METODOLOGIE din 6 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 21 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1062 19/10/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 2REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 33
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1062 19/10/2011
ActulREFERIT DEHG 790 03/08/2011
ActulAPROBAT DEHG 551 06/06/2007
ActulCONTINUT DEHG 551 06/06/2007
ActulREFERIT DEORDIN 2171 25/09/2007
ActulREFERIT DENORMA 25/09/2007

de evaluare pentru atestare şi acreditare



 + 
Articolul 1Evaluarea pentru acreditarea unităţilor şi instituţiilor componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional, precum şi pentru atestarea capacităţii de a desfăşura activităţi de cercetare-dezvoltare de către unităţi sau instituţii care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltarea, denumite în continuare unităţi de cercetare-dezvoltare, se desfăşoară în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
 + 
Articolul 2Evaluarea unităţilor de cercetare-dezvoltare se realizează, după caz, de organismele prevăzute la art. 33 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare organisme de evaluare, conform criteriilor şi standardelor cuprinse în anexa nr. 2 la hotărâre.
 + 
Articolul 3(1) Evaluarea unităţilor de cercetare-dezvoltare în vederea atestării/reatestării capacităţii de a desfăşura activităţi de cercetare-dezvoltare, precum şi în vederea acreditării/reacreditării ca unităţi componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional se efectuează la solicitarea acestora.(2) Reatestarea capacităţii unităţilor de cercetare-dezvoltare de a desfăşura activităţi de cercetare-dezvoltare, precum şi reacreditarea unităţilor şi instituţiilor componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional se efectuează periodic, în funcţie de strategia domeniului de cercetare-dezvoltare, la maximum 3 ani, respectiv 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate.(3) Atestarea/reatestarea capacităţii de a desfăşura activităţi de cercetare-dezvoltare este obligatorie pentru unităţile de cercetare-dezvoltare care doresc să participe la activităţile de cercetare-dezvoltare finanţate din fonduri publice.
 + 
Articolul 4Procesul de evaluare a unităţilor de cercetare-dezvoltare, în vederea atestării/reatestării capacităţii de a desfăşura activităţi de cercetare-dezvoltare sau a acreditării/reacreditării ca unităţi componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional, cuprinde următoarele etape:a) autoevaluarea, care se efectuează de către unitatea care solicită evaluarea, prin completarea raportului de autoevaluare prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie;b) evaluarea, care se efectuează prin analiza raportului de autoevaluare, verificarea datelor conţinute de acesta, precum şi a datelor suplimentare solicitate;c) elaborarea raportului de evaluare de către organismele de evaluare, prin care se propune autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare validarea rezultatelor evaluării.
 + 
Articolul 5(1) Cererea pentru declanşarea procedurii de evaluare în vederea atestării/reatestării, precum şi în vederea acreditării/reacreditării se depune de către unitatea solicitantă la organismul de evaluare, însoţită de:a) raportul de autoevaluare;b) ultimul bilanţ contabil anual, înregistrat la direcţia teritorială a finanţelor publice;c) ultima balanţă de verificare contabilă, anterioară datei de depunere a cererii.(2) Pentru veridicitatea şi corectitudinea informaţiilor şi documentelor depuse de unitatea de cercetare-dezvoltare care solicită evaluarea răspunde conducătorul acesteia, care are obligaţia să le certifice prin semnătură.(3) Soluţionarea cererilor de către organismul de evaluare se efectuează în ordinea înregistrării, în maximum 60 de zile de la data depunerii acestora. Unităţile de cercetare-dezvoltare care urmează a fi supuse evaluării au obligaţia să pună la dispoziţia organismului de evaluare toate documentele doveditoare necesare în cursul procesului de evaluare, solicitate de către acesta.
 + 
Articolul 6La nivelul fiecărui organism de evaluare se constituie o comisie de evaluare, numită prin ordin sau, după caz, decizie a conducătorului organismului de evaluare, care are rolul de a organiza procesul de evaluare, de a gestiona documentele lucrărilor şi de a întocmi rapoartele finale de evaluare şi lista cu propunerile privind atestarea/reatestarea şi acreditarea/reacreditarea unităţilor de cercetare-dezvoltare evaluate.
 + 
Articolul 7În termen de maximum 15 zile de la finalizarea procesului de evaluare, rapoartele finale de evaluare şi lista cu propunerile privind atestarea/reatestarea şi acreditarea/reacreditarea unităţilor de cercetare-dezvoltare evaluate, avizate de organismul de evaluare, împreună cu documentele lucrărilor care includ chestionarele de evaluare şi fişele de apreciere se înaintează autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare spre validare.
