NORMA nr. 1/5.607 din 2 mai 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALENr. 9.606 din 26 aprilie 2000MINISTERUL FUNCTIEI PUBLICENr. 1/5.607 din 2 mai 2000MINISTERUL FINANTELORNr. 17.255 din 9 mai 2000
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 15 iunie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 538 07/06/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOUG 138 23/09/1999
ActulREFERIRE LAOUG 138 23/09/1999
ActulREFERIRE LAOUG 119 30/06/1999
ActulREFERIRE LAORDIN 2487 29/11/1996
ActulREFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 538 07/06/2001

pentru aplicarea Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat



În temeiul art. 8 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat,Ministerul Educaţiei Naţionale, împreună cu Ministerul Finanţelor şi Ministerul Funcţiei Publice, emite următoarele norme metodologice:I. Dispoziţii generale1.1. Începând cu anul 2000 unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale vor fi finanţate din fondurile alocate conform art. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999.1.2. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat sunt obligate sa dispună măsurile necesare pentru ca finanţarea cheltuielilor cu pregătirea şcolară în cursul unui exerciţiu financiar să se efectueze în funcţie de principiile şi de sursele financiare prevăzute în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999.Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat are obligaţia să îşi desfăşoare activitatea pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, în condiţii de echilibru şi autonomie financiară.1.3. În cursul execuţiei financiare fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat îşi alimentează în mod independent resursele financiare aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli propriu şi răspunde, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, de angajarea şi efectuarea cheltuielilor.II. Elaborarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Structura bugetului de venituri şi cheltuieli2.1. Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat are obligaţia să îşi întocmească bugetul de venituri şi cheltuieli propriu în care se cuprind veniturile şi cheltuielile acoperite din sursele respective (model prezentat în anexa nr. 1).Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte de fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat, al carei conducător îndeplineşte atribuţiile de ordonator tertiar de credite şi are contabilitate proprie.În cazul centrelor de execuţie bugetară bugetele de venituri şi cheltuieli se întocmesc distinct pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat, împreună cu conducerea unităţii respective, care îşi executa bugetul de venituri şi cheltuieli prin centrul de execuţie bugetară.2.2. Bugetul de venituri şi cheltuieli al unei unităţi de învăţământ preuniversitar cuprinde în structura sa:a) finanţarea proporţională cu numărul de elevi, din bugetul de stat;b) finanţarea complementara din bugetele locale;c) veniturile proprii;d) cheltuielile care se acoperă din fiecare sursa.Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte în faza de elaborare a proiectului bugetului local, respectiv al bugetului de stat, se definitiveaza şi se aproba după intrarea în vigoare a legii bugetului de stat, respectiv a bugetului local.Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat are obligaţia să îşi fundamenteze sursele de venituri şi cheltuielile pe bază de indicatori fizici şi valorici care să reflecte în mod real necesarul de finanţare, aplicându-se măsuri pentru utilizarea cu maxima eficienta a bazei materiale existente şi a fondurilor, în interesul procesului de învăţământ şi al elevilor.La fundamentarea indicatorilor din bugetul de venituri şi cheltuieli se va avea în vedere ca anul financiar bugetar se suprapune peste sfârşitul unui an şcolar (ianuarie iunie) şi începutul anului şcolar următor (septembrie decembrie).2.3. În vederea cuprinderii în bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat a finanţării proporţionale cu numărul de elevi şi de copii preşcolari, care se asigura din bugetul de stat prin Ministerul Educaţiei Naţionale, se va proceda astfel:a) Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar de Stat propune spre aprobare ministrului educaţiei naţionale criteriile şi standardele pentru stabilirea finanţării proporţionale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;b) pe baza criteriilor şi standardelor aprobate Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar de Stat propune Ministerului Educaţiei Naţionale costurile anuale, pe niveluri de instruire, în funcţie de care se stabileşte finanţarea proporţională;c) după aprobare costurile medii pe un elev se comunică de către Ministerul Educaţiei Naţionale inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;d) la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se constituie Comisia pentru stabilirea costurilor medii anuale pe un elev, cu următoarea componenta:● inspectorul şcolar general;● inspectorul general adjunct, responsabil cu activitatea instituţională, cu managementul resurselor umane şi cu activitatea didactica;● directorul tehnic administrativ al inspectoratului şcolar (şeful serviciului salarizare);● contabilul-şef al inspectoratului şcolar;● unul sau doi directori de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu experienta în administrarea fondurilor;● unul sau doi contabili-şefi de la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat sau de la centrele de execuţie bugetară;e) comisia constituită are următoarele atribuţii:● analizează situaţia fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar de stat din punct de vedere al numărului de elevi, respectiv al numărului de copii înscrişi în anul de învăţământ, al cheltuielilor necesare cu personalul şi cu manualele şcolare, al cheltuielilor de perfecţionare a personalului didactic;● stabileşte în mod obiectiv şi fundamentat costul mediu anual pe un elev, respectiv pe un copil, pe fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat, potrivit metodologiei comunicate de Ministerul Educaţiei Naţionale, precum şi suma reprezentând finanţarea proporţională cu numărul de elevi din bugetul de stat, urmărindu-se asigurarea resurselor financiare pentru buna funcţionare a fiecărei unităţi.NOTĂ:● În cuprinsul prezentelor norme metodologice, prin finanţare proporţională se înţelege finanţarea proporţională cu numărul de elevi şi copii preşcolari.● Operaţiunile prevăzute la art. 2.3 se efectuează atât în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat, cat şi în faza de repartizare definitivă a creditelor bugetare pe inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.2.3.1. Fundamentarea finanţării proporţionaleSumele necesare finanţării proporţionale se calculează de fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat pe baza numărului de elevi sau de copii pe profiluri de învăţământ şi a costului mediu anual pe un elev sau un copil, comunicate de inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.