METODOLOGIE din 6 noiembrie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 18 noiembrie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 200 22/12/2023
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 06/11/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată de ORDINUL nr. 143 din 6 noiembrie 2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 18 noiembrie 2015.
 + 
Articolul 1Dispoziții generale(1)Planul de relații internaționale și afaceri europene (PRIAE) se elaborează anual pentru anul calendaristic următor celui în care se aprobă.(2)În plan se includ următoarele categorii de cheltuieli:a)cheltuieli de personal, reprezentând sume acordate drept indemnizații de deplasare, compuse din diurnă și indemnizația de cazare, în scopul participării la misiuni în străinătate cu caracter temporar, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;(la 08-02-2016,
Lit. a) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 57 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
b)cheltuieli cu bunuri și servicii (deplasări în străinătate), astfel:(la 08-02-2016,
Partea introductivă a lit. b) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 57 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(i)cheltuieli aferente deplasărilor în străinătate, pentru care se efectuează cheltuieli în lei sau devize liber convertibile:– costul transportului în trafic internațional, cel între localitățile din țara în care personalul își desfășoară activitatea, precum și pe distanța dus-întors dintre aeroport sau gară și locul de cazare, pentru personalul aflat în misiune;– costul transportului documentațiilor, mostrelor și al altor materiale sau obiecte necesare îndeplinirii misiunii;– taxele de înscriere și/sau de participare la congrese, simpozioane, seminarii, colocvii sau la alte reuniuni, în condițiile stabilite de organizatori;– comisioanele și taxele bancare, taxele achitate pentru eliberarea pașapoartelor de serviciu sau diplomatice/ pașapoartelor de serviciu sau diplomatice electronice, cheltuielile pentru obținerea vizelor de intrare în țările respective, de rezervare a locurilor în mijloacele de transport, taxele de aeroport, comisioanele de rezervare a camerelor de hotel, asigurările medicale și altele asemenea;– cheltuielile ocazionate de deplasările efectuate în țara de reședință sau în altă țară de către personalul trimis în misiuni permanente în străinătate;– cheltuielile ocazionate cu participarea personalului la misiuni în afara teritoriului statului român conform acordurilor și înțelegerilor internaționale, cu excepția diurnei.(la 08-02-2016,
Pct. (1) al lit. b) a alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 57 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(ii)cheltuieli în lei aferente primirilor de delegații străine. Cheltuielile de cazare și masă cu privire la care s-a convenit cu partenerii străini să fie suportate pe bază de reciprocitate se includ, de asemenea, în PRIAE.(3)Cheltuielile de la alin. (2) vor fi incluse în PRIAE indiferent de titlul de cheltuieli unde sunt încadrate, conform prevederilor legale în vigoare (inclusiv titlul VIII cod 56 „Proiecte cu finanțare din Fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, titlul X cod 58 „Proiecte cu finanțare din Fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020” etc.).(4)Cheltuielile incluse în PRIAE se calculează în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare care stabilesc drepturile și obligațiile personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, respectiv normativele de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice.
 + 
Articolul 2Elaborarea și avizarea proiectului PRIAE pentru aparatul central al Ministerului Afacerilor Interne (MAI)(1)Unitățile, instituțiile și structurile din cadrul aparatului central al MAI și cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, elaborează propuneri de activități pentru a fi incluse în proiectul PRIAE, pe care le supun avizului Direcției generale, afaceri europene, Schengen și relații internaționale (DGAESRI) și secretarului de stat/secretarului general coordonator al activității acestora, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI. Unitățile, instituțiile și structurile aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne supun propunerile de activități avizului DGAESRI și secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene. Propunerile de activități ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b.(la 08-02-2016,
Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 58 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(la 27-12-2023,
sintagma: Direcției afaceri europene și relații internaționale (DAERI) a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(2)Propunerile de activități avizate potrivit alin. (1) se transmit la DGAESRI până la data de 1 iunie a anului în curs. DGAESRI centralizează propunerile și elaborează proiectul PRIAE pentru aparatul central al MAI.(la 08-02-2016,
Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 58 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(3)DGAESRI supune avizării secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene proiectul PRIAE prevăzut la alin. (2).(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(4)DGAESRI trimite proiectul PRIAE pentru unitățile, instituțiile și structurile MAI prevăzute la alin. (1), avizat potrivit alin. (3), la Direcția generală financiară (DGF) până la data de 15 iunie a anului în curs.(la 08-02-2016,
