METODOLOGIE din 4 aprilie 2018
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUIPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 334 bis din 17 aprilie 2018
Actiuni suferite de acest act: |
SECTIUNE ACT | TIP OPERATIUNE | ACT NORMATIV |
Actul | ABROGAT DE | ORDIN 461 12/03/2019 |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 277 04/04/2018 |
ART. 6 | REFERIRE LA | HG 237 08/02/2001 |
ART. 6 | REFERIRE LA | HG (R) 237 08/02/2001 |
ANEXA 2 | REFERIRE LA | CODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | ABROGAT DE | ORDIN 461 12/03/2019 |
Actul | APROBAT DE | ORDIN 277 04/04/2018 |
Actul | CONTINUT DE | ORDIN 277 04/04/2018 |
Actul | REFERIT DE | ORDIN 277 04/04/2018 |
Notă Aprobată prin Ordinul nr. 277 din 4 aprilie 2018 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 17 aprilie 2018.
ANEXA
METODOLOGIA
Privind acreditarea persoanelor juridice şi persoanelor fi ice autori ate în vederea colaborării privind desfăşurarea de activităţi de tabără pentru Programul Naţional "Tabere Studenţeşti 201,"
.APITOL/L I
Dispo iţii generale
Art0 1 (1) Ministerul Tineretului şi Sportului denumit în continuare Ministerul, colaborează în vederea desfăşurării de activităţi de tabără pentru rogramul Naţional "Tabere Studenţeşti 2018", cu persoanele juridice şi persoanele fizice autorizate, române sau străine cu filialele sau sucursale în România, care au ca obiect de activitate administrarea unităţilor de cazare şi alimentaţie publică şi sunt clasificate în acest sens şi care deţin/au în administrare unităţi de cazare şi alimentaţie publică,
(2) e perioada acreditării nu este permisă subînchirierea structurilor acreditate sau încheierea unor alte acorduri sau contracte cu terţii, în ceea ce priveşte administrarea locaţiilor,
Art0 2 (1) .n vederea acreditării vor fi constituite comisii de acreditare,
(2) .n vederea soluţionării contestaţiilor vor fi constituite comisii în acest sens,
(/) 0omisiile de acreditare şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor, vor fi constituite numai din angajaţi ai 1irecţiei 2ctivităţi pentru Studenţi şi Tabere , prin ordin al ministrului tineretului şi sportului,
(3) .n cazuri e4cepţionale, la propunerea 1irecţiei 2ctivităţi pentru Studenţi şi Tabere, cu avizul secretarului de stat cu atribuţii în domeniul tineretului, prin ordin al ministrului tineretului şi sportului se pot delega atribuţiile referitoare la acreditarea operatorilor economici privaţi, unor angajaţi ai direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret, după caz,
Art0 1 (1) rocesul de acreditare se organizează o singură dată pe an şi se realizează în 2 (două) etape, după cum urmează5
-
a) 1epunerea şi verificarea dosarelor în vederea acreditării6
-
b) 7erificarea faptică a structurilor de cazare şi masă în vederea acreditării,
-
(2) erioada de desfăşurare a procesului de acreditare va fi anunţată pe site8ul Ministerului Tineretului şi Sportului,
.APITOL/L II
Depunerea şi verificarea dosarelor în vederea acreditării
Art0 2 (1) ersoanele juridice şi/sau persoanele fizice autorizate, române sau străine cu filialele sau sucursale în România, vor depune dosarele de acreditare la Registratura
Ministerului Tineretului şi Sportului din Strada 7asile 0onta, nr, 16, parter, sector 2, Bucureşti,
-
(2) 1osarele de acreditare depuse trebuie să conţină următoarele documente certificate conform cu originalul3
-
a) cerere de acreditare 4 formular tip 4 (2ne4a nr, 1)6
-
b) copie după contractul încheiat cu o persoană juridică sau persoană fizică autorizată care deţine unitatea de alimentaţie publică, prin care se asigură studenţilor servirea mesei pe toată perioada acreditării (în cazul în care solicitantul nu deţine unitate proprie de servire a mesei)6
-
c) copie după 0ertificatul de conformitate cu normele de igienă şi sănătate publică5 valabilă la data solicitării acreditării (operatorul economic are obligaţia de a reînnoi autorizaţia, în cazul în care aceasta e4piră în perioada de colaborare cu Ministerul)6
-
d) copie după 2utorizaţia sanitară veterinară eliberată conform legislaţiei specifice în vigoare, de către 1irecţia Sanitar 7eterinară şi pentru Siguranţa 2limentelor Judeţeană, valabilă la data solicitării acreditării (operatorul economic are obligaţia de a reînnoi autorizaţia, în cazul în care aceasta e4piră în perioada de colaborare cu Ministerul)6
-
e) copie după certificatul de clasificare a structurilor de primire turistică cu funcţiuni de cazare, emis de Ministerul Turismului, inclusiv ane4ele5 ,,fişa privind încadrarea nominală a spaţiilor de cazare pe categorii din unitate”6
-
f) copie după certificatul de clasificare a spaţiilor de alimentaţie publică emis de Ministerul Turismului, inclusiv ane4ele3 ,,fişa privind clasificara unităţii de alimentaţie”6
-
g) copie după aviz/autorizaţia de securitate la incendiu eliberată conform legislaţiei în vigoare, valabilă la data solicitării acreditării (operatorul economic are obligaţia de a reînnoi autorizaţia, în cazul în care aceasta e4piră în perioada de colaborare cu ministerul)6
-
h) oferta de preţ pentru vacanţa de vară/zi/persoană şi programul taberei pentru grupuri de studenţi6
-
i) certificat de atestare fiscală valabil, în original6
-
j) declaraţie pe proprie răspundere, conform modelului prevăzut în 2ne4a nr, 26
-
k) contract de servicii de animaţie cu animatori centre de vacanţă (facultativ),
Art0 6 (1) E4istenţa şi valabilitatea documentelor din dosarul de acreditare vor fi verificate în cadrul comisiei constituite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului6
(2) .n cazul în care se constată absenţa unor documente specificate la art, 3, lit, a) 8 j), operatorii economici vor avea posibilitatea să le depună la dosar în perioada de completări6
(/) Toate documentele trebuie să fie valabile la momentul acordării certificatului de acreditare de către Ministerul Tineretului şi Sportului6
-
-
(3) 0omisia de verificare a dosarelor poate solicita pe parcursul perioadei de verificare, informaţii şi documente suplimentare, neprezentarea acestora conducând la neacordarea acreditării (e45 ultima notă de control/notă de inspecţie/proces verbal de constatare eliberat de direcţia sanitar veterinară, etc,)6
