NORMĂ nr. 25 din 25 iulie 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 5 07/03/2013
ActulABROGAT DENORMA 3 07/03/2013
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 39ABROGA PEHOTARARE 29 03/04/2007
ART. 39ABROGA PENORMA 9 03/04/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 25 25/07/2007
ActulREFERIRE LALEGE 313 10/11/2005
ActulREFERIRE LAOUG 50 09/06/2005 ART. 16
ActulREFERIRE LAOUG 50 09/06/2005 ART. 21
ActulREFERIRE LAOUG 50 09/06/2005 ART. 23
ActulREFERIRE LAOUG 50 09/06/2005 ART. 24
ActulREFERIRE LALEGE (R) 411 18/10/2004 ART. 118
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 411 18/10/2004 ART. 2
ART. 11REFERIRE LAHOTARARE 19 27/02/2007
ART. 11REFERIRE LAHOTARARE 18 27/02/2007
ART. 11REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 11REFERIRE LANORMA 2 27/02/2007
ART. 13REFERIRE LAHOTARARE 22 26/09/2006
ART. 13REFERIRE LAHOTARARE 21 19/09/2006
ART. 13REFERIRE LANORMA 10 26/09/2006
ART. 13REFERIRE LANORMA 9 19/09/2006
ART. 14REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 14REFERIRE LANORMA 10 26/09/2006
ART. 15REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 16REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 17REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 18ARE LEGATURA CUHOTARARE 61 18/09/2007
ART. 18ARE LEGATURA CUNORMA 29 18/09/2007
ART. 18REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 19ARE LEGATURA CUHOTARARE 61 18/09/2007
ART. 19ARE LEGATURA CUNORMA 29 18/09/2007
ART. 19REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 20REFERIRE LANORMA 3 27/02/2007
ART. 20REFERIRE LALEGE 246 18/07/2005
ART. 20REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
ART. 31ARE LEGATURA CUHOTARARE 61 18/09/2007
ART. 31ARE LEGATURA CUNORMA 29 18/09/2007
ART. 39ABROGA PEHOTARARE 29 03/04/2007
ART. 39ABROGA PENORMA 9 03/04/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 5 07/03/2013
ActulABROGAT DENORMA 3 07/03/2013

privind marketingul fondului de pensii administrat privat(actualizată până la data de 1 octombrie 2007*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 octombrie 2007 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007 aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorAvând în vedere prevederile art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta normă reglementează activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi procedura de autorizare sau de avizare a agenţilor de marketing.
 + 
Articolul 2(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, denumită în continuare lege.(2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) marketingul fondului de pensii administrat privat reprezintă activitatea condusă de către administrator în vederea atragerii de participanţi la un fond de pensii administrat privat prin intermediul agenţilor de marketing autorizaţi sau avizaţi de către Comisie;b) agentul de marketing persoană juridică reprezintă:(i) societatea comercială nou-înfiinţată şi care este autorizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare broker de pensii private;(îi) societatea comercială constituită şi autorizată conform legilor speciale de Banca Naţională a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, care a primit avizul forului tutelar şi care este avizată de Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare intermediar de pensii private;(iii) persoana juridică română microîntreprindere care îndeplineşte prevederile legale în vigoare şi care a fost avizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat, denumită în continuare consultant de pensii private;c) agentul de marketing persoană fizică, denumit în continuare agent, reprezintă persoana fizică având un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, după caz, cu un agent de marketing persoană juridică şi care a fost avizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative;d) persoana juridică specializată reprezintă entitatea care, conform prevederilor legale, desfăşoară activităţi de formare profesională a persoanelor şi care este avizată de către Comisie să desfăşoare cursuri de pregătire profesională pentru agenţii de marketing persoane fizice;e) Registrul agenţilor de marketing ai fondului de pensii, denumit în continuare Registru, reprezintă secţiunea din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor care va cuprinde informaţii privind agenţii de marketing ai fondului de pensii administrat privat care au fost autorizaţi/avizaţi de către Comisie.