Alin. (4) al art. 2 a fost introdus de pct. 59 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Articolul 3Elaborarea și avizarea proiectului PRIAE pentru unitățile, instituțiile și structurile MAI, altele decât cele prevăzute la art. 2(1)Unitățile, instituțiile și structurile MAI, altele decât cele prevăzute la art. 2, elaborează proiectul PRIAE, îl supun avizării DGAESRI, secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene și secretarului de stat/secretarului general coordonator al activității acestora, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI. Unitățile, instituțiile și structurile aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne supun proiectul PRIAE avizului DGAESRI și secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene. Propunerile de activități ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b.(la 08-02-2016,
Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 60 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(2)Proiectul PRIAE avizat potrivit alin. (1) se trimite la DGAESRI până la data de 15 iunie a anului în curs, necesarul de fonduri rezultat din întocmirea PRIAE se comunică Compartimentului financiar-contabil în vederea includerii acestuia în Proiectul bugetului unităților, instituțiilor și structurilor MAI prevăzute la alin. (1).(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(3)Dacă în urma analizării proiectului PRIAE, DGAESRI constată faptul că propunerile de activități nu respectă obiectivele și direcțiile de acțiune vizate de MAI în domeniul de referință, comunică acest fapt unității, instituției sau structurii MAI în cauză.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Articolul 4Aprobarea PRIAE(1)După adoptarea legii bugetului de stat, DGF comunică DGAESRI plafoanele de cheltuieli pentru PRIAE al unităților, instituțiilor și structurilor MAI prevăzute la art. 2 alin. (1).(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(2)Pentru unitățile, instituțiile și structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), revizuirea proiectului PRIAE se efectuează sub coordonarea DGAESRI, cu luarea în considerare a obiectivelor și direcțiilor de acțiune vizate de MAI într-un domeniu dat și cu încadrarea în limitele bugetare comunicate conform alin. (1). Unitățile, instituțiile și structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1) supun proiectul PRIAE revizuit, avizat de DGAESRI, aprobării secretarului de stat/secretarului general coordonator al activității acestora, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI. În cazul unităților, instituțiilor și structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne, proiectul PRIAE revizuit, avizat de DGAESRI, se supune aprobării secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(3)Proiectul PRIAE revizuit centralizat de DGAESRI se aprobă de către secretarul de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(4)DGAESRI transmite DGF, în copie, PRIAE pentru unitățile, instituțiile și structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), aprobat potrivit alin. (3), în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea comunicării referitoare la plafoanele de cheltuieli prevăzute la alin. (1).(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(5)După adoptarea legii bugetului de stat și aprobarea bugetelor unităților, instituțiilor și structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1), acestea reanalizează și revizuiesc propunerile de activități incluse în proiectul PRIAE, astfel încât să se încadreze în limitele bugetare aprobate, și supun PRIAE astfel revizuit, cu avizul DGAESRI, aprobării secretarului de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene și secretarului de stat/secretarului general coordonator al activității acestora, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI. În cazul unităților, instituțiilor și structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne, proiectul PRIAE revizuit se aprobă de secretarul de stat coordonator al activității de relații internaționale și afaceri europene, cu avizul DGAESRI. O copie a PRIAE aprobat se transmite la DGAESRI în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea limitelor bugetare aprobate.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(6)La revizuirea proiectului PRIAE al unităților, instituțiilor și structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1) se iau în considerare și comunicările DGAESRI efectuate potrivit art. 3 alin. (3).(la 08-02-2016,
Art. 4 a fost modificat de pct. 61 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016.
)
(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Articolul 5Revizuirea PRIAE(1)Revizuirea PRIAE se efectuează, la solicitarea DGAESRI sau DGF, în următoarele situații:a)în caz de rectificare bugetară;b)au intervenit modificări, respectiv au fost primite invitații ulterior remiterii propunerilor pentru PRIAE, respectiv a proiectului PRIAE.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
(2)Revizuirea PRIAE se realizează potrivit procedurii prevăzute la art. 4.(3)Orice modificare a PRIAE care afectează structura cheltuielilor bugetare între ordonatorii de credite, capitole de finanțare bugetară, titluri și articole ale clasificației bugetare se comunică la DGF de către DGAESRI, la solicitarea ordonatorilor de credite, în vederea analizării conform prevederilor legale în vigoare.(la 27-12-2023,
sintagma: DAERI a fost înlocuită de Punctul 24., Articolul I din ORDINUL nr. 200 din 22 decembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1179 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Articolul 6Finanțarea activităților de relații internaționaleAsigurarea finanțării activităților cuprinse în PRIAE se realizează potrivit repartizării bugetare, după cum urmează:a)pentru structurile din cadrul aparatului central al MAI și pentru cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările și completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, din bugetul MAI;b)pentru unitățile, instituțiile sau structurile MAI, altele decât cele prevăzute la lit. a), din bugetul propriu.
 + 
Anexa nr. 1ala metodologie
DEPLASĂRI ÎN STRĂINĂTATE

