Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 457 din 19 iunie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Notă …
Aprobată prin ORDINUL nr. 606 din 31 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 457 din 19 iunie 2017. +
Articolul 1(1)Inspecția de siguranță rutieră specifică este inspecția efectuată pe un drum sau tronson de drum existent pentru a identifica condițiile periculoase, deficiențele și problemele care cresc riscurile de producere a accidentelor grave.(2)Inspecția de siguranță rutieră specifică se efectuează cu prioritate pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță, rezultate din evaluarea rețelei rutiere, și care oferă posibilități pentru punerea în aplicare a unor măsuri cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței și de reducere a costurilor legate de accidente.(3)Inspecția de siguranță rutieră specifică, denumită în continuare ISRS, se concretizează într-un raport de inspecție de siguranță rutieră specifică. +
Articolul 2(1)ISRS se efectuează de echipe formate din personalul de specialitate angajat în cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R., cel puțin unul dintre membrii echipei fiind atestat ca auditor de siguranță rutieră, în conformitate cu prevederile legale incidente.(2)ISRS se realizează prin vizite în teren pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță identificate în urma evaluării rețelei rutiere.(3)În cadrul ISRS, personalul de specialitate al Autorității Rutiere Române – A.R.R. analizează elementele indicative prevăzute în anexa nr. 2a la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 3În vederea efectuării ISRS se întocmește o planificare la nivelul Autorității Rutiere Române – A.R.R., având în vedere tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță, rezultate din evaluarea rețelei rutiere, și se nominalizează echipele care vor efectua inspecția. +
Articolul 4Administratorii drumurilor publice care fac obiectul Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare, au obligația să transmită la solicitarea Autorității Rutiere Române – A.R.R., în termen de 30 de zile, următoarea documentație necesară efectuării ISRS:1.planurile de situație și profilurile transversale și longitudinale ale traseului; … 2.planurile terenurilor pe care este proiectat traseul; … 3.planurile de semnalizare orizontală și verticală de pe traseu, precum și ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent; … 4.cele mai recente analize de trafic. … +
Articolul 5(1)Echipa de inspecție de siguranță rutieră specifică, în urma vizitelor în teren pe tronsonul inspectat și a analizei documentației menționate la art. 4, întocmește un raport de inspecție care are anexat un set de măsuri de remediere cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței rutiere și de reducere a costurilor legate de accidente.(2)Raportul menționat la alin. (1) se întocmește în două exemplare, un exemplar fiind transmis administratorului drumului.(3)Măsurile de remediere cuprinse în ISRS au caracter obligatoriu pentru administratorul tronsonului inspectat de la data luării la cunoștință.(4)După expirarea fiecărui termen dispus pentru remedierea deficiențelor constatate în raportul ISRS, administratorul drumului inspectat are obligația ca, în maximum 30 de zile, să transmită Autorității Rutiere Române – A.R.R. dovada implementării măsurii dispuse.(5)Setul de măsuri care se pot dispune în raportul ISRS, precum și termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 9 la ordin. +
Articolul 6Setul de măsuri prevăzute în anexa nr. 9 la ordin se va actualiza în funcție de gradul de implementare a măsurilor de către administratorii drumurilor, fiind completat cu noi măsuri cu un potențial ridicat pentru creșterea siguranței rutiere. +
Articolul 7Structura raportului ISRS este prevăzută în anexa nr. 10 la ordin.(la 12-12-2022,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 2.263 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1189 din 12 decembrie 2022
)