 + 
Capitolul IIMarketingul fondului de pensii administrat privat + 
Articolul 3(1) Un broker de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are un contract de mandat încheiat cu un administrator;b) a fost autorizat de către Comisie şi înscris în Registru.(2) Un intermediar de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) a primit avizul autorităţii competente în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;b) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur broker de pensii private;c) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.(3) Un consultant de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, după caz, cu un singur intermediar de pensii private;b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.(4) Un agent poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur agent de marketing persoană juridică;b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.
 + 
Articolul 4(1) Brokerul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat pentru toţi administratorii autorizaţi de către Comisie.(2) Intermediarul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator sau, după caz, pentru un singur broker de pensii private.(3) Consultantul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, după caz, un singur intermediar de pensii private.
 + 
Articolul 5(1) Agenţii vor putea desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat numai pentru un singur administrator sau, după caz, pentru un singur agent de marketing persoană juridică.(2) Agenţii unui broker de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorii cu care brokerul de pensii private are încheiate contracte de mandat.(3) Agenţii unui intermediar de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul sau, după caz, pentru brokerul de pensii private cu care intermediarul de pensii private a încheiat contract de mandat.(4) Agenţii unui consultant de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul, brokerul de pensii private sau, după caz, pentru intermediarul de pensii private cu care consultantul de pensii private a încheiat contract de mandat.
 + 
Articolul 6(1) Se interzice oricărei persoane fizice sau juridice care nu este avizată sau autorizată de către Comisie să desfăşoare activităţi de marketing şi/sau să utilizeze denumirea de agent de marketing al fondului de pensii în legătură cu o activitate desfăşurată în sistemul fondurilor de pensii administrate privat.(2) Se interzice oricărui agent de marketing al fondului de pensii să prezinte participantului în vederea obţinerii acordului de aderare informaţii care nu corespund realităţii privind administratorul şi/sau fondul de pensii administrat privat.(3) Se interzice agenţilor să aibă relaţii contractuale cu un alt agent în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.
 + 
Articolul 7(1) Administratorul este răspunzător pentru recrutarea, instruirea şi monitorizarea agenţilor de marketing al fondului de pensii, astfel încât aceştia să aibă o bună pregătire profesională în vederea îndeplinirii corespunzătoare a atribuţiilor legale şi contractuale care le revin.(2) Administratorul are obligaţia să verifice că toate actele individuale de aderare transmise către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale conţin semnăturile olografe ale agentului şi ale persoanei care a aderat la fondul de pensii administrat privat.
 + 
Capitolul IIIPregătirea agenţilor de marketing ai fondului de pensii + 
Articolul 8Pregătirea agenţilor revine administratorilor, persoanelor juridice specializate sau, după caz, brokerului de pensii private.
 + 
Articolul 9(1) Cursurile de agent şi examenele sunt organizate pe baza unei tematici privind cursul pentru agenţi, avizată în prealabil de Comisie.(2) În vederea obţinerii deciziei de avizare a tematicii privind cursul pentru agenţi, administratorul, persoana juridică specializată sau, după caz, brokerul de pensii private are obligaţia să includă în aceasta conţinutul minim publicat pe pagina web a Comisiei.(3) Administratorul, persoana juridică specializată sau, după caz, brokerul de pensii private este obligat să se asigure că persoanele fizice înscrise la cursurile de agent nu au menţiuni în cazierul judiciar.
 + 
Articolul 10Certificatul de absolvire a cursului de agent prevăzut în anexa nr. 1 este eliberat de către administrator, persoana juridică specializată sau, după caz, de brokerul de pensii private, numai după ce viitorul agent a urmat cursul şi a promovat examenul de absolvire.
