METODOLOGIE din 29 septembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1027 din 21 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 5734 29/09/2022
ART. 38REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5734 29/09/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 5734 29/09/2022
ActulREFERIT DEORDIN 5734 29/09/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.734 din 29 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1027 21 octombrie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Accesul absolvenților învățământului liceal și/sau al absolvenților cu certificat de calificare profesională de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, în învățământul dual, pentru calificări profesionale de nivel 5, conform Cadrului național al calificărilor, se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie și cu respectarea prevederilor legale privind organizarea și funcționarea învățământului dual. + 
Articolul 2Admiterea absolvenților învățământului liceal și/sau a absolvenților cu certificat de calificare profesională de nivel 4 în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie, după un calendar aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 3Învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se organizează cu durata de 1-3 ani, ca învățământ cu frecvență, curs de zi sau seral, după finalizarea învățământului liceal.  + 
Articolul 4Învățământul dual pentru calificări de nivel 5 cu durata de 1-3 ani se poate organiza ca școală postliceală sau școală de maiștri.
 + 
Capitolul IIAccesul în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 + 
Articolul 5Pot opta pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, organizat ca școală postliceală, absolvenții învățământului liceal, cu sau fără diplomă de bacalaureat. + 
Articolul 6Pot opta pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, organizat ca școală de maiștri, absolvenții învățământului liceal, cu sau fără diplomă de bacalaureat, care dovedesc, la momentul înscrierii, că au o vechime în producție de cel puțin 3 ani în domeniul de pregătire din care face parte calificarea profesională pe care doresc să o dobândească.
 + 
Capitolul IIIAdmiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 7Admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se realizează pe baza opțiunilor elevilor pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, exprimate de aceștia în perioadele prevăzute de calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 8(1)În cazul în care numărul de candidați depășește numărul de locuri disponibile se organizează probe de admitere. (2)Pentru admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se pot organiza probe de admitere independent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile, dacă operatorii economici parteneri solicită acest lucru.(3)Pentru admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se pot organiza probe eliminatorii care vizează competențele candidaților din perspectiva responsabilității și autonomiei, evaluări psiho-aptitudinale, de medicină a muncii sau alte tipuri de evaluări în legătură cu cerințele specifice pentru anumite meserii și locuri de muncă, dacă operatorii economici parteneri solicită acest lucru.(4)Decizia privind organizarea probelor eliminatorii, a probelor de admitere, numărul și conținutul acestora se adoptă la nivelul unității de învățământ și se reglementează prin procedura de admitere elaborată și adoptată în conformitate cu prevederile art. 15, în colaborare cu operatorii economici parteneri, cu respectarea cerințelor exprimate de aceștia.
 + 
Articolul 9Admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se realizează în perioada stabilită în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, cu parcurgerea următoarelor etape: a)înscrierea candidaților;b)probele eliminatorii, după caz, în conformitate cu prevederile art. 8; c)probele de admitere, după caz, în conformitate cu prevederile art. 8;d)admiterea candidaților și afișarea rezultatelor.
 + 
Secţiunea a 2-aÎnscrierea candidaților + 
Articolul 10(1)Înscrierea candidaților în vederea admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se face în urma unui proces de orientare și consiliere a elevilor pe parcursul ultimului an al învățământului liceal, realizat de către diriginții claselor și consilierii școlari, cu sprijinul operatorilor economici parteneri.(2)Activitățile de consiliere sunt deschise și absolvenților de învățământ liceal din seriile anterioare, după un program adoptat și publicat de unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(3)Înscrierea în vederea admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se realizează pe baza Fișei de înscriere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform Cadrului național al calificărilor, eliberată de unitatea de învățământ care are ofertă de școlarizare în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(4)Înscrierea candidaților pentru admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 (școală postliceală și școală de maiștri) se face la secretariatul unității de învățământ care are ofertă pentru școlarizarea prin învățământul dual pentru calificări de nivel 5, pe baza următoarelor documente:a)fișă de înscriere;b)certificat de naștere, carte de identitate și, în cazul schimbării numelui, certificat de căsătorie, în copii certificate „conform cu originalul“ de către un membru al comisiei de admitere;c)diplomă de bacalaureat sau adeverință de absolvire a liceului, după caz, sau dovada recunoașterii sau echivalării, conform legii, a diplomelor de bacalaureat eliberate de unitățile de învățământ din străinătate;d)foaie matricolă pentru clasele IX-XII/XIII, eliberată de unitățile de învățământ din România, sau dovada recunoașterii sau echivalării învățământului liceal, conform legii, a foilor matricole pentru clasele IX-XII/XIII, eliberate de unitățile de învățământ din străinătate;e)certificat de calificare de nivel 4, corespunzător Cadrului național al calificărilor;f)adeverință medicală eliberată de către medicul de familie al candidatului, din care să rezulte că este sănătos clinic și apt pentru calificarea profesională pe care dorește să o dobândească.(5)Candidații completează în Fișa de înscriere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform Cadrului național al calificărilor, opțiunile pentru calificările profesionale din oferta unității de învățământ, în ordinea preferințelor.(6)Modelul Fișei de înscriere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform Cadrului național al calificărilor, este elaborat de Comisia națională de admitere și se transmite comisiilor de admitere județene/a municipiului București până la data de 1 martie a fiecărui an.
