privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat
Având în vedere prevederile cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a) şi f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Prezenta normă reglementează procesul de autorizare a constituirii societăţii de pensii şi a administratorului unui fond de pensii administrat privat, denumit în continuare administrator. +
Articolul 2Societatea de pensii, persoană juridică română, poate administra un fond de pensii administrat privat numai în baza deciziei de autorizare de administrare, emisă de Comisie. +
Articolul 3(1) Procesul de autorizare a unui administrator de către Comisie cuprinde două etape: … a) autorizarea constituirii societăţii de pensii; … b) autorizarea ca administrator al unui fond de pensii administrat privat. … (2) Obţinerea autorizaţiei de constituire a unei societăţi de pensii nu garantează şi obţinerea autorizaţiei de administrare. … +
Articolul 4Orice entitate care a fost autorizată, avizată sau supusă unei proceduri similare în vederea funcţionării ca administrator de scheme de pensii într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European poate fi administrator, în sensul prezentei norme, şi este exceptată de la cerinţa autorizării de către Comisie. +
Articolul 5(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege. … (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii: … a) act constitutiv – contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând această denumire, în baza căruia se constituie societatea de pensii; … b) situaţii financiare – bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificărilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative şi raportul de gestiune; … c) conducători – persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotărârii organelor statutare ale unei societăţi, sunt împuternicite să conducă şi să coordoneze activitatea curentă a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja răspunderea societăţii. În această categorie nu se includ persoanele care asigură conducerea nemijlocită a sediilor secundare. În cazul sediilor secundare ale unei societăţi, persoană juridică străină, care desfăşoară activităţi pe teritoriul României, conducătorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamă, persoană juridică străină, să conducă activitatea sediului secundar şi să angajeze legal, în România, persoana juridică străină; … d) grup – ansamblu de societăţi comerciale compus dintr-o societate-mamă, filialele sale şi entităţi în care societatea-mamă sau filialele sale deţin o participare, precum şi societăţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesară consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual. … +
Capitolul IIAutorizarea constituirii societăţii de pensii +
Articolul 6Pentru eliberarea deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, Comisia analizează cererea şi documentaţia depuse de fondatori sau de reprezentanţii lor legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi în prezenta normă. +
Secţiunea 1Condiţii generale +
Articolul 7Societatea de pensii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale:a) să se constituie sub forma unei societăţi pe acţiuni; … b) să aibă ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii şi, opţional, furnizarea de pensii private; … c) denumirea societăţii de pensii să conţină obligatoriu sintagma "fond de pensii"; … d) capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtător şi nu pot fi acţiuni preferenţiale; … e) actul constitutiv al societăţii de pensii trebuie să prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi că este interzisă limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare; … f) participaţia cumulată a persoanelor fizice nu poate depăşi 5% din capitalul social al societăţii de pensii. … +
Secţiunea a 2-aCondiţii privind fondatorii +
Articolul 8(1) Fondatorii societăţii de pensii trebuie să dispună de o situaţie financiară stabilă, aptă să susţină entitatea în caz de necesitate. … (2) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să fi înregistrat, potrivit ultimei situaţii financiare şi, după caz, ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv. … (3) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane juridice care, înainte de fuziune sau de divizare, a funcţionat minimum 3 ani. … (4) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, după caz, şi să nu fi fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare. … (5) Nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societăţi de pensii persoanele juridice ori alte entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor. … (6) Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societăţi de pensii. … +
Articolul 9Persoanele fizice care au calitatea de fondator trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:a) să dispună de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi, şi care, prin nivelul lor, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii; … b) fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la art. 8 alin. (5); … c) să nu fie membri în consiliul de administraţie/conducători ai unui alt administrator de fond de pensii administrat privat ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat, să nu fie membri în consiliul de administraţie/conducători ai unei societăţi de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract şi să nu fie angajaţi sau să aibă orice fel de relaţie contractuală, directă ori indirectă, cu un alt administrator. … +
Secţiunea a 3-aCondiţii privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători +
Articolul 10Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători trebuie să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare. +
Articolul 11(1) Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: … a) să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească, conform prevederilor Legii; … b) să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţă de terţi la momentul încetării activităţii societăţii respective; … c) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai unui alt administrator ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat sau persoanelor afiliate acestuia din urmă; … d) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai societăţii de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract; … (2) Calitatea membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători garantează gestiunea corectă şi prudenţială a fondului de pensii administrat privat. … +
Articolul 12(1) Comisia are calitatea să evalueze în ce măsură experienţa acumulată de către membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie/conducători este relevantă pentru specificul şi volumul activităţii care va fi desfăşurată de societatea de pensii. … (2) Evaluarea fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie sau pentru comitetul de direcţie/conducător se va face, în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauză, precum şi de orice alte circumstanţe. În acest sens, vor fi avute în vedere, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi: … a) persoana respectivă a fost sancţionată ori i s-a refuzat o autorizaţie de către o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate ori s-a aflat în altă situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii societăţii de pensii la care persoana în cauză este propusă în calitate de membru al consiliului de administraţie sau al comitetului de direcţie/conducător, după caz; … b) persoana respectivă a exercitat fără acordul autorităţii menţionate la lit. a) o activitate pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unui astfel de acord; … c) în perioada în care persoana respectivă a deţinut calitatea de conducător sau de administrator al unei entităţi, aceasta a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă; … d) entităţile la care persoana respectivă exercită sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o autoritate din România ori din străinătate, însărcinată cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie. … +
Articolul 13(1) Nu pot deţine calitatea de fondator, membru în consiliul de administraţie, conducător sau auditor financiar al unei societăţi de pensii persoanele nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizării sistemului financiar-bancar în scopul finanţării de acte de terorism, aprobată prin Legea nr. 466/2002, şi în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările ulterioare. … (2) Nu pot deţine calitatea de fondator, acţionar, administrator, conducător sau auditor financiar al unei societăţi de pensii persoanele care au fost condamnate, printr-o sentinţă rămasă definitivă, pentru infracţiuni de corupţie, spălare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mită, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscală, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţă, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a societăţii de pensii. … (3) Interdicţia prevăzută la alin. (1) şi (2) se aplică şi în cazul fondatorilor, acţionarilor şi auditorilor financiari, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii ori persoanele care asigură conducerea activităţii curente a acestora se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2). … +
Secţiunea a 4-aDocumentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii +
Articolul 14(1) Decizia de autorizare de constituire a unei societăţi de pensii se eliberează în baza cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii, întocmită conform anexei nr. 2. … (2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se depune şi se înregistrează la Comisie de către fondatori sau reprezentanţii lor legali. … +
Articolul 15Cererea prevăzută la art. 14 alin. (1) este însoţită de următoarele documente:a) procură specială şi autentică sau, după caz, delegaţie avocaţială, semnată de toţi membrii fondatori, prin care aceştia desemnează una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentării cererii de autorizare de constituire; … b) proiectul actului constitutiv, care să conţină denumirea societăţii de pensii, conform rezervării eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, şi care să fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii; … c) documentaţia privind fondatorii, prevăzută la art. 16; … d) documentaţia privind candidaţii pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători, dacă este cazul, prevăzută la art. 17; … e) documente privind fondatorii, referitoare la eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi natura legăturilor dintre ei, conform Declaraţiei nr. 1 pe propria răspundere privind afilierea, denumită în continuare Declaraţia nr. 1, prevăzută în anexa nr. 6; … f) specimene de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; … g) proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, precum şi proceduri interne, întocmite în conformitate cu art. 18; … h) plan organizatoric şi financiar, întocmit în conformitate cu art. 19; … i) actul juridic în baza căruia societatea în curs de înfiinţare deţine spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, precum şi documente din care să reiasă că acestea îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 20. … +