 + 
Capitolul IVAutorizarea brokerului de pensii private + 
Articolul 11În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) denumirea să nu inducă în eroare publicul şi să includă în mod obligatoriu sintagma "broker de pensii private";b) să aibă un capital social subscris şi vărsat în numerar de minimum 25.000 lei;c) să aibă ca obiect unic de activitate marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN 6720 – "Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";d) să aibă un sediu permanent;e) acţionarii/asociaţii persoane fizice:(i) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar şi în cel fiscal;(îi) să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare;f) acţionarii/asociaţii persoane juridice:(i) să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau faliment;(îi) să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;g) conducătorii, astfel cum sunt definiţi în Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 18/2007:(i) să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească;(îi) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior;(iii) să aibă experienţă profesională de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau al asigurărilor;(iv) să nu fi fost sancţionaţi de către autorităţi române sau străine cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de autorizare ca broker de pensii private, cu interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;(v) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar;h) să fi achitat taxa de autorizare prevăzută pentru brokerii de pensii private, conform Normei nr. 3/2007 privind taxele de autorizare, avizare şi funcţionare în sistemul pensiilor administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 19/2007.
 + 
Articolul 12Cererea pentru autorizarea brokerului de pensii private, conform anexei nr. 2, se depune la Comisie împreună cu următoarele documente:a) actul constitutiv, în copie;b) certificatul de înmatriculare, în copie;c) actul juridic în baza căruia brokerul de pensii private deţine spaţiu destinat sediului social, în copie;d) cazierul fiscal şi judiciar, în original, pentru acţionarii/ asociaţii persoane fizice;e) declaraţia pe propria răspundere, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane fizice din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11. lit. e) pct. îi);f) certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. i);g) atestatul fiscal, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. îi);h) carnetele de muncă şi diplomele de studii semnate ale conducătorilor, din care să rezulte respectarea prevederilor art. 11 lit. g) pct. i), îi) şi iii), în copie;i) declaraţia pe propria răspundere, în original, a conducătorilor, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. g) pct. iv);j) cazierul judiciar, în original, al conducătorilor;k) dovada achitării taxei de autorizare, în copie.
 + 
Articolul 13Pentru a desfăşura şi activitatea de marketing a prospectului schemei de pensii facultative, brokerii de pensii private autorizaţi în baza prevederilor prezentei norme trebuie să îndeplinească, în scopul autorizării de către Comisie, cumulativ, următoarele condiţii:a) depun la Comisie cererea de autorizare prevăzută în Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a mai fi necesară depunerea documentelor ataşate acesteia;b) achită taxa de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice prevăzută în Norma nr. 9/2006 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 14În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, agenţii persoane juridice autorizaţi în baza prevederilor Normei nr. 10/2006, cu modificările şi completările ulterioare, depun la Comisie următoarele documente:a) cererea pentru autorizare prevăzută în anexa nr. 2;b) certificatul de înscriere de menţiuni de la oficiul registrului comerţului, din care să reiasă modificarea denumirii societăţii, în sensul includerii în denumire a sintagmei "broker de pensii private", în copie;c) dovada achitării taxei de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, prevăzută în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.
 + 
Articolul 15(1) Brokerii de pensii private achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Agenţii persoane juridice care au obţinut decizia de autorizare ca broker de pensii private conform prevederilor art. 14 achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul VAvizarea agenţilor de marketing persoane juridice şi a persoanei juridice specializate + 
Secţiunea 1Avizarea intermediarilor de pensii private + 
Articolul 16(1) Comisia avizează ca intermediari de pensii private numai entităţile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a) au ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN – 6720 "Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";b) au obţinut avizul autorităţii competente în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;c) au fost autorizate în condiţiile legislaţiei aplicabile domeniului lor de activitate;d) nu au menţiuni în cazierul fiscal;e) au achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Cererea pentru avizare, întocmită conform anexei nr. 3, se depune la Comisie de către reprezentantul legal al intermediarului de pensii private, împreună cu următoarele documente:a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;b) dovada din care să reiasă că îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), în copie;c) autorizaţia de funcţionare eliberată de autoritatea competentă, în copie;d) certificatul fiscal, în original;e) dovada achitării taxei de avizare pentru agentul de marketing persoană juridică, intermediar de pensii private, în copie.
