METODOLOGIE din 5 decembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 27 din 12 ianuarie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 45 05/12/2023
ART. 4REFERIRE LAHOTĂRÂRE 7 17/03/2016
ART. 4REFERIRE LAMETODOLOGIE 17/03/2016 ANEXA 1
ART. 5REFERIRE LAMETODOLOGIE 17/03/2016 ANEXA 0
ART. 13REFERIRE LAMETODOLOGIE 17/03/2016 ANEXA 0
ART. 18REFERIRE LAMETODOLOGIE 17/03/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 45 05/12/2023
ActulCONTINUT DEHOTARARE 45 05/12/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 45 05/12/2023





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 45 din 5 decembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 din 12 ianuarie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)În calitate de autoritate competentă pentru profesiile de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR, întocmește și eliberează documentele care atestă titlurile românești de calificare în profesiile sus-menționate, denumite în continuare documente de atestare, după caz, certificate sau recomandări, în vederea recunoașterii profesionale de către celelalte state membre ale Uniunii Europene (UE), statele aparținând Spațiului Economic European și de către Confederația Elvețiană.(2)Prezenta metodologie reglementează activitățile de întocmire și eliberare a documentelor de atestare menționate la alin. (1), efectuate de OAMGMAMR de la distanță, prin intermediul mijloacelor electronice.(3)Având în vedere ușurința de accesare a procedurii de către solicitant, soluționarea online, prin mijloace electronice, a cererilor de eliberare a documentelor de atestare a titlurilor de calificare menționate la alin. (1) are ca efect facilitarea liberei circulații a profesioniștilor în cauză pe teritoriul UE. + 
Articolul 2Soluționarea cererilor online de eliberare a documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare în profesiile de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical se face prin mijloace electronice, de către Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale din cadrul aparatului central al OAMGMAMR în colaborare cu filialele acestuia, în termen de 90 de zile de la data transmiterii dosarului electronic complet sau de la data completării acestuia. + 
Articolul 3Depunerea solicitărilor, respectiv a documentelor în baza cărora se întocmesc documentele de atestare solicitate, precum și eliberarea acestora de către OAMGMAMR, se face online, prin intermediul Punctului de contact unic electronic, denumit în continuare PCUe, de pe platforma e-guvernare.ro.
 + 
Capitolul IIDocumente necesare + 
Articolul 4Documentele în baza cărora se întocmesc documentele de atestare solicitate online sunt cele prevăzute în anexele nr. III (1)-III (5) la Metodologia privind întocmirea și eliberarea documentelor care atestă titlurile românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în vederea recunoașterii profesionale de către celelalte state membre ale Uniunii Europene, statele aparținând Spațiului Economic European și de către Confederația Elvețiană, aprobată prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 7/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 5Dosarul electronic depus de solicitant online, prin intermediul PCUe, cuprinde:1.cerere-tip care va conține acordul solicitantului cu privire la prelucrarea datelor personale, precum și declarația pe propria răspundere cu privire la autenticitatea și legalitatea documentelor depuse;2.document de identitate (C.I.), precum și documente de schimbare a numelui/de membru de familie/de rezidență, după caz;3.documente de formare:a)diploma de bacalaureat, după caz, diplomă/certificat de absolvire a 12 clase, emise de Ministerul Educației.b)în cazul în care titularul a efectuat studii liceale în străinătate, acesta va depune:(i)atestatul de echivalare a diplomei de bacalaureat emis de Ministerul Educației;(i)atestatul de echivalare a diplomei de bacalaureat emis de Ministerul Educației;(ii)dovada de acceptare la studii postliceale sanitare/universitare în