În faza de elaborare a proiectului de buget se ia în calcul numărul de elevi stabilit de fiecare unitate în funcţie de numărul de clase şi de costul mediu pe un elev sau un copil.Suma totală reprezentând finanţarea proporţională se desfăşoară în bugetul de venituri şi cheltuieli pe următoarele categorii de cheltuieli (subdiviziunile clasificaţiei economice) care se suporta din bugetul de stat, şi anume:● Cheltuieli de personal – reprezintă salariile de baza ale cadrelor didactice, precum şi salariile personalului din administraţie, calculate potrivit prevederilor legale, la care se adauga, în funcţie de situaţie, celelalte drepturi de personal prevăzute de lege, şi anume: indemnizaţii de conducere, sporuri legale, plati pentru ore suplimentare etc., contribuţii pentru asigurările sociale de stat, cheltuieli pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pentru deplasări, transferări, detaşări, contribuţii pentru constituirea Fondului de asigurări sociale de sănătate. Fundamentarea cheltuielilor de personal se va face pe baza machetei prezentate în anexa nr. 2.● Cheltuieli cu manuale şcolare – se stabilesc pe baza costului unui set de manuale pe clase (clasele I-VIII etc.), adică valoarea tuturor manualelor cuprinse într-un set se înmulţeşte cu numărul de elevi din fiecare clasa (de exemplu, pentru clasa a IV-a sunt necesare pentru un elev 8 manuale care valoreaza 113.400 lei; în şcoala sunt 70 de elevi de clasa a IV-a; suma totală este de 113.400 x 70 = 7.938.000 lei).● Cheltuieli de perfecţionare a personalului didactic – se referă la cheltuielile cu perfecţionarea personalului didactic, cheltuieli cu cazarea, diurna şi alte drepturi stabilite prin reglementările în vigoare, aferente activităţii respective.2.3.2. Fundamentarea finanţării complementare din bugetul localPotrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999, finanţarea complementara se efectuează în funcţie de necesităţile de cheltuieli ale unităţii de învăţământ preuniversitar de stat. În bugetele proprii ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi al municipiului Bucureşti se prevăd, la propunerea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, cheltuielile menţionate în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999.În acest scop, pentru buna funcţionare fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat fundamentează sumele pentru nr. crt. III şi IV din modelul bugetului de venituri şi cheltuieli prezentat în anexa nr. 1.Pentru fiecare subdiviziune se elaborează calcule de fundamentare, potrivit anexei nr. 4, folosindu-se, în principal, elemente ale execuţiei bugetare din anul precedent, cantităţile de materiale, energie, apa, gaze etc. consumate, preţurile de achiziţie, precum şi alte elemente specifice care să caracterizeze natura şi conţinutul fiecărei subdiviziuni.Dotările cu obiecte de inventar se stabilesc în toate cazurile în funcţie de starea existenta şi de necesităţile urgente de completare a dotării necesare în procesul de învăţământ în fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat.În cazul cheltuielilor care privesc reparaţii curente şi capitale la imobilele aflate în administrarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, se vor întocmi devize de cheltuieli, în conformitate cu reglementările în vigoare, având la baza oferte de la unităţile prestatoare de astfel de servicii.Pentru cheltuieli de capital se va întocmi lista acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 4a), care cuprinde în mod distinct:● obiective în continuare;● obiective noi;● cheltuieli de proiectare;● dotări independente de bunuri (cu desfăşurarea pe obiecte).2.3.3. Alte surse de venituri ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat2.3.3.1. În vederea finanţării cheltuielilor curente şi de capital, potrivit art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999, unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pot utiliza, pe lângă finanţarea proporţională cu numărul de elevi de la bugetul de stat şi finanţarea complementara de la bugetele locale, şi alte surse de venituri realizate în condiţiile legii, şi anume: venituri proprii provenite din activităţi de învăţământ, producţie şi prestări de servicii, taxe de la persoane fizice şi juridice, venituri din închirieri, donaţii, sponsorizări şi alte venituri realizate din activitatea de învăţământ.2.3.3.2. Veniturile proprii se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la pct. V "Alte surse de venituri", pe surse, astfel:a) Veniturile rezultate din activitatea de învăţământ, producţie şi prestări de servicii cuprind sume încasate de unitatea de învăţământ preuniversitar de stat din activitatea de conversie şi reconversie profesională, şcolarizare, cursuri de iniţiere în informatica, limbi străine, activităţi de producţie şi prestări de servicii etc.b) Taxe de la persoane fizice şi juridiceUnităţile de învăţământ preuniversitar de stat sunt autorizate [art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999] sa stabilească nivelul taxelor pentru desfăşurarea examenului de admitere sau a altor examene, din care se acoperă cheltuielile aferente activităţilor respective. Pentru stabilirea taxelor fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat îşi estimeaza cheltuielile cu organizarea şi desfăşurarea examenelor şi, în funcţie de numărul de elevi participanţi, stabileşte taxa pentru un elev. Conform acestor elemente se stabilesc şi prevederile din bugetul de venituri şi cheltuieli la subdiviziunea respectiva.Taxele încasate pentru tipărirea certificatelor sau a diplomelor de absolvire, după caz, reprezintă o alta sursa proprie de venit, al carei nivel se stabileşte şi se comunică de către inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti. Prevederea bugetară se calculează şi se fundamentează în funcţie de elementele respective, şi anume: numărul certificatelor sau al diplomelor de absolvire, ce urmează să fie eliberate, inmultit cu suma necesară pentru tipărirea unui certificat sau a unei diplome de absolvire.Tarifele pe elev/cursant, percepute pentru organizarea de cursuri de pregătire solicitate de persoane juridice, se stabilesc pe bază de convenţie cel puţin la nivelul cheltuielilor efectuate pentru desfăşurarea cursurilor respective.c) Veniturile din închirierea spaţiilor disponibile se prevăd în bugetul de venituri şi cheltuieli la nivelul chiriei stabilite în contractele de închiriere, la care se adauga în mod obligatoriu cheltuielile cu întreţinerea, utilitatile folosite, reparaţiile curente ale spaţiilor şi bunurilor închiriate.d) Veniturile din donaţii reprezintă sumele donate de persoane fizice şi juridice pentru a fi folosite la cheltuielile de funcţionare a unităţii de învăţământ preuniversitar de stat. Acestea se prevăd fie la nivelul execuţiei bugetare a anului precedent, fie la nivelul estimat pentru exerciţiul financiar al anului curent.e) Veniturile din sponsorizări sunt sumele care se aloca, de regula, de către persoanele juridice în scopul finanţării unei anumite acţiuni, de exemplu, finanţarea campionatelor şcolare, a activităţilor culturale, procurarea de bunuri pentru dotarea laboratoarelor etc. sau pentru completarea veniturilor unităţii de învăţământ preuniversitar de stat în vederea asigurării unei mai bune functionalitati.f) Alte venituri din activităţi de învăţământÎn toate cazurile, potrivit prevederilor legale, sponsorizarile se acordă pe bază de contract, în care sunt stipulate condiţiile şi modul de folosire a sumelor alocate, pe care unitatea de învăţământ preuniversitar de stat este obligată să le respecte.2.3.4. Cheltuieli din alte surse de venituri2.3.4.1. Cheltuielile din alte surse de venituri se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli, avându-se în vedere următoarele precizări:a) Cheltuielile acoperite din venituri rezultate din activitatea de învăţământ, producţie şi servicii se stabilesc pe bază de devize întocmite pentru fiecare activitate de producţie, învăţământ, prestări de servicii, în limita veniturilor propuse.b) Cheltuielile din taxe de la persoane fizice şi juridice:● Cheltuielile pentru desfăşurarea examenului de admitere, a altor examene sau a cursurilor de pregătire solicitate de persoanele juridice se stabilesc în limita veniturilor din taxele respective.