METODOLOGIE din 9 iulie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 14 iulie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 166 26/01/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 09/07/2015
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 166 26/01/2023
ActulREFERIT DEORDIN 184 02/02/2018
ActulREFERIT DEDECIZIE 716 09/11/2017
ART. 25REFERIT DENORMA 25/03/2019
ART. 26REFERIT DENORMA 25/03/2019





Notă
*) Aprobată prin ORDINUL nr. 869 din 9 iulie 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 524 din 14 iulie 2015.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist din unitățile sanitare publice, a funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare publice fără paturi, respectiv a funcției de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi se face numai pe posturi normate și vacante sau temporar vacante, potrivit legii și prezentei metodologii. + 
Articolul 2Posturile vacante sau temporar vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist din unitățile sanitare publice se ocupă numai prin concurs/examen, potrivit dispozițiilor legale și prezentei metodologii.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursurilor și modul de ocupare a posturilor și funcțiilor ca urmare a acestor concursuri + 
Secţiunea 1Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist + 
Articolul 3(1)Concursul/Examenul pentru ocuparea posturilor vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist se organizează la nivelul unității sanitare publice care are în statul de funcții postul vacant.(2)În anunțul de concurs se vor preciza cuantumul normei, profesia, gradul profesional și eventualele atestate de studii complementare pe care trebuie să le dețină candidații, după cum urmează:a)medic medicină generală, medic dentist, respectiv farmacist cu drept de liberă practică;b)medic rezident, medic dentist rezident, respectiv farmacist rezident aflat în ultimul an de pregătire, confirmat în specialitatea în care se publică postul;c)medic specialist, medic dentist specialist, respectiv farmacist specialist confirmat în specialitatea în care se publică postul;d)medic primar, medic dentist primar, respectiv farmacist primar confirmat în specialitatea în care se publică postul;e)pentru posturile de biolog, biochimist și chimist candidează, după caz, biologi, biochimiști, chimiști debutanți, biologi, biochimiști, chimiști, respectiv biologi, biochimiști, chimiști specialiști sau principali.Pentru posturile publicate cu fracțiune de normă nu pot candida medici rezidenți, medici dentiști rezidenți sau farmaciști rezidenți aflați în ultimul an de pregătire.(la 06-02-2018,
Alineatul (2) din Articolul 3 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), unitățile sanitare aflate în subordonarea sau coordonarea ministerelor ori instituțiilor cu rețea sanitară proprie pot introduce criterii specifice.(4)În situația în care, în urma concursului organizat în temeiul prezentei metodologii, nu s-au prezentat candidați sau aceștia au fost declarați respinși pentru unul sau mai multe posturi vacante, posturile se republică la concurs cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, fără precizarea gradului profesional și a atestatelor de studii complementare.(la 06-02-2018,
Alineatul (4) din Articolul 3 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(4^1)În situația prevăzută la alin. (4) se va solicita un nou aviz consultativ al organizațiilor profesionale – colegiul medicilor, colegiul medicilor dentiști, respectiv colegiul farmaciștilor, al ordinului biologilor, biochimiștilor și chimiștilor, după caz.(la 06-02-2018,
Articolul 3 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(5)În cazul prevăzut la alin. (4), managerul unității va prezenta ordonatorului de credite imediat superior, cu ocazia solicitării privind aprobarea organizării concursului, anunțul de concurs organizat anterior în temeiul alin. (2) și copia procesului-verbal în care a fost consemnat rezultatul concursului.(6)Candidații susțin concursul în baza tematicii anunțate de unitatea sanitară care a publicat postul în vederea scoaterii la concurs.
