de stabilire şi aprobare a tarifelor pentru unităţile de cazare aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative(actualizată până la data de 28 iulie 2009*)
–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 622 din 26 august 2008. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 28 iulie 2009, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 150 din 15 iulie 2009. +
Articolul 1(1) Unităţile de administrare vor asigura finanţarea cheltuielilor curente şi de capital aferente unităţilor de cazare, pe bază de bugete de venituri şi cheltuieli întocmite în acest scop. … (2) Pentru locurile de cazare, baza de calcul din prezenta metodologie este orientativă, aceasta putând fi completată cu cheltuieli specifice de întreţinere a respectivelor locaţii. … +
Articolul 2(1) Locurile de cazare sunt diferenţiate pe categorii de confort în conformitate cu criteriile de clasificare cuprinse în anexa nr. 7A la prezenta metodologie. … (2) Încadrarea în categoriile de confort a locurilor de cazare se face de către o comisie de clasificare, printr-un proces-verbal, al cărui model este prezentat în anexa nr. 7 B la prezenta metodologie. Un exemplar din procesul-verbal se înaintează pe cale ierarhică la Direcţia generală management logistic şi administrativ, împreună cu planurile orizontale privind dispunerea camerelor. … +
Articolul 3(1) Tarifele de cazare se stabilesc de către unităţile de administrare, prin întocmirea unor baze de calcul care cuprind toate cheltuielile efectuate (energie electrică, apă, canal, salubritate, reparaţii la clădiri, prestări de servicii etc.), la care se vor aplica următorii coeficienţi de confort: 0,70 – pentru camerele categoria a III-a; 1,00 – pentru camerele de categoria a II-a; 1,50 – pentru camerele de categoria I; 2,26 – pentru apartamentele de categoria I (modelul este prezentat în anexa nr. 7 C la prezenta metodologie). … (2) Tarifele întocmite se vizează pentru control financiar preventiv de către organele financiare proprii şi se aprobă de către şeful unităţii de administrare. … ––––Alin. (2) al art. 3 din anexa 7 a fost modificat de pct. 25 al art. I din ORDINUL nr. 150 din 15 iulie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 28 iulie 2009. +
Articolul 4Tarifele pentru locurile de cazare vor fi actualizate ori de câte ori se impune efectuarea unor modificări ale elementelor de cheltuieli din structura acestora, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, dacă rezultă diferenţe în plus sau în minus de minimum 5% faţă de ultima valoare a tarifului. +
Anexa 7 A–––la metodologie–––––*Font 9* CRITERII DE CLASIFICARE pe categorii de confort X=criteriu obligatoriu┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐│Nr. │ Criteriu minimal de clasificare │ Categoria ││crt.│ │ de confort ││ │ ├─────┬─────┬─────┤│ │ │ I │ II │ III │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ 1.│CRITERII PRIVIND CONSTRUCŢIILE, ŞI SPAŢIILE DE FOLOSINŢĂ COMUNĂ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Spaţiu corespunzător dotat pentru serviciul de recepţie │ x │ x │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Asigurarea servirii micului dejun la popotă │ x │ – │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Oficii pentru cameriste pe fiecare etaj sau unul la mai │ │ │ ││ │ multe etaje │ x │ x │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Cabine telefonice sau cel puţin un telefon în hol la dispoziţia │ │ │ ││ │ persoanelor cazate │ x │ x │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Încălzire centrală │ x │ – │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Ascensoare la clădirile cu mai mult de 4 etaje │ x │ x │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Holurile, culoarele şi scările vor fi dotate cu covoare-mochetă, │ │ │ ││ │ tablouri, plante şi alte elemente decorative (scările placate │ │ │ ││ │ cu marmură pot fi fără covoare) │ x │ x │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Holurile vor avea fotolii, măsuţe, scrumiere cu picior, vase │ │ │ ││ │ cu flori etc. │ x │ x │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Materialele p.s.i. conform normativelor │ x │ x │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ 2.│CRITERII PRIVIND LOCURILE DE CAZARE │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Numărul maxim de paturi într-o cameră │ 1-3 │ 3 │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Încăperi comune │ – │ – │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Spaţiile dispun de grup sanitar propriu, cadă sau cuvă cu duş, │ │ │ ││ │ lavoar, W.C. în procent de: (camerele din căminele existente pot │ │ │ ││ │ fi încadrate la categoria I şi în cazul în care nu dispun de │ │ │ ││ │ grupuri sanitare proprii) │100% │ – │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Apartamentele şi garsonierele sunt prevăzute cu grupuri sanitare │ │ │ ││ │ cu cadă │ x │ – │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Camerele fără grup sanitar propriu vor avea apă curentă, rece │ │ │ ││ │ şi caldă (secţiile de categoria a III-a pot funcţiona fără │ │ │ ││ │ apă caldă) │ x │ x │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Pentru camerele fără grup sanitar propriu vor funcţiona grupuri │ │ │ ││ │ sanitare comune, separate pe sexe, astfel: │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- sală de baie sau duş pentru maximum 15 paturi │ x │ x │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- cabina W.C. pentru maximum 10 paturi sau cel puţin una la etaj │ x │ x │ x │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ 3.