METODOLOGIE din 3 august 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FAMILIEI, TINERETULUI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 738 bis din 11 august 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 20646 03/08/2023
ActulREFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ActulREFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 22 05/01/2022
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 125 13/02/2020
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 714 13/09/2018
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 621 23/08/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 350 21/07/2006
ART. 1REFERIRE LAHG 259 22/02/2006
ART. 1REFERIRE LANORMA 22/02/2006
ART. 1REFERIRE LAHG (R) 264 13/03/2003
ART. 3REFERIRE LAHG 259 22/02/2006
ART. 3REFERIRE LANORMA 22/02/2006
ART. 18REFERIRE LAHG 259 22/02/2006
ART. 18REFERIRE LANORMA 22/02/2006 ART. 14
ART. 19REFERIRE LAHG 259 22/02/2006
ART. 23REFERIRE LAHOTARARE 714 13/09/2018
ART. 23REFERIRE LAHG 259 22/02/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 20646 03/08/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 20646 03/08/2023
ActulREFERIT DEORDIN 20646 03/08/2023





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 20.646 din 3 august 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 11 august 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezenta metodologie reglementează organizarea de proiecte de tineret proprii prin compartimentele cu atribuții în domeniul tineretului din cadrul aparatului central al Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, denumit în continuare MFTES.(2)Cadrul legislativ aplicabil:a)Legea Tinerilor nr. 350/2006, cu modificările și completările ulterioare;b)Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;c)Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu modificările și completările ulterioare;d)Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului și Sportului în domeniul activității de tineret, cu modificările și completările ulterioare;e)Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acțiunilor și categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor și limitelor pentru efectuarea de plăți în avans din fonduri publice, modificată de Hotărârea Guvernului nr. 621/2018;f)Hotărârea Guvernului nr. 125/2020 pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) și d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020;g)Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului.h)Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
 + 
Articolul 2Fondurile publice pentru finanțarea proiectelor de tineret proprii se alocă din bugetul Programului de politici și activități de tineret și studenți din cadrul Capitolului 67.01"Cultură, recreere și religie" , titlul 59 "alte cheltuieli, art. 59.08 ''Programe pentru tineret". + 
Articolul 3DefinițiiÎn înțelesul prezentei metodologii, termenii și expresiile de mai jos au următoarea semnificație:(1)Beneficiarii proiectului sunt acele persoane care provin din grupul țintă al proiectului a căror situație sau nevoie se va ameliora, îmbunătăți sau rezolva în urma implementării proiectului.Categoria beneficiarilor poate fi clasificată, în funcție de modul în care beneficiază de rezultatele proiectului, în beneficiari direcți și beneficiari indirecți:a)Beneficiari direcți reprezintă acele persoane care beneficiază nemijlocit de rezultatele proiectului.b)Beneficiari indirecți reprezintă acele persoane care beneficiază mijlocit de rezultatele proiectului sau ca urmare a efectului multiplicativ.(2)Cheltuieli eligibile – cheltuieli așa cum sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului și Sportului în domeniul activității de tineret, cu modificările ulterioare.(3)Grupul țintă al proiectului este alcătuit din persoane cărora li se adresează proiectul și care au în comun aceeași nevoie sau problemă.(4)Proiect propriu de tineret – proiect organizat de către MFTES în vederea realizării obiectivelor din domeniul politicilor de tineret.(5)Parteneriat – relație de colaborare cu persoane juridice, statuată printr-un Protocol de colaborare care precizează responsabilitățile fiecărui partener în realizarea proiectului. În cazul parteneriatelor, MFTES nu are obligații financiare față de partener.(6)Referat – document elaborat de compartimentul cu atribuții în domeniul tineretului care precizează elementele și bugetul proiectului.(7)Responsabil proiect – funcționar public sau personal contractual desemnat din cadrul compartimentului cu atribuții în domeniul tineretului care asigură implementarea proiectului.
 + 
Capitolul IIOrganizarea proiectelor + 
