METODOLOGIE din 30 decembrie 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 31 din 1 februarie 1994
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 63 26/05/2000
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 472 17/06/1996
ActulCOMPLETAT DEHG 472 17/06/1996
ActulMODIFICAT DEHG 472 17/06/1996
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LAHG 729 10/11/1992
CAP. 1REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992
CAP. 2REFERIRE LAHG 729 10/11/1992 ART. 6
CAP. 2REFERIRE LAHG 729 10/11/1992 ART. 9
CAP. 2REFERIRE LAHG 729 10/11/1992 ART. 12
CAP. 2REFERIRE LAHG 729 10/11/1992 ART. 14
CAP. 2REFERIRE LAHG 729 10/11/1992 ANEXA 2
CAP. 2REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ART. 9
CAP. 2REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ART. 14
CAP. 2REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ART. 16
CAP. 2REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ART. 54
CAP. 2REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 68 15/07/1992 ART. 16
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 63 26/05/2000
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 472 17/06/1996
ActulCOMPLETAT DEHG 472 17/06/1996
ActulMODIFICAT DEHG 472 17/06/1996
ActulAPROBAT DEHG 758 30/12/1993
ActulCONTINUT DEHG 758 30/12/1993

privind intocmirea şi eliberarea cartilor de alegator



 + 
Capitolul 1Listele electorale permanenteA. Intocmirea listelor electorale permanente1. Listele electorale permanente cuprind toţi cetatenii români cu drept de vot, care domiciliaza în localitatea pentru care se intocmesc listele.Cetatenii români cu domiciliul în strainatate pot fi inscrisi, la cererea lor, în listele electorale permanente ale localităţii în care s-au nascut sau în care au avut ultimul domiciliu în tara. Cererea se poate depune fie la misiunea diplomatica a României în statul în care domiciliaza solicitantul, care o va trimite, de îndată, consiliului local indicat în cerere, fie direct la consiliul local.Cetatenii prevăzuţi la alineatul precedent vor fi trecuti intr-o lista electorala permanenta separata, indiferent de domiciliu, la sfirsitul registrului, având urmatoarea titulatura: "Lista cetatenilor români cu drept de vot, domiciliati în strainatate".2. Listele electorale permanente se intocmesc de primar şi se semneaza de acesta şi de secretarul consiliului local.În scopul întocmirii listelor electorale permanente, Ministerul de Interne, cu sprijinul Comisiei Naţionale de Informatica, va pune la dispoziţia primarilor datele privind cetatenii cu drept de vot. În măsura în care listarea se poate realiza pe calculator, Ministerul de Interne împreună cu Comisia Naţionala de Informatica vor pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente, potrivit modelului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.3. Listele electorale permanente se intocmesc pe localităţi, în ordinea numarului imobilelor. La comune listele se intocmesc pe sate, iar la oraşe, municipii şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestora, pe străzi.4. Listele electorale se intocmesc potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.La intocmirea listei, se vor completa numai primele 4 rubrici, şi anume: "Numărul curent", "Numele şi prenumele alegătorului" , "Domiciliu" , "Data şi locul nasterii".Urmatoarele rubrici se vor completa prin grija primarului, cu ocazia eliberarii cartii de alegator, respectiv a duplicatului acesteia.Pe prima pagina a listei se va scrie, în partea din stinga sus, urmatoarele: România, judeţul ……………….., comuna, orasul sau municipiul, după caz …………………, strada ………………….; (în cazul comunelor, satul ……………..), iar în partea din dreapta sus: Circumscripţia electorala nr. ……………..