NORMĂ METODOLOGICĂ din 21 decembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 10 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 612 26/07/2007
ActulMODIFICAT DEHG 279 21/03/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1256 18/10/2005
ActulPENTRU APLICAREAHG (R) 577 25/09/1997
ART. 1REFERIRE LAHG 1256 18/10/2005
ART. 1REFERIRE LAHG (R) 577 25/09/1997
ART. 3REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 4REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 7REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 14REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 18REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ANEXA 1REFERIRE LAHG 540 22/06/2000
ANEXA 2REFERIRE LAHG (R) 577 25/09/1997
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1256 18/10/2005
ANEXA 3REFERIRE LAHG (R) 577 25/09/1997
ANEXA 4REFERIRE LAHG 1256 18/10/2005
ANEXA 4REFERIRE LAHG (R) 577 25/09/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 612 26/07/2007
ActulMODIFICAT DEHG 279 21/03/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 2217 21/12/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 2217 21/12/2005

de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelor, republicată, astfel cum a fost modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2005



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Programul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelor, denumit în continuare Program, reprezintă sprijinul acordat de statul român pentru echiparea comunelor şi satelor din componenţa acestora cu lucrări de infrastructură rutieră şi edilitară, prin continuarea şi extinderea Programului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 577/1997, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 24 iunie 1999, astfel cum a fost modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2005.(2) Programul este compus din:a) subprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate, prevăzut în anexa nr. 1;b) subprogramul privind alimentarea cu apă a satelor, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 2(1) Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea Programului se cuprind şi se derulează prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.(2) În completarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru realizarea lucrărilor prevăzute în cadrul Programului vor fi utilizate şi soluţii alternative de finanţare, cum ar fi: alocaţii de la bugetul local, alte surse atrase (contribuţia populaţiei, sponsorizări etc.), precum şi, după caz, credite interne, credite externe rambursabile sau nerambursabile.(3) Contribuţia populaţiei la realizarea obiectivelor prevăzute în Program este benevolă, sub formă de participare în muncă sau în bani, şi este stabilită de consiliile locale, prin consultarea colectivităţilor locale.
 + 
Articolul 3(1) Consiliile locale au obligaţia de a aduce la cunoştinţă locuitorilor comunei/satului prevederile Programului, proiectele înscrise în acesta, etapele de realizare, costurile estimative şi să solicite sprijinul acestora pentru îndeplinirea lui.(2) Selecţia proiectelor care fac obiectul finanţării Programului se va face de către consiliile judeţene şi consiliile locale, în baza unor criterii stabilite de aceste autorităţi, având în vedere, în principal, zonele cu disfuncţionalităţi mari în alimentarea cu apă potabilă, comunele cu potenţial economico-turistic, precum şi asigurarea condiţiilor minimale de infrastructură rurală în comunităţile sărace.(3) Promovarea de noi proiecte va urmări posibilitatea asigurării surselor de finanţare, avându-se în vedere cu prioritate finalizarea celor începute, alinierea soluţiilor tehnice la standardele europene implementate în România, cu prevederea soluţiilor economice în proiectare, execuţie şi întreţinere.(4) Programele anuale vor viza corelarea cu termenele de punere în funcţiune a obiectivelor promovate prin procedurile de achiziţie publică şi a cuantumului posibil de asigurat în finanţarea execuţiei acestora.(5) Consiliile locale, ca autorităţi deliberative, şi primarii, ca autorităţi executive, răspund de realizarea prevederilor Programului în interesul colectivităţii locale respective.(6) Consiliile judeţene, în baza atribuţiilor lor, sprijină şi coordonează activitatea consiliilor locale în fundamentarea proiectelor, asigură asistenţa juridică şi tehnică de specialitate necesară şi monitorizează executarea lucrărilor în calitatea lor de ordonator de credite, în conformitate cu Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.(7) Consiliile locale sunt titulari de contracte pentru obiectivele din administrarea acestora.
