METODOLOGIE din 6 mai 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 16 iunie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 239 23/03/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LAHG 611 06/10/1997 ART. 13
CAP. 1REFERIRE LAHG 611 06/10/1997 ART. 14
CAP. 1REFERIRE LAHG 611 06/10/1997 ART. 33
CAP. 1REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 13
CAP. 1REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 14
CAP. 1REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 33
CAP. 1REFERIRE LALEGE 84 12/07/1996
CAP. 2REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 3
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 18 19/02/1991 ART. 86
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 18 19/02/1991 ART. 101
CAP. 4REFERIRE LALEGE 84 12/07/1996
CAP. 4REFERIRE LALEGE 81 20/11/1993
CAP. 4REFERIRE LALEGE 11 29/01/1991
CAP. 4REFERIRE LALEGE 2 30/10/1987
ANEXA 1REFERIRE LAHG 611 06/10/1997
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 3
ANEXA 3REFERIRE LAHG 611 06/10/1997
ANEXA 3REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997 ART. 13
ANEXA 7REFERIRE LAHG 611 06/10/1997
ANEXA 7REFERIRE LAREGULAMENT 06/10/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 239 23/03/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 30 06/05/1998
ActulCONTINUT DEORDIN 30 06/05/1998

de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi de imbunatatiri funciare, în scopul participării acestora la licitatiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii şi executarii lucrărilor de imbunatatiri funciare de utilitate publică din domeniul agricol, organizate potrivit legii



