NORMĂ nr. 11 din 3 octombrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 880 din 27 octombrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 10 29/04/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 105
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 106
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 107
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 108
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 109
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 110
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 111
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 112
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 113
ActulREFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 114
ActulREFERIRE LALEGE 313 10/11/2005
ActulREFERIRE LAOUG 50 09/06/2005 ART. 23
ART. 2REFERIRE LALEGE 204 22/05/2006 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 10 29/04/2014
ActulREFERIT DEHOTARARE 15 30/06/2010
ActulREFERIT DENORMA 8 30/06/2010
ActulAPROBAT DEHOTARARE 23 03/10/2006
ActulCONTINUT DEHOTARARE 23 03/10/2006
ANEXA 3REFERIT DEHOTARARE 23 29/09/2010
ANEXA 3REFERIT DENORMA 13 29/09/2010

privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative



Având în vedere prevederile art. 105-114 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisia, emite prezenta normă. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezenta normă are ca obiect stabilirea condiţiilor de avizare şi funcţionare a depozitarului activelor fondurilor de pensii facultative.
 + 
Articolul 2Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumită în continuare Lege, în legislaţia privind piaţa de capital şi în legislaţia privind piaţa bancară.
 + 
Capitolul IIAvizarea depozitarului + 
Secţiunea 1Condiţii de avizare + 
Articolul 3(1) Poate fi depozitar doar acea instituţie de credit din România, autorizată de Banca Naţională a României în conformitate cu legislaţia bancară, sau sucursala din România a unei instituţii de credit autorizată într-un stat membru al Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European, avizată de Comisie, pentru activitatea de depozitare, căreia îi sunt încredinţate spre păstrare în condiţii de siguranţă toate activele unui fond de pensii facultative.(2) De la data aderării României la Uniunea Europeană sucursalele din România ale instituţiilor de credit, autorizate pentru activitatea de depozitare într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, nu vor mai fi supuse regimului avizării de către Comisie.
 + 
Articolul 4Pentru eliberarea avizului care conferă calitatea de depozitar, Comisia analizează cererea şi documentaţia depuse de solicitant şi verifică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a) obiectul de activitate autorizat de Banca Naţională a României să cuprindă activităţi de depozitare a activelor financiare ale fondurilor de pensii facultative;b) să nu se afle în procedură de supraveghere specială sau de administrare specială;c) să dispună de capacităţi profesionale, echipamente şi capacităţi tehnice necesare pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii de depozitare;d) să desfăşoare activitate de custodie pentru o piaţă reglementată de instrumente financiare;e) să aibă capitaluri proprii mai mari de 100 milioane euro;f) să dispună de proceduri prin care să asigure păstrarea în condiţii de siguranţă a tuturor activelor fondurilor de pensii facultative şi un control permanent, din punct de vedere al respectării legalităţii, asupra operaţiunilor administratorului care acţionează în numele fondurilor de pensii.