 + 
Articolul 4Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului coordonează realizarea Programului, fundamentează, împreună cu consiliile judeţene, necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat şi urmăreşte, prin organele sale, realizarea Programului, în conformitate cu Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IISubprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate + 
Articolul 5(1) Prin drumuri de interes local, în contextul finanţării subprogramului privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate, sunt avute în vedere drumurile comunale şi drumurile de interes judeţean. Fac obiectul Programului drumurile judeţene care asigură legătura dintre comune, sectoarele de drumuri judeţene situate în intravilanul localităţilor rurale, între reşedinţele de comună cu oraşe, municipii, după caz, obiective economico-turistice.(2) Subprogramul are în vedere şi străzile principale din interiorul comunelor, în funcţie de importanţa lor.
 + 
Articolul 6(1) Categoriile de lucrări care pot fi finanţate în cadrul subprogramului prevăzut în anexa nr. 1 sunt:a) pietruiri de drumuri de interes local de pământ;b) îmbrăcăminţi bituminoase pe drumurile de interes local de pământ sau pietruite;c) refacerea îmbrăcămintei drumurilor de interes local pietruite, asfaltate sau cu îmbrăcăminţi bituminoase, degradate.(2) De asemenea, pot fi finanţate următoarele lucrări:a) corecţia elementelor geometrice – profiluri transversale şi longitudinale, curbe, supraînălţări etc.;b) amenajarea acostamentelor;c) amenajarea intersecţiilor cu alte drumuri, inclusiv cu cele de exploatare sau vicinale, prin îmbrăcăminte din macadam sau balast pe o lungime de 50 m;d) execuţia de şanţuri de colectare şi dirijare a apelor pluviale;e) construcţia de podeţe şi poduri, ziduri de sprijin şi consolidări de taluzuri, acolo unde situaţia o impune.
 + 
Articolul 7(1) Pentru a se evita scoaterea terenurilor din circuitul agricol sau silvic se vor respecta, pe cât posibil, traseul actual, lăţimea carosabilului şi ampriza existentă.(2) Lucrările noi sau de reabilitare se vor realiza pe bază de proiect tehnic, iar încredinţarea atât a elaborării documentaţiei tehnico-economice, cât şi a contractelor de execuţie a lucrărilor se va face prin contract de achiziţie publică, atribuit în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice.(3) Proiectele tehnice, indiferent de administratorul drumului, se aprobă de ordonatorul de credite, conform competenţelor stabilite prin Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Se vor urmări implementarea şi extinderea aplicării, în cadrul unor programe-pilot de proiectare, execuţie şi urmărire a comportării în exploatare, a unor soluţii constructive, materiale şi/sau tehnologii noi, prin realizarea de prototipuri şi experimentări în situ.
 + 
Articolul 8În intravilan, accesul din drumul comunal sau judeţean către gospodăriile riveranilor se va realiza prin grija şi pe cheltuiala fiecărui proprietar. Pentru o rezolvare unitară, primăriile, sub coordonarea direcţiei de specialitate din cadrul consiliului judeţean, vor elabora detalii-tip de amenajare a accesului, obligatorii pentru fiecare locuitor riveran drumului.
 + 
Articolul 9În situaţia în care un drum comunal este administrat pe tronsoane de către mai multe consilii locale, iar Programul prevede pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea integrală a acestuia, atribuţiile fiecărei primării se vor stabili pe bază de protocol, cu avizul consiliului judeţean. În protocol va fi desemnat consiliul local care răspunde de realizarea unitară a proiectului. Proiectul tehnic va fi aprobat prin ordin comun al consiliilor locale care administrează tronsoanele de drum şi va fi avizat conform legii.
 + 
Articolul 10Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri comunale şi judeţene care urmează a fi pietruite, reabilitate şi/sau asfaltate sunt investiţii publice şi se realizează în conformitate cu reglementările în domeniu. Consiliile judeţene şi locale vor urmări ca podurile noi să se realizeze corelat cu lucrările de bază. În mod similar se va proceda şi cu reparaţiile podurilor existente.
 + 
Articolul 11Autorităţile locale vor avea în vedere asigurarea unor proiecte economice în conformitate cu normativele şi standardele de proiectare în vigoare. Temele de proiectare vor face precizări cu privire la respectarea parametrilor tehnici impuşi de aceste normative.