În acest scop se întocmesc note de fundamentare în care se cuprind taxele cuvenite pentru activităţile respective şi cheltuielile aferente realizării acestor venituri, şi anume: drepturile cuvenite comisiilor de examen, cheltuielile de întreţinere a salilor de examene, procurarea rechizitelor (hârtie, ştampile, cerneala, tusuri), necesare în vederea desfăşurării examenelor. De regula, cheltuielile se încadrează în limita veniturilor prevăzute. În bugetul de venituri şi cheltuieli aceste cheltuieli se prevăd pe titluri, articole şi alineate, în funcţie de natura şi de conţinutul acestora.● Cheltuielile necesare pentru tipărirea certificatelor sau a diplomelor de absolvire se stabilesc în limita sumelor încasate pentru eliberarea certificatelor sau a diplomelor de absolvire, procedându-se conform precizărilor lit. b).c) Cheltuielile acoperite din venituri provenite din închirierea spaţiilor disponibiled) Cheltuielile din sumele încasate drept donaţii şi sponsorizări se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli pentru realizarea acţiunii stabilite în mod precis în contractele de sponsorizare. În caz contrar, sumele din sponsorizări şi din donaţii se folosesc pentru acoperirea celorlalte cheltuieli de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Aceste cheltuieli se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli pe titluri, articole şi alineate.e) Cheltuielile din alte surse de venituri realizate în condiţiile legiiDiferenţa dintre totalul veniturilor proprii şi suma cheltuielilor prevăzute la lit. a)-e) se foloseşte în completare, în funcţie de necesitaţi, de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat la acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare suportate de la bugetul de stat şi de la bugetele locale, după caz. În acest scop se efectuează calcule de fundamentare pentru fiecare categorie de cheltuieli, după care se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli la titlurile, articolele şi alineatele respective.2.3.5. Prezentarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli de către unităţile de învăţământ preuniversitar de statBugetele de venituri şi cheltuieli elaborate de unităţile de învăţământ preuniversitar de stat se prezintă atât în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a proiectelor bugetelor locale, cat şi după aprobarea bugetelor respective, astfel:2.3.5.1. La inspectoratul şcolar judeţean şi al municipiului Bucureşti se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli de către ordonatorii terţiari de credite şi de centrele de execuţie bugetară, după caz, în următoarea structura:a) ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli pe structura modelului cuprins în anexa nr. 1, la care se anexează notele de fundamentare [modelele prezentate în anexele nr. 2, 3, 3a), 4, 4a) şi 5];b) centrele de execuţie bugetară, ai căror conducatori îndeplinesc atribuţiile ordonatorilor terţiari de credite, prezintă un buget de venituri şi cheltuieli centralizat pentru toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cuprinse în centrul de execuţie bugetară, pe structura modelului prezentat în anexa nr. 1, la care se anexează câte un buget de venituri şi cheltuieli pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat împreună cu notele de fundamentare.Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, centralizează propunerile pe care le analizează şi le prezintă Ministerului Educaţiei Naţionale.2.3.5.2. La comuna, oraşul, municipiul în a cărui raza teritorială îşi desfăşoară activitatea unităţile de învăţământ preuniversitar de stat bugetul de venituri şi cheltuieli se prezintă după cum urmează:1. Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, ai căror conducatori îndeplinesc atribuţiile de ordonatori terţiari de credite fără a fi centre de execuţie bugetară prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli conform modelului prezentat în anexa nr. 6, la care anexează notele de fundamentare pentru cheltuielile care se finanţează din bugetul local respectiv [anexa nr. 4 şi 4a)].2. Pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care sunt centre de execuţie bugetară, bugetul de venituri şi cheltuieli, în forma centralizata, este structurat conform modelului prezentat în anexa nr. 6, la care se anexează câte un buget de venituri şi cheltuieli pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat pentru care se solicita finanţare, însoţit de nota de fundamentare a cheltuielilor finanţate din bugetul local respectiv.În celelalte cazuri, atunci când dintr-un buget local se finanţează o singura unitate de învăţământ preuniversitar de stat, se prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii respective, împreună cu notele de fundamentare a cheltuielilor din bugetul respectiv.Ca regula generală, bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se prezintă ordonatorilor principali de credite spre aprobare, în condiţiile legii, împreună cu un raport în care se precizează în mod documentat elementele principale care au stat la baza determinării cheltuielilor pe titluri, articole şi alineate, măsurile avute în vedere pentru înlăturarea risipei şi pentru întărirea disciplinei în utilizarea fondurilor publice etc.NOTĂ:După aprobarea bugetului de stat şi a bugetului local, după caz, ordonatorii terţiari de credite întocmesc bugetele de venituri şi cheltuieli în forma definitivă, pe baza sumelor comunicate de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi de consiliile locale, şi le prezintă acestora spre aprobare, în dublu exemplar, împreună cu prevederile anuale de venituri şi cheltuieli desfăşurate pe trimestre.2.3.5.3. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba pe unul dintre exemplare, şi anume:1. Inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, după caz, aproba bugetul centralizat, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi bugetele pe fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat pentru nr. crt. I, II, V şi VI din anexa nr. 1, care reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea finanţării proporţionale cu numărul de elevi, din bugetul de stat.2. Ordonatorii principali de credite ai comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai municipiului Bucureşti aproba din bugetele proprii finanţarea complementara a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli prezentate de ordonatorii terţiari de credite.Bugetele de venituri şi cheltuieli astfel aprobate reprezintă documentul pe baza căruia se asigura finanţarea cheltuielilor unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat în exerciţiul financiar, respectiv din bugetul local.2.3.5.4. Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia, în baza art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999, să asigure din bugetele proprii finanţarea complementara, în funcţie de necesităţile de cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul lor.În acest scop consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor vor acorda atenţie maxima examinării propunerilor de cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi vor cuprinde cu prioritate, în bugetul propriu, fondurile necesare în vederea finanţării complementare atât în faza de elaborare a bugetului local, cat şi în faza prezentării acestuia spre aprobare consiliului local.Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat vor colabora cu autorităţile locale pentru cuprinderea în bugetele locale a finanţării complementare.III. Execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat3.1. Execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cuprinde, în principal, operaţiuni care se referă la:a) alocarea de la bugetul de stat a creditelor bugetare pentru finanţarea proporţională cu numărul de elevi (copii);b) alocarea de la bugetele locale a creditelor bugetare pentru finanţarea complementara;c) încasarea veniturilor proprii pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, cu respectarea limitei şi destinaţiei stabilite prin buget;d) angajarea şi efectuarea cheltuielilor pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, cu respectarea limitei şi destinaţiei stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli.3.2. Repartizarea creditelor bugetare de către Ministerul Educaţiei Naţionale pentru finanţarea proporţională cu numărul de elevi sau de copii3.2.1. Ministerul Educaţiei Naţionale repartizează creditele bugetare pentru finanţarea proporţională cu numărul de elevi, scop în care se procedează astfel:a) Pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate, cu repartizare pe trimestre, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, solicita Ministerului Educaţiei Naţionale lunar, până la data de 20 a lunii în curs, conform modelului prezentat în anexa nr. 7, repartizarea necesarului de credite din bugetul de stat pentru asigurarea în luna următoare a finanţării proporţionale în funcţie de numărul elevilor. Necesarul lunar de credite se stabileşte la nivelul unei treimi din prevederile trimestrului în curs.b) Repartizarea creditelor bugetare se efectuează de Ministerul Educaţiei Naţionale cu dispoziţie bugetară la nivelul capitolului de cheltuieli 57.01 "Învăţământ", cu desfăşurarea pe titlurile clasificaţiei bugetare economice, şi anume: 02 "Cheltuieli de personal", 20 "Cheltuieli materiale şi servicii". Repartizarea creditelor se efectuează în perioada 25-30 a lunii în curs, pe seama inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, care au conturi deschise la unităţile de trezorerie ale municipiilor reşedinţa de judeţ şi la Direcţia de trezorerie a municipiului Bucureşti.Transmiterea dispoziţiilor bugetare la inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, se efectuează prin Direcţia generală a trezoreriei şi contabilităţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor.3.2.2. La primirea dispoziţiei bugetare unitatea trezoreriei statului înregistrează creditele bugetare repartizate de Ministerul Educaţiei Naţionale în contul inspectoratului şcolar: 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", care se desfăşoară în conturi analitice pe titluri, corespunzător repartizării creditelor bugetare.Unităţile trezoreriei statului comunică inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti primirea dispoziţiilor bugetare privind repartizarea creditelor bugetare de către Ministerul Educaţiei Naţionale, eliberand şi extrase de cont.3.2.3. După depunerea dispoziţiilor bugetare la Ministerul Finanţelor Ministerul Educaţiei Naţionale va transmite prin posta rapida, un exemplar din dispoziţia bugetară fiecărui inspectorat şcolar, pentru a cunoaşte şi a urmări repartizarea creditelor la unitatea trezoreriei statului.3.3. Repartizarea creditelor bugetare de către inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat3.3.1. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ai căror conducatori îndeplinesc atribuţiile ordonatorilor secundari de credite, prevăzute de Legea finanţelor publice nr. 72/1996, cu modificările ulterioare, au obligaţia de a repartiza cat mai urgent posibil creditele bugetare la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, pe baza cărora se asigura finanţarea proporţională cu numărul de elevi sau de copii, scop în care se procedează astfel:a) Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, ai căror conducatori îndeplinesc atribuţiile de ordonatori terţiari de credite şi care au contabilitate proprie, precum şi centrele de execuţie bugetară prezintă până la finele lunii în curs cererea pentru repartizarea creditelor bugetare aferente finanţării proporţionale pentru luna următoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.Creditele se solicita, de regula, în proporţie de o treime din prevederile trimestrului respectiv şi se fundamentează pe baza numărului de elevi sau de copii,b) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, analizează şi verifica cererile de finanţare bugetară, după care repartizează cu dispoziţie bugetară creditele aprobate fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu contabilitate proprie şi care are calitatea de ordonator tertiar de credite. Repartizarea creditelor bugetare se efectuează pe aceleaşi subdiviziuni care au fost primite de la Ministerul Educaţiei Naţionale.În cazul centrelor de execuţie bugetară creditele se repartizează de inspectoratele şcolare cu o singura dispoziţie bugetară pentru necesarul tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.c) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, prezintă dispoziţiile bugetare la unitatea trezoreriei statului la care au conturile deschise, care le transmite unităţilor teritoriale ale trezoreriei la care unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi centrele de execuţie bugetară, după caz, au conturile deschise.Pe baza dispoziţiei bugetare unităţile teritoriale ale trezoreriei statului înregistrează în contul 01 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", cu desfăşurarea în conturi analitice pe titluri, deschise pe seama unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi a centrelor de execuţie bugetară, după caz, pentru care se eliberează extrase de cont cu documentele-anexa.3.4. Deschiderea creditelor din bugetele locale pentru finanţarea complementara3.4.1. Ordonatorii terţiari de credite solicita până la data de 20 a lunii în curs ordonatorului principal