Articolul 4(1)Proiectele de tineret proprii sunt proiecte organizate de către MFTES prin compartimentele cu atribuții în domeniul tineretului.(2)Prioritățile și măsurile sunt stabilite anual de către Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, în concordanță cu prevederile Programul de Guvernare și cu alte documente de politici publice în domeniul tineretului și sunt publicate pe site-ul MFTES – www.mfamilie.gov.ro.(3)În cadrul proiectelor de tineret proprii se pot organiza:a)Activități de tipul: curs, seminar, atelier/ întâlnire de lucru, dezbatere, conferință, simpozion, tabără, școală de vară, consiliere, concurs, campanie de informare/ promovare/ conștientizare/ ecologizare, caravană, schimb de experiență, eveniment de tineret, eveniment sportiv, expoziție, târg, festival, spectacol, concert, mentorat, participare/ monitorizare/ evaluare la evenimente de tineret, alte activități asemănătoare sau conexe, care se încadrează în următoarele domenii de activitate: educație nonformală, cultural – artistic, incluziune socială, social – civic, ocupare și antreprenoriat, voluntariat, sport, formare și inserție profesională, dezvoltare durabilă, digitalizare, timp liber și stil de viață sănătos.b)Studii, cercetări, analize, focus grupuri și prognoze privind tineretul, în cazul lucrărilor de cercetare realizate de MFTES.(4)Proiectele de tineret proprii se pot desfășura în format fizic, format online sau format mixt.(5)Grupul țintă este format majoritar din tineri cu vârsta cuprinsă între 14 – 35 ani, studenți, lucrători de tineret sau copii și însoțitori ai acestora, după caz;(6)Proiectele de tineret proprii pot fi organizate și în colaborare cu autorități, instituții, agenții naționale, organizații, organisme naționale și internaționale, entități private, denumite în continuare parteneri, astfel:a)În cazul proiectelor de tineret proprii organizate în colaborare cu partenerii mai sus menționați, cu excepția organizațiilor neguvernamentale, parteneriatul se formalizează în baza unei scrisori de intenție/ invitații din partea MFTES și a unui protocol de colaborare, conform Formularului nr. 1, în care se stipulează obligațiile și drepturile părților.b)În cazul structurilor neguvernamentale de și pentru tineret, alegerea partenerului se face prin procedură de selecție publică și se realizează în baza unui protocol de colaborare, conform Formularului nr. 1.
 + 
Articolul 5(1)În vederea finanțării proiectelor de tineret proprii, desfășurate pe teritoriul României, fără componentă internațională, sunt necesare:a)Notă de fundamentare privind aprobarea calendarului, întocmită la nivelul MFTES.b)Calendarul de proiecte de tineret al compartimentelor cu atribuții în domeniul tineretului din cadrul MFTES, aprobat de ordonatorul de credite.c)Scrisoarea de intenție/ invitația MFTES pentru partenerii menționați la Art. 4, alin. (6), lit. a) sau procedură de selecție publică pentru organizațiile neguvernamentale menționate la Art. 4, alin. (6), lit. b), în cazul proiectelor desfășurate în parteneriat.d)Protocolul de colaborare, dacă este cazul.e)Referat, întocmit pe baza modelului din Formularul nr. 2; pentru proiectele menționate la Art. 4, alin (3), lit. b), referatul se întocmește fără a se respecta Formularul nr. 2.f)Contract sau notă de comandă, dacă este cazul.g)Documente de achiziție publică, dacă este cazul.h)Propunere de angajare și angajament bugetar.i)Decont de cheltuieli. j)Ordonanțare de plată.(2)În vederea finanțării proiectelor de tineret proprii, cu componentă internațională, sunt necesare:a)Documentele menționate la alin. (1).b)Invitație din partea organizatorilor redactată într-o limbă de circulație internațională, însoțită de traducerea neoficială în limba română, realizată de către compartimentul de relații internaționale din cadrul MFTES; invitația trebuie să includă condițiile financiare în care urmează a se derula proiectul, pentru proiectele desfășurate în alte țări.c)Lista de participanți, cu menționarea vârstei și a apartenenței la organizația neguvernamentală/ instituția, pentru proiectele desfășurate în România.(3)Compartimentele cu atribuții în domeniul tineretului din cadrul MFTES întocmesc un calendar de proiecte în baza unei note de fundamentare, care se aprobă de către ordonatorul de credite.(4)Modificarea calendarului de proiecte se poate efectua la inițiativa compartimentelor menționate la alin. (3) în baza unei note de fundamentare, cu încadrarea în limitele de credite bugetare aprobate. Calendarele de proiecte modificate se aprobă de către ordonatorul de credite. + 
Articolul 6(1)Criteriile minimale obligatorii pentru inițierea unor propuneri de colaborare de către MFTES sunt:a)Tipul de proiect este prevăzut în atribuțiile/scopul/obiectivele/activitățile structurii căreia MFTES îi propune colaborarea;b)Partenerul are capacitatea de implementare a proiectului propus pentru colaborare (resurse, experiență în domeniu).c)Partenerul cu care MFTES colaborează a respectat obligațiile prevăzute în convenții/protocoale/contracte de finanțare încheiate cu MFTES în ultimul an, dacă este cazul.(2)Inițiativa colaborării aparține MFTES și se formalizează printr-o scrisoare de intenție/invitație și un protocol de colaborare.(3)Criteriile minimale de selecție se aplică doar partenerilor organizații neguvernamentale și sunt precizate în anunțul public.
 + 
Capitolul IIIDecontarea cheltuielilor + 
