METODOLOGIE din 3 iulie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 7 iulie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2843 23/08/2023
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 03/07/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.232 din 3 iulie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 7 iulie 2023.
 + 
Capitolul IElemente de context + 
Articolul 1(1)Sectorul spitalicesc din România se confruntă cu multiple probleme pornind de la o organizare complicată și disfuncțională, o arhitectură care nu se adaptează cerințelor actuale, la costuri mari, care au o eficiență redusă, la lipsa unui management profesional, la inexistența unor mecanisme de control al calității, la penuria și distribuirea inechitabilă a resurselor umane.(2)Sectorul spitalicesc din România se bazează pe o infrastructură concepută acum 50-60 de ani, când nevoia de servicii de sănătate era diferită de realitățile de astăzi. Una dintre problemele des întâlnite în rețeaua de spitale este fragmentarea – spitalele pavilionare, ceea ce creează dificultăți în ceea ce privește organizarea fluxurilor și transportul pacienților. Procentul de nevoi medicale nesatisfăcute se menține crescut în România. Există, de asemenea, diferențe privind accesul la servicii medicale în funcție de regiune, etnie, vârstă sau nivelul de venituri. Astfel, persoanele care locuiesc în mediul rural sau urbanul mic, cele din comunități marginalizate și cele cu nivel socioeconomic scăzut au acces redus la îngrijire medicală (State of Health 2019 – OECD). În plus, există un nivel redus de integrare între diferitele forme de asistență medicală, iar personalul medical este inegal distribuit între diferite zone ale țării, respectiv între mediul rural și cel urban. Dotarea cu echipamente necesare este încă departe de standardele din țările europene avansate și, deseori, distribuția teritorială și utilizarea echipamentelor medicale în unitățile publice nu răspund profilului stării de sănătate local și nici nevoilor de sănătate ale populației.(3)Prin acest tip de investiții se urmăresc cu predilecție o mai bună distribuție a infrastructurii de sănătate între regiuni și județe, creșterea accesului populației la servicii medicale de calitate, creșterea eficacității serviciilor medicale, precum și o mai bună adaptare a infrastructurii la noile cerințe tehnologice și de asigurare a unor circuite funcționale și eficiente.
 + 
Capitolul IICadrul legislativ general aplicabil + 
Articolul 2Cadrul legislativ general aplicabil este următorul:– Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrațiune și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize;– Regulamentul (UE) 2021/1.058 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 iunie 2021 privind Fondul european de dezvoltare regională și Fondul de coeziune;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România, aprobată prin Legea nr. 277/2021, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităților și instituțiilor din România în procesul de programare și negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 și a cadrului instituțional de coordonare, gestionare și control al acestor fonduri, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023;– Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;– Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;– Ordinul ministrului sănătății nr. 1.408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcție de competență;– Ordinul ministrului sănătății nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei și a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcție de competență, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor, republicată, cu modificările ulterioare;– Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 16/2023 pentru aprobarea reglementării tehnice „Metodologie de calcul al performanței energetice a clădirilor, indicativ Mc 001-2022“;– Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;– Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale.
 + 
Capitolul IIIModalitatea de evaluare a solicitărilor în vederea obținerii avizului de oportunitate + 
Articolul 3Pentru obținerea avizului de oportunitate al Ministerului Sănătății în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale, solicitanții transmit în format electronic la adresa de e-mail aviz.proiecte@ms.ro următoarele documente:a)Solicitare pentru obținerea avizului de oportunitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;b)Declarație privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupției și dublei finanțări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie;c)Declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;d)Declarație de eligibilitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;e)Declarație de angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie;f)Studiu de fezabilitate/PT/DALI, după caz;g)Acordul de parteneriat, dacă este cazul.NOTĂ:Documentele se transmit în format electronic, cu adresă de înaintare, la adresa de e-mail special creată pentru apelul de proiecte: aviz.proiecte@ms.ro
 + 
Articolul 4(1)La nivelul Ministerului Sănătății, prin ordin al ministrului sănătății, se constituie o comisie de evaluare care analizează documentele depuse de solicitanți, în vederea obținerii avizului de oportunitate.(2)În componența comisiei de evaluare sunt nominalizați reprezentanți ai Ministerului Sănătății și reprezentanți ai altor instituții din sistemul sanitar și/sau universități.(3)Membrii comisiei de evaluare semnează declarații referitoare la evitarea conflictului de interese și imparțialitate.(4)Comisia de evaluare analizează documentele transmise de către solicitant și întocmește procesul-verbal al evaluării în termen de maximum 10 zile de la înregistrarea tuturor documentelor necesare.(5)În situația în care documentele transmise de solicitant sunt incomplete sau nu conțin informații suficiente în vederea evaluării obiective a acestora, comisia de evaluare poate solicita documente suplimentare. + 