de credite al bugetului local (primarul comunei, oraşului, municipiului) repartizarea necesarului de credite din bugetul local, reprezentând finanţarea complementara pentru luna următoare, în limita unei treimi din prevederile trimestriale.Ordonatorii principali de credite ai bugetului local, pe baza solicitărilor primite, deschid şi repartizează credite bugetare din bugetul local pe care îl administrează, pe seama centrelor de execuţie bugetară sau a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, după caz, care au calitatea de ordonator tertiar de credite.La unitatea de trezorerie a statului creditele deschise şi repartizate din bugetul local sunt înregistrate în contul sintetic 02 "Credite deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor finantati din bugetele locale", precum şi în conturile analitice deschise pe capitole şi titluri. Aceste conturi sunt deschise pe seama ordonatorilor terţiari de credite cu contabilitate proprie şi a centrelor de execuţie bugetară, după caz. Pentru operaţiunile înregistrate în conturile menţionate mai sus unităţile trezoreriei statului eliberează extrase de cont împreună cu documentele justificative.3.5. Încasarea veniturilor proprii3.5.1. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie încasează veniturile proprii în numerar, prin casieria proprie, de la persoane fizice şi, prin virament, de la persoane juridice în contul deschis la trezoreria statului 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învăţământ, conform Legii nr. 84/1995„.Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care îşi executa bugetul de venituri şi cheltuieli prin centrele de execuţie bugetară vor incasa în numerar venituri proprii, aplicând regulile stabilite pentru mandatar. Mandatarul se stabileşte de către directorul unităţii de învăţământ preuniversitar de stat şi poate fi: administratorul, secretarul şcolii sau un cadru didactic, după caz.Operaţiunile de încasări prin casieria proprie se organizează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi se efectuează numai pe bază de documente legale aprobate de persoane în drept, care se înregistrează cronologic în Registrul jurnal de casa.Încasările zilnice în numerar se depun de către mandatari în contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învăţământ, conform Legii nr. 84/1995„, deschis pe seama centrelor de execuţie bugetară la trezoreria statului astfel:– în prima zi lucrătoare de la încasare, în cazul în care mandatarul are sediul în localitatea în care funcţionează unitatea trezoreriei statului, la care centrul de execuţie bugetară are contul deschis;– în a doua zi lucrătoare de la încasare, în cazul în care mandatarul şi unitatea trezoreriei statului la care are contul deschis centrul de execuţie bugetară au sediul în localităţi diferite.Persoanele juridice virează sumele în contul 50.19 al unităţii de învăţământ preuniversitar de stat, respectiv al centrului de execuţie bugetară, cu ordin de plată tip trezorerie, în care se specifică pe verso natura sumelor virate.3.6. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli3.6.1. Angajarea cheltuielilor se efectuează de ordonatorii de credite pe bază de documente legale (state de plată salariale, comenzi, contracte, convenţii etc.) vizate pentru controlul financiar preventiv, întocmite distinct pentru cheltuieli care se suporta din finanţarea proporţională şi complementara din bugetul de stat, bugetul local şi din veniturile proprii, după caz.În toate documentele de plată vor fi înscrise în mod obligatoriu subdiviziunea clasificaţiei din bugetele proprii în care se încadrează plăţile respective, precum şi disponibilităţile de credite bugetare existente la data la care se angajează o plata.3.6.2. În vederea aplicării principiilor de finanţare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, stabilite în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999, cheltuielile unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat care îşi executa bugetele de venituri şi cheltuieli proprii prin centrele de execuţie bugetară se angajează şi se efectuează astfel:● Directorii unităţilor de învăţământ care nu au calitatea de ordonatori terţiari de credite semnează documentele legale menţionate la alin. 1 al pct. 3.6.1., din punct de vedere al legalităţii şi necesităţii, după care le transmit centrului de execuţie bugetară, care acorda viza de control preventiv.● Centrul de execuţie bugetară, după verificarea documentelor din punct de vedere al încadrării şi respectării limitelor şi destinaţiei creditelor din bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor respective, precum şi a dispoziţiilor legale cu privire la efectuarea cheltuielilor instituţiilor publice procedează la aprobarea plăţilor propuse pe bază de documente. La nivelul centrelor de execuţie bugetară se întocmeşte ordinul de plată care se prezintă la unitatea trezoreriei statului spre decontare.● Conducătorul centrului de execuţie bugetară îşi îndeplineşte funcţia de ordonator tertiar de credite [art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 138/1999] numai pe baza documentelor legale semnate şi prezentate de către directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.3.6.3. La ordonatorii terţiari cu contabilitate proprie şi la centrele de execuţie bugetară se organizează şi funcţionează controlul financiar preventiv în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 119/1999 privind atragerea unor sume suplimentare la bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate.3.6.4. În vederea urmăririi execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli în structura aprobată, ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetară efectuează plăţile de casa prin următoarele conturi deschise la unităţile trezoreriilor prin care îşi derulează operaţiunile de încasări şi plati, şi anume:a) Pentru finanţarea proporţională cu numărul de elevi sau de copii din bugetul de stat se deschid următoarele conturi:● contul 23.57.0102 "Cheltuielile bugetului de stat pentru învăţământ – cheltuieli de personal";● contul 23.57.0120 "Cheltuielile bugetului de stat pentru învăţământ – cheltuieli materiale şi servicii", în care se înregistrează:– plăţile cu manuale şcolare;– cheltuieli materiale şi servicii privind perfecţionarea personalului didactic.b) Pentru finanţarea complementara din bugetul local se deschid conturile:● contul 24.57.0220 "Cheltuielile bugetelor locale pentru învăţământ: cheltuieli materiale şi servicii", în care se înregistrează plăţile de casa care privesc articolele şi alineatele aferente acţiunii de învăţământ care se cuprind la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" din clasificatia economică a cheltuielilor bugetare;● contul 24.57.0270 "Cheltuielile bugetelor locale pentru învăţământ: cheltuieli de capital", în care se înregistrează plăţile de casa pentru investiţiile efectuate în baza listelor cuprinzând investiţiile aprobate din bugetul local.c) Pentru cheltuielile din venituri proprii se deschide:● contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale instituţiilor de învăţământ, conform Legii nr. 84/1995„.Acest cont se debiteaza în contabilitatea ordonatorului