de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării*)(actualizată la data de 22 septembrie 2015*)
–––-*) Titlul metodologiei a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 1Centrele de zi şi rezidenţiale înfiinţate în condiţiile legii, denumite în continuare obiective, pot primi finanţare în vederea acoperirii, după caz, a unei părţi din cheltuielile cu lucrările de construcţii, reparaţii, amenajări şi modernizări, precum şi dotări, denumite în continuare lucrări de investiţii. +
Articolul 2Obiectivele propuse spre finanţare pot fi publice sau private şi asigură servicii sociale prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale, conform prevederilor art. 43 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011. +
Articolul 3(1) Solicitanţii finanţării, denumiţi în continuare beneficiari, pentru obiectivele prevăzute la art. 1 pot depune proiecte şi în parteneriat public-public sau public-privat, iar solicitantul este stabilit de părţi. … –––-Alin. (1) al art. 3 din metodologie a fost modificat de lit. a) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(2) Finanţarea lucrărilor de investiţii se realizează pe bază de proiecte, exclusiv în condiţiile şi pentru destinaţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii de acordare a sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, pentru finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale. … –––-Alin. (2) al art. 3 din metodologie a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 4Principiile conform cărora se realizează alocarea sumelor pentru finanţarea lucrărilor de investiţii sunt următoarele:a) legalitatea, respectiv asigurarea condiţiilor pentru respectarea cu stricteţe a tuturor dispoziţiilor legale aplicabile în materie; … b) libera concurenţă, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca orice persoană juridică ce realizează servicii sociale în centre de zi şi rezidenţiale să aibă dreptul de a beneficia de finanţare dacă îndeplineşte condiţiile de acordare prevăzute în prezenta metodologie; … c) eficacitatea utilizării sumelor, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor care să facă posibilă evaluarea propunerilor şi a specificaţiilor tehnice şi financiare pentru alocarea sumelor; … d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea prezentei metodologii; … e) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor, astfel încât accesul să fie egal; … f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilităţii alocării sumelor pentru lucrări de investiţii finalizate la data încheierii contractului de finanţare; … g) cofinanţarea, în sensul că beneficiarii au obligaţia asigurării cheltuielilor neeligibile şi a cheltuielilor de funcţionare ulterioară a obiectivelor. … +
Articolul 5Procedura de evaluare a solicitărilor şi de selecţionare a beneficiarilor se realizează în 3 etape, după cum urmează:a) etapa I – Evaluare şi selecţionare iniţială. Se realizează la nivelul agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, şi constă în verificarea documentaţiei depuse şi a încadrării sumelor solicitate în limitele prevăzute de prezenta metodologie; … b) etapa a II-a – Evaluare de teren. Se realizează la nivelul agenţiilor teritoriale şi constă în efectuarea investigaţiei de teren prin verificarea la faţa locului a celor declarate de solicitant, conform documentaţiei depuse; … c) etapa a III-a – Evaluare şi selecţionare suplimentară. Se realizează la nivelul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi constă în departajarea solicitărilor atunci când, după etapele prevăzute la lit. a) şi b), solicitările selectate depăşesc bugetul alocat. … –––-Lit. c) a art. 5 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 6Documentaţia de solicitare a finanţării se înaintează în pachet închis de către solicitanţi şi se înregistrează la agenţiile teritoriale în perioada specificată pe site-ul Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, respectiv al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiilor teritoriale, în două exemplare.–––-Art. 6 din metodologie a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 7(1) Pentru lucrările de construcţii, reparaţii, amenajări şi modernizări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele: … a) solicitarea de finanţare, care să cuprindă obligatoriu numele beneficiarului, valoarea finanţării solicitate, defalcată pe ani bugetari şi de derulare a proiectului, şi categoria de lucrări propusă spre finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; … b) notă de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea finanţării; … c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei aprobate, pentru care se solicită finanţare; … –––-Lit. c) a alin. (1) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. b) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare; … –––-Lit. d) a alin. (1) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. b) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.e) documentaţia tehnico-economică elaborată conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii; … –––-Lit. e) a alin. (1) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. b) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.f) hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a principalilor indicatori tehnico-economici ai obiectivului, asigurarea cofinanţării cheltuielilor neeligibile şi a cheltuielilor generate de punerea în funcţiune a acestuia; … –––-Lit. f) a alin. (1) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. b) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.g) hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind asigurarea cheltuielilor de funcţionare ulterioară şi de păstrare a destinaţiei iniţiale sau destinaţia socială a obiectivului pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data semnării procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de investiţii finanţate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice; … –––-Lit. g) a alin. (1) al art. 7 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.h) strategia judeţeană, respectiv locală de dezvoltare a serviciilor sociale pe termen mediu şi lung şi planul de acţiune conform art. 112 din Legea nr. 292/2011. … (2) Pentru dotări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele: … a) solicitarea de finanţare care să cuprindă obligatoriu numele beneficiarului, valoarea finanţării solicitate defalcată pe ani bugetari şi de derulare a proiectului şi categoria de lucrări propusă spre finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; … b) notă de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea finanţării; … c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei aprobate, inclusiv lista de dotări, pentru care se solicită finanţare; … –––-Lit. c) a alin. (2) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. c) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare; … –––-Lit. d) a alin. (2) al art. 7 din metodologie a fost modificată de lit. c) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.e) lista dotărilor necesare realizării serviciilor sociale; … f) hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind asigurarea cheltuielilor de funcţionare ulterioară şi de păstrare a destinaţiei iniţiale sau destinaţia socială a obiectivului pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data semnării procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de investiţii finanţate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice; … –––-Lit. f) a alin. (2) al art. 7 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.g) alte documente considerate necesare de către evaluatori. … (3) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (2) lit. a)-c) şi e) vor fi prezentate în original, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. d)-h) şi alin. (2) lit. d) şi f) vor fi prezentate în copie, vizate «conform cu originalul». … –––-Alin. (3) al art. 7 din metodologie a fost modificat de lit. d) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(4) Agenţiile teritoriale sau, după caz, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice pot solicita şi alte acte relevante, în copie sau original, necesare în procesul de evaluare şi selecţionare. … –––-Alin. (4) al art. 7 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 8(1) În termen de maximum 7 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de depunere a solicitărilor de finanţare, agenţia teritorială evaluează documentaţia depusă, selecţionează beneficiarii care îndeplinesc condiţiile de selecţie şi efectuează pentru aceştia investigaţia de teren. … (2) Pentru evaluarea documentaţiei, selecţionarea beneficiarilor şi efectuarea investigaţiei de teren, directorul executiv al agenţiei teritoriale desemnează, prin decizie, două persoane din cadrul instituţiei. … +
