Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 457 din 19 iunie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
Notă …
Aprobată de Ordinul nr. 606 din 31 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 457 din 19 iunie 2017. +
Articolul 1(1)Inspecția de siguranță rutieră suplimentară este inspecția efectuată pe drumul public care are ca scop fie identificarea eventualelor cauze legate de infrastructură, care au favorizat sau au cauzat producerea unui accident rutier soldat cu persoane decedate, fie urmărirea modului de respectare a dispozițiilor cuprinse în raportul de inspecție de siguranță rutieră.(2)Inspecția de siguranță rutieră suplimentară efectuată după producerea unui accident rutier soldat cu persoane decedate, denumită în continuare inspecție suplimentară de accident (ISA), urmărește adoptarea cu operativitate a măsurilor corective pentru prevenirea producerii de accidente rutiere datorate infrastructurii rutiere, se realizează potrivit prevederilor cuprinse la art. 10 alin. (6) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și se concretizează într-un raport de inspecție suplimentară de siguranță rutieră. +
Articolul 2(1)ISA se realizează prin vizita la locul accidentului completată cu analiza documentelor puse la dispoziție conform art. 12 alin. (3) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)În cadrul ISA, personalul de specialitate al Autorității Rutiere Române – A.R.R. analizează:a)tipul de zonă de relief; … b)categoria drumului; … c)tipul intersecțiilor; … d)semnalizarea rutieră existentă, orizontală și verticală; … e)numărul benzilor de circulație; … f)caracteristici ale suprafeței rutiere; … g)sistemele de iluminat existente în zonă; … h)condițiile meteorologice; … i)restricțiile de viteză de pe sectorul studiat; … j)obstacolele existente în zona de siguranță a drumului; … k)localizarea cât mai exactă a accidentului; … l)data și ora accidentului; … m)gravitatea accidentului, cu precizarea numărului de persoane decedate și vătămate; … n)caracteristicile persoanelor implicate în accident (vârsta, sexul, naționalitatea, nivelul alcoolemiei sau consumul unor substanțe interzise prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, utilizarea sau nu a echipamentelor de siguranță); … o)date cu privire la autovehiculele implicate în accident (tip, vechime, țara în care este înregistrat, echipament de siguranță, după caz); … p)date privind ultimele controale tehnice periodice ale vehiculelor în conformitate cu legislația aplicabilă); … q)tipul accidentului și tipul coliziunii; … r)manevrarea vehiculului; … s)manevrele conducătorului auto; și … t)ori de câte ori este posibil informații privind timpul dintre momentul accidentului și constatarea acestuia sau sosirea serviciilor de urgență. … +
Articolul 3Raportul de ISA cuprinde cel puțin elementele prevăzute în anexa nr. 4 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 4(1)Inspecția de siguranță rutieră suplimentară efectuată pe drumul public care are ca scop urmărirea modului de respectare a dispozițiilor cuprinse în raportul de inspecție de siguranță rutieră este denumită în continuare inspecție suplimentară de urmărire (ISU).(2)ISU se efectuează cu scopul de a verifica, la fața locului, modul de respectare de către administratorul drumului a dispozițiilor cuprinse într-un raport de ISA prin care au fost dispuse dispoziții și termene de punere în executare a acestora. +
Articolul 5(1)Un punct distinct din raportul de ISA îl reprezintă analiza dispozițiilor și recomandărilor din rapoartele de siguranță rutieră anterioare, care au fost puse în execuție sau nu, până la data accidentului.(2)Dispozițiile cuprinse în ISA au un caracter obligatoriu de îndeplinit de către administratorul drumului.(3)Setul de măsuri care pot fi dispuse de raportul de inspecție de siguranță rutieră suplimentară ISA, prin lucrări de intervenții generale executate de administratorul drumului, precum și termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 5 la ordin.(4)Termenele de executare a lucrărilor prevăzute la alin. (3) decurg de la data luării la cunoștință a raportului de ISA de către administratorul drumului și se vor devansa cu perioadele de timp în care condițiile meteorologice nu permit efectuarea acestora.(5)Recomandările conținute în rapoartele de ISA nu au caracter obligatoriu. +
Articolul 6Personalul specializat al Autorității Rutiere Române – A.R.R. va solicita administratorului drumului și/sau organelor de poliție care anchetează accidentul supus inspecției de siguranță rutieră datele prevăzute în anexa nr. 4 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 7Rapoartele de ISA se întocmesc în trei exemplare originale, din care unul se transmite organului de poliție, altul administratorului drumului și al treilea se arhivează în cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R.