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale1. În conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) şi ale art. 14 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997, studiile de teren şi proiectarea pentru amenajarile, respectiv lucrarile de imbunatatiri funciare de utilitate publică, şi executarea lucrărilor din amenajarile de imbunatatiri funciare de utilitate publică se fac, în condiţiile legii, de către persoane juridice atestate.2. Adjudecarea studiilor de teren şi a proiectarii pentru amenajarile, respectiv lucrarile de imbunatatiri funciare de utilitate publică, precum şi a contractului privind executarea lucrărilor de imbunatatiri funciare de utilitate publică se face potrivit legii.3. Prezenta metodologie are la baza prevederile art. 13 alin. (2) şi (3), ale art. 14 alin. (2) şi (3) şi ale art. 33 alin. (17) şi (18) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997, şi are ca obiect stabilirea procedurii de atestare de către Ministerul Agriculturii şi Alimentatiei a persoanelor juridice care efectueaza studii de teren şi elaboreaza documentaţii tehnico-economice pentru amenajarile/lucrarile de imbunatatiri funciare din domeniul agricol, precum şi a persoanelor juridice care executa lucrari de imbunatatiri funciare din domeniul agricol.4. Prevederile prezentei metodologii au scopul de a asigura cadrul organizatoric necesar şi reguli unitare pentru atestarea capacităţii persoanelor juridice care pot participa la licitatii, pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii şi, după caz, executarii de lucrari în domeniul imbunatatirilor funciare din domeniul agricol, potrivit legii.
 + 
Capitolul 2Activităţile şi lucrarile de imbunatatiri funciare pentru care se pot atesta persoanele juridice5. Activităţile pentru care se pot solicita şi emite atestari în domeniul imbunatatirilor funciare sunt:a) efectuarea de studii de teren şi de laborator, aferente:– studii topografice;– studii geotehnice;– studii hidrologice şi hidrogeologice;– studii pedologice;– alte studii specifice;b) elaborarea documentatiilor tehnico-economice la proiectarea amenajarilor/lucrărilor;c) executarea de lucrari de constructii-montaj pentru amenajari de imbunatatiri funciare noi sau de modernizare-reabilitare.6. Amenajarile/lucrarile de imbunatatiri funciare cu constructiile, instalatiile şi dotarile aferente, pentru care se pot solicita şi emite atestari, sunt cele prevăzute la art. 3 din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare şi la art. 86 şi 101 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările ulterioare, conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie.
 + 
Capitolul 3Organizarea şi functionarea comisiei de atestare, atribuţii7. Comisia de atestare a persoanelor juridice prevăzute la pct. 4 este numita prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentatiei pentru o perioadă de 2 ani. Comisia este formata din minimum 9 specialisti din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei şi din unele unităţi superioare de specialitate, de cercetare şi de proiectare, de execuţie şi exploatare de profil. Comisia de atestare poate fi ajutata, în cadrul lucrărilor sale, după caz, de consultanti tehnici pe probleme specifice, convocati la solicitarea presedintelui acesteia.(1) Membrii comisiei de atestare îşi păstrează calitatea de angajaţi ai unităţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi oblibaţiile ce decurg din aceasta calitate.(2) Comisia de atestare este condusa de un presedinte, specialist în domeniul imbunatatirilor funciare, din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei.(3) Membrii comisie de atestare nu vor face parte din componenta comisiilor de licitaţie pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii şi executarii lucrărilor de imbunatatiri funciare din domeniul agricol.(4) Lucrarile comisiei de atestare se desfăşoară în cadrul Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa.(5) Secretariatul comisiei de atestare se asigura de către Centrul de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Băneasa, sub indrumarea directiei de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei.(6) Comisia de atestare funcţionează legal, în prezenta presedintelui şi a minimum 6 membri.(7) Hotărârile comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin 5 membri din numărul celor prezenţi. Voturile se înregistrează nominal în procesul-verbal al sedintei.(8) În cazul în care un membru al comisiei de atestare înregistrează absente nemotivate la mai mult de doua şedinţe consecutive, se considera ca activitatea acestuia este necorespunzatoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei, pentru inlocuire.(9) În functie de volumul lucrărilor, comisia de atestare îşi va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va intruni ori de cate ori va fi nevoie, astfel încât sa nu se produca perturbari în activităţile de imbunatatiri funciare.8. Preşedintele şi secretariatul comisiei de atestare au urmatoarele atribuţii principale:(1) Preşedintele:– aproba graficele cu programarea sedintelor comisiei;– urmareste desfăşurarea activităţilor secretariatului comisiei;– conduce lucrarile sedintelor de analiza a solicitarilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi de persoanele fizice;– semneaza, în conformitate cu hotărârile comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, după caz, comunicarile de respingere motivata a cererilor de atestare;– urmareste prezenta membrilor comisie de atestare la sedintele acesteia şi propune ministrului agriculturii şi alimentatiei inlocuirea celor care înregistrează absente la doua şedinţe consecutive;– informeaza, trimestrial, conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei şi despre hotărârile luate;– întocmeşte, anual, un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezinta conducerii Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei, până la data de 15 ianuarie a anului următor.În lipsa presedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de către vicepresedinte, cu excepţia semnarii certificatului de atestare.