 + 
Secţiunea a 2-aDocumente + 
Articolul 5(1) Avizul prevăzut la art. 4 se eliberează în baza unei cereri, întocmită conform anexei nr. 1 la prezenta normă, care este însoţită de următoarele documente, în copie:a) actul constitutiv, precum şi toate actele adiţionale la acesta, în cazul în care există;b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;c) autorizaţia de funcţionare emisă de Banca Naţională a României, din care să reiasă că instituţia de credit a fost autorizată să desfăşoare activităţile de depozitare a activelor financiare ale fondurilor de pensii facultative în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;d) certificatul de înscriere a menţiunilor cu privire la modificarea obiectului de activitate în conformitate cu lit. c), dacă este cazul;e) organigrama solicitantului şi funcţiile structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare, personalul alocat acesteia, modalitatea de luare şi de transmitere a deciziilor şi modalităţile interne de control, procedurile de securitate, de control şi cele aplicabile în cazul apariţiei unor cazuri de forţă majoră, care să permită păstrarea în siguranţă a tuturor activelor fondurilor de pensii facultative pe care le depozitează, o descriere a capacităţilor tehnice şi a echipamentelor de care dispune;f) procedurile scrise privind separarea activelor proprii de cele ale fondurilor de pensii pentru care desfăşoară activitatea de depozitare şi între acestea, aprobate de către consiliul de administraţie/persoanele împuternicite în acest sens;g) curriculum vitae, datat şi semnat, pentru persoanele cu funcţie de conducere din cadrul structurii organizatorice, mandatate să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare, şi pentru persoanele care le înlocuiesc pe acestea, din care să rezulte că au studii superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de diplomă şi experienţa profesională necesară;h) certificat de cazier judiciar, depus în termenul de valabilitate al acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în original, pentru persoanele din cadrul structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare şi pentru persoanele care le înlocuiesc pe acestea;i) lista cuprinzând specimenele de semnături pentru persoanele care reprezintă depozitarul în relaţia cu Comisia, întocmită conform anexei nr. 2 la prezenta normă;j) declaraţie din care să rezulte că asupra solicitantului nu este instituită măsura supravegherii sau administrării speciale, dată pe propria răspundere de cel puţin doi conducători, având competenţe stabilite prin actul constitutiv, sau de cel puţin doi salariaţi împuterniciţi de conducerea acestuia;k) dovada achitării taxelor stabilite conform legislaţiei în vigoare.(2) Cererea de avizare ca depozitar este semnată de cel puţin doi conducători, având competenţe stabilite prin actul constitutiv, sau de cel puţin doi salariaţi împuterniciţi de conducerea instituţiei de credit autorizate de Banca Naţională a României ori ai sucursalei din România a unei instituţii de credit, autorizată într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, şi poartă ştampila acesteia.
 + 
Secţiunea a 3-aEliberarea sau respingerea avizului pentru depozitar + 
Articolul 6(1) Comisia analizează cererea şi documentele anexate, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea acesteia.(2) În cazul aprobării cererii, Comisia emite în termen de 5 zile calendaristice un aviz prin care se acordă calitatea de depozitar.(3) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), care va reîncepe de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.(4) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
 + 
Articolul 7(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute la art. 4 duce la respingerea cererii pentru avizare ca depozitar.(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
 + 
Articolul 8Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia privind contenciosul administrativ.
 + 
Capitolul IIIActivitatea de depozitare + 
Articolul 9(1) Activitatea de depozitare se desfăşoară în baza unui contract de depozitare care se încheie între administrator, în numele fondului de pensii facultative, şi depozitar.(2) Contractul de depozitare este întocmit conform modelului-cadru descris în anexa nr. 3 la prezenta normă.
 + 
Articolul 10Depozitarul fondurilor de pensii facultative, denumit în continuare depozitar, va acţiona numai pe baza instrucţiunilor scrise primite de la administratorul fondurilor de pensii facultative şi în limita prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 11Depozitarul solicită administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le consideră necesare pentru încadrarea unei operaţiuni în dispoziţiile legale în vigoare.
 + 
Articolul 12Administratorul nu poate refuza depozitarului, sub pretextul confidenţialităţii, furnizarea informaţiilor şi/sau documentelor prevăzute de normele în vigoare.
 + 
Articolul 13Depozitarul primeşte sumele rezultate din contribuţiile participanţilor unui fond de pensii facultative şi creditează contul colector al fondului, deschis numai la depozitar.
 + 
Articolul 14Depozitarul înregistrează, verifică şi monitorizează toate activele deţinute de fiecare fond de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare.
 + 
Articolul 15(1) Activele fondurilor de pensii facultative trebuie evidenţiate în conturi separate pentru fiecare fond, diferite de cele ale administratorului şi ale depozitarului.(2) Depozitarul deschide conturi de instrumente financiare şi conturi bancare pentru decontarea tranzacţiilor, pe numele fiecărui fond de pensii facultative. Aceste conturi sunt debitate/creditate numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictă conformitate cu instrucţiunile administratorului.(3) Activele fondurilor de pensii facultative sunt depozitate separat pentru fiecare fond şi sunt înregistrate în aşa fel încât să fie identificate ca proprietate a fondului de pensii facultative pentru care se desfăşoară activitatea de depozitare.(4) Toate operaţiunile de creditare sau debitare a conturilor de active financiare ale fondului de pensii facultative se realizează numai prin intermediul depozitarului.