România, eliberată de Ministerul Educației;(iii)dovada de recunoaștere a celor 12 clase absolvite în străinătate, eliberată de inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București;c)titluri românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă sau de asistent medical;d)foaia matricolă pentru absolvenții școlilor postliceale sanitare/suplimentul la diploma pentru absolvenții cu studii superioare;e)adeverința cu perioada școlarizării (eliberată de școala postliceală, după caz, eliberată de facultate);4.dovezi de experiență profesională, după caz:a)extras Revisal; sau b)adeverință de experiență profesională întocmită conform anexei nr. II la metodologia aprobată prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 7/2016 pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea și eliberarea documentelor care atestă titlurile românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în vederea recunoașterii profesionale de către celelalte state membre ale Uniunii Europene, de statele aparținând Spațiului Economic European și de către Confederația Elvețiană, cu modificările și completările ulterioare;c)carte de muncă;d)contracte individuale de muncă însoțite de actele adiționale;5.dovadă eliberată de către OAMGMAMR din care să rezulte că titularul a fost autorizat în profesie pe perioada exercitării acesteia pe teritoriul României;6.după caz, declarații pe propria răspundere că titularul nu a fost autorizat în profesie și nu a exercitat profesia pe teritoriul României;7.dovada achitării taxei de eliberare a documentului. + 
Articolul 6Documentele prevăzute la art. 5 se încarcă de către solicitant, în formă scanată PDF, în fișiere separate, în platforma PCUe.
 + 
Capitolul IIIAtribuții și responsabilități + 
Articolul 7În vederea îndeplinirii activităților de întocmire și eliberare online a documentelor de atestare, Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale are următoarele atribuții și responsabilități:a)desemnează persoanele responsabile cu activitățile desfășurate prin mijloace electronice, conform prezentelor prevederi;b)creează adresa specială de e-mail prin care primește de la filialele OAMGMAMR județene/a municipiului București dosarele solicitanților, transmite acestora documentele finale cu semnătură electronică și întreține corespondența cu acestea;c)primește solicitările de eliberare a documentelor de atestare și dosarele electronice aferente transmise de filiale la adresa de e-mail prevăzută la lit. b);d)întocmește documentele de atestare, după caz, certificatele sau recomandările în format electronic PDF și, la solicitarea petentului, și în format letric;e)aplică ștampila electronică a șefului Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale pe documentul/ documentele de atestare întocmit(e) în format electronic;f)transmite documentul de atestare în format PDF cu semnătură electronică de pe adresa de e-mail prevăzută la lit. b) filialei de la care a primit solicitarea de eliberare online a acestuia și, după caz, transmite prin curier documentul de atestare întocmit în format letric;g)în cazuri de suspiciuni justificate temeinic, poate solicita copii legalizate ale documentelor înaintate online de solicitant;h)formulează solicitări Sistemului de informare al pieței interne (IMI) de verificare a documentelor depuse de solicitant;i)soluționează contestațiile și transmite răspunsul la filiala de la care a primit solicitarea de eliberare online a documentului de atestare contestat;j)întocmește și actualizează registrul cererilor online de eliberare a documentelor de atestare transmise de filiale, utilizând numărul PCUe generat de platforma PCUe pentru fiecare solicitare;k)întocmește și actualizează arhiva electronică a solicitărilor și dosarelor electronice transmise online;l)organizează sesiuni de instructaj cu operatorii filialelor;m)colaborează îndeaproape cu filialele în vederea îndeplinirii activităților de soluționare a cererilor online de eliberare a documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical.
