, CONSILIUL JUDEȚEAN,Verificat și avizat,
Managerul general al agentului economic, Președinte, directorul Direcției buget-finanțe,

 + 
Anexa nr. 3DIRECȚIA SILVICĂ ……………SITUAȚIAprivind acordarea materialului lemnos, potrivit art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996,republicată, pentru care se suporta din bugetul de stat 50% din contravaloare| Nr. |Ocolul| Cantitatea | | | || crt.|silvic| de material | | Valoarea | Sume de decontat|| | | lemnos |Prețul| | de la bugetul || | | acordată |unitar| | de stat || | | potrivit | pe |–––––––|––––––-|| | | art. 1 din |metru | în |cumulat | în |cumulat || | | ordonanța | cub |luna .. | de la | luna .. | de la || | |- | (lei)|(col.3 x |începutul |(col.6/2)|începutul|| | | în |cumulat | | col. 5) | anului | | anului || | |luna ..| de la | | | (col.4 | |(col.7/2)|| | | |începutul| | | x col. 5)| | || | | | anului | | | | | ||––|––|––-|–––|––|–––|–––-|–––|–––|| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ||––|––|––-|–––|––|–––|–––-|–––|–––|| | | | | | | | | || | | | | | | | | || | | | | | | | | |–––––––––––––––––––––––––––Director, Director economic,Avizat D.G.F.P.C.F.S.
 + 
Anexa nr. 4EXEMPLU DE CALCULpentru reducerea cu 50%, în cazul impozitului pe clădiri, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 27/1996, republicată*)Notă
*) Aceeași metodologie se va utiliza și în cazul impozitului pe teren și al taxei asupra mijloacelor de transport.
Pentru anul 1996, dacă un contribuabil, persoana fizica, deține o clădire în valoare de 500.000 lei, impozitul anual datorat de acesta se stabilește astfel:(1)Impozit pe clădiri datorat conform Legii nr. 27/1994:a)Impozitul anual datorat500.000lei x 1% = 5.000 leib)Impozit de plată – se plătește trimestrial, în rate egale, până la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru5.000lei : 4 = 1.250 lei– termene de plată: 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie.(2)Contribuabilul a achitat în întregime impozitul pe clădiri datorat pentru anul 1996, în suma de 5.000 lei, la data de 15 martie 1996.La data de 15 decembrie 1996, impozitul pe clădiri se va recalcula în condițiile prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 27/1996, astfel:a)Impozit pe clădiri datorat de la data de 1 ianuarie până la data de 7 august 1996 inclusiv, conform Legii nr. 27/1994:5.000lei : 366 de zile x 220 de zile = 3.005 leib)Impozit pe clădiri datorat potrivit Ordonanței Guvernului nr. 27/1996 – impozit anual datorat:500.000lei x 1% = 5.000 lei5.000lei x 50% = 2.500 lei– pentru perioada 8 august – 31 decembrie 1996, conform Ordonanței Guvernului nr. 27/1996:2.500lei : 366 de zile x 146 de zile = 997 leic)Impozit pe clădiri datorat pentru anul 1996, conform prevederilor legale în vigoare:3.005+ 997 lei = 4.002 leid)Suma calculată în plus:5.000lei – 4.002 lei = 998 leise va considera în contul obligațiilor fiscale restante sau se va restitui celor îndreptățiți.(3)Contribuabilul a achitat trimestrial impozitul pe clădiri până la data de 15 septembrie 1996:a)Achitat 1.250 lei x 3 (trimestre) = 3.750 leib)Datorat pe anul 1996 = 4.002 leic)La data de 15 decembrie 1996, contribuabilul va achită suma de 252 le.
 + 
Anexa nr. 5A.Model solicitareDenumire furnizor ……………………..Adresă sediu social …………………………………………Județ …………………………………………………………….CUI ………………………………………………………………C.I.S. ……………………………………………………………Cont bancar nr. ……………………………………………..Telefon …………………………………………………………E-mail ………………………………………………………….Autorizare^1 nr. ……………………………..CătreAGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PLĂȚI ȘI INSPECȚIE SOCIALĂ
CERERE DE DECONTARE
a sumelor aferente reducerii cu 50% a prețului final la^2 ………….
Subscrisa, …………………………, cu sediul social în localitatea …………………………………, str. ………………………. nr. …….., județul ……………./municipiul ……………., sectorul ………, reprezentată de …………….., în calitate de administrator/reprezentant legal, identificat cu CI/BI seria …… nr. …….., CNP ……………………………….., în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4) și (5) din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei „Delta Dunării“, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vă solicit plata decontului aferent perioadei ………………., pentru un număr de …………. CLC/POD, în sumă totală de ……………. lei.Plata se efectuează în contul …………………………………….., deschis la unitatea bancară ………..Certificăm în privința realității, regularității și legalității.Bun de plată pentru suma de ……………. leiNumele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ………………Semnătura …………………………Data ………………………………….^1 Se va trece numărul autorizării în baza căreia societatea este abilitată să furnizeze serviciul corespunzător: energie termică/energie electrică/gaze naturale.^2 Se va trece, după caz: energie termică/energie electrică/gaze naturale.
B.Model situație centralizată de plată pe județe și localități a cuantumului reducerii totale de tarif aplicateDenumire furnizor ……………………………………Adresă sediu social …………………………………Județ …………………………………………………….CUI ………………………………………………………Licența nr. …………………………………………….C.I.S. ……………………………………………………Cont bancar nr. ……………………………………..Cont escrow nr. ……………………….Telefon ………………………………………………….E-mail ……………………………………………………Autorizare^1 nr. …………………….
SITUAȚIE CENTRALIZATĂ DE PLATĂ
pe județe și localități a cuantumului reducerii totale de tarif
aplicate pentru luna ………………
pentru …………………………….^2