 + 
Articolul 12(1) Autorităţile locale vor asigură realizarea activităţilor de întreţinere a drumurilor de interes local (judeţene, comunale, vicinale, străzi) pietruite, reabilitate şi/sau asfaltate, care constau, în principal, din:a) întreţinerea platformei drumului: nivelarea, astuparea gropilor, refacerea stratului de balast sau de macadam etc.;b) asigurarea scurgerii apelor din zona drumului;c) întreţinerea şi curăţarea şanţurilor, rigolelor şi drenurilor;d) întreţinerea zidurilor de sprijin;e) întreţinerea semnalizării verticale;f) repararea prin plombare a degradărilor, fisurilor;g) tratamente de suprafaţă.(2) Lucrările de întreţinere se vor efectua în conformitate cu normativele privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice în vigoare.
 + 
Capitolul IIISubprogramul privind alimentarea cu apă a satelor + 
Articolul 13(1) Subprogramul privind alimentarea cu apă a satelor asigură introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu apă şi are în vedere asigurarea alimentării cu apă în circa 30% din localităţile care nu dispun de sisteme centralizate de alimentare cu apă, prin:a) finalizarea obiectivelor de investiţii aflate în prezent în execuţie (inclusiv a celor puse în funcţiune parţial);b) începerea de noi obiective, pe bază de studii de fezabilitate aprobate, în curs de aprobare sau în elaborare la data aprobării Programului.(2) Alimentările cu apă sunt obiective de investiţii publice, iar începerea de noi obiective se va face eşalonat, în funcţie de priorităţi.
 + 
Articolul 14(1) Elaborarea documentaţiilor tehnico-economice, respectiv studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice de execuţie, şi încredinţarea execuţiei lucrărilor se vor face cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.(2) Aprobarea documentaţiilor tehnico-economice se va face cu respectarea Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în contextul avizării studiilor de fezabilitate conform reglementărilor în vigoare.(3) Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor noi de alimentare cu apă vor adopta soluţii compatibile cu reglementările de mediu din România, adaptate şi/sau armonizate cu cele ale Uniunii Europene în domeniu, avându-se în vedere, în perspectivă, şi realizarea investiţiilor care vor fi demarate în cadrul Programului naţional de construcţie a reţelei de canalizare şi de realizare a staţiilor de epurare în localităţile rurale.
 + 
Articolul 15Stabilirea priorităţilor pentru obiectivele de investiţii noi va avea în vedere rezolvarea zonelor cu disfuncţionalităţi mari în asigurarea cu apă potabilă, localităţile cu potenţial economic existent sau de perspectivă şi comunităţile sărace, în acord cu prevederile Planului de amenajare a teritoriului naţional aprobat, secţiunea a II-a "Apă": zone cuprinzând localităţi rurale, cu resurse limitate de apă, care reclamă realizarea unor lucrări prioritare de alimentare cu apă în sistem centralizat.
 + 
Articolul 16(1) În cadrul procesului de analiză, adoptare a deciziilor şi stabilire a soluţiilor, factorii implicaţi în procesul de implementare a investiţiilor de alimentare cu apă potabilă în mediul rural trebuie să aibă în vedere promovarea unor variante cât mai simple şi economice, determinate şi de tipul surselor de apă – de adâncime sau de suprafaţă.(2) La realizarea lucrărilor va fi prevăzută utilizarea exclusivă a materialelor agrementate, conform reglementărilor naţionale şi pe baza standardelor naţionale armonizate cu legislaţia şi exigenţele Uniunii Europene în domeniu.(3) Nu se vor realiza sisteme centralizate de alimentare cu apă în situaţiile în care sunt posibile adâncirea, amenajarea, curăţarea şi dezinfectarea fântânilor existente, dacă pânza de apă freatică este situată la mică adâncime, iar parametrii de calitate ai apei se încadrează în limitele admise.(4) După caz, poate fi avută în vedere şi construirea de puţuri forate de mică adâncime dotate cu pompe submersibile, conductă de refulare, staţie de clorinare, rezervor şi reţea de distribuţie locală sau ramificată.(5) Autorităţile locale vor iniţia şi vor efectua o campanie de educare a populaţiei pentru a gospodări raţional resursele de apă existente, de conştientizare a populaţiei în ceea ce priveşte importanţa lucrărilor având ca obiect apa şi mobilizarea cetăţenilor în lupta împotriva poluării resurselor de apă, în conformitate cu legislaţia europeană.(6) Autorităţile locale vor elabora o metodologie simplificată privind posibilităţile locuitorilor de branşare la reţeaua de distribuţie a apei potabile, cu costuri minime privind autorizaţia de construire şi a lucrărilor de execuţie.