 + 
Articolul 16Depozitarul va certifica existenţa activelor fondului de pensii facultative şi va calcula valoarea activelor fondului de pensii facultative pe baza informaţiilor şi documentelor proprii, precum şi pe baza documentelor emise de alte instituţii prin intermediul cărora au fost realizate investiţii în numele fondului.
 + 
Articolul 17(1) Depozitarul efectuează plăţi din contul fondului de pensii facultative numai la primirea instrucţiunilor corespunzătoare din partea administratorului, în următoarele cazuri:a) pentru efectuarea de investiţii, potrivit Legii;b) pentru stingerea obligaţiilor, inclusiv plata taxelor, comisioanelor şi a cheltuielilor operaţionale ale fondului de pensii facultative;c) pentru orice alt scop arătat în instrucţiuni, întocmite cu respectarea prevederilor documentelor de constituire a fondului de pensii facultative.(2) În situaţiile în care depozitarul constată că sunt încălcate prevederile Legii, ale prezentei norme sau ale documentelor de constituire a fondului de pensii facultative, acesta are obligaţia de a notifica imediat Comisia şi administratorul cu privire la o asemenea situaţie.
 + 
Articolul 18Depozitarul disponibilizează instrumente financiare din portofoliul unui fond de pensii facultative numai la primirea instrucţiunilor corespunzătoare de la administrator şi numai după creditarea contului fondului cu suma reprezentând contravaloarea respectivelor instrumente financiare.
 + 
Articolul 19(1) Depozitarul este obligat să păstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalităţii operaţiunilor efectuate de către acesta în contul fondurilor de pensii facultative administrate.(2) Depozitarul nu poate să invoce clauza de confidenţialitate, prevăzută la alin. (1), în cazul controalelor efectuate de către Comisie, Banca Naţională a României sau de către autorităţile de supraveghere din statul de origine al sucursalei instituţiei de credit.
 + 
Articolul 20Pentru fiecare dintre fondurile de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare depozitarul calculează şi transmite Comisiei, în fiecare zi lucrătoare, valoarea activului net, valoarea unitară a activului net şi numărul de unităţi de fond.
 + 
Articolul 21Depozitarul informează în scris Comisia despre săvârşirea oricărui act sau fapt suspect de a reprezenta o încălcare a prevederilor legale în vigoare, în legătură cu fondurile de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare.
 + 
Articolul 22Depozitarul informează în scris Comisia cu privire la orice refuz al administratorului de a furniza informaţii şi/sau documente, împreună cu o descriere a tranzacţiei cu privire la care s-a formulat respectivul refuz, în termen de maximum 24 de ore de la primirea refuzului administratorului.
 + 
Articolul 23În situaţia prevăzută la art. 22 Comisia poate suspenda transformarea în unităţi de fond a contribuţiilor primite, precum şi transferul participanţilor la alte fonduri de pensii facultative, până la clarificarea situaţiei, dar pentru o perioadă de cel mult două zile lucrătoare de la data primirii informării.
 + 
Articolul 24În cazul în care, după furnizarea tuturor documentelor şi/sau informaţiilor relevante solicitate de către depozitar, există divergenţe cu privire la efectuarea unei operaţiuni între acesta şi administrator, depozitarul informează imediat Comisia şi transmite toate informaţiile şi documentele relevante cu privire la respectiva operaţiune.
 + 
Articolul 25Depozitarul este obligat să informeze în scris Comisia cu privire la orice abuz al administratorului în legătură cu activele fondului de pensii facultative depozitate.
 + 
Articolul 26Depozitarul este responsabil faţă de administrator, participanţi şi beneficiari în privinţa oricărui prejudiciu suferit de aceştia ca rezultat al neîndeplinirii obligaţiilor sau al îndeplinirii necorespunzătoare a acestora.
