Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 105 din 6 iulie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 595 din 7 iulie 2020.Notă …
Conform articolului III din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024, în situația concursurilor de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și a concursurilor de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, nefinalizate la data intrării în vigoare a prezentului ordin, examinarea medicală a candidaților se realizează cu respectarea prevederilor legale aplicabile la data publicării anunțurilor de concurs. +
Articolul 1(1)În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidații prevăzuți la art. 3 din ordin depun la structura de resurse umane a unității de recrutare sau, după caz, la structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea de recrutare adeverința eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2 și 3 la ordin.(2)Structura prevăzută la alin. (1) transmite medicului de unitate al unității de recrutare adeverința prevăzută la alin. (1), în vederea analizării.(3)Medicul de unitate al unității de recrutare analizează datele medicale consemnate în adeverința medicală prevăzută la alin. (1), precum și corespondența dintre antecedentele personale patologice și/sau afecțiunile consemnate în cuprinsul adeverinței și baremele medicale prevăzute la art. 3. (4)În situația în care antecedentele personale patologice și/sau afecțiunile consemnate de medicul de familie se încadrează în bolile/afecțiunile medicale care determină expres inaptitudinea medicală prin raportare la baremele medicale prevăzute la art. 3, candidații prevăzuți la art. 3 din ordin sunt declarați «INAPT» de medicul de unitate, care completează, pe verso, paragraful corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3 și consemnează «NU POATE participa la concursul de admitere la o instituție de învățământ care formează personal pentru nevoile M.A.I./concursul de încadrare în M.A.I.». În această situație, procedura de recrutare și selecție încetează.(5)Adeverința medicală completată potrivit alin. (4), semnată și parafată de medicul de unitate, se transmite prin adresă la structura prevăzută la alin. (1), care o aduce la cunoștința candidatului sub semnătură.(6)Declararea inaptitudinii potrivit alin. (4) nu se contestă.(la 12-02-2021,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
+
Articolul 2(1)Examinarea medicală a candidaților prevăzuți la art. 3 din ordin se realizează după susținerea probei/probelor de concurs, cu excepția candidaților la instituțiile de învățământ din afara Ministerului Afacerilor Interne, pentru care examinarea medicală se realizează anterior susținerii acestora.(2)Examinarea medicală prevăzută la alin. (1) se realizează la nivelul centrelor medicale județene, centrelor medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu și spitalelor din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne.(3)Examinarea medicală prevăzută la alin. (1) se realizează prin grija centrelor medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, în a căror arie de responsabilitate se află medicii de unitate prevăzuți la art. 1 alin. (3). (4)Pentru realizarea examinării medicale, unitățile prevăzute la alin. (3) iau măsuri în vederea asigurării personalului specializat necesar.(5)În situația în care nu se poate asigura personal conform alin. (4), unitățile prevăzute la alin. (3) colaborează, în vederea realizării anumitor examene de specialitate și investigații paraclinice, cu unități specializate din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, cu respectarea criteriului proximității teritoriale.(6)În cazul în care unele examene de specialitate și investigații paraclinice nu pot fi realizate în unitățile specializate prevăzute la alin. (5), unitățile prevăzute la alin. (3) colaborează cu ambulatoriile de specialitate/centrele medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu/spitalele din cadrul rețelelor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, cu respectarea criteriului proximității teritoriale.(7)În situația în care nu există posibilitatea efectuării anumitor investigații paraclinice în condițiile prevăzute la alin. (3)-(6), acestea pot fi realizate prin unități sanitare acreditate și autorizate, potrivit legii.(8)Directorul Direcției medicale a Ministerului Afacerilor Interne poate emite dispoziții privind organizarea și coordonarea examinării medicale.(la 12-02-2021,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
+