Articolul 16(1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se vor prezenta următoarele documente: … a) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înmatriculării, obiectul de activitate al acesteia, persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi structura acţionariatului acesteia până la nivel de persoană fizică. Structura acţionariatului până la nivel de persoană fizică trebuie detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului; … b) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar extern, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare ale fondatorului şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă din care face parte fondatorul. În cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridică din care acestea provin trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani înainte şi trebuie să prezinte dovada că nu a înregistrat pierderi în ultimele două exerciţii financiare; … c) în cazul fondatorilor, persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. b) vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizată, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor şi care a asimilat Codul de etică emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate; … d) la solicitarea Comisiei, curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, certificat de cazier judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 17 alin. (1) lit. f), respectiv alin. (2), (3) şi (4), şi specimene de semnătură pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigură conducerea activităţii curente a fondatorului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; … e) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2 pe propria răspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi, denumită în continuare Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 şi 7. … (2) Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 10% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. a). … (3) Prevederile alin. (2) nu se aplică fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societăţii de pensii, dar care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent de cota de participare. … (4) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice, se vor prezenta următoarele documente: … a) copie a actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate; … b) curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; … c) certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 17 alin. (2), (3) şi (4); … d) declaraţie de venit, întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt; … e) date despre fondatorii societăţii de pensii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; … f) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; … g) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 şi 7; … h) cazier fiscal sau declaraţie din care să rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii. … (5) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (4) şi ale art. 9 lit. a) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat. … +
Articolul 17(1) Pentru fiecare dintre membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi pentru comitetul de direcţie/conducători va fi transmisă următoarea documentaţie: … a) copie a actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate; … b) curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; … c) copie a actului care atestă că au studii superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de diplomă, după caz; … d) chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane; … e) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Lege; … f) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4); … g) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; … h) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 şi 7. … (2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decât ţara de origine. … (3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara de origine. … (4) Pentru persoanele care au domiciliul în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile române. … +
Articolul 18(1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii va conţine cel puţin următoarele: … a) proiectul structurii organizatorice a societăţii de pensii, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie distinctă responsabilă cu analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor; … b) atribuţiile consiliului de administraţie, întocmite conform alin. (2); … c) atribuţiile fiecărui compartiment al societăţii de pensii şi relaţiile dintre acestea; … d) atribuţiile sediilor secundare ale societăţii de pensii, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activităţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social/central; … e) competenţele conducătorilor societăţii de pensii/ înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigură conducerea compartimentelor din cadrul societăţii de pensii şi din cadrul sediilor secundare, precum şi pe cele ale altor persoane care efectuează operaţiuni în numele şi pe contul societăţii de pensii. … (2) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt următoarele: … a) stabilirea direcţiilor principale de activitate şi de dezvoltare ale societăţii; … b) stabilirea sistemului contabil şi de control financiar şi aprobarea planificării financiare; … c) numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea remuneraţiei lor; … d) supravegherea activităţii directorilor; … e) pregătirea raportului anual, organizarea adunării generale a acţionarilor şi implementarea hotărârilor acesteia; … f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societăţii, potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare. … (3) Procedurile interne vor conţine cel puţin următoarele: … a) descrierea sistemului de control intern, a gradului de adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul activităţii ce urmează a fi desfăşurată, avându-se în vedere aspecte precum: capacitatea de a desfăşura activităţile propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de Comisie, îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a criteriilor minimale prevăzute de reglementările financiar-contabile în vigoare; … b) reguli privind prevenirea şi combaterea spălării banilor, emise în aplicarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 19Planul organizatoric şi financiar va fi întocmit pentru o perioadă de minimum 5 ani. +