 + 
Articolul 11Lista candidaților înscriși la învățământul dual pentru calificări de nivel 5 este afișată, conform calendarului admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, la sediul unităților de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5 împreună cu graficul de desfășurare a probelor eliminatorii și a probelor de admitere.  + 
Articolul 12La încheierea perioadelor de înscriere menționate în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, comisiile de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5 înaintează, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană/a municipiului București lista candidaților înscriși la învățământul dual pentru calificări de nivel 5.
 + 
Secţiunea a 3-aProbele eliminatorii și probele de admitere + 
Articolul 13Probele eliminatorii vizează evaluarea competențelor candidaților din perspectiva responsabilității și autonomiei, evaluării psiho-aptitudinale, de medicină a muncii sau alte tipuri de evaluări în legătură cu cerințele specifice pentru anumite meserii și locuri de muncă și se finalizează cu rezultatul „admis“ sau „respins“. + 
Articolul 14(1)Probele de admitere se organizează pe baza unei tematici și a bibliografiei aferente, elaborate de unitatea de învățământ în colaborare cu operatorii economici parteneri. (2)Tematica pentru probele de admitere are în vedere evidențierea achizițiilor anterior dobândite, necesare finalizării cu succes a învățământului dual pentru calificări de nivel 5.(3)Tematica pentru probele de admitere este stabilită pe calificări profesionale din oferta unității de învățământ pentru școlarizare în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(4)Probele de admitere se finalizează prin acordarea de note de la 1 la 10.
 + 
Articolul 15(1)Toate unitățile de învățământ care au ofertă educațională pentru învățământ dual pentru calificări de nivel 5 au obligația de a elabora și publica Procedura de admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5. Procedura de admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 este elaborată în colaborare cu operatorii economici cu care s-a încheiat contractul de parteneriat.(2)Procedura de admitere este aprobată prin hotărâre a consiliului de administrație al unității de învățământ și este avizată de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.(3)Procedura de admitere va cuprinde informații privind:a)cazurile în care se susțin probe eliminatorii și probe de admitere, cu precizarea expresă dacă aceste probe se organizează doar în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ sau dacă se organizează indiferent de numărul de candidați înscriși pe numărul de locuri disponibile;b)scopul, modul și criteriile de evaluare pentru probele eliminatorii; c)tipul, numărul și conținutul probelor de admitere, eventuale condiții de notă minimă de promovare a acestora; d)tematica și bibliografia pentru probele de admitere;e)modul de organizare și desfășurare a fiecărei probe de admitere (de exemplu: scris, oral, probă practică) și durata acestora;f)modul de calcul al mediei de admitere, precum și criteriile de departajare a candidaților cu medii de admitere egale;g)modele de subiecte și bareme de evaluare și notare pentru probele de admitere;h)modul de organizare și desfășurare a contestațiilor;i)calendarul de desfășurare a probelor eliminatorii și a celor de admitere;j)componența comisiei de admitere, rolurile și responsabilitățile membrilor comisiei.(4)Procedura de admitere este afișată la sediul unității de învățământ care are oferta educațională pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, în perioada menționată în calendarului admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(5)Secțiunea din procedura de admitere cuprinzând componența comisiei de admitere, precum și rolurile și responsabilitățile membrilor comisiei nu se publică.