Articolul 3Concluziile privind aptitudinea medicală a candidaților se stabilesc pe baza baremelor medicale prevăzute în anexa la Ordinul ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne, al ministrului justiției, al directorului Serviciului Român de Informații, al directorului Serviciului de Informații Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.194/2022/ 179/2022/165/C/2023/9.507/2022/389/2022/48/2023/4.297/2022 pentru aprobarea baremului medical privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pe perioada școlarizării elevilor și studenților în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pentru ocuparea funcțiilor de soldat/gradat profesionist, precum și pentru candidații care urmează a fi chemați/rechemați/încadrați/ reîncadrați în rândul cadrelor militare în activitate/polițiștilor în serviciu/polițiștilor de penitenciare.(la 18-11-2024,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
+
Articolul 4(1)Examinarea medicală a candidaților se concretizează prin completarea fișei medicale-tip de admitere/încadrare în MAI, denumită în continuare fișă medicală, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.(2)Fișa medicală se deschide de către medicul de unitate pe bază de adresă întocmită de structura prevăzută la art. 1 alin. (1), în care se precizează scopul pentru care cel în cauză a fost selecționat și la care se anexează consimțământul informat prevăzut la art. 1 alin. (1), în original.(la 18-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 4 a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(3)Pentru candidații care participă la concursurile prevăzute la art. 3 lit. a) din ordin, fișa medicală se deschide de medicul de unitate al unității de recrutare din cadrul centrului medical județean/centrului medical de diagnostic și tratament ambulatoriu în a cărui rază teritorială are domiciliul/reședința candidatul.(4)Pentru candidații care participă la concursurile prevăzute la art. 3 lit. b) din ordin, fișa medicală se deschide de medicul de unitate din cadrul centrului medical județean/centrului medical de diagnostic și tratament ambulatoriu, care are în responsabilitate unitatea/structura teritorială în al cărei stat de organizare se află postul pentru care s-a organizat concursul de ocupare, pentru unitățile din MAI care nu au structură de resurse umane la nivelul tuturor județelor. +
Articolul 5(1)În vederea examinării medicale, candidații sunt obligați să prezinte medicului de unitate o copie a adeverinței eliberate de medicul de familie, depusă în dosarul de recrutare.(2)Examinarea medicală cuprinde date anamnestice, examene clinice pe aparate și sisteme morfofuncționale și investigații paraclinice, completându-se integral toate secțiunile fișei medicale.(la 18-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(3)Rezultatul fiecărui examen medical efectuat se concluzionează prin exprimarea aptitudinii pe specialitatea respectivă, raportată la baremele medicale în vigoare, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.(4)Medicul de unitate consemnează în fișa medicală, cu ocazia observării directe, în cursul examinării medicale, corespondența dintre datele și informațiile inserate pe versoul consimțământului informat prevăzut la art. 1 alin. (1) și tatuajele ori elementele ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul candidatului. În situația în care se constată lipsa de corespondență dintre datele și informațiile inserate de către candidat și tatuajele ori elementele ornamentale aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul acestuia, medicul de unitate consemnează în fișa medicală descrierea elementelor care nu corespund.(la 18-11-2024,
Alineatul (4) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(4^1)În situația în care, cu ocazia observării directe, în cursul examinării medicale, se constată de către medicul de unitate existența unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul candidatului, altele decât cele prevăzute la alin. (4), candidatul este obligat să insereze pe versoul consimțământului informat, în prezența medicului, toate datele și informațiile cu privire la tatuajele ori elementele ornamentale respective, iar medicul de unitate consemnează în fișa medicală corespondența dintre datele și informațiile inserate de candidat și tatuajele ori elementele ornamentale constatate. În situația în care se constată lipsa de corespondență dintre datele și informațiile inserate de către candidat și tatuajele ori elementele ornamentale aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul acestuia, medicul de unitate consemnează în fișa medicală descrierea elementelor care nu corespund.(la 18-11-2024,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(4^2)În situațiile prevăzute la alin. (4) și (4^1), fișa medicală și consimțământul informat, certificate pentru conformitate prin semnătură și parafă, se transmit, cu adresă de înaintare, unității de recrutare.(la 18-11-2024,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(5)Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare și selecție a candidaților în situațiile prevăzute la alin. (4) și (4^1) se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 1 alin. (1) care au solicitat examinarea medicală, prin raportare la condițiile legale și criteriile specifice de recrutare și selecție prevăzute de actele normative în vigoare.(la 18-11-2024,