Nr. crt. Tipul acțiunii Temeiul în baza căruia se realizează acțiunea Obiectiveleurmărite Țara Durata (zile) Număr depersoane Ruta (capitalasau alt oraș) Categoriaindemni zației dedeplasare Variantade asigurare acheltuielilor Fonduri bugetare necesare (valori în lei) Aprobărianterioare
1 Perioada Activitate Transport Total din care:
Cheltuieli de personal Cheltuieli cu bunuri și servicii
Total

Notă pentru completarea rubricilor din tabelul aferent deplasărilor în străinătate:1."Tipul acțiunii" – Se va menționa activitatea pentru care urmează să se efectueze deplasarea (de exemplu, conferință, grup de lucru, consultări, negocieri).2."Temeiul în baza căruia se realizează acțiunea" – Se precizează temeiul în baza căruia se realizează activitatea, cum ar fi un document de cooperare, invitația partenerului extern, calitatea de membru într-un grup de lucru ș.a.3."Obiectivele urmărite" – Se menționează scopul vizat prin participarea la activitate.4."Țara/Perioada" – Se precizează țara în care urmează a se realiza activitatea, respectiv intervalul de timp în care activitatea va avea loc efectiv.5."Durata (zile): Activitate/Transport" – Se precizează în cifre arabe numărul de zile în care se derulează doar activitatea/se indică în mod distinct numărul de zile alocate transportului. Subrubrica "Transport" se completează astfel:a)în situația în care zilele efective ale desfășurării activității coincid cu cele de plecare și revenire în țară, se înscrie cifra 0;b)în cazul în care plecarea sau întoarcerea coincid cu una din datele de începere sau de încheiere a activității, se înscrie cifra 1;c)dacă plecarea și revenirea în țară nu coincid cu niciuna din cele două date, se înscrie cifra 2.

6."Număr de persoane" – Se va indica numărul de persoane prevăzut să participe la activitate, cu respectarea dispozițiilor în vigoare referitoare la limitarea numărului de persoane care pot lua parte la astfel de activități.7."Ruta (capitala sau alt oraș)" – Se va indica traseul folosit pentru a ajunge la locul de destinație.8."Categoria indemnizației de deplasare" – Se înscrie categoria de diurnă corespunzătoare, în funcție de calitatea deținută de persoana ce efectuează deplasarea.9."Varianta de asigurare a cheltuielilor":a)100% diurnă + cazare + transport – reprezintă situația în care reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) beneficiază de diurnă 100%, iar cazarea și transportul internațional sunt asigurate din fondurile MAI;b)100% diurnă – cazare + transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (de exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internațional este asigurat din fondurile MAI;c)100% diurnă – cazare – transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea și transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (de exemplu, sunt asigurate de organizatori);d)100% diurnă + cazare – transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100% și cazare, iar transportul nu este asigurat din fondurile MAI (de exemplu, este asigurat de organizatori);e)50% diurnă – cazare + transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (de exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internațional este asigurat din fondurile MAI;f)50% diurnă – cazare – transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea și transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (de exemplu, sunt asigurate de organizatori);g)50% diurnă + cazare + transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea și transportul sunt asigurate din fondurile MAI;h)50% diurnă + cazare – transport – reprezintă situația în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50% și cazare, iar transportul nu este asigurat din fondurile MAI (de exemplu, este asigurat de organizatori);i)fără cheltuieli – reprezintă situația în care cheltuielile necesare pentru asigurarea participării la activități de relații internaționale nu sunt suportate din fondurile MAI;j)fără diurnă și cazare + transport – reprezintă situația în care din fondurile MAI nu este suportat decât costul transportului internațional;k)operațiuni multinaționale – din fondurile MAI sunt suportate următoarele: costul biletelor de avion, respectiv cazarea și diurna până la ajungerea la destinația în care urmează să aibă loc derularea operațiunii multinaționale.10.Fonduri bugetare necesare din care:– "Cheltuieli de personal" – Indemnizația de deplasare – se înscriu cuantumul diurnei al cărei nivel se calculează, în funcție de categoria aferentă, potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, precum și costul cazării care se stabilește potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;– "Cheltuieli cu bunuri și servicii" – pentru deplasări în străinătate se înscrie costul biletului de avion/tren sau auto. De asemenea, dacă este cazul, se înscriu și costurile aferente confecționării pașapoartelor de serviciu, obținerii taxelor de vize, a taxelor de aeroport, a asigurărilor medicale, asigurărilor auto, a taxelor de participare/înscriere etc.11."Aprobări anterioare" – în cazul în care unele acțiuni au fost aprobate anterior de către Guvern, de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat sau conducătorii instituțiilor din cadrul MAI, se menționează cine a aprobat acțiunea respectivă, numărul și data documentului pe care este înscrisă aprobarea.Anexa nr. 1a a fost înlocuită cu anexa nr. 1 din ORDINUL nr. 20 din 4 februarie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016 conform modificării aduse de pct. 62 al art. I din același act normativ. + 
Anexa nr. 1bla metodologie
PRIMIRI DELEGAȚII EXTERNE