(6)Procedura de admitere cuprinde prevederi obligatorii referitoare la componența și atribuțiile comisiei de admitere, inclusiv precizări legate de:a)întocmirea proceselor-verbale corespunzătoare activităților principale desfășurate în cadrul comisiei, cum ar fi: rezultatul înscrierilor, deschiderea subiectelor de la probele de admitere, organizarea probelor de admitere, predarea-primirea lucrărilor scrise etc.;b)obligația membrilor acesteia de a semna un angajament cu privire la respectarea prevederilor prezentei metodologii și a secretului cu privire la subiectele de examen;c)obligația membrilor acesteia de a semna o declarație pe propria răspundere cu privire la inexistența printre candidați a unor rude/afini până la gradul IV inclusiv, pentru a se evita conflictul de interese;d)termenele de realizare a activităților corespunzătoare atribuțiilor, precum și responsabilii pentru: întocmirea și afișarea graficului de desfășurare a examenului de admitere, afișarea listelor cu candidații înscriși, afișarea rezultatelor probelor, afișarea rezultatelor finale, afișarea baremului de evaluare și notare corespunzător subiectului probelor de admitere etc.;e)normele de conduită a cadrelor didactice, membre ale comisiei, față de candidați și colegi;f)asumarea răspunderii, care poate fi disciplinară, administrativă sau penală, conform legislației în vigoare, pentru conduita și faptele cu caracter infracțional: conduita necorespunzătoare față de candidați și colegi, neglijență în îndeplinirea atribuțiilor, nerespectarea instrucțiunilor metodologiei de admitere și a altor prevederi legale, favorizarea unor candidați prin furnizarea soluțiilor subiectelor de la probele de admitere, intervenții pe lucrări sau înlocuirea lor, facilitarea unor acțiuni sau intenții de fraudă ale elevilor etc.;g)procedura de sancționare, conform prevederilor legale în vigoare.(7)Procedura de admitere va conține prevederi clare pentru asigurarea unei selecții obiective, nediscriminatorii și transparente.(8)Procedura de admitere va include obligatoriu și prevederi procedurale privind depunerea și rezolvarea contestațiilor. (9)Rezultatele obținute la probele eliminatorii și la probele orale nu pot fi contestate. (10)Prin procedura de admitere se poate decide ca probele de admitere să se organizeze doar pentru calificarea/calificările la care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor disponibile sau să se organizeze probe de admitere independent de numărul de candidați înscriși pe calificări.(11)În situația în care se organizează probe de admitere doar la unele calificări din oferta unității de învățământ, prin procedura de admitere se poate stabili ca acei candidați care nu au fost declarați admiși în urma probelor de admitere să fie redistribuiți la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în cazul în care candidații au optat în fișa de înscriere pentru aceste calificări.
 + 
Articolul 16(1)Notarea rezultatelor la fiecare din probele de admitere se face cu note de la 1 la 10, cu posibilitatea stabilirii prin procedura de admitere a unor note minime de promovare a probelor respective.(2)Candidații respinși la probele eliminatorii se pot înscrie, în aceeași etapă de admitere, la învățământul dual pentru calificări de nivel 5 la alte unități de învățământ și calificări pentru care nu s-au organizat probe eliminatorii, în condițiile în care termenele prevăzute în calendarul admiterii permit acest lucru.(3)Prin procedura de admitere se poate stabili ca media probelor de admitere să se calculeze ca medie aritmetică sau ca medie ponderată a notelor obținute la probele de admitere.