(după care se trece denumirea judeţului. Spre exemplu, nr. 1 Alba).5. Listele electorale permanente se intocmesc în doua exemplare oficiale, care se păstrează în doua registre speciale, cu file detasabile, din care unul, de către secretarul consiliului local şi celalalt, de către judecatoria în a carei raza teritoriala se afla localitatea pentru care au fost intocmite.După trimiterea la judecatorie a exemplarului registrului continind listele permanente, primarul are obligaţia sa comunice acesteia, de îndată, orice modificare facuta în lista.Registrul în care se păstrează listele permanente va fi pus la dispoziţia primarului prin grija prefecturii. Registrul va fi confectionat din carton, suficient de gros şi de rezistent, pentru a permite utilizarea lui frecventa, şi va fi astfel dimensionat incit să permită protejarea listelor.Registrul va fi dotat cu un mecanism care să permită detasarea şi inlocuirea cu usurinta a filelor, atunci când aceasta operaţiune se impune.Pe coperta registrului se va inscrie, în stinga sus: România, judeţul ……………….., comuna (orasul, municipiul, sectorul)……………….., iar în dreapta sus: Circumscripţia electorala nr…………..(şi se adauga denumirea judeţului), volumul nr……………6. Înscrierea în lista electorala permanenta este obligatorie.Un alegator nu poate fi inscris decit intr-o singura lista electorala permanenta.B. Actualizarea listelor electorale permanente7. Completarea listelor electorale permanente cu noi alegatori sau orice menţiuni, inclusiv cele referitoare la cartile de alegator, se va face numai cu cerneala sau pasta albastra sau neagra, cu litere cursive, scrise citet. Nu se va folosi creionul.8. Listele electorale permanente intocmite potrivit listei "A" se actualizeaza, anual, de către primar, în luna ianuarie, precum şi în termen de cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votării.Actualizarea consta în operaţiunea de inscriere în lista a persoanelor care au implinit sau implinesc vârsta de 18 ani până în luna ianuarie sau până în ziua alegerilor inclusiv.9. Radierea din listele electorale permanente a unor persoane se face în urmatoarele situaţii:a) în caz de deces, pe baza comunicarii serviciului public local unde s-a înregistrat decesul. Comunicarea se face în termen de 24 de ore;b) în cazul persoanelor care şi-au pierdut cetatenia română, pe baza comunicarii Ministerului Justiţiei;c) în cazul persoanelor care au pierdut drepturile electorale, pe baza comunicarii facute din oficiu de către instanţa de judecată.Radierea consta în bararea pozitiei respective cu o linie orizontala şi se efectueaza cu pasta sau cerneala albastra şi nu conduce la schimbarea numarului curent. La rubrica "Menţiuni" se va trece motivul radierii şi numărul actului constatator, astfel: "decedat, certificat nr…………/1993".Reinscrierea în listele electorale a persoanelor prevăzute la lit. c) se face la cerere, în temeiul actului prin care se dovedeste încetarea situaţiei care a impus radierea. Reinscrierea se va face conform pct. 53 alin. 2.Persoanele care îşi schimba domiciliul dintr-o localitate în alta sau, în cadrul aceleiasi localităţi, dintr-un imobil în altul, precum şi persoanele care îşi stabilesc pentru prima data domiciliul în România vor fi inscrise în listele electorale permanente pe baza datelor comunicate de autoritatea competentă să efectueze menţiunea de schimbare sau de stabilire a domiciliului.În cazul persoanelor care îşi schimba domiciliul dintr-o localitate în alta, comunicarea prevăzută la alineatul precedent se face şi primarului localităţii din care se schimba domiciliul, în vederea radierii din lista a persoanei în cauza.