NORMĂ din 18 decembrie 2008 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 21 30/10/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 18/12/2008
ART. 2REFERIRE LALEGE 278 07/11/2008
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 90 24/06/2008
ART. 3REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 20
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 16 16/12/2011 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 7 26/04/2012 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 7 26/04/2012 ART. 1
ART. 23REFERIRE LAORDIN 113116 23/06/2006
ART. 23REFERIRE LANORMA 23/06/2006
ART. 24REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 39
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL 28/06/2004 ART. 474
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
ANEXA 2REFERIRE LAOUG (R) 75 01/06/1999 ART. 9
ANEXA 3REFERIRE LACODUL PENAL 28/06/2004 ART. 474
ANEXA 3REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 21 30/10/2014
ActulREFERIT DENORMA 1 24/02/2014
ART. 21REFERIT DENORMA 1 24/02/2014
ANEXA 3REFERIT DENORMA 1 24/02/2014

privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare(actualizată până la data de 5 mai 2012*)



––––-*) Forma actualizata a acestui act normativ până la data de 5 mai 2012 este realizata de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamt prin includerea tuturor modificarilor şi completarilor aduse de către: ORDINUL nr. 16 din 16 decembrie 2011; ORDINUL nr. 7 din 26 aprilie 2012.Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamt şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.I. Dispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentele norme stabilesc cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, precum şi criteriile de aprobare ale auditorilor.
 + 
Articolul 2În înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii*1):––-*1) Preluate din Directiva 2006/43 din 17 mai 2006 a Parlamentului European şi a Consiliului privind auditul statutar al conturilor anuale şi al conturilor consolidate, de modificare a directivelor Consiliului 78/660/CEE şi 83/349/CEE şi de abrogare a Directivei 84/253/CEE a Consiliului, astfel cum aceasta a fost transpusă în legislaţia naţională în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 278/2008.1. auditul statutar reprezintă auditul situaţiilor financiare anuale sau al situaţiilor financiare anuale consolidate, aşa cum este prevăzut de legislaţia comunitară, transpusă în reglementările naţionale;2. auditorul statutar este persoana fizică autorizată de către autoritatea competentă, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), să efectueze audit statutar;3. firma de audit este persoana juridică sau orice altă entitate, indiferent de forma juridică a acesteia, care este autorizată de autoritatea competentă, respectiv CAFR, să efectueze audit statutar;4. auditor al grupului înseamnă auditorul (îi) statutar (i) sau firma (ele) de audit care efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale consolidate;5. partener-cheie de audit înseamnă:a) auditorul statutar desemnat de o firmă de audit pentru o anumită misiune de audit, ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar în numele firmei de audit; saub) în cazul auditului statutar al unui grup, cel puţin auditorul statutar care este desemnat de o firmă de audit ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar la nivelul grupului şi auditorul statutar care este desemnat ca fiind responsabilul principal la nivelul filialelor importante; sauc) auditorul statutar care semnează raportul de audit.
 + 
Articolul 3Potrivit prevederilor art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile de asigurare/reasigurare au obligaţia auditării situaţiilor financiare anuale şi, după caz, consolidate, de către o firmă de audit, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România şi aprobată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în conformitate cu criteriile stabilite prin prezentele norme.
II. Criterii de aprobare a firmelor de audit care auditează situaţiile financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare + 
Articolul 4Pentru a fi aprobate în vederea auditării situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, firmele de audit trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să fie înregistrate în registrul firmelor de audit ţinut de CAFR;b) să îndeplinească cerinţele legale şi profesionale referitoare la activitatea de audit şi să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare;c) să aibă în vigoare un contract de asigurare de răspundere civilă profesională, în conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de CAFR;d) auditorul statutar responsabil pentru misiunea de audit al situaţiilor financiare să aibă calitatea de auditor statutar activ, membru al CAFR, şi să fi coordonat sau să fi participat la auditarea situaţiilor financiare ale asigurătorilor o perioadă de cel puţin 2 ani;e) să aibă cel puţin un actuar în cadrul echipei care va realiza auditul statutar, în vederea examinării activităţii de asigurare/reasigurare conform principiilor fundamentale şi general acceptate ale calculului actuarial.