-
(5) 2bsenţa unuia dintre documentele specificate la art, 3, lit, a) 8 j), la finalul perioadei de evaluare a dosarelor conduce la respingerea dosarului,
.APITOL/L III
7erificarea faptică a structurilor de ca are şi masă în vederea acreditării
Art0 8 (1) 0omisia de acreditare constituită în baza Ordinului ministrului tineretului şi sportului va proceda la verificarea faptică a structurilor de primire turistice în vederea acreditării, 7erificarea se va face la faţa locului, având în vedere următoarele elemente5
-
a) starea generală a construcţiei (starea fizică a clădirii, tipul de încălzire)6
-
b) starea spaţiilor de cazare6
-
c) starea cazarmamentului moale6
-
d) starea grupurilor sanitare proprii6
-
e) starea mobilierului6
-
f) starea unităţii de preparare a mesei6
-
g) starea unităţii de servire a mesei6
-
h) facilităţi, servicii şi animaţie oferite (club de vacanţă, teren de agrement, animatori de vacanţă, etc,),
-
(2) Aa momentul verificării faptice, structurile de primire turistice trebuie să fie pregătite pentru evaluare,
(/) Numărul locurilor în cameră trebuie să corespundă cu ,,fişa privind încadrarea nominală a spaţiilor de cazare pe categorii din unitate", ane4ă la 0ertificatul de 0lasificare6
-
-
(3) 0azarea studenţilor se va face în unităţi clasificate conform legislaţiei şi standardelor naţionale, acceptându8se unităţi de cazare clasificate cu cel puţin categoria 2 stele sau / margarete, Nu se admite cazarea într8o cameră a unui număr mai mare de studenţi beneficiari decât numărul de locuri pentru care aceasta a fost clasificată, şi anume nu mai mult de 2 locuri6
-
-
(5) entru cazarea studenţilor se cer a fi respectate condiţiile prevăzute de HC nr, 2/7/2001 pentru aprobarea ,,Normelor cu privire la accesul, evidenţa şi protecţia turiştilor în structuri de primire turistice”, republicată6
-
(6) .n vederea obţinerii acreditării, operatorii economici vor respecta cumulativ următoarele condiţii minime5
-
a) 2sigurarea unui număr de ma4im 2 studenţi în cameră şi a unei dotări minime a camerei5 2 paturi, dulap, masă, scaune, cuier, televizor, frigider, aer condiţionat/respectarea unei temperaturi ambientale de minim de 21 grade 0 în sezonul rece şi de ma4imum 25 grade 0, în sezonul cald (în cererea de acreditare se va prezenta structura de primire turistică cu numărul de camere şi numărul locurilor în cameră, inclusiv numărul fiecărei camere), în conformitate cu ,,fişa privind încadrarea nominală a spaţiilor de cazare pe categorii din unitate”, ane4ă la 0ertificatul de 0lasificare emis de Ministrul Turismului6
-
b) Eiecare cameră va dispune de grup sanitar propriu6
-
c) 2sigurarea spaţiilor de cazare împotriva furturilor6
-
d) Fnstalaţiile sanitare şi electrice în stare perfectă de funcţionare6
-
e) 2sigurarea curăţeniei în camere şi dezinfectarea zilnică a grupurilor sanitare6
-
f) Schimbarea lenjeriei şi a prosoapelor la începutul fiecărei serii de tabără6
-
g) 2sigurarea apei calde şi reci pe tot parcursul seriei,
-
-
(7) .n vederea obţinerii acreditării, unităţile de servire a mesei trebuie să respecte cumulativ următoarele condiţii minime5
-
a) spaţiul destinat servirii mesei va avea o capacitate de cel puţin jumătate din capacitatea de cazare, fiind în conformitate cu ,,fişa de clasificare a unităţii de alimentaţie”6
-
b) spaţiul destinat servirii mesei, va fi situat la o distanţă de ma4im /00 m de spaţiul de cazare6
-
c) studenţii beneficiari de locuri în tabără se vor bucura de toate serviciile de care beneficiază ceilalţi turişti în ceea ce priveşte atât locul de servire a mesei, indiferent de modalitatea de plată (bonuri valorice sau plata în numerar), cât şi de alte eventuale variante de meniu decât cea prezentată oficial, cu încadrarea în 30 lei/pers/zi/ / mese6
-
d) oferta de meniu prezentată, va conţine obligatoriu următoarele feluri de mâncare în mai multe variante5 gustări calde, supe, ciorbe, mâncăruri gătite, preparate din carne, garnituri, salate, deserturi, răcoritoare, apa minerală6
-
e) la fiecare masă (mic dejun, dejun, cină) se vor asigura minimum 50% din sortimentele fiecărui fel de mâncare (în sensul mai sus amintit), specific mesei respective ( dar nu mai puţin de / variante de meniu complet)6
-
f) asigurarea locurilor în sala de mese astfel încât timpul de aşteptare pentru ocuparea unui loc la masă să fie redus, ma4im 10 minute6
-
g) timpul ma4im de servire a mesei este de 20 de minute6
-
h) tarifele practicate trebuie să asigure servirea a trei mese pe zi şi să se încadreze în cuantumul sumei de 30 lei, .n acest sens vor e4ista minimum / variante de meniuri zilnice care să nu depăşească suma de 30 lei/zi,
-
-
(8) Operatorul economic va prezenta, pentru fiecare produs din oferta de meniu, preţurile cu T72 inclus precum şi gramajul fiecărui preparat,
Art0 9 .n cadrul verificării faptice, fiecare membru al comisiei va efectua individual evaluarea conform fişei de evaluare (2ne4a nr, /),
Art0 , 0onstatările comisiei de acreditare vor fi consemnate într8un proces verbal, încheiat la faţa locului în prezenţa tuturor membrilor comisiei precum şi a operatorului economic care solicită acreditarea, sau a reprezentantului acestuia, O copie a procesului verbal mai sus menţionat va fi înmânat operatorului economic,
Art0 9 2creditarea se va face în baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de către toţi membrii comisiei, unctajul ma4im va fi 10 (zece) puncte şi punctajul minim va fi 1 (unu) punct, 2cordarea acreditării presupune obţinerea punctajului final de minim 7 (şapte) puncte,
Art0 10 .n funcţie de punctajele obţinute, structurile vor fi clasificate în / (trei) categorii, după cum urmează5
-
a) categoria A 8 structuri cu media între 9 şi 106
-
b) categoria B 8 structuri cu media între 8 şi 8,996
-
c) categoria C 8 structuri cu media între 7 şi 7,99,
-
Art0 11 (1) 1upă verificarea faptică a structurilor de primire turistice, Ministerul Tineretului şi Sportului va publica punctajele obţinute, pe site8ul propriu (III,mts,ro)6