 + 
Capitolul IVAdmiterea candidaților și afișarea rezultatelor + 
Articolul 17(1)După desfășurarea probei eliminatorii, unitățile de învățământ întocmesc și transmit la comisia de admitere județeană/a municipiului București listele cuprinzând candidații admiși, respectiv respinși, la învățământul dual pentru calificări de nivel 5 în urma probelor eliminatorii. (2)Listele cuprinzând candidații admiși și respinși la învățământul dual pentru calificări de nivel 5 în urma probelor eliminatorii conțin următoarele informații: numele și prenumele candidatului, inițiala tatălui, CNP-ul, calificarea profesională pentru care au candidat, rezultatul probei eliminatorii. (3)După validarea listelor de către comisia de admitere județeană/a municipiului București pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, acestea se afișează la sediul unității de învățământ care organizează învățământul dual pentru calificări de nivel 5, cu respectarea prevederilor art. 38. + 
Articolul 18Candidații care au fost respinși în urma probelor eliminatorii și care nu au optat pentru alte calificări din oferta unității de învățământ, la care nu s-au organizat probe eliminatorii, ridică documentele de înscriere menționate la art. 10 alin. (4), cu excepția fișei de înscriere, de la unitatea de învățământ care a organizat proba eliminatorie, în perioada menționată în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5. + 
Articolul 19Candidații care au fost respinși la proba eliminatorie se pot înscrie la o altă unitate de învățământ care are ofertă pentru învățământ dual pentru calificări de nivel 5 și care nu a organizat probe eliminatorii, în perioada menționată în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.  + 
Articolul 20Candidații admiși în urma probelor eliminatorii, precum și cei care s-au înscris la calificări la care nu s-a organizat probă eliminatorie, dar la care se susțin probe de admitere, stabilite în procedura de admitere, susțin aceste probe în perioada stabilită în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, aprobat anual prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 21(1)După susținerea probelor de admitere, unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 întocmește și transmite la comisia de admitere județeană/a municipiului București listele cuprinzând candidații admiși, respectiv respinși, la învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform calendarului admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(2)Unitatea de învățământ întocmește pentru fiecare calificare din oferta pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5 câte o listă cu candidații admiși și respinși în urma susținerii probelor de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.(3)Lista cu candidații admiși și respinși cuprinde: numele și prenumele candidatului, inițiala tatălui, CNP-ul, notele la probele de admitere, media de admitere, rezultatul în urma probelor de admitere – „admis“ sau „respins“. + 
Articolul 22După validarea listelor de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, acestea se afișează la sediul unității de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5, cu respectarea art. 38. + 
Articolul 23După afișarea rezultatelor admiterii, candidații pot depune eventuale contestații, cu respectarea termenului prevăzut în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5. + 
Articolul 24Nu se contestă rezultatele la probele eliminatorii și la probele orale. + 
Articolul 25Calculul mediei de admitere se realizează conform precizărilor din procedura de admitere elaborată de unitatea de învățământ în colaborare cu operatorii economici parteneri. + 
Articolul 26(1)Admiterea candidaților se realizează în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. (2)În cazul în care 2 sau mai mulți candidați au medii de admitere egale, aceștia vor fi departajați folosind criteriile precizate în procedura de admitere.(3)În cazul în care, la o unitate de învățământ și la o calificare profesională, pe ultimul loc există candidați cu medii de admitere egale și cu aceleași punctaje/note la criteriile de departajare, toți acești candidați sunt declarați admiși la calificarea profesională pentru care au candidat. + 
Articolul 27Pentru înscrierea la clasele de învățământ dual pentru calificări de nivel 5 care se organizează în alte limbi materne decât limba română, elevii trebuie să facă dovada că au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă sau că au participat la proba de evaluare a cunoștințelor de limba maternă, organizată conform metodologiei de admitere în învățământul postliceal, și au fost admiși.  + 
Articolul 28(1)Înscrierea și repartizarea candidaților în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, învățământ special, se organizează de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, în perioada prevăzută în calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(2)Locurile alocate învățământului dual pentru calificări de nivel 5, la învățământul special, sunt publicate în broșura de admitere, într-o listă separată. Vor fi precizate în broșură locul și data în care se va face admiterea candidaților pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5, precum și condițiile specifice de înscriere (documente care să dovedească tipul și gradul de deficiență etc.).(3)Înscrierea pe locurile pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se face în funcție de tipul și gradul de deficiență.