 + 
Articolul 5(1) Societăţile de asigurare/reasigurare au obligaţia să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor o solicitare scrisă de aprobare a firmei de audit, însoţită de următoarea documentaţie din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4:a) documentul care atestă calitatea de membru activ al CAFR, eliberat de aceasta, valabil pentru anul financiar în curs;b) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d), care va cuprinde cel puţin informaţii legate de studiile absolvite, cu menţionarea instituţiei de învăţământ, a naturii cursurilor şi a anului absolvirii, şi o prezentare detaliată a activităţii desfăşurate, cu indicarea denumirii şi a profilului activităţii entităţii în cadrul căreia a activat, a duratei şi naturii activităţilor desfăşurate, precum şi a responsabilităţilor exercitate, însoţit de orice alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor de pregătire şi experienţă în domeniul asigurărilor. Dacă este cazul, se va indica şi autoritatea însărcinată cu supravegherea fiecăreia dintre entităţile în cadrul cărora auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d) a desfăşurat activitate;c) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru actuarul menţionat la art. 4 lit. e), care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa profesională. Actuarul trebuie să fie înscris în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor;d) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru reprezentantul legal al firmei de audit, care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa profesională;e) o copie a contractului de asigurare de răspundere civilă profesională.f) chestionarul în forma prezentată în anexa nr. 1 la prezentele norme, completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit;g) declaraţia în forma prezentată în anexa nr. 2 la prezentele norme, completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei de audit.(2) În cazul în care firma de audit propusă de către o societate de asigurare/reasigurare îndeplineşte această calitate la o altă societate de asigurare/reasigurare şi, prin urmare, deţine aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor pentru efectuarea auditului situaţiilor financiare, documentaţia prevăzută la alin. (1) va fi înlocuită cu o declaraţie sub semnătura reprezentantului legal al firmei de audit, prin care să se confirme că informaţiile cuprinse în documentaţia existentă în evidenţele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nu au suferit modificări sau, după caz, să se comunice modificările intervenite.(3) În cazul schimbării firmei de audit, societatea de asigurare/reasigurare va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii, o solicitare semnată de una dintre persoanele semnificative ale acesteia, din care să rezulte motivele schimbării firmei de audit, însoţită de hotărârea organului statutar, precum şi de documentaţia prevăzută la alin. (1), în vederea aprobării noii firme de audit. Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător.(4) Pe perioada valabilităţii contractului de audit firma de audit este obligată să transmită societăţii de asigurare/reasigurare toate informaţiile necesare în vederea completării de către aceasta a declaraţiei prevăzute în anexa nr. 3 la prezentele norme.(5) Solicitarea de aprobare împreună cu documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) vor fi transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor înainte de începerea misiunii auditului statutar al situaţiilor financiare anuale/consolidate.
 + 
Articolul 6(1) Partenerul-cheie de audit responsabil pentru efectuarea auditului statutar se înlocuieşte în mod obligatoriu, în cadrul misiunii de audit, în termen de cel mult 5 ani de la data numirii, şi va putea participa la o nouă misiune de audit statutar al situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare respective după o perioadă de cel puţin 2 ani.(2) Orice modificare a partenerilor-cheie de audit pe perioada în care firma de audit se află sub contract cu societatea de asigurare/reasigurare va fi notificată societăţii de asigurare/reasigurare şi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de către firma de audit, sub semnătura reprezentantului legal al acesteia, în termen de 5 zile de la producerea acestei modificări. Notificarea va fi însoţită de documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. b).(3) Auditorului statutar sau partenerului-cheie de audit responsabil cu auditul statutar în numele firmei de audit nu i se permite să ocupe un post de conducere în cadrul societăţii de asigurare/reasigurare auditate, înainte de scurgerea unei perioade de cel puţin 2 ani de la data demisiei ca auditor statutar sau ca partener-cheie de audit.