Articolul 20(1) Spaţiul destinat sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii: … a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii; … b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate; … c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 mp; … d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate; … e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe; … f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii. … (2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii: … a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii; … b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate; … c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 mp; … d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate; … e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe; … f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii. … +
Secţiunea a 5-aProcedura de acordare sau respingere a autorizării de constituire a societăţii de pensii +
Articolul 21(1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare de constituire în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului. … (2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de constituire a societăţii de pensii se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie. … +
Articolul 22(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 21 alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii. … (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz. … +
Articolul 23(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii. … (2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare adoptării acesteia, dar nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie. … (3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ. … +
Articolul 24O nouă cerere de autorizare de constituire a societăţii de pensii poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale. +
Capitolul IIIAutorizarea de administrare +
Secţiunea 1Condiţii generale +
Articolul 25Pentru a deveni administrator, societatea de pensii înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului trebuie să obţină de la Comisie autorizarea de administrare a fondului de pensii administrat privat. +
Articolul 26(1) Pentru eliberarea deciziei de autorizare de administrare, Comisia analizează cererea şi documentaţia prevăzută de Lege, depuse de societatea de pensii prin reprezentanţii săi legali, şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în Lege şi în cap. II al prezentei norme. … (2) Pe lângă documentaţia prevăzută la alin. (1), societatea de pensii are obligaţia de a depune la Comisie şi proiectul contractului de audit. … +
Articolul 27În situaţia apariţiei oricărei modificări faţă de condiţiile avute în vedere la autorizarea de constituire a societăţii de pensii, se vor transmite documentele prevăzute la art. 15, necesare Comisiei în vederea evaluării modificărilor apărute. +
Secţiunea a 2-aProcedura de acordare sau de respingere a autorizării de administrare a fondului de pensii administrat privat +
Articolul 28(1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului. … (2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de administrare se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie. … +
Articolul 29(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 28 alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare. … (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz. … +
Articolul 30(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea de administrare. … (2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare adoptării acesteia, dar nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie. … (3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ. … +
Articolul 31O nouă cerere de autorizare de administrare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale. +
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 32Toate documentele depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii şi a autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de către reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate. +
Articolul 33Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta normă. +
Anexa 1–––-la norma––– ┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │Curriculum vitae │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Informatii personale │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Nume/Prenume │Nume Prenume │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Adresa │Numarul imobilului, numele strazii, │ │ │codul postal, localitatea, tara │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Telefon │Fix: Mobil: │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Fax │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │E-mail │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Cetatenia │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Data nasterii │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Sex │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Experienta profesionala │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Perioada │Mentionati pe rand fiecare experienta │ │ │profesionala relevanta, incepand cu │ │ │cea mai recenta dintre acestea. │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Functia sau postul ocupat │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Principalele activitati si │ │ │responsabilitati │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Numele si adresa angajatorului │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Tipul activitatii sau sectorul │ │ │de activitate │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Educatie si formare │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Perioada │Mentionati pe rand fiecare forma de │ │ │invatamant si program de formare │ │ │profesionala urmat, incepand cu cel │ │ │mai recent. │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Calificarea / diploma obtinuta │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Domenii principale studiate / │ │ │competente dobandite │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Numele si tipul institutiei │ │ │de invatamant │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Nivelul de clasificare a formei │ │ │de invatamant │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Aptitudini si competente │ │ │personale │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Limba materna │Precizati limba materna │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Limba(i) straina(e) cunoscute │ │ ├────────────────────────────────┼───────────────────┬─────────────┬───────┤ │Autoevaluare │ Inteles │ Vorbit │ Scris │ ├────────────────────────────────┼─────────┬─────────┼───────┬─────┼───────┤ │ │Abilitati│Abilitati│Interac│Expri│ │ │ │ de │de citire│tiune │mare │ │ │ │ascultare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼─────────┴─────────┴───────┴─────┴───────┤ │Limba │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Limba │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Competente si cunostinte de │Descrieti competentele si indicati │ │utilizare a calculatorului │contextul in care au fost dobandite. │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Alte competente si aptitudini │Descrieti competentele si indicati │ │ │contextul in care au fost dobandite. │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤ │Informatii suplimentare │Indicati alte informatii utile care nu │ │ │au fost mentionate anterior, de exemplu: │ │ │persoane de contact, referinte etc. │ └────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 2––-la norma––– ┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐ │ Pagina 1/1 │ │ │ │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA CA SOCIETATE DE PENSII/ │ │ DATE DE │ ADMINISTRATOR AL FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT │ │ IDENTIFICARE │ PRIVAT │ │ ALE SOCIETATII │ │ ├────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │Subsemnatul (a) ………………………………………………. │ │ (numele si prenumele) │ │ │ │ │ │In calitate de imputernicit/imputerniciti ……………………….. │ │ (nr. si data procurii speciale si │ │ autentice/delegatiei avocatiale) │ │ │ │Solict autorizarea de constituire a societatii de pensii/de administrare │ │a fondului de pensii administrat privat │ │…………………………………………………………….. │ │ (denumirea societatii) │ │ │ │avand: │ │ │ │Sediul social: ………………… …………………………. │ │ (localitate) (strada si numarul) │ │ │ │ ………………… …………………………. │ │ (judetul) (codul postal) │ │ │ │Sediul secundar:……………….. …………………………. │ │ (localitate) (strada si numarul) │ │ │ │ ………………… …………………………. │ │ (judetul) (codul postal) │ │ │ │ │ │ Forma de inregistrare a sediului secundar: │ │ …………………………………………………………….. │ │ (sucursala, reprezentanta, agentie, punct de lucru) │ │ │ │ │ │Numarul de telefon: …………. Numarul de fax: ………………. │ │ │ │ │ │Adresa de posta electronica: ………………………………….. │ │ │ │Prezenta cerere este insotita de un numar de …… documente, totalizand │ │un numar de ….. file. │ │ │ │ │ │ │ │Semnatura imputernicit: …………………….. │ │ │ │Data: ……………………….. │ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ │ │ FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE │ │ POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE │ │ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 3––-la norma––– ┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │Pagina 1/1 │ DATE DESPRE ACTIONARII ADMINISTRATORULUI FONDULUI │ │ │ DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT │ ├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤ │Actionarii administratorului – prsoane fizice │ ├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤ │Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Detinere │Cod numeric │ │crt.│ Actionari │ rezident ├────────────┬────────────────┤personal*1) │ │ │Nume si prenume│ │Nr. actiuni │% din capitalul │ │ │ │ │ │ │ social │ │ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ ├────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┤ │Actionarii administratorului – prsoane juridice*2) │ ├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤ │Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Detinere │Cod unic de │ │crt.