Articolul 7(1)Pentru justificarea cheltuielilor în cadrul proiectelor, organizatorul trebuie să prezinte următoarele:a)Decontul de cheltuieli întocmit conform Formularului nr. 3.b)Documente justificative: facturi fiscale, bonuri fiscale, bonuri de consum, NIR, raport de implementare, alte documente, în original.c)Documente privind achiziții publice, inclusiv contractul de achiziție/comanda.d)Lista de participanți, conform Formularului nr. 4, în original. Lista de participanți cuprinde persoanele pentru care se fac cheltuieli și se întocmește pentru participanții la proiectele menționate la Art. 4, alin (3), pct. a), cu excepția celor menționate la Art. 4, alin (3), pct. b). Lista de participanți este însoțită de tabelul centralizator cu participanții la proiect prevăzut în Formularul nr. 4.1, întocmit pe baza declarațiilor din Formularul nr. 4.2 și Formularul nr. 4.2.1. Lista de participanți și tabelul, prevăzute în Formularul nr. 4.1, se întocmesc după ce fiecare participant a completat declarația cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.e)Raportul de implementare, semnat de către responsabilul de proiect din cadrul MFTES și avizat de către conducătorul direcției, se întocmește conform Formularului nr. 5 – se întocmește doar pentru proiectele menționate la Art. 4, alin (3), pct. a).f)Pentru proiectele menționate la Art. 4, alin (3), pct. b) se întocmește proces verbal de recepție.(2)În cazul proiectelor interne și internaționale, a celor cuprinse în programele de cooperare bilaterală și regională, negociate și semnate de către MFTES, atunci când participă și persoane la nivel înalt, miniștri, secretari de stat, șefi de departamente, directori generali, reprezentanți ai țărilor oaspete în organismele internaționale, continentale și regionale, membri ai reprezentanțelor diplomatice străine acreditate la București și membri ai corpului diplomatic român, lista de participanți și pontajul de masă nu se semnează nominal de către cei menționați anterior, ci doar de către responsabilul de proiect.(3)În cazul în care proiectul se desfășoară online, lista nu se semnează de către participanți dar este asumată de către responsabilul de proiect și de către prestatorul de servicii, după caz. Lista de participanți se însoțește de livrabile care atestă desfășurarea proiectului, respectiv: înregistrarea integrală audio, video a activităților principale din cadrul proiectului, de unde trebuie să reiasă, vizibil, participarea tuturor beneficiarilor și a facilitatorilor. În acest caz, participanții semnează o declarație pe propria răspundere privind participarea la proiect, conform modelului din Formularul nr. 4.3. Declarațiile se colectează de către organizator, care are obligația să le gestioneze, pe propria răspundere, în condițiile legii”.(4)În cazul proiectelor organizate în parteneriat, iar partenerul are ca responsabilitate selecția participanților, datele cu caracter personal și tabelul centralizator menționate la alin. (1), lit. d) sunt colectate și păstrate de către aceștia.(5)Toate cheltuielile se decontează pe bază de documente justificative în condițiile prevăzute de dispozițiile legale în vigoare și în limita creditelor bugetare aprobate în acest sens. + 
Articolul 8(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocația de masa, masă servită sau alimente, sunt:a)Factura fiscală detaliată, conform contractului/ notei de comandă, pentru masă servită.b)Facturi sau bonuri fiscale până la valoarea stabilită de lege, pentru alimente.c)Pontajul de masă, în original, întocmit conform Formularului nr. 6. În cazul achiziționării de alimente nu se va trece unitatea prestatoare de servicii, iar pontajul va fi semnat doar de responsabilul de proiect.d)Proces verbal de recepție a serviciilor pentru masă servită.(2)Cuantumul concret al alocației de masă se stabilește de către ordonatorul de credite, în limita creditelor bugetare aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare în limita creditelor bugetare aprobate în acest sens.
 + 
Articolul 9(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanților sunt:a)Factura fiscală detaliată, conform contractului/ notei de comandă.b)Diagrama de cazare, în original, conform modelului prezentat în Formularului nr. 7.c)Proces verbal de recepție a serviciilor.(2)La stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de stațiune și alte taxe prevăzute de dispozițiile legale în vigoare. + 
Articolul 10(1)Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:a)Bilete de tren pentru transportul pe calea ferată, în condițiile prevăzute de dispozițiile legale, fără a putea depăși drepturile de această natură care se pot acorda salariaților instituțiilor publice și un tabel cu participanții, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.b)Bilete pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace și un tabel cu participanții, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.c)Bilete și tichete de îmbarcare pentru transportul cu avionul și bilete pentru transportul pe căile de navigație fluvială, transport efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, potrivit dispozițiilor legale și un tabel cu participanții, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.d)Factura fiscală detaliată și foaia de parcurs/scrisoarea de transport în copie, cu mențiunea "copie conform cu originalul", pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispozițiilor legale.