 + 
Articolul 17Intermediarii de pensii private achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de avizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Secţiunea a 2-aAvizarea consultanţilor de pensii private + 
Articolul 18(1) În vederea obţinerii avizului în calitate de consultant de pensii private, acesta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) are ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN – 6720 "Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";a^1) denumirea societăţii să nu includă cuvântul «broker»;––––Litera a^1) a alin. (1) al art. 18 a fost introdusă de pct. 1 al art. unic din NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007, aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007.b) nu are menţiuni în cazierul fiscal;c) a achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii de marketing persoane juridice, consultanţi de pensii private, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Cererea pentru avizarea consultantului de pensii private, conform anexei nr. 4, se depune la Comisie de către reprezentantul legal împreună cu copiile pe suport magnetic ale documentelor specificate mai jos:a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;a^1) certificatul constatator de la oficiul registrului comerţului;––––Litera a^1) a alin. (2) al art. 18 a fost introdusă de pct. 2 al art. unic din NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007, aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007.b) certificatul fiscal;c) dovada achitării taxei de avizare pentru consultantul de pensii private.
 + 
Secţiunea a 3-aAvizarea agenţilor + 
Articolul 19(1) În vederea obţinerii avizului ca agent, acesta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să nu fi fost sancţionat de către autorităţi române sau străine cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de avizare ca agent, cu interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;b) a obţinut certificatul de absolvire a cursului de agent de marketing al fondului de pensii, în conformitate cu prevederile art. 10;c) are un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, după caz, cu un agent de marketing persoană juridică;d) a fost achitată taxa de avizare prevăzută pentru agenţi, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică transmite Comisiei cererea pentru avizarea agenţilor săi, întocmită conform anexei nr. 5, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă sau sub semnătură electronică furnizată de către Comisie, împreună cu următoarele documente:a) tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul;b) actele de identitate ale acestora;c) declaraţiile pe propria răspundere ale persoanelor fizice, din care să rezulte că se încadrează în prevederile alin. (1) lit. a);d) certificatele privind absolvirea cursurilor de agent, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;e) contractele de mandat semnate, inclusiv anexele la acestea;––––Litera e) a alin. (2) al art. 19 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007, aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007.f) dovada achitării taxei de avizare.(3) Tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul conţine următoarele informaţii:a) numele şi prenumele persoanelor fizice;b) codul numeric personal;c) seria şi numărul actului de identitate;d) naţionalitatea;e) numărul de telefon şi adresa de e-mail.(4) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică ce a obţinut decizia de avizare pentru agenţii săi are obligaţia de a păstra în arhiva proprie documentele menţionate la alin. (2), în formă originală, pe suport hârtie şi de a le prezenta Comisiei, ori de câte ori aceasta le solicită.
 + 
Secţiunea a 4-aAvizarea persoanei juridice specializate + 
Articolul 20Cererea pentru avizarea persoanei juridice specializate, întocmită conform anexei nr. 6, se depune la Comisie împreună cu următoarele documente:a) actul constitutiv sau dovada înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, în copie;b) încheierea judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului, cu privire la constituirea şi înregistrarea societăţii, în copie;c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;d) datele de identificare ale personalului de conducere a entităţii, după cum urmează:(i) numele şi prenumele;(îi) cetăţenia, data şi locul naşterii;(iii) codul numeric personal sau echivalentul acestuia pentru persoanele străine;(iv) seria şi numărul actului de identitate sau, pentru cetăţenii străini, ale paşaportului;(v) adresa de domiciliu sau, după caz, adresa de corespondenţă;e) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare, pentru personalul din conducerea entităţii;f) datele de identificare ale lectorilor, însoţite de curriculum vitae, certificatele de cazier judiciar şi certificatele de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;g) regulamentul intern de organizare şi desfăşurare a examenului de absolvire;h) dovada plăţii taxei de avizare prevăzute în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.
 + 
Capitolul VIEliberarea, respingerea sau retragerea deciziei de autorizare ori a avizului pentru agentul de marketing al fondului de pensii şi pentru persoana juridică specializată + 
Secţiunea 1Eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii + 
Articolul 21Comisia analizează şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
 + 
Articolul 22(1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 21, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
 + 
Articolul 23Decizia de autorizare sau de avizare se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia şi va conţine inclusiv codul de înscriere în Registru al agentului de marketing al fondului de pensii.