Articolul 5Aspectele analizate în vederea emiterii avizului de oportunitate sunt următoarele:a)relevanța investiției din perspectiva atingerii obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naționale/regionale/ relevante în domeniu (de exemplu, Strategia națională de sănătate 2023-2030, master-planurile regionale de servicii medicale, alte documente strategice relevante);b)justificarea necesității și oportunității investițiilor propuse conform tipologiei unității sanitare (grupul-țintă vizat), serviciile medicale pe care le furnizează, personalul medical și nemedical relevant și modul în care acestea vor fi soluționate prin implementarea proiectului;c)propunerile de investiții care fac parte din categoria unităților sanitare publice cu paturi, înființate conform legislației în vigoare: vor fi declarate eligibile obiectivele de investiții în infrastructură sanitară cu paturi pentru spitalizare continuă și de zi, după caz;d)existența dreptului de proprietate/administrare asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcții, confirmat prin înscrierea în cartea funciară: vor fi declarate eligibile doar obiectivele de investiții pentru care beneficiarii preselectați depun documente-suport care să confirme dreptul pentru întregul teren necesar derulării proiectului;e)existența acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcții: vor fi declarate eligibile doar proiectele în cadrul cărora se depune acordul proprietarului pentru realizarea lucrărilor de construcție;f)existența studiului de fezabilitate (SF) sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiții, finalizat la momentul depunerii solicitării: vor fi declarate eligibile doar proiectele în cadrul cărora se depune cel puțin procesul-verbal de recepție al documentației tehnice;g)valoarea totală eligibilă finanțată din Programul Sănătate, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023:– pentru investițiile dedicate unităților sanitare orășenești – minimum 5.000.000 euro, maximum 45.000.000 euro;– pentru investițiile dedicate unităților sanitare municipale, inclusiv cele de urgență – minimum 5.000.000 euro, maximum 75.000.000 euro;– pentru investițiile dedicate unităților sanitare județene/ județene de urgență și unităților sanitare de specialitate – minimum 5.000.000 euro, maximum 500.000.000 euro;h)faptul că investiția vizează o unitate sanitară cu paturi localizată într-o regiune mai puțin dezvoltată;i)faptul că investiția nu se limitează la cheltuieli cu dotarea;j)faptul că, pentru investițiile dedicate unităților sanitare județene/județene de urgență/specialitate, investiția nu se încadrează în situațiile:– investiții realizate exclusiv în ambulatoriul de specialitate;– investiții realizate exclusiv în unități sanitare de specialitate de psihiatrie în contextul în care acestea asigură îngrijire în regim rezidențial;– investiții care se desfășoară exclusiv în unități sanitare de specialitate de TBC (de exemplu, de tipul sanatoriu);– investiții realizate exclusiv în unități sanitare care furnizează servicii de paliație, precum și cele care urmăresc investițiile doar în secțiile de paliație ale grupului-țintă eligibil pentru această prioritate;– investiții realizate exclusiv în unități sanitare de specialitate care furnizează servicii de reabilitare/recuperare, precum și cele care urmăresc investiții doar în secțiile de reabilitare/recuperare ale grupului-țintă eligibil pentru această prioritate;– investiții realizate în infrastructura publică a unităților sanitare ce deservesc servicii esențiale pentru afecțiuni complexe: dezvoltarea structurilor integrate de preluare și îngrijire a pacientului critic, prin asigurarea infrastructurii unităților dedicate exclusiv îngrijirii pacientului critic cu: patologie vasculară cerebrală acută, politraumă, cardiac critic, mari arși;– investiții realizate exclusiv în unități sanitare care furnizează servicii de boli rare/genetică medicală;– investiții care au beneficiat de finanțare din Planul național de redresare și reziliență componenta 12 (I 2.1 și I 2.2.). + 
Articolul 6(1)Comisia de evaluare, în urma analizei tuturor documentelor, întocmește procesul-verbal de evaluare, conform anexei nr. 6 la prezenta metodologie.(2)Procesul-verbal de evaluare se înaintează ministrului sănătății în vederea eliberării avizului de oportunitate.
 + 
Articolul 7(1)La nivelul Ministerului Sănătății, prin ordin al ministrului sănătății, se constituie o comisie de soluționare a contestațiilor care analizează toate contestațiile depuse de solicitanți.(2)În componența comisiei de soluționare a contestațiilor sunt nominalizați reprezentanți ai Ministerului Sănătății și reprezentanți ai altor instituții din sistemul sanitar și/sau universități, alții decât cei din componența comisiei de evaluare.(3)Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor semnează declarații referitoare la evitarea conflictului de interese și imparțialitate.(4)În termen de 48 de ore de la primirea rezultatului, solicitanții pot formula contestații pentru care comisia de soluționare a contestațiilor va formula răspuns în maximum 3 zile lucrătoare.(5)Comisia de soluționare a contestațiilor analizează documentele transmise de către solicitant și întocmește procesul-verbal, conform anexei nr. 7 la prezenta metodologie.(6)Comisia de soluționare a contestațiilor, în urma analizei tuturor documentelor, întocmește procesul-verbal de soluționare a contestațiilor, conform anexei nr. 7 la prezenta metodologie.(7)Procesul-verbal de evaluare asumat se înaintează ministrului sănătății în vederea aprobării.(8)Rezultatul stabilit după soluționarea contestației rămâne definitiv.
 + 
Articolul 8(1)Ministerul Sănătății, în baza procesului-verbal de evaluare, respectiv în baza procesului-verbal de soluționare a contestațiilor, eliberează avizul de oportunitate al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta metodologie, în situația în care solicitantul îndeplinește criteriile prevăzute la art. 5.(2)În situația în care solicitantul nu îndeplinește toate criteriile în vederea obținerii avizului, comisia de evaluare, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor întocmește un proces-verbal în care sunt prevăzute motivele respingerii, pe care îl înaintează ministrului sănătății în vederea aprobării, și înștiințează solicitantul în termen de maximum 24 de ore.
 + 
Capitolul IVAnexe + 
Articolul 9Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Anexa nr. 1la metodologie
SOLICITARE
pentru obținerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică
de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate
și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale

Denumirea solicitantului:
Ordonatorul principal de credite:
Denumirea obiectivului de investiții, conform documentației tehnice a obiectivului de investiții
Tipologia unității sanitare: [ ] Institut regional/național[ ] Unitate sanitară aflată în subordinea ministerelor și instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională, instituțiilor de învățământ superior, respectiv a Academiei Române[ ] Spital județean/județean de urgență/clinic[ ] Spital municipal/municipal de urgență/clinic[ ] Spital orășenesc
() Adresa
Codul fiscal
Contact
E-mail
Telefon
Reprezentantul legal
Funcția
Cererea de finanțare va fi depusă în parteneriat, după caz. [ ] DA
[ ] NU
Existența acordului de parteneriat, după caz [ ] DA
[ ] NU
Bugetul total al obiectivului de investiții propus (lei, fără TVA)
Contribuție proprie (lei, fără TVA)
Durata de implementare (număr de luni estimate)
Propunerea de investiții face parte din categoria unităților sanitare publice cu paturi. [ ] DA
[ ] NU
Existența dreptului de proprietate sau a altui drept asupra terenului care permite realizarea lucrărilor de construcții, confirmat prin înscrierea în cartea funciară [ ] DA
[ ] NU
Existența acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcții [ ] DA
[ ] NU
Studiu de fezabilitate (SF)/Documentație de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI)/proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiții, finalizat [ ] DA
[ ] NU