 + 
Articolul 4Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante se aprobă de către conducătorul unității, în urma obținerii:a)avizului consultativ al organizațiilor profesionale – colegiul medicilor, colegiul medicilor dentiști, respectiv colegiul farmaciștilor, al ordinului biologilor, biochimiștilor și chimiștilor, după caz;b)aprobării ordonatorului de credite imediat superior, în funcție de subordonare. + 
Articolul 5(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea avizelor prevăzute la art. 4 unitatea va face demersurile pentru asigurarea publicității concursului.(2)Publicarea în vederea organizării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de medici, medici dentiști, farmaciști, biologi, biochimiști și chimiști se face la solicitarea unităților sanitare.(3)Concursul pentru ocuparea posturilor vacante din cercetarea științifică medicală se organizează cu avizul Academiei de Științe Medicale. Concursul se desfășoară cu respectarea prevederilor Legii nr. 319/2003 privind Statutul personalului din cercetare-dezvoltare.(4)Anunțul de concurs este întocmit de către unitatea sanitară, indiferent de subordonare. Acesta este dat publicității simultan pe site-ul oficial al Ministerului Sănătății și al unității sanitare, afișat la sediul acesteia și într-un ziar central cu profil medical agreat de către Ministerul Sănătății.(la 06-02-2018,
Alineatul (4) din Articolul 5 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(5)Anunțul de concurs va cuprinde:a)unitatea sanitară, gradul profesional și specialitatea postului vacant și a atestatelor de studii complementare pe care trebuie să le dețină candidații;b)condiții de înscriere (nu se admite îngrădirea participării în funcție de domiciliu, vârstă, sex, religie sau de locul de muncă al candidaților, cu excepția ministerelor cu rețea sanitară proprie pentru care existau reglementări legislative specifice);c)pentru funcțiile de șef de secție, șef de laborator, șef de compartiment din unitățile sanitare publice fără paturi, precum și pentru funcția de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi se pot înscrie numai candidați care au obținut minimum două puncte din cele prevăzute la pct. 9 din anexa nr. 3 la ordin;d)condițiile pe care le oferă unitatea sanitară;e)conținutul dosarului de înscriere și locul de înscriere conform prezentei metodologii;f)tematica de concurs;g)termen de înscriere – 15 zile calendaristice de la data publicării, cu respectarea prevederilor alin. (4). În cazul în care ultima zi de înscriere coincide cu o zi nelucrătoare, candidații vor putea depune dosarele de înscriere inclusiv în prima zi lucrătoare după expirarea celor 15 zile;h)cuantumul taxei de concurs.
 + 
Articolul 6(1)Înscrierea la concurs pentru toate categoriile de posturi publicate se face la unitatea sanitară care a publicat postul vacant pentru concurs.(2)În vederea înscrierii pentru concurs, a cărui publicitate a fost asigurată conform legii, candidatul va depune la unitatea sanitară care a publicat postul un dosar cuprinzând următoarele documente:a)cererea în care se menționează postul pentru care dorește să concureze;b)copia de pe diploma de licență și certificatul de specialist sau primar pentru medici, medici dentiști, farmaciști, și respectiv adeverință de confirmare în gradul profesional pentru biologi, biochimiști sau chimiști;(la 06-02-2018,
Litera b) din Alineatul (2) , Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
c)copie a certificatului de membru al organizației profesionale cu viza pe anul în curs;d)dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancțiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006  privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003  privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog și chimist, înființarea, organizarea și funcționarea Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în sistemul sanitar din România;Lit. d) a alin. (2) al art. 6 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.e)acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;f)cazierul judiciar;g)certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic pentru exercitarea activității pentru postul pentru care candidează;h)chitanța de plată a taxei de concurs.i)copia actului de identitate în termen de valabilitate.–––-Lit. i) a alin. (2) al art. 6 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.
(2^1)Documentele prevăzute la alin. (2) lit. d), f) și g) sunt valabile trei luni și se depun la dosar în termen de valabilitate.(la 06-02-2018,
Articolul 6 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(2^2)În cazul posturilor de biolog debutant, biochimist debutant sau chimist debutant, documentele prevăzute la alin. (2) lit. c) și d) se înlocuiesc cu declarația pe propria răspundere a candidatului.(la 06-02-2018,
Articolul 6 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
(3)Unitățile sanitare la nivelul cărora s-au depus dosarele de înscriere la concurs verifică și confirmă documentele din dosarele respective.(4)Pentru dosarele incomplete se stabilește un termen de 5 zile lucrătoare pentru completarea lor. Ulterior expirării acestui termen nu se admit completări ale dosarului, iar dosarele necompletate se resping.(5)Situația privind dosarele admise sau respinse se afișează la sediul unității.(6)Contestațiile privind dosarele respinse se adresează, în termen de două zile lucrătoare din momentul afișării, conducătorului unității care are obligația de a le soluționa în termen de 2 zile lucrătoare de la depunere.