(2) Operatorii economici care au obţinut punctajul necesar privind acreditarea, vor fi notificaţi în scris, în vederea prezentării reprezentantului legal sau persoanei împuternicite la sediul Ministerului Tineretului şi Sportului pentru semnarea şi ştampilarea ,, rotocoalelor de colaborare" şi ridicarea "0ertificatelor de acreditare" (2ne4a nr, 3)6
(/) 2creditarea devine valabilă în momentul semnării şi ştampilării protocoalelor de colaborare de ambele părţi6
Art0 12 Operatorii economici care nu au obţinut minimum 7 puncte vor putea solicita, în scris Ministerului Tineretului şi Sportului , fişa cu nota obţinută în urma verificării faptice,
Art0 11 Operatorii economici, după obţinerea acreditării, pot încheia contracte de prestări servicii cu 0asele de 0ultură ale Studenţilor şi 0omple4ul 0ultural Sportiv Studenţesc "Tei",
.APITOL/L I7
.ontestaţii
Art0 12 0ontestaţiile în urma evaluării faptice a structurilor pentru care s8a solicitat acreditarea şi a punctajelor obţinute de acestea, cu privire la neacordarea certificatului de acreditare, se depun/transmit la registratura Ministerului Tineretului şi Sportului (Strada 7asile 0onta, nr, 16, parter, sector 2, Bucureşti), precum şi la adresa de email dast@mts0ro, în termen de 2 zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor pe site8ul Ministerului Tineretului şi Sportului,
Art0 16 0omisia de contestaţie se va deplasa la structurile pentru care s8au făcut contestaţiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la sfârşitul perioadei de depunere a contestaţiilor, .n urma constatărilor făcute ca urmare a deplasării la faţa locului, decizia privind acordarea/neacordarea acreditării va fi finală,
Art0 18 .n urma soluţionării contestaţiei, decizia comisiei de contestaţii va fi transmisă în scris operatorului economic, de către 1irecţia 2ctivităţi pentru Studenţi şi Tabere, în termen de 15 zile lucrătoare,
.APITOL/L 7
Suspendarea şi anularea .ertificatului de Acreditare
Art0 19 Suspendarea/anularea certificatului de acreditare se poate face doar de către Ministerul Tineretului şi Sportului, ca instituţie emitentă a acestuia,
Art0 1, (1) .n cazul în care se constată nerespectarea legislaţiei în vigoare care stă la baza acordării certificatului de acreditare sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza acordării acestuia, acesta se suspendă până la remedierea deficienţelor constatate,
-
(2) e perioada suspendării, operatorii economici nu mai pot organiza activităţi de tabără pentru rogramul Naţional „Tabere Studenţeşti 2018” şi alte activităţi privind segmentul studenţesc în colaborare cu Ministerul Tineretului şi Sportului,
Art0 19 (1) 0ertificatul de acreditare emis de Minister se anulează în cazul în care în urma verificărilor efectuate, se constată5
-
a) că grupurilor de studenţi li s8au oferit servicii de cazare şi masă în alte spaţii decât cele avizate6
-
b) că sunt/au fost oferite servicii de cazare şi masă pentru mai multe persoane decât numărul de locuri avizate6
-
c) nerespectarea cazării în camere conform ane4ei 0ertificatului de clasificare prin suplimentarea de paturi sau de locuri,
-
(2) .n cazul în care certificatul de acreditare se anulează, contractele de prestări servicii încheiate cu 0asele de 0ultură ale Studenţilor şi 0omple4ul 0ultural Sportiv Studenţesc ,,Tei", devin nule,
Art0 20 .n cazul în care autorităţile de control ale statului suspendă activitatea operatorului economic acreditat de Minister, certificatul de acreditare se suspendă sau se anulează de drept (când situaţia impune acest lucru) până când agentul economic face dovada respectării reglementărilor impuse de autorităţile de control ale statului,
Art0 21 .n cazul anulării certificatului de acreditare, protocolul de colaborare încheiat între Minister şi agentul economic respectiv, devine nul,
Art0 22 .n cazul în care operatorii economici privaţi nu respectă întocmai prevederile protocolului de colaborare (2ne4a nr, 3), Ministerul Tineretului şi Sportului are dreptul de a anula certificatul de acreditare şi de a rezilia protocolul de colaborare,
.APITOL/L 7I
Dispo iţii Finale
Art0 21 .n urma semnării protocolului de colaborare între Minister şi operatorii economici acreditaţi, 1irecţia 2ctivităţi pentru Studenţi şi Tabere va publica pe site8ul Ministerului oferta acestora, specificându8se preţul, numărul şi structura locurilor de cazare în conformitate cu acreditarea acordată,
Art0 22 .n urma publicării ofertei, 0asele de 0ultură ale Studenţilor şi 0omple4ul 0ultural Sportiv Studenţesc ,,Tei" transmit operatorilor economici privaţi acreditaţi, informaţiile referitoare la posibilitatea şi modul de colaborare al acestora cu Ministerul,
Art0 26rezenta metodologie va fi disponibilă pe site8ul ministerului şi în format letric la sediul ministerului,
Art0 28 0ertificatele de acreditare vor fi valabile 1 an de la data acordării, 0ertificatele de acreditare îşi încep valabilitatea din momentul în care protocolul de colaborare este semnat şi ştampilat de ambele părţi,
Art0 29 Neridicarea certificatelor de acreditare şi nesemnarea protocoalelor de colaborare în termenul prevăzut în notificare, va duce la anularea acreditării,
Art0 2, 2ne4ele nr, 1 – 3, fac parte integrantă din prezentele norme metodologie,
Anexa nr0 1
0ERERE 1E 20RE1FT2RE
Subsemnatul ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, reprezentant al
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, cu sediul în
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, solicit acreditarea în
vederea colaborării privind desfăşurarea activităţilor de tabără pentru studenţi,
A0 DATE PRI7IND SO.IETATEA .OMER.IALĂ
1enumire5 |
Nr, Ord, Reg, 0om,/an5 |
0FE5 |
||
|
|
|
||
2dresă sediului5 |
||||
|
Nr, |
Bl, |
Sc, |
2p, |
Aocalitatea5 |
Judeţul/Sectorul5 |
0odul oştal5 |
||
Telefon5 |
Ea45 |
e8mail5 |
Web5 |
|
Banca5 |
Trezoreria5 |
|||
FB2N5 |
FB2N5 |
|||
Numele şi prenumele reprezentantului legal5 |
|
Telefon5 |
|
|
Numele şi prenumele persoanei împuternicite5 |
|
Telefon5 |
|