În cazul persoanelor care îşi schimba domiciliul în cadrul aceleiasi localităţi, atit radierea, cit şi înscrierea în lista se va face în baza aceleiasi comunicari.Comunicarile prevăzute la lit. a), b şi c) vor contine elementele necesare identificarii persoanei respective în lista electorala permanenta: numele, prenumele, data şi locul nasterii, ultimul domiciliu înainte de producerea evenimentului.Situaţiile prevăzute la alin. 4-6 vor fi comunicate pe formularul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1.10. Primarii asigura tinerea la zi a listelor electorale permanente, stabilind un circuit logic şi o evidenta stricta a tuturor comunicarilor privitoare la acestea.Evidenta comunicarilor şi a oricăror corespondente privitoare la listele electorale permanente se tine într-un registru special de intrare-iesire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care se păstrează de către secretarul consiliului local.Primarii vor asigura pastrarea registrelor continind listele electorale permanente în fisete metalice sau dulapuri asigurate cu chei, protejându-le împotriva distrugerilor sau deteriorarilor.11. Primarii şi secretarii consiliilor locale sunt direct raspunzatori de integritatea registrelor şi a listelor electorale permanente.12. Comunicarile privitoare la persoanele cuprinse în listele electorale permanente se păstrează de secretarul consiliului în dosare speciale, împreună cu registrul continind listele electorale şi cu celelalte registre de evidenta prevăzute în prezenta metodologie.C. Verificarea inscrierilor în listele electorale13. Alegatorii au dreptul sa verifice înscrierea în listele electorale.În acest scop, după intocmirea listelor electorale permanente, primarii vor lua măsuri pentru incunostintarea populatiei cu privire la incheierea acestei acţiuni, anuntind, totodata, locul şi perioadele de timp în care acestea pot fi verificate.Omisiunile, inscrierile gresite, precum şi orice erori din liste se solutioneaza potrivit prevederilor art. 12 din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor şi Senatului.14. Dacă intimpinarea a fost admisa, se va proceda la efectuarea modificarilor necesare sau se va proceda potrivit pct. 53 alin. 2, barindu-se pozitia initiala. Dacă s-a eliberat deja cartea de alegator, se va proceda la intocmirea şi eliberarea unei noi cărţi, potrivit prevederilor Legii nr. 68/1992, Hotărârii Guvernului nr. 729/1992 şi prezentei metodologii.Modificările operate în liste se comunică de îndată organului Ministerului de Interne, în cazul în care listele au fost puse la dispoziţia primarului potrivit prevederilor pct. 2 alin. 2.Neconcordantele constatate de primar în listele electorale permanente, puse la dispoziţia acestuia în condiţiile pct. 2 alin. 2, se aduc la cunoştinţa organelor de politie pe formularul prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
 + 
Capitolul 2Cartile de alegatorA. Dispozitii generale15. Cartile de alegator constituie documentul de baza caruia se exercită dreptul de vot. Ele se intocmesc şi se elibereaza tuturor alegatorilor inscrisi în listele electorale permanente ale localităţii în care domiciliaza.16. Cartile de alegator sunt permanente. Ele sunt valabile pentru toate consultarile electorale cu caracter naţional, potrivit numarului de scrutin prevăzut în cuprinsul lor.Numărul fiecarui scrutin din cartea de alegator se stabileste şi se aduce la cunoştinţa publică de către Guvern, o dată cu data alegerilor. Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare este obligat, potrivit art. 54 alin. (9) din Legea nr. 68/1992, să aplice stampila cu menţiunea „Votat” în locul corespunzător numarului de scrutin stabilit de Guvern.17. Potrivit art. 14 din Legea nr. 68/1992, exercitarea dreptului de vot se face pe baza cartii de alegator, cu excepţia cetatenilor români aflati în strainatate, care pot vota şi fără carte de alegator.18. Un alegator nu poate primi decit o singura carte de alegator.Cartea de alegator se păstrează şi se foloseşte numai de către titular, fiind netransmisibila.B. Tipărirea şi difuzarea cartilor de alegator19. Tipărirea cartilor de alegator, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Legea nr. 68/1992, se face centralizat, prin grija Ministerului Culturii. Lansarea comenzii şi efectuarea plăţilor revin compartimentului de specialitate al Secretariatului General al Guvernului.20. Departamentul pentru Administratie Publică Locala va organiza actiunea de difuzare a cartilor de alegator la prefectura, pe baza unui grafic întocmit împreună cu unitatea