METODOLOGIE din 30 septembrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 7 octombrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DERECTIFICARE 81 26/08/2019
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 81 26/08/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUDECIZIE 121 13/09/2012
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 30/09/2011
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DERECTIFICARE 81 26/08/2019
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 81 26/08/2019





Notă
Conținută de HOTĂRÂREA ARBITRALĂ din 30 septembrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 7 octombrie 2011.
1.Utilizatorii de opere muzicale în scop ambiental au obligația ca, înaintea oricărei utilizări de opere muzicale, să obțină din partea UCMR – ADA autorizația licență neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale și să plătească remunerații potrivit tabelului din prezenta metodologie, indiferent de durata efectivă a utilizării.2.În sensul prezentei metodologii, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)comunicare publică a operelor muzicale în scop ambiental – comunicarea uneia sau mai multor opere muzicale făcută într-un loc deschis publicului ori în orice loc în care se adună sau are acces, concomitent ori succesiv, un număr de persoane care depășește cercul normal al unei familii și al cunoștințelor acesteia, indiferent de modalitatea realizării comunicării și de mijloacele tehnice folosite, cu scopul de a crea ambianța pentru desfășurarea oricărei alte activități ce nu necesită în mod indispensabil utilizarea operelor muzicale;b)utilizator de opere muzicale în scop ambiental – orice persoană juridică sau fizică autorizată, care deține ori folosește cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere, împrumut etc.) spații, închise ori deschise, în care sunt instalate sau deținute aparate și orice alte mijloace tehnice ori electronice cum ar fi: televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic, CD-player, instalații de amplificare și orice alte aparate ce permit recepția, redarea sau difuzarea sunetelor sau imaginilor însoțite de sunet.3.În situația închirierii, subînchirierii sau a oricărui alt mod de transmitere a folosinței parțiale a unui spațiu în care are loc comunicarea publică a operelor muzicale, deținătorii, cu orice titlu, persoane juridice ori fizice ce utilizează acele părți din spațiu vor plăti, potrivit spațiului utilizat, remunerații în conformitate cu prezenta metodologie.4.Plata remunerațiilor datorate de utilizatori se efectuează lunar. Termenul-limită de plată este data de 15 a lunii pentru care se face plata. La remunerațiile prevăzute de prezenta metodologie se adaugă cota legală de TVA.5.Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalități de 0,5%/zi de întârziere.6.Pentru perioada pentru care utilizatorul nu a încheiat autorizație licență neexclusivă cu UCMR-ADA, acesta are obligația de a plăti UCMR-ADA o sumă egală cu triplul remunerațiilor ce ar fi fost legal datorate dacă ar fi încheiat autorizația licență neexclusivă.7.Organismele de gestiune colectivă pot monitoriza, prin reprezentanți împuterniciți în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spațiu de utilizare a muzicii în scop ambiental. Reprezentanții organismelor de gestiune colectivă pot utiliza echipamente de înregistrare audio și/sau video portabile în spațiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop ambiental.8.Utilizatorii menționați la pct. 1 din tabel au obligația de a comunică UCMR – ADA certificatele de clasificare a unităților de cazare deținute.9.Utilizatorii au obligația de a comunică UCMR – ADA, în termen de 10 zile de la solicitare, copii ale planurilor cadastrale ale spatiilor pe care le dețin cu orice titlu sau, în absența acestora, copii ale actelor prin care au dobândit proprietatea ori folosința spațiilor (contract de vânzare-cumpărare, donație, contract de închiriere, comodat etc.) și de a comunică orice alte documente și/sau informații solicitate în baza art. 130 lit. h) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare.10.În cazul în care un utilizator urmează să înceteze utilizarea operelor muzicale, acesta este obligat să transmită la sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, înainte de data încetării utilizării operelor muzicale, o notificare scrisă cuprinzând: denumirea și sediul utilizatorului, numărul și data autorizației încheiate cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completă a locației unde încetează utilizarea și data la care va înceta utilizarea. În absența unei astfel de notificări scrise, comunicate către sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datorează în continuare remunerațiile prevăzute de prezenta metodologie, conform autorizației licență neexclusivă, fără a putea invoca o eventuală încetare a utilizării operelor muzicale.11.Remunerațiile forfetare se pot modifica anual, potrivit art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, pe baza indicelui de inflație stabilit la nivel național. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în 5 zile de la data depunerii, și intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.12.Pentru alte modalități de utilizare pentru care remunerațiile nu sunt cuprinse în tabele, organismul de gestiune colectivă poate încheia prin negociere autorizații licență neexclusivă cu utilizatorii.13.În situația în care un utilizator deține sau folosește mai multe spații, remunerația se datorează distinct pentru fiecare spațiu în parte.14.Prezenta metodologie intră în vigoare la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică tuturor utilizatorilor de opere muzicale în scop ambiental. + 
TABELRemunerații datorate pentru comunicareapublică a operelor muzicale în scop ambiental*)

1. Unități de cazare Structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare Clasificare – stele/margarete – Remunerație/cameră/lună
1.A Hoteluri, hoteluri aparta- ment, moteluri, hosteluri, vile turistice,bungalow-uri,cabane turistice, sate de vacanță, campinguri, popa- suri turistice, căsuțe tip camping, apartamente sau camere de închiriat, struc- turi de primire cu funcțiunide cazare pe pontoane plutitoare, nave fluviale și maritime, pensiuni turisticeși pensiuni agroturistice a. până la 2 stele/margarete 1 leu
b. 3 stele/margarete 1,5 lei
c. 4 stele/margarete 2 lei
d. 5 stele/margarete 2,5 lei
2. Unități de alimentație publică din orașe și stațiuni turistice**) Tipul de unități de alimentație Suprafața (mp) Remunerație/lună
2.A Restaurante, terase, baruri,birturi, berării, fast-food,pizzerii etc. a. până la 50 60 lei
b. 51-100 80 lei
c. 101-200 100 lei
d. 201-300 135 lei
e. 301-400 150 lei
f. 401-500 200 lei
g. Peste 500 200 lei + 40 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/ suplimentară
2.B Restaurante, terase, baruri,birturi, berării, fast-food,pizzerii etc. în care comu- nicarea publică a operelor muzicale se face prin pres- tații ale artiștilor inter- preți sau formații de artiști a. Până la 50 60 lei
b. 51-100 80 lei
c. 101-200 100 lei
d. 201-300 135 lei
e. 301-400 150 lei
f. 401-500 200 lei
g. Peste 500 200 lei + 40 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/ suplimentară
2.C Săli de nunți, petreceri, baluri și alte evenimente deținute cu orice titlu 300 lei/eveniment
3. Unități de alimentație publică din comune și sate**) 3.A Restaurante, terase, baruri,birturi, berării, fast-food,pizzerii etc. a. până la 100 60 lei
b. 101-200 150 lei
c. 201-300 200 lei
d. 301-400 250 lei
3. Peste 400 250 lei plus 30 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/suplimentară
3.B Săli de nunți, petreceri, baluri și alte evenimente deținute cu orice titlu 100 lei/eveniment
4. Unități comerciale sau de prestări cu activitate continuă**), ***) Tipul unității Suprafața (mp) Remunerație/lună
4.A Magazine de orice tip, mall,supermarket, hipermarket, galerii comerciale etc. a. până la 100 70 lei
b. 101-200 90 lei
c. 201-300 120 lei
d. 301-400 140 lei
e. 401-500 160 lei
f. 501-600 200 lei
g. 601-700 230 lei
h. 701-800 260 lei
i. 801-900 280 lei
j. 901-1.000 300 lei
k. 1.001-2.000 500 lei
l. 2.001-3.000 700 lei
m. 3.001-4.000 1.000 lei
n. 4.001-5.000 1.200 lei
o. 5.001-6.000 1.400 lei
p. Peste 6.000 1.400 lei la care se adaugă 150 lei pentru fiecare tranșă de până la 1.000 mp ce depășește suprafața de bază de 6.000 mp
5.Unități comercialesau de prestări cu activitate continuă cu suprafețe mai mici de 200 mp situate în comune șisate**),***) 5.A Magazine de orice tip cu suprafața mai mică de 200 mp a. până la 50 35 lei
b. 51-100 50 lei
c. 101-200 70 lei
6. Agrement, centre medicale, birouri 6.A Săli de jocuri de noroc a. Până la 50 200 lei
b. 51-100 300 lei
c. 101-200 400 lei
d. 201-300 500 lei
e. 301-400 600 lei
f. Peste 400 600 lei plus 100 lei pen- tru fiecare tranșă de pânăla 100 mp/suplimentară
6.B Cazinouri a. Până la 200 1.000 lei
b. Peste 200 1.700 lei
6.C Săli de internet a. Până la 50 50 lei
b. Între 51 și 100 70 lei
c. Peste 100 70 lei plus 50 lei pentru fiecare tranșă de până la 100 mp/suplimentară
6.D Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc. a. Până la 100 70 lei
b. 101-200 100 lei
c. 201-300 150 lei
d. Peste 300 150 lei plus 50 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/suplimentară
6.E Patinoare și piscine a. Până la 200 50 lei
b. Peste 200 100 lei
6.F Parcuri de distracție, orășele și sate de vacanță a. Până la 100 50 lei
b. 101-200 80 lei
c. 201-500 150 lei
d. Peste 500 150 lei plus 70 lei pentrufiecare tranșă de până la 200 mp/suplimentară
6.G Școli de dans a. Până la 100 100 lei
b. 101-200 150 lei
c. Peste 200 150 lei plus 70 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/suplimentară
6.H Săli de gimnastică aerobică,fitness, culturism și alte asemenea a. Până la 200 100 lei
b. Între 201 și 400 150 lei
c. Peste 400 150 lei plus 40 lei pentrufiecare tranșă de până la 100 mp/suplimentară
6.I Locuri de joacă pentru copii a. Până la 50 20 lei
b. 51-100 30 lei
c. 101-300 40 lei
d. 301-400 50 lei
e. 401-500 60 lei
f. Peste 500 60 lei plus 15 lei pentru fiecare tranșă de până la 200 mp/suplimentară
6.J Muzee 50 lei
6.K Birouri sau centre administrative 25 lei
6.L Centre sau cabinete medicale ori de tratament 50 lei
  Tipul evenimentului Remunerație/eveniment
7. Evenimente ocazionale 7.A Petreceri organizate cu ocazia unor colocvii, simpozioane, congrese, vernisaje, lansări de carte sau discuri, reuniuni profesionale și alte asemenea 150 lei
7.B Petreceri organizate de persoane juridice pentru salariați în alte spații decât cele prevăzute la pct. 2.C și 3.B 50 lei
7.C Nunți, botezuri în alte spații decât cele de la pct. 2.C și 3.B 60 lei
7.D Parade de modă, concursuri de frumusețe 400 lei
8. Târguri și expoziții Tipul unității Suprafața (mp) Remunerație/zi
8.A Târguri sau expoziții în spații acoperite a. Până la 200 100 lei
b. 201-500 200 lei
c. 501-1.500 400 lei
d. 1.501-2.500 700 lei
e. 2.501-3.500 1.000 lei
f. 3.501-4.500 1.500 lei
g. Peste 4.500 1.500 lei plus 500 lei pentru fiecare tranșă de până la 1.000 mp/ suplimentară
8.B Târguri sau expoziții în spații descoperite a. Până la 500 70 lei
b. 501-1.000 130 lei
c. 1.001-2.000 200 lei
d. 2.001-3.500 300 lei
e. Peste 3.500 300 lei plus 70 lei pentrufiecare tranșă de până la 1.000 mp/suplimentară
  8.C Târguri mobile (cort) a. Până la 200 30 lei
b. 201-400 50 lei
c. Peste 400 50 lei plus 30 lei pentru fiecare tranșă de până la 200 mp/suplimentară
8.D Târguri, iarmaroace sau talciocuri în aer liber a. Până la 200 20 lei
b. Între 201 și 500 40 lei
c. Peste 500 40 lei plus 30 lei pentru fiecare tranșă de până la 500 mp/suplimentară
8.E Expoziții de artă, știință, carte și alte asemenea a. Până la 200 30 lei
b. Peste 200 50 lei
9. Standuri mobile cu activitatepermanentă Tipul standului Remunerație/lună/stand sau magazin mobil
9.A Magazine (standuri) mobile 20 lei
9.B Standuri în piețe, târguri sau alte locuri publice 15 lei
10. Transporturi terestre sau maritime de pasageri Mijloc de transport Remunerație/mijloc de transport/lună
10.A Autobuze, troleibuze, tramvaie 25 lei
10.B Microbuze 30 lei
10.C Taxiuri 15 lei
10.D Autocare de transport intern și internațional 60 lei
10.E Vehicule de agrement (trenulețe, remorci, platforme, atelaje) 80 lei
10.F Autoturisme închiriate (rent a car) 50 lei
10.G Trenuri de pasageri cu trafic intern 100 lei
10.H Vagoane-restaurant sau bar 100 lei
10.I Ambarcațiuni de agrement pe lacuri/râuri 60 lei
10.J Ambarcațiuni de agrement fluviale și maritime 100 lei
10.K Ambarcațiuni de transport pasageri 60 lei
10.L Telegondole, telecabine etc. 20 lei
10.M Ascensoare 10 lei
11. Transporturi aeriene de pasageri****) Mijloc de transport Remunerație/ lună/aeronavă
11.A Aeronave de orice tip 200 lei
12. Spații de așteptare Spații de așteptare situate în: Remunerație/spațiu de așteptare/lună
12.A Aeroporturi cu trafic internațional 200 lei
12.B Aeroporturi cu trafic intern 100 lei
12.C Gări 60 lei
12.D Autogări 50 lei
12.E Stații de metrou, tramvai sau troleibuz 20 lei
13. Parcări Capacitate Suprafața(mp) Remunerație/lună
13.A   a. Până la 500 50 lei
13.B   b. 501-1.000 100 lei
13.C 101-200 de locuri c. 1.001-2.000 130 lei
13.D 201-450 de locuri d. 2.001-3.000 160 lei
13.E 451-500 de locuri e. 3.001-5.000 200 lei
13.F Peste 500 de locuri f. Peste 5.000 200 lei plus 50 lei pentrufiecare tranșă de până la 1.000 mp/suplimentară
14. Parcuri, piețe, piațete, intersec- ții, plaje, ștranduri, pârtii pentru schi Tipul utilizării Remunerație/difuzor/lună
14.A Comunicarea publică a operelor muzicale prin difuzoare sau prin orologii (fără interpreți), instalate în parcuri, grădini, piețe, piațete, intersecții, plaje, ștranduri, pârtii (nu includeși remunerația pentru manifestări artistice) 50 lei
15. Call center Tipul utilizării Remunerație/lună/linie telefonică
15.A Call center – apel în așteptare 300 lei
16. Stadioane și săli de sport Modul de utilizare Remunerație/eveniment
16.A Muzică ambientală (fără interpreți) în timpul evenimentelor sportive desfășurate pe stadioane 200 lei
16.B Muzică ambientală (fără interpreți) în timpul evenimentelor sportive în săli de sport 100 lei

(la 20-11-2012,
Tabelul cu remunerații a fost modificat de DECIZIA nr. 121A din 13 septembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 780 din 20 noiembrie 2012
)
Notă *) Remunerațiile nu conțin TVA.Notă **) La determinarea remunerației datorate de utilizatori în funcție de suprafață vor fi luate în considerare toate spațiile, inclusiv ringurile de dans (bar, terasă, club etc.). Dacă același spațiu este utilizat pentru mai multe activități, remunerațiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plăti pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spațiu dotat cu casă de marcat și/sau vânzător.Notă ***) Se consideră utilizare pentru proba tehnică de suporturi sau aparate utilizarea operelor muzicale în prezența clientului care a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vânzare și supus testării la standuri special amenajate. Nu reprezintă probă tehnică, ci utilizare în scop ambiental a operelor muzicale menținerea în stare de funcționare a unuia sau mai multor aparate în incinta unității comerciale ori în afara acesteia.Notă ****) La transportul de pasageri aerian remunerațiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursă. Se consideră utilizator în cadrul activității de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a cărui marcă sau denumire se exercită activitatea, pentru toate autoturismele care sunt inscripționate cu marca ori denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborări cu persoane fizice autorizate sau alte terțe persoane.Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Completul de arbitraj:
Uliescu Marilena
David Alice Mihaela
Nițu Ion
Știolică Florin
Ionescu Mircea Felix Melinești
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x