 + 
Articolul 27(1) Depozitarul poate încredinţa obligaţiile sale, asumate prin contract, unei alte entităţi, numai în cazurile de custodie a activelor achiziţionate pe pieţele externe, sub sancţiunea retragerii avizului ca depozitar pentru fonduri de pensii facultative(2) Activităţile delegate către o altă entitate sunt desfăşurate cu respectarea aceluiaşi regim aplicabil depozitarului.(3) Obligaţiile depozitarului nu vor fi afectate de faptul că a încredinţat unei alte entităţi toate sau o parte din activele pe care le are în păstrare.(4) Delegarea activităţilor către o altă entitate se face cu introducerea în prospectul schemei de pensii/ documentele fondului de pensii facultative a informaţiilor cu privire la datele de identificare a respectivei entităţi şi a activităţilor delegate, aceste informaţii fiind aduse la cunoştinţă participanţilor.(5) Depozitarul nu este absolvit de responsabilitatea privind asigurarea păstrării în siguranţă a activelor încredinţate spre păstrare unei alte entităţi.
 + 
Articolul 28(1) Este interzis depozitarului să garanteze în orice mod sau să dispună în orice alt fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului de pensii facultative.(2) Depozitarului îi este interzis să transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre păstrare în numele fondului de pensii facultative, cu excepţia cazului în care există instrucţiuni corespunzătoare din partea administratorului.(3) Interdicţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) nu se aplică în cazul dispunerii de către Comisie a unor măsuri speciale.
 + 
Articolul 29Este interzis depozitarului să acorde credite, sub orice formă, administratorului fondului de pensii facultative.
 + 
Articolul 30Activele unui fond de pensii facultative nu pot face obiectul procedurilor de executare silită declanşate de creditorii depozitarului, nu pot fi puse sub sechestru sau poprite de către aceştia şi nu pot face parte din masa credală în caz de faliment al depozitarului.
 + 
Capitolul IVNotificări transmise Comisiei + 
Articolul 31(1) Se notifică spre avizare Comisiei, împreună cu documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. g) şi h), schimbarea persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul structurii organizatorice, mandatate să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare, precum şi a persoanelor care le înlocuiesc pe acestea.(2) Orice modificare adusă documentelor menţionate la art. 5 alin. (1) lit. e), referitoare la funcţiile structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare, modalitatea de luare şi transmitere a deciziilor şi modalităţile interne de control, procedurile de securitate, control şi cele aplicabile în cazul apariţiei unor cazuri de forţă majoră, precum şi la art. 5 alin. (1) lit. f) este notificată spre avizare Comisiei.(3) Modificările actelor constitutive ale instituţiei de credit din România/sucursalei din România a unei instituţii de credit avizate de Comisie în calitate de depozitar sunt notificate Comisiei.(4) Notificările sunt transmise Comisiei în maximum două zile lucrătoare de la efectuarea modificărilor.(5) Notificările sunt însoţite de documentele care stau la baza efectuării respectivei modificări.
 + 
Articolul 32Modificările trebuie să îndeplinească toate condiţiile prevăzute în legislaţia în vigoare, avute în vedere la obţinerea avizului ca depozitar.
 + 
Articolul 33(1) Comisia poate solicita informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial.(2) În situaţia nedepunerii unor documente, precum şi în cazurile în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
 + 
Capitolul VÎncetarea contractului de depozitare + 
Articolul 34Contractul de depozitare poate înceta în următoarele cazuri:a) prin denunţare unilaterală în condiţiile stabilite în contract;b) prin acordul părţilor;c) la expirarea termenului de valabilitate a contractului;d) ca efect al retragerii avizului depozitarului.
 + 
Articolul 35(1) Încetarea contractului în oricare dintre cazurile prevăzute la art. 34 lit. a)-c) trebuie notificată Comisiei cu 90 de zile înainte de încetare.(2) Încetarea contractului produce efecte în termen de 90 de zile de la notificarea Comisiei.
 + 
Articolul 36În situaţia prevăzută la art. 34 lit. a)-c) depozitarul transmite altui depozitar activele din depozitul său, precum şi copiile evidenţelor privind îndeplinirea obligaţiilor sale, în condiţiile legii, într-o perioadă stabilită de comun acord, aprobată de Comisie, cu asigurarea continuităţii îndeplinirii obligaţiilor contractuale.