 + 
Capitolul VCoordonarea admiterii în învățământul dual + 
Articolul 29(1)Coordonarea, la nivel național, a acțiunilor privind organizarea admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 este asigurată de Comisia națională de admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5. (2)Comisia națională de admitere se compune din:a)președinte – secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din Ministerul Educației;b)vicepreședinți – directori generali/directori din Ministerul Educației;c)1-3 secretari – inspectori de specialitate din Ministerul Educației;d)4-5 membri – directori și inspectori de specialitate din Ministerul Educației. (3)Componența nominală a Comisiei naționale de admitere se stabilește, anual, prin ordin al ministrului educației. + 
Articolul 30Atribuțiile Comisiei naționale de admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 sunt următoarele:a)stabilește modelul Fișei de înscriere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform Cadrului național al calificărilor, și îl transmite comisiilor de admitere județene/a municipiului București până la data de 1 martie;b)instruiește președinții comisiilor de admitere județene/a municipiului București;c)organizează activitățile de creare a bazei de date la nivel național pentru candidații înscriși și candidații admiși în învățământul dual pentru calificări de nivel 5;d)controlează și îndrumă acțiunile legate de organizarea și desfășurarea admiterii în județele țării/municipiul București, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;e)controlează modul în care comisiile de admitere județene/a municipiului București și comisiile de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5 își desfășoară activitatea;f)poate delega observatori ai Comisiei naționale de admitere, care să controleze și să îndrume activitatea comisiilor de admitere județene/a municipiului București și a comisiilor de admitere din unitățile de învățământ care au ofertă pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5. Observatorii pot solicita comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau Comisiei naționale de admitere, în cazul constatării unor nereguli în desfășurarea admiterii, schimbări în componența comisiilor menționate la lit. e) și, după caz, sancționarea celor vinovați;g)analizează desfășurarea admiterii la nivel național, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere județene/a municipiului București, și prezintă concluziile acestei analize ministrului educației;h)propune eventuale modificări în metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5;i)dispune luarea măsurilor adecvate în situații excepționale, nereglementate de prezenta metodologie.
 + 
Articolul 31(1)Coordonarea, la nivel județean/al municipiului București, a acțiunilor privind organizarea admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 este asigurată de comisia de admitere județeană/a municipiului București. (2)Comisia de admitere județeană/a municipiului București este numită prin decizie a inspectorului școlar general și este compusă din:a)președinte – inspector școlar general sau inspector școlar general adjunct;b)secretari – 1-3 inspectori școlari;c)membri – 1-5 inspectori școlari, cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretare. + 
Articolul 32Atribuțiile comisiei de admitere județene/a municipiului București sunt următoarele:a)instruiește președinții comisiilor de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5;b)analizează și avizează procedurile de admitere elaborate de comisiile de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5;c)aprobă componența comisiilor de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5;d)validează listele cuprinzând candidații admiși și respinși în urma probelor eliminatorii și a celor de admitere la învățământul dual pentru calificări de nivel 5, conform calendarului admiterii;e)controlează și îndrumă acțiunile legate de organizarea și desfășurarea înscrierii și admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;f)analizează desfășurarea admiterii la nivel județean/al municipiului București, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere din unitățile de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5, și prezintă concluziile acestei analize Comisiei naționale de admitere;g)propune Comisiei naționale de admitere eventuale modificări în metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5;h)decide, în cazuri deosebite, luarea măsurilor legale pentru soluționarea situațiilor în litigiu, în perioada desfășurării examenului de admitere, informând Comisia națională de admitere despre rezultatele acestor soluționări;i)sesizează imediat Comisiei naționale de admitere orice situație deosebită, a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezenta metodologie.