 + 
Capitolul IVAtribuţii şi responsabilităţi în coordonarea Programului + 
Articolul 17Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin direcţia de specialitate, coordonează realizarea Programului, scop în care:a) fundamentează, împreună cu consiliile judeţene, necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat către bugetele locale, în conformitate cu priorităţile comunităţilor locale, distinct pe obiective şi/sau localităţi, pe subprograme şi pe surse de finanţare, în condiţiile legii;b) prezintă şi susţine la Ministerul Finanţelor Publice necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat, în limita valorică posibil de mobilizat cu această destinaţie, ca anexă la proiectul legii anuale de aprobare a bugetului de stat;c) sprijină, printr-o îndrumare metodologică unitară şi coerentă, elaborarea de către consiliile judeţene şi consiliile locale a programelor proprii, asigură controlul respectării prevederilor programului aprobat şi a priorităţilor prevăzute;d) participă, prin reprezentanţi specialişti, în comisiile de evaluare a ofertelor în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de proiectare şi/sau execuţie pentru obiectivele din Program;e) urmăreşte aplicarea Programului prin organizarea periodică de analize asupra modului de derulare a acestuia şi iniţiază, împreună cu consiliile judeţene implicate, măsuri pentru eliminarea disfuncţionalităţilor apărute;f) participă, prin reprezentanţi specialişti, la activităţile comisiilor de recepţie la terminarea lucrărilor şi finală, pentru obiectivele din Program.
 + 
Articolul 18(1) Fundamentarea necesarului anual de fonduri se stabileşte pe subprograme şi obiective de către consiliile judeţene, împreună cu consiliile locale, pe baza listelor cuprinzând propunerile de obiective, pentru a fi prevăzute în programul anual, şi a priorităţilor justificate de către autorităţile locale, şi se prezintă Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.(2) Necesarul de fonduri va fi fundamentat astfel:a) pentru lucrările în continuare, în funcţie de realizările valorice la zi, restul de executat actualizat pe baza indicilor de inflaţie prognozaţi la data de 1 ianuarie a anului pentru care se stabileşte necesarul, stadiul fizic al execuţiei şi termenul de punere în funcţiune contractat;b) pentru obiectivele noi, în funcţie de stadiul pregătirii şi aprobării documentaţiei de execuţie şi de posibilităţile de asigurare cu fonduri, avându-se în vedere necesitatea ca în primul an de execuţie să fie asigurate fonduri, pentru minimum 40% din valoarea lucrării.(3) Necesarul va fi stabilit la termenele prevăzute pentru elaborarea bugetului de stat prin Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi va fi defalcat pe surse de finanţare, şi anume:a) sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;b) credite interne;c) credite externe, rambursabile sau nerambursabile;d) alocaţii din bugetul local şi din alte surse atrase, cum ar fi contribuţia populaţiei, sponsorizări etc.(4) Fiecare consiliu local are obligaţia de a identifica şi de a propune şi alte surse de finanţare, altele decât cele exemplificate la alineatul precedent, sau altele care să sprijine bugetul de stat şi care să contribuie la urgentarea realizării lucrărilor.
 + 
Articolul 19Finanţarea Programului:(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului analizează şi verifică propunerile prezentate de consiliile judeţene şi încadrarea acestora în Program şi stabileşte distinct creditele bugetare ce urmează să fie cuprinse în proiectul bugetului propriu.(2) După intrarea în vigoare a legii anuale a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului repartizează pe consilii judeţene, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de priorităţile locale, suma anuală aprobată pentru derularea Programului, pe care o comunică acestora, defalcată pe subprograme.(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului analizează şi avizează listele cu propunerile de finanţare primite de la consiliile judeţene şi elaborate în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3, după care întocmeşte şi transmite acestora, pe subprograme, listele anuale de finanţare, aprobate de conducerea ministerului după acelaşi model prevăzut în anexa nr. 3.(4) Consiliile judeţene încheie convenţii cu consiliile locale pentru alocarea către acestea a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru finanţarea proiectării şi execuţiei lucrărilor înscrise în Program.