1.Obiectivul proiectului:Se va indica obiectivul pe care proiectul își propune să îl atingă.2.Justificarea proiectului:În vederea justificării proiectului, se vor prezenta elemente precum cele de mai jos (lista nu este limitativă):– nevoile și problemele identificate și cum își propune proiectul să contribuie la satisfacerea nevoilor și soluționarea problemelor identificate;– în cazul în care se solicită spre finanțare o acțiune deja începută (de exemplu, achiziție demarată anterior depunerii cererii de finanțare), beneficiarul trebuie să demonstreze necesitatea demarării acțiunii înainte de semnarea/emiterea contractului/ordinului de finanțare;– competența solicitantului, inclusiv a partenerului, dacă este cazul, de a implementa proiectul propus în sensul satisfacerii nevoilor și soluționării problemelor identificate;– descrierea desfășurării activității în prezent;– măsuri de asigurare a resursei umane specializate;– etc.3.Principii orizontale:3.1.Finanțări acordate/solicitate anterior cu scop similarSe vor menționa proiectele care au fost derulate anterior de solicitant sau pentru care a fost solicitată finanțare cu scop similar. Se vor menționa măsuri pentru evitarea dublei finanțări.3.2.Măsuri referitoare la respectarea principiului egalitate de șanse și egalitate de gen3.3.Respectarea dezvoltării durabile și a principiul DNSH „do not significant harm“Solicitant: …………Semnătura …………Data ………… + 
Anexa nr. 2la metodologie
DECLARAȚIE
privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupției și dublei finanțări
Subsemnatul/Subsemnata, , în calitate de reprezentant legal/împuternicit al , în cadrul proiectului , pentru a putea participa în proiectul sus-menționat, pentru care se solicită finanțare din Programul Sănătate, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 287/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la falsul în declarații, că:– voi lua toate măsurile necesare pentru prevenirea neregulilor grave (conflict de interese, fraudă, corupție), atât în faza de selecție, evaluare și contractare a proiectului propus spre finanțare din Programul Sănătate, cât și în cea de implementare a acestuia, în conformitate cu prevederile legale incidente;– proiectul propus spre finanțare (în întregime sau parțial) nu face obiectul unei alte solicitări de sprijin financiar care să acopere aceleași costuri;– proiectul propus spre finanțare (în întregime sau parțial) nu a mai beneficiat, în ultimii 5 ani, de sprijin financiar care să fi acoperit aceleași costuri.Am luat cunoștință despre faptul că declarația în fals atrage încetarea acordului de finanțare, precum și obligarea organizației pe care o reprezint la rambursarea banilor care fac obiectul dublei finanțări și la plata de despăgubiri pentru perioada scursă de la încasarea finanțării nerambursabile până la data descoperirii falsului.Numele și prenumele: ……………………….Data: ……………………….Semnătura: ……………………….
 + 
Anexa nr. 3la metodologie
DECLARAȚIE
de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Subsemnatul/Subsemnata, ……………………………………, CNP …………………………., posesor/posesoare al/a CI seria ……… nr. ………………., domiciliat/domiciliată în …………………………….., e-mail ……………., telefon ………………., în calitate de reprezentant legal al …..(Se vor completa denumirea, CUI/CIF și adresa sediului social al solicitantului.)…..,declar prin prezenta că sunt de acord ca Ministerul Sănătății să fie autorizat, prin compartimentele de specialitate responsabile cu evaluarea, selecția și contractarea cererii de finanțare cu titlul ……………………………, să proceseze datele mele personale/ale instituției pe care o reprezint, în cadrul activității de evaluare, selecție și contractare, în baza Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și prelucrarea, stocarea/arhivarea datelor conform normelor legale incidente.De asemenea, prin prezenta sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul mai sus menționat, cu furnizarea datelor personale, precum și cu accesarea și prelucrarea acestora în bazele de date publice cu scopul realizării verificărilor presupuse de ghidul specific aplicabil, acordând inclusiv dreptul Ministerului Sănătății/Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene/Autorității de Audit/Direcției Naționale Anticorupție/Departamentului pentru Lupta Antifraudă și altor instituții implicate în sistemul de control și/sau audit al fondurilor aferente Programului Sănătate de a utiliza datele disponibile în baze de date externe în scopul identificării și calculării indicatorilor de risc în procesul