Articolul 9(1) Sunt eligibili şi sunt acceptaţi în procesul de evaluare a documentaţiei şi selecţionare solicitanţii care îndeplinesc următoarele cerinţe: … –––-Partea introductivă a alin. (1) al art. 9 din metodologie a fost modificată de lit. e) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.a) au cerere depusă în perioada anunţată; … b) prezintă documentaţie completă şi corectă; … c) obiectivul este destinat acordării serviciilor sociale conform art. 30 din Legea nr. 292/2011 şi care se înscriu în strategia judeţeană, respectiv locală de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung; … d) cheltuielile propuse pentru finanţare se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile definite de prezenta metodologie; … e) suma solicitată nu depăşeşte limita prevăzută de prezenta metodologie. … (2) Nu sunt eligibili solicitanţii care se află în următoarele situaţii: … a) furnizează informaţii false cu privire la datele solicitate în vederea evaluării şi selectării; … b) solicită reabilitarea unui spaţiu pentru care există înregistrată o cerere de revendicare sau care se află în litigiu; … c) nu sunt acreditaţi ca furnizori de servicii sociale; … d) nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de finanţare; … e) fac obiectul unei proceduri de reorganizare, desfiinţare sau faliment ca urmare a unei hotărâri pronunţate de un judecător-sindic; … –––-Lit. e) a alin. (2) al art. 9 din metodologie a fost modificată de lit. f) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.f) contribuţia beneficiarului se situează sub valoarea de 10% şi nu acoperă cheltuielile neeligibile. … –––-Lit. f) a alin. (2) al art. 9 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013.(3) Contribuţia beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) se calculează la valoarea contractului de execuţie sau a celui de achiziţie în cazul dotărilor ori, după caz, la valoarea totală a proiectului, ţinând cont de sumele investite de beneficiar, inclusiv până la solicitarea finanţării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … –––-Alin. (3) al art. 9 din metodologie a fost modificat de lit. g) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015. +
Articolul 10(1) Cheltuielile eligibile pentru finanţarea din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a obiectivelor prevăzute la art. 1 sunt cheltuielile necesare pentru execuţia de lucrări de construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi şi dotări pentru asigurarea prestării serviciilor sociale. … –––-Alin. (1) al art. 10 din metodologie a fost modificat de lit. h) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(2) Cheltuielile pentru lucrările de investiţii noi şi intervenţie la construcţiile existente sunt cele estimate de proiectant în documentaţia tehnico-economică şi devizul general, elaborate conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii. Documentaţia tehnico-economică, precum şi principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului vor fi aprobaţi în prealabil de solicitant, conform prevederilor legale în vigoare. … –––-Alin. (2) al art. 10 din metodologie a fost modificat de lit. h) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(3) Pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: … a) să fie necesare pentru realizarea şi/sau funcţionarea obiectivului; … –––-Lit. a) a alin. (3) al art. 10 din metodologie a fost modificată de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.b) să fie prevăzute în bugetul proiectului şi în devizul general elaborat de proiectant şi să fie aprobate de solicitant; … –––-Lit. b) a alin. (3) al art. 10 din metodologie a fost modificată de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.c) să se încadreze în costurile prevăzute la art. 11; … –––-Lit. c) a alin. (3) al art. 10 din metodologie a fost modificată de lit. i) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.d) să fie corespunzătoare perioadei de derulare a proiectului; … e) să se realizeze în fapt şi să fie înregistrate în contabilitatea solicitantului sau, după caz, a partenerilor acestuia; … f) să fie identificabile şi verificabile şi să fie dovedite prin documente originale. … (4) Sub rezerva condiţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3), cheltuielile eligibile pentru finanţare sunt următoarele: … a) cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului, numai pentru construcţiile noi; … b) cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii; … c) alte cheltuieli privind organizarea de şantier, respectiv lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi cheltuieli diverse şi neprevăzute, dovedite prin documente justificative; … –––-Lit. c) a alin. (4) al art. 10 din metodologie a fost modificată de lit. j) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.d) cheltuieli privind dotările, dacă acestea sunt destinate achiziţionării de echipamente specifice activităţii din centrul de zi sau rezidenţial în număr/cantităţi şi caracteristici tehnice corelate cu numărul de asistaţi şi pot fi paturi, mese, scaune, noptiere, dulapuri, maşină de spălat, aragaz, frigider, echipamente destinate terapiilor asigurate în centru. … +
Articolul 11(1) Sumele solicitate Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice pentru finanţarea lucrărilor de investiţi şi/sau, după caz, a dotărilor se exprimă în lei şi nu pot depăşi următoarele valori: … –––-Alin. (1) al art. 11 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.a) 454 euro/mp în cazul construcţiilor noi şi extinderi, calculat la cursul BNR din ziua depunerii cererii; … b) 60% din valoarea prevăzută la lit. a), pentru amenajări, reparaţii, modernizări; … c) 30% din valoarea prevăzută la lit. a), pentru dotări; în cazuri temeinic justificate, în care obiectivul de investiţii prevede şi existenţa unui cabinet medical dotat cu aparatură specifică activităţii (de exemplu, dar fără a se limita la aparat ecograf, aparat EKG etc.), servicii de kinetoterapie, servicii de terapii ocupaţionale, servicii de recuperare medicală, procentul de 30% poate fi depăşit, dar nu mai mult de 50%*); … –––-Lit. c) a alin. (1) al art. 11 din metodologie a fost modificată de lit. k) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(2) Sumele prevăzute la alin. (1) se calculează prin raportarea la suprafaţa desfăşurată a obiectivului. … +
Articolul 12(1) În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la termenul prevăzut la art. 8 alin. (1), agenţiile teritoriale întocmesc un tabel centralizator al beneficiarilor selectaţi şi sumelor solicitate, pe care îl transmit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, împreună cu un exemplar al documentaţiei depuse conform art. 6, precum şi un exemplar al investigaţiei de teren prevăzute la art. 5 lit. b). Modelul tabelului este prevăzut în anexa nr. 2. … (2) În termen de maximum două zile lucrătoare, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pe baza tabelelor centralizatoare prevăzute la alin. (1), întocmeşte situaţia completă, la nivelul întregii ţări, a beneficiarilor selectaţi şi a sumelor solicitate, pe care o înaintează Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice împreună cu copia investigaţiei de teren. Modelul situaţiei este prevăzut în anexa nr. 3. … –––-Alin. (2) al art. 12 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.–––-Art. 12 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 3.114 din 13 decembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 28 decembrie 2012. +