 + 
Articolul 20(1) Lunar, consiliile judeţene vor transmite direcţiei coordonatoare a Programului din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, până la data de 5 a lunii următoare celei expirate, situaţia privind derularea Programului pe anul în curs, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4, precum şi extrasul de cont la zi.(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului verifică solicitările de finanţare înscrise de către consiliile judeţene, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 4, după care întocmeşte şi transmite acestora, pe subprograme, listele lunare de finanţare, aprobate de conducerea ministerului după acelaşi model prevăzut în anexa nr. 4, şi le virează acestora, lunar, sumele solicitate, cu ordin de plată tip trezorerie, în conturile consiliilor judeţene, deschise la unităţile Trezoreriei Statului, în limita plafoanelor anuale aprobate. Pentru o derulare mai eficientă a Programului consiliile judeţene vor deschide conturi separate pentru finanţarea subprogramului privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi a subprogramului privind alimentarea cu apă a satelor.(3) Situaţiile de lucrări lunare, întocmite de către executanţi în vederea decontării, vor fi verificate şi însuşite de inspectori de specialitate autorizaţi, primari, reprezentanţi autorizaţi ai consiliilor judeţene, şi vor fi vizate, din punctul de vedere al calităţii lucrărilor executate, de către reprezentanţii inspectoratului de stat în construcţii teritorial.(4) Consiliile judeţene, pe baza convenţiilor încheiate cu consiliile locale şi în urma verificării situaţiilor de lucrări, virează lunar, din contul menţionat mai sus, sumele respective în conturile deschise, pe subprograme, la trezorerie de către consiliile locale beneficiare de lucrări.(5) În conturile deschise de către consiliile judeţene la unităţile Trezoreriei Statului pentru finanţarea Programului se vor reţine numai sumele repartizate pentru obiectivele nominalizate să fie finanţate de către acestea.
 + 
Articolul 21(1) Aceste venituri se vor evidenţia în bugetele locale şi se vor utiliza pentru realizarea unor cheltuieli curente şi de capital din competenţa de finanţare a autorităţilor administraţiei publice locale pentru finanţarea Programului.(2) Consiliile judeţene şi consiliile locale răspund, în condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor cuprinse în listele aprobate în acest scop.(3) Consiliile judeţene asigură evidenţa primirii şi utilizării fondurilor în conturile deschise pe seama acestora la unităţile Trezoreriei Statului.(4) La finele anului de plan, consiliile judeţene vor justifica Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sumele primite, potrivit modelului de decont prevăzut în anexa nr. 5, care se va transmite până la data de 20 ianuarie a anului următor celui expirat.(5) În scopul îmbunătăţirii monitorizării derulării Programului şi a rezultatelor acesteia, trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare trimestrului expirat, consiliile judeţene vor transmite la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului o informare care va cuprinde datele menţionate în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 22(1) La terminarea lucrărilor, consiliile judeţene vor transmite Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului copii de pe procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor, iar după expirarea duratei garanţiei de bună execuţie, şi procesele-verbale de recepţie finală.(2) Înainte de desfăşurarea activităţilor de recepţie a lucrărilor, consiliile judeţene vor adresa, în scris, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului invitaţii pentru participarea unui reprezentant al acestuia.(3) Consiliile judeţene şi consiliile locale au obligaţia de a înregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea şi utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.(4) Primirea şi utilizarea fondurilor se reflectă în execuţia bugetară a consiliului judeţean sau local, după caz, iar sumele neutilizate la sfârşitul anului se restituie în contul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, până la data de 20 ianuarie a anului următor celui expirat.
 + 
Articolul 23Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta normă metodologică.
 + 
Anexa 1––-la norma metodologică–––––––PROGRAMUL privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelorSubprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate

Nr.
crt.

Consiliul
Judeţean

Lungime
drumuri
comunale
clasate conf
HG nr. 540/
2000
km

Valoare
estimată
subprogram
drumuri
comunale
mii RON

Lungime
drumuri
judeţene
clasate conf.
HG nr. 540/
2000
km

Valoare
estimată
subprogram
drumuri
judeţene
mii RON

1 2 3 4 5 6
1 ALBA 1135,29 136.435,00 1.044,61 16.509,80
2 ARAD 759,07 175.508,50 1.078,33 50.443,47
3 ARGEŞ 1230,95 127.116,00 1.195,75 10.120,00
4 BACĂU 1022,80 131.850,00 1.000,45 26.495,00
5 BIHOR 1421,25 168.575,00 806,59 63.069,00
6 BISTRIŢA NASAUD 433,93 154.413,00 760,73 105.360,00
7 BOTOŞANI 1022,15 171.968,00 667,84 3.992,11
8 BRAŞOV 322,65 58.842,55 772,19 15.180,00
9 BRĂILA 352,75 59.545,00 631,36 9.210,60
10 BUZĂU 1393,37 379.446,00 930,78 8.710,00
11 CARAS SEVERIN 501,30 60.680,00 882,50 50.226,50
12 CĂLĂRAŞI 145,23 27.506,00 650,35 27.143,00
13 CLUJ 912,68 121.665,00 1.383,02 43.854,00
14 CONSTANTA 995,10 99.770,00 847,33 44.550,00
15 COVASNA 284,39 70.692,00 368,24 18.578,00
16 DAMBOVITA 604,26 69.017,50 809,14 12.400,00
17 DOLJ 790,85 184.136,00 975,58 70.896,87
18 GALAŢI 378,05 64.012,00 863,49 21.917,00
19 GIURGIU 249,98 95.978,40 560,72 18.136,00
20 GORJ 692,72 40.005,00 864,04 24.485,15
21 HARGHITA 352,89 47.252,00 878,20 57.683,38
22 HUNEDOARA 1401,11 131.860,00 1.321,69 66.053,00
23 IALOMIŢA 315,75 64.340,00 1.064,31 30.328,20
24 IAŞI 960,92 108.818,00 487,31 25.104,50
25 ILFOV 185,26 39.687,50 448,88 47.578,00
26 MARAMUREŞ 370,42 119.900,00 895,82 205.958,00
27 MEHEDINŢI 711,07 80.405,00 772,42 28.735,00
28 MUREŞ 829,09 245.912,00 823,28 6.629,50
29 NEAMŢ 644,42 69.380,00 758,58 65.992,00
30 OLT 633,91 191.960,00 1.101,87 12.000,00
31 PRAHOVA 740,79 91.050,00 1.186,33 10.180,00
32 SATU MARE 497,04 43.543,75 627,97 78.127,00
33 SĂLAJ 675,85 78.018,00 840,81 52.248,81
34 SIBIU 412,12 50.041,00 943,70 229.581,84
35 SUCEAVA 696,54 75.724,00 1.136,45 30.288,00
36 TELEORMAN 313,37 134.280,00 853,54 166.090,40
37 TIMIŞ 1221,90 187.044,00 1.144,80 21.070,00
38 TULCEA 355,18 212.196,00 657,76 75.521,00
39 VASLUI 826,75 247.808,00 1.006,52 97.007,80
40 VÂLCEA 671,55 66.960,00 935,57 103.174,33
41 VRANCEA 549,75 69.011,00 1.030,93 88.618,00
TOTAL 28014,42 4.752.351,20 36.009,75 2.139.245,26

NOTĂ:Valorile estimate ale lucrărilor incluse în subprogramele de drumuri comunale şi judeţene sunt aferente tronsoanelor de drumuri propuse de consiliile judeţene, la solicitarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în vederea fundamentării Programului.Listele cu portofoliul lucrărilor se constituie anual şi se completează şi/sau modifică, după caz, prin nominalizări ale consiliilor judeţene. + 
Anexa 2––-la norma metodologică–––––––-PROGRAMUL privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelorSubprogramul privind alimentarea cu apă a satelor

Nr.
crt.

Judeţul

Nr. sate
fără
alimentare
cu apa

Valoare
estimată
subprogram
alim. cu apa
mii RON
0 1 2 3
1 ALBA 180 110.817
2 ARAD 226 49.193
3 ARGEŞ 150 25.896
4 BACĂU 465 80.101
5 BIHOR 343 390.789
6 BISTRITA-NASAUD 218 38.536
7 BOTOŞANI 108 523.222
8 BRAŞOV 79 64.973
9 BRĂILA 93 26.550
10 BUZĂU 326 33.188
11 CARAS-SEVERIN 79 86.824
12 CĂLĂRAŞI 111 13.806
13 CLUJ 242 78.324
14 CONSTANTA 130 9.837
15 COVASNA 108 34.960
16 DÂMBOVITA 279 49.000
17 DOLJ 347 15.799
18 GALAŢI 138 2.151
19 GIURGIU 160 114.463
20 GORJ 107 94.770
21 HARGHITA 156 31.465
22 HUNEDOARA 360 14.343
23 IALOMIŢA 101 19.164
24 IAŞI 400 82.470
25 ILFOV 69 88.383
26 MARAMUREŞ 221 13.674
27 MEHEDINŢI 245 103.400
28 MUREŞ 371 65.232
29 NEAMŢ 240 21.812
30 OLT 328 6.781
31 PRAHOVA 244 22.110
32 SATU-MARE 160 10.069
33 SĂLAJ 143 55.023
34 SIBIU 151 254.573
35 SUCEAVA 366 40.133
36 TELEORMAN 230 225.251
37 TIMIŞ 271 22.361
38 TULCEA 85 15.605
39 VASLUI 371 217.178
40 VÂLCEA 402 113.437
41 VRANCEA 210 9.300
TOTAL JUDEŢE 9.013 3.274.963