│ Actionari*3) │ rezident ├────────────┬────────────────┤inregis- │ │ │ Denumire │ │Nr. actiuni │% din capitalul │ trare*4) │ │ │ │ │ │ social │ │ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ ├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤ └────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┘ Numele si prenumele imputernicit:……………………… Semnatura imputernicitului: ………………………….. Data: ……………–––– *1) Pentru persoanele fizice straine se va completa seria si numarul pasaportului. *2) Se vor inscrie numai actionarii societatii cu detineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completata cu "alti actionari persoane fizice/juridice cu detineri sub 5%" si, respectiv totalul detinerilor acestora. *3) Se va completa incepand cu structura actionariatului societatii care solicita autorizarea. Pentru fiecare actionar semnificativ, persoana juridica, se va completa o noua pagina precizandu-se structura actionariatului acestuia pana la nivel de actionar persoana fizica inclusiv. Nu se completeaza in cazul societatilor admise la tranzactionare pe o piata reglementata si al celor la care statul sau o autoritate a administratiei publice este actionar sau asociat, precizandu-se aceasta situatie. *4) Pentru persoanele juridice straine se va completa numarul de inregistrare la institutia similara Oficiului Registrului Comertului din statul de origine. FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE +
Anexa 4––-la norma––– ┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ Pagina 1/3 │ INFORMATII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE │ │ │ADMINISTRATIE/COMITETULUI DE DIRECTIE/CONDUCATORI│ ├────────────────────────┼────────────────────┬────────────────────────────┤ │Numele si prenumele │ Functia*1) │ Codul numeric personal │ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ ├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤ └────────────────────────┴────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─┘ Numele si prenumele imputernicitului:……………….. Semnatura imputernicitului: ……………………. Data: ……………………..––– *1) Se va completa, dupa caz, cu: CA – membru in consiliul de administratie, CD – membru al comitetului de directie, C – conducator. FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALEPagina 2/3CHESTIONARpentru membrii consiliului de administratie simembrii comitetului de directie/conducatoriAcest chestionar va fi completat de fiecare dintre membrii consiliului de administratie si membrii comitetului de directie/conducatori ai societatii de administrare. Chestionarul se intocmeste potrivit acestui model; este obligatoriu a se raspunde la toate intrebarile. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.1. Denumirea si adresa sediului societatii pentru care se comunica informatiile:………………………………………………………..2. Identitatea membrului (numele si prenumele, CNP, seria si numarul actului de identitate, emitentul si data emiterii acestuia, data si locul nasterii, cetatenia si domiciliul). Pentru cetatenii straini se va preciza, daca este cazul, si data de la care au domiciliul/resedinta in Romania.………………………………………………………..3. Functia pe care o exercitati in cadrul societatii. Se va prezenta si o scurta descriere a atributiilor si responsabilitatilor aferente.………………………………………………………..4. Comunicati orice informatii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificarii, experientei profesionale si a onorabilitatii dumneavoastra.………………………………………………………..5. Ati fost sau sunteti actionar semnificativ (care detine cel putin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat intr-o societate comerciala? In aceasta eventualitate, precizati denumirea societatii comerciale si nivelul participatiei dumneavoastra.………………………………………………………..6. Ati exercitat activitati, pentru care, potrivit dispozitiilor legale aplicabile era prevazuta obligativitatea obtinerii unei aprobari de la o autoritate de reglementare, supraveghere si/sau control din domeniul financiar-bancar din Romania sau din strainatate?………………………………………………………..7. Ati avut, dumneavoastra sau societatile la care ati exercitat ori exercitati responsabilitati de conducere si sau de administrare ori la care sunteti sau ati fost actionar semnificativ ori asociat, dificultati financiare majore sau v-ati aflat dumneavoastra ori respectivele entitati in alte situatii care sa fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate in curs de desfasurare? Daca da, faceti orice precizare utila.………………………………………………………..Pagina 3/38. Ati facut parte din Consiliul de Administratie sau din conducerea unei societati care a inregistrat o evolutie necorespunzatoare a indicatorilor de prudenta sau a facut obiectul unor masuri de supraveghere speciala, de administrare speciala ori al altor masuri similare instituite de catre o autoritate competenta?………………………………………………………..9. Autoritatile insarcinate cu supravegherea in domeniul financiar-bancar din Romania sau din strainatate v-au refuzat vreo autorizatie ori v-au aplicat vreo sanctiune dumneavoastra personal? Dar vreuneia dintre entitatile la care ati exercitat ori exercitati responsabilitati de conducere si/sau de administrare ori la care sunteti sau ati fost actionar semnificativ ori asociat? Daca da, dati detalii, indiferent daca intre timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sanctionarea, fapta sanctionata, sanctiunea si data aplicarii sanctiunii).………………………………………………………..10. Sunteti membru in consiliul de administratie sau conducator al unui alt administrator de fond de pensii administrat privat, al unei institutii de credit care indeplineste functie de depozitar sau al unei societati de servicii de investitii financiare? Daca da, faceti orice precizare utila.………………………………………………………..11. Sunteti angajat sau aveti o relatie contractuala cu o alta societate de administrare a investitiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investitii financiare sau institutie de credit care indeplineste functie de depozitar? Daca da, faceti orice precizare utila.………………………………………………………..Semnatura:…………………Data:……………………….FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTEPOT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE +
Anexa 5––-la norma––– Specimene*1) de semnatura pentru membrii Consiliului de administratie/Comitetului de directie/conducatori ………………………………………………………. (denumirea societatii care solicita autorizare de de administrare a fondului de pensii private) inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului cu numarul ……., avand Cod unic de inregistrare ……… ┌─────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐ │Nr. │ Numele si prenumele │ Calitatea │ Semnatura │ │crt. │ descifrabil │ │ │ └─────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘ ┌───────┐ │ │ 1)…………………………………………………..└───────┘ ┌───────┐ │ │ 2)…………………………………………………..└───────┘ ┌───────┐ │ │ 3)…………………………………………………..└───────┘––– *1) Prezenta anexa se va completa in fata reprezentantului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Daca unul dintre membrii consiliului de administratie/comitetului de directie/conducatori nu poate semna, in aceste conditii se va depune o declaratie notariala privind specimenul de semnatura. +
Anexa 6––-la norma––– DECLARATIE Nr. 1 pe propria raspundere privind afilierea Declaratia se intocmeste potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaratiile semnate prin imputerniciti. Subsemnatul*1) ………, cu domiciliul in ……., posesor al actului de identitate tip*2)…, seria … nr. …., eliberat de …….. la data de ……., valabil pana la data de ……., CNP …….. in calitate de*3) ……… al societatii de administrare a fondului de pensii private ……, declar prin prezenta ca am/nu am calitatea de persoana afiliata, in raport cu o persoana fizica sau juridica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2 din Legea nr. 411/2004. Subsemnatul*4) ………, reprezentant legal al Societăţii Comerciale*5) ………., cu sediul social în ………, înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr. ……… (seria, numărul şi data emiterii) ……….. şi Codul unic de înregistrare ……….., declar că Societatea Comercială*5) …………, în calitate de acţionar al societăţii de administrare a fondului de pensii private ………., are/nu are calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004. Relatii de afiliere*6): ┌───┬────────────────────┬──────────────┬─────────────────────┬──────────────┐ │Nr.│Numele si prenumele │ Felul │ Statul al carui │Participare la│ │crt│persoanei fizice/ │ afilierii │ cetatean este │ capitalul │ │ │Denumirea societatii│conform art. 2│persoana fizica si │ social al │ │ │cu care declarantul │ alin. (2) │statul de rezidenta │ societatii/ │ │ │ se afla in │ Legea nr. │al acesteia/Statul de│ drepturile │ │ │relatii de afiliere │ 411/2004 │ rezidenta al │ de vot(%) │ │ │ │ │societatii in care │ │ │ │ │ │sunt detinute actiuni│ │ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ ├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤ └───┴────────────────────┴──────────────┴─────────────────────┴──────────────┘ Data……………… Semnatura ……………….. FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE––– *1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. *2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine. *3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru al consiliului de administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducător. *4) Se completează numai în cazul acţionarilor persoane juridice, de către persoana fizică având calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al acesteia. *5) Se completează cu aceeaşi denumire. *6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât si de persoanele juridice. +
Anexa 7––-la norma––– DECLARATIE Nr. 2 pe propria raspundere privind detinerile reprezentand cel putin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societati Declaratia se intocmeste potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaratiile semnate prin reprezentare. Subsemnatul*1) ……….., cu domiciliul in ………., posesor al actului de identitate tip*2) …., seria ….. nr. ….., eliberat de ……. la data de ……., valabil pana la data de ……., CNP ………, in calitate de*3) ………….. al societatii de pensii/societatii de administrare a fondului de pensii private ……., declar prin prezenta ca am/nu am detineri care reprezinta cel putin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot: Subsemnatul*4) ………, reprezentant legal al Societăţii Comerciale*5) ………., cu sediul social în ………, înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr. ……… (seria, numărul şi data emiterii) ……….. şi Codul unic de înregistrare ……….., declar prin prezenta că Societatea Comercială*5) …………, are/nu are detineri care care reprezinta cel putin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot: Detineri individuale*6): ┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐ │Nr. │Denumirea societatii/Numele │ Statul rezident al │Participare la │ │crt.│si prenumele persoanei fizice │ societatii │ capitalul │ │ │ │in care sunt detinute│ social al │ │ │ │ actiuni │ societatii/ │ │ │ │ │ drepturile │ │ │ │ │ de vot(%) │ ├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤ ├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤ ├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤ ├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤ ├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤ └────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘ Data……………… Semnatura ……………….. FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE––– *1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. *2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine. *3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducător. *4) Se completează numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică care are calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică. *5) Se completează cu aceeaşi denumire. *6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanale juridice.––––-