(2)Se decontează drept cheltuieli de transport și:a)Taxele pentru trecerea podurilor.b)Taxele de traversare cu bacul.c)Alte taxe privind circulația pe drumurile publice, prevăzute de dispozițiile legale în vigoare.(3)Toate documentele menționate la alin. (1) lit. a) – c) și la alin. (2) al prezentului articol, precum și documentele menționate la art. 10 vor fi centralizate în cadrul aceluiași tabel, întocmit conform modelului prevăzut în Formularul nr. 8.(4)În cazul efectuării deplasărilor internaționale cu avionul, participanții vor face deplasarea dus-întors, de la localitatea de domiciliu până la destinația menționată în invitație, sau în localitatea cea mai apropiată de locul de desfășurare al proiectului. Perioada deplasării trebuie să corespundă cu perioada de desfășurare a proiectului, cu o marjă de timp rezonabilă în funcție de orarul de zbor sau distanța de la aeroport la locul de desfășurare al proiectului. + 
Articolul 11Cheltuielile de transport se decontează pe bază de documente justificative, cu excepția cazului în care deplasarea în și din localitatea unde se desfășoară activitatea se face cu autoturismul proprietate personală. În cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul proprietate personală, se decontează pentru fiecare autoturism contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși pe distanța cea mai scurtă, iar calculul și valoarea decontată se completează în tabel conform Formularului nr. 8. Participantul va prezenta un bon fiscal, din perioada desfășurării activității la care participă sau cu o zi în avans, cu privire la costul carburantului. + 
Articolul 12Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri sunt:a)Contract de închiriere de bunuri și servicii.b)Factură fiscală.c)Proces verbal de predare-primire a bunurilor închiriate.
 + 
Articolul 13Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziții bunuri și servicii, altele decât serviciile de cazare, masă, transport și serviciile menționate în prezentul ordin, sunt:a)Contract sau notă de comandă.b)Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege;c)Proces verbal de recepție a bunurilor sau serviciilor, după caz.
 + 
Articolul 14Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tipărituri, multiplicări, inscripționări și altele asemenea sunt:a)Contract sau notă de comandă.b)Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.c)Proces verbal de recepție a produselor pentru tipărituri, inscripționări.d)Un exemplar din materialul multiplicat/imprimat, dacă este posibil. În caz contrar se vor atașa imagini cu acesta. + 
Articolul 15Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activități social – culturale sunt: factura fiscală sau alte formulare sau documente cu regim special, aprobate potrivit legii. + 
Articolul 16Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind studii, documentare, cercetare științifică, sondaje, realizarea materialelor audio-video, licențe soft, traduceri oficiale, sunt:a)Contract prestări servicii sau contract de cesiune de drepturi de autor.b)Factură fiscală sau stat de plată, în cazul contractului de cesiune de drepturi de autor.c)Proces verbal de recepție a rezultatului produsului contractat, după caz.d)Copie pe suport electronic USB a rezultatului produsului contractat. + 
Articolul 17(1)Documentele justificative privind decontarea cheltuielilor pentru tratații – cafea, ceai, apă plată și minerală, băuturi răcoritoare, nuci, produse de patiserie, biscuiți, alte produse, sunt: factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.(2)Suma alocată pentru fiecare participant este în cuantum de maximum 6,5 lei/zi.
 + 
Articolul 18Documentele justificative pentru decontarea premiilor acordate de MFTES, conform Art. 14 din Normele de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului și Sportului aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 259/ 2006, cu modificările ulterioare, sunt:(1)Pentru decontarea premiilor în obiecte:a)Contract sau notă de comandă.b)Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.c)Proces verbal de recepție a bunurilor achiziționate.d)Proces verbal de acordare a premiilor conform Formularului nr. 9.(2)Pentru decontarea premiilor în bani:a)Proces verbal de acordare a premiilor, conform Formularului nr. 9.b)Dovada plății către beneficiari. + 
Articolul 19Decontarea altor cheltuieli prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/ 2006 cu modificările ulterioare, altele decât cele menționate anterior, se va face prin documente justificative potrivit prevederilor legale în vigoare. + 