 + 
Articolul 8Validarea atestării/reatestării, precum şi validarea acreditării/reacreditării se fac prin act administrativ al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
 + 
Articolul 9Unităţile de cercetare-dezvoltare atestate/reatestate, precum şi cele acreditate/reacreditate se înscriu în Registrul unic al unităţilor şi instituţiilor de cercetare-dezvoltare atestate/reatestate şi acreditate/ reacreditate, care se întocmeşte şi se păstrează la autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
 + 
Anexa ──────(la metodologie)────────────────RAPORT DE AUTOEVALUAREperioada ………

                       
  1. Datele de autentificare ale unităţii de cercetare-dezvoltare
  1.1. Denumirea:
  1.2. Statutul juridic1):
  1.3. Actul de înfiinţare2):
  1.4. Numărul de înregistrare în Registrul potenţialilor contractori:
  1.5. Director general/Director:
  1.6. Adresa:
  1.7. Telefon, fax, pagina web, e-mail:
  2. Domeniul de specialitate
  2.1. Conform clasificării UNESCO3):
  2.2. Conform clasificării CAEN:
  3. Starea unităţii de cercetare-dezvoltare
  3.1. Misiunea unităţii de cercetare-dezvoltare, direcţiile de cercetare, dezvoltare, inovare: (maximum 1.000 de caractere):
  3.2. Modul de valorificare a rezultatelor de cercetare, dezvoltare, inovare şi gradul de recunoaştere a acestora (maximum 1.000 de caractere):
  3.3. Situaţia financiară – datorii la bugetul de stat:
  4. Criterii primare de performanţă
      punctaj
  4.1. Lucrări ştiinţifice/tehnice publicate în reviste de specialitate cotate ISI4)
  4.1.1. Număr de lucrări ştiinţifice x 30
  4.1.2. Punctaj cumulat ISI5) x 5
  4.1.3. Număr de citări în reviste de specialitate cotate ISI6) x 5
    (Lista lucrărilor şi citărilor, grupate pe ani, se ataşează ca anexa nr. 4.1)
      Total punctaj cap. 4.1:
  4.2. Brevete de invenţie7)
  4.2.1. Număr de brevete x 30
  4.2.2. Număr de citări de brevete în sistemul ISI x 5
    (Lista brevetelor şi citărilor, grupate pe ani, se ataşează ca anexa nr. 4.2)
      Total punctaj cap. 4.2:
  4.3. Produse şi tehnologii rezultate din activităţi de cercetare, bazate pe brevete, omologări sau inovaţii proprii. Studii prospective şi tehnologice şi servicii rezultate din activitatea de cercetare-dezvoltare, comandate de beneficiar
    (Se indică contractul şi firma care utilizează produsul, serviciul şi tehnologia).
  4.3.1. Număr de produse, tehnologii, studii, servicii x 20
    (Lista produselor, serviciilor şi tehnologiilor, grupate pe ani, se ataşează ca anexa nr. 4.3)
      Total punctaj cap. 4.3:
      Total punctaj cap. 4:
  5. Criterii secundare de performanţă
  5.1. Lucrări ştiinţifice (tehnice) publicate în reviste de specialitate8) fără cotaţie ISI
  5.1.1. Număr de lucrări x 5
    (Lista lucrărilor grupate pe ani se ataşează ca anexa nr. 5.1)
      Total punctaj cap. 5.1:
  5.2. Lucrări ştiinţifice prezentate la conferinţe internaţionale cu comitet de program
  5.2.1. Număr de comunicări prezentate x 5
    (Lista comunicărilor grupate pe ani se ataşează ca anexa nr. 5.2)
      Total punctaj cap. 5.2:
  5.3. Modele fizice, modele experimentale, modele funcţionale, prototipuri, normative, proceduri, metodologii, reglementări şi planuri tehnice noi sau perfecţionate, realizate în cadrul programelor naţionale sau comandate de beneficiar
  5.3.1. Număr de modele, normative, proceduri etc.: x 5
    (Lista modelelor, normativelor etc., grupate pe ani, se ataşează ca anexa nr. 5.3)
      Total punctaj cap. 5.3:
      Total punctaj cap. 5:
  6. Prestigiul profesional
  6.1. Membri (incluzând statutul de recenzor) în colectivele de redacţie ale unor reviste (cotate ISI sau incluse în baze de date internaţionale) sau în colective editoriale ale unor edituri internaţionale recunoscute
    Număr de prezenţe în perioada pentru care se face evaluarea: x 20
    Nr. crt. Nume Titlul revistei/editurii
  6.2. Membri în colectivele de redacţie ale revistelor recunoscute naţional
    (din categoria B în clasificarea CNCSIS)
    Număr de prezenţe: x 10
    Nr. crt. Nume Titlul revistei/editurii
  6.3. Premii internaţionale obţinute printr-un proces de selecţie
    Număr de premii: x 20
    Nr. crt. Nume Premiul Anul
  6.4. Premii naţionale ale Academiei Române
    Număr de premii: x 20
    Nr. crt. Nume Premiul Anul
  6.5. Conducători de doctorat, membri ai unităţii de cercetare
    Număr de conducători de doctorat: x 10
    Nr. crt. Nume
  6.6. Număr de doctori în ştiinţă, membri ai unităţii de cercetare
    Număr de doctori în ştiinţă: x 10
      Total punctaj cap. 6:
      Total punctaj cap. 4+5+6:
  7. Venituri realizate prin contracte de cercetare în domeniul pentru care se face evaluarea (în perioada pentru care se face evaluarea):
  7.1. Numărul şi valoarea contractelor de cercetare internaţionale finanţate din fonduri publice9):
  7.2. Numărul şi valoarea contractelor de cercetare internaţionale finanţate din fonduri private:
  7.3. Numărul şi valoarea contractelor de cercetare naţionale finanţate din fonduri publice10):
  7.4. Numărul şi valoarea contractelor de cercetare naţionale finanţate din fonduri private:
  7.5. Alte surse:
  7 bis. Venituri realizate din activităţi economice (servicii, microproducţie):
  8. Resursa umană de cercetare
    (situaţia va fi prezentată pe ani)
  8.1. Total personal de cercetare care realizează venituri din activitatea de cercetare-dezvoltare/din care doctori în ştiinţă:
  8.1.1. Cercetători ştiinţifici gradul 1 (profesori)/din care doctori în ştiinţă:
  8.1.2. Cercetători ştiinţifici gradul 2 (conferenţiari)/din care doctori în ştiinţă:
  8.1.3. Cercetători ştiinţifici gradul 3 (lectori)/din care doctori în ştiinţă:
  8.1.4. Cercetători ştiinţifici/din care doctori în ştiinţă:
  8.1.5. Asistenţi de cercetare:
  8.1.6. Total personal auxiliar de cercetare angajat:
  8.2. Date privind perfecţionarea resursei umane
  8.2.1. Număr de doctoranzi şi masteranzi care lucrează în unitatea de cercetare-dezvoltare la data completării formularului:
  8.2.2. Număr de teze de doctorat realizate în unitatea de cercetare-dezvoltare în perioada pentru care se face evaluarea:
  9. Infrastructura de cercetare-dezvoltare
  9.1. Laboratoare de cercetare-dezvoltare:
    Nr. crt. Denumirea laboratorului Domeniul în care este acreditat
  9.2. Lista echipamentelor performante achiziţionate în ultimii 10 ani:
    Nr. crt. Echipamentul Anul fabricaţiei Valoarea Sursa de finanţare a investiţiei

_________1) Se menţionează forma de organizare şi persoana juridică: dacă unitatea de cercetare-dezvoltare nu are personalitate juridică, se menţionează denumirea instituţiei cu personalitate juridică care o reprezintă (de exemplu, Centrul de ….. din cadrul Universităţii ………..).2) Se menţionează titlul actului, data emiterii, organul emitent şi, după caz, modificările ulterioare.3) Domeniile de clasificare UNESCO pot fi accesate la www.mct.ro/ancs.4) Indexate de Thomson Scientific [fost Institute for Scientific Information (ISI) în Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index sau Arts amp; Humanities Citation Index].5) Punctajul ISI se obţine prin însumarea factorilor de impact ai publicaţiilor respective. Factorii de impact pot fi accesaţi la www.cimec.org.ar.6) Sunt excluse autocitările.7) Se specifică dacă brevetul este naţional/internaţional (USPTO, EPO, JPO) şi numărul brevetului.8) În cazul revistelor româneşti, sunt luate în considerare cele cotate CNCSIS, categoria B (vezi www.cncsis.ro).9) Valori defalcate pe ani şi valoarea totală în euro.10) Datele vor fi prezentate pe tipuri de programe (PNCDI, CEEX, granturi etc.); valorile contractelor vor fi defalcate pe ani.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x