│ALTE CRITERII (SERVICII etc.) │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Parcări în apropierea clădirii în care se asigură cazarea │ x │ – │ – │├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤│ │- Asigurarea desfacerii de ziare, reviste, ilustrate, articole de │ │ │ ││ │ strictă necesitate. Unul-două cotidiene din presa centrală sau │ │ │ ││ │ locală vor sta gratuit la dispoziţia persoanelor cazate. │ x │ – │ – │└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴─────┘NOTĂ:Analiza dispunerii camerelor în ansamblul clădirii se va face folosindu-se planuri orizontale. +
Anexa 7 B–––la metodologie–––––VăzutŞeful unităţii,……………PROCES-VERBALNr. ………. din ………..al Comisiei de clasificare a …………..Încheiat astăzi, …………………………….. .Comisia de clasificare constituită în conformitate cu Normele metodologice privind utilizarea unor spaţii aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 538/2008 şi cu O.Z.U./D.Ş.U. nr. ……. din …….. al ………., am verificat la faţa locului spaţiile de cazare din ………….., situat în str. ………….. nr. ……, nr. cadastru ……….., şi am constatat următoarele:1. …………(spaţiul de cazare)………….. menţionat îndeplineşte criteriile de clasificare corespunzătoare categoriei ………… .2. Încadrarea fiecărui spaţiu de cazare (cameră, apartament, garsonieră) este cea prevăzută în fişa-anexă care a fost analizată şi însuşită de comisie (se vor menţiona felul spaţiului de cazare, categoria, etajul şi nr. camerei etc.).3. Alte menţiuni (capacitatea totală de cazare etc.) ………………………………………………………………………………….. .Drept care am încheiat prezentul proces-verbal.Comisia de clasificarePreşedinte, Membri,………….. ……………NOTĂ: Un exemplar din procesul-verbal se înaintează pe cale ierarhică la Direcţia generală management logistic şi administrativ, împreună cu planurile orizontale privind dispunerea camerelor. +
Anexa 7 C–––la metodologie–––––MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELORUnitatea de administrareNr. ………. din ……….Aprob─────Şeful unităţii de administrare,…………………………BAZĂ DE CALCULprivind stabilirea tarifului pentru cazareatemporară a personalului în locurile de cazaresituate în ……….., str.……………………. nr. ……, nr. cadastru …………..1. ENERGIE ELECTRICĂa) consum total de energie aferent perioadei/anului precedent: … …..kW/lună x…..lei/kW = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locb) cheltuieli pentru abonamentele radio, telefon şi cablu TV: … …..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/loc2. ÎNCĂLZIREA SPAŢIILOR, ASIGURAREA APEI CALDE ŞI RECI, CANALIZARE, SALUBRITATEa) încălzirea spaţiilor, asigurarea apei calde: … – consum total de combustibil aferent perioadei/anului precedent pentru încălzirea spaţiilor:…..u.m. combustibil/lună x …..lei/unit. de comb. = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locb) consum apă: apă rece, apă canal, apă meteo: … – consum total de apă aferent perioadei/anului precedent:…..mc/lună x …..lei/mc = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locc) salubritate: … …..tone sau mc/lună x …..lei/tonă sau mc = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/loc3. CHELTUIELI MATERIALE CU ÎNTREŢINEREA SPAŢIILORa) total contravaloare materiale de curăţenie, conform normelor: … …..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locb) la complexurile de agrement unde cazarea se face pe sejur de 7, 10 etc. zile; … – cheltuieli pentru materiale de toaletă:1. hârtie igienică:nr. grupuri sanitare x 2 buc./grup/nr. zile sejur x …..lei/buc. = x lei2. săpun hotelier:nr. chiuvete x 2 buc./chiuv./nr. zile sejur x …..lei/buc. = y leix lei + y lei : nr. locuri de cazare : nr. zile sejur*) = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/loc4. ÎNTREŢINERE SPAŢII ŞI DEZVOLTARE PATRIMONIU…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/locSuma preconizată la această natură de cheltuială se stabileşte în funcţie de programele logistice anual aprobate.5. SPĂLAT LENJERIES-au prevăzut pentru o persoană:– un cearşaf pat;– un cearşaf plic;– un prosop de faţă;– un prosop de baie;– un prosop pentru picioare;– o faţă de pernă;– un prosop (cearşaf) pentru baie;– un halat de baie.La complexurile de agrement unde cazarea se face pe sejur de 7, 10 etc. zile:…..kg/persoană x …..lei/kg : nr. zile sejur = …..lei/zi/locLa cazarea temporară a persoanelor în spaţiile de cazare:…..kg/an x …..lei/kg = …..lei/an…..lei/an : 365 de zile : nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/persoanăSe vor evidenţia şi cheltuielile pentru spălat covoare, perdele şi pături.