Articolul 20(1)Achizițiile publice se efectuează în conformitate cu legislația în vigoare.(2)În vederea realizării achiziției publice, organizatorul proiectului va transmite structurii cu atribuții în achizițiile publice referatul de necesitate aprobat, în copie, însoțit de caracteristicile specifice pentru fiecare categorie de achiziție.(3)În situația în care bunurile și serviciile sunt puse la dispoziție de către unitățile subordonate, procedura de achiziție publică se realizează de către organizatorul proiectului.(4)În situația în care, în urma realizării unor proiecte, au rămas sume de bani necheltuite pentru anumite categorii de cheltuieli incluse în planul anual de achiziții publice, realizarea de noi proiecte care presupun aceleași categorii de cheltuieli, prin introducerea ulterioară în calendarul de proiecte cu respectarea art. 4 alin. (3), se va face fără a fi necesară modificarea planului anual de achiziție publică, în limita sumelor programate. În referat se va menționa explicit acest aspect.
 + 
Articolul 21(1)Documentele necesare decontării cheltuielilor pentru proiectele MFTES se întocmesc de către responsabilul de proiect și se transmit către compartimentul de specialitate care realizează plățile aferente.(2)Decontarea proiectelor se poate realiza și parțial, în tranșe, în baza documentelor justificative legal întocmite.
 + 
Articolul 22Se acceptă spre decontare cheltuielile efectuate în perioada de derulare a proiectului, prevăzută în referat. + 
Articolul 23Participarea salariaților MFTES cu atribuții în domeniul tineretului, la proiecte, se face în următoarele condiții:a)În baza dispoziției conducătorului instituției și a ordinului de deplasare pentru proiectele desfășurate în altă localitate.b)Cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 259/2006, cu modificările ulterioare, și Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului. + 
Articolul 24În cazul proiectelor care presupun cheltuieli în valută se consideră cheltuieli eligibile comisioanele bancare precum și diferențele nefavorabile de curs valutar. + 
Articolul 25Formularele nr. 1- 9 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
 + 
Formular nr. 1
PROTOCOL DE COLABORARE
NR. …….. din ……………
 + 
Articolul 1BAZA LEGALĂAvând în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei Tineretului și Egalității de Șanse cu modificările și completările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului și Sportului în domeniul activității de tineret, cu modificările ulterioare;● Calendarul de proiecte de tineret proprii aprobat la nivelul MFTES, nr. ……/………….;● Ordinul ministrului familiei tineretului și egalității de șanse nr. ……/……….. privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea de proiecte de tineret proprii; o Actul care certifică personalitatea juridică a partenerului
 + 
Articolul 2PĂRȚILEMinisterul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse – MFTES, cu sediul operațional în București, Piața Montreal, nr 10, sectorul 1, tel: 0721.024.804, email: relații publice@mfamilie.gov.ro, cod fiscal nr. 45340622, cont nr. …….., deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, reprezentat prin …………… în calitate de MinistrușiPartenerul …………. cu sediul în ……………… E-mail ……………………. telefon ………………, reprezentat prin ……………….., în calitate de …………..Au convenit cele de mai jos: + 
Articolul 3OBIECTUL PROTOCOLULUI DE COLABORARERealizarea în colaborare de către MFTES și ………….., a proiectului ………………………, din calendarul de proiecte de tineret proprii al MFTES, așa cum este descris acesta în referat, anexă la prezentul protocol de colaborare.
 + 
Articolul 4DURATA PROTOCOLULUI DE COLABORAREPrezentul protocol de colaborare se încheie pentru perioada
 + 
Articolul 5OBLIGAȚIILE ȘI DREPTURILE PĂRȚILOR(1)OBLIGAȚIILE ȘI DREPTURILE MFTES:a)în implementarea proiectului, MFTES nu suportă decât cheltuielile generate de activitatea proprie.b)c)(2)OBLIGAȚIILE ȘI DREPTURILE PARTENERULUIa)în implementarea proiectului, partenerul suportă toate cheltuielile generate de activitatea proprie din surse proprii sau din surse atrase în bani și/sau în natură.b)c) + 
Articolul 6MODIFICAREA ȘI ÎNCETAREA PROTOCOLULUI DE COLABORARE(1)Prezentul protocol de colaborare poate fi modificat doar prin Act adițional semnat și ștampilat de ambele părți.(2)Prezentul protocol de colaborare poate înceta în următoarele cazuri:a)prin ajungerea la termen;b)prin acordul părților- cu menționarea în scris a datei încetării prezentului protocol de colaborare;c)în cazul în care una dintre părți nu respectă obligațiile asumate prin protocolul de colaborare, cealaltă parte, printr-o notificare scrisă, poate rezilia protocolul de colaborare, rezilierea producând efecte de plin drept.
 + 
Articolul 7LITIGII(1)Litigiile ce pot apărea ca urmare a aplicării și interpretării prevederilor prezentului protocol de colaborare se vor soluționa pe cale amiabilă.(2)În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părțile se vor adresa instanțelor judecătorești competente. + 
Articolul 8DISPOZIȚII FINALE(1)Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra derulării activității finanțate din fondurile publice.(2)Prezentul protocol de colaborare reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală între acestea, anterioară încheierii sale.(3)Prezentul protocol de colaborare a fost încheiată în 2 (două) exemplare, în original, câte unul pentru fiecare parte.