 + 
Articolul 7(1)Comisiile de concurs sunt formate din:a)pentru spitalele clinice cu secții clinice universitare, institute sau centre medicale clinice, precum și pentru spitalele județene:1.președinte – cadru didactic cu funcție de predare în disciplina de profil, având gradul de medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului. Pentru posturile de biolog, biochimist și chimist, președintele este un biolog, biochimist sau, după caz, chimist cu gradul de principal;2.membri:– un cadru didactic cu funcție de predare în disciplina de profil, cu titlul egal sau mai mic decât al președintelui, având gradul de medic primar, medic dentist primar, farmacist primar în specialitatea postului respectiv, ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal;– un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului respectiv ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal desemnat de către organizația profesională județeană sau a municipiului București din care face parte;3.reprezentantul ordonatorului de credite superior ierarhic, în funcție de subordonare;4.secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist;–––-Lit. a) a alin. (1) al art. 7 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.b)pentru celelalte unități sanitare:1.președinte – medic primar în specialitatea postului respectiv, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal, în specialitatea postului;2.membri:– medic primar în specialitatea postului respectiv, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal în specialitatea postului;– medic primar în specialitatea postului respectiv, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal în specialitatea postului desemnat de către organizația profesională județeană sau a municipiului București din care face parte;3.reprezentantul ordonatorului de credite superior ierarhic, în funcție de subordonare;4.secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.(2)În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante de medici sau medici dentiști în structurile UPU-SMURD ori CPU, șeful structurii respective ori înlocuitorul legal al acestuia este membru în comisia de examinare a candidaților și are drept de notare numai în cazul în care deține gradul de primar de minimum un an în specialitatea postului publicat la concurs.(3)Pentru unitățile sanitare publice din subordinea administrației publice locale, din comisie va face parte și un reprezentant al direcției de sănătate publică din județul în care are sediul unitatea sanitară publică sau din municipiul București.(4)Reprezentanții autorităților administrației publice locale, ai direcției de sănătate publică, ai ministerului ori ai instituției cu rețea sanitară proprie, precum și cei ai Ministerului Sănătății nu notează candidații, având statut de observator.(5)În situația în care în cadrul unității sanitare publice nu există specialiști în profilul postului scos la concurs, în comisia de concurs pot fi cooptați specialiști din afara unității.(6)Comisiile de concurs sunt propuse de către conducătorul unității sanitare care a publicat posturile la concurs și sunt aprobate de ordonatorul de credite superior ierarhic, prin act administrativ al conducătorului acestuia, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea propunerilor.(7)Propunerile se înaintează imediat după rezolvarea contestațiilor prevăzute la art. 6 alin. (6), precizându-se numărul candidaților pentru fiecare post.(8)Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din:1.președinte – directorul medical al unității sanitare care organizează concursul;2.membri:– un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului respectiv ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal;– un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului respectiv ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal desemnat de către organizația profesională județeană sau a municipiului București din care face parte;3.secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.Alin. (8) al art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.(9)Comisia de soluționare a contestațiilor are în componența sa un membru supleant pentru situația de incompatibilitate a unuia dintre membrii titulari ai comisiei.(10)Exercitarea calității de membru al comisiei de concurs sau al comisiei de contestații reprezintă atribuție de serviciu și nu este remunerată suplimentar. + 
Articolul 8(1)Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.(2)Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluționare a contestațiilor persoanele care au calitatea de:a)soț, soție, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidați;b)au relații cu caracter patrimonial sau interese patrimoniale cu oricare dintre candidați.(3)Situația de incompatibilitate poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidați, de conducătorul instituției publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată. În acest caz, conducătorul unității sanitare publice constată situația de incompatibilitate și ia măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care să îndeplinească condițiile cerute. + 
Articolul 9(1)Concursurile se susțin în fața comisiilor de examinare constituite potrivit dispozițiilor din anexa nr. 2 la ordin.(2)Concursul se organizează în perioada cuprinsă între 31 de zile și 90 de zile de la publicarea anunțului.
 + 
Articolul 10(1)Rezultatul concursului, indiferent de categoria posturilor publicate pentru care s-a concurat, se consemnează într-un proces-verbal și se comunică candidaților în termen de 24 de ore de la terminarea concursului.(2)După comunicarea rezultatelor, candidații nemulțumiți pot face contestație, în scris, în termen de două zile lucrătoare la sediul unității, sub sancțiunea decăderii din acest drept.(3)Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se comunică tot în scris de către comisia de soluționare a contestațiilor, în termen de două zile lucrătoare de la depunerea acestora. + 
Articolul 11(1)În cazul concursurilor pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist, candidații care la proba scrisă a examenului de specialitate nu au obținut minimum 60 de puncte vor fi declarați respinși și nu vor continua concursul.Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.(2)În urma susținerii tuturor probelor vor fi declarați promovați candidații care au realizat un punctaj minim de 120 de puncte.