…..kg/an x …..lei/kg = …..lei/an…..lei/an : 365 zile : nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/loc6. MOBILIER ŞI MATERIALE DE NATURA OBIECTELOR DE INVENTARContravaloarea uzurii mobilierului şi materialelor de natura obiectelor de inventar din spaţiile de cazare:– pentru mobilier, tablouri, perdele, draperii, covoare, decoraţiuni interioare:…..lei**): …..luni***) = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi…..lei/zi : ….. nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/loc– pentru televizoare, aparate video, lustre, aplice etc.:…..lei**): …..luni***) = …..lei/lună…..lei/lună : 30 de zile = …..lei/zi….lei/zi : …..nr. locuri de cazare*) = …..lei/zi/locTotal capitol = …..lei/zi/loc7. CHELTUIELI CU PERSONALULA. Funcţionari publici cu statut specialSalarii:– nr. personal = …..;– salarii lunare brute =….lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = ……lei/zi/locContribuţii sociale ale unităţii:– contribuţia lunară la fondul asigurărilor sociale de sănătate =….lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = ……lei/zi/locHrană:– cheltuieli lunare = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locEchipare:– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locContravaloarea transportului pentru concediu de odihnă:– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locAlte cheltuieli de natură salarială (prime de vacanţă, recompense, premiul anual etc.):– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*: 365 zile = …..lei/zi/locTOTAL A. cheltuieli zilnice pe loc de cazare = (salarii + contribuţii sociale + hrană + echipare + transport + alte cheltuieli) = …..lei/zi/locB. Cadre militareVenituri din soldă:– nr. personal = …..;– venituri lunare brute = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locContribuţii sociale ale unităţii:– contribuţia lunară la fondul asigurărilor sociale de sănătate = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locHrană:– cheltuieli lunare = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locEchipare:– cheltuieli anuale = …..lei…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locContravaloare transport pentru concediu de odihnă:– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locAlte cheltuieli de natură salarială (recompense, premiul anual etc.):– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locTOTAL B. cheltuieli zilnice pe loc de cazare = (venituri din soldă + contribuţii sociale + hrană + echipare + transport + alte cheltuieli) = …..lei/zi/locC. Soldaţi şi gradaţi voluntariVenituri din soldă:– nr. personal = …..;– venituri lunare brute = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locContribuţii sociale ale unităţii:1. contribuţia lunară la Fondul asigurărilor sociale de sănătate = …..lei;2. contribuţia lunară la Fondul asigurărilor sociale de stat = …..lei;3. contribuţia lunară la Fondul de şomaj = …..lei.Contribuţii sociale lunare = (1+2+3) lei/lună: nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locHrană:– cheltuieli lunare = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locEchipare:– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locContravaloare transport pentru concediu de odihnă:– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locAlte cheltuieli de natură salarială– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locTOTAL C. cheltuieli zilnice pe loc de cazare = (venituri din soldă + contribuţii sociale + hrană + echipare + transport + alte cheltuieli) = …..lei/zi/locD. Personal contractualSalarii:– număr personal = …..;– salarii lunare brute = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/persoanăContribuţii sociale ale unităţii:1. contribuţia lunară la Fondul asigurărilor sociale de sănătate = …..lei;2. contribuţia lunară la Fondul asigurărilor sociale de stat = …..lei;3. contribuţia lunară la Fondul de şomaj = …..lei.Contribuţii sociale lunare = (1+2+3) lei/lună: nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locHrană:– cheltuieli lunare = …..lei;…..lei/lună : nr. locuri de cazare*): 30 de zile = …..lei/zi/locAlte cheltuieli de natură salarială (recompense, premiul anual etc.):– cheltuieli anuale = …..lei;…..lei/an : nr. locuri de cazare*): 365 de zile = …..lei/zi/locTOTAL D. cheltuieli zilnice pe loc de cazare = (salarii + contribuţii sociale + hrană + alte cheltuieli) = …..lei/zi/locTotal cap. 7 = Total A + Total B + Total C + Total D = …..lei/zi/locRECAPITULAŢIECostul unui loc de cazare pe zi:Cap. 1 = ……….lei/zi;Cap. 2 = ……….lei/zi;Cap. 3 = ……….lei/zi;Cap. 4 = ……….lei/zi;Cap. 5 = ……….lei/zi;Cap. 6 = ……….lei/zi;Cap. 7 = ……….lei/zi;Cap. 8 = ……….lei/zi;……………………………TOTAL……=…………lei/zi/loc;……….lei/zi/loc x coef. categ. de conf. (1,00; 1,50; 2,26; 0,70) = ………lei/zi/loc;……….lei/zi/loc x T.V.A. 9% = …..lei/zi/loc.Întocmit………….–––-*) Număr locuri de cazare în funcţie de gradul de ocupare în perioada precedentă.**) Suma valorilor mijloacelor fixe şi a materialelor de natura obiectelor de inventar care au aceeaşi durată normală de folosinţă conform Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, şi catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, specific Ministerului Administraţiei şi Internelor, întocmit în baza Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 572/2005.***) Durata normală a bunurilor însumate.––––Anexa 7C a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. 150 din 15 iulie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 28 iulie 2009, conform pct. 24 al art. I din acelaşi act normativ.––––-