NORMA Nr. 3384 din 23 noiembrie 1995

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 18 din 25 ianuarie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1394 01/08/1995
ActulREFERIRE LAHG 738 20/09/1995
ActulREFERIRE LALEGE 83 21/07/1995
ActulREFERIRE LALEGE 10 29/01/1991 ART. 66
ActulREFERIRE LALEGE 10 29/01/1991 ART. 69
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind încasarea, evidenta şi modul de utilizare a sumelor încasate din comisionul de 1%, precum şi restituirea sumelor suportate de la bugetul de stat în anul 1995, conform Hotărârii Guvernului nr. 738/1995



În baza Legii nr. 83/1995 şi a Hotărârii Guvernului nr. 738/1995, începând cu data de 1 octombrie 1995, direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti percep un comision de 1% din fondul de salarii angajatorilor cărora le păstrează şi le completează carnetele de muncă.Sumele încasate din comisionul de 1% se administrează de către direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială în regim extrabugetar, potrivit art. 66 lit. d) şi art. 69 din Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.Organizarea şi desfăşurarea activităţii de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă, finanţate din fonduri extrabugetare, în condiţiile Legii nr. 83/1995 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 738/1995, se aproba prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale.Începând cu data de 1 ianuarie 1996, posturile devenite disponibile ca urmare a finanţării din venituri extrabugetare a celor utilizate pentru activitatea de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă vor fi utilizate în cadrul direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială pentru urmărirea aplicării legislaţiei în domeniul muncii la agenţii economici, indiferent de forma de proprietate, cu încadrarea în numărul mediu de posturi finanţate de la bugetul de stat.A. Elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru mijloace extrabugetare1. Pentru reflectarea modului de formare, de administrare şi de utilizare a mijloacelor extrabugetare constituite la dispoziţia direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială, se întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli de către direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială, prin camerele de muncă, astfel:I. Venituri1.1. Veniturile se dimensioneaza de către direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi de către Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, pe baza fondului de salarii al angajatorilor pentru ai căror salariaţi se păstrează şi se completează carnetele de muncă, asupra căruia se aplică cota de 1% .Totodată, în venituri se cuprinde şi soldul de disponibil rămas din anul precedent din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al mijloacelor extrabugetare.Veniturile astfel stabilite se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 21.2, subcapitolul 21.2.98 "Venituri din activitatea de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă", pentru anul 1995, şi, respectiv, 23.03.91, cu aceeaşi denumire, pentru anul 1996.II. Cheltuieli2.1. La cheltuielile bugetului de venituri şi cheltuieli, direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti vor prevedea:a) cheltuieli de personal;b) cheltuieli materiale;c) cheltuieli de capital.Cheltuielile vor fi cuprinse în capitolul 85.2, subcapitolul 10 "Cheltuieli pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă", în anul 1995, şi la capitolul 72.03, subcapitolul 15, cu aceeaşi denumire, pentru anul 1996.Încadrarea cheltuielilor pe articole şi alineate se va face pe baza clasificaţiei bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 691/1991, cu modificările ulterioare, pentru anul 1995, şi, respectiv, prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.394/1995, pentru anul 1996.Direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială vor cuprinde în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 1996 şi restituirea la bugetul de stat a sumelor reprezentind cheltuieli de personal aferente personalului existent, la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 738/1995, în cadrul camerelor de muncă din direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială, care, prin ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale, a fost nominalizat pentru activitatea de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă, suportate până la 31 decembrie 1995 din cheltuielile de personal aprobate în bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale pe anul 1995.2.2. Direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială vor transmite proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli astfel elaborate, spre aprobare, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, până la data de 30 octombrie a fiecărui an, pentru anul următor.2.3. Ministrul muncii şi protecţiei sociale, în calitate de ordonator principal de credite, aproba bugetele de venituri şi cheltuieli ale mijloacelor extrabugetare, constituite la dispoziţia direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială.Bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pentru anul următor se transmit direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială.B. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli1.1. Veniturile şi cheltuielile aferente activităţii de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă, în condiţiile stabilite de Legea nr. 83/1995, se evidenţiază şi se contabilizeaza în mod distinct, potrivit prevederilor legale, de către direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială.1.2. În cadrul direcţiei camerelor de muncă şi în cadrul fiecărui oficiu camera de muncă se va numi un responsabil economic care va avea ca atribuţii de serviciu întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli şi va urmări execuţia acestuia potrivit prezentelor norme.1.3. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajează şi se utilizează, în condiţiile prevederilor Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice, de către persoanele care îndeplinesc atributia de ordonatori de credite.1.4. Veniturile reprezentind comisionul de 1% pentru serviciile prestate se încasează de la angajatorii pentru ai căror salariaţi se păstrează şi se completează carnetele de muncă, prin virare cu dispoziţie de plată, ordin de plată sau în numerar prin casieria proprie a direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială.Comisionul se depune în termen de 5 zile de la data plăţii chenzinei a doua pe luna precedenta.1.5. Operaţiunile de încasări şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectuează prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială au deschis, la trezoreriile statului, contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor subordonate". În judeţele în care nu funcţionează trezorerii ale statului se deschide la unităţile Băncii Comerciale Române – S.A. contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare".1.6. Angajarea cheltuielilor se dispune de către ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, cu viza de control financiar preventiv a persoanei din cadrul camerei de muncă împuternicite în acest sens prin decizia ordonatorului de credite.1.7. Următoarele cheltuieli pot fi angajate numai cu aprobarea secretarului de stat coordonator:– cheltuielile legate de suplimentarea numărului de personal, în limita numărului maxim aprobat prin ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale;– cheltuielile materiale şi de capital care depăşesc plafonul de 1.000.000 lei lunar.1.8. Sumele suportate de la bugetul de stat în anul 1995 pentru desfăşurarea acestei activităţi şi care se vor restitui la bugetul de stat în anul 1996, potrivit art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 738/1995, se vor evidenţia separat, lunar, începând cu luna octombrie 1995.1.9. Sumele rămase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecărui an se reportează în anul următor ca venituri cu aceeaşi destinaţie.C. Modul de restituire la bugetul de stat a sumelor utilizate în anul 1995 pentru activitatea de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă1. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale are obligaţia de a restitui la bugetul de stat, până la finele anului 1996, sumele utilizate de la bugetul de stat în anul 1995 pentru finanţarea activităţii de păstrare şi de completare a carnetelor de muncă.1.2. Începând cu anul 1996, sumele se restituie la bugetul de stat, la capitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenti".1.3. Pentru nevirarea în termen se aplică prevederile legale în vigoare privind majorările pentru veniturile bugetului de stat.III. Evidenta contabilaÎn ceea ce priveşte evidenţa contabilă a operaţiunilor extrabugetare, aceasta se face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice – partea referitoare la activităţile autofinanţate.Ministru de stat,ministrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea Popescu–––––––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x