(2) Secretariatul:– primeste şi înregistrează cererile-tip de atestare, insotite de documentele necesare;– întocmeşte graficul de şedinţe ale comisiei de atestare şi reprogramează persoanele juridice pentru interviu;– convoaca membrii comisiei la şedinţe şi comunică persoanelor juridice data de prezentare pentru interviu;– întocmeşte procesele-verbale ale sedintelor comisiei;– comunică persoanelor juridice hotărârile comisiei de atestare;– păstrează documentele comisiei de atestare.9. Comisia de atestare, în totalitatea ei, raspunde de desfăşurarea corespunzătoare a lucrărilor, având urmatoarele atribuţii principale:– examineaza cererile şi documentatiile prezentate pentru atestare de către persoane juridice;– hotaraste eliberarea certificatelor de atestare celor care indeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare, cu votul majorităţii absolute a membrilor ei;– hotaraste respingerea cererilor de atestare celor care nu intrunesc condiţiile şi criteriile de atestare.10. Membrii comisiei de atestare au, fiecare în parte, urmatoarele drepturi şi obligaţii:– sa participe la sedintele comisiei, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;– să semneze procesele-verbale intocmite la fiecare sedinta, pe baza cărora se vor formula raspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoane juridice;– să solicite consemnarea în procesele-verbale ale sedintelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.
 + 
Capitolul 4Criteriile şi condiţiile de atestare11. Atestarea persoanelor juridice se va realiza pe baza unor criterii şi în condiţii care să garanteze capabilitatea acestora de a efectua activităţi de imbunatatiri funciare, corespunzătoare celor pentru care solicită atestare, cu respectarea prevederilor legale.12. Criteriile pe baza cărora se va face atestarea sunt urmatoarele:a) calitatea de persoana juridica autorizata pentru activităţi în domeniul imbunatatirilor funciare;b) informaţiile generale despre persoana juridica: denumirea şi sediul, numărul şi data înregistrării la registrul comerţului, capitalul social, obiectul de activitate şi experienta în domeniul imbunatatirilor funciare şi în alte domenii prevăzute în obiectul sau de activitate;c) existenta sau lipsa sanctiunilor contraventionale sau penale pentru faptele prevăzute de legile nr. 2/1987, nr. 11/1991, nr. 81/1993 şi nr. 84/1996;d) posibilitatea asigurarii cu personal de specialitate necesar efectuării de activităţi de imbunatatiri funciare, pentru care se solicita atestare (studii, proiectare şi execuţie);e) dotarea tehnica cu utilaje şi echipamente de lucru specifice pentru realizarea lucrărilor de imbunatatiri funciare;f) situaţia economico-financiară din ultimul an, pe bază de bilant, a persoanei juridice solicitante, confirmat de autoritatea competentă, potrivit prevederilor legale.13. Condiţiile minime obligatorii pentru obtinerea atestării de către persoanele juridice sunt urmatoarele:a) personalitate juridica dovedita prin copie de pe certificatul de inmatriculare la registrul comerţului;b) obiect de activitate şi experienta în domeniul imbunatatirilor funciare, dovedite prin:– extras din statut, certificat de registrul comerţului, din care să rezulte ca au în obiectul de activitate lucrari prevăzute în anexa nr. 1;– situaţia principalelor lucrari realizate în ultimii 5 ani (studii de teren şi de laborator, documentaţii tehnice, lucrari executate);– documente privind calitatea lucrărilor realizate;c) dovedirea bonitatii prin:– asigurarea cu personal de specialitate;– dotarea proprie cu instalaţii şi utilaje specifice pentru desfăşurarea activităţii, gradul de utilizare a acestora în contractele antreprenoriale directe şi în contractele de închiriere;– baze proprii – secţie de productie, productie industriala, ateliere de întreţinere şi reparatii pentru utilaje şi echipamente;– contracte perfectate pentru realizarea de lucrari în domeniul imbunatatirilor funciare, în anul în curs;d) dovedirea că nu au fost sanctionate penal sau contraventional, prin:– avizul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare că nu au fost sanctionate în ultimii 2 ani pentru eventuale nerespectari ale prevederilor Legii nr. 84/1996;– declaratie scrisa, pe propria raspundere, că nu au fost sanctionate penal sau contraventional pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare şi luare de mita sau pentru alte abateri prevăzute de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale;e) depunerea la secretariatul comisiei de atestare a cererii-tip, însoţită de documentele prin care se dovedeste ca sunt indeplinite condiţiile prevăzute mai sus şi ca s-a achitat tariful stabilit pentru atestare.
 + 
Capitolul 5Procedura de atestare14. Persoana juridica care doreste să obţină atestarea pentru a participa la licitatii în domeniul imbunatatirilor funciare va inainta secretariatului comisiei de atestare din cadrul Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa cererea-tip de atestare, însoţită de documentele prin care să demonstreze ca indeplineste condiţiile obligatorii la pct. 13.Din cererea-tip şi din documentele insotitoare trebuie să rezulte clar activităţile menţionate la pct. 5 şi indicativele amenajarilor/lucrărilor de imbunatatiri funciare, prevăzute în anexa nr. 1, care se vor supune atestării.15. Prezentarea incompleta a documentelor prevăzute în prezenta metodologie, inregistrarea şi/sau prezentarea de date eronate sau false în documentele care însoţesc cererea de atestare sau neprezentarea documentelor şi informaţiilor necesare atrag după sine respingerea cererii de atestare sau, după caz, anularea certificatului de atestare emis.16. Comisia de atestare îşi desfăşoară lucrarile în urmatoarele etape:a) analizeaza cererile şi documentatiile prezentate de persoanele juridice;b) discuta, în plen, cu imputernicitii fiecarei persoane juridice, în vederea formarii unui punct de vedere bine documentat;c) dezbate, în plen, fiecare caz în parte şi ia hotărârea de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacă este cazul, de respingere motivata a cererilor.17. Comisia de atestare este obligata sa hotarasca şi sa comunice fiecarei persoane juridice decizia adoptata, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii purtate în plenul sau.18. Perioadele de lucru, stabilite potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei de atestare, precum şi programarea persoanelor juridice pentru interviu se va afisa la sediul Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei şi al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare şi se vor comunică celor interesati de către secretariatul comisiei de atestare.19. Prezentarea persoanelor juridice pentru interviu la comisia de atestare se face la data stabilita.