B0 DATE PRI7IND /NITATEA DE .AAARE ŞI RESTA/RANT/L PENTR/
.ARE SE SOLI.ITĂ A7IAAREA
1enumirea unităţii de cazare5 |
0ategoria de clasificare5 |
2dresa locaţiei5 |
|
Telefon (recepţie)5 |
ersoană de contact5 |
1, Număr locuri de cazare (total)5 2, Număr locuri solicitate pentru acreditare5 |
1, Număr camere de cazare (total)5 2, Număr camere solicitate pentru acreditare5 |
1enumirea restaurantului5 |
0ategoria de clasificare5 |
2dresa restaurantului5 |
|
Telefon5 |
ersoană de contact5 |
1, 0apacitate restaurant total nr, locuri5 2, 0apacitate restaurant (nr, locuri solicitate pentru avizare)5 |
/, 1enumirea operatorului economic care deţine restaurantul (dacă este cazul)5 |
|
|
.0 OBSER7ACII PRI7IND /NITATEA DE .AAARE ŞI RESTA/RANT/L
INFORMACII DESPRE SPACIILE DE .AAARE |
INFORMACII DESPRE RESTA/RANT |
|||
2nul construcţiei spaţiilor de cazare5 |
2nul ultimei renovări a spaţiilor de cazare5 |
2nul construcţiei restaurantului5 |
2nul ultimei renovări a restaurantului5 |
|
Număr de camere cu 2 paturi3 |
Număr locuri3 |
|||
0u aer condiţionat5 |
0u televizor5 |
Bar/Terasă/0lub |
Aocuri destinate servirii mesei5 |
|
FA.ILITĂCI |
||||
Teren de sport |
da/nu |
2ctivităţi outdoor |
da/nu |
|
2cces internet |
da/nu |
Sală conferinţă |
da/nu |
Semnătura/ştampila5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1ata ,,,,,,,,,/,,,,,,,,/2018
Anexa nr0 2
DE.LARACIE PE PROPRIE RĂSP/NDERE
Subsemnatul ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, reprezentant al
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, posesor al 0F seria ,,,,, , nr, ,,,,,,,,,,,,,,,,
declar pe proprie răspundere că având în vedere prevederile art, /26 din Aegea nr, 286/2009 privind 0odul enal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, atât informaţiile prezentate în cererea de acreditare cât şi documentele ane4ate sunt conforme cu realitatea,
Semnătura/ştampila5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1ata ,,,,, /,,,,, / 2018
Anexa nr0 1
FIŞĂ DE E7AL/ARE Operatorul economic3 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Denumirea structurii3 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Punctaj FINAL3
.riterii de evaluare3
10 Starea generală a construcţiei3
-
a) starea fizică a clădirii5
8 foarte bună 8 10 puncte L
8 bună 8 8 puncte L
8 satisfăcătoare 8 6 puncte L
8 nesatisfăcătoare 8 3 puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,
-
b) Tipul de încălzire5
8 centrală |
8 10 puncte |
L |
8 sobe de teracotă |
8 5 puncte |
L |
8 fără încălzire |
8 2 puncte |
L |
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,
Aa acordarea punctajului se va ţine cont şi de tipul de încălzire (centrale sau cu sobe de teracotă) – e4cepţie de la acest criteriu fac spaţiile de cazare de pe litoral, acestea fiind prin natura lor destinaţii sezoniere,
20 Starea spaţiilor de ca are3
-
a) Suprafaţa camerelor5
8 182 paturi 8 15818mp 8 10 puncte L
8 182 paturi 8 M15818mp 8 5puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,
-
b) Număr de locuri în camerele cu 2 paturi5
8 până la 100
8 8 puncte
L
8 1008200
8 9 puncte
L
8 peste 200
8 10 puncte
L
Punctaj3 000000000000000
-
c) Starea fizică a spaţiului de cazare (pereţi interiori, tavane, uşi, ferestre, podea)5
8 foarte bună 810 puncte L
8 bună 8 8 puncte L
8 satisfăcătoare 8 6 puncte L
8 nesatisfăcătoare 8 3 puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,
1otări obligatorii5 8 T7 L
8 frigider L
8 e4istenţa unei truse medicale în incinta locaţiei L 2lte dotări5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
unctajul final se va acorda făcând media punctajelor de la lit, a) şi lit, c),
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,
10 Starea ca armamentului moale3
(saltele, mochetă, lenjerie, perdele, prosoape)5
8 noi 8 10 puncte L
8 întreţinute 8 6 puncte L
8 vechi 8 2 puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,
20 Starea mobilierului3
8 nou 8 10 puncte L
8 recondiţionat 8 9 puncte L
8 |
vechi nedeteriorat |
8 |
8 puncte |
L |
8 |
nou, dar deteriorat |
8 |
7 puncte |
L |
8 |
vechi |
8 |
6 puncte |
L |
8 |
foarte vechi |
8 |
2 puncte |
L |
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,
60 Starea grupurilor sanitare proprii3
8 noi 8 10 puncte L
8 întreţinute 8 7 puncte L
8 nerenovate 8 3 puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
80 Starea unităţii de preparare a mesei3
Bucătărie5 da/nu (se acordă câte 1 punct pentru fiecare din următoarele dotări)5
8 |
0ircuitul alimentelor |
L |
8 |
0uptoare |
L |
8 |
Aăzi frigorifice |
L |
8 |
Erigidere |
L |
8 |
7eselă nedeteriorată |
L |
8 |
2ragaz/plită |
L |
8 |
Hotă |
L |
8 |
Mese de ino4 |
L |
8 |
0amere specifice fiecărui tip de aliment |
L |
8 |
ersonal calificat |
L |
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,,
90 Starea unităţii de servire a mesei3
Sală de mese5 da/nu
8 0apacitatea sălii de mese5
-
o peste 50% din locurile de cazare 8 3 puncte L
-
o sub 50% din locurile de cazare 8 2 puncte L
8 Starea spaţiului de servire a mesei5
-
o foarte bună 8 6 puncte L
-
o bună 8 3 puncte L
-
o satisfăcătoare 8 2 puncte L
Punctaj5 ,,,,,,,,,,,,,,,
-
o nesatisfăcătoare 8 1 punct L
,0 Facilităţi5 servicii şi animaţie/animatori3
7or obţine punctaj ma4im structurile de primire turistice care au spaţii amenajate de agrement, terenuri de sport multifuncţionale, sală de conferinţe şi activităţi, echipamente pentru diferite jocuri (masă de ping pong, biliard, masă de fussball),
8 |
Teren de sport multifuncţional |
1 punct L |
8 |
Spaţii amenajate de agrement |
1 punct L |
8 |
Sală de conferinţe şi activităţi |
1 punct L |
8 |
Echipamente pentru diferite jocuri |
1 punct L |
8 |
Sală de spectacole |
1 punct L |
8 |
Training8uri |
1 punct L |
8 |
2ctivităţi outdoor |
1 punct L |
8 |
2cces internet |
1 punct L |
8 |
iscină |
1 punct L |
8 |
Eoişor |
1 punct L |
unctaj5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Membrii comisiei pot să acorde puncte de la 1 la 10. Punctajul final se calculează efectuând media aritmetică a tuturor notelor. Punctajul final obligatoriu pentru acordarea acreditării este de minimum 7 puncte.