de verificare și contractare a cererii de finanțare cu titlul .Declar că am luat cunoștință de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) nr. 679/2016, inclusiv despre drepturile pe care subiecții datelor cu caracter personal le dețin, dreptul la acces la date, dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricționare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare în conformitate cu prevederile legale în vigoare.Modalitatea prin care solicit să fiu contactat în scopul furnizării de informații este telefon ………………… și/sau adresa de e-mail ……………………….. și/sau fax ……………………………. .Declar că am înțeles această declarație de consimțământ și că sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele de mai sus în scopurile descrise în această declarație de consimțământ.Numele și prenumele …………Data …………Semnătura ……….
 + 
Anexa nr. 4la metodologie
DECLARAȚIE DE ELIGIBILITATE
Subsemnatul(a), ………………….., reprezentant legal al …………., având funcția de ………………………….., în cadrul ………………, născut(ă) la data de ……………………….., în localitatea ………………………., cu domiciliul stabil în localitatea ………………………….., str. ………………………………. nr. ……….., județul ………………………, telefon …………………….., e-mail …………………, codul poștal………….., posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria ….. nr. ……….., eliberată de …………………. la data de ……………, CNP ……………………., certific faptul că toate informațiile conținute în această cerere de finanțare sunt corecte și sunt conștient de conținutul anexelor dosarului de finanțare.Confirm faptul că entitatea pe care o reprezint are capacitatea financiară și operațională de a finaliza proiectul propus.Am luat cunoștință că, în conformitate cu prevederile legale, finanțarea nu poate fi acordată solicitanților care se află în oricare dintre următoarele situații:a)sunt în faliment sau în curs de lichidare, administrare judiciară, au activitatea suspendată, sunt subiectul unor astfel de proceduri sau sunt în situație similară prevăzută de legislația sau de reglementările naționale;b)au fost condamnați pentru un delict legat de conduita lor profesională printr-o hotărâre care are autoritate de lucru judecat;c)au fost găsiți vinovați de grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace pe care autoritățile competente le pot justifica;d)nu și-au îndeplinit obligațiile privind plata contribuțiilor la asigurările sociale sau plata impozitelor în conformitate cu prevederile legale;e)au făcut obiectul unei hotărâri care are autoritate de lucru judecat pentru fraudă, corupție, participare la o organizație criminală sau la orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale statului.Confirm faptul că nici eu și nici instituția pentru care am calitatea de reprezentant legal nu se află în niciuna dintre situațiile descrise mai sus și sunt conștient de sancțiunile care pot fi aplicate în cazul unor declarații false.Numele: ………………..Funcția: ……….Data: ……….Semnătura: …………..
 + 
Anexa nr. 5la metodologie
DECLARAȚIE DE ANGAJAMENT^1
(Se completează de solicitant.)
Subsemnatul, ………….(numele și prenumele reprezentantului legal/împuternicitului instituției solicitante)……..…, posesor al CI seria …, nr. …., eliberată de ………., CNP ………………/pașaport nr. ………….., eliberat de ………., în calitate de ………(funcția reprezentantului legal/împuternicitului instituției solicitante), …..cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, mă angajez ca eu și instituția pe care o reprezint:1.să asigurăm condițiile de desfășurare optimă a activităților proiectului;2.să asigurăm contribuția proprie din costurile eligibile și să finanțăm costurile neeligibile care ne revin, aferente proiectului;3.să finanțăm cheltuielile care ne revin până la rambursarea sumelor aprobate, astfel încât să se asigure implementarea optimă a proiectului;4.să nu încercăm să obținem informații confidențiale legate de stadiul evaluării proiectului sau care să influențeze personalul Ministerului Sănătății/comisia de evaluare/experții evaluatori în timpul procesului de evaluare și selecție;5.să asigurăm folosința echipamentelor și aplicațiilor pentru scopul declarat în proiect;6.să asigurăm capacitatea operațională și administrativă necesară implementării proiectului (resurse umane suficiente și resurse materiale necesare);7.să asigurăm obligatoriu garanția și mentenanța rezultatului proiectului prin contractul/contractele încheiat(e) pe perioada implementării cu diverși furnizori sau prin surse proprii;8.să nu furnizăm informații false sau incomplete.
Reprezentant legal/Împuternicit