 + 
Articolul 12(1)Clasamentul candidaților promovați se întocmește pentru fiecare post publicat pentru care s-a candidat.(2)Obținerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.(3)În cazul în care au fost publicate mai multe posturi similare (aceeași specialitate, același loc de muncă), clasificarea se va face pe grupul de posturi publicate. + 
Articolul 13(1)Concursul pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist se validează de către conducătorul unității care a publicat postul, iar catalogul definitiv se afișează la avizierul unității respective.(2)Contestațiile privind modul de validare a concursului se adresează autorităților administrației publice locale sau instituțiilor/ministerelor cu rețea sanitară proprie, respectiv Ministerului Sănătății, în funcție de subordonare, în termen de 5 zile de la afișarea rezultatelor finale.(3)Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face în termen de 15 zile de la depunerea acestora. + 
Articolul 14(1)În cazul concursurilor pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist, încadrarea candidaților declarați promovați se face prin act administrativ al conducătorului unității care a organizat concursul.(2)Actul administrativ se emite în termen de 5 zile de la validarea concursului, încadrarea urmând a se face în termen de maximum 15 zile de la emiterea actului.
 + 
Articolul 15(1)Medicii, medicii dentiști, farmaciștii, biologii, biochimiștii și chimiștii care nu se prezintă în termenul stabilit la posturile pentru care au candidat pierd dreptul câștigat prin concurs.(2)În cazul în care neprezentarea se datorează unor situații obiective, unitatea poate prelungi termenul de prezentare la post cu 30 de zile.
 + 
Articolul 16Încadrarea medicilor, medicilor dentiști, farmaciștilor, biologilor, biochimiștilor și chimiștilor declarați promovați în urma concursului se face de către conducătorul unității care a organizat concursul, pe bază de contract individual de muncă pe durată nedeterminată.
 + 
Secţiunea a 2-aOrganizarea și desfășurarea examenelor/concursurilor pentru ocuparea pe perioadă determinată a posturilor vacante sau temporar vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist și chimist + 
Articolul 17Organizarea examenului/concursului pentru ocuparea pe perioadă determinată a posturilor vacante sau temporar vacante se aprobă de către conducătorul unității, cu avizul ordonatorului de credite imediat superior, în funcție de subordonare. + 
Articolul 18(1)Anunțul de examen/concurs întocmit de unitatea sanitară, indiferent de subordonare, va fi dat publicității simultan într-un ziar local și va fi postat pe pagina de internet a unității sanitare, respectiv afișat la sediul acesteia.(2)Anunțul de examen/concurs va cuprinde:a)unitatea sanitară, gradul profesional și specialitatea postului vacant, perioada pentru care se organizează examenul/concursul, cu precizarea, după caz, a atestatelor de studii complementare pe care trebuie să le dețină candidații;b)condiții de înscriere (nu se admite îngrădirea participării în funcție de domiciliu, vârstă, sex, religie sau de locul de muncă al candidaților, cu excepția ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie pentru care există reglementări legislative specifice);c)condițiile pe care le oferă unitatea sanitară;d)conținutul dosarului de înscriere și locul de înscriere conform prezentei metodologii;e)tematica de concurs;f)termenul de înscriere – 10 zile calendaristice de la data publicării;g)cuantumul taxei de examen/concurs. + 
Articolul 19(1)Înscrierea la examen/concurs pentru toate categoriile de posturi publicate se face la unitatea sanitară care a publicat postul.(2)În vederea înscrierii pentru concurs, a cărui publicitate a fost asigurată conform legii, candidatul va depune la unitatea sanitară care a publicat postul un dosar cuprinzând documentele prevăzute la art. 6 alin. (2).(3)Unitățile sanitare la nivelul cărora s-au depus dosarele de înscriere la concurs vor verifica și vor confirma documentele din dosarele respective.(4)Pentru dosarele incomplete se stabilește un termen de două zile lucrătoare pentru completarea lor.(5)Ulterior expirării termenului prevăzut la alin. (4) nu se admit completări ale dosarului, iar dosarele necompletate se resping.(6)Situația privind dosarele admise sau respinse se afișează la sediul unității.(7)Contestațiile privind dosarele respinse se adresează, în termen de două zile lucrătoare de la afișare, conducătorului unității care are obligația de a le soluționa în termen de două zile lucrătoare de la depunere. + 