Membrii .omisiei3 10
20
1
I0 PĂRCILE
PROTO.OL DE .OLABORARE
Anexa nr0 2
Ministerul Tineretului şi Sportului, cu sediul în strada Strada 7asile 0onta, nr, 16, parter, sector 2, Bucureşti, reprezentat de domnul ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, în calitate
de ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,
şi
Societatea 0omercială cu sediul în ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
reprezentată prin ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, în calitate de 21MFNFSTR2TOR
convin următoarele5
II0 OBIE.T/L
ărţile vor colabora pentru organizarea de tabere pentru studenţi, pe perioada acreditării, în cadrul5 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, din localitatea,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
III0 D/RATA3 de la ,,,,, / ,,,,, / 2018 până la ,,,,, / ,,,,, / 2019,
I70 OBLIGACIILE PĂRCILOR3
A0 Ministerul Tineretului şi Sportului are obligaţia3
-
a) de a posta pe site8ul Ministerului Tineretului şi Sportului oferta operatorilor economici acreditaţi, cuprinzând denumirea societăţilor, a unităţilor de cazare, numărul şi structura locurilor de cazare, tarifele şi datele de contact6
-
b) de a verifica şi monitoriza modul de desfăşurare a obligaţiilor contractuale în cazul semnării unor contracte cu 0asele de 0ultură ale Studenţilor şi cu 0omple4ul 0ultural Sportiv Studenţesc Tei pentru organizarea de tabere pentru studenţi6
-
c) de a media neînţelegerile dintre operatorii privaţi avizaţi şi unităţile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului,
B0 Operatorul economic are obligaţia3
-
a) de a desfăşura activităţi în concordanţă cu obiectul de activitate6
-
b) de a avea toate avizele pentru funcţionare vizate la zi6
-
c) de a8şi reînnoi avizele care îşi pierd valabilitatea în timpul desfăşurării prezentului protocol şi să transmită Ministerului Tineretului şi Sportului noile avize valabile6
-
d) de a respecta condiţiile de cazare specificate în certificatul de clasificare6
-
e) de a presta servicii în conformitate cu contractul semnat cu unităţile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului6
-
f) de a informa Ministerul, periodic sau la solicitare, în legătură cu grupurile de studenţi pe care le8au primit6
-
g) de a afişa la recepţie tarifele stabilite pentru taberele pentru studenţi6
-
h) de a asigura în permanenţă apă caldă şi rece la grupurile sanitare6
-
i) de a asigura în spaţiile de cazare, de servire şi în cele comune, o temperatura minimă de 21 grade 0 în sezonul rece şi de ma4imum 25 grade 0, în sezonul cald6
-
j) de a e4pune la loc vizibil, în e4teriorul clădirii5 denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice6
-
k) de a e4pune la loc vizibil cele / meniuri zilnice6
-
l) de a permite verificarea condiţiilor de desfăşurare a activităţilor de tabără oricând pe perioada valabilităţii acreditării,
70 ALTE .LA/AE
-
a) .n cazul în care operatorul economic privat acreditat nu respectă condiţiile pentru care a obţinut acreditarea sau i se retrage unul dintre avizele de funcţionare, acreditarea Ministerului Tineretului şi Sportului este nulă de drept6
-
b) .n cazul în care partenerul nu respectă prevederile pct, F7 lit, b) şi c) din prezentul protocol, acreditarea Ministerului Tineretului şi Sportului se suspendă până la transmiterea noilor avize valabile către 1irecţia 2ctivităţi pentru Studenţi şi Tabere6
-
c) 0ontractele încheiate între operatorii privaţi acreditaţi şi unităţile subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului sunt contracte ferme,
7I0 EN.ETAREA PROTO.OL/L/I
Pre entul protocol încetea ă3
-
a) prin ajungerea la termen6
-
b) de comun acord între părţi cu menţionarea în scris a datei încetării prezentului protocol6
-
c) în cazul nerespectării obligaţiilor asumate prin prezentul protocol de către una dintre părţi,
7II0 .LA/AE FINALE
rezentul protocol a fost încheiat în 2 e4emplare astăzi ,,,,, / ,,,,, / 2018, unul pentru Ministerul Tineretului şi Sportului şi altul pentru operatorul economic,
Semnătura şi ştampila Semnătura şi ştampila
Data3 Data3
MINISTERUL TINERETULUI ȘI SPORTULUI
ORDIN
pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea taberelor naționale și tematice pentru copii și tineri, în centrele de agrement ale Ministerului Tineretului și Sportului, în anul 2018*)
Având în vedere:
-
— art. 3 alin. (1) lit. t) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare;
-
— Hotărârea Guvernului nr. 776/2010 privind organizarea și funcționarea direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București;
-
— Nota de fundamentare nr. 288 din 20.03.2018,
în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul tineretului și sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aprobă Metodologia privind organizarea taberelor naționale și tematice pentru copii și tineri, în centrele de agrement ale Ministerului Tineretului și Sportului, în anul 2018, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. — Direcția activități pentru studenți și tabere va comunica prezentul ordin direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Tineretului și Sportului și direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a municipiului București, care vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului tineretului și sportului nr. 324/2017 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea taberelor naționale și tematice pentru copii și tineri în centrele de agrement ale Ministerului Tineretului și Sportului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 și 265 bis din 14 aprilie 2017.
Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.
Ministrul tineretului și sportului,
Ioana Bran
București, 4 aprilie 2018.
Nr. 278.
*) Ordinul nr. 278/2018 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 17 aprilie 2018 și este reprodus și în acest număr bis.
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind organizarea taberelor naționale și tematice pentru copii și tineri, în centrele de agrement ale Ministerului Tineretului și Sportului, în anul 2018
CAPITOLUL I
Organizarea taberelor naționale și tematice pentru copii și tineri
Art. 1 Ministerul Tineretului și Sportului, prin Direcțiile Județene pentru Sport și Tineret, respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București organizează tabere naționale și tematice pentru copii și tineri, în centrele de agrement ale Ministerului Tineretului și Sportului pe perioada vacanței de vară 2018.
Art. 2 Taberele naționale cuprind activități educativ – recreative și cultural – vocaționale (activități de educație non-formală, voluntariat, educație civică, implicare socială, activități de informare, consiliere și educație pentru dezvoltarea personală a tinerilor și creșterea gradului de participare activă la viața publică, activități de pictură, dans, teatru sau alte activități cultural-artistice, etc.) asigurate în centrele de agrement în perioada vacanței școlare de vară, acestea fiind destinate elevilor din ciclurile de învățământ gimnazial și liceal, respectiv clasele V-XII (inclusiv).
Art. 3 Taberele tematice cuprind activități cultural – vocaționale (activități de pictură, dans, teatru sau alte activități cultural-artistice) desfășurate în centrele de agrement în perioada vacanței școlare de vară, acestea fiind destinate elevilor din toate ciclurile de învățământ, respectiv clasele I-XII (inclusiv).
Art. 4 Direcțiile Județene pentru Sport și Tineret, denumite în continuare Direcții, transmit către Direcția Activități pentru Studenți și Tabere, propunerea de organizare a taberelor naționale/tematice alcătuită din Formularul taberei naționale/tematice completat conform Anexei nr. 1.1 și Programul evenimentului (detaliat pe zile). Propunerile vor fi transmise de către Direcții spre aprobare Ministerului, prin poștă, la adresa: str. Vasile Conta, nr. 16, sector 2, București.
Art. 5 Direcția Activități pentru Studenți și Tabere va aproba derularea taberelor, luând în considerare Criteriile de aprobare a finanțării, conform Anexei nr. 1.2.
Art. 6 Pentru evaluarea cererilor de finanțare în cadrul Direcției Activități pentru Studenți și Tabere a Ministerului, se constituie o comisie de evaluare a acestora, numită prin ordin al ministrului.
Art. 7 În urma evaluării, comisia va elabora un raport care cuprinde cererile de finanțare selectate și valoarea lor, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, pentru fiecare tip de tabără. Acordarea finanțării proiectelor presupune obținerea unui punctaj minim de 50 de puncte și se aprobă în limita bugetului disponibil, atât în cazul taberelor tematice, cât și în cazul taberelor naționale, cu precizarea că unei Direcții nu i se poate aproba un buget total mai mare 150.000 lei (în cadrul acestui buget putându- i-se aproba unul sau mai multe proiecte).
Art. 8 Direcția Activități pentru Studenți și Tabere va întocmi Calendarul Taberelor Naționale / Calendarul Taberelor Tematice pe baza raportului și îl va propune spre aprobare conducerii Ministerului.
