METODOLOGIE din 31 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 3 martie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 50
ART. 10REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 50
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 3215 31/01/2003
ActulCONTINUT DEORDIN 3215 31/01/2003

privind acordarea gradatiei de merit în învăţământul preuniversitar



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1În conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ pot beneficia de gradatia de merit, acordată prin concurs.
 + 
Articolul 2(1) Aceasta gradatie se acordă pentru 10% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar şi reprezintă 20% din salariul de baza al funcţiei sau postului persoanei în cauza.(2) Gradatia de merit se include în salariul de baza.
 + 
Articolul 3Gradatia de merit se atribuie pe o perioadă de 4 ani.
 + 
Articolul 4(1) Personalul didactic care a beneficiat de gradatie de merit poate participa din nou la concurs.(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit şi de salariu de merit.
 + 
Capitolul 2Înscrierea pentru acordarea gradatiei de merit + 
Articolul 5La concursul pentru acordarea gradatiei de merit pot participa:a) personalul didactic titular de predare, didactic auxiliar cu contract de muncă pe perioada nedeterminată şi cel de conducere din unităţile de învăţământ şi din inspectoratele şcolare, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani;b) personalul didactic titular în învăţământul preuniversitar care îşi desfăşoară activitatea de formare continua a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului didactic (C.C.D.), cu condiţia să facă dovada unui număr minim de doua ore/săptămâna de formare, respectiv 72 de ore anual de formare, în ultimii 4 ani; acelaşi regim se aplică şi personalului didactic titular de la C.J.A.P.;c) personalul didactic titular de la cluburile şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Copiilor din Bucureşti;d) personalul didactic auxiliar din unităţile conexe învăţământului şi de la cluburile şi palatele copiilor.
 + 
Capitolul 3Criterii pentru acordarea gradatiei de merit + 
Articolul 6Activitatea candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradatiei de merit se evalueaza pe baza fisei elaborate de inspectoratul şcolar, ţinându-se seama de următoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada ultimilor 4 ani de activitate:1. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă, cum sunt:a) rezultate deosebite obţinute în pregătirea prescolarilor şi elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate în rezultate ale elevilor la clasa, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultatele obţinute cu clasa (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa următoare);b) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la concursurile şi olimpiadele şcolare, materializate în obţinerea locurilor I, II şi III la faza internationala, faza naţionala sau faza judeteana;c) pregătirea loturilor olimpice, participarea, în calitate de membru al juriului, al comitetului de organizare şi de însoţitor al elevilor, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudetene, naţionale şi internaţionale;d) activităţi educative organizate în şcoala;e) comunicarea cu părinţii şi cu autorităţile locale;f) realizarile de proiecte extracurriculare cu finanţare extrabugetara;g) rezultate obţinute în centrele de excelenta;h) dezvoltarea unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilitaţi de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;i) rezultate obţinute în proiectele de parteneriat educaţional.2. Performanţe deosebite în inovarea didactica, materializate în:a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, indrumatoare metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (M.E.C.), reviste şcolare avizate de inspectoratul şcolar sau de M.E.C.;b) activitatea de mentorat, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin C.C.D., în calitate de formator, contribuţia la cercetări ştiinţifice fundamentale în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei sau în domeniul specializării.3. Activităţi educative desfăşurate în instituţii, participarea la programe sau proiecte recunoscute la nivel judeţean şi naţional, cu cerinţe educative speciale4. Participarea la proiecte validate şi confirmate de rezultatele obţinute în cadrul programelor de reforma educaţională coordonate de inspectoratul şcolar judeţean (I.S.J.) sau de direcţiile generale din M.E.C. prin contribuţie personală5. Creşterea prestigiului şi a calităţii activităţii unităţii de învăţământ, prin poziţia unităţii de învăţământ în ierarhia stabilită prin concursul de admitere 2001, 2002 (astfel ierarhizarea liceelor după media celor admişi în 2001, 2002, iar ierarhizarea şcolilor generale după ponderea elevilor admişi în licee pe transe de medii), a inspectoratului şcolar şi a unităţilor conexe, evaluate pe baza nivelului de dezvoltare instituţională, a rezultatelor elevilor, în raport cu dezvoltarea economică şi socială a localităţii/regiunii; în acest caz vor fi luate în considerare:a) contribuţiile independente şi în echipa la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului;b) realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare;c) o foarte buna comunicare şi colaborare cu reprezentanţii comunităţii locale şi regionale.6. Rezultatele obţinute prin participare la examenele de capacitate, bacalaureat şi de absolvire
 + 
Articolul 7Pentru personalul didactic auxiliar criteriile pentru acordarea gradatiei de merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activităţii, elaborata de inspectoratul şcolar, pe baza fisei postului.
 + 
Articolul 8Nu poate beneficia de acordarea gradatiei de merit:● personalul didactic încadrat prin: plata cu ora, contract de muncă pe perioada determinata (suplinitor), cumul la pensie, cumul din alte domenii de activitate decât învăţământul preuniversitar.
 + 
Capitolul 4Procedura de acordare a gradatiei de merit + 
Articolul 9Inspectorul şcolar general numeşte prin decizie comisia de coordonare a lucrărilor în vederea obţinerii gradatiei de merit şi condiţiile în care aceasta îşi desfăşoară activitatea. Aceasta comisie este formată din:a) preşedinte – inspector şcolar general adjunct;b) secretar – referent de la compartimentul salarizare, normare;c) membri – inspectori şcolari de specialitate.
 + 
Articolul 10În conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs se desfăşoară în următoarele faze:1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unităţii de învăţământ raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare (elaborata de inspectoratul şcolar).2. Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare, formulează o apreciere sintetică asupra candidatului.3. Directorul unităţii şcolare transmite inspectorului şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral, precum şi propria apreciere obiectivă, cu referire şi la deontologia profesională, la abilitatile de comunicare ale candidatului în cadrul organizaţiei educaţionale. Aprecierea directorului coordonator al unităţii şcolare va fi facuta de inspectorul de management şi evaluare instituţională.4. În urma consultării consiliului consultativ de specialitate inspectorul de specialitate întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în specialitate.5. Comisia de coordonare a lucrărilor în vederea obţinerii gradatiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examinează, stabileşte lista candidaţilor în ordinea punctajului acordat şi o afişează la I.S.J./Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (I.S.M.B.)6. Cadrele didactice au drept de contestaţie la I.S.J./I.S.M.B., în conformitate cu graficul din anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Contestaţiile se rezolva de o comisie de soluţionare a contestaţiilor, condusă de inspectorul şcolar general, iar rezultatul rămâne definitiv.7. După rezolvarea contestaţiilor consiliul de administraţie al I.S.J./I.S.M.B. primeşte lista candidaţilor pe care îi discuta.8. Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi stabilirea ponderii pe diferite specialităţi şi unităţi de învăţământ aparţin inspectorului şcolar general.9. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înaintează lista candidaţilor admişi, după rezolvarea contestaţiilor, la Direcţia generală pentru evaluare, prognoze şi dezvoltare din M.E.C., pentru emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetării.10. Lista transmisă la M.E.C. cu adresa de inaintare conţine:a) numărul total şi modul de calcul al numărului de gradatii acordate la nivelul judeţului;b) avizul liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale din învăţământ recunoscute la nivel naţional, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observator;c) tabelul nominal cu candidaţii admişi, conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie.
 + 
Articolul 11Direcţia generală pentru evaluare, prognoze şi dezvoltare din M.E.C. verifica încadrarea în numărul de locuri şi corectitudinea aplicării procedurii şi elaborează ordinul ministrului educaţiei şi cercetării pentru acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice de pe listele primite de la inspectoratele şcolare.
 + 
Articolul 12(1) Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării) depun dosarele pentru gradatia de merit la M.E.C.(2) Dosarul cuprinde:a) raportul de autoevaluare;b) avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.(3) Raportul de autoevaluare include doua componente:a) activitatea în funcţia didactica şi de conducere la nivelul unităţii de învăţământ unde a funcţionat, dacă este cazul;b) activitatea în funcţia de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct, director C.C.D., de la data numirii în funcţie.(4) Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării) vor fi incluşi în listele inspectoratelor şcolare, înaintate la M.E.C.(5) Numărul gradatiilor de merit pentru inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării) face parte din numărul total de gradatii de merit aprobate judeţului/municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 13Pentru evaluarea raportului de autoevaluare a inspectorului şcolar general, a inspectorului şcolar general adjunct şi a directorului C.C.D. se vor avea în vedere următoarele criterii:a) contribuţia concretă pentru punerea în aplicare a documentelor manageriale elaborate, pentru creşterea calităţii procesului de învăţământ în unităţile şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti (10 puncte);b) rezultatele obţinute în recrutarea, selecţia şi pregătirea în timp optim a resurselor umane, din unităţile de învăţământ ale judeţului/municipiului Bucureşti (10 puncte);c) eficienta activităţii personalului didactic şi nedidactic care lucrează în subordine (8 puncte);d) rezultatele obţinute în ameliorarea şi modernizarea bazei materiale din teritoriu, precum şi operationalizarea deciziilor luate în identificarea de noi resurse materiale pentru unităţile de învăţământ din reţeaua şcolară (8 puncte);e) rezultatele obţinute în restructurarea reţelei şcolare (8 puncte);f) rezultatele obţinute în proiectarea, organizarea, monitorizarea şi evaluarea activităţii de formare a personalului didactic auxiliar, realizate la nivelul judeţului (8 puncte);g) modul concret de coordonare şi implicare în relaţiile comunitare şi de parteneriat social (8 puncte);h) activităţi concrete cu relevanta managerială, didactica şi ştiinţifică realizate în afară fisei postului, cu referire la domeniul învăţământului (10 puncte);i) realizarea performantelor scontate, pe fondul iniţiativelor şi al creativitatii probate în activităţile solicitate de M.E.C. (10 puncte);j) rezultatele diferitelor evaluări realizate de M.E.C. la nivelul inspectoratului şcolar (10 puncte);k) realizarea unei comunicări operative şi eficiente între M.E.C. şi şcolile din teritoriu, precum şi în sens invers, cu relevanta în progresul şi randamentul şcolar, în perfecţionarea procesului de învăţământ pe plan local şi naţional (10 puncte).
 + 
Anexa 1––-la metodologie–––––GRAFICULdesfăşurării concursului pentru acordarea gradatiilor de merit – sesiunea 200320 ianuarie-17 februarie 2003: depunerea dosarelor la registratura I.S.J.;18 februarie-5 martie 2003: verificarea dosarelor de către inspectorii de specialitate;18 februarie-5 martie 2003: verificarea dosarelor de către reprezentanţii federaţiilor sindicale şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul de specialitate;6 martie 2003: Consiliul de administraţie al I.S.J. va valida dosarele propuse şi va întocmi tabelul nominal final;7 martie 2003: afişarea listei la avizierul I.S.J.;10 martie-11 martie 2003: depunerea contestaţiilor;12 martie 2003: rezolvarea contestaţiilor şi validarea rezultatului concursului;20 martie 2003: înaintarea la M.E.C., în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării, a tabelului nominal cu personalul didactic, de îndrumare şi control şi de conducere reuşit la concurs.
 + 
Anexa 2    ––-la metodologie–––––                     TABEL NOMINAL                  cu candidaţii admişi

               
  Nr. crt. Numele şi prenumele Funcţia Specialitatea Vechimea în învăţământ Unitatea de învăţământ Punctajul obţinut
             

NOTĂ:În cazul personalului didactic de îndrumare şi control, în rubrica "Unitatea de învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ unde are obligaţia de predare.Adeverintele emise de unităţile de învăţământ respective se vor anexa la lista transmisă.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x