Data:
^1 Se completează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicit.*) Se va completa cu majuscule și fără abrevieri.
 + 
Anexa nr. 6la metodologie
PROCES-VERBAL
de evaluare a proiectelor depuse în vedere obținerii avizului de oportunitate

Titlul proiectului
Codul proiectului

Comisia de evaluare, constituită în baza ………(act administrativ)……. nr. ………. din ……..(data)………, formată din:– președinte: ……………..;– membru: ……………..;– membru: ……………..;– secretar: …………….,s-a întrunit astăzi, …..(data)……., ora ……….., în vederea evaluării documentelor justificative depuse de către …….(denumirea solicitantului)……., în vederea obținerii avizului de oportunitate pentru proiectul …..(denumirea proiectului)……, cod proiect ……………………..Procedura de evaluare s-a desfășurat cu respectarea condițiilor din Metodologia pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale, aprobată prin Ordinul ministrului sănătății nr. 2.232/2023, cu modificările ulterioare.În vederea obținerii avizului de oportunitate, ……(denumirea solicitantului)……… a depus următoarele documente:– ………………… nr. ……….. din data de …………;– ………………… nr. ……….. din data de …………(…)În urma analizării documentelor depuse de către ………(denumirea solicitantului)……., Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. …… din data de ………. cu privire la ………..(Se completează doar dacă este cazul.)…….. .

În urma clarificărilor transmise de către …………(denumirea solicitantului)………, Comisia de evaluare a constatat următoarele:

Anexa nr. 1 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 1 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 2 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 2 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 3 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 3 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 4 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 4 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 5 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 5 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU

Astfel, având în vedere solicitarea ……….(denumirea solicitantului)……….. nr. ……….. din data de ………….., ca urmare a evaluării documentelor justificative depuse în vederea avizului de oportunitate, Comisia de evaluare propune emiterea avizului de oportunitate pentru proiectul ………………………………… .Comisia de evaluare:– președinte: ……………..;– membru: ……………..;– membru: ……………..;– secretar: …………….. . + 
Anexa nr. 7la metodologie
PROCES-VERBAL
de soluționare a contestațiilor la proiectele depuse în vederea obținerii avizului de oportunitate

Titlul proiectului
Codul proiectului

Comisia de soluționare a contestațiilor, constituită în baza ………..(actului administrativ)…………. nr. ……….. din ……(data)…….., formată din:– președinte: ……………..;– membru: ………………..;– membru: ………………..;– secretar: ……………….,s-a întrunit astăzi, ……..(data)……………., ora ………, în vederea analizării contestației depuse de către ………..(denumirea solicitantului)…………., pentru Avizul de oportunitate emis de către Ministerul Sănătății nr. …….. din data de ………………………… pentru proiectul ………..(denumirea proiectului)………, cod proiect …………………… .Procedura de soluționare a contestațiilor s-a desfășurat cu respectarea condițiilor din Metodologia pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale, aprobată prin Ordinul ministrului sănătății nr. 2.232/2023, cu modificările ulterioare.Documentele depuse în vederea obținerii avizului de către …..(denumirea solicitantului)…… și analizate de către Comisia de evaluare au fost după cum urmează:– ………………… nr. ……….. din data de …………;– ………………… nr. ……….. din data de ………… .(…)În etapa de evaluare, Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ………….. din data de …………………………… cu privire la ……….(Se completează doar dacă este cazul.)……………… .