 + 
Capitolul VIRetragerea avizului depozitarului + 
Articolul 37Comisia este în drept să retragă avizul depozitarului în următoarele cazuri:a) dacă acesta a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false sau care au indus în eroare;b) dacă depozitarul nu îşi respectă obligaţiile prevăzute în legislaţia în vigoare;c) la solicitarea depozitarului;d) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la cap. II;e) la iniţierea procedurilor de supraveghere sau de administrare specială de către Banca Naţională a României ori în momentul emiterii hotărârii de deschidere a procedurii falimentului de către judecătorul sindic;f) la retragerea autorizaţiei de funcţionare de către Banca Naţională a României sau de către autorităţile competente din statul membru care supraveghează activitatea instituţiei de credit.
 + 
Articolul 38(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data retragerii avizului depozitarului, Comisia comunică această decizie depozitarului şi tuturor administratorilor care au încheiate contracte de depozitare.(2) Decizia de retragere a avizului poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia privind contenciosul administrativ.
 + 
Articolul 39(1) În cazurile prevăzute la art. 34 şi 37 administratorul are obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrătoare de la data notificării, respectiv de la data primirii deciziei de retragere a avizului depozitarului, să încheie un nou contract de depozitare cu o altă instituţie de credit avizată pentru desfăşurarea activităţii de depozitare.(2) Depozitarul cedent este obligat să predea activele fondului de pensii facultative către noul depozitar, într-o perioadă stabilită de comun acord şi aprobată de Comisie.(3) În perioada prevăzută la alin. (2) depozitarul trebuie să îşi îndeplinească în continuare toate obligaţiile asumate prin contractul de depozitare.(4) Dacă în perioada prevăzută la alin. (2) nu se realizează transferul activelor către un nou depozitar, fostul depozitar are obligaţia să notifice Comisia, care procedează la restricţionarea conturilor respectivului fond de pensii facultative până la data efectuării transferului.
 + 
Articolul 40(1) Noul contract de depozitare este transmis Comisiei, în vederea avizării, în maximum 3 zile lucrătoare de la data încheierii acestuia. Depozitarul cedent începe transferul complet al activelor deţinute pentru fondurile de pensii facultative către depozitarul primitor care a încheiat contract cu administratorul, în termen de maximum două zile lucrătoare de la avizarea de către Comisie a noului contract de depozitare.(2) Răspunderea pentru prejudiciile produse cu ocazia transferului prevăzut la alin. (1) revine depozitarului, cedent sau primitor, din culpa căruia s-a produs prejudiciul respectiv.
 + 
Articolul 41(1) În termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea procesului de transfer al activelor fondurilor de pensii facultative, depozitarul cedent întocmeşte un raport pentru fiecare fond de pensii, care conţine descrierea detaliată a modului în care a operat transferul activelor, valoarea activului net şi a activului net unitar, numărul de unităţi de fond, la data la care a fost efectuată ultima operaţiune de transfer.(2) Raportul este înaintat administratorului fondului de pensii facultative şi Comisiei.
 + 
Articolul 42Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta normă.