care executa lucrarile de tiparire.Pentru ridicarea formularelor cartilor de alegator, prefectii vor asigura mijloacele de transport adecvate, care se vor prezenta la data şi locul stabilite prin grafic.Cartile de alegator vor fi ridicate de un delegat al prefectului, având imputernicire speciala în acest scop.Numărul de exemplare pentru fiecare judet se va stabili de Departamentul pentru Administratie Publică Locala, cu consultarea prefectilor, avindu-se în vedere numărul total al alegatorilor inscrisi în listele electorale permanente din localităţile judeţului.21. Prefectii vor asigura depozitarea în condiţii corespunzătoare a cartilor de alegator, până la distribuirea acestora către primari.Distribuirea cartilor de alegator către primari, în vederea completarii şi eliberarii lor, se asigura de prefectura, care va pune la dispoziţie mijloacele de transport necesare.Predarea-primirea cartilor de alegator se face la sediul fiecarui consiliu local, pe baza unui grafic întocmit de prefect.Se vor preda atitea exemplare citi alegatori sunt inscrisi în listele electorale permanente ale localităţii, cu un plus de 5-10%.22. Predarea cartilor de alegator de la tipografie către prefect sau delegatul acestuia se va face pe bază de proces-verbal, care se incheie în doua exemplare.La predarea cartilor de alegator către primar se va incheia proces-verbal prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.23. Primarii vor asigura pastrarea în condiţii de securitate a cartilor de alegator care le-au fost predate de către prefect.24. Cartile de alegator nerepartizate pe localităţi se păstrează de către directorul general de prefectura şi se elibereaza primarilor la cerere, în functie de necesităţi.Cu ocazia fiecarei operaţiuni de predare-primire a cartilor de alegator se va incheia proces-verbal prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.Directorul general de prefectura raspunde de buna pastrare şi gestionare a cartilor de alegator nerepartizate pe localităţi, asigurind evidenta stricta a acestora.C. Intocmirea cartilor de alegator25. Cartea de alegator se întocmeşte de către primarul localităţii unde alegatorul îşi are domiciliul. La municipiul Bucureşti, cartile de alegator se intocmesc şi se elibereaza de către primarii sectoarelor.Pentru intocmirea cartii de alegator se va folosi cerneala sau pasta albastra sau neagra. Intocmirea cartii de alegator se face cu litere cursive, scrise citet.Nu se admit ştersături, taieturi sau prescurtari.26. Cartile de alegator completate greşit se anulează de către primar, aceasta operaţiune fiind consemnata într-un proces-verbal.27. În localităţile care au un numar mare de alegatori inscrisi în listele electorale permanente, primarul poate constitui comisii speciale pentru completarea cartilor de alegator.Comisiile speciale îşi vor desfăşura activitatea sub conducerea directa a primarului.28. Cartile de alegator se semneaza de primar.29. Fiecare carte de alegator va purta un numar care corespunde numarului de ordine din lista electorala permanenta.30. Intocmirea cartii de alegator se face prin completarea rubricilor conti- nute, astfel:– la rubrica "Eliberata de ……………." se va scrie "primarul comunei, orasului, municipiului ……………………*)", după caz, şi se va adauga judeţul, iar la municipiul Bucureşti "primarul sectorului ………………*) Bucureşti;– la rubrica "Semnatura şi locul stampilei" va semna primarul şi se va aplica stampila;– la rubrica "Pentru" se va scrie numele şi prenumele titularului;– la rubrica "Semnatura" va semna titularul cartii de alegator, la eliberarea acesteia conform art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992;– la rubrica "Domiciliul" se va scrie domiciliul complet al titularului. Domiciliul este cel consemnat în actul de identitate şi în lista electorala permanenta.Notă *) Se trece denumirea localităţii, respectiv numărul sectorului municipiului Bucureşti în care se întocmeşte cartea de alegator şi în care titularul îşi