III. Informaţiile minime care trebuie cuprinse în raportul de audit statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare + 
Articolul 7(1) Firma de audit va întocmi un raport anual, însoţit de opinia sa, din care să rezulte dacă situaţiile financiare prezintă o imagine fidelă a poziţiei financiare, a performanţei financiare, a fluxurilor de trezorerie şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, conform standardelor profesionale publicate de CAFR.(2) Raportul de audit statutar trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:a) identificarea situaţiilor financiare anuale care fac obiectul auditului statutar, împreună cu cadrul de raportare financiară care a fost aplicat la întocmirea acestora;b) o descriere a ariei auditului statutar, care identifică cel puţin standardele de audit conform cărora a fost efectuat auditul;c) o opinie de audit care exprimă în mod clar opinia firmei de audit, potrivit căreia situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă, conform cadrului relevant de raportare financiară, şi, după caz, dacă situaţiile financiare anuale respectă cerinţele legale;d) opinia de audit este fără rezerve, cu rezerve, o opinie contrară sau, dacă auditorii financiari nu au fost în măsură să exprime o opinie de audit, opinia este imposibil de exprimat. Auditarea situaţiilor financiare ale exerciţiului financiar anterior de către o altă firmă de audit nu constituie bază pentru exprimarea unei opinii cu rezervă;e) o referire la aspectele asupra cărora în raportul de audit se atrage atenţia printr-un paragraf distinct, fără ca opinia de audit să fie cu rezerve;f) o opinie privind gradul de conformitate a raportului administratorului cu situaţiile financiare anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;g) o referire privind respectarea prevederilor legale privind metodologia de calcul şi evidenţă a rezervelor tehnice ale societăţii de asigurare/reasigurare, precum şi a categoriilor de active admise să acopere rezervele tehnice ale societăţii de asigurare/reasigurare şi regulile de dispersie a plasamentelor;h) o referire privind respectarea prevederilor legale privind marja de solvabilitate şi coeficientul de lichiditate ale societăţii de asigurare/reasigurare;i) o referire la respectarea reglementărilor interne privind programul de reasigurare, modul de îndeplinire a obligaţiilor specificate în contractele de reasigurare încheiate, oricare ar fi tipul acestora, precum şi reflectarea conform cerinţelor legale a tuturor elementelor de reasigurare în calculul marjei de solvabilitate;j) o referire privind practicile şi procedurile controlului şi auditului intern ale societăţii de asigurare/reasigurare, precum şi eventualele deficienţe constatate şi recomandările făcute pentru remedierea acestora.(3) Raportul de audit se semnează de către auditorul statutar, partener-cheie de audit, în numele firmei de audit, şi se datează.
 + 
Articolul 8Auditorii statutari sau firmele de audit care efectuează audituri statutare pentru societăţile de asigurare/reasigurare au, printre altele, următoarele atribuţii:a) confirmă anual în scris comitetului de audit independenţa lor faţă de societatea de asigurare/reasigurare auditată;b) comunică anual comitetului de audit serviciile suplimentare prestate societăţii de asigurare/reasigurare;c) discută cu comitetul de audit despre ameninţările la adresa independenţei lor şi măsurile de protecţie luate pentru reducerea acestor ameninţări.
 + 
Articolul 9(1) Firma de audit care efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi/sau consolidate ale societăţilor de asigurare/reasigurare trebuie să informeze Comisia de Supraveghere a Asigurărilor de îndată ce, în exercitarea atribuţiilor sale, a luat cunoştinţă despre orice act sau fapt în legătură cu societatea de asigurare/reasigurare ori cu entităţile care intră în perimetrul de consolidare, act sau fapt care:a) constituie o încălcare a legii şi/sau a reglementărilor ori actelor emise în aplicarea acestora, prin care sunt stabilite condiţiile de autorizare şi de desfăşurare a activităţii societăţii de asigurare/reasigurare;b) este de natură să afecteze situaţia patrimonială a societăţii de asigurare/reasigurare sau buna sa funcţionare;c) poate conduce la un refuz în exprimarea unei opinii asupra situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare sau la exprimarea unei opinii cu rezerve.(2) Transmiterea către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a informaţiilor prevăzute la alin. (1) nu constituie o încălcare a niciunei restricţii privind divulgarea de informaţii şi nu va atrage niciun fel de răspundere asupra persoanei în cauză.
 + 
Articolul 10În conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor asigură confidenţialitatea informaţiilor conţinute în raportul de audit statutar.
IV. Comitetul de audit + 
Articolul 11(1) Societăţile de asigurare/reasigurare trebuie să dispună de un comitet de audit, care are o funcţie consultativă. Comitetul de audit este un comitet permanent, format dintr-un număr de cel puţin 3 membri neexecutivi ai consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere sau din alţi reprezentanţi desemnaţi de adunarea generală a acţionarilor, din care unul va fi preşedinte.(2) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale comitetului de audit sunt reglementate de prezentele norme şi de regulamentele interne ale fiecărei societăţi de asigurare/reasigurare.
 + 
Articolul 12(1) Preşedintele comitetului de audit trebuie să fie un membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere.(2) Membrii comitetului de audit trebuie să aibă o experienţă corespunzătoare atribuţiilor ce le revin în cadrul comitetului. Cel puţin un membru trebuie să aibă experienţă în domeniul contabilităţii sau auditului şi să fie independent conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 13Societăţile de asigurare/reasigurare trebuie să asigure accesul membrilor comitetului de audit la orice date sau înregistrări necesare îndeplinirii atribuţiilor ce revin acestuia.
 + 
Articolul 14Comitetul de audit va avea cel puţin următoarele atribuţii:a) avizează planul de audit şi necesarul de resurse aferent acestei activităţi;b) asigură relaţia cu firma de audit şi cu partenerii-cheie de audit desemnaţi de aceasta, în sensul primirii planului de audit şi analizării constatărilor şi recomandărilor acestuia, precum şi analizarea constatărilor şi recomandărilor organelor de supraveghere şi control din afara societăţii de asigurare/reasigurare;c) asigură respectarea prevederilor cadrului legal, ale actului constitutiv şi ale normelor aprobate de consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere;d) monitorizează procesul de raportare financiară;e) monitorizează eficacitatea sistemelor de control intern, de audit intern, după caz, şi de management al riscurilor din cadrul societăţii de asigurare/reasigurare;f) monitorizează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate;g) verifică şi monitorizează independenţa firmei de audit şi a partenerilor-cheie de audit ai acesteia, în special în legătură cu prestarea de servicii suplimentare către societatea de asigurare/reasigurare.
 + 
Articolul 15Comitetul de audit poate formula recomandări adresate consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere privind controlul intern, auditul intern şi auditul statutar, precum şi pentru numirea firmei de audit al societăţii de asigurare/reasigurare.
 + 
Articolul 16Abrogat.––––Art. 16 a fost abrogat de art. 1 din ORDINUL nr. 16 din 16 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 21 decembrie 2011.
 + 
Articolul 17Comitetul de audit se va întâlni ori de câte ori este necesar, dar cel puţin de două ori pe an, când va analiza rezultatele semestriale şi anuale şi prezentarea acestora către acţionari, autoritatea de supraveghere şi publicul larg.
 + 
Articolul 18Firma de audit raportează comitetului de audit cu privire la aspectele esenţiale care rezultă din auditul statutar şi, în special, cu privire la deficienţele semnificative ale controlului intern în ceea ce priveşte procesul de raportare financiară.
V. Cerinţe de raportare + 
Articolul 19(1) Componenţa comitetului de audit va fi transmisă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor până la data transmiterii situaţiilor financiare anuale pentru anul 2008.(2) Orice modificare a componenţei acestui comitet va fi transmisă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor în termen de 5 zile de la data producerii acesteia.(3) Comitetul de audit al asigurătorilor/reasigurătorilor va întocmi un raport anual privind activitatea desfăşurată potrivit atribuţiilor prevăzute de prezentele norme şi de propriul regulament, care va cuprinde şi recomandările formulate şi adresate Consiliului de administraţie/Consiliului de supraveghere cu privire la controlul intern, auditul intern şi auditul statutar.–––-Alin. (3) al art. 19 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 7 din 26 aprilie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 5 mai 2012.(4) Raportul anual al Comitetului de audit, semnat de către membrii acestuia, va fi transmis la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în termen de 6 luni de la încheierea exerciţiului financiar.–––-Alin. (4) al art. 19 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 7 din 26 aprilie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 5 mai 2012.
 + 
Articolul 20(1) Firmele de audit vor transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la finalizarea raportului de audit statutar, scrisoarea adresată conducerii societăţilor de asigurare/reasigurare (scrisoarea către conducere) care conţine constatările cu impact financiar, constatările cu privire la rezultatele evaluării sistemelor de management şi control intern, precum şi recomandările pentru remedierea deficienţelor constatate.(2) În situaţia în care nu a fost emisă o astfel de scrisoare către conducere, firma de audit va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor o comunicare scrisă în acest sens, cu prezentarea motivaţiilor care au determinat neemiterea acesteia.(3) Până la data de 30 iunie a fiecărui an calendaristic, societăţile de asigurare/reasigurare, prin reprezentanţii legali, vor transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor un plan de măsuri care va cuprinde modalităţile şi termenele concrete pentru realizarea recomandărilor formulate de firma de audit statutar în scrisoarea către conducere menţionată la alin. (1).––––Art. 20 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 7 din 26 aprilie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 5 mai 2012.
 + 
Articolul 21Societăţile de asigurare/reasigurare vor transmite anual, odată cu situaţiile financiare anuale, o declaraţie în forma prezentată în anexa nr. 3 la prezentele norme, cu privire la datele şi informaţiile referitoare la firma de audit. Declaraţia este completată şi semnată de una dintre persoanele semnificative ale societăţii de asigurare/reasigurare.
VI. Prevederi finale + 
Articolul 22(1) Firmele de audit furnizează, la solicitarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, orice detalii, clarificări, explicaţii referitoare la activitatea de audit desfăşurată pentru societăţile de asigurare/reasigurare.(2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor are acces la orice documente întocmite de auditorii statutari pe parcursul misiunii de audit statutar.
 + 
Articolul 23Firmele de audit aprobate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor să efectueze audit statutar pentru societăţile de asigurare/reasigurare vor transmite, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, documentaţia necesară în vederea întregistrării actuarilor care fac parte din echipa de audit în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.116/2006 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul actuarilor.
 + 
Articolul 24(1) Nerespectarea de către societăţile de asigurare/reasigurare a prevederilor prezentelor norme se sancţionează în condiţiile şi potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În cazul constatării nerespectării prevederilor prezentelor norme de către firmele de audit, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor informează CAFR, solicitându-i acesteia adoptarea măsurilor care se impun pentru remedierea acestor încălcări, şi poate retrage aprobarea acordată auditorilor financiari în cauză.
 + 
Anexa 1la norme(Confidenţial)CHESTIONAR*)pentru firma de audit1. Identitatea firmei de audit (se vor indica: denumirea, forma juridică, adresa sediului social, codul unic de înregistrare şi numărul autorizaţiei de funcţionare eliberate de Camera Auditorilor Financiari din România):. …………………………………………………………………………..2. Identitatea reprezentantului legal al firmei de audit (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact – adresă, telefon, e-mail):. …………………………………………………………………………..3. Identitatea auditorului statutar, persoană fizică, partener-cheie de audit ce va realiza auditul statutar al societăţii de asigurare/reasigurare (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact – adresă, telefon, e-mail):. …………………………………………………………………………..4. Să se mentioneze dacă în ultimii 10 ani vreuna dintre entităţile la care firma de audit menţionată la pct. 1 a prestat servicii de audit statutar a făcut obiectul unei proceduri de reorganizare judiciară/faliment/lichidare? În caz afirmativ, faceţi orice precizări utile:. …………………………………………………………………………..5. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea firmei de audit menţionate la pct. 1:. …………………………………………………………………………..Subsemnatul, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ar trebui informată. Totodată, în numele societăţii pe care o reprezint, mă angajez să comunic Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor orice modificare privind informaţiile furnizate.Data ……………… Numele şi prenumele ……………Semnătura şi ştampila ………….NOTĂ:Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în răspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.–––*) Acest chestionar va fi completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model, în formă tehnoredactată; este obligatoriu să se răspundă la toate întrebările. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.
 + 
Anexa 2la norme*Font 8*                                 DECLARAŢIE*)    Subsemnatul ………………………………………………………………….,                                       (numele şi prenumele)    reprezentant legal al …………………………., propusă pentru realizarea auditului                           (denumirea firmei de audit)    statutar la societatea …………………………………………………………,                                                     (denumirea asigurătorului)   declar că firma de audit menţionată nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute laart. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar,republicată, cu modificările ulterioare, ori în altă situaţie de incompatibilitate ori deconflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare.    Data ……………… Numele şi prenumele ……………….                                        Semnătura şi ştampila ……………..–––   *) Această declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei. Nu suntacceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
 + 
Anexa 3la norme*Font 8*                                  DECLARAŢIE*)    Subsemnatul ……………………………………………………………………..,                                          (numele şi prenumele)   reprezentant legal al ……………………………………………………………..,                                 (denumirea societăţii de asigurare/reasigurare)   cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propriarăspundere, sub sancţiunea legii, că toate informaţiile de mai jos sunt complete şi conforme curealitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere aAsigurărilor ar trebui informată.    1. Denumirea firmei de audit ………………………………………………………    2. Forma juridică ………………………………………………………………..    3. Adresa completă a sediului social …………………… telefon/fax ………………    4. Adresa de corespondenţă ………………………………………………………..    5. Codul unic de înregistrare ……………………………………………………..    6. Numărul autorizaţiei de funcţionare (eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România) ……….    7. Reprezentantul legal ……………………………………………………………    8. Partener(i)-cheie de audit/numărul autorizaţiei Camera Auditorilor Financiari din România …………    sau,    auditorul(îi) statutar(i) responsabil(i) principal(i) pentru efectuarea auditului statutar lanivelul grupului ……………………………………………….. .    9. Informaţii referitoare la actuarul din cadrul echipei de audit:    9.1. Numele şi prenumele actuarului, membru al echipei de audit ……………………………..    9.2. Nr. înregistrare în Registrul actuarilor aflat în evidenţa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor …    9.3. Numele autorităţii/asociaţiei profesionale în evidenţa căreia se află înscris actuarul ……………    9.4. Numărul de ordine din cadrul autorităţii/asociaţiei profesionale ……………………………….    Data ……………… Numele şi prenumele …………………                                       Semnătura şi ştampila ……………….––-   *) Această declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al societăţii deasigurare/reasigurare. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x