 + 
Anexa 1––-la normă––– ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Pagina 1/3Datele deidentificare CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITARale PENTRU FONDURI DE PENSII FACULTATIVEsolicitantului────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Subsemnatul/Subsemnata ……………………………………………..,(numele şi prenumele)în calitate de ……………………………………………….., solicitavizul pentru a desfăşura activitate de depozitare a fondurilor de pensiifacultative pentru …………………………………………………….(denumirea instituţiei de credit)………………………………………………………………, având:Sediul social ……………………….. …………………………..(localitatea) (strada şi numărul)……………………….. …………………………..(judeţul) (codul poştal)Forma de înregistrare ……………………………………………….(centrală, filială, sucursală)Numărul de telefon …………………. Numărul de fax ………………..Adresa de poştă electronică ………………………………………….Prezenta cerere este însoţită de un număr de ………. documente, totalizândun număr de ………. file.Semnătura ……………………………..ŞtampilaData:…………………….Prezenta cerere este însoţită de opisul documentelor anexate şi de un numărde …….. documente, totalizând un număr de …….. file.┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Pagina 2/3 ││Membrii consiliului de administraţie, ││comitetului de direcţie, înlocuitorii ││membrilor comitetului de direcţie, ││persoanele cu funcţie de conducere CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR││din cadrul structurii organizatorice, PENTRU FONDURI DE PENSII FACULTATIVE││care sunt mandatate să desfăşoare ││operaţiuni legate de activitatea ││de depozitare a fondurilor de pensii ││facultative, şi persoanele care le ││înlocuiesc pe acestea │├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│ Numele şi prenumele Funcţia1) │ Codul numeric personal │├───────────────────────────────────────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤├───────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤└───────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘Numele şi prenumele reprezentantului legal …………………………….Semnătura reprezentantului legal ……………………………………..Data Ştampila…………………………….1) Coloana "Funcţia" se va completa, după caz, cu: CA – membru în consiliul de administraţie, CD – membru în comitetul, de direcţie, ÎCD – înlocuitor membru în comitetul de direcţie, PDEP – personal cu funcţie de conducere din cadrul departamentului/serviciului, mandatat să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare a fondurilor de pensii facultative, ÎPDEP – înlocuitor personal cu funcţie de conducere din cadrul departamentului/serviciului, mandatat să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare.

                 
  Pagina 3/3
  Date despre acţionarii depozitarului CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR PENTRU FONDURI DE PENSII FACULTATIVE
  Acţionari depozitar – Persoane fizice/juridice
  Nr. crt. Acţionari1) Denumirea/ Numele şi prenumele Statul rezident Autoritatea competentă de supraveghere2) Deţinere Codul unic de înregistrare/codul numeric personal3)
  Nr. de acţiuni % din capitalul social
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
     
  Numele şi prenumele reprezentantului legal …………………………….
  Semnătura reprezentantului legal …………………………..
  Data ………………….. Ştampila

–––––*1) Dacă societatea are mai mult de 20 de acţionari, se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu "alţi acţionari persoane fizice şi juridice cu deţineri sub 5%ş şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora. Se va completa începând cu structura acţionariatului societăţii care solicită autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică, se va completa o nouă pagină, precizându-se structura acţionariatului acestuia până la nivel de acţionar persoană fizică, inclusiv. Nu se completează în cazul societăţilor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar ori asociat, precizându-se această situaţie.Pentru societăţile ale căror acţiuni sunt tranzacţionate pe o piaţă reglementată se vor completa acţionarii doar la nivel de acţionar semnificativ, la data completării cererii.Pentru persoanele fizice şi juridice străine se vor completa, după caz, seria şi numărul paşaportului sau numărul de înregistrare la instituţia similară oficiului registrului comerţului din statul de origine.*2) Se completează numai pentru persoanele juridice denumirea autorităţii de supraveghere din statul de origine, împreună cu datele necesare contactării acesteia (adresa completă, nr. de telefon, fax, e-mail).*3) Pentru persoanele fizice şi juridice străine se vor completa, după caz, seria şi numărul paşaportului sau numărul de înregistrare la instituţia similară oficiului registrului comerţului din statul de origine.Falsele declaraţii sau omisiunile intenţionate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale. + 
Anexa 2––-la normă–––SPECIMENE*1) DE SEMNĂTURĂ……………(denumirea instituţiei de credit care solicită aviz pentru depozitarea activelor financiare ale fondurilor de pensii facultative)………….. înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul ………., având cod unic de înregistrare ……………………………───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr.crt. Numele şi prenumele descifrabil Calitatea Semnătura───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                           ┌──────────────────┐                                                           │ │                                                           │ │ 1) ……………………………………………. └──────────────────┘                                                           ┌──────────────────┐                                                           │ │                                                           │ │ 2) ……………………………………………. └──────────────────┘                                                           ┌──────────────────┐                                                           │ │                                                           │ │ 3) ……………………………………………. └──────────────────┘–––––    *1) Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei. Dacă   una dintre persoanele care reprezintă depozitarul în relaţia cu Comisia nu   poate semna, în aceste condiţii se va depune o declaraţie notarială privind   specimenul de semnătură.