Furnizorul (CUI/CIF) Județul Localitatea Nr. CLC/POD clienți casnici pentru care se aplică compensarea^3 Valoarea totală a reducerii de tarif (lei)
TOTAL

Certificăm în privința realității, regularității și legalității.Bun de plată pentru suma de ……….. lei
Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ……….
Semnătura ………………
Data ……………^1 Se va trece numărul autorizării în baza căreia societatea este abilitată să furnizeze serviciul corespunzător: energie termică/energie electrică/gaze naturale.^2 În situația în care același furnizor solicită decontarea atât pentru energia electrică, cât și pentru gaze naturale și/sau energie termică, centralizatorul se întocmește separat pentru cele 3 tipuri de servicii.^3 Se vor trece numerele de CLC/POD-uri distincte.C.Model declarație pe propria răspundereDenumire furnizor ……………………….Adresă sediu social …………………………………..Județ ……………………………………………………….CUI …………………………………………………………C.I.S. ………………………………………………………Cont bancar nr. …………………………………………Cont escrow nr. …………………………Telefon ……………………………………………………E-mail ……………………………………………………..Autorizare^1 nr. …………………………AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PLĂȚI ȘI INSPECȚIE SOCIALĂ
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul, ……………………………………….., în calitate de administrator/reprezentant legal al ……………………………………….., cu sediul social în localitatea …………………….., str. ……………………… nr. ……….., județul/sectorul ………………………., identificat cu CI/BI seria ………. nr. …………….., CNP ………………………………, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că sumele sunt reale și sunt solicitate în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei „Delta Dunării“, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ………
Semnătura …………….
Data ……………^1 Se va trece numărul autorizării în baza căreia societatea este abilitată să furnizeze serviciul corespunzător: energie termică/energie electrică/gaze naturale.
D.Model fișier analitic csv cu beneficiarii reducerii de tarif ce stau la baza solicitării decontării

Codul de înregistrare fiscală Denumirea furnizorului Tip energie CNP client Nume client Adresa UAT Județul Cod client CLC/POD Număr factură Dată factură Dată de început perioadă facturată Dată de sfârșit perioadă facturată Tip de facturare, estimare/regularizare (E/R) U.M. Cantitatea Valoarea totală de reducere a tarifului

NOTE:• Se va transmite în format csv cu delimitator de coloane „I“. • Datele calendaristice se vor transmite în formatul zz.ll.aaaa (de exemplu, 25.12.2021).• Separatorul de zecimale este „.“ (de exemplu, 15.43).• „Tip energie“ se va completa cu „ENERGIE_ELECTRICĂ/GAZE_NATURALE/ENERGIE TERMICĂ“.• „Adresa“ se va completa cu adresa locului de consum (CLC/POD).• „UAT“ se va completa cu UAT-ul locului de consum (CLC/POD).• „Județul“ se va completa cu județul locului de consum (CLC/POD).• „Județul“ se completează cu prescurtarea auto a județului (de exemplu, AB, AR, AG).

(la 14-06-2022,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.009 din 12 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 14 iunie 2022
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x