Art. 9 În urma aprobării Calendarelor, acestea vor fi publicate pe site-ul Ministerului.
Art. 10 Direcțiile vor organiza taberele naționale și/sau tematice conform proiectelor depuse și aprobate. Art. 11 În cazul taberelor naționale, costul privind cazarea și masa persoanelor beneficiare, precum și serviciile și materialele folosite pentru activitățile educativ-recreative (inclusiv serviciile de transport dacă se impun activități externe aferente tematicii taberei) vor fi suportate de către Minister, iar participanții vor achita doar contravaloarea transportului dus-întors de la localitatea de domiciliu până la centrul de agrement și retur.
Art. 12 În cazul taberelor tematice, Ministerul va suporta doar cheltuielile aferente serviciilor și materialelor folosite pentru activități (inclusiv serviciile de transport dacă se impun activități externe aferente tematicii taberei), iar participanții vor achita contravaloarea serviciilor de cazare, masă și
asistență medicală (dacă este cazul), conform prețului din oferta turistică a direcției organizatoare, precum și cheltuielile de transport de la localitatea de domiciliu până la centrul de agrement și retur.
Art. 13 Sistemul de rezervare al locurilor la taberele tematice este similar taberelor de odihnă. Astfel, solicitanții pot depune cererea de rezervare fie direct la direcția organizatoare, fie la direcția din județul de reședință al acestora. Încasarea contravalorii serviciilor turistice se face în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de organizare a taberelor de odihnă în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului.
Art. 14 La nivelul Direcțiilor se constituie o comisie de evaluare a candidaților care doresc să participe la taberele naționale și care au completat formularul de înscriere, prevăzut în Anexa nr. 1.3. Comisia de evaluare va face selecția candidaților înscriși în baza criteriilor prevăzute în Anexa nr. 1.4.
Art. 15 Participarea la acțiunile derulate în cadrul taberelor naționale se va face pe baza rezultatelor jurizării candidaților conform articolului 14 din prezenta metodologie. Rezervările se fac direct de către Direcțiile organizatoare de tabere naționale.
CAPITOLUL AL II-LEA
Decontarea taberelor naționale și tematice
Art. 16 Direcțiile județene pentru sport și tineret, respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București vor trimite la Direcția Activități pentru Studenți și Tabere, din cadrul Ministerului, până la data de 7 ale lunii, pentru luna următoare, solicitări cu sumele necesare, pentru fiecare serie și numărul de locuri pentru elevii beneficiari de tabere naționale/tematice, conform Anexei nr. 1.5 sau nr. 1.5.1 (în funcție de tipul taberei). În baza solicitărilor, Direcția Activități pentru Studenți și Tabere va întocmi un centralizator referitor la sumele necesare pentru a fi alocate, pe care îl va înainta Direcției Economice și Resurse Umane, din cadrul Ministerului, până la data de 10 ale lunii. Art. 17 Direcția Economică și Resurse Umane va vira cheltuielile referitoare la serviciile și materialele de educație nonformală și, după caz, cazarea și masa participanților, conform solicitărilor Direcțiilor.
Art. 18 La sfârșitul fiecărei tabere Direcțiile vor transmite, în termen de 15 zile calendaristice, la Direcția Activități pentru Studenți și Tabere, din cadrul Ministerului, un raport de evaluare al taberei, conform Anexei nr. 1.6 care să aibă anexate următoarele documente (cu mențiunea conform cu originalul):
-
a) Lista de participanți, conform Anexei nr. 1.7;
-
b) Copii ale facturilor aferente taberei, după caz;
-
c) Alte documente justificative care stau la baza emiterii facturilor;
-
d) Evaluarea activităților desfășurate de participanți în baza raportului de activitate întocmit de unul dintre prestatorii serviciilor derulate în tabere sau de unul dintre cadrele didactice însoțitoare;
-
e) Declarația pe proprie răspundere a directorului executiv în cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret, respectiv al Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București, privind veridicitatea informațiilor prezentate în Raportul de evaluare și a documentelor anexate precum și folosirea sumei decontate exclusiv pentru desfășurarea taberei naționale/tematice cu respectarea actelor normative în vigoare, conform Anexei nr. 1.8.
Art. 19 Toate documentele aferente desfășurării acestor tabere, în original, vor fi păstrate la sediul Direcțiilor organizatoare, iar la solicitarea Ministerului vor fi prezentate pentru verificare.
Art. 20 (1)Ministerul va aloca fondurile necesare organizării și desfășurării de tabere naționale și tematice către Direcțiile care organizează aceste tabere;
(2)În termen de 3 zile lucrătoare de la data la care sumele alocate au intrat în contul Direcțiilor, acestea au obligația de a le vira furnizorilor și prestatorilor de bunuri și servicii, în vederea stingerii datoriilor aferente taberelor naționale/tematice.
Art. 21 În cazul taberelor naționale, suma decontată va fi formată din prețul din oferta Direcției (care va cuprinde cheltuielile de cazare, masă și asistența medicală) și maximum 15 lei/zi/persoană beneficiară reprezentând cheltuielile pentru derularea de activități specifice tematicii taberei (materiale, servicii și transport, dacă este cazul).
Art. 22 În cazul taberelor tematice, suma decontată va fi maximum 15 lei/zi/persoană beneficiară reprezentând cheltuielile pentru derularea de activități specifice tematicii taberei (materiale, servicii și transport, dacă este cazul).
Art. 23 Direcția Economică și Resurse Umane va efectua plata conform centralizatorului transmis de Direcția Activități pentru Studenți și Tabere.
Art. 24 Taberele naționale și tematice se vor finanța din Capitolul 51.01 – Transferuri între unități ale administrației publice.
Art. 25 Programele organizate și activitățile desfășurate în cadrul taberelor naționale/tematice, nuse vor aplica grupurilor de beneficiari ai taberelor sociale și pentru persoanele cu dizabilități, organizate de Ministerul Tineretului și Sportului prin Direcții.
Art. 26 Se va asigura o gratuitate destinată însoțitorului pentru un grup de 10 beneficiari ai taberelor naționale/tematice (în cazul grupurilor formate din cel puțin 10 participanți în funcție de specificul taberelor). De asemenea, conducătorul unui grup format din minimum 10 elevi va desemna și o a doua persoană care va beneficia de gratuitate la serviciile de cazare și masă (copil sau altă rudă personală, alt cadru didactic, părintele unui elev din grup, etc., indiferent de vârsta acestuia).
Art. 27 În cazul grupurilor mai mari de 10 beneficiari Direcția organizatoare va desemna un număr de 2 formatori/promotori/animatori/cadre didactice responsabile de grup la fiecare 10 elevi, aceștia având rolul de a conduce, monitoriza și supraveghea permanent efectivul de participanți la tabăra națională/tematică.
Art. 28 Direcțiile își asumă întreaga responsabilitate cu privire la întocmirea listelor persoanelor care beneficiază de aceste tabere.
Art. 29 Direcțiile pot organiza tabere naționale și/sau tematice doar în centrele de agrement aflate în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, pe care le administrează în mod direct.