 + 
Articolul 24(1) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cărora s-a eliberat decizia de autorizare sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii se va face numai după obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificările condiţiilor existente la momentul obţinerii acesteia/acestuia.(2) Orice modificare a actelor constitutive ale brokerului de pensii private se va depune în mod obligatoriu la oficiul registrului comerţului numai însoţită de avizul prealabil al Comisiei.(3) Orice modificare a documentelor în baza cărora s-a obţinut decizia de avizare se va face numai cu notificarea prealabilă a Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data modificării acestora.
 + 
Secţiunea a 2-aEliberarea deciziei de avizare a persoanelor juridice specializate + 
Articolul 25Comisia analizează şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de avizare a persoanei juridice specializate în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
 + 
Articolul 26(1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 25, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
 + 
Articolul 27(1) Decizia de avizare se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia.(2) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cărora s-a eliberat decizia de avizare a persoanei juridice specializate se va face numai după obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificările condiţiilor existente la momentul obţinerii acestuia.
 + 
Secţiunea a 3-aRespingerea cererii de autorizare sau de avizare a agentului de marketing al fondului de pensii + 
Articolul 28(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de autorizare sau de avizare ca agent de marketing al fondului de pensii.(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Articolul 29O nouă cerere de autorizare sau de avizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
 + 
Secţiunea a 4-aRespingerea cererii de avizare a persoanei juridice specializate + 
Articolul 30(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de avizare ca persoană juridică specializată.(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.(4) O nouă cerere de avizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
 + 
Secţiunea a 5-aRetragerea autorizaţiei sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii + 
Articolul 31(1) Comisia este în drept să retragă autorizaţia sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii în următoarele condiţii:a) dacă autorizaţia sau avizul a fost obţinută/obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la autorizare/avizare;c) abrogată;––––Litera c) a alin. (1) al art. 31 a fost abrogată de pct. 4 al art. unic din NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007, aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007.d) ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale în vigoare;e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o perioadă de 12 luni consecutive.(2) La solicitarea administratorului sau, după caz, a agentului de marketing persoană juridică, Comisia retrage avizul agentului care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c) şi e).
 + 
Articolul 31^1În situaţia în care un agent solicită rezilierea contractului de mandat, administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică are obligaţia ca în termen de 5 zile de la solicitarea agentului să notifice Comisia în vederea retragerii avizului acestuia.––––Art. 31^1 a fost introdus de pct. 5 al art. unic din NORMA nr. 29 din 18 septembrie 2007, aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 61 din 18 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007.
 + 
Articolul 32(1) Decizia de retragere, scrisă şi motivată, se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Secţiunea a 6-aRetragerea avizului persoanei juridice specializate + 
Articolul 33Comisia este în drept să retragă avizul persoanei juridice specializate în următoarele condiţii:a) dacă avizul a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la avizare;c) la solicitarea persoanei juridice specializate;d) ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale în vigoare;e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o perioadă de 12 luni consecutive.
 + 
Articolul 34(1) Decizia de retragere, scrisă şi motivată, se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 35Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică este obligat ca în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă să informeze Comisia în cazul în care constată că agenţii săi de marketing încalcă prevederile legale.
 + 
Articolul 36(1) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică trebuie să informeze Comisia cu privire la agenţii săi de marketing cu care a încetat colaborarea, în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a intervenit încetarea contractului.(2) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică trebuie să notifice Comisia cu privire la orice schimbare referitoare la datele agenţilor săi de marketing, în termen de 10 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă.
 + 
Articolul 37(1) Comisia radiază din Registru brokerul de pensii private căruia i-a fost retrasă autorizaţia, notificând acest lucru administratorilor cu care acesta a încheiat contracte de mandat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.(2) Comisia radiază din Registru intermediarul de pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, după caz, brokerului de pensii private în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.(3) Comisia radiază din Registru consultantul de pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului, brokerului de pensii private sau, după caz, intermediarului de pensii private în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.(4) Comisia radiază din Registru agentul căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.