are domiciliul.D. Eliberarea cartilor de alegator31. Primarul raspunde de buna organizare a actiunii de eliberare a cartilor de alegator intocmite.Eliberarea cartii de alegator se poate face fie la sediul consiliului local, fie la domiciliul titularului.32. Cartile de alegator se elibereaza numai pe baza actului de identitate. Eliberarea se face numai titularului cartii, sub semnatura acestuia.33. La eliberarea cartii de alegator se va completa rubricile corespunzătoare din lista electorala permanenta : "Numărul şi seria actului de identitate" şi "Data eliberarii cartii de alegator".Titularul va semna la rubrica "Semnatura de primire".Completarea rubricilor menţionate la alin. 1, precum şi semnatura se vor face numai cu cerneala sau pasta neagra sau albastra.34. Eliberarea cartii de alegator se face, potrivit art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992, de către:a) primarul care a întocmit-o;b) primarul localităţii (sectorului municipiului Bucureşti) unde alegatorul îşi are reşedinţa. În acest scop, solicitantul cartii de alegator, care poate fi numai titularul acesteia, va adresa primarului localităţii de reşedinţa o cerere, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie. Cererea se înregistrează într-un registru special având conţinutul prevăzut în anexa nr. 5.Primarul din localitatea de reşedinţa, caruia i-a fost adresata cererea, va solicita primarului localităţii unde alegatorul îşi are domiciliul şi, în consecinţa, unde este trecut în lista electorala permanenta, trimiterea cartii de alegator. În adresa prin care se solicita trimiterea cartii de alegator, se vor menţiona toate datele din cererea adresata de titularul cartii sau, dacă este posibil, se va expedia chiar o copie a cererii.O dată cu trimiterea cartii de alegator, primarul localităţii de domiciliu va face menţiunile corespunzătoare în lista electorala permanenta.La eliberarea cartii de alegator, primarul localităţii de reşedinţa va asigura semnarea acesteia de către titular.Titularul cartii de alegator va semna în registrul special;c) biroul electoral al secţiei de votare din localitatea în care domiciliaza alegatorul, pentru cartile de alegator neridicate. În acest scop, cartile de alegator neridicate, nepredate sau netrimise în alte localităţi, potrivit prevederilor de la lit. b), se predau de către primar, cu 3 zile înainte de ziua alegerilor, biroului electoral al secţiei de votare.Predarea-primirea cartilor de alegator prevăzute la alineatul precedent se face pa baza de proces-verbal, semnat de primar şi de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, care va cuprinde numărul cartilor de alegator predate şi lista titularilor acestora, continind numele şi prenumele, domiciliul şi numărul cartii.Cartile de alegator nepredate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare se restituie, în termen de 5 zile de la data incheierii scrutinului, primarului, pe bază de proces-verbal, care va cuprinde elementele prevăzute la alineatul precedent.35. Domiciliul sau reşedinţa se dovedeste numai cu actul de identitate.36. După actualizarea listelor electorale permanente, potrivit art. 9 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 şi prezentei metodologii, intocmirea şi eliberarea cartilor de alegator pentru cetatenii care au implinit vârsta de 18 ani până în luna ianuarie sau care vor implini aceasta vârsta până în ziua alegerilor inclusiv se fac potrivit prevederilor prezentei metodologii.E. Eliberarea duplicatelor37. În cazul pierderii, distrugerii, deteriorării sau furtului cartii de alegator, se elibereaza un duplicat.Duplicatul se întocmeşte de către primarul localităţii de domiciliu.Eliberarea duplicatului se face pe baza cererii titularului, care se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 729/1992 şi se adreseaza primarului localităţii de domiciliu sau de reşedinţa. Cererea va contine şi declaratia titularului, data pe propria raspundere, cu privire la imprejurarile în care s-a produs fapta.Dacă cererea a fost adresata primarului localităţii de reşedinţa, acesta o va inregistra în registrul special prevăzut la pct. 34 alin. 1. lit. b) şi o va trimite de îndată primarului localităţii de domiciliu, în vederea întocmirii duplicatului. După intocmire acesta se trimite primarului localităţii de reşedinţa. Prevederile pct. 34 alin. 1 lit. b) se aplică în mod corespunzător.38. Eliberarea duplicatului se inscrie în lista electorala permanenta la numărul de ordine respectiv, iar titularul va semna de primirea acestuia.