Articolul 13(1) Pe baza situaţiei complete şi a documentelor prevăzute la art. 12 alin. (2), Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice analizează încadrarea sumelor solicitate în bugetul alocat în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la transmiterea de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială. … (2) În situaţia în care sumele solicitate depăşesc bugetul alocat, la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), documentaţia va fi analizată de o comisie care se constituie prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi care va funcţiona pe o perioadă de 15 zile lucrătoare de la aprobarea ordinului. … (3) Scopul comisiei prevăzute la alin. (2) este de evaluare şi selecţionare a beneficiarilor şi de a stabili lista obiectivelor, categoria lucrărilor finanţate, precum şi sumele maxime alocate. … (4) În situaţia în care la data demarării procesului de evaluare şi selecţionare, prevăzut de prezenta metodologie, nu este aprobată legea bugetară anuală, termenele prevăzute la alin. (1) şi (2) se aplică la 15 zile după aprobarea legii bugetare anuale. … –––-Art. 13 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 14Criteriile de evaluare şi de selecţie utilizate în analiza prevăzută la art. 13 alin. (2) şi (3) sunt următoarele:a) consistenţa tehnică – calitatea proiectului din punct de vedere tehnic; … b) corespondenţa dintre problemele identificate, pe de o parte, şi obiectivele strategiei judeţene, respectiv locale de dezvoltare a serviciilor sociale pe termen mediu şi lung şi planul de acţiune conform art. 112 din Legea nr. 292/2011; … c) cheltuielile propuse pentru finanţare se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile; … d) eficacitatea proiectului, respectiv coerenţa conceperii planului general al proiectului, claritatea planului de acţiune, indicatori de rezultate şi eficienţă; … e) resurse materiale şi umane adecvate realizării proiectului, care să corespundă standardelor de cost şi de calitate reglementate; … f) implicarea partenerului/partenerilor în implementarea proiectului. Se va verifica existenţa unor contracte de parteneriat pentru implementarea proiectului prin care să fie asumate responsabilităţi concrete de către furnizorii de servicii sociale parteneri; … g) durabilitatea proiectului. Se va analiza posibilitatea asigurării continuităţii proiectului după încheierea finanţării de la bugetul de stat pe o perioadă mai mare de 10 ani; … h) unicitatea proiectului, respectiv acesta să fie singurul proiect din unitatea administrativ-teritorială destinat respectivei categorii de beneficiari; … i) alte avantaje ale proiectului, respectiv contribuţia la diversificarea serviciilor sociale propuse sau la creşterea numărului de beneficiari şi a adresabilităţii serviciilor sociale ori la reducerea costurilor de operare, a poluării mediului înconjurător etc. … j) crearea de locuri de muncă. … –––-Lit. j) a art. 14 din metodologie a fost introdusă de lit. l) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015. +
Articolul 15(1) În cazul solicitării finanţării exclusiv pentru construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi, constituie prioritate la finanţare, dacă îndeplinesc criteriile de evaluare conform metodologiei, obiectivele care beneficiază de alte finanţări nerambursabile în completarea acestora sau, după caz, cele ale căror lucrări au fost demarate anterior solicitării de finanţare conform prevederilor prezentei metodologii, în vederea finalizării lucrărilor şi punerii acestora în funcţiune, ori obiectivele care sunt unice într-o unitate administrativ teritorială sau regiune. … (2) În situaţia în care finanţarea se solicită exclusiv pentru dotări, constituie prioritate la finanţare solicitările care vizează dotarea unor obiective deja construite şi a căror punere în funcţiune depinde de acestea. … (3) În situaţia în care, pentru acelaşi obiectiv, se solicită finanţare atât pentru construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi, cât şi pentru dotări, au prioritate la finanţare lucrările pentru construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi. … –––-Alin. (3) al art. 15 a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 16(1) În situaţia în care, în urma procesului de evaluare şi selecţie desfăşurat de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2), rezultă mai mulţi solicitanţi eligibili pentru care sumele solicitate depăşesc bugetul alocat cu această destinaţie Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, comisia va solicita consiliului judeţean/consiliului local al sectorului/municipiului Bucureşti ierarhizarea solicitărilor şi stabilirea priorităţilor în funcţie de strategia judeţeană de dezvoltare a serviciilor sociale, care va fi transmisă Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în termen de 10 zile de la data solicitării. … –––-Alin. (1) al art. 16 din metodologie a fost modificat de lit. m) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(2) Stabilirea listei finale a obiectivelor, categoria lucrărilor finanţate, precum şi sumele maxime alocate care vor face obiectul aprobării prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice vor fi realizate de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2) pe baza priorităţilor transmise de consiliul judeţean/consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti. … –––-Art. 16 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 17În situaţia în care, în urma procesului de evaluare şi selecţie desfăşurat potrivit prevederilor art. 8 sau, după caz, ale art. 13 alin. (2), sumele solicitate se situează sub nivelul celor aprobate în bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, se poate organiza o nouă evaluare la care pot participa şi solicitanţii care nu au fost selecţionaţi anterior, aceştia având prioritate sub rezerva întrunirii depline a condiţiilor de selecţionare prevăzute de prezenta metodologie.–––-Art. 17 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 18Pe baza situaţiei complete prevăzute la art. 12 alin. (2) sau, după caz, a listei realizate de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2), lista obiectivelor, categoria lucrărilor finanţate, precum şi sumele maxime alocate beneficiarilor se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice.–––-Art. 18 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 19(1) După emiterea ordinului prevăzut la art. 18 se încheie contractul de finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract, încheiat între Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în calitate de autoritate contractantă, prin agenţia teritorială, şi beneficiar, în calitate de contractor, în condiţiile prevăzute de art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii de acordare a sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale. … (2) În cazul în care în termen de maximum 60 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la art. 18 nu a fost încheiat contractul de execuţie/lucrări/achiziţie, se poate încheia contractul de finanţare sub rezerva şi cu specificarea amendării ulterioare prin act adiţional, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încheierii contractului de execuţie/lucrări/achiziţie. … (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), contractul de finanţare devine executabil numai după semnarea actului adiţional. … (4) Contractul cuprinde sumele care fac obiectul acestuia, drepturile şi obligaţiile părţilor, condiţiile de reziliere, precum şi orice alte aspecte considerate relevante în relaţia dintre părţi, iar în cazul beneficiarilor instituţii publice locale, cel puţin elementele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. … (5) Modelul contractului este prevăzut în anexa nr. 4 şi poate fi modificat în funcţie de necesităţile obiective. … (6) Contractul se încheie în două exemplare originale şi se semnează de directorul executiv al agenţiei teritoriale şi de persoana autorizată din partea contractorului. Un exemplar va fi păstrat de contractor, iar cel de-al doilea exemplar de agenţia teritorială. … (7) Câte o copie a contractului încheiat va fi transmisă Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … (8) În situaţii excepţionale, dacă pe parcursul execuţiei se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiţionează finalizarea obiectivului sau punerea în funcţiune a acestuia, iar valoarea contractului de lucrări/furnizare este sub valoarea contractului de finanţare, aprobată iniţial prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, precum şi în situaţia în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanţării, precum şi atunci când intervin situaţii care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adiţional la contractul de finanţare cu aprobarea prealabilă a autorităţii finanţatoare, finanţarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obţinerea acordului autorităţii finanţatoare, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia acesteia un memoriu justificativ, însoţit, după caz, de documente doveditoare în susţinerea solicitării încheierii actelor adiţionale. … –––-Alin. (8) al art. 19 din metodologie a fost modificat de lit. n) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.–––-Art. 19 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 20(1) Finanţarea proiectelor şi decontarea sumelor prevăzute în contractele de finanţare se acordă în tranşe, pe baza documentelor justificative întocmite de beneficiar, avizate şi prezentate de agenţiile teritoriale, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … –––-Alin. (1) al art. 20 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.(2) Virarea sumelor prevăzute în contract se realizează în limita finanţării aprobate şi a bugetului anual al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, aprobat pentru această destinaţie. … –––-Alin. (2) al art. 20 din metodologie a fost modificat de lit. o) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015. +
Articolul 21(1) Întocmirea documentaţiei de solicitare a decontării pentru lucrările de investiţii şi reparaţii capitale se realizează de către beneficiar şi constă în următoarele documente: … a) solicitarea de plată adresată agenţiei teritoriale, cu menţionarea sumei solicitate şi a plăţilor efectuate anterior, pentru fiecare categorie de lucrări executată; … –––-Lit. a) a alin. (1) al art. 21 din metodologie a fost modificată de lit. p) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.b) situaţii de lucrări întocmite de executant, verificate de dirigintele de şantier şi însuşite de beneficiar şi centralizatorul situaţiilor de lucrări, verificat, semnat şi ştampilat de dirigintele de şantier, executant şi beneficiar, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b); … c) procese-verbale parţiale, de recepţie cantitativă şi calitativă şi procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit potrivit Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare, semnate de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, după caz, cu menţionarea contravalorii lucrărilor executate şi recepţionate şi a perioadei de realizare a acestora, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), în original; … –––-Lit. c) a alin. (1) al art. 21 din metodologie a fost modificată de lit. p) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.d) facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de …» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului; … –––-Lit. d) a alin. (1) al art. 21 din metodologie a fost modificată de lit. p) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.e) raport financiar privind lucrările executate şi sumele utilizate. … (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) se prezintă în câte 3 exemplare. … (3) La prima solicitare de plată, în cazul lucrărilor de investiţii prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) şi b), se anexează în copie contractul de lucrări, contractul de prestări servicii pentru dirigenţie de şantier şi autorizaţia dirigintelui de şantier, precum şi autorizaţia de construire. … –––-Alin. (3) al art. 21 din metodologie a fost modificat de lit. q) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(4) Documentaţia de solicitare a decontării pentru dotări este următoarea: … a) solicitarea de plată adresată agenţiei teritoriale, cu menţionarea sumei solicitate şi a plăţilor efectuate anterior; … b) procese-verbale de recepţie cantitativă şi calitativă, în original, semnate de reprezentantul agenţiei teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepţie, după caz, cu menţionarea contravalorii dotărilor recepţionate; … –––-Lit. b) a alin. (4) al art. 21 din metodologie a fost modificată de lit. r) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.c) facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de …» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila beneficiarului, şi nota contabilă de înregistrare în contabilitate. … –––-Lit. c) a alin. (4) al art. 21 din metodologie a fost modificată de lit. r) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(5) Documentele prevăzute la alin. (4) lit. b) şi c) se prezintă în câte 3 exemplare. … (6) Trimestrial, la solicitarea de plată se anexează şi raport tehnic privind stadiul de derulare a proiectului. … (7) Agenţia teritorială poate solicita orice alt document în plus faţă de cele prevăzute la alin. (1)-(5) care dovedeşte îndeplinirea condiţiilor de formă şi de fond impuse de reglementările legale în domeniu, precum şi de prezenta metodologie. … –––-Art. 21 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 22(1) În vederea deschiderii de credite bugetare, agenţiile teritoriale verifică şi analizează documentele prevăzute la art. 21 alin. (1)-(5) transmise de beneficiari şi vor propune spre decontare numai solicitările care corespund condiţiilor de formă şi de fond impuse de reglementările legale în domeniu, precum şi de prezenta metodologie. … (2) După verificarea şi analiza documentelor depuse de beneficiari, agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială solicitarea de plată însoţită de următoarele documente: … a) nota de fundamentare pentru solicitarea de credite bugetare, aprobată de ordonatorul terţiar de credite, care va conţine justificarea oportunităţii decontării solicitării; … b) copie după solicitarea de plată adresată de beneficiar agenţiei teritoriale pentru fiecare obiectiv în parte; … c) copia centralizatorului situaţiei de lucrări prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. b); … d) două exemplare din documentele prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. c), respectiv art. 21 alin. (4) lit. b); … e) două exemplare din facturile fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar şi de agenţia teritorială, cu menţiunea «bun de plată pentru suma de …» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila ordonatorului terţiar de credite; … –––-Lit. e) a alin. (2) al art. 22 din metodologie a fost modificată de lit. s) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.e^1) un exemplar din cererea de plată în original, avizată de agenţia teritorială cu menţiunea «bun de plată pentru suma de …» şi certificate