NOTĂ:Numărul de sate şi valorile estimate aferente sistemelor centralizate de alimentare cu apă reprezintă actualizarea de către consiliile judeţene a anexei iniţiale la Hotărârea Guvernului nr 577/1997, cu modificările şi completările ulterioare.Listele cu portofoliul lucrărilor se constituie anual şi se completează şi/sau modifică, după caz, prin nominalizări ale consiliilor judeţene. + 
Anexa 3––-la norma metodologică–––––––-

*Font 9*
    CONSILIUL JUDEŢEAN ……………
                 PROPUNERI DE ALOCAŢII BUGETARE PE ANUL 20 …
     pentru finanţarea Programului privind pietruirea, reabilitarea şi/sau
               asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi
                   alimentarea cu apă a satelor, aprobat prin
       Hotărârea Guvernului nr. 577/1997, republicată, astfel cum a fost
       modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2005
Nr. Denumirea CONTRACT ACT ADITIONAL Rest de colspan:2 Realizari Termen
crt obiecti- executat la fizice de la PIF
vului*) Nr., data/ Valoare 01.01.20… TOTAL din care: inceputul contr.
executant executiei**)
mii RON mii RON Surse Alte km
EURO EURO MTCT surse
0 1 2 3 4 5 6 7 8
JUDETUL ……. TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL
Lucrari în continuare
1
2
Lucrari noi
3
4

                                Preşedinte,
                               ………….
        Director economic, Director tehnic,
      ………………… ……………….
––––
    *) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor preciza indicativul drumului, precum şi
poziţiile kilometrice pe care se realizează aceste lucrări. La subprogramul
de alimentare cu apă a satelor se vor preciza atât comuna, cât şi satele.
    **) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea
drumurilor de interes local se vor trece kilometrii finalizaţi şi numărul
podeţelor. La subprogramul privind alimentarea cu apă a satelor se vor trece
stadiul fizic global al lucrărilor (procentual) pe principalele categorii de
lucrări (foraj-captare, aducţiune gospodărie apă, distribuţie etc), precum
şi punerile în funcţiune parţiale.

 + 
Anexa 4––-la norma metodologică–––––––

*Font 7*
    CONSILIUL JUDEŢEAN …………………….
                                     LISTA
      lucrărilor de pietruire, reabilitare şi/ sau asfaltare a drumurilor
               comunale clasate şi alimentarea cu apă a satelor,
                     finanţate în luna ……….. 20 …,
     conform Hotărârii Guvernului nr. 577/1997, republicată, astfel cum a
    fost modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2005