 + 
Articolul 38Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantă din prezenta normă.
 + 
Articolul 39La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.
 + 
Anexa 1┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ANTETUL ADMINISTRATORULUI/ BROKERULUI DE PENSII PRIVATE/PERSOANEI JURIDICE ││ SPECIALIZATE ││ ││ Nr. certificat/data eliberării ││ ││ CERTIFICAT DE ABSOLVIRE ││ Prin prezenta se atestă că domnul/doamna ……….., cu domiciliul în … ││str. ………, legitimat/legitimată cu BI/CI seria ……… nr. ……. CNP ││………, a absolvit cursul de agent al fondului de pensii administrat privat││organizat de ……….., cu o durată de ………… zile, în perioada….. .││ Domnul/doamna ……. a dobândit cunoştinţele teoretice necesare în vederea ││desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.││ Data absolvirii ………….. ││ Nota de examen …………. ││ Administrator/broker de pensii private/persoană juridică specializată ││…./(denumirea şi sediul social)….. ││ Reprezentant legal …./(numele şi prenumele)…. ││ ││ Semnătura …… Ştampila administratorului/brokerului ││ de pensii private/persoanei juridice ││ specializate │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA 2┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA ││ ALE SOCIETĂŢII │ BROKERULUI DE PENSII PRIVATE │├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤│ Subsemnatul/Subsemnata …./(numele şi prenumele)…. ││în calitate de împuternicit/împuterniciţi …/(numărul şi data procurii ││speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)….. solicit autorizarea ca ││broker de pensii private pentru fondul de pensii administrat privat …/(denu-││mirea brokerului de pensii private)….., având: ││număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ………….., ││cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului …….. . ││ Sediul social …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)………. ……./(codul poştal)…… ││ ││ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) ………………………… ││ ││ Sediul secundar*) …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)………. …../(codul poştal)…… ││ ││ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) ……………………. ││ Forma de înregistrare: …../(filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, ││punct de lucru)….. ││–- ││ *) În cazul în care există mai multe sedii secundare, se va ataşa la cere- ││rea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, ││numărul, judeţul, codul poştal. ││ ││ Prezenta cerere este însoţită de un număr de …. documente, totalizând un ││număr de ……. file. ││ ││ Semnătura împuternicitului: ………… ││ Data …………………………….. ││ ││ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ││ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA 3┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA INTERMEDIARULUI ││ ALE SOCIETĂŢII │ DE PENSII PRIVATE │├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤│Subsemnatul/Subsemnata …./(numele şi prenumele)…. ││în calitate de împuternicit/împuterniciţi …/(numărul şi data procurii ││speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)….. solicit autorizarea ca ││intermediar de pensii private ……./(denumirea societăţii) ….., având: ││număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ………….., ││cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului …….. . ││Sediul social …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)………. ……./(codul poştal)…… ││ ││Sediul secundar*) …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)…….. …../(codul poştal)…… ││ ││Forma de înregistrare: …../(filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, ││punct de lucru)….. ││ ││Numărul de telefon: ………….. Numărul de fax: ……………. ││Adresa de e-mail: ……………. ││ ││–- ││ *) În cazul în care există mai multe sedii secundare se va ataşa la cere- ││rea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, ││numărul, judeţul, codul poştal. ││ ││Prezenta cerere este însoţită de un număr de …. documente, totalizând un ││număr de ……. file. ││ ││Semnătura împuternicitului: ………… Data: ………….. ││ ││ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ││ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA 4┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA CONSULTANTULUI ││ ALE SOCIETĂŢII │ DE PENSII PRIVATE │├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤│Subsemnatul/Subsemnata …./(numele şi prenumele)…. ││în calitate de împuternicit/împuterniciţi …/(numărul şi data procurii ││speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)….. solicit avizarea în calitate││de consultant de pensii private pentru …/(denumirea administratorului, ││brokerului de pensii private, după caz, a intermediarului de pensii private)..