în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, însoţite de dată, nume şi prenume, semnătura şi ştampila ordonatorului terţiar de credite;–––-Lit. e^1) a alin. (2) al art. 22 din metodologie a fost introdusă de lit. ş) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.f) centralizatorul decontărilor întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pentru fiecare obiectiv în parte. … (3) În urma verificării documentelor transmise de agenţiile teritoriale, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială înaintează Direcţiei generale investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, pentru efectuarea deschiderii de credite bugetare, următoarele documente: … –––-Partea introductivă a alin. (3) al art. 22 din metodologie a fost modificată de lit. t) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.a) nota de fundamentare solicitare credite bugetare, aprobată de ordonatorul secundar de credite, pentru fiecare obiectiv care beneficiază de finanţare; … b) copie după solicitarea de plată adresată de beneficiar agenţiei teritoriale, pentru fiecare obiectiv în parte; … c) copie după solicitarea de decontare adresată de agenţia teritorială Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pentru fiecare obiectiv în parte, precum şi după nota de fundamentare; … d) copia centralizatorului situaţiei de lucrări prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. b); … e) două exemplare din documentele prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. c) şi d), respectiv art. 21 alin. (4) lit. b) şi c); … f) copie după centralizatorul decontărilor transmis de agenţia teritorială, pentru fiecare obiectiv în parte; … g) în situaţia transmiterii mai multor solicitări, centralizatorul decontărilor efectuate şi solicitate, pe fiecare judeţ şi obiectiv în parte, întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. … (4) În vederea deschiderii de credite bugetare pentru decontarea cheltuielilor solicitate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Direcţia generală investiţii, achiziţii publice şi servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice va proceda după cum urmează: … a) verifică documentele de plată prevăzute la alin. (3); … b) verifică încadrarea sumei solicitate şi a celor decontate în cuantumul aprobat; … c) întocmeşte nota de finanţare în vederea deschiderii de credite bugetare, pe care o supune aprobării ordonatorului principal de credite şi o transmite către Direcţia generală planificare bugetară şi management financiar, care întocmeşte documentele pentru deschiderea de credite bugetare. … –––-Alin. (4) al art. 22 din metodologie a fost modificat de lit. ţ) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(5) Deschiderea de credite se realizează numai pentru solicitările de decontare complete şi întocmite corect, în termen de 30 de zile de la data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … (6) Sumele decontate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se evidenţiază separat în contabilitatea beneficiarului, în conformitate cu legislaţia în vigoare. … (7) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice poate solicita agenţiilor teritoriale sau beneficiarului orice document în justificarea şi sprijinul efectuării deschiderilor de credite bugetare. … (8) Pentru asigurarea eficienţei în derularea decontărilor, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială poate emite instrucţiuni sau proceduri proprii, care se aprobă de către directorul general. … –––-Art. 22 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 23(1) Contractorul înaintează rapoarte tehnice şi financiare privind stadiul derulării proiectului către agenţia teritorială şi, la cerere, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … –––-Alin. (1) al art. 23 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.(2) Rapoartele tehnice şi financiare prevăzute la alin. (1) reprezintă: … a) rapoarte de achiziţie având ca scop prezentarea procedurii de selectare a executantului de lucrări şi a furnizorului de dotări cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice; … b) rapoarte tehnice trimestriale şi rapoarte financiare privind stadiul derulării proiectului; … c) raport final, care trebuie transmis în 15 zile de la data încheierii proiectului. … (3) Autoritatea contractantă poate solicita rapoartele tehnice şi financiare prevăzute la alin. (2) ori de câte ori este nevoie. … (4) La terminarea lucrărilor de investiţii sau intervenţie se încheie un proces-verbal de recepţie a lucrărilor, în condiţiile legii. … (4^1) La terminarea lucrărilor de investiţii sau intervenţie ori dotări, la ultima solicitare de decontare agenţiile teritoriale verifică respectarea prevederilor art. 9 alin. (3). În situaţia în care contribuţia beneficiarului se situează sub 10%, solicitarea de plată se va diminua cu suma reprezentând diferenţa de până la 10%.–––-Alin. (4^1) al art. 23 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013.(5) Până la data de 20 ianuarie a anului următor, agenţiile teritoriale întocmesc raportul privind derularea în anul anterior a contractelor de finanţare, pe care îl transmit, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. … –––-Alin. (5) al art. 23 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 24(1) Sarcina execuţiei bugetare şi a controlului modului de utilizare a sumelor şi a implementării proiectelor de către contractori revine agenţiei teritoriale. … (1^1) Agenţiile teritoriale sunt răspunzătoare pentru fazele de lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare.–––-Alin. (1^1) al art. 24 din metodologie a fost introdus de lit. u) a pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.751 din 24 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 22 septembrie 2015.(2) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă desfăşurarea proiectului, prin structurile specializate, şi de a solicita orice alte informaţii şi documente în vederea clarificării situaţiei prezentate în dosarul de solicitare a finanţării. … –––-Alin. (2) al art. 24 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.(3) Derularea activităţii prin contractele finanţate se supune controlului financiar al Curţii de Conturi în conformitate cu prevederile legale în vigoare. … +
Articolul 25(1) Proiectele sunt considerate închise dacă s-au îndeplinit formalităţile de închidere a proiectului, care constau în încheierea, între agenţia teritorială şi contractor, a procesului-verbal de închidere. … (2) Procesul-verbal cuprinde detalii privind realizarea obiectivelor proiectului, modul de utilizare a sumelor, modul de funcţionare a centrului în continuare, precum şi alte aspecte relevante, considerate necesare. … (3) Cu 15 zile înaintea declarării închiderii proiectului şi a semnării procesului-verbal, agenţia teritorială va efectua verificarea finală a acestuia la faţa locului şi va întocmi raportul final. … +
Articolul 26În cazul solicitanţilor care au documentaţie deja depusă la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, potrivit art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 973/2012, aceasta se va lua în considerare în cadrul procesului de evaluare şi de selecţionare dacă solicitantul o completează potrivit prezentei metodologii şi va depune cerere de solicitare în termenul prevăzut la art. 3 alin. (2) -(4) din ordin.–––-Art. 26 din metodologie a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme. +
Articolul 27Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.–––-Art. 27 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Anexa 1la metodologieSOLICITARE DE FINANŢAREdin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şiPersoanelor Vârstnice a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţiicapitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale–––-Titlul anexei 1 la metodologie a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.