(1) Imputernicitul persoanei juridice prezentate pentru interviu, în cadrul comisiei de atestare, va prezenta, la cererea comisiei, actul de identitate şi imputernicirea emisa de conducerea persoanei juridice pe care o reprezinta.(2) În cadrul interviului imputernicitul persoanei juridice va prezenta, la solicitarea membrilor comisiei de atestare, originalele documentelor anexate la cerere, pentru consultare.(3) Neprezentarea persoanei juridice la comisia de atestare la data, locul şi la ora anuntate pentru interviu atrage după sine reprogramarea acesteia.(4) În cazul în care persoana juridica nu se prezinta nici la noul termen, comisia procedeaza la respingerea cererii de atestare.20. Concluziile analizelor efectuate şi hotărârile adoptate de către comisia de atestare se consemneaza în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.(1) Procesele-verbale se scriu într-un registru special, care se va pastra în condiţii de siguranţă la secretariatul comisiei şi se va arhiva la sediul Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa.(2) În registrul cu procesele-verbale se inscriu datele de baza privind persoana juridica, precum şi hotărârea comisiei de atestare cu privire la eliberarea certificatului de atestare sau, după caz, de respingere motivata a cererii de atestare.21. Membrii comisiei de atestare poarta întreaga raspundere pentru hotărârile luate.22. Certificatele de atestare se intocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.(1) Certificatele vor fi numerotate în ordine curenta şi se vor consemna într-un registru special de evidenta, care se va pastra, în condiţii de siguranţă, la secretariatul comisiei de atestare şi se va arhiva la sediul Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa.(2) Certificatul de atestare da dreptul persoanei juridice sa participe la licitarea lucrărilor de categoria celor pentru care a fost atestata.(3) Valabilitatea certificatului de atestare este de 3 ani, cu condiţia obtinerii vizelor anuale şi cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat, în acest interval, în cazurile în care persoana juridica respectiva se afla în situaţia de a nu mai îndeplini condiţiile şi criteriile de atestare. Aceasta situaţie se sesizeaza de către organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau financiar, de către alte persoane juridice atestate, precum şi de către persoanele abilitate de Ministerul Agriculturii şi Alimentatiei şi se aduce la cunoştinţa comisiei de atestare, care are obligaţia de a analiza cazul, în mod operativ, în sedinta extraordinara.(4) Editarea certificatelor de atestare se face prin grija Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa.23. Tariful pentru obtinerea atestării se stabileste diferentiat, pe activităţile prevăzute la pct. 5, de către Centrul de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa şi se aproba de către Ministerul Agriculturii şi Alimentatiei. Persoana juridica care solicită atestarea plateste tariful, în numerar, la casieria Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti – Baneasa sau prin ordin de plată la prezentare în contul 5009/9163974 – Trezoreria sectorului 1 Bucureşti.24. După expirarea termenului de 3 ani de la eliberarea certificatului de atestare, persoana titulara poate solicita prelungirea valabilităţii atestării.Tariful pentru prelungirea valabilităţii certificatului de atestare reprezinta jumătate din tariful pentru atestare, recalculat.
 + 
Capitolul 6Dispozitii finale25. Nominalizarea membrilor comisiei de atestare şi ai secretariatului acesteia se aproba de către conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentatiei şi se reactualizeaza, ori de cate ori este cazul, la propunerea directiei de specialitate.26. Regulamentul de functionare a comisiei de atestare, precum şi condiţiile de evaluare a solicitantilor se stabilesc de către aceasta.27. Persoanele juridice care desfăşoară, în prezent, activităţi în domeniul imbunatatirilor funciare şi doresc să obţină atestarea în condiţiile prezentei metodologii vor prezenta cererile de atestare în termen de 60 de zile de la data publicarii ei în Monitorul Oficial al României.28. În termen de 6 luni de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial la României, la licitatiile organizate pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii şi executarii de lucrari de imbunatatiri funciare se vor putea prezenta şi persoanele juridice care nu au obţinut atestarea în condiţiile prevăzute de prezenta metodologie.29. Nerespectarea, în orice mod, a prevederilor prezentei metodologii atrage, după caz, raspunderea disciplinara legala.
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––Amenajarile/lucrarile de imbunatatiri funciare pentru care se emit atestari de către Ministerul Agriculturii şi Alimentatiei persoanelor juridice care pot desfăşura activităţi de imbunatatiri funciare1. Indiguirile şi regularizarile cursurilor de apaCuprind, după caz, urmatoarele lucrari:– indiguiri, calibrari şi reprofilari de albii, taieri de coturi, derivatii, consolidari de maluri, acumulari temporare, cantoane, constructii pentru asigurarea pazei şi sigurantei în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente.2. Amenajarile de irigatiiCuprind, după caz:a) lucrari pentru captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitationale, puturi forate, conducte, bazine de aspiratie şi de refulare, aparari şi consolidari de maluri, lucrari pentru dirijarea curentilor de apa, cu montajul instalaţiilor aferente;b) lucrari pentru aductiunea şi distributia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stavilare, constructii de traversare şi subtraversare, statii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, consolidari, captuseli, cu