MFTES PARTENER
Nume, prenume reprezentant legal Nume, prenume reprezentant legal
Semnătura …………………………………… Semnătura …………………………………..
Data …………………………………………….. Data …………………………………………….

 + 
Formular nr. 2

Antet MFTES Aprob,
ORDONATOR DE CREDITE


Referat
1.

Denumire proiect2.Tip activitate3.Domeniul de activitate4.Prioritate5.Loc și perioadă de desfășurare6.Participanți/ Beneficiari7.Partener, dacă este cazul8.Scop9.Obiective10.Indicatori, pe obiective

Indicatori pe obiective Denumire indicator Standard propus
Indicatori cantitativi
Indicatori calitativi
Indicatori financiari

11.Rezultate, pe obiective

12.Descriere activități13.Promovare proiect14.Buget detaliat pe categorii de cheltuieli15.Dispoziții finale
Compartiment cu atribuții în domeniul economic-finaciar
Șef compartiment
Compartiment cu atribuții în domeniul tineretului
Șef compartiment Întocmit: Responsabil proiect
 + 
Formular nr. 3Antet MFTES
DECONT DE CHELTUIELI
Nr. ………. din ………………………….
Denumire proiect ……………………………Numele partenerului, dacă este cazul: …………Locul de desfășurare: ……………………….Perioada de desfășurare: …………………….Documente justificative de cheltuieli anexate:

Nr. crt. Felul, nr. /data documentului Emitent Denumire cheltuieli Valoare

Decontul mai cuprinde:Se vor preciza toate documentele care sunt anexate la decont, de exemplu, raport de implementare, notă de intrate recepție, lista participanți, USB imagini, alte documente

Subdiviziunea clasificației bugetare Disponibil înaintea efectuării plății-lei- Suma de plată-lei- Disponibil după efectuarea plății-lei-
Buget angajat pe proiect:

Notă: Decontul înaintat spre aprobare respectă prevederile Ordinului ministrului familiei tineretului și egalității de șanse nr. ………… pentru aprobarea metodologiei privind organizarea de proiecte de tineret proprii
Vizat/Aprobat
Nume: …………………
Funcție: ………………
Data ………………….
Semnătura ……………..
Verificat
Nume: …………………
Funcție: ………………
Data ………………….
Semnătura ……………..
Notă: va fi însoțit de ordonanțare de plată

 + 
Formular nr. 4– Antet MFTES
LISTA DE PARTICIPANȚI
Denumire proiect: …………………………Loc de desfășurare: ………………………Perioadă: …………………………………..

Nr crt. Nume și prenume Semnătură


Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

 + 
Formular nr. 4.1– Antet MFTES
TABEL CENTRALIZATOR CU PARTICIPANȚII LA PROIECT
Denumire proiect ………………………Loc de desfășurare ……………………Perioada ………………………………..