+
Anexa 2la metodologie– Model –Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Judeţului ……..Tabel centralizator al beneficiarilor selectaţi şi sumelor solicitate*Font 7*┌───┬────────────┬────────┬────────────────────┬────────┬─────────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────┬─────────┐│Nr.│ Denumirea │ │Adresa obiectivului │Solici- │ │Categoria lucrărilor de inves- │Sume solicitate pe perioada│ Sume ││crt│furnizorului│Denumi- │ │ tarea │ │tiţii şi sumele solicitate (lei)│derulării finanţării (lei) │asigurate││ │de servicii │ rea ├──────┬─────┬───────┼───┬────┤Suprafaţa├───────────┬───────────┬────────┼──────┬──────┬──────┬──────┤ de ││ │ sociale │obiecti-│strada│ nr. │locali-│nr.│data│ desfă- │construcţii│amenajări, │ │Total,│Anul I│ Anul │ Anul │ solici- ││ │ │ vului │ │ │ tatea │ │ │ şurată │ noi şi │reparaţii, │ dotări │ din │ de │II de │III de│ tant ││ │ │ │ │ │ │ │ │ (MP) │ extinderi │modernizări│ │care: │finan-│finan-│finan-│ (lei) ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ţare │ ţare │ ţare │ │├───┼────────────┼────────┼──────┼─────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────────────┼────────┼──────┼─────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────────────┼────────┼──────┼─────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴────────────┴────────┴──────┴─────┴───────┴───┴────┴─────────┴───────────┴───────────┴────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────┤│ TOTAL: │ │ │ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────┘ Întocmit*) Director executiv, ────────── …………… …………………….. …………… (L.S.)–––*) Se vor trece cele două persoane care au realizat evaluarea şi selecţionarea solicitărilor. +
Anexa 3la metodologie– Model –Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie SocialăTabel centralizator al beneficiarilor selectaţi şi sumelor solicitate*Font 7*┌───┬─────────┬─────────┬───────┬───────────────────┬────────┬─────────┬──────────────────────────────┬───────────────────────────┬───────┐│Nr.│ │Denumirea│ │Adresa obiectivului│Solici- │ │Categoria lucrărilor de inves-│Sume solicitate pe perioada│ ││crt│ │ furni- │Denumi-│ │ tarea │ │ tiţii şi sumele solicitate │ derulării finanţării │ Sume ││ │ │ zorului │ rea │ │ │ │ (lei) │ (lei) │ asigu-││ │ │ de │obiec- │ │ │Suprafaţa│ │ │ rate ││ │ Judeţul │servicii │tivului├──────┬────┬───────┼───┬────┤desfăşu- ├───────────┬───────────┬──────┼──────┬──────┬──────┬──────┤ de ││ │ │ sociale │ │strada│ nr.│locali-│nr.│data│ rată │construcţii│amenajări, │ │Total,│Anul I│ Anul │ Anul │solici-││ │ │ │ │ │ │ tatea │ │ │ (mp) │ noi şi │reparaţii, │dotări│ din │ de │II de │III de│ tant ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ extinderi │modernizări│ │care: │finan-│finan-│finan-│ (lei) ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ţare │ ţare │ ţare │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│…│ …. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 42│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │CGMB │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 43│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 44│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 45│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 46│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 47│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────────┼─────────┼───────┼──────┼────┼───────┼───┼────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ 48│Bucureşti│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │S 6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴─────────┴─────────┴───────┴──────┴────┴───────┴───┴────┴─────────┴───────────┴───────────┴──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┤│ TOTAL: │ │ │ │ │ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┘ Director general, ……………….. (L.S.) +
Anexa 4la metodologie– Model –CONTRACT DE FINANŢARENr. … din ……Părţile contractuluiMinisterul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în calitate de autoritate finanţatoare, prin Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Judeţului ……./Municipiului Bucureşti, denumită în continuare agenţie teritorială, cu sediul în ……, cod fiscal ……, cont ……., deschis la Trezoreria ……., reprezentată prin …… având funcţia de director executiv, pe de o parte,şi………*1), în calitate de beneficiar, cu sediul în ……, cod fiscal ……, cont ……, deschis la ……., reprezentat prin …….*2), de cealaltă parte, convin următoarele:–––*1) Se trece numele întreg al autorităţii administraţiei publice locale, beneficiară a finanţării: Consiliul Local…, Consiliul judeţean…., Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor sau, după caz, al asociaţiei/fundaţiei pentru care s-a aprobat finanţarea.*2) Se trec numele, prenumele, funcţia/calitatea persoanei care reprezintă contractorul. +
Articolul 1Obiectul şi valoarea contractului1.1. Obiectul contractului îl reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată beneficiarului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autorităţii finanţatoare, pentru decontarea contravalorii lucrărilor de …………*1), denumite în continuare lucrări, conform contractului de execuţie/achiziţie legal încheiat de beneficiar pentru lucrările ce vor fi executate sau efectuate la*2) ……….., denumit în continuare obiectiv.1.2. Valoarea prevăzută de Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. ……. este de …….. mii lei, iar valoarea contractului de finanţare este în sumă de ………….. mii lei*3).____________*1) Se va menţiona categoria lucrărilor conform contractului de execuţie sau de lucrări sau de achiziţie (în cazul dotărilor), încheiat conform prevederilor legale privind achiziţiile publice.*2) Se trece denumirea centrului de zi sau rezidenţial conform anexei ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prin care a fost aprobată finanţarea.*3) Se va trece valoarea conform contractului de execuţie sau de lucrări încheiat în urma procedurii de achiziţie, în cazul în care aceasta este mai mică decât cea prevăzută de ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale. În situaţia în care valoarea este mai mare se va trece suma prevăzută în ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.1.3. Valoarea contractului de finanţare se repartizează astfel:┌─────────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────────┐│ Categorie │ Anul I │ Anul II │ Anul III │├─────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┤│investiţii │….. (mii lei)│….. (mii lei)│….. (mii lei))│├─────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┤│dotări │….. (mii lei)│….. (mii lei)│….. (mii lei) │└─────────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────┘1.4. Finanţarea se realizează conform contractului de execuţie sau de lucrări sau de achiziţie legal încheiat de beneficiar.1.5. În situaţii excepţionale, dacă pe parcursul execuţiei se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiţionează finalizarea obiectivului sau punerea în funcţiune a acestuia, iar valoarea contractului de finanţare este sub nivelul aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, precum şi în situaţia în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanţării, precum şi atunci când intervin situaţii care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adiţional la prezentul contract de finanţare cu aprobarea prealabilă a autorităţii finanţatoare, finanţarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor stabilite conform metodologiei pe categorii de cheltuieli. Pentru obţinerea acordului autorităţii finanţatoare, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia acesteia un memoriu justificativ însoţit, după caz, de documente doveditoare în susţinerea solicitării încheierii actelor adiţionale.1.6. În situaţia în care, în termen de 12 luni de la aprobarea finanţării, beneficiarul nu a înaintat contractul de execuţie şi nu face dovada demarării procedurilor legale în vederea încheierii acestuia, autoritatea finanţatoare poate decide rezilierea unilaterală a contractului de finanţare.–––-Art. 1 din anexa 4 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013. +