de credite cu sumele încasate, reprezentând venituri din taxe, închirieri, donaţii, sponsorizări etc., şi se crediteaza cu plăţile dispuse în limita prevederilor de cheltuieli din bugetul propriu şi a disponibilităţilor din cont.Pentru operaţiunile de creditare în contul 50.19 ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetară au obligaţia sa organizeze şi sa conducă evidenta plăţilor de casa pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate, astfel cum au fost aprobate cheltuielile prin bugetul de venituri şi cheltuieli fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.3.6.5. În vederea derulării în bune condiţii a execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli, ordonatorii terţiari de credite şi centrele de execuţie bugetară au obligaţia să depună la unitatea trezoreriei statului la care au deschise conturi de cheltuieli şi de disponibil o copie de pe bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate.3.6.6. Finanţarea cheltuielilor de capital se efectuează în condiţiile stabilite prin Normele metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor instituţiilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996.3.7. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetară au obligaţia să îşi înregistreze în contabilitate operaţiunile de încasări şi plati, precum şi celelalte operaţiuni cu caracter de gestiune, în mod cronologic şi sistematic, în conturile corespunzătoare din planul de conturi aprobat de Ministerul Finanţelor pentru instituţiile publice.În cadrul conturilor de finanţare bugetară, şi anume: 700.01 "Finanţare din bugetul de stat", 700.02 "Finanţare din bugetele locale", ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetară vor conduce evidenta analitica a plăţilor de casa pe capitole, subcapitole, titluri, articole şi alineate.Centrele de execuţie bugetară vor conduce evidenta analitica a plăţilor de casa în structura menţionată mai sus şi pe unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pentru care asigura execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli.3.7.1. În vederea cunoaşterii modului de utilizare a creditelor bugetare de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat fără contabilitate proprie, centrele de execuţie bugetară vor transmite acestora lunar contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli, potrivit formularului-anexa la Darea de seama contabila.3.7.2. Ordonatorii terţiari de credite cu contabilitate proprie şi centrele de execuţie bugetară vor întocmi trimestrial dări de seama contabile privind execuţia bugetară, în conformitate cu normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor.3.7.3. Creditele bugetare repartizate din bugetul de stat şi bugetele locale pe seama ordonatorilor terţiari de credite şi a centrelor de execuţie bugetară, rămase neutilizate la încheierea exerciţiului bugetar, se anulează, de drept, prin efectele Legii finanţelor publice nr. 72/1996.3.8. Măsuri tranzitorii3.8.1. Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care executa bugetele de venituri şi cheltuieli prin centrele de execuţie bugetară îşi vor putea urmări şi executa singure bugetul de venituri şi cheltuieli propriu, cu condiţia asigurării postului de economist sau de contabil, după caz, şi a dobândirii calităţii de ordonator tertiar de credite. O dată cu organizarea şi funcţionarea contabilităţii proprii unitatea de învăţământ preuniversitar de stat va solicita trezoreriei statului deschiderea conturilor prezentate la pct. 3.6.4.Centrele de execuţie bugetară vor preda pe bază de proces-verbal execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli propriu unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat – creditele bugetare repartizate, plăţile de casa din finanţarea primită de la bugetul de stat şi bugetele locale, veniturile proprii încasate, plăţile din venituri proprii, precum şi toate conturile de activ şi pasiv care privesc gestiunea unităţii de învăţământ preuniversitar de stat.Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi centrele de execuţie bugetară vor sprijini şi vor urmări preluarea şi organizarea contabilităţii asupra execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli propriu de către unităţile în cauza.Ministrul educaţiei naţionale, Andrei Marga p. Ministrul funcţiei publice,Marian Parjol,secretar de statp. Ministrul finanţelor,Sebastian Vladescu,secretar de stat + 
Anexa 1    Inspectoratul Şcolar Judeţean ……../al Municipiului Bucureşti    Unitatea de învăţământ preuniversitar de stat ………………                                             Aprobat,                                  Ordonator secundar de credite            Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul …                                                           -mii lei-─────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Denumirea Codul Prevederi din care, crt. indicatorilor clasificaţiei anuale, repartizate            financiari bugetare pe trimestre                                                          ────────────────                                                         I II III IV─────────────────────────────────────────────────────────────────────────  0 1 2 3 4 5 6 7─────────────────────────────────────────────────────────────────────────  I. Finanţarea proporţională cu 57.01     numărul de elevi din bugetul     de stat II. Cheltuieli din finanţarea 57.01     proporţională cu numărul de     elevi, din care:     (se desfăşoară pe subcapitole     şi, în cadrul acestora, pe     titluri, articole şi alineate)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────III. Finanţare complementara din 57.02     bugetul local IV. Cheltuieli din finanţarea 57.02     complementara din bugetul     local, din care:     (se desfăşoară pe subcapitole,     titluri, articole şi alineate)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  V. Alte surse de venituri,     din care:      – venituri rezultate din        activitatea de învăţământ,        producţie şi servicii      – taxe de la persoanele fizice        şi juridice, din care:        – taxe pentru examene de          admitere şi alte examene        – taxe pentru eliberarea          certificatelor sau diplomelor          de absolvire        – taxe pentru organizarea          de cursuri de pregătire          solicitate de persoanele          juridice      – venituri din închirierea        spaţiilor disponibile      – venituri din donaţii      – venituri din sponsorizări      – alte venituri din        activitatea de învăţământ───────────────────────────────────────────────────────────────────────── VI. Cheltuieli din alte surse de     venituri 57.03     (se desfăşoară pe subcapitole     şi, în cadrul acestora, pe     titluri, articole şi alineate)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Cheltuieli acoperite din     venituri rezultate din     activitatea de învăţământ,     producţie şi servicii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Cheltuieli din taxe de la     persoane fizice şi juridice:     ● cheltuieli pentru desfăşurarea       examenului de admitere     ● cheltuieli necesare pentru       tipărirea certificatelor sau a       diplomelor de absolvire─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Cheltuieli acoperite din     veniturile provenite din     închirierea spaţiilor     disponibile─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Cheltuieli din sumele încasate     drept donaţii şi sponsorizări─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Cheltuieli din alte surse de     venituri realizate în condiţiile     legii─────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Recapitulatie     Total venituri (I+III+V)     Total cheltuieli (II+IV+VI)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────       Ordonator tertiar de credite, Contabil-şef,