montajul instalaţiilor aferente;c) lucrari pentru amenajarea interioara: canale şi conducte ingropate, care alimenteaza cu apa instalatiile de irigatii şi, după caz, montajul agregatelor de pompare mobile şi al instalaţiilor aferente, lucrari de nivelare a terenului;d) montajul instalaţiilor de irigatii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udarilor;e) lucrari pentru evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte, deversoare, stavilare, cu montajul instalaţiilor aferente;f) lucrari pentru alimentarea cu energie electrica, pentru automatizare şi dispecerizare şi alte asemenea, cu montajul instalaţiilor aferente;g) cantoane, constructii pentru asigurarea pazei şi sigurantei în exploatare, stationare hidrogeologice, drumuri de exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;h) lucrari şi măsuri pedoameliorative prevăzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997.3. OrezariileCuprind, după caz:a) lucrari pentru captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitationale, conducte, bazine de aspiratie şi de refulare, aparari de consolidari de maluri, lucrari pentru dirijarea curentilor de apa, cu montajul instalaţiilor aferente;b) lucrari pentru aductiunea şi distributia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stavilare, vanete, constructii de traversare şi de subtraversare, statii de pompare, consolidari, captuseli, cu montajul instalaţiilor aferente;c) lucrari pentru colectarea şi evacuarea apei: canale, conducte, lucrari de traversare şi de subtraversare, consolidari, stavilare, cu montajul instalaţiilor aferente;d) lucrari pentru evacuarea apei în emisar: statii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, conducte, constructii de subtraversare consolidari şi aparari de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;e) drumuri de exploatare;f) lucrari pentru amenajarea interioara: lucrari de nivelare a terenului, digulete, rigole şi canale de contur;g) montajul instalaţiilor de irigatii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udarilor;h) lucrari pentru alimentarea cu energie electrica, pentru automatizare şi dispecerizare, cu montajul instalaţiilor aferente;i) cantoane, constructii pentru asigurarea pazei şi sigurantei în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;j) lucrari şi măsuri agropedoameliorative, prevăzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare.4. Amenajarile de desecare şi de drenajCuprind, după caz:a) lucrari pentru amenajarea interioara: lucrarile de nivelare şi de modelare a terenului, canale provizorii de colectare şi de evacuare a apei, drenuri orizontale, drenuri verticale, cu montajul instalaţiilor aferente;b) lucrari pentru colectarea şi evacuarea apei: canale, drenuri colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrari de traversare şi de subtraversare, statii de pompare, bazine de absorbtie şi de refulare, noduri hidrotehnice, consolidari cu montajul instalaţiilor aferente;c) lucrari pentru evacuarea apei în emisar: statii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, conducte, subtraversari, consolidari şi aparari de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;d) lucrari pentru alimentarea cu energie electrica, pentru dispecerizare şi automatizare, cu montajul instalaţiilor aferente;e) cantoane, constructii pentru asigurarea pazei şi sigurantei în exploatare, drumuri de exploatare, stationare hidrogeologice, cu montajul instalaţiilor aferente;f) lucrari şi măsuri agropedoameliorative, prevăzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare.5. Amenajarile de combatere a eroziunii soluluiCuprind, după caz:a) lucrari pentru amenajarea versantilor/terenurilor în panta: nivelarea-modelarea terenurilor, captari de izvoare, drumuri cu caracter antierozional, canale, debusee, terase, cleionaje, praguri, caderi, consolidari, lucrari de traversare şi de subtraversare, drenuri, cu montajul instalaţiilor aferente;b) măsuri agrotehnice pentru protectia solului: sisteme de culturi pe curbele de nivel, în fasii şi în benzi inierbate, asolamente de protecţie; lucrari agropedoameliorative, prevăzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare;c) lucrari pentru stingerea formatiunilor torentiale/ameliorarea torentialitatii/combaterea eroziunii de adancire: nivelari-modelari şi umpluturi cu terasamente, canale de nive, plantatii silvice, imprejmuiri, taluzari, ziduri de sprijin, caderi în trepte, instalaţii de curent rapid, consolidari, cleionaje, gardulete, traverse, praguri, baraje, casoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar, lucrari de traversare şi de subtraversare, cu montajul instalaţiilor aferente;d) lucrari pentru ameliorarea terenurilor afectate de alunecari: canale de evacuare a apei, drenuri, captari de izvoare, impaduriri, imprejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrari de modelare-nivelare a terenului;e) lucrari pentru stabilizarea/ameliorarea nisipurilor miscatoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrari de nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigatii, plantatii de protecţie şi de livezi, imprejmuiri, drumuri de exploatare, lucrari şi măsuri agropedoameliorative şi agrotehnice specifice, prevăzute în Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, şi altele asemenea;f) cantoane, constructii pentru paza şi siguranţa în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente.6. Lucrarile şi masurile agropedoameliorativeCuprind, după caz: lucrari de nivelare-modelare a terenului, scarificari, afanari adanci, rigole şi santuri de scurgere a apei, araturi în benzi cu coame, drenuri cartita, udari de spalare a saraturilor, aplicarea de amendamente şi ingrasaminte, defrisari, scoateri de cioturi.7. Amenajarile silviceCuprind, după caz: înfiinţarea perdelelor forestiere pentru protectia terenurilor agricole, a lucrărilor de imbunatatiri funciare şi a plantatiilor antierozionale, precum şi urmatoarele lucrari: lucrari de pregatire a terenului, plantari, imprejmuiri.
 + 
Anexa 2––-la metodologie–––––COMPONENTAcomisiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi de imbunatatiri funciare