 + 
Articolul 8În desfășurarea activităților de soluționare online a cererilor de eliberare a documentelor de atestare, filialele OAMGMAMR județene și a municipiului București au următoarele atribuții și responsabilități:a)desemnează personalul responsabil cu activitățile desfășurate prin mijloace electronice conform prezentelor prevederi;b)creează un cont de instituție pe platforma PCUe cu sprijinul specialiștilor din cadrul aparatului central al OAMGMAMR și al Autorității pentru Digitalizarea României;c)administrează contul PCUe al filialei OAMGMAMR, prin publicarea prezentei metodologii, gestionarea solicitărilor online primite de la petenți prin intermediul acestuia și eliberarea documentelor finale în format electronic;d)întocmește și actualizează permanent registrul solicitărilor online al filialei, utilizând numărul PCUe al cererilor generat de platforma PCUe și întocmește arhiva electronică a acestora;e)verifică statusul cererilor online prin accesarea contului de instituție PCUe;f)descarcă și verifică conținutul dosarului electronic întocmit și transmis online de solicitant și, după caz, formulează și transmite petentului, prin PCUe, mesaje de completare a dosarului electronic;g)transmite Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale solicitările și dosarele electronice complete, la adresa de e-mail menționată la art. 7 lit. b), în vederea soluționării acestora;h)transmite petenților, online, prin platforma PCUe, documentul final în format electronic transmis de Departamentul de recunoaștere a calificării profesionale și, după caz, prin curier, documentul în format letric;i)participă la sesiunile de instructaj organizate de Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale;j)colaborează cu Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale în vederea soluționării cererilor online de eliberare a documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical și, respectiv, a contestațiilor, cu respectarea termenelor de procedură. + 
Articolul 9În vederea soluționării online a cererii de eliberare a documentului de atestare necesar recunoașterii profesionale, solicitantul se înregistrează pe platforma PCUe creând un cont prin intermediul căruia transmite online cererea și dosarul electronic filialei OAMGMAMR al cărei membru este sau, în cazul în care nu deține această calitate, la filiala OAMGMAMR pe a cărei rază teritorială domiciliază.
 + 
Capitolul IVÎnregistrarea, prelucrarea și emiterea documentelor de atestare + 
Articolul 10(1)Dosarul electronic al solicitantului va cuprinde documentele prevăzute la art. 5, introduse cu respectarea prevederilor art. 6. (2)La momentul creării cererii, platforma PCUe generează automat un număr PCUe de identificare a acesteia în sistem.(3)Lipsa completării uneia dintre rubricile formularului din PCUe de solicitare a emiterii online a documentelor de atestare împiedică transmiterea online a cererii solicitantului și a dosarului electronic aferent către filiala OAMGMAMR prevăzută la art. 9. + 
Articolul 11În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea mesajului electronic generat de platforma PCUe care notifică filialei OAMGMAMR introducerea unei noi cereri de eliberare online a documentelor de atestare, operatorul filialei în cauză deschide cererea, verifică conținutul dosarului electronic anexat și înregistrează cererea în registrul filialei înființat în acest scop, utilizând și numărul PCUe generat de platformă. + 
Articolul 12(1)În cazul în care dosarul electronic al solicitantului este incomplet, operatorul din filială solicită petentului, prin intermediul platformei PCUe, încărcarea documentului/documentelor lipsă în copie scanată în format PDF. (2)Termenul de completare a dosarului electronic este de maximum 15 zile și curge de la data emiterii mesajului de înștiințare a solicitantului cu privire la documentul/documentele lipsă. (3)Solicitarea de completare a dosarului electronic întrerupe termenul de soluționare de 90 de zile până la momentul la care solicitantul încarcă în platforma PCUe documentul lipsă. În cazul în care termenul de maximum 15 zile acordat pentru completarea dosarului electronic este depășit, platforma PCUe suspendă/anulează automat cererea de eliberare online a documentului de atestare, formulată de solicitant. + 