 + 
Articolul 33(1)Comisia de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 este numită prin decizie a directorului unității de învățământ și este compusă din:a)președinte – directorul/directorul adjunct al unității de învățământ sau șeful catedrei/ariei curriculare tehnologii;b)vicepreședinte – un reprezentant al operatorilor economici parteneri;c)secretar – secretarul unității de învățământ;d)membri:(i) cadre didactice de specialitate care, în colaborare cu reprezentanții operatorilor economici parteneri, elaborează subiectele pentru probele eliminatorii și pentru probele de admitere; (ii) cadre didactice de specialitate care evaluează lucrările candidaților în cadrul probelor de admitere pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5; (iii) cadre didactice care asigură înscrierea candidaților, certificarea documentelor de înscriere și oferă informații și consiliere elevilor care se prezintă pentru înscriere;(iv) cadre didactice și reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri, asistenți pe perioada desfășurării probelor de admitere;(v) reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri care, în colaborare cu cadrele didactice de specialitate, elaborează subiectele pentru probele de admitere și asistă la evaluarea lucrărilor candidaților;(vi) după caz, reprezentanți din partea operatorilor economici parteneri sau alți specialiști pentru elaborarea, administrarea și evaluarea unor probe de admitere specifice convenite prin procedura de admitere pentru învățământul dual pentru calificări de nivel 5;(2)Numărul membrilor comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 se stabilește în funcție de necesarul de personal pentru derularea tuturor acțiunilor din cadrul admiterii, ținând cont de numărul de calificări și de locuri din oferta unității de învățământ, numărul de operatori economici parteneri, numărul și complexitatea probelor eliminatorii și a celor de admitere etc. (3)Componența comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 este avizată de inspectoratul școlar județean/al municipiului București și aprobată de consiliul de administrație din unitatea de învățământ.  + 
Articolul 34Comisia de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 are următoarele atribuții:a)elaborează și aplică procedura de admitere menționată la art. 15 din prezenta metodologie;b)verifică documentele prezentate de candidați și calculul corect al mediei de admitere;c)asigură confidențialitatea subiectelor pentru probele de admitere din momentul elaborării acestora până la încheierea probelor de admitere;d)sesizează inspectoratului școlar județean/al municipiului București orice eroare constatată în completarea documentelor școlare pentru înscriere și corectează, acolo unde este posibil, aceste erori; corectarea mediei de admitere calculate greșit se face de către președintele comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 care semnează și aplică ștampila unității;e)asigură prezența permanentă, pe perioada înscrierii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5, a unor membri ai comisiei de admitere din unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5 care să ofere informații și consiliere persoanelor care se prezintă pentru înscriere;f)transmite comisiei de admitere județene/a municipiului București pentru învățământ dual pentru calificări de nivel 5 un raport privind desfășurarea admiterii la unitatea de învățământ care organizează învățământ dual pentru calificări de nivel 5.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 35Prevederile prezentei metodologii se aplică începând cu generația de viitori absolvenți de învățământ liceal înscriși în clasa a IX-a în anul școlar 2022-2023.  + 
Articolul 36Absolvenții învățământului liceal particular autorizat sau acreditat pot participa la admiterea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 conform prevederilor din prezenta metodologie. Participarea lor la admitere nu este condiționată de achitarea unei taxe. + 
Articolul 37(1)Broșura de admitere va cuprinde, într-un capitol separat, informațiile corespunzătoare despre unitățile de învățământ de stat, respectiv unitățile de învățământ particulare, autorizate sau acreditate, care organizează admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5.(2)Calificările pentru care unitatea de învățământ organizează admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 vor fi înscrise în broșura admiterii codificat, în secțiune separată.(3)Admiterea în unitățile de învățământ particulare, autorizate sau acreditate, se face în conformitate cu metodologia stabilită de fiecare unitate de învățământ, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii. + 
Articolul 38(1)În etapele procesului de admitere în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 care presupun comunicarea de rezultate, datele personale ale candidaților: numele, inițiala/inițialele tatălui și prenumele vor fi publicate în format anonimizat (coduri individuale). (2)Informațiile care conțin datele de identificare a elevilor și rezultatele obținute de aceștia în cadrul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 sunt: codul individual alocat candidatului, calificarea la care a susținut proba eliminatorie, rezultatul la proba eliminatorie (admis/respins), notele la probele de admitere, media de admitere, rezultatul admiterii (admis/respins), calificarea la care a fost admis. Aceste informații se afișează în format letric sau în format electronic la nivelul unităților de învățământ și al inspectoratelor școlare.(3)Ștergerea informațiilor menționate la alin. (1) de pe pagina de internet a unităților de învățământ se realizează după împlinirea termenului de 2 ani de la data afișării. Afișarea în format letric la avizierul unităților de învățământ a acestor informații se menține pe o perioadă de o lună de la data afișării.(4)Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 39Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se pedepsește conform legii și atrage eliminarea din admitere a candidatului respectiv. În cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obținut prin fraudă. + 
Articolul 40Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fișe de înscriere pentru același elev, în cadrul unei etape de admitere, de transcrierea eronată a datelor personale ori a notelor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancționate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz. + 
Articolul 41Calendarul admiterii în învățământul dual pentru calificări de nivel 5 se aprobă, anual, prin ordin al ministrului educației, până la începutul anului școlar anterior anului școlar pentru care se face admiterea.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x