Art. 30 Anexele nr. 1.1 – 1.8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Anexa nr. 1.1
la metodologie
ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE DE SPORT ŞI TINERET
Formular tabără națională/tematică
Responsabili tabăra națională/tematică:
Denumire DJST:
I Date privind Direcția Județeană de Sport și Tineret ……………………………………..
II Date privind tabăra națională/tematică
1. Titlul: |
|
|
2. Tema taberei: |
|
|
3. Perioada de desfășurare: |
De la: |
Până la: |
4. Loc de desfășurare: |
Centru de agrement: |
Județul: |
5. Buget total al acțiunii (lei): |
Total: |
Solicitat de la MTS: |
6. Participanți: |
Total: |
|
7. Beneficiari: |
Nr. copii și tineri: |
|
8. Justificarea/oportunitatea/ nevoile tinerilor: |
|
|
9. Continuitatea inițiativei: |
|
|
10. Definirea obiectivelor: |
|
|
11. Detalierea activităților: |
|
|
12. Indicatori: |
|
|
13. Descrierea metodelor utilizate în derularea activitățilo r: |
Dezvoltare personală: |
|
Implicare activă: |
|
|
Dimensiune culturală: |
|
14. Rezultate/beneficii/impact : |
|
15. Programul detaliat: |
|
16. Promovare (indicați modalitățile de promovare a taberei, a rezultatelor acesteia și a imaginii MTS: – spoturi audio/video, contracte de publicitate – machetă/articol, pentru care se vor anexa respectivele contracte): |
-
17. Promotori (enumerați promotorii dvs. în organizarea taberei naționale/tematice. Pentru fiecare completați un formular de tipul celui de mai jos):
Promotor 1
Denumire partener :
Adresa:
Telefon: fax:
E-mail: website:
Persoana de contact:
Capacitate operațională (competențele/motivația pentru a selecta serviciile de educație nonformală):
-
18. Defalcarea pe categorii de cheltuieli a bugetului solicitat de la Ministerul Tineretului și Sportului:
Nr. Crt.
Categorie de cheltuieli
Număr unități
Cost unitar
Nr. persoane
Cost total lei
TOTAL
Director executiv,
(numele, prenumele, semnătura și ștampila)
Direcția Județeană pentru Sport și Tineret …………………….
Compartimentul contabil, (numele, prenumele și semnătura)
……………………………………………….
CRITERII DE APROBARE A FINANȚĂRII:
Anexa nr. 1.2
la metodologie
Nr. crt.
Criterii de aprobare a finanțării
Punctaj maxim
Punctaj acordat
1.
Justificare, oportunitate și nevoile copiilor și tinerilor:
identificate din punct de vedere al educației nonformale, scopul/soluția propusă
10
2.
Continuitatea inițiativei/soluției propuse: desfășurarea uneia sau a mai multor acțiuni anterioare cu rezultate evidențiabile
5
3.
Caracterul/tematica taberei: activități destinate promovării culturii și pregătirii vocaționale a tinerilor (muzică, pictură, teatru, etc.).
10
4.
Definirea obiectivelor de învățare: se va avea în vedere să fie specific, măsurabil, abordabil
5
5.
Detalierea activităților
20
6.
Indicatori de performanță
6.1.
Indicatori cantitativi și calitativi: numărul beneficiarilor, numărul participanților, servicii oferite, procentul propus obținut de beneficiari, efecte
2,5
6.2.
Indicatori financiari: cheltuieli medii raportate la beneficiari
2,5
7.
Descrierea și calitatea metodei/metodelor activităților propuse:
7.1.
Dezvoltare personală: atitudini, comportamente, abilități
5
7.2.
Implicare activă: creativitate, experiență, spirit de echipă, implicare, relaționare
10
7.3.
Dimensiunea culturală: dezvoltarea cunoștințelor și talentelor tinerilor
5
8.
Rezultatele, impactul și beneficiile participanților
5
9.
Programul detaliat al taberei, detalierea sarcinilor și programul promotorilor
5
10.
Diseminarea și promovarea taberei și a rezultatelor: mediatizare, informare, promovare
10
11.
Promotorii: organizații cu competență și experiență, rapoarte de activitate și certificări
5
TOTAL
100 puncte
Anexa nr. 1.3
la metodologie
TABĂRA NAȚIONALĂ:
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
-
I. Elemente de identitate ale solicitantului:
Numele și prenumele: ,
vârsta: ….., sex: □M □ F, unitatea de învățământ ,
adresa: ,
date de contact (telefon/fax/e-mail): …………………………… ; ………………………………. ; ………………………. .
-
II. Categorie beneficiari 1:
-
1 -tineri, elevi □ □
-
2 – tineri cu activitate recunoscută și rezultate remarcabile raportate la tema proiectului □
-
3 – tineri din mediul rural □
-
4 – tineri instituționalizați/postinstituționalizați □
-
5 – voluntari ONGT □
-
6 – altă categorie □
-
-
III. Declar pe propria răspundere că datele din prezenta sunt în conformitate cu realitatea.
-
IV. Sunt de acord cu prevederile Regulamentului intern al proiectului și cu Regulamentul de tabără aprobat de Ministerul Tineretului și Sportului.
-
V. Declar că nu am mai beneficiat de nicio altă tabără organizată prin Ministerul Tineretului și Sportului sau prin Direcțiile din subordine în anul 2018.
-
VI. De ce vrei să participi la această tabără? Cum crezi că te vor ajuta activitățile derulateîn tabără la dezvoltarea personala? (Răspunsul este sub formă de eseu/scrisoare de intenție –maxim 1 pagină )
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data Nume și prenume
Semnătura
1 Se vor atașa documente justificative.
Anexa nr. 1.4
la metodologie
ANTETUL DIRECŢIEI JUDEŢENE PENTRU SPORT ŞI TINERET
MODEL DE SELECȚIE PARTICIPANȚI COMISIA DE SELECȚIE
ᇏ Funcționează la nivelul direcțiilor județene pentru sport și tineret.
Atribuții
ᇏ Centralizează aplicațiile depuse de participanți;
ᇏ Realizează selecția finală a participanților, pe baza unei grile de evaluare.
CRITERII DE ELIGIBILITATE:
CRITERII ELIMINATORII
Aplicanții trebuie:
-
□ să fie elevi cuprinși într-o formă de învățământ, în clasele V-XII (inclusiv);
-
□ să aibă vârsta între 10-20 de ani; să fie cetățeni români cu domiciliul în România;
-
□ să fie apți din punct de vedere medical;
-
□ să aibă acordul scris al părinților, în vederea participării la tabără (în cazul minorilor);
-
□ să nu mai fi participat în nicio altă tabără organizată de Ministerul Tineretului și Sportului sau de o direcție din subordine în anul 2018.