 + 
Anexa 3––-la normă–––MODEL-CADRU AL CONTRACTULUI DE DEPOZITARE + 
Articolul 1Părţile contractanteS.C. ……… S.A., cu sediul în …………, str. ……… nr. ……, sectorul ……, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr. ……., cod unic de înregistrare ……, înscrisă în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. ……, autorizată de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private prin Decizia nr. ………, reprezentată legal prin ……….., în calitate de administrator al Fondului de pensii facultative …………, înscris în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. ……….., denumită în continuare administrator;şiS.C. ……… S.A., cu sediul în …………, str. ………… nr. …., sectorul ……, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr. …….., cod unic de înregistrare ………., înscrisă în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. …….., avizată de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private prin Avizul nr. ………, reprezentată legal prin …………, în calitate de depozitar al Fondului de pensii facultative ………., denumită în continuare depozitar.
 + 
Articolul 2Definiţii(1) Activele fondului de pensii facultative, denumit în continuare fondul, reprezintă instrumentele financiare, inclusiv instrumentele financiare derivate, precum şi numerarul, rezultate ca urmare a investirii activelor personale ale participanţilor.(2) Activele depozitare reprezintă exclusiv activele transferate şi preluate în custodie la depozitar, care se regăsesc în conturi deschise pe numele Fondului şi în gestiunea depozitarului.(3) Custodia activelor reprezintă ansamblul operaţiunilor desfăşurate de către o entitate autorizată pentru prestarea de servicii de custodie.(4) Cheltuielile fondului reprezintă costuri aferente funcţionării acestuia, astfel cum sunt prevăzute în Lege şi în reglementările Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
 + 
Articolul 3Obiectul contractuluiObiectul contractului îl reprezintă păstrarea în condiţii de siguranţă a activelor fondului şi desfăşurarea de activităţi de depozitare, inclusiv de calcul, în fiecare zi lucrătoare a valorii activului net, a valorii unitare a activului net şi a numărului unităţilor de fond, cu respectarea dispoziţiilor legale privind pensiile facultative.
 + 
Articolul 4Durata contractuluiPrezentul contract este valabil pe o perioadă de ………., începând cu data intrării în vigoare.Durata contractului poate fi prelungită în funcţie de voinţa părţilor, prin acte adiţionale.
 + 
Articolul 5Obligaţiile părţilor(1) Modalitatea concretă de lucru şi de predare-preluare a evidenţelor şi activelor fondului se stabileşte prin proceduri.(2) Obligaţiile depozitarului:1. să păstreze în condiţii de siguranţă toate activele fondului aflate în custodia sa şi să le evidenţieze separat de activele sale şi ale altor entităţi;2. să deschidă conturi pe numele fondului, în care va păstra instrumentele financiare aflate în custodie;3. să deschidă un cont colector pentru colectarea contribuţiilor şi derularea operaţiunilor fondului, precum şi un cont bancar pentru decontare, aferent tranzacţiilor cu instrumente financiare. Aceste conturi vor fi debitate/creditate de către depozitar numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictă conformitate cu instrucţiunile corespunzătoare ale administratorului;4. să realizeze colectarea dividendelor, dobânzilor şi a altor fructe civile aferente activelor depozitate, la solicitarea administratorului;5. să se asigure că, în tranzacţiile având ca obiect activele fondului, orice obligaţie de plată este executată în termenul stabilit;6. să se asigure că transformarea contribuţiilor în unităţi de fond este efectuată de către administrator în conformitate cu prevederile legale;7. să calculeze valoarea activului net, valoarea unitară a activului net şi numărul de unităţi de fond şi să le transmită către administrator şi către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare;8. să îndeplinească instrucţiunile administratorului, cu excepţia cazului în care acestea sunt contrare legislaţiei în vigoare;9. să informeze în scris administratorul despre orice act sau fapt relevant pentru activitatea fondului.(3) Obligaţiile administratorului:1. să transfere în custodia depozitarului activele fondului în conturi deschise pe numele acestuia;2. să solicite depozitarului să deschidă un cont colector şi un cont bancar pentru decontarea tranzacţiilor cu instrumente financiare;3. să comunice în timp util toate informaţiile necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor depozitarului, precum şi alte informaţii solicitate de acesta pentru buna desfăşurare a obligaţiilor sale şi monitorizarea activităţii fondului;4. să achite depozitarului preţul prezentului contract;5. să informeze în scris, în timp util, depozitarul cu privire la orice schimbare cu privire la administrarea fondului.