Nr. crt. Numele și prenumele Asociația fundația/instituția Data nașterii Cod numeric personal sau serie și nr pașaport* Serie și număr Carnet de student/ nr adeverință** Date de contact: adresa de email și număr de telefon

* Pașaport pentru proiectele cu componență internațională** Pentru proiectele studențeștiDeclar sub răspundere penală că datele centralizate sunt conforme cu declarațiile participanților la proiect, completate, de fiecare participant în parte, conform modelului din Formularul nr. 4.2.Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

 + 
Formular nr. 4.2
DECLARAȚIE DE CONSIMȚĂMÂNT PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În baza Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE(Regulamentul general privind protecția datelor)Subsemnatul/Subsemnata …………………… domiciliat/ă în ……………………, născut/ă la data de identificat/ă prin CNP ………………….., e-mail ……………… telefon ………………., Serie și număr carnet de student/nr. adeverință, pentru proiectele studențești) ………………., declar prin prezenta:1.Că sunt de acord ca datele mele personale să fie prelucrate și utilizate de către MFTES pentru participarea mea la proiectul ……………………. și decontarea cheltuielilor aferente.2.Că sunt de acord să fiu contactat prin email sau telefon de către organizatorii proiectului, doar în situații strict legate de proiectul ……………………. .3.Că sunt de acord să fiu fotografiat în timpul proiectului și ca aceste materiale să fie utilizate pentru decontarea proiectului, fără a afecta însă imaginea mea personală sau instituțională, cu excepția cazurilor justificate în care voi solicita expres să nu apar în aceste materiale.4.Că am fost informat despre drepturile pe care le am în calitate de persoană vizată de prelucrarea datelor cu caracter personal pe care le dețin – dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare, dreptul la ștergere a datelor, dreptul la restricționare a prelucrării, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, dreptul de a retrage consimțământul.Mi s-a adus la cunoștință faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal necesare și solicitate de către dl/dna ………………….. pentru decontarea proiectului ……………………….. la MFTES, determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice.Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări, schimbare de domiciliu, statut civil, altele, mă oblig să informez în scris, în timp util.Consimțământul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și furnizarea datelor menționate mai jos sunt voluntare.Acest consimțământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior printr-o notificare gratuită către MFTES. Notificarea de revocare a consimțământului poate fi realizată prin e-mail, la adresa: ……………………..Datele personale colectate direct în vedere desfășurării proiectului vor fi păstrate pentru verificări atât timp cât prevede legislația în vigoare cu privire la decontarea proiectelor MFTES.Vă rugăm să aveți în vedere faptul că revocarea consimțământului nu afectează legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea consimțământului, notificarea nu are impact retroactiv. În cazul în care consimțământul nu este acordat sau a fost revocat, datele personale nu vor fi utilizate în scopurile de mai sus.

Data: Semnătura participant

 + 
Formular nr. 4.2.1
DECLARAȚIE DE CONSIMȚĂMÂNT PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În baza Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE(Regulamentul general privind protecția datelor)(se va complete de către părinte/tutore pentru participanții care nu au împlinit vârsta de 16 ani)Subsemnatul/Subsemnata ………………. identificat/ă cu CI ……………., e-mail …………………., telefon …………………, în calitate de părinte/tutore al minorului – nume, prenume ……………….., identificat cu CNP ………………, e-mail …………………, telefon …………………, declar prin prezenta:1.Că sunt de acord ca minorul – nume, prenume să participe la proiectul ……………….., organizat de către MFTES;2.Că sunt de acord cu utilizarea și prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorului ………………… de către MFTES pentru participarea la proiectul ………. și decontarea cheltuielilor aferente;3.Să fie fotografiat în timpul proiectului, materialele obținute să poată fi utilizate atât pentru evaluare, decontare a cheltuielilor și mediatizare, fără a afecta însă imaginea personală sau instituțională, cu excepția cazurilor justificate în care voi solicita expres să nu apară în aceste materiale.4.Că sunt de acord să fiu contactat/contactată prin email/telefon de către organizatorii proiectului respectiv MFTES, doar în situații strict legate de proiect.5.Că am fost informat/informată despre drepturile pe care le avem în calitate de persoane vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal: dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul la rectificare, dreptul la ștergere a datelor, dreptul la restricționare a prelucrării, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, dreptul de a retrage consimțământul.Mi s-a adus la cunoștință faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal necesare și solicitate de către MFTES pentru decontarea proiectului ………………. la MFTES determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice.Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări, schimbare de domiciliu, statut civil, altele, mă oblig să informez în scris, în timp util.Consimțământul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și furnizarea datelor menționate mai jos sunt voluntare.Acest consimțământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior printr-o notificare gratuită către MFTES. Notificarea de revocare a consimțământului poate fi realizată prin e-mail, la adresa: …………………..Datele personale colectate direct în vedere desfășurării proiectului vor fi păstrate pentru verificări atât timp cât prevede legislația în vigoare cu privire la decontarea proiectelor MFTES.Vă rugăm să aveți în vedere faptul că revocarea consimțământului nu afectează legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea consimțământului, notificarea nu are impact retroactiv. În cazul în care consimțământul nu este acordat sau a fost revocat, datele personale nu vor fi utilizate în scopurile de mai sus.În cazul în care diferă numele de familie al părinților/tutorilor de cel al participantului la proiect, copia unui document care să ateste calitatea acestora de aparținători legali.Semnătura reprezentant legal al tânărului sub 16 ani (părinte, tutore legal desemnat): …………………..Data: …………………
 + 
Formular nr. 4.3
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind participarea la proiect*, pentru proiectele desfășurate online
*) Nu este obligatoriu ca declarația pe propria răspundere privind participarea la proiect să fie completată în format tipărit.Subsemnatul/ Subsemnata, ………………………, CNP …………………….., domiciliat/domiciliată în ……………, str. …………………. nr. …, ap. …, tel. fix …………………., tel. mobil …………………, e-mail ……………….., cunoscând dispozițiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că în perioada ………………… am participat la proiectul ……………….. desfășurat în mediul online, organizat de către MFTES.Data și semnătura.
 + 
Formular nr. 5
RAPORT DE IMPLEMENTARE