┌───┬─────────┬────────────────────┬───────────┬───────────┬─────┬────────────┬─────┬─────────┬─────────┬──────┐│Nr.│Denumirea│Contract │Rest de │ Program │ │Realizat │ │Productie│Realizari│Termen││crt│obiecti- ├──────────┬─────────┤executat │anul ….. │ │cumulat de │TOTAL│realizata│fizice │de pu-││ │vului*) │Nr. …../│ Valoare │actualizat ├─────┬─────┤Total│la inceputul│REA- │şi nede- │cumulate │nere ││ │ │data …./│ │ │Surse│Alte │anul │anului │LIZAT│contata │de la │în ││ │ │executant │ │ │MTCT │surse│…..├─────┬──────┤ │cumulat │inceputul│functi││ │ │ │ │ │ │ │ │Surse│Alte │ │ │anului**)│une ││ │ │ │ │ │ │ │ │MTCT │surse │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼──────────┼────┬────┼─────┬─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────────┼─────────┼──────┤│ │ │ │mii │mii │ mii │ mii │mii │mii │mii │mii │mii │mii │ mii │ │ ││ │ │ │Euro│RON │Euro │ RON │RON │RON │RON │RON │RON │RON │ RON │ │ │├───┼─────────┼──────────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────────┼─────────┼──────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴─────────┴──────────┴────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────────┴─────────┴──────┤│ ││ JUDETUL ……. TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL TOTAL ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Lucrari în continuare │├───┬─────────┬──────────┬────┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬──────┬─────┬─────────┬─────────┬──────┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼──────────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────────┼─────────┼──────┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴─────────┴──────────┴────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────────┴─────────┴──────┤│ Lucrari noi │├───┬─────────┬──────────┬────┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬──────┬─────┬─────────┬─────────┬──────┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼──────────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────────┼─────────┼──────┤│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───┴─────────┴──────────┴────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────────┴─────────┴──────┘                                Preşedinte,                               ………….        Director economic, Director tehnic,      ………………… ……………….–––-    *) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/ sau asfaltareadrumurilor de interes local se vor preciza indicativul drumului, precum şipoziţiile kilometrice pe care se realizează aceste lucrări. La subprogramulde alimentare cu apă a satelor se vor preciza atât comuna, cât şi satele.    **) La subprogramul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltareadrumurilor de interes local se vor trece kilometrii finalizaţi şi numărulpodeţelor. La subprogramul privind alimentarea cu apă a satelor se vor trecestadiul fizic global al lucrărilor (procentual) pe principalele categorii delucrări (foraj-captare, aducţiune gospodărie apă, distribuţie etc.), precumşi punerile în funcţiune parţiale. + 
Anexa 5–––la norma metodologică–––––––-

    CONSILIUL JUDEŢEAN …………………………
                                     DECONT
                    privind utilizarea sumelor primite de la
            Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
               pentru finanţarea Programului privind pietruirea,
           reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local
             clasate şi alimentarea cu apă a satelor în anul ……
                                                                      mii RON
 

┌────┬────────────────────┬─────────┬────────────┬───────────────┬───────────┐ │Nr. │Denumirea obiective-│Programul│Valoarea │Sumele primite │Sumele │ │crt.│lor cuprinse în │aprobat │lucrărilor │drept finanţare│realizate │ │ │lista de finanţare │ │executate, │de la Ministe- │la finele │ │ │pentru anul în curs │ │receptionate│rul Transportu-│anului │ │ │ │ │şi platite │rilor, │ │ │ │ │ │ │Construcţiilor │ │ │ │ │ │ │şi Turismului │ │ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 = 4-3 │ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ ├────┼────────────────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼───────────┤ └────┴────────────────────┴─────────┴────────────┴───────────────┴───────────┘               Preşedinte, Director economic,              …………. ……………….. + 
Anexa 6–––la norma metodologică–––––––-

*Font 8*
    CONSILIUL JUDEŢEAN ………………………..
                                   INFORMARE
                asupra modului de derulare a Programului privind
     pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local
       clasate şi alimentarea cu apă a satelor în trim. ….. 20………
Nr.
crt.

Denumire obiectiv
– drumuri: indicativ,
traseu
– apă: comună, sat

Caracteristici:
– drumuri: lungime
totală, tronson
finanţat în anul
curent poziţii
kilometrice,
lungime
– apă: tip sursă,
capacitate rezervor,
lungime reţea
distribuţie
populaţie deservită
(nr. locuitori)

Principalele probleme
înregistrate şi modul de
soluţionare
– desfăşurarea procedurilor
de achiziţie;
– incheierea contractelor
de proiectare şi execuţie;
– respectarea prevederilor
proiectului tehnic;
– calitatea lucrărilor
executate etc. ….

Cazuri de
abandonare
nejustificată
a execuţiei
şi măsurile
întreprinse

Orice alte
aspecte
pentru a
căror
rezolvare
se solicită
sprijinul
MTCT

0 1 2 3 4 5
                                     Preşedinte,
                                    ………….
       Director economic, Director tehnic,
      ………………… ………………..

NOTĂ:La capitolul "drumuri" se vor înscrie separat obiectivele pe categorii şi tip de îmbrăcăminte (comunale – pietruiri, comunale – asfaltări, comunale – reabilitări; judeţene – idem; străzi principale în comune – idem.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x