Articolul 20(1)Comisiile de examen/concurs vor fi formate din:a)președinte: – un medic primar sau, după caz, medic dentist ori farmacist primar, respectiv un biolog, biochimist, chimist principal din specialitatea postului;b)membri:– un medic primar sau, după caz, medic dentist ori farmacist primar, respectiv un biolog, biochimist, chimist principal din specialitatea postului;– un medic primar sau, după caz, medic dentist ori farmacist primar, respectiv un biolog, biochimist, chimist principal din specialitatea postului, desemnat de organizația profesională județeană sau a municipiului București;c)directorul medical al unității;d)secretar – medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.(2)Directorul medical și secretarul comisiei nu notează candidații.(3)Din comisiile de examinare nu pot face parte persoane care se înrudesc cu candidații, până la gradul al IV-lea, sau care au relații cu caracter patrimonial ori interese patrimoniale cu oricare dintre candidați.(4)În cazul concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de medici sau medici dentiști în structurile UPU-SMURD ori CPU, șeful structurii respective sau înlocuitorul legal al acestuia este membru în comisia de examinare a candidaților și are drept de notare numai în cazul în care deține titlul de specialist în specialitatea postului publicat la concurs.(5)Comisiile de examen/concurs sunt aprobate de managerul unității prin act administrativ, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea înscrierilor. + 
Articolul 21(1)Examenul/Concursul se susține în fața comisiei de examen constituite în conformitate cu art. 20.(2)Examenul/Concursul se organizează în maximum 30 de zile lucrătoare de la publicarea anunțului, dar nu mai devreme de 6 zile lucrătoare de la încheierea înscrierilor.(3)Examenul/Concursul cuprinde:a)o probă scrisă, care cuprinde 5 întrebări din tematica anunțată, fiecare întrebare fiind punctată cu 20 de puncte; șib)o probă practică/clinică, după caz, pentru care se acordă punctajul maxim de 50 de puncte. + 
Articolul 22În urma susținerii tuturor probelor de examen/concurs sunt declarați promovați candidații care au realizat un punctaj minim de 100 de puncte. + 
Articolul 23(1)Clasamentul candidaților promovați se întocmește pentru fiecare post publicat și pentru care s-a candidat, obținerea postului respectiv făcându-se strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.(2)În cazul în care au fost publicate mai multe posturi similare, același grad și aceeași specialitate, același loc de muncă, clasificarea se va face pe grupul de posturi publicate.
 + 
Secţiunea a 3-aOcuparea funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi, precum și a funcției de farmacist-șef în unitățile sanitare publice cu paturi + 
Articolul 24(1)Funcțiile de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi, precum și funcția de farmacist-șef din unitățile sanitare publice cu paturi se ocupă pe bază de concurs, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.(2)Funcțiile de șef de secție, șef de laborator și șef de serviciu din unitățile sanitare cu paturi se ocupă pe bază de concurs, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.406/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea concursului ori examenului pentru ocuparea funcției de șef de secție, șef de laborator sau șef de serviciu din unitățile sanitare publice, cu modificările ulterioare.–––-Art. 24 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 755 din 17 iunie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 30 iunie 2016.
 + 
Articolul 25(1)La concursurile pentru ocuparea funcțiilor de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi se prezintă, după caz, medici, farmaciști, biologi, chimiști, biochimiști specialiști cu o vechime de cel puțin 5 ani în specialitatea respectivă. Vechimea în specialitate decurge de la data confirmării și încadrării ca specialist.(2)Funcția de farmacist-șef din spitalele publice se ocupă în condițiile legii de către farmaciști cu minimum 2 ani de experiență profesională.(3)Medicii, farmaciștii, biologii, biochimiștii, chimiștii, cu vârsta de peste 65 de ani, nu pot participa la concurs și nu pot fi numiți în funcțiile de șef de secție, șef de laborator și șef de compartiment din unitățile sanitare fără paturi. + 
Articolul 26În cazul în care la concurs nu se prezintă niciun candidat în termenul legal, funcția va fi ocupată cu delegație pe o perioadă de maximum 6 luni, prin decizia conducătorului unității, perioadă în care se reiau procedurile de concurs.