Articolul 13(1)Filialele OAMGMAMR transmit săptămânal către Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale solicitările de eliberare online a documentelor de atestare, însoțite de dosarele electronice complete primite sau completate în săptămâna respectivă, însoțite de adresa de înaintare.(2)Transmiterea solicitărilor menționate la alin. (1) se face online, de pe e-mailul filialei OAMGMAMR la adresa de e-mail a Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale special configurată, conform prevederilor art. 7 lit. b).(3)Adresa de înaintare se redactează conform modelului prevăzut în anexa nr. IV la metodologia aprobată prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 7/2016, cu modificările și completările ulterioare, și va cuprinde și numărul PCUe generat de platforma PCUe pentru fiecare solicitare de eliberare online a documentelor de atestare transmisă. + 
Articolul 14(1)Operatorii din cadrul Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale accesează zilnic adresa de e-mail prevăzută la art. 7 lit. b), special configurată în vederea desfășurării online a activităților interne de procesare a documentelor petenților conținute în dosarele electronice, precum și a activităților de comunicare cu filialele OAMGMAMR prevăzute de prezenta metodologie, descarcă cererile și dosarele electronice transmise de filiale, le înregistrează în registrul special instituit în acest sens, utilizând și numărul PCUe generat de platforma PCUe pentru fiecare solicitare în parte, și verifică conținutul dosarelor electronice.(2)În cazul în care, în urma verificării dosarelor electronice, sunt îndeplinite cerințele de eliberare a documentelor de atestare, operatorii din cadrul Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale întocmesc în proiect în format electronic și, după caz, în format hârtie, certificatul, respectiv recomandarea necesară recunoașterii calificării profesionale însușite de petent.(3)Șeful Departamentului de recunoaștere a calificărilor profesionale verifică documentele întocmite, aplică semnătura electronică și semnează documentele întocmite în format hârtie.  + 
Articolul 15(1)Documentele de atestare cu semnătură electronică se transmit prin poștă electronică filialelor OAMGMAMR care au primit solicitările de eliberare online a acestor documente, de pe adresa de e-mail prevăzută la art. 7 lit. b).(2)Operatorii din filiale încarcă documentul cu semnătură electronică în contul configurat de petent în platforma PCUe, soluționând în acest fel cererea de eliberare online a documentului în cauză. (3)Platforma PCUe transmite automat un e-mail de înștiințare a titularului cu privire la primirea documentului solicitat electronic, document care poate fi descărcat de acesta din contul personal PCUe și utilizat în scopul recunoașterii calificării pe teritoriul UE.  + 
Articolul 16(1)În cazuri temeinic justificate, Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale poate solicita copii legalizate ale documentelor necesare emiterii dovezilor de atestare (după caz, certificate sau recomandări) și poate formula cereri de informații IMI în vederea verificării acestora. (2)Cererile de copii legalizate prevăzute la alin. (1) se transmit filialelor OAMGMAMR prin e-mailul special menționat la art. 7 lit. b) și mai departe petenților prin intermediul platformei PCUe.(3)Copiile legalizate menționate la alin. (2) se transmit în forma întocmită de notar, prin curier, la sediul oficial al aparatului central al OAMGMAMR.  + 
Articolul 17(1)Solicitantul poate contesta documentul de atestare primit în format electronic prin platforma PCUe în termen de 15 zile de la emitere, la filiala OAMGMAMR la care a transmis cererea de eliberare online a acestuia.(2)Departamentul de recunoaștere a calificărilor profesionale soluționează contestațiile prevăzute la alin. (1) în termen de 30 de zile de la primire. (3)Comunicarea răspunsului la contestație se face de către filiala OAMGMAMR menționată la alin. (1).
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 18(1)Prezenta hotărâre nu anulează procedura de emitere a documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical prevăzută în metodologia aprobată prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 7/2016, cu modificările și completările ulterioare.(2)Solicitările de eliberare a documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare în profesiile de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în baza dosarelor cu documente în format hârtie, întocmite conform metodologiei aprobate prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 7/2016, cu modificările și completările ulterioare, depuse la filialele OAMGMAMR, nu se soluționează prin emiterea de documente de atestare semnate electronic.(3)Responsabilitatea autenticității și valabilității documentelor care stau la baza întocmirii documentelor de atestare a titlurilor românești de calificare de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical prevăzute de prezenta metodologie revine în totalitate titularilor care au solicitat eliberarea online prin PCUe a respectivelor documente de atestare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x