││…., având: ││număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ………….., ││cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului …….. . ││Sediul social …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)………. …../(codul poştal)…… ││ ││Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) ………………………… ││Prezenta cerere este însoţită de un număr de …. documente, totalizând un ││număr de ……. file. ││Semnătura împuternicitului: ………… ││Data ……………….. ││ ││ ││ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ││ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA 5┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ CERERE PENTRU AVIZAREA AGENTULUI │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1. Date despre solicitant ││ Societatea de administrare a fondului de pensii administrat privat ││ Societatea Comercială ……… – S.A, având codul unic de înregistrare fis- ││cală nr. …….., Decizia de autorizare nr. …….. din data …….., cu ││sediul în ………, telefon …………, fax ……………., e-mail …., ││reprezentată legal de ………, având funcţia de ………, telefon ……..,││fax …………, e-mail ……., solicit avizarea în vederea desfăşurării ││activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Broker de pensii private ││ Societatea Comercială ……… – S.A./S.R.L., având codul unic de înregis- ││trare fiscală nr. …., Decizia de autorizare nr. ……… din data ……..,││cu sediul în ….., telefon ….., fax ……., e-mail ………, reprezentată││legal de ……, având funcţia de ……., telefon ……, fax …………, ││e-mail ……, solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de ││marketing a fondului de pensii administrat privat a: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Intermediar de pensii private ││ Societatea Comercială …….. – S.A./S.R.L., având codul unic de înregis- ││trare fiscală nr. ……, Decizia de avizare nr. ……… din data ………,││cu sediul în ……, telefon ……, fax ….., e-mail ………, reprezentată││legal de ………, având funcţia de ……, telefon …., fax …………., ││e-mail ………, solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de ││marketing a fondului de pensii administrat privat a: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Consultant de pensii private ││ Societatea Comercială …….. – S.R.L, având codul unic de înregistrare ││fiscală nr. ……, Decizia de avizare nr. ……. din data ……., cu sediul││în ……, telefon ……, fax ……., e-mail ……., reprezentată legal de ││……, având funcţia de ……, telefon ….., fax ………., e-mail ….., ││solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului ││de pensii administrat privat a: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2. Date despre agent *) ││ Numele şi prenumele agentului …………………………….. ││ Domiciliul ……………………………………………… ││ Codul numeric personal …………………………………… ││ Contract de mandat nr. ………. din data …………………. ││ Date de contact (telefon, fax, e-mail) …………………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3. Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru ││activitatea agentului ………………………………….. . ││Subsemnatul, cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii,││declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt││complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra││cărora Comisia ar trebui informată. ││ Reprezentantul legal al administratorului …………………………. ││ Reprezentantul legal al brokerului de pensii private ……………….. ││ Reprezentantul legal al intermediarului de pensii private …………… ││ Reprezentantul legal al consultantului de pensii private ……………. ││ Numele şi prenumele …………………………………………….. ││ Semnătura şi ştampila …………………………………………… ││ NOTĂ: ││ Comisia va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta ││ cerere, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege. ││ ││ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ││ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE ││–- ││*) NOTĂ: În cazul în care administratorul sau agentul de marketing persoană ││juridică prezintă spre avizare o singură dată mai mulţi agenţi, cererea ││de avizare va fi însoţită de un tabel nominal cu antetul solicitantului, anexă││la cererea de avizare. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    ANEXA 6┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA PERSOANEI ││ │ JURIDICE AUTORIZATE │├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤│ Subsemnatul/Subsemnata …./(numele şi prenumele)…. ││în calitate de împuternicit/împuterniciţi …/(numărul şi data procurii ││speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)….. solicit autorizarea ca ││persoană juridică specializată, ……………….având: ││număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului ………….., ││cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului …….. . ││ Sediul social …./(localitatea)…. …../(strada şi numărul)… ││ …./(judeţul)…….. …../(codul poştal)…… ││ ││ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) ………………………… ││ Prezenta cerere este însoţită de un număr de …. documente, totalizând un ││număr de ……. file. ││ Semnătura împuternicitului: ………… ││ Data ……………….. ││ ││ ││ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ││ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x