Nr. crt. Scopul acțiunii pentru care se primesc delegațiistrăini Țara Durata (zile) Nr. depersoane străine Masa oficială Masa zilnică Tratații Cheltuieli transport intern Cheltuieli de cazare Alte cheltuieli Total lei Aprobări anterioare
Perioada Activitatea Varianta Nr. de reprezentanțiromâni Varianta Nr. total de participanți Nr. de șoferi Varianta Nr. de reprezentanțiromâni
1.
TOTAL

Notă pentru completarea rubricilor din tabelul aferent primirilor de delegații externe:1."Scopul acțiunii pentru care se primesc delegații străini" – se va menționa tipul de activitate care face obiectul primirii delegației străine.2."Țara/Perioada" – se precizează țara de proveniență a delegației, respectiv intervalul în care activitatea va avea loc efectiv.3."Durata (zile)/Activitatea" – se menționează în cifre arabe numărul de zile în care delegația externă are contacte la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne.4."Număr de persoane străine" – se indică numărul de persoane din delegația străină pentru care partea română suportă costurile, potrivit reglementărilor în vigoare privind normele de organizare în țară a acțiunilor de protocol.5."Masa oficială":La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:a)oferită de ministru;b)oferită de secretari de stat;c)oferită de alte persoane;d)nu se oferă.Baremele prevăzute pentru masa oficială se calculează potrivit reglementările în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, respectiv cele privind normele de organizare în țară a acțiunilor de protocol.La subrubrica "Număr de reprezentanți români" se înscrie numărul de reprezentanți români, inclusiv translatorii, stabilit în funcție de numărul reprezentanților străini.

6."Masa zilnică:"La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:a)oferită de ministru;b)oferită de secretari de stat;c)oferită de alte persoane;d)nu se oferă.Baremele prevăzute pentru masa zilnică se calculează, potrivit reglementările în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, respectiv cele privind normele de organizare în țară a acțiunilor de protocol.La subrubrica "Nr. total de participanți" – se înscrie numărul persoanelor din delegația străină, inclusiv translatorii.7."Tratații:"La subrubrica "Varianta" se înscrie una dintre următoarele variante:a)ședințe de lucru scurte;b)ședințe de lucru prelungite;c)nu se oferă.Se înscrie suma necesară calculată potrivit reglementărilor în vigoare privind normativele de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice.La subrubrica "Număr de reprezentanți români" se înscrie numărul de reprezentanți români, inclusiv translatorii, stabilit în funcție de numărul reprezentanților străini.8."Cheltuieli de transport intern" și "Cheltuieli de cazare" – se înscrie suma calculată potrivit reglementările în vigoare privind normele de organizare în țară a acțiunilor de protocol.9."Alte cheltuieli" – se înscrie scopul efectuării cheltuielilor și cuantumul acestora (spre exemplu, bilete la teatru).

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x