Informatii Document
Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 22 iulie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Notă …
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.289 din 9 iulie 2008, publicat în Monitorul Oficial nr. 553 din 22 iulie 2008.1.Reevaluarea după 6 luni a activității managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008 se desfășoară în perioada 1-15 martie 2009.(la 04-11-2008,
Punctul 1. a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.817 din 30 octombrie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 04 noiembrie 2008
)
… 2.Evaluarea după 6 luni a activității managerului spitalului public se face de o comisie de evaluare formată din președinte, vicepreședinte, 3-5 membri și un secretariat format din 1-2 persoane, numită prin ordin al ministrului sănătății publice, astfel:a)pentru spitalele publice din subordinea autorităților de sănătate publică județene/a municipiului București, membrii comisiei de evaluare sunt propuși de către directorul executiv al acestora, care este președintele comisiei de evaluare. Vicepreședintele este șeful Compartimentului audit intern din aceeași instituție. În situația în care la nivelul autorității de sănătate publică nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreședintele este nominalizat din cadrul altei autorități de sănătate publică, prin ordin al ministrului sănătății publice; … b)pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sănătății Publice, președintele este directorul general al Direcției generale politici, strategii și managementul calității în sănătate, iar vicepreședintele este un reprezentant al Direcției audit în aceeași instituție. … … 3.Comisia de evaluare menționată la pct. 2 întocmește, pe baza rezultatelor obținute de fiecare manager de spital, fișa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la ordin. Fișa de evaluare se înaintează Comisiei centrale de evaluare însoțită de dosarul de reevaluare, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:a)copia contractului de management și a actului adițional la acesta, încheiate pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2008; … b)documentele care susțin punctajul acordat la fiecare indicator de performanță, după cum urmează: … b1)statul de funcții pe anul 2008, aprobat conform legii; … b2)situația financiară încheiată la 30 iunie 2008; … b3)situația statistică aferentă perioadei 1 ianuarie – 30 iunie 2008 (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul – cod MS 60.4.4, cap. 15 "Personalul mediu și superior sanitar pe tipuri de unități", centralizatorul activității spitalului – cod 19.15, darea de seamă statistică pentru semestrul I 2008 (cod MS 60.4.2, cap. 1 "Principalii indicatori ai cunoașterii sănătății, pe semestrul I 2008, pentru fiecare spital", câte un document semnat și ștampilat, completat numai cu pct. 10 "Infecții interioare din spital"); … c)copii ale actelor de control ale tuturor organismelor abilitate; … d)raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acțiunile organizate și desfășurate pe parcursul perioadei evaluate, privind modul de îndeplinire a indicatorilor și criteriilor de performanță, procedurile interne de evaluare și control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsurile întreprinse pentru eficientizarea activității unității și creșterea calității actului medical, gestionarea eventualelor situații de criză apărute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea și corectitudinea datelor puse la dispoziția comisiei de evaluare, conform legii; … e)alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanță prevăzute în anexa nr. 2 la ordin. … … 4.Comisia de evaluare menționată la pct. 2 are următoarele atribuții:a)să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conține toate documentele prevăzute la pct. 3; … b)să verifice concordanța dintre indicatorii asumați prin actul adițional și cei înscriși în fișa de reevaluare, precum și dintre valorile indicatorilor realizați menționați în fișa de evaluare și cei transmiși de Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar și Centrul Național Pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății; … c)să valideze, sub semnătură, în funcție de rezultatele obținute în urma reevaluării, propunerea de menținere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat; … d)să înregistreze și să transmită Comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conțin toate documentele prevăzute la pct. 3; … e)să respingă motivat dosarele incomplete și să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situație; … f)să întocmească și să valideze, sub semnătura președintelui comisiei de evaluare și a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de reevaluare depus de fiecare manager. … … 5.La nivelul Ministerului Sănătății Publice este constituită, prin ordin al ministrului sănătății publice, Comisia centrală de evaluare, formată din președinte, vicepreședinte, 3-5 membri și un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centrală de evaluare are misiunea de a verifica și de a urmări modul de desfășurare a reevaluării, modul de întocmire a fișelor de reevaluare și de a soluționa eventualele contestații apărute în cadrul reevaluării activității managerilor spitalelor publice. Președintele Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcției generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională și salarizare din Ministerul Sănătății Publice, iar vicepreședinte este directorul Direcției audit din aceeași instituție. … 6.Comisia centrală de evaluare, în baza rezultatelor reevaluării efectuate de comisia de evaluare menționată la pct. 2, propune ministrului sănătății publice, după caz:a)menținerea contractului de management pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din ordin; … b)emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordin. … … 7.În aplicarea dispozițiilor prezentei metodologii, Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar și Centrul Național Pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății furnizează Ministerului Sănătății Publice și comisiilor de evaluare prevăzute la pct. 2, până la data de 1 noiembrie 2008, valorile indicatorilor de performanță a managementului spitalului public care intră în sfera lor de competență, realizate de fiecare spital public în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2008. … 8.Datele menționate la pct. 7, validate de Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar și Centrul Național Pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății, sunt consemnate în fișa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, la rubrica „Valoare indicator realizată 1 ianuarie – 30 iunie 2008”, și stau la baza evaluării activității managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2008. … 9.Reevaluarea după 6 luni a activității managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie se face în conformitate cu dispozițiile prezentului ordin. …