Denumire proiect
Loc și perioadă de desfășurare
Organizator
Partener, dacă este cazul
Participanți/ Beneficiari
Total cheltuieli
Suma decontată din bugetul MFTES
Suma reprezentând contribuție partener, dacă este cazul
Indicatorii proiectului Indicatori pe obiective Denumire indicator Propus Realizat
Indicatori cantitativi
Indicatori calitativi
Indicatori financiari
Descriere activități
Rezultate, pe obiective Așteptate Atinse
Promovarea proiectului se vor atașa în mod obligatoriu copii de pe articole în presa scrisă și/sau on-line, comunicate de presă, tipărituri, materiale promoționale; în situația în care promovarea s-a realizat în cadrul unor emisiuni radio sau televizate, se vor preciza postul, data și emisiunea iar pentru afișe se va preciza locul afișării.
Probleme/obstacole în desfășurarea proiectului, sugestii
Concluzii, mențiuni
Listă documente, materiale atașate se va atașa în mod obligatoriu USB cu fotografii concludente din timpul derulării proiectului: locație, activități, mijloace și materiale folosite, participanți
Responsabil proiect din cadrul MFTES Numele și prenumele:Semnătura:Ștampila:

 + 
Formular nr. 6– Antet MFTES
PONTAJ DE MASĂ
Denumire proiect ………………………….Perioadă …………………………………Loc de desfășurare ………………………..Unitatea prestatoare de servicii*, în situația mesei servite …………………….* În cazul achiziționării de alimente nu se va trece unitatea prestatoare de servicii, iar pontajul va fi semnat doar de responsabilul de proiect

Nr.crt Nume Prenume Ziua 1 Ziua 2 Ziua Semnătură participant

Semnătura responsabilului de proiect al MFTES
Unitatea prestatoare de servicii*
Semnătură
 + 
Formular nr. 7– Antet MFTES
Diagrama de cazare
Denumire proiect …………………………Perioadă …………………………………..Loc de desfășurare ………………………Unitatea prestatoare de servicii ………..

Nr. Crt. Nr. camerei Numele și prenumele participantului Tarif/ zi Nr Zile Valoare serviciu

Semnătura responsabilului de proiect al MFTES
Unitatea prestatoare de servicii
Semnătură

 + 
Formular nr. 8– Antet MFTES
TABEL
cu participanții care au beneficiat de contravaloarea transportului
Denumire proiect …………………………….Perioadă ………………………………………Loc de desfășurare ………………………….

Nr.crt. Nume/ prenume Rută Serie bilet/ bon Suma Semnătură


Semnătura responsabilului de proiect al MFTES
 + 
Formular nr. 9
Proces Verbal*
de acordarea premiilor
* Procesul verbal se va adapta în funcție de proiectÎncheiat astăzi ………………. cu ocazia premierii ……………… la concursul …………………. organizat în cadrul proiectului …………………… .
JURIUL FORMAT DIN:

Numele/prenumele Instituția


A DESEMNAT:
Următorii câștigători:

Premiul obținut Numele/prenumele câștigătorului Semnătură


Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x