       
  Preşedinte: specialist în domeniul îmbunătăţirilor funciare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei
  Vicepreşedinţi: un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi un reprezentant al Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare
  Membri: un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei
    un reprezentant al Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare (director general, director)
    un reprezentant al Institutului de Studii şi Proiecte pentru Îmbunătăţiri Funciare (inginer proiectant gradul I)
    un reprezentant al Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje (cercetător principal gradul I)
    un reprezentant al unei instituţii de învăţământ superior de specialitate (profesor)
    un reprezentant al executanţilor de lucrări de îmbunătăţiri funciare
  Consultanţi pe probleme specifice:    
    specialist din activitatea de studii
    specialist din activitatea de proiectare
    specialist din activitatea de execuţie a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
    specialist din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului
    specialist din cadrul Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privată Bucureşti-Băneasa
  Secretariat: un secretar coordonator
    2 membri.

 + 
Anexa 3––-la metodologie–––––Persoana juridica …………….Nr. ………. din ……………CEREREpentru obtinerea atestării privind capacitatea de a desfăşuraactivităţi de imbunatatiri funciare

     
  (Persoana juridică) . . . . . . . . . . ., cu sediul în . . . . . . . . . . , str. . . . . . nr. . . . . . , judeţul . . . . . . . . , telefon . . . . . . ., fax . . . . . ., înmatriculată la registrul comerţului . . . . cu nr. . . . . . din . . . . . . , reprezentată de . . . . . . . , având funcţia de . . . . . . , solicităm, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) şi ale art. 14 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii îmbunătăţirilor funciare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997, eliberarea certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (studii, proiectare, execuţie, conform cap. II şi anexei nr. 1 din prezenta metodologie)
  în domeniul îmbunătăţirilor funciare, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare.
  Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de metodologia aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30 din 6 mai 1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. . . . . /. . . . .
   