Articolul 2Modalităţi şi condiţii de plată2.1. Autoritatea finanţatoare asigură, prin agenţiile teritoriale, decontarea contravalorii lucrărilor efectuate, la solicitarea beneficiarului, conform contractului de execuţie de lucrări legal încheiat şi în baza documentelor justificative prezentate.2.2. Documentele justificative necesare reprezintă acte doveditoare privind execuţia şi recepţia lucrărilor în perioada anterioară datei de depunere a solicitării de plată şi sunt cele prevăzute în Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012, denumită în continuare Metodologie.–––-Pct. 2.2 al art. 2 din anexa 4 a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, prin înlocuirea unei sintagme.2.3. Decontarea contravalorii lucrărilor executate şi recepţionate se realizează numai în condiţiile în care documentele justificative prezentate sunt complete şi întocmite corect.2.4. Plăţile se vor efectua în tranşe, pe măsura execuţiei lucrărilor, în limita disponibilităţilor bugetului de stat alocat cu această destinaţie.2.5. Plăţile se vor efectua de agenţia teritorială în contul desemnat de beneficiar.2.6. În eventualitatea nerespectării termenelor de depunere a documentelor justificative sau a întocmirii incorecte a acestora, precum şi în alte situaţii obiective, pentru eventualele întârzieri în efectuarea plăţilor, autoritatea finanţatoare este exonerată de orice răspundere.2.7. În situaţia în care, în urma verificării documentelor sau a controlului efectuat în teren, agenţia teritorială sau organele de control ale autorităţii finanţatoare constată deficienţe în derularea finanţării ori a execuţiei lucrărilor, aceasta/acestea poate/pot suspenda efectuarea plăţilor până la remedierea situaţiei, notificând beneficiarul în acest sens. +
Articolul 3Durata contractului de finanţare3.1. Durata contractului de finanţare este de maximum 3 ani de la data semnării acestuia.3.2. Durata de execuţie a lucrărilor este cea prevăzută în contractul de execuţie sau de lucrări încheiat conform prevederilor legale privind achiziţiile publice şi nu poate fi mai mare de 3 ani de la data semnării contractului de finanţare. +
Articolul 4Drepturile şi obligaţiile beneficiarului4.1. Beneficiarului i se acordă finanţarea în termenii şi condiţiile stabilite în prezentul contract de finanţare, pe care beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă.4.2. Beneficiarul acceptă finanţarea şi se angajează să utilizeze suma primită exclusiv pentru destinaţia prevăzută, cu respectarea condiţiilor care au stat la baza acordării finanţării.4.3. Beneficiarul se angajează să suporte din bugetul propriu sumele necesare acoperirii costurilor de funcţionare a obiectivului.4.4. Beneficiarul va asigura realizarea tuturor lucrărilor şi punerea în funcţiune a obiectivului în vederea acordării serviciilor sociale propuse, cu respectarea standardelor de calitate şi a numărului de beneficiari aprobaţi.4.5. Beneficiarul are obligaţia de a permite reprezentanţilor autorităţii finanţatoare efectuarea controlului necondiţionat al execuţiei lucrărilor, în toate stadiile de derulare, inclusiv accesul la orice fel de documente.4.6. Beneficiarul are obligaţia de a furniza reprezentanţilor autorităţii finanţatoare orice informaţie solicitată de aceştia referitoare la execuţia şi decontarea lucrărilor.4.7. Beneficiarul trebuie să utilizeze procedurile de achiziţie a lucrărilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale altor dispoziţii legale în vigoare.4.8. Beneficiarul are obligaţia întocmirii documentaţiei de decontare conform Metodologiei.4.9. Beneficiarul are obligaţia ţinerii unei evidenţe contabile separate pentru sumele primite prin acest contract, în conformitate cu legislaţia în vigoare.4.10. Beneficiarul se obligă să asigure punerea în funcţiune a obiectivului la termenul prevăzut în contractul de execuţie şi să menţină obiectul de activitate sau, după caz, destinaţia socială a acestuia pe o perioadă de 10 ani.4.11. Schimbarea destinaţiei obiectivului de investiţie înainte de expirarea perioadei prevăzute la pct. 4.10 atrage recuperarea de la beneficiar a tuturor sumelor acordate de autoritatea finanţatoare. +
Articolul 5Modificarea contractului5.1. Orice modificare a prezentului contract de finanţare se face în scris, cu acordul părţilor, prin semnarea unui act adiţional.5.2. Agenţia teritorială va solicita acordul autorităţii finanţatoare pentru încheierea actului adiţional.5.3. Prin excepţie de la pct. 5.1, modificările care nu conduc la schimbarea prevederilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea contractului, destinaţia sumelor, termenele de realizare, locaţie şi alte aspecte majore legate de finanţarea acordată sunt doar notificate agenţiei teritoriale, fără a mai fi necesară încheierea unui act adiţional.5.4. Copiile actelor adiţionale semnate vor fi transmise de către agenţia teritorială autorităţii finanţatoare.5.5. Autoritatea finanţatoare va comunica în scris acceptul modificării contractului de finanţare în 5 zile lucrătoare de la data înregistrării notificării prin care se solicită acordul prevăzut la pct. 5.2. +
Articolul 6Rezilierea şi suspendarea contractului6.1. Rezilierea contractului se realizează în următoarele situaţii:a) pe parcursul executării contractului, beneficiarul utilizează fondurile acordate în alte scopuri decât cele prevăzute în prezentul contract; … b) beneficiarul prezintă documente justificative false sau neconforme cu realitatea; … c) după expirarea perioadei de suspendare, dacă nu sunt remediate situaţiile care au condus la această decizie; … d) în situaţia prevăzută la pct. 1.5; … e) orice altă situaţie de încălcare a contractului sau a dispoziţiilor legale, altele decât cele menţionate anterior, pentru care se pot aplica motivele de reziliere. … 6.2. În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de reziliere a contractului, agenţia teritorială notifică beneficiarului situaţia constatată. În această situaţie, contractul de finanţare constituie titlu executoriu, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti.6.3. Beneficiarul este obligat să returneze autorităţii finanţatoare, în termen de 12 luni de la primirea notificării de la agenţia teritorială, toate sumele primite până la momentul rezilierii contractului.6.4. În cazul în care, pe parcursul executării contractului, beneficiarul nu respectă prevederile acestuia, altele decât cele pentru care se pot aplica motivele de reziliere, agenţiile teritoriale pot suspenda finanţarea cu avizul autorităţii finanţatoare.6.5. Agenţia teritorială transmite beneficiarului notificarea cu privire la suspendarea finanţării, iar acesta este obligat să remedieze situaţia respectivă în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării sau, după caz, în alt termen stabilit de comun acord cu agenţia teritorială, în funcţie de natura neregulilor, dar nu mai mult de 120 de zile de la data notificării.6.6. În perioadele de suspendare a contractului nu se decontează niciun fel de cheltuieli.6.7. În situaţia în care beneficiarul remediază neregulile constatate în termenul prevăzut la pct. 6.5, pot fi decontate şi cheltuielile pe această perioadă.6.8. Autoritatea finanţatoare îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de finanţare în condiţiile prevăzute la pct. 6.1, 6.2 şi 1.6. +