În urma clarificărilor transmise de către …………(denumirea solicitantului)…., Comisia de evaluare a constatat următoarele: ……………….

Anexa nr. 1 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 1 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 2 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 2 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 3 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 3 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 4 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 4 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 5 [ ] DA
[ ] NU
Anexa nr. 5 a fost semnată, completă și corectă. [ ] DA
[ ] NU

Astfel, având în vedere contestația depusă de către …………….(denumirea solicitantului)……….. nr. ……….. din data de ………….., ca urmare a evaluării documentelor justificative ce au stat la baza emiterii Avizului de oportunitate nr. … din data de ………., Comisia de soluționare a contestațiilor menține decizia Comisiei de evaluare/propune emiterea avizului pozitiv pentru proiectul ……………………………………Comisia de soluționare a contestațiilor:– președinte: ……………..;– membru: ………………..;– membru: ………………..;– secretar: ……………….. .

 + 
Anexa nr. 8la metodologieMINISTERUL SĂNĂTĂȚII
AVIZ DE OPORTUNITATE
a obiectivului de investiții propus
Către(….)În urma analizei Solicitării nr. ……., cu privire la proiectul ……..(denumirea proiectului)……….., depus de către solicitantul ……….(denumirea solicitantului)………. în cadrul apelului de proiecte ………………………,vă comunicăm rezultatul analizei Ministerului Sănătății cu privire la:a)propunerea de investiții este relevantă din perspectiva atingerii obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naționale/regionale/relevante în domeniu (de exemplu, Strategia națională de sănătate 2023-2030, master-planurile regionale de servicii medicale, alte documente strategice relevante);[ ] DA [ ] NUb)propunerea de investiții este justificată din perspectiva necesității și oportunității investițiilor propuse conform tipologiei unității sanitare (grupul-țintă vizat), serviciilor medicale pe care le furnizează, personalului medical și nemedical relevant și a modului în care acestea vor fi soluționate prin implementarea proiectului;[ ] DA [ ] NUc)propunerile de investiții care fac parte din categoria unităților sanitare publice cu paturi, înființate conform legislației în vigoare;[ ] DA [ ] NUd)existența dreptului de proprietate sau a altui drept asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcții, confirmat prin înscrierea în cartea funciară;[ ] DA [ ] NUe)existența acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcții;[ ] DA [ ] NUf)existența studiului de fezabilitate (SF) sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiții, finalizat(ă) la momentul depunerii solicitării;[ ] DA [ ] NUg)valoarea totală eligibilă solicitată a fi finanțată din Programul Sănătate se încadrează în limitele stabilite conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 și ghidurilor solicitantului aplicabile;[ ] DA [ ] NUh)obiectivul de investiții propus respectă reglementările Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023;[ ] DA [ ] NUi)proiectul nu va genera o creștere a numărului de paturi în spitalizare continuă la nivel național – aplicabil doar pentru proiectele depuse la prioritatea 4;[ ] DA [ ] NUj)proiectul nu intră sub incidența situațiilor de excludere cu privire la complementaritatea cu finanțare din Planul național de redresare și reziliență, componenta 12 (I 2.1 și I 2.2.).[ ] DA [ ] NURecomandăm depunerea proiectului pe Prioritatea …………………….. din cadrul Programului Sănătate.Alte observații:…………………………………………………….Față de cele mai sus menționate vă comunicăm:Ministerul Sănătății AVIZEAZĂ FAVORABIL obiectivul de investiții …………(denumirea obiectivului)……, depus de către …….(denumirea solicitantului)…….., motivat de:(…………………………)
Ministrul sănătății,
……………………….
(la 08-09-2023,
Metodologia a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 2.843 din 23 august 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 8 septembrie 2023
)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x