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    (Numele, prenumele,
    semnătura conducătorului autorizat, ştampila)
   
  Domnului preşedinte al comisiei de atestare

 + 
Anexa 4––-la metodologie–––––    Persoana juridica …………….                            FISAcu privire la asigurarea cu personal pentru activitatea de …………….–––––––––––––––––––––––––––| Categorii de | Numărul de persoane cu atribuţii de: || personal |––––––––––––––-|| | conducere | execuţie ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Ingineri (profesia) | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Tehnicieni (profesia) | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Economisti | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Juristi | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Maistri (meseria) | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Muncitori calificati (meseria) | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| Muncitori necalificati | | ||–––––––––––-|––––––-|––––––––|| TOTAL: | | ||––––––––––––––––––––––––––|      Data completarii …………… ……………………..                                              (Semnatura autorizata, stampila)
 + 
Anexa 5–––la metodologie–––––                             SITUAŢIA        dotarii cu instalaţii şi utilaje specifice pentru         desfăşurarea activităţii ………………..–––––––––––––––––––––––––––| Nr. | Denumirea şi | Anul | Starea tehnica | || crt. | marca instalaţiilor |fabricatiei| (gradul de uzura) | Observatii*) || | şi utilajelor | | | ||––|–––––––-|––––|–––––––|–––––|| | | | | ||––|–––––––-|––––|–––––––|–––––|| | | | | |–––––––––––––––––––––––––––––––––    *) Se va menţiona dacă asigură realizarea de lucrari la nivelul de calitate propus.    NOTĂ:    Se pot inscrie şi performantele tehnice ale utilajelor.    Data completarii …………… ……………………………                                           (Semnatura autorizata, stampila)
 + 
Anexa 6––-la metodologie–––––    Persoana juridica ………….                            SITUAŢIA        privind activităţile desfăşurate în domeniul imbunatatirilor                    funciare în ultimii 5 ani–––––––––––––––––––––––––––| Nr. | Anul | Amenajarea/| Capacitatile | Valoarea | Alte | Observatii*)|| crt. | | lucrarea | |- milioane |elemente | || | | | | lei – |specifice| ||––|––|––––|–––––|––––|–––|––––-|| |199 ..| | | | | ||––|––|––––|–––––|––––|–––|––––-|| |199 ..| | | | | ||––|––|––––|–––––|––––|–––|––––-|   *) Se va menţiona dacă activitatea desfăşurată: proiectare şi/sau executare.    Data completarii …………… ……………………………                                           (Semnatura autorizata, stampila)
 + 
Anexa 7––-la metodologie–––––ROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTATIEIComisia de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi în domeniul imbunatatirilor funciareCERTIFICAT DE ATESTARENr. ………….. din ………….

     
  Comisia de atestare, constituită în baza Ordinului ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. . . . . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . . . . . . . . ., potrivit prevederilor Regulamentuluide aplicare a Legii îmbunătăţirilor funciare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997, a analizat dosarul cererii de atestare nr. . . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , (persoana juridică) cu capitalul social . . . . . . . . . . . . . . . . (felul capitalului social), cu sediul în localitatea . . . . . . , str. . . . . . . . . nr. . . . . ., sectorul/judeţul . . . . ., înfiinţată prin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (felul actului, numărul, data emiterii) şi înregistrată la registrul comerţului cu numărul . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Atestăm că, la data emiterii acestui certificat, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (persoana juridică) îndeplineşte condiţiile prevăzute de Regulamentul de aplicare a Legii îmbunătăţirilor funciare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 611/1997, şi metodologia de atestare, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30 din 6 mai 1998, şi are capacitatea tehnică şi profesională de a efectua . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (studii, proiectare, execuţie în domeniul îmbunătăţirilor funciare, conform cap. II şi anexei nr. 1 din prezenta metodologie) în condiţiile legii.
  Prezentul certificat este valabil până la data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . , se vizează anual şi poate fi revizuit sau anulat, în acest interval, în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplineşte criteriile şi condiţiile atestării.
     
  Direcţia Centrul de Perfecţionare
  îmbunătăţiri funciare, a Personalului din Agricultura Privată
  protecţia mediului Bucureşti-Băneasa
  Director, Director,
     
  Preşedinte,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Numele, prenumele, semnătura, ştampila)
     
  VIZA ANUALĂ
     
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Modificări intervenite: Modificări intervenite:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Modificări intervenite: Modificări intervenite:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Modificări intervenite: Modificări intervenite:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L.S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Modificări intervenite: Modificări intervenite:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x