 + 
Articolul 6Preţul contractuluiComisionul de depozitare este de ………… %, calculat din valoarea medie lunară a activului net.Pentru serviciile prestate depozitarul va percepe următoarele comisioane:…………………………………………………….. .În cazul în care nu îşi execută obligaţiile contractuale privind plata preţului contractului, administratorul va plăti din contul său penalităţi în valoare de ……..% pe zi de întârziere, din valoarea sumei datorate depozitarului.
 + 
Articolul 7Răspunderea părţilor1. În executarea prezentului contract administratorul este răspunzător pentru instrucţiunile pe care le transmite depozitarului, precum şi pentru toate actele şi faptele aferente activităţii de administrare, astfel cum este definită de legislaţia în vigoare. Depozitarul nu va fi ţinut în niciun fel răspunzător pentru neprezentarea prin omisiune sau altfel, de către administrator, a informaţiilor şi documentelor necesare calculării activelor nete ale fondului şi evidenţei unităţilor de fond. Administratorul se obligă să transmită în timp util (data şi ora limită se vor stabili prin proceduri) notificări de îndreptare a erorilor de îndată ce constată că informaţiile furnizate nu sunt exacte, corecte şi complete. În cazul în care aceste notificări nu pot fi transmise în timp util, depozitarul va opera modificările corespunzătoare la următorul calcul de activ net al fondului.2. Depozitarul este răspunzător faţă de administrator şi faţă de participanţii la fond pentru orice pierderi sau pagube suferite, atât timp cât pierderile ori pagubele au fost cauzate de îndeplinirea necorespunzătoare sau neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract.3. Depozitarul este obligat să păstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau a documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalităţii operaţiunilor efectuate de acesta în contul fondului. Confidenţialitatea nu poate fi invocată în cazul controalelor efectuate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Banca Naţională a României sau de către autorităţile de supraveghere din statul de origine al sucursalei.4. Depozitarul nu poate să garanteze în orice mod sau să dispună în orice alt fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului.5. Depozitarul nu poate să transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului, cu excepţia cazului în care există instrucţiuni corespunzătoare ale administratorului.6. Administratorul nu poate schimba depozitarul fără aprobarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.7. Depozitarul poate solicita administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le consideră necesare pentru evaluarea încadrării în dispoziţiile legale în vigoare a operaţiunilor executate în numele şi pe contul fondului. Administratorul nu va putea refuza furnizarea acestor informaţii şi/sau documente sub pretextul confidenţialităţii.
 + 
Articolul 8Forţa majorăForţa majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de …….. zile şi demonstrată în termen de …….. zile, ambele de la data apariţiei.
 + 
Articolul 9Modificarea contractuluiModificarea contractului se va face prin act adiţional, semnat de reprezentanţii legali ai părţilor, avizat de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, intrarea în vigoare a modificărilor contractului urmând a se realiza conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 10Încetarea contractuluiPrezentul contract încetează în condiţiile prevăzute la art. 37 din Norma nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006.
 + 
Articolul 11Litigii(1) Modul de soluţionare a litigiilor.(2) Instanţa competentă.
 + 
Articolul 12Dispoziţii finalePrezentul contract, împreună cu anexele şi eventualele acte adiţionale, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă formă de înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ……., în 3 (trei) exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă şi unul pentru Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, şi intră în vigoare la data autorizării fondului de către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.    Administrator,      Depozitar,………………… ………………….––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x