Articolul 7Soluţionarea litigiilor7.1. Orice diferende apărute între părţi cu privire la valabilitatea sau rezultând din interpretarea, execuţia ori rezilierea prezentului contract de finanţare vor fi soluţionate de către acestea pe cale amiabilă.7.2. Dacă în termen de 15 zile diferendele nu pot fi stinse, conform prevederilor pct. 7.1, acestea vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti teritoriale competente de pe raza judeţului unde s-a produs diferendul. +
Articolul 8Raportări8.1. Beneficiarul se angajează să transmită agenţiei teritoriale, trimestrial sau cu ocazia solicitării decontării, rapoarte privind stadiul derulării lucrărilor la obiectiv, precum şi, la cererea autorităţii finanţatoare, rapoarte cuprinzând informaţiile solicitate de aceasta.8.2. În termen de 15 zile de la data semnării procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor se va transmite agenţiei teritoriale un raport final privind realizarea investiţiei conform documentaţiei aprobate. +
Articolul 9Control şi monitorizare9.1. Agenţia teritorială controlează modul de utilizare a sumelor plătite beneficiarului şi respectarea destinaţiei acestora.9.2. Autoritatea finanţatoare îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă derularea finanţării, precum şi modul de utilizare a fondurilor primite cu titlu de finanţare.9.3. Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra finanţării derulate prin prezentul contract de finanţare. +
Articolul 10AsigurăriAutoritatea finanţatoare nu este responsabilă pentru niciun fel de daune-interese, compensaţii plătibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu produs de beneficiar. +
Articolul 11Cesiunea11.1. Beneficiarul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile asumate prin contract, fără să obţină în prealabil acordul scris al autorităţii finanţatoare.11.2. Cesiunea nu va exonera beneficiarul de responsabilităţile privind obligaţiile asumate prin contract. +
Articolul 12Dispoziţii finale12.1. Beneficiarul garantează că, la data închiderii finanţării, obiectivul va corespunde cu propunerea aprobată şi că va fi pus în funcţiune conform angajamentelor asumate în momentul aprobării finanţării.12.2. În raport cu autoritatea finanţatoare, beneficiarul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate şi discreţia cuvenită şi să respecte regulile şi codul de comportament al profesiei sale.12.3. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract de finanţare se transmite în scris. Orice document scris este înregistrat în momentul transmiterii şi în momentul primirii. Comunicările dintre părţi se pot face şi prin alte mijloace de comunicare, cu condiţia confirmării scrise a primirii comunicării.12.4. Beneficiarul asigură respectarea confidenţialităţii pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia.12.5. Beneficiarul are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi informaţii confidenţiale privind autoritatea finanţatoare, aparţinând autorităţii finanţatoare sau obţinute de el în baza relaţiilor contractuale cu aceasta, cu excepţia situaţiei în care are consimţământul scris al autorităţii finanţatoare, obţinut în prealabil.12.6. Actele adiţionale la prezentul contract de finanţare fac parte integrantă din acesta şi constituie împreună un singur act juridic, obligatoriu şi legal valabil pentru ambele părţi.Prezentul contract de finanţare a fost semnat la data de ……, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, ambele având aceeaşi valoare juridică.O copie a prezentului contract de finanţare se transmite autorităţii finanţatoare. Pentru beneficiar, Pentru autoritatea finanţatoare, ……………………. ………………………….. (numele şi prenumele, în clar, (numele şi prenumele, în clar, ale persoanei/persoanelor ale persoanei/persoanelor autorizate să semneze) autorizate să semneze) ……………………. …………………. (semnătura) (semnătura) (L.S.) (L.S.) +
Anexa 5la metodologie– model –Centralizator solicitări de decontare pentru obiectivul ………………..(denumire/adresă)poz. …….. din Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei socialeşi persoanelor vârstnice nr. ……………….*Font 7*┌────────┬────────────┬────────────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬─────────┬─────────┬──────────────┐│Denumire│Categoria de│ Suma aprobată │ Suma │Nr. contract│ Suma │ Suma │ Suma │ Suma ││obiectiv│lucrări*1) │ conform ordinului │contractată│de finanţare│ solicitată │ totală │rămasă de│ utilizată ││ │ │ ministrului muncii,│ │ │la decontare│decontată│decontat │din contri- ││ │ │familiei, protecţiei│ │ │ │anterior │ │ buţia ││ │ │ sociale şi │ │ │ │ │ │beneficiarului││ │ │ persoanelor │ │ │ │ │ │ ││ │ │ vârstnice │ │ │ │ │ │ │├────────┼────────────┼────────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤│ │Construcţii │ │ │ │ │ │ │ ││ ├────────────┼────────────────────┼───────────┤ ├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤│ │Reparaţii │ │ │ │ │ │ │ ││ ├────────────┼────────────────────┼───────────┤ ├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┤│ │Dotări │ │ │ │ │ │ │ │└────────┴────────────┴────────────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴─────────┴─────────┴──────────────┘ Aprobat. Întocmit ─────────── ────────── Director executiv,__________*1) În situaţia în care pentru acelaşi obiectiv sunt solicitate atât lucrări de construcţii, cât şi de reparaţii şi dotări, vor fi completate poziţii separate.–––-Anexa 5 la metodologie a fost introdusă de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, având conţinutul prevăzut în anexa 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 6la metodologie– model –Centralizator solicitări de decontare pentru finanţările aprobate în bazaHotărârii Guvernului nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii deacordare a sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii,Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru finanţarea unor cheltuieli deinvestiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şirezidenţiale şi a Ordinului ministrului muncii, familiei,protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. ………….Categorie decontări*1) ………………..*Font 7*┌──────┬────────┬────────┬───────────┬────────────┬────────────┬───────────┬─────────┬───────────────┬──────────┐│ Judeţ│Denumire│ Suma │ Suma │Nr. contract│ Suma │Suma totală│ Suma │Suma utilizată │ ││ │obiectiv│aprobată│contractată│de finanţare│ solicitată │ decontată │rămasă de│din contribuţia│Observaţii││ │ │ │ │ │la decontare│ anterior │ decontat│beneficiarului │ │├──────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼───────────────┼──────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼───────────────┼──────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├──────┼────────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼───────────────┼──────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││TOTAL │ – │ │ – │ │ │ │ │ │ │└──────┴────────┴────────┴───────────┴────────────┴────────────┴───────────┴─────────┴───────────────┴──────────┘ Aprobat. Întocmit ─────────── ────────── Director executiv,___________*1) Se va înscrie categoria de lucrări: construcţii/reparaţii/dotări. Pentru fiecare categorie se va întocmi un centralizator distinct.–––-Anexa 6 la metodologie a fost introdusă de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 2.589 din 11 decembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 24 decembrie 2013, având conţinutul prevăzut în anexa 2 din acelaşi act normativ.––-