CRITERII DE SELECȚIE ȘI GRILA DE PUNCTARE
Nr. crt. |
Criterii de selecție |
Punctaj maxim |
Punctaj acordat |
1 |
Criteriul participativ implicarea aplicantului în acțiuni ce sunt cuprinse în tema proiectului sau similare – dovedită prin adeverințe, diplome, contracte de voluntariat |
20 pct. |
|
2 |
Criteriul social tineri din mediul rural – dovedit prin acte de identitate |
20 pct. |
|
3 |
Criteriul motivațional scrisoare de intenție (formular anexat) |
20 pct. |
|
4 |
Criteriul performanțelor școlare elevi participanți la olimpiadele școlare, clasați pe locurile I – III, la fazele naționale și internaționale – dovada constând în diplome |
20 pct. |
|
5 |
Criteriul adecvării la domeniu dovezi ale cunoștințelor, abilităților și competențelor în domeniu *) |
20 pct. |
|
|
TOTAL |
100 pct. |
|
*)dovedit prin diplome/adeverințe privind participări la ateliere, seminarii, simpozioane, concursuri în domeniu/recomandare din partea profesorului de specialitate de la unitatea de învățământ de care aparține.
MODALITATEA DE ÎNSCRIERE:
Înscrierea participanților pentru tabăra națională se realizează în baza următoarelor documente:
-
A) formularul tip de înscriere (formular anexat);
-
B) documentul de identitate (carte de identitate/certificat de naștere) – în copie;
-
C) diplome/certificate/adeverințe/contracte de voluntariat/recomandări, etc.- în copie;
-
D) acordul scris al părinților.
Se completează formularul de înscriere tipizat și se transmite către direcțiile județene pentru sport și tineret, însoțit de documentele solicitate.
PERIOADA DE ÎNSCRIERE:
Înscrierile se termină cu două săptămâni înainte de începerea taberei.
REGULAMENT:
-
□ candidații vor fi admiși în urma selecției în limita locurilor disponibile. Vor fi selectați doar candidații care cumulează minimum 50 de puncte conform grilei de punctare. Direcțiile organizatoare pot stabili limitele de vârsta ale candidaților, în funcție de specificul taberelor, cu condiția să se încadreze în marja de 10-20 de ani;
-
□ rezultatele selecției participanților la tabăra națională vor fi postate pe site-urile direcțiilor județene pentru sport și tineret organizatoare;
-
□ vor fi contactați doar candidații admiși;
-
□ în cazul în care un beneficiar selectat își anunță intenția de a renunța să participe, acesta va fi înlocuit cu un alt beneficiar selectat, aflat pe listele de rezervă;
-
□ masa și cazarea participanților va fi asigurată de către direcțiile județene pentru sport și tineret, în cadrul centrelor de agrement pe care le administrează, iar transportul va fi asigurat de către participanți;
-
□ fiecare participant poate depune un singur formular de înscriere;
-
□ nu se iau în considerare formularele incomplete.
Director executiv Responsabil/Responsabili
Semnătura Semnătura
Anexa nr. 1.5
la metodologie
ANTETUL DIRECȚIEI JUDEȚENE PENTRU SPORT ȘI TINERET
Solicitări sume necesare desfășurării taberelor naționale
Vă rugăm să ne alocați suma de , reprezentând contravaloarea serviciilor de cazare,
masă, servicii și materiale educative-recreative, pentru tabăra națională ………………………………………….. care se va desfășura în perioada ………………………….. .
Nr. crt. |
Nr. participanți |
Tabăra națională (denumire) |
Centru de agrement/baz a turistică |
Perioada |
Contravaloare cazare și masă |
Contravaloar e servicii și materiale educativ recreative |
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL NECESAR: ………………………….
DIRECTOR EXECUTIV
Anexa nr. 1.5.1
la metodologie
ANTETUL DIRECȚIEI JUDEȚENE PENTRU SPORT ȘI TINERET
Solicitări sume necesare desfășurării taberelor tematice
Vă rugăm să ne alocați suma de ……………….., reprezentând contravaloarea serviciilor și materialelor educativ recreative, pentru tabăra tematică …………………………………………….. care se va desfășura în perioada ………………………….. .
Nr. crt. |
Nr. participanț i |
Tabăra tematică (denumire) |
Centru de agrement/baza turistică |
Perioada |
Contravaloare servicii și materiale educativ recreative |
|
|
|
|
|
|
TOTAL NECESAR: ………………………….
DIRECTOR EXECUTIV
Anexa nr. 1.6
Număr de înregistrare: din: / /
la metodologie
RAPORT DE EVALUARE
Denumirea taberei naționale/tematice |
|
||
Locul și perioada de desfășurare |
|
||
Organizator |
|
||
Parteneri |
|
||
Participanți/beneficiari |
|
||
Total cheltuieli |
|
||
Suma decontată din bugetul MTS/DJST/DSTMB |
|
||
Suma reprezentând contribuție proprie și/sau atrasă |
|
||
Concordanța între obiectivele propuse și ceea ce s-a realizat |
|
||
Indicatorii proiectului |
Indicatori stabiliți pe obiective |
Denumire indicator |
Standard/Realizat |
Indicatori calitativi |
|
|
|
Indicatori cantitativi |
|
|
|
Indicatori financiari |
|
|
|
Descrierea activităților realizate |
|
||
Rezultate obținute (pe obiective) |
|
Promovarea taberei naționale/tematice |
se vor atașa în mod obligatoriu copii după materialele (articole în presa scrisă și/sau on-line, comunicate de presă, tipărituri, promoționale, în situația în care aceasta s-a realizat în cadrul unor emisiuni radio sau televizate, se vor preciza postul, data și emisiunea, iar pentru afișe se va preciza locul afișării) prin care aceasta s-a realizat |
Probleme/obstacole în desfășurarea taberei naționale/tematice, sugestii |
|
Concluzii, mențiuni |
|
Lista documente, materiale atașate |
se va atașa în mod obligatoriu CD cu fotografii concludente din timpul derulării proiectului, (locație, activități, mijloace și materiale folosite, participanți) |
Declarație pe propria răspundere privind participanții și respectarea tematicii taberei naționale/tematice |
Declar pe propria răspundere, având în vedere prevederile art. 326 Codul Penal că participanții la tabăra națională sunt aceiași cu participanții declarați în prealabil câștigători și că tabăra a respectat tematica aprobată. |
Responsabil tabără națională/tematică |
Numele și prenumele: ……………………………………………… Semnătura: ………………………………………………… Ștampila: |
Anexa nr. 1.7
la metodologie
ANTETUL DIRECȚIEI JUDEȚENE PENTRU SPORT ȘI TINERET
LISTA DE PARTICIPANȚI
Tabăra națională/tematică: Localitatea: Perioada:
Nr. crt. |
Nume/ prenume |
Instituția de învățământ |
Data nașterii |
Semnătura |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Direcția Județeană pentru Sport și Tineret …………………….
Responsabil/responsabili tabără,
…………………………………
…………………………………
Anexa nr. 1.8
la metodologie
DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
Subsemnatul ……………………………………………., angajat la ,
având funcția de director executiv în cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret
…………………………, posesor al CI seria ….., nr. , declar pe propria răspundere, având în vedere
prevederile art. 326 din Codul Penal cu privire la falsul în declarații, că atât informațiile prezentate în Raportul de evaluare, cât și documentele anexate sunt conforme cu realitatea, iar suma decontată a fost folosită exclusiv pentru desfășurarea taberei naționale/tematice
. , cu respectarea actelor normative în vigoare.
Semnătura/ștampila …………………….. Data ….. /. /2018