 + 
Anexa 2    Inspectoratul Şcolar Judeţean ………/al Municipiului Bucureşti    Unitatea de învăţământ preuniversitar de stat ……………..    Centrul de execuţie bugetară …………………………….                NOTA DE FUNDAMENTAREla titlul 02 "Cheltuieli de personal" pe anul ………    I. Personal didactic    Art. 10. – Salarii de baza plus alte sporuri

  – mii lei –
  Clasa Numărul de elevi Numărul de clase Numărul de posturi didactice Salariul mediu Total salariu de merit Salarii – plata cu ora Sporul de vechime Alte drepturi*) Total – mii lei – Cheltuieli cu salariile pe un elev
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
  I                    
  II                    
  III                    
  IV                    
  V                    
  VI                    
  VII                    
  VIII                    
  IX                    
  X                    
  XI                    
  XII                    
  TOTAL:                    

    *) Se cuprind celelalte drepturi stabilite de reglementările în vigoare.    II. Personal didactic auxiliar şi de administraţie    Salariile de baza plus alte drepturi (art. 1001-1008)                                                                    – mii lei –───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Categoriile Numărul Salariul Total Sporul Alte Total   de personal de posturi mediu salariu de drepturi cheltuieli                                       de baza vechime cu sala-                                                                   riile───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────        0 1 2 3 4 5 6───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────didactic auxiliar───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────de administraţie───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────TOTAL:───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Cheltuieli cu salariile (I+II) …………………………………NOTĂ:● Se întocmeşte de fiecare unitate de învăţământ preuniversitar.● La cheltuielile cu salariile pentru personalul titular se iau în calcul toate drepturile salariale brute (salariul de baza, sporurile acordate de legislaţia în vigoare).● Datele de personal şi sumele pentru stabilirea fondurilor de salarii se preiau din carnetele de muncă, respectiv din statele de plată din luna decembrie a fiecărui an.● Pentru personalul angajat pe bază de convenţie civilă (cumul, plata cu ora) se iau în calcul numai drepturile salariale brute.    III. Alte cheltuieli cuprinse în titlul 02 "Cheltuieli de personal"                                                                  – mii lei –───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Coloana de Denumirea Cheltuieli cu articol articolelor salariile Cota Total bugetar bugetare (art. 1001-1008) cheltuieli───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────   11 Contribuţii pentru asigurări          sociale   12 Cheltuieli pentru constituirea          Fondului pentru plata ajutorului          de şomaj   13 Deplasări, detaşări, transferări  13.01 – deplasări, detaşări,            transferări în ţara  13.02 – deplasări în străinătate   14 Contribuţii pentru constituirea          Fondului de asigurări de          sănătate───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────          TOTAL:───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Recapitulatie (mii lei):    1. Cheltuieli cu salariile (I+II) …………………………………    2. Cheltuieli cuprinse în cheltuieli de personal (III) ………………    3. Totalul cheltuielilor de personal (titlul 02) ……………………    4. Numărul de elevi ……………………………………………..    5. Cheltuieli de personal pe un elev ……………………………… + 
Anexa 3                 NOTA DE FUNDAMENTAREprivind finanţarea proporţională cu numărul de elevi

  – mii lei –
  Nr. crt. Denumirea formelor de învăţământ Numărul de elevi Costuri medii pe elev Total cheltuieli
  1. Învăţământ preşcolar      
  2. Învăţământ primar      
  3. Învăţământ gimnazial      
  4. Învăţământ liceu teoretic      
  5. Învăţământ liceu economic      
  6. Învăţământ liceu de artă      
  7. Învăţământ postliceal      
  8. Învăţământ profesional      
    TOTAL:      

 + 
Anexa 3a)Inspectoratul Şcolar Judeţean ………../al Municipiului BucureştiUnitatea ………………………………………………….Centrul de execuţie bugetară ………………………………..NOTA DE FUNDAMENTAREprivind cheltuielile care se cuprind în finanţarea proporţională cu numărul de elevi (exclusiv salariile) pentru anul …..Titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii"A. Art. 30 – Alte cheltuieli30.01 Calificarea, perfecţionarea şi specificarea profesională a salariaţilor1. Numărul cadrelor didactice înscrise la examenele de definitivat/grade didactice2. Numărul de zile/cadre didactice de participare la acţiuni de perfecţionare3. Cheltuieli medii pe o zi/cadru didactic participant la acţiuni de perfecţionare4. Cheltuieli cu perfecţionarea cadrelor didactice (col. 2 x col. 3)

  Realizări în anul de bază Propuneri %
       
       
       

    B. Art. 31 – Manuale

  Clase Numărul de elevi Costul manualelor pe o clasă Propuneri de cheltuieli cu manualele Cheltuieli cu manualele pe anul de bază % (col. 3 faţă de col. 2)
  0 1 2 3 4 5
  I          
  II          
  III          
  IV          
  V          
  VI          
  VII          
  VIII          
  TOTAL:          

    Raspundem pentru calculele efectuate.      Ordonator tertiar de credite,                                        Conducătorul compartimentului                                             financiar-contabil, + 
Anexa 4Inspectoratul Şcolar Judeţean …………../al Municipiului BucureştiUnitatea …………………………………………………….NOTA DE FUNDAMENTAREprivind cheltuielile care se cuprind în finanţarea complementara din bugetul local pentru anul ……..─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Codul Denumirea Indicatorii Realizariclasifi- subdiviziunilor specifici Propuneri în anul %catiei de cheltuieli cheltuielilor de bazabugetare şi nivelul                                         mediu de                                        cheltuieli                                        pe indicator───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────T. 20 Cheltuieli materiale şi            serviciiArt. 20 Drepturi cu caracter social            –            –            –Art. 24 Cheltuieli pentru            întreţinere şi            gospodărire24.01 Încălzit            –            –24.02 Iluminat şi forta motrica            –            –            etc.───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Raspundem pentru calculele prezentate.         Ordonator de credite,                                     Conducătorul compartimentului                                          financiar-contabil,
