NORMA din 13 decembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 31 decembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 137 22/09/1999
ActulREFERIRE LALEGE 130 20/07/1999
ActulREFERIRE LALEGE 108 16/06/1999
ActulREFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 747 13/12/1999

privind încasarea, evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul încasat de inspectoratele teritoriale de muncă şi de direcţiile generale de muncă şi protecţie socială, potrivit art. 12 din Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare



A. Inspecţia MunciiI. Încasarea comisionului1. În baza prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă, pentru verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor efectuate se percepe un comision de inspectoratele teritoriale de muncă, astfel:a) 0,75% din fondul lunar de salarii angajatorilor cărora le păstrează şi le completează carnetele de muncă;b) 0,25% din fondul lunar de salarii angajatorilor cărora le prestează serviciile constând în verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor efectuate de către aceştia în carnetele de muncă ale salariaţilor.2. Plata comisionului se va efectua până la sfârşitul lunii următoare celei pentru care este datorat, în contul inspectoratelor teritoriale de muncă.3. Sumele reprezentând comisionul se gestionează de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rămas la finele anului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.4. Sumele încasate din comisionul prevăzut la pct. 1 se administrează de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar, potrivit art. 70 alin. (1) lit. b) şi art. 73 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 72/1996.5. Sumele reprezentând comisionul se păstrează la trezoreria statului şi sunt purtătoare de dobânda. Cu dobânda încasată de la trezoreria statului se majorează în mod corespunzător veniturile.II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comision6. Veniturile şi cheltuielile aferente activităţii de păstrare şi completare a carnetelor de muncă, de verificare şi certificare a legalităţii înregistrărilor efectuate în condiţiile stabilite de Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se evidenţiază şi se contabilizeaza împreună cu veniturile şi cheltuielile realizate conform Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 137/1999, potrivit prevederilor legale, de către Inspecţia Muncii.7. Veniturile prevăzute de legile menţionate la pct. 6 se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de păstrare şi completare a carnetelor de muncă şi din alte prestaţii".8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajează şi se utilizează în condiţiile prevederilor Legii nr. 72/1996 de către persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă, precum şi pentru alte prestaţii".Încadrarea cheltuielilor pe articole şi pe alineate se va face pe baza clasificaţiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.10. Veniturile reprezentând activităţile prestate în condiţiile Legii nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se încasează de la beneficiari prin virare cu ordin de plată în conturile inspectoratelor teritoriale de muncă sau, în numerar, prin casieriile proprii ale acestora.11. Operaţiunile de încasări şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectuează prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop inspectoratele teritoriale de muncă vor deschide la trezoreriile statului, la nivelul fiecărui judeţ, contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unităţilor subordonate", iar pentru judeţul Ilfov se va deschide la Banca Comercială Română – S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unităţilor subordonate".12. Sumele încasate de inspectoratele teritoriale de muncă, reprezentând comisionul prevăzut de Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se virează în primele 3 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna expirată în contul 50.03 „Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unităţilor subordonate”, deschis la trezoreria statului pe seama Inspecţiei Muncii.13. Inspecţia Muncii alimentează cu ordin de plată conturile inspectoratelor teritoriale de muncă, iar acestea efectuează cheltuieli în limita bugetului aprobat.14. Angajarea cheltuielilor se dispune de către ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, în condiţiile legii.III. Evidenta contabilaEvidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activităţile extrabugetare.B. Direcţii generale de muncă şi protecţie socială teritorialeI. Încasarea comisionului1. În baza prevederilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale percep un comision de 0,75%, calculat la venitul asigurat prevăzut în contractul de asigurări sociale, pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă ale persoanelor care au încheiat contracte de asigurare.2. Plata comisionului se va efectua până la sfârşitul lunii următoare celei pentru care este datorat, în conturile direcţiilor generale de muncă şi protecţie sociale teritoriale.3. Sumele reprezentând comisionul se gestionează de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin direcţia de specialitate, în regim extrabugetar, şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rămas la finele anului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.4. Sumele încasate din comisionul prevăzut la pct. 1 se administrează de direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, prin compartimentele de specialitate, în regim extrabugetar.5. Sumele reprezentând comisionul se păstrează la trezoreria statului şi sunt purtătoare de dobânda. Cu dobânda încasată de la trezoreria statului se majorează în mod corespunzător veniturile.II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul prevăzut de Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare6. Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activităţi în condiţiile stabilite de Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se evidenţiază şi se contabilizeaza, potrivit prevederilor legale, de către direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, prin compartimentele de specialitate.7. Veniturile se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de păstrare şi completare a carnetelor de muncă şi din alte prestaţii".8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajează şi se utilizează, în condiţiile prevederilor Legii nr. 72/1996, de către persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă, precum şi pentru alte prestaţii".Încadrarea cheltuielilor pe articole şi alineate se va face pe baza clasificaţiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.10. Veniturile reprezentând activităţile prestate în condiţiile Legii nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se încasează de la beneficiari prin virare cu ordin de plată în conturile direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială teritoriale sau în numerar prin casieriile proprii ale acestora.11. Operaţiunile de încasări şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectuează prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale vor deschide la trezoreriile statului contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unităţilor subordonate", iar pentru Direcţia generală de muncă şi protecţie socială Ilfov se va deschide la Banca Comercială Română – S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unităţilor subordonate".12. Angajarea cheltuielilor se dispune de către ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, cu viza de control financiar preventiv a persoanei din cadrul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, imputernicita în acest sens prin decizie a ordonatorului de credite.13. Sumele rămase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecărui an se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.III. Evidenta contabilaEvidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activităţile extrabugetare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x