În cazul în care duplicatul se elibereaza de primarul localităţii de reşedinţa, acesta va comunică primarului localităţii de domiciliu data eliberarii duplicatului, în vederea efectuării menţiunii în lista electorala permanenta.39. Duplicatul cartii de alegator poarta acelasi numar cu originalul şi menţiunea "Duplicat", scrisa cu cerneala, cu majuscule sau imprimata cu ajutorul unei stampile.40. Cartea de alegator declarata pierduta, furata, distrusa sau deteriorata este nula de drept.Utilizarea unei astfel de cărţi de alegator se va pedepsi potrivit legii.41. Primarii vor comunică prefectului, trimestrial sau cu cel puţin 45 de zile inaintea unui scrutin, lista cartilor de alegator pierdute, furate, distruse sau deteriorate.42. Cu cel puţin 30 de zile inaintea fiecarui scrutin, prefectul va publică în Monitorul Oficial al României lista cartilor de alegator declarate nule de drept.F. Eliberarea unei noi cărţi de alegator43. În caz de schimbare a numelui, prenumelui sau domiciliului alegătorului, acestuia i se întocmeşte şi i se elibereaza o noua carte de alegator, potrivit noii pozitii din lista electorala permanenta.În acest scop, alegatorul aflat intr-o astfel de situaţie va solicita în scris primarului din localitatea de domiciliu sau, după caz, din localitatea de reşedinţa, eliberarea noii cărţi de alegator.Cererea adresata primarului localităţii de reşedinţa se înregistrează în registrul special prevăzut la pct. 34 alin. 1 lit. b) şi se trimite de îndată primarului localităţii de domiciliu, împreună cu vechea carte de alegator.Eliberarea noii cărţi de alegator se va face pe baza actului de identitate şi a vechii cărţi de alegator. Prevederile pct. 34 se aplică în mod corespunzător.Cartea de alegator eliberata anterior va fi anulata de primar, prin înscrierea pe aceasta, cu majuscule, a menţiunii "ANULAT", sub care se aplică semnatura şi stampila primarului.44. Primarul va face în lista electorala permanenta menţiunea cu privire la anularea cartii de alegator.Cartile de alegator anulate se distrug de către primar, anual, incheindu-se în acest scop un proces-verbal.45. Intocmirea şi eliberarea unei noi cărţi de alegator se înregistrează în lista electorala permanenta, ca operaţiune noua, iar la vechea pozitie se va menţiona "Schimbat nume, prenume, domiciliu", după caz, "Vezi pozitia nr…..".G. Evidenta cartilor de alegator46. Evidenta cartilor de alegator se asigura de secretarul consiliului local.47. În conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 729/ 1992, evidenta cartilor de alegator se tine prin listele electorale permanente ale fiecarei localităţi.48. În baza aceluiasi articol secretarul consiliului local este obligat sa ia masurile necesare pentru depozitarea, conservarea, securitatea şi tinerea unei evidente stricte a cartilor de alegator necompletate, precum şi a celor completate, dar neeliberate titularilor.49. La cererea primarului, secretarul consiliului local va prezenta situaţia gestionarii cartilor de alegator eliberate, precum şi a celor necompletate sau a celor care, desi au fost intocmite, nu au fost eliberate titularului.H. Alte dispozitii50. Intimpinarile şi contestaţiile privind intocmirea şi eliberarea cartilor de alegator se fac şi se solutioneaza potrivit prevederilor art. 12 din Legea nr. 68/1992.51. Primarul este obligat sa aduca la cunoştinţa alegatorilor, cu ocazia eliberarii cartilor de alegator, toate oblibaţiile ce le revin cu privire la pastrarea şi folosinţă acestora.52. În cazul decesului titularului cartii de alegator, aceasta va fi depusa, o dată cu actul de identitate, la compartimentul de specialitate al consiliului local al comunei sau al orasului la care se înregistrează decesul.