 + 
Anexa 4a)                     LISTAcuprinzând cheltuielile de capital finanţate din bugetul local                                                                    -mii lei-──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                  Valoarea propusă ValoareaNr. Denumirea obiectivelor pe Valoarea totală să fie executată rămasăcrt. structura în anul …… de                                                                     executat────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Obiective în continuare – – – 2. Obiective noi – – – 3. Cheltuieli de proiectare 4. Dotări independente de    bunuri – – –──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────      Ordonator de credite,                                      Conducătorul compartimentului                                          financiar-contabil,
 + 
Anexa 5    Inspectoratul Şcolar Judeţean ……../al Municipiului Bucureşti    Unitatea de învăţământ preuniversitar de stat ……………….    Centrul de execuţie bugetară ………………………………             NOTA DE FUNDAMENTARE                                                                   -mii lei-──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                 Realizari în anul                                                 de baza Propuneri──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  A. Total venituri, din care:  Taxe pentru şcolarizarea elevilor din  învăţământul profesional şi de maiştri,  pe bază de contract cu agenţii economici  şi cu alte persoane fizice şi juridice──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Taxe din organizarea de cursuri de  scurta durata şi de reconversie  profesională pe bază de contract──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Venituri din organizarea la cerere a  unor activităţi complementare  procesului de învăţământ (iniţiere  în limbi străine, informatica etc.)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Venituri din activităţile cercurilor  pe aptitudini şi interese ale  elevilor (muzica, arte plastice, dans,  turism etc.)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Venituri din activităţile de producţie  şi servicii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Venituri din chirii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Donaţii şi sponsorizări──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Taxele ocazionate de examenele de  admitere şi de eliberarea  certificatelor de absolvire  Contribuţia comitetelor de părinţi──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Venituri din activităţi culturale,  artistice, sportive etc.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Alte venituri──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  B. Total cheltuieli din venituri     proprii, din care pe activităţi:──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  1. Cheltuieli pentru activităţile     producătoare de venituri  – cheltuieli de personal, din care:    – salariul de baza:    –    –    –  – cheltuieli materiale şi servicii:    –    –  2. Cheltuieli pentru desfăşurarea     examenului de admitere,     din care:  – cheltuieli materiale şi servicii:    –    –    –    –──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  3. Cheltuieli din donaţii şi sponsorizări:  – cheltuieli materiale şi prestări de    servicii:    –    –    –    –  – cheltuieli de capital──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  4. Cheltuieli din venituri proprii     privind activitatea generală a     unităţii (se desfăşoară pe titluri şi     articole de cheltuieli)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────        Raspundem de calculele prezentate.            Ordonator de credite,                                             Conducătorul compartimentului                                                 financiar-contabil,
 + 
Anexa 6    Inspectoratul Şcolar Judeţean ………../al Municipiului Bucureşti    Unitatea de învăţământ preuniversitar de stat …………………    Centrul de execuţie bugetară ………………………………..                                              Aprobat,                                              –––                                 Ordonator principal de credite                BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIprivind finanţarea complementara din bugetul ……. pentru anul …                                                                  -mii lei-───────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Denumirea Codul Prevederi din care, crt. indicatorilor clasificaţiei anuale, repartizate            financiari bugetare pe trimestre                                                          ──────────────────                                                         I II III IV───────────────────────────────────────────────────────────────────────────  0 1 2 3 4 5 6 7─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── I. Finanţarea complementara 57.02───────────────────────────────────────────────────────────────────────────II. Cheltuieli din finanţarea 57.02    complementara,    din care:    Capitolul învăţământ se 57.02    desfăşoară pe subcapitole,    titluri, articole şi alineate───────────────────────────────────────────────────────────────────────────         Ordonator de credite,                                     Conducătorul compartimentului                                          financiar-contabil,
 + 
Anexa 7    MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE    Inspectoratul Şcolar Judeţean ……./al Municipiului Bucureşti                   NOTA DE FUNDAMENTAREpentru creditele bugetare necesare finanţării proporţionale pentru luna …..───────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Denumirea indicatorilor Total din care:crt. de fundamentare capitol ─────────────────────                                                      titlul 02 titlul 20─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Credite bugetare aprobate în bugetul    propriu (cumulat de la începutul lunii    până la finele lunii pentru care se    solicita finanţarea)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Credite bugetare repartizate până la    finele lunii în curs─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Plati de casa efectuate din creditele    repartizate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Disponibil de credite rămase la finele    lunii în curs (2-3)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Credite bugetare necesare pentru    luna următoare─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Credite de repartizat pentru luna    următoare (5-4)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Numărul de elevi şi de copii în    unitatea de învăţământ preuniversitar    de stat─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Costul mediu anual pe un elev───────────────────────────────────────────────────────────────────────────          Ordonator de credite,                                               Contabil-şef,–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x