Alineatul (5) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(6)În cazul unor suspiciuni fundamentate de afecțiuni prevăzute în baremele medicale, pentru precizarea diagnosticului, se pot solicita orice examene de specialitate clinice sau investigații paraclinice necesare. În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor ori investigațiilor suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea medicală, acesta va fi declarat «INAPT».(7)Declararea inaptitudinii potrivit alin. (6) nu se contestă.(8)În cazul în care candidatul este declarat «INAPT» în urma examenului medical prevăzut la alin. (3), fișa medicală-tip în original se păstrează la nivelul unității sanitare în cadrul căreia s-a constatat inaptitudinea medicală. După expirarea termenului prevăzut la art. 7 alin. (1) sau după soluționarea contestației împotriva rezultatului examinării medicale, după caz, fișa medicală-tip în original se transmite medicului de unitate al unității de recrutare.(la 18-11-2024,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(9)În cazul în care candidatul este declarat «INAPT» potrivit alin. (6), fișa medicală-tip în original se transmite de îndată medicului de unitate al unității de recrutare.(la 18-11-2024,
Articolul 5 a fost completat de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(la 12-02-2021,
Articolul 5 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
+
Articolul 6(1)Pe baza examenelor medicale efectuate și consemnate în fișa medicală, prin raportare la baremele medicale prevăzute în anexa la Ordinul ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne, al ministrului justiției, al directorului Serviciului Român de Informații, al directorului Serviciului de Informații Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.194/2022/179/2022/165/C/2023/9.507/2022/ 389/2022/48/2023/4.297/2022, medicul de unitate care a deschis fișa medicală constată și hotărăște dacă din punct de vedere medical candidatul este «APT» sau «INAPT» pentru încadrare/admitere în unități MAI/instituții de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI.(la 18-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 6 a fost modificat de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(2)Concluzia se consemnează de medicul de unitate în fișa medicală și se certifică prin semnătura și parafa acestuia.(3)În cazul în care se constată inaptitudinea medicală, pe lângă diagnostic se consemnează obligatoriu paragraful din baremul medical în baza căruia candidatul a fost declarat „INAPT“.(4)După încheierea fișei medicale, medicul de unitate eliberează adeverința privind concluziile examinării medicale, pe care o aduce la cunoștință, sub semnătură, și o înmânează candidatului, conform solicitării și scopului precizate în adresa transmisă de structura prevăzută la art. 1 alin. (1), în vederea depunerii acesteia la dosarul de recrutare. Modelul adeverinței este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.(la 12-02-2021,
Alineatul (4) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
(4^1)La cererea candidatului, medicul de unitate care eliberează adeverința privind concluziile examinării medicale îi înmânează acestuia fișa medicală, în copie conformă cu originalul.(la 12-02-2021,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
(4^2)În situația în care candidatul nu se prezintă cu fișa medicală la medicul de unitate în vederea consemnării concluziei potrivit alin. (2), nu se eliberează adeverința prevăzută în anexa nr. 5 la ordin.(la 12-02-2021,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
(4^3)Procedura de recrutare și selecție încetează în situația în care adeverința nu este depusă de candidat în condițiile alin. (4), până la expirarea perioadei aferente procedurii.(la 12-02-2021,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
(5)Rezultatul examinării medicale se consemnează în registrul medical de încadrare/admitere, în care se menționează numele și prenumele candidatului, vârsta, domiciliul, unitatea de recrutare care a solicitat examinarea, scopul pentru care se solicită examinarea, diagnosticul complet și concluzia (inclusiv paragraful din baremele medicale în caz de declarare „INAPT“). +
Articolul 7(1)Candidații pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestație scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoștință a concluziei examinării/examenelor medicale. (2)Contestația se depune împreună cu fișa medicală, în copie conformă cu originalul, precum și cu orice alte documente medicale relevante pentru soluționarea contestației la sediul Direcției medicale sau prin poștă electronică ori prin fax și se soluționează în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la înregistrarea la nivelul secretariatului Direcției medicale, de către Comisia de soluționare a contestațiilor candidaților respinși pe criterii medicale, denumită în continuare Comisia de soluționare a contestațiilor, constituită la nivelul Direcției medicale a Ministerului Afacerilor Interne. (2^1)În situația depunerii contestației potrivit alin. (2), Direcția medicală informează unitatea sanitară în cadrul căreia s-a constatat inaptitudinea medicală.(la 18-11-2024,
Articolul 7 a fost completat de Punctul 7. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
(3)Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită din:a)medic coordonator – medic specialist/primar, desemnat din cadrul Direcției medicale; … b)medic examinator – medic specialist/primar în una dintre specialitățile medicale prevăzute în Nomenclatorul de specialități medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, în funcție de criteriul medical din barem care a constituit motivul respingerii candidatului, desemnat din cadrul unităților sanitare subordonate Direcției medicale; … c)ofițer cu studii superioare specializare Drept, desemnat din cadrul Direcției medicale; … d)secretar, desemnat din cadrul Direcției medicale. … (4)Pentru buna funcționare a Comisiei de soluționare a contestațiilor se desemnează supleanți pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d).(5)Componența nominală a Comisiei de soluționare a contestațiilor se dispune anual, prin dispoziția directorului Direcției medicale, pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d), atât pentru titular, cât și pentru supleant. Nominalizarea persoanei prevăzute la alin. (3) lit. b) se face prin dispoziție zilnică pe unitate a directorului Direcției Medicale, în funcție de specialitatea medicală necesară reexaminării candidatului și de criteriul sau criteriile medicale ce fac obiectul contestației, în scopul soluționării contestației.(6)Soluționarea contestației are la bază reexaminarea medicală a candidatului de către medicul prevăzut la alin. (3) lit. b), strict pe criteriul medical din barem care a constituit motivul declarării acestuia «INAPT».(7)Rezultatul fiecărui examen medical de specialitate care face parte din reexaminarea medicală, conform criteriilor medicale din barem contestate, se consemnează în rubricile corespunzătoare din fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 6 la ordin, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.(8)Data, locul și ora efectuării reexaminării medicale se stabilesc de către Comisia de soluționare a contestațiilor, urmând ca aceste date să fie comunicate în timp util candidaților.(9)Candidații sunt obligați să se prezinte la data, locul și ora stabilite conform alin. (8), neprezentarea atrăgând după sine adoptarea de către Comisia de soluționare a contestațiilor a soluției prevăzute la alin. (12) lit. b).(10)Dacă în urma reexaminării medicale există suspiciuni fundamentate de afecțiuni medicale prevăzute în barem, medicul examinator poate solicita completarea cu investigații suplimentare și examene de specialitate, după caz, ce se realizează prin intermediul unităților din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne. În cazul în care investigațiile suplimentare și examenele de specialitate nu pot fi realizate prin rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, acestea se efectuează prin celelalte unități prevăzute la art. 2 alin. (6) și (7).(11)În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor medicale suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea pentru încadrare/ admitere, acesta va fi declarat «INAPT», conform concluziei inițiale.(12)Soluțiile pe care le poate adopta Comisia de soluționare a contestațiilor, depuse potrivit alin. (2), sunt:a)respingerea contestației ca fiind tardiv introdusă; … b)respingerea contestației ca neîntemeiată, cu declararea «INAPT» a candidatului și menționarea paragrafului corespunzător din baremul medical; … c)admiterea contestației ca întemeiată, cu declararea «APT» a candidatului. … (13)Soluția adoptată conform alin. (12) se aduce la cunoștința candidatului prin semnarea de către acesta a fișei medicale-tip pentru soluționarea contestațiilor. În situația în care candidatul refuză să semneze, soluția se comunică prin orice mijloc de comunicare scrisă.(14)Soluționarea contestației se materializează prin întocmirea unui proces-verbal, semnat de membrii Comisiei de soluționare a contestațiilor, în cuprinsul căruia sunt consemnate concluziile care stau la baza soluției adoptate conform alin. (12). (15)În cazul admiterii contestației, cu declararea «APT» a candidatului, fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se atașează la fișa medicală a candidatului, înlocuind, după caz, examenul medical anterior ce a fost contestat. Fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor în original se înmânează candidatului, în vederea continuării procedurii de recrutare și selecție.(16)În cazul respingerii contestației cu declararea «INAPT» a candidatului, în fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se menționează paragraful corespunzător din baremul medical. Fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se transmite medicului de unitate, în original, prin grija Comisiei de soluționare a contestațiilor, iar acesta informează structura prevăzută la art. 1 alin. (1). În acest caz, procedura de recrutare și selecție încetează pentru candidatul respectiv.(17)Soluțiile adoptate de către Comisia de soluționare a contestațiilor nu se contestă.(la 12-02-2021,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
+
Articolul 8Atribuțiile membrilor Comisiei de soluționare a contestațiilor sunt:a)medicul coordonator:(i)coordonează activitatea comisiei în vederea soluționării contestației; … (ii)formulează propuneri privind specialitatea medicală necesară reexaminării candidatului, raportat la criteriul medical din barem care face obiectul contestației, în vederea nominalizării medicului examinator în dispoziția zilnică pe unitate a directorului Direcției medicale; … (iii)verifică în barem corespondența dintre aptitudinea/ inaptitudinea medicală și diagnostic, constatate de medicul examinator; … … b)medicul examinator:(i)analizează toate documentele medicale atașate contestației; … (ii)reexaminează candidatul, consemnează rubricile din fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor și certifică prin semnătură și parafă diagnosticul stabilit;(la 12-02-2021,
Punctul (ii) din Litera b) , Articolul 8 a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
… (iii)constată și hotărăște dacă din punct de vedere medical candidații sunt „APT“ sau „INAPT pentru încadrare/admitere în unități MAI/instituții de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, prin raportare la baremele medicale în vigoare; … … c)ofițerul cu studii superioare specializare Drept:(i)verifică legalitatea respectării procedurii de soluționare a contestației; … (ii)verifică termenul în care a fost depusă contestația și sesizează medicul coordonator, în cazul în care aceasta a fost depusă tardiv; … (iii)verifică legalitatea documentației întocmite de către Comisia de soluționare a contestațiilor. … … d)secretarul:(i)preia contestațiile atribuite Comisiei de soluționare a contestației, verifică existența documentelor necesare în vederea reexaminării medicale, constituie dosar în acest sens și îl prezintă Comisiei de soluționare a contestației; … (ii)solicită unității sanitare în cadrul căreia s-a constatat inaptitudinea medicală o copie certificată «conform cu originalul» a fișei medicale, precum și alte documente medicale relevante pentru soluționarea contestației;(la 18-11-2024,
Punctul (ii) , Litera d) , Articolul 8 a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
… (iii)asigură corespondența cu candidatul și cu centrul medical în vederea stabilirii detaliilor organizatorice și completării dosarului; … (iv)stabilește, de comun acord cu medicul examinator, data, locul și ora la care urmează să fie efectuată reexaminarea medicală a candidatului; … (v)informează candidatul în vederea prezentării acestuia la reexaminarea medicală; … (vi)întocmește procesul-verbal al Comisiei de soluționare a contestațiilor, care se înregistrează la secretariatul unității, precum și orice alte documente necesare pentru soluționarea contestației; … (vii)aduce la cunoștința candidatului soluția adoptată de Comisia de soluționare a contestațiilor, materializată în fișa medicală-tip de soluționare a contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 6 la ordin, și informează unitatea sanitară la nivelul căreia se regăsește fișa medicală-tip în original cu privire la soluția în cauză;(la 18-11-2024,
Punctul (vii) , Litera d) , Articolul 8 a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din ORDINUL nr. 185 din 6 noiembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1148 din 18 noiembrie 2024
)
… (viii)transmite în original fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor în situația prevăzută la art. 7 alin. (16).(la 12-02-2021,
Litera d) din Articolul 8 a fost completată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 23 din 11 februarie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 12 februarie 2021
)
… … +
Articolul 9Fișa medicală prevăzută în anexa nr. 4 la ordin este valabilă doar la concursul de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI/de încadrare în MAI, pentru care se întocmește.