În situaţia în care nu se poate depune cartea de alegator, indiferent de motiv, persoana care declara decesul şi careia i se elibereaza actul de deces va da o declaratie privitoare la cartea de alegator.Cartea de alegator sau, după caz, declaratia se trimite, împreună cu comunicarea referitoare la deces, primarului localităţii de domiciliu, în vederea declararii nulitatii cartii de alegator şi înştiinţării prefectului în vederea publicarii nulitatii, potrivit art. 9 alin. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.53. Cheltuielile privitoare la intocmirea listelor electorale permanente, actualizarea acestora, tipărirea, distribuirea la judete şi de la judete la primari a cartilor de alegator, precum şi la intocmirea şi eliberarea acestora se vor suporta din fondurile puse la dispoziţie din bugetul Secretariatului General al Guvernului, potrivit prevederilor art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 729/1992.Persoanele care se inscriu în listele electorale permanente după intocmirea acestora, indiferent de motiv (dobindirea sau redobindirea drepturilor electorale, schimbarea domiciliului, schimbarea numelui sau prenumelui etc.) se trec la sfirsitul registrului, în continuarea numarului de ordine, spre a se permite atribuirea de numar pentru cartea de alegator, precum şi în continuarea listei corespunzătoare strazii, respectiv satului de domiciliu. La înscrierea în lista strazii sau a satului se vor completa numai rubricile: "Numele şi prenumele alegătorului", "Domiciliul" şi "Data nasterii" şi se va face menţiunea "Vezi nr. de ordine ……".
 + 
Anexa 1
 + 
Anexa 2
 + 
Anexa 3
 + 
Anexa 4Cerere-tip pentru eliberarea cartii de alegatorde către primarul localităţii de reşedinţa (art.16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 68/1992)Domnule primar,Subsemnatul(a)………………., fiul(fiica) lui …………….şi al(a)…………….., nascut(a) la data de …………în (comuna, orasul) …….., judeţul …………, având domiciliul în localitatea ………., strada …… nr.., blocul…, scara…, etajul…, apartamentul…, judeţul (sectorul)………, şi reşedinţa în (localitatea)…………… strada ……. nr…, blocul…., scara…, etajul…, apartamentul….., judeţul(sectorul) ……………, posesor al B.I.*) seria……nr……, eliberat de ………., la data de…………….., va rog ca, în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 68/1992, sa solicitati primarului din localitatea de domiciliu mentionata mai sus cartea mea de alegator. După primirea cartii, va rog sa fiu anuntat(a) la reşedinţa indicată mai sus sau la telefonul nr……….., urmind a ma prezenta pentru eliberarea acesteia.Semnatura, Data ……………….––––––-Notă *) Dacă poseda un alt act de identitate dintre cele menţionate la art. 89 din Legea nr. 68/1992, se va menţiona acest act.
 + 
Anexa 5JUDETUL …………………..Municipiul, orasul, comuna …………………                            R E G I S T R U L                de evidenta a solicitantilor cartilor de alegator––––––––––––––––––––––––––-                                       Localita- Data Data Actul Semna-Nr. Data Numele tea din soli- eli- de iden- turacrt.inre- şi prenu- Rese- Obiectul care se citarii bera- titate de de    gis- mele soli- dinta cererii *) solicita cartii rii ––– pri-  trarii citantului solici- cartea de de ale- cartii Seria, mire                    tantului alegator gator de ale- nr.                                                          gator––––––––––––––––––––––––––- 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9––––––––––––––––––––––––––- 1. 2. 3.  .  .  .––––––––––––––––––––––––––-    *) Se va preciza, după caz: eliberare carte originala, eliberare duplicat,       eliberare carte noua.––––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x