 + 
Secţiunea a 4-aOcuparea posturilor prin integrare clinică + 
Articolul 27(1)Personalul didactic medico-farmaceutic de la catedrele/disciplinele care funcționează în unitățile sanitare beneficiază de încadrare prin cumul de funcții cu jumătate de normă în respectiva unitate sanitară, în limita posturilor normate, vacante și bugetate existente în statele de funcții ale acestora.(2)Solicitările cadrelor didactice, însoțite de adeverința eliberată de instituția de învățământ superior medical, cu precizarea catedrei și a disciplinei unde funcționează și a certificatului de specialist/primar, sunt depuse la unitatea sanitară.(3)Solicitările prevăzute la alin. (2) sunt comunicate spre aprobare consiliului de administrație al unității, care va aproba aceste încadrări numai în secțiile/compartimentele cu paturi sau cabinetele din specialitatea în care este confirmat cadrul didactic. Încadrarea se face prin contract de muncă cu durată nedeterminată. + 
Articolul 28(1)Personalul didactic medico-farmaceutic de la catedrele/disciplinele care funcționează în alte unități decât cele sanitare poate beneficia de încadrare prin cumul de funcții cu jumătate de normă în unități sanitare publice, în condițiile prevăzute de Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.(2)Pentru personalul prevăzut la alin. (1), după obținerea aprobării consiliului de administrație al unității se va solicita și aprobarea Ministerului Sănătății.
 + 
Articolul 29(1)Personalul didactic medico-farmaceutic care a beneficiat de încadrare prin cumul de funcții cu jumătate de normă o perioadă mai mare de 5 ani în unități sanitare publice poate continua activitatea cu normă întreagă în unitatea sanitară respectivă, la cerere. Cererea va fi însoțită de avizul instituției de învățământ superior medical, de renunțarea la calitatea de cadru didactic, în cazul aprobării solicitării de trecere în rețeaua sanitară.(2)Solicitările prevăzute la alin. (1) sunt aprobate de către consiliul de administrație al unității sanitare, în limita posturilor normate, vacante și bugetate în statul de funcții al unității. Unitatea sanitară va informa Ministerul Sănătății cu privire la întregirea normei respectivei persoane.
 + 
Capitolul IIIDispoziții finale + 
Articolul 30Întreaga responsabilitate privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante revine atât conducătorului unității care organizează concursul, cât și comisiei de concurs. + 
Articolul 31Taxa de concurs este stabilită la valoarea de 150 lei pentru fiecare participant. + 
Articolul 32Trecerea din rețeaua de cercetare științifică medicală în rețeaua de asistență medicală se face prin concurs organizat conform prevederilor prezentei metodologii. + 
Articolul 33Angajarea medicilor, medicilor dentiști, farmaciștilor, biologilor, biochimiștilor și chimiștilor, pensionari de invaliditate care își redobândesc capacitatea de muncă și sunt depensionați, se face fără concurs, în unitatea în care au funcționat anterior pensionării, conform prevederilor legale. + 
Articolul 34Detașarea medicilor, medicilor dentiști, farmaciștilor, biologilor, biochimiștilor și chimiștilor se face de către unitățile sanitare publice interesate, în condițiile legii. + 
Articolul 35Ministerul Sănătății poate detașa personal sanitar, indiferent de subordonarea unității sanitare în care este încadrat, în caz de epidemii, calamități sau în alte situații deosebite, declarate conform reglementărilor legale în vigoare, cu acordul celui în cauză. + 
Articolul 35^1Pentru acoperirea deficitului de personal în unitățile sanitare publice, Ministerul Sănătății poate organiza sesiuni extraordinare de concurs pentru ocuparea posturilor vacante de medici, medici dentiști și farmaciști. Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea concursului, precum și lista posturilor publicate la concurs se aprobă prin ordin al ministerului sănătății pentru fiecare sesiune în parte.(la 06-02-2018,
Capitolul III a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 184 din 2 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 114 din 06 februarie 2018
)
 + 
Articolul 36Dispozițiile prezentei metodologii nu afectează drepturile câștigate de medici, medici dentiști, farmaciști, biologi, biochimiști, chimiști și ceilalți specialiști cu studii superioare, sub regimul actelor normative anterioare. + 
Articolul 37(1)Medicii, medicii dentiști, farmaciștii, biologii, biochimiștii și chimiștii care sunt disponibilizați potrivit legii din unitățile sanitare publice pot ocupa fără concurs un post vacant într-o altă unitate sanitară publică din localitate, din județul respectiv sau din alte județe, în cazul în care postul a fost publicat la concurs